View Full Version : Bgtc '08: Belgian Race Kick Off - 11-12-13/04/08
De grid is gevuld, de laatste vraagtekens zijn ingevuld. Inclusief alle gastwagens gaan we van start met 30 wagens (ter info: 37 stuks in 2007).
Alles m.b.t. de aanloop svp in deze thread ;)
JorritVD
08-04-2008, 10:34
Vorig jaar:
17 GT3 auto's in div. 1
9 Cup/GT4 in div. 2
11 auto's in div. 3 waaronder 3 GT3 auto's.
1 Guest wagen
Hieruit waren 19 GT3en 2 GT4.
Dit jaar zijn er 21 GT3 en 4 GT4 auto's aan de start.
Waren er vorig nog 10 Porsche 997 GT3-Cup. Dit jaar nog maar 5.
Ik vind het dus een best goede startgrid als je bekijkt dat veel teams niet meer met meerdere auto's starten of naar een ander kampioenschap gaan(GPR, Prospeed, RfB DBRS9 mist nog).
Prima grid idd, minder kwantiteit maar meer kwaliteit. Ben erg benieuwd naar de eerste race.
Coach Ep
08-04-2008, 11:01
.....RfB DBRS9 mist nog).
Ja, waar zijn de troepen van Wim Coekelbergh eigenlijk? Ook de WTCC Alfa hebben we nog niet mogen aanschouwen en rondom de prachtige AM blijft het angstvallig stil. Bolide staat ook (nog) niet op de voorlopige inschrijflijst van de Dutch Supercar Challenge. :confused:
Eerste races, want het zijn sprints dit weekend
Kijk er ook naar uit!! Is er al een deelnemerslijkst van BTCS beschikbaar?
En vraagje aan de locals: zijn de staanplaatsen aan de binnenkant van de 1e Linkse nu al verbetert?? Lagere hekken/geegaliseerd--of is het daar nog steeds een bende???
Denk dat het in de eerste linkse nog steeds afgevlakt is zoals het op het einde van het seizoen was.
Ging racing for belgium zich niet concentreren op de clio cup? Voor de Aston van Marchall waren ze op zoek naar een tweede rijder en de alfa stond te koop dacht ik.
fenixracing
08-04-2008, 15:23
Wim coekelberg heeft gereageerd op www.pitstop.tv op een treadt.
De am zal dit jaar niet in actie komen zowel niet inde BGT als in fia GT3.
http://www.pitstop.tv/ zoek dan naar de treadt FIA GT3 - 47 wagens, met mooie Belgische vertegenwoordiging daar heeft hij gereageerd.
Denk dat het in de eerste linkse nog steeds afgevlakt is zoals het op het einde van het seizoen was.
Vorige week donderdag heb ik enkele foto's willen maken in de 1e Linkse. Het viel mij op dat er nog (!) minder plaatsen waren waar je geen last hebt van de draad :mad: ...
http://www.pitstop.tv/ zoek dan naar de treadt FIA GT3 - 47 wagens, met mooie Belgische vertegenwoordiging daar heeft hij gereageerd.
directe link (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4439)
Ik kijk uit naar zondag om eindelijk nog eens op zolder te zijn. Nu heb ik onlangs een nieuw fototoestel gekocht (Sony Alpha 200) en wil eens uittesten wat hij zoal kan. Dit is me eerste reflextoestel dus ik zal er de eerste keren niet teveel van moeten verwachten. Maar men vraag is nu, welke plekjes zijn goed om eens foto's te nemen op zolder? Moet ze wel kunnen nemen vanachter de FIA Draad dus zoveel plekjes blijven wss niet over. Of hoe kan je die draad "omzeilen" (natuurlijk op een veilige en legale manier). Hopelijk kunnen jullie me beetje helpen.
groetjes
Davey
Achter de berg. Staan vuilbakken en bakstenen genoeg om je eigen tribune te bouwen en foto's te nemen. Je kan dit ook in de jochen rindt ( daar waar die hele staat) ook. Kan je heel goed op de draad staan of op vuilbakken. Daar komen ze ook aanremmen en kan je dus mooie foto's maken.
JorritVD
08-04-2008, 21:04
Ik kijk uit naar zondag om eindelijk nog eens op zolder te zijn. Nu heb ik onlangs een nieuw fototoestel gekocht (Sony Alpha 200) en wil eens uittesten wat hij zoal kan. Dit is me eerste reflextoestel dus ik zal er de eerste keren niet teveel van moeten verwachten. Maar men vraag is nu, welke plekjes zijn goed om eens foto's te nemen op zolder? Moet ze wel kunnen nemen vanachter de FIA Draad dus zoveel plekjes blijven wss niet over. Of hoe kan je die draad "omzeilen" (natuurlijk op een veilige en legale manier). Hopelijk kunnen jullie me beetje helpen.
groetjes
Davey
Vorig jaar was ik bij de Fia GT, toen heb ik een aantal plekjes kunnen vinden.
Einde pitstraat,
pitstraat zelf
boven de pitstraat
1ste linkse (binnen circuit)
op het paddock achter de pitcomplex, daar is een stukje waar geen hek staat richting de chicane.
paddockgedeelte bij de Bianchi. Daar staan wel eens van autotransporters. Moglijk kun je daar bovenop staan.
voor de rest weet ik het ook niet echt.
Alvast bedankt voor de reacties. Staan indd paar mooie plekjes bij waar ik eens kan proberen. Als er paar mooie bijzitten zal ik ze eens posten nadien. ;)
Tips zijn nog altijd welkom
Groetjes
Davey
Inclusief alle gastwagens gaan we van start met 30 wagens (ter info: 37 stuks in 2007).
Heb ik teveel tijd? Nee, ik kom op dit moment enkele uren per dag chronisch tekort maar enkele avonden per week wil ik toch een paar uurtjes ouderwets "autosport jagen" op het net ;) Dit ter ontspanning :)
In een andere thread heb ik melding gemaakt dat er mijn inziens weinig tot geen progressie is gemaakt tussen Belcar '07 en BGTC '08. Uiteraard kreeg ik de wind van voren, niks mis mee.......zonder weerstand is er niets aan. Je krijgt dan wel het stempel negatief mee maar dat is dan te wijten aan de beperkte en wellicht bekrompen visie van de desbetreffende schrijver. Het zit niet in mijn karakter om negatief te zijn, aantoonbaar via diverse testjes ;) Wat ik wel ben? Een realist, en dat kan vaak negatief overkomen bij bepaalde mensen terwijl dat niet terecht is.
Zoals het er nu naar uitziet hebben we minder deelnemers dan in 2007. Let wel, dat hoeft niet perse een achteruitgang te betekenen! Als de kwaliteit harder stijgt dan de daling van de kwantiteit dan ga je alsnog vooruit. Het is ook niet meer dan logisch dat we dit jaar minder deelnemers zien in D2 en D3 gezien de uitfasering van het oude rollende materieel. Enkele groeien door naar D1 en enkele stoppen ermee.
In de vele uurtjes file-rijden:mad: op dit moment heb ik tijd genoeg om te denken met mijn beperkte vermogens :) Dus aantallen, wegingsfactoren en excel ........en je hebt weer 15 minuten van je vrije tijd opgesnoept :)
In een redelijk simpel rekenmodel kun je een bepaalde waarde hangen aan de Belcar First Race '07 en de Belgian Race Kick-Off '08. Zoals het er nu uitziet hebben we een performance drop van +/- 14% te pakken. Als je puur naar deelnemers zou kijken is de daling bijna 20% maar dat is mij te simpel. Dus ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen.
"Hardere" cijfers na het weekend ;) Op naar een spannende koers!
Je bent een realist die zich teveel focust op de negatieve kanten Mark ;) En dat gaat tegen je werken. Het hele verhaal zou er een stuk anders uit zien als je je realisme ook eens scheen op een positieve manier (en dan bedoel ik niet die paar posts over de DSMEC) in plaats van je tijd te besteden aan het continu willen laten zien dat vroeger alles beter was. Je lijkt continu dingen op te zoeken die anderen verkeerd doen om daar je ongezouten mening over te geven. En ja, dan krijg je de wind van voren, want dat irriteert blijkbaar mensen.
Je kan gaan miepen over dat kleine verschil met vorig seizoen (de Porsche Cup), of je kan gewoon kijken naar een dijk van een kampioenschap met een schitterende varieteit aan wagens. Focus jij je lekker op hoe slecht het wel niet is gesteld, dan ga ik gewoon lekker genieten van het kampioenschap.
ik kijk in ieder geval al uit naar het weekend :D
Coach Ep
09-04-2008, 10:49
... In een redelijk simpel rekenmodel kun je een bepaalde waarde hangen aan de Belcar First Race '07 en de Belgian Race Kick-Off '08. Zoals het er nu uitziet hebben we een performance drop van +/- 14% te pakken. Als je puur naar deelnemers zou kijken is de daling bijna 20% maar dat is mij te simpel. Dus ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen. ...
... Je kan gaan miepen over dat kleine verschil met vorig seizoen (de Porsche Cup), of je kan gewoon kijken naar een dijk van een kampioenschap met een schitterende varieteit aan wagens. Focus jij je lekker op hoe slecht het wel niet is gesteld, dan ga ik gewoon lekker genieten van het kampioenschap.
Kijk, dit vind ik nu opmerkelijk in deze discussie: iemand probeert zijn stelling m.b.v. geconcretiseerde getallen en berekeningen - dus meetbaar* - te onderbouwen en krijgt een directe respons die "overloopt" van de subjectieve beleving - dus per definitie 'onmeetbaar'. Hoe kun je een stelling nu onderbouwen met termen als 'een dijk van een kampioenschap' en 'schitterende variëteit'? Aan welke criteria moeten die 'dijk' en die 'schitterende' dan voldoen? Wie weet hou ik helemaal niet van variëteit maar geniet ik meer van eenheidsworst (hele volksstammen dwepen tenslotte met de F1). En laten we niet vergeten: de variëteit van de wagens in het BGTC is 'beperkt' tot het GT3 concept van Ratel.
M.a.w. een onderbouwde stelling (hoe onplezierig je die misschien ook vindt) weerleg je niet met sentimenten, onderbuikgevoelens, e.d. maar met feiten of realistische aannames. Populisten zijn er in de Lage Landen al genoeg!
Veel succes nog even met verder discussiëren. En niet onbelangrijk: geniet zondag van de races - laten we hopen dat de 'slechts' 30 deelnemers er spektakelstukken van gaan maken!
* = het kwalitatieve aspect is in dit soort zaken lastig meetbaar hoewel er natuurlijk hele stapels ISO criteria bestaan voor het meten van kwaliteit. Wellicht dat Mark in de vele file-uurtjes die hij maakt een dergelijke standaard (ISO)norm kan ontwerpen; zien SRO of de FIA misschien ook nog wel brood in ...;)
Kijk, dit vind ik nu opmerkelijk in deze discussie: iemand probeert zijn stelling m.b.v. geconcretiseerde getallen en berekeningen - dus meetbaar* - te onderbouwen en krijgt een directe respons die "overloopt" van de subjectieve beleving - dus per definitie 'onmeetbaar'. Hoe kun je een stelling nu onderbouwen met termen als 'een dijk van een kampioenschap' en 'schitterende variëteit'? Aan welke criteria moeten die 'dijk' en die 'schitterende' dan voldoen? Wie weet hou ik helemaal niet van variëteit maar geniet ik meer van eenheidsworst (hele volksstammen dwepen tenslotte met de F1). En laten we niet vergeten: de variëteit van de wagens in het BGTC is 'beperkt' tot het GT3 concept van Ratel.
M.a.w. een onderbouwde stelling (hoe onplezierig je die misschien ook vindt) weerleg je niet met sentimenten, onderbuikgevoelens, e.d. maar met feiten of realistische aannames. Populisten zijn er in de Lage Landen al genoeg!
Je geeft het zelf aan maar dit aspect van zijn verhaal is net zo onderbuik gevoel als mijn reactie:
us ja, kwalitatief is het iets beter dan in 2007 maar niet voldoende om het verlies aan kwantiteit op te vangen. ...
Verder kan je er nog zo'n cijferverhaal van maken: het feit is dat er minder wagens zijn; de discussie is of de kwaliteit er ook op achteruit gegaan is. En die discussie los je niet op met cijfers, dat blijft een onderbuik gevoel. Waardoor ik het persoonlijk niet snap dat men zich blind blijft staren op nummertjes.
Bart.Vandecavey
09-04-2008, 11:45
Toen GLPK met de Viper kwam mochten er nog 30 4.2liter Porshen meedoen spannend zou het nooit worden (met uitzondering van de Dauer)...
Toen GLPK met de C5-r kwam naar de Belcar mochten er nog 30 GT2-R's meedoen spannend zou het nooit worden (met uitzondering van SRT en de Marcos)...
de discussie is of de kwaliteit er ook op achteruit gegaan is. En die discussie los je niet op met cijfers,
Zelfs dat kun je perfekt in cijfers weergeven maar daar heb ik helaas geen tijd voor. Op dit moment ken ik alleen wegingsfactoren toe aan het type wagen, een wagen in D1 is meer punten waard dan in D2 of D3.
Wil je de kwaliteit helemaal bepalen dan moet je een wegingsfactor toekennen per coureur op basis van zijn verleden. Echter dat is voor mij op dit moment onbegonnnen werk.
Trouwens, ik focus niet op het verleden. Ik vergelijk alleen SRO Belcar '07 met SRO BGTC '08. Ik constateer alleen dat in het tweede jaar van dit kampioenschap de beoogde vooruitgang nog niet is gerealiseerd. That's all ;)
crosserke
09-04-2008, 21:31
Zelfs dat kun je perfekt in cijfers weergeven maar daar heb ik helaas geen tijd voor. Op dit moment ken ik alleen wegingsfactoren toe aan het type wagen, een wagen in D1 is meer punten waard dan in D2 of D3.
Wil je de kwaliteit helemaal bepalen dan moet je een wegingsfactor toekennen per coureur op basis van zijn verleden. Echter dat is voor mij op dit moment onbegonnnen werk.
Trouwens, ik focus niet op het verleden. Ik vergelijk alleen SRO Belcar '07 met SRO BGTC '08. Ik constateer alleen dat in het tweede jaar van dit kampioenschap de beoogde vooruitgang nog niet is gerealiseerd. That's all ;)
Inderdaad misschien wel minder auto's in de bgtc maar de meeste auto's die overblijven zijn wel de gt3's en gt 4 en dat is toch de bedoeling van het kampioenschap.Dit jaar zijn er ook nieuwe auto's te bewonderen zoals de lambo's en Ferrari.Dus voor mij toch wel vooruitgang en waarschijnlijk komen er dit jaar ook wel meer gastrijders aan de start.
Ik ben vooral benieuwd naar de sprintraces voor vele deelnemers toch een nieuw gegeven.
En nog eens, laat ons vooral blij zijn dat we deze mooie wagens mogen aanschouwen op onze prachtige circuits.
Sir Kwietje
09-04-2008, 21:57
Hallo, normaal gezien krijgen we altijd een klein foldertje van de gemeente, de maandag genoemd, hier in staat meestal of we gratis naar zolder kunnen gaan. Maar blijkbaar heb ik dat gemist of is het niet gekomen. Weet iemand of de inwooners van heusen zolder op vertoon van hun paspoort gratis binnen kunnen bij de belcar kickoff? Denk me te herinneren dat we vorig jaar met het new race festifal gratis binnen konden.
Dit jaar is dat niet het geval denk ik Sir Kwietje :)
Ben eens gaan zoeken naar die entrylist. Staat op dat er in klasse 3 een bmw gtr meerijd. Welke is dat? m3 gtr? Ex GS?
Ben eens gaan zoeken naar die entrylist. Staat op dat er in klasse 3 een bmw gtr meerijd. Welke is dat? m3 gtr? Ex GS?
Ik geloof dat het de ex-GS BMW moet zijn. Als ik mij niet vergis had Chad Racing die overgekocht.
Verder nog een nieuwtje:
Vandaag was Sport Garage aanwezig met een F430 GT3. Na afloop van de training was het team in gesprek met een medewerker van CZ. Het ging over de reglementen van de BGTC-races. Ik vermoed dat zij dus zullen deelnemen aan de wedstrijden van dit weekend.
Sport Garage is de preparateur van de Ferrari van Vosse/Renard
.......de Ferrari van Vosse/Renard
Vosse en Renard :confused: best grappig, Reinaert de Vos rijdt dus met een Ferrari :+
Dag racevrienden, ik kwam nog eens kijken op het forum om te zien welke auto's er vandaag gereden hadden op de training. Maar niks te zien, lang zoeken heb ik ook niet gedaan.
Al een tijdje ben ik niet meer naar het forum gekomen, maar zo te zien is het hier ook meer dood dan levend. En massa's bullshit dat hier te lezen valt, incl het mijne!
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark? Begin van dit millenium werd je overspoeld op het forum. Eén dag niet kijken en je was niet mee met de gossip! Er was kwantiteit met kwaliteit.
Ciao en CU
Dag racevrienden, ik kwam nog eens kijken op het forum om te zien welke auto's er vandaag gereden hadden op de training. Maar niks te zien, lang zoeken heb ik ook niet gedaan.
Al een tijdje ben ik niet meer naar het forum gekomen, maar zo te zien is het hier ook meer dood dan levend. En massa's bullshit dat hier te lezen valt, incl het mijne!
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark? Begin van dit millenium werd je overspoeld op het forum. Eén dag niet kijken en je was niet mee met de gossip! Er was kwantiteit met kwaliteit.
Ciao en CU
Ik heb ook die indruk, bij mij ook heel lang geleden dat ik hier op het forum was, de Belcar lijkt in niks meer op die van pakweg 5 jaar geleden, zelfs de naam is veranderd blijkbaar :)
Spijtig hoe dingen op zo'n korte tijd veranderen, vroeger reden er veel meer wagens mee, veel meer diversiteit vond ik, maar sinds het enkel GT's zijn geworden lijkt de grondgedachte van de oorspronkelijke belcar een beetje weg, maar wie weet spreek ik na het weekend wel van een superwedstrijd, afwachten.
Vroeger was het toch beter hé, niet Mark?
Correct! Zowel de Belcar als de forums ;) In ieder geval bestaan wij nog! :)
Sir Kwietje
10-04-2008, 23:32
Je kan altijd hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=17344) eens kijken.
Ik heb ook die indruk, bij mij ook heel lang geleden dat ik hier op het forum was, de Belcar lijkt in niks meer op die van pakweg 5 jaar geleden, zelfs de naam is veranderd blijkbaar :)
Spijtig hoe dingen op zo'n korte tijd veranderen, vroeger reden er veel meer wagens mee, veel meer diversiteit vond ik, maar sinds het enkel GT's zijn geworden lijkt de grondgedachte van de oorspronkelijke belcar een beetje weg, maar wie weet spreek ik na het weekend wel van een superwedstrijd, afwachten.
Volledig akkoord. Het is allemaal zo serieus geworden, de folklore is er uit. Waar is de tijd dat Carlier met z'n M5 de 24u ging winnen? :champagne:
Alles verandert, wijzelf ook. Andere interesses, andere mensen leren kennen, andere verwachtingen,... ;-)
Mooie wagens zijn het in ieder geval wel en voor een klein land als België mogen we zeker niet klagen met het deelnemersveld.
Bart.Vandecavey
11-04-2008, 11:24
De nieuwe site is online: http://www.belgiangt.com/
De nieuwe site is online: http://www.belgiangt.com/
Ziet er een mooie site uit. Hiermee is ook de naam ook helemaal verdwenen met het nieuwe logo van de bgtc.
Wat ik me afvraag; De 430 waarmee Bouvy en partner gaan rijden, blijft dat een Challenge wagen of krijgen ze wel beschikking over een GT3 voor de eerste race?
Bramzel De 430 waarmee Bouvy rijd zal tijdens de eerste race nog in challange staan, maar normaal vanaf de race in Dijon zouden ze moeten beschikken over een GT3 packet!
Heeft iemand mss enig zicht op de tijden die tijdens de eerste vrije test sessie van vandaag gedraaid werden?
Bart.Vandecavey
11-04-2008, 13:59
Bramzel De 430 waarmee Bouvy rijd zal tijdens de eerste race nog in challange staan, maar normaal vanaf de race in Dijon zouden ze moeten beschikken over een GT3 packet!
Heeft iemand mss enig zicht op de tijden die tijdens de eerste vrije test sessie van vandaag gedraaid werden?
Ze beginnen pas om 14.05u...
fenixracing
11-04-2008, 16:05
Zijn er misschien live results van dit weekend.
fenixracing
11-04-2008, 16:43
Rijdt er een 997 mee van gpr?
Range Rover
11-04-2008, 17:02
Zijn er misschien live results van dit weekend.
http://www.raceresults.nu/ResultsUitslagen/tabid/75/organisator/2008/evenement/Belcar+2008/race/1+-+Belgian+Race+Kick+Off/mode/html/Default.aspx
Rijdt er een 997 mee van gpr?
2 zelfs, een in klasse 1 en de andere in klasse 3
Winst voor Kumpen/Longin in race 1, voor Haane/Van Hool en Kuppens/Leinders. Twee ronden voor het einde zakten Couwberghs en Franchi opeens weg in de live timing, ik veronderstel dat die de boer op zijn gegaan? Ze reden vlak bij elkaar namelijk.
Netforce_1
13-04-2008, 15:09
Ik zie dus 0 van die livetiming. Heeft dit te maken met Firefox of is er zowiezo een vertraging op die website?
Live timing ligt op z'n gat, hij deed het vanmorgen ook pas na een half uur. Sowieso kun je dat beter bekijken in IE, dan staan de namen niet zo door elkaar.
http://www.raceresults.nu/ResultsUitslagen/tabid/75/organisator/2008/evenement/Belcar+2008/race/1+-+Belgian+Race+Kick+Off/mode/html/Default.aspx
Voor mij is dat geen livetime,zo lopen een half uur achter op de timing en nu blijft het steken op de race verslag van BTCS.
De buitenlandse course dat ik volg zijn beter dan in ons eigen land niet te doen.:( :mad:
Het is inderdaad zeer triestig gesteld. Ik heb net een raceverslag gezien van Ronde 1 van het British GT3 championship te Oulton Park (ook GT3 & GT4) en daar wordt over bericht zoals bij de F1. Jammer dat het hier in België niet kan...
Ik hoop dat de beelden van Pitstop.TV mooi zijn komende woensdag, dan pikken we toch een graantje mee.
Maar tekstueel de race live mee kunnen volgen moet toch kunnen anno 2008?
Nicki_Mks
13-04-2008, 16:04
Waar is de tijd dat we echt live timing én live beelden hadden op HIBN...
Live timing loopt inmiddels, er zijn alleen pas 8 minuten verstreken. Is de race later gestart of loopt de live timing achter?
Zoals het er naar uit begint de zien is de Mosler dominant in kwalificaties en race... dat zal de discussie omtrent de wagen in GT3 nog meer aanwakkeren:)
Races zijn later begonnen. toen ik om 11u op het circuit aankwam, was de clio cup nog bezig. Ik denk dat door een code rood ze tijdens race 1 al een half uur vertraging hadden, maar ben niet zeker.
Thomaske
13-04-2008, 20:47
De code rood tijdens de Clio Cup was een gevolg van een zwaar ongeluk waarbij een interventie voertuig betrokken was.
Mvg
Astra-fan
14-04-2008, 13:22
Waar blijven de reacties over het lage deelnemersveld nu?
Toch raar dat mensen er zeer snel bij zijn om iets met de grond gelijk te maken maar veeel trager zijn als ze hun ongelijk moeten toegeven hé.
Ik vond het in ieder geval een prachtig weekend. Ook andere mensen op de tribunes vonden dit.
Ongetwijfeld zullen er toch nog steeds mensen zijn die kritiek hebben...
crosserke
14-04-2008, 13:44
Waar blijven de reacties over het lage deelnemersveld nu?
Toch raar dat mensen er zeer snel bij zijn om iets met de grond gelijk te maken maar veeel trager zijn als ze hun ongelijk moeten toegeven hé.
Ik vond het in ieder geval een prachtig weekend. Ook andere mensen op de tribunes vonden dit.
Ongetwijfeld zullen er toch nog steeds mensen zijn die kritiek hebben...
Prachtige races gezien dit weekend en spannende qualify in de bgtc.De eerste tien zaten kort op elkaar.
Stond in een box bij de 2de race en daar vonden ze het raar dat Van Hooydonck-Dierick geen stop and go kregen om te laat te wisselen.Deze kwamen duidelijk binnen na de pit window.
Ook de start gevolgd op tv en daar zat de ferrari van thiers bijna op de derde positie aan de binnenkant toen het groen licht werd getoond.Volgens mij een jumpstart.
Maar zoals gezegd knappe wedstrijden.
Bart.Vandecavey
14-04-2008, 13:48
Ook de start gevolgd op tv en daar zat de ferrari van thiers bijna op de derde positie aan de binnenkant toen het groen licht werd getoond.Volgens mij een jumpstart.
Maar zoals gezegd knappe wedstrijden.
Frank was inderdaad iets te vlug op het gas gegaan.
Hij heeft ze daarom terug laten passeren...
Stond in een box bij de 2de race en daar vonden ze het raar dat Van Hooydonck-Dierick geen stop and go kregen om te laat te wisselen.Deze kwamen duidelijk binnen na de pit window.
Klopt inderdaad, het pitwindow was al meer dan een ronde gesloten toen de Viper pas binnenkwam, begrijp niet dan een koersdirectie zoiets niet ziet.
Heb enkel de 2e wedstrijd gezien, en ik heb ervan genoten. Spannend tot in de laatste rondes...
Thomaske
14-04-2008, 19:41
Frank was inderdaad iets te vlug op het gas gegaan.
Hij heeft ze daarom terug laten passeren...
Ikzelf stond bij de start van de tweede wedstrijd van het BGTC op de camera-toren aan de Jacky Ickx chicane.
Ik verschoot ervan dat Thiers zo snel op het gas ging en iedereen voorbij ging. Gelukkig zag hij het op tijd in en liet zich weer terug zakken.
Gelukkig heeft hij hier geen stop-and-go voor gekregen en heeft er ook niemand een klacht ingediend.
Voor de rest heb ik genoten van het weekend, op EEN groot minpunt na. Dit is het ongeval tijdens de eerste race van de Renault Clio Cup. Ik heb video beelden gezien van het ongeval en het was toch een serieuze klapper hoor, toen de Clio tegen het interventie voertuig knalde.
De piloot zat er echt mee in. Omdat hij zo in strijd was met twee andere Clio's hadden de laatste van deze drie, de gele vlag helemaal niet gezien. Na het zien van het voertuig dan toch op de rem en dan ging hij rond. Het is gebeurd!
Gelukkig is de persoon in de Jeep al uit het ziekenhuis ontslagen en is hij er de volgende keer zeker weer bij. De Jeep liep ook een hoop schade op maar het is herstelbaar.
In de BTCS heb ik zeer schone gevechten gezien. Zowel in de Qualification als in de Race. Tevens was het een raar zicht om de Astur Cars BMW M3 Silhouette in de tweede race zonder rechter deur te zien rijden. Gelukkig kreeg deze wagen de zwarte vlag met oranje bol en kwam hij binnen voor een nieuwe deur. Tevens ben ik ook verschoten van de jonge heer De Crem. Dit is een piloot om in 't oog te houden en die nog ver gaat komen in de nationale en (ik ben er zeker van) in de Internationale series.
Het BGTC was om te watertanden. Prachtige gevechten en onverwachte podia's. Een knappe dubbel voor Longin - Kumpen. Echt hoedje af voor deze jongens als je weet dat je werkt met een nieuwe wagen en een nieuw team.
En door het feit dat Longin - Kumpen een dubbelslag binnenhaalde, gaat het "gezaag" weer beginnen. Iedereen gaat het er weer over hebben dat de Mosler weer veel te snel is en geen rasechte GT3 wagen. Toch was de Mosler niet de snelste wagen tijdens de GT3 testen te Nogaro en hebben ze een handicap gekregen die er toch voor zorgt dat ze een hoop Power gaan missen.
Nu uitkijken naar de volgende wedstrijden!!!
Mvg...
De koersdirectie heeft dit wel gezien maar hun timming klopte niet
waardoor Robert net op tijd binnenkwam. Dit melde iemand persoonlijk
aan de team-chef van het team.
crosserke
15-04-2008, 12:06
De koersdirectie heeft dit wel gezien maar hun timming klopte niet
waardoor Robert net op tijd binnenkwam. Dit melde iemand persoonlijk
aan de team-chef van het team.
Ah de timing van de koersdirectie klopte niet.Dat begint weer goed dan!!
Klopte de timing dan wel van de eerste race?Toen kregen er een paar wagens een stop and go voor te laat buitenrijden tijdens de pitwindow.
Ik vind heel het pitwindow gebeuren ook niet op punt staan.Wat gebeurd er als je tijdens de pitwindow schade hebt aan je wagen en je moet iets vervangen.Als je pech hebt kom je dan na de pitwindow terug de piste op en krijg je als straf nog een stop and go aan je broek wegens te laat buitenrijden.
Ik zou ook graag eens willen weten wat de verdeelde meningen over het nieuwe raceformaat. Had hier eigenlijk ook meerdere reacties verwacht na alle discussies van de afgelopen maanden. :)
Had zondag Opendeurdag op school en dus jammer genoeg de race moeten missen, dus ben erg benieuwd naar de beelden op Pitstop.tv morgen.
Ik weet één ding, als ik de BGTC ga zien, dan wil ik 'dikke bakken' zien met zoveel mogelijke concurrentie op de baan en kwalitatieve rijders achter het stuur. En na een eerste indruk zit ik alleszins niet op m'n honger.
Ik vind het kampioenschap niet verzwakt, het is gewoon een totaal ander concept geworden en daarom niet meer te vergelijken met voorgaande jaren, mijns inziens. Het heeft ook tijd nodig om te groeien en dat aantal zie ik dan ook wel de hoogte ingaan in de toekomst. Er zullen vast nog teams zijn die de kat uit de boom kijken. En dan liever 30 wagens aan de start waarvan de top 10 vrijwel kans maakt op een podiumplaats. :)
Over de race zal kan ik weinig toevoegen, ik zal ook eerst naar de beelden moeten kijken...
het is gewoon een totaal ander concept geworden en daarom niet meer te vergelijken met voorgaande jaren, mijns inziens.
Het concept 2008 is toch niet anders dan het concept 2007. Of ben ik mis?
Het concept 2008 is toch niet anders dan het concept 2007. Of ben ik mis?
Ik bedoel dan hierbij de duur van de races tijdens 4 race-weekends (2 races van 1 uur).
En dan liet de marchal de viper van Jeffrey & Robert niet de baan op gaan maar moest in de pits starten. Het team had schriftelijke toestemming van
de koersdirectie om als laatste op de grid te starten. Dit door het niet halen
van de 3 ronden in de tweede qual.
Al bij al toch een mooie remonte van die twee. Het beloofd voor het verloop
van het seizoen als ze het reglement maar met rust laten.
De viper was wel nog voorzien van een gewone schakelbak en nog geen seq.:gas:
Astra-fan
16-04-2008, 09:37
De races zelf heb ik niet gezien maar het is mischien ook maar goed dat de races maar 1 uur duren in dit nieuwe concept. Ga je met 30 van start, dan is het al gauw leeg als je wedstrijden van 2 uur gaat houden met enkele uitvallers. Bij wedstrijden over 1 uur valt dat mee.
Het ontbreken van commentaar is een indicatie dat de wedstrijden goed waren. Als het niks is staan we met zijn allen te schreeuwen hoe vreselijk slecht het was.
Zoals beloofd kom ik met mijn "harde cijfertjes", het beeld wat ik had is op een cijfermatige manier bevestigd. Zowel BGTC en BTCS hebben een flinke deuk opgelopen in 2008 t.o.v. 2007. Verder terugkijken heeft geen nut, dat maakt het alleen maar triester.
Hoe ben ik te werk gaan? Simpel aantallen vergelijken? Doen we niet, een GT3 heeft voor mij meer waarde dan een uitgefaseerde klasse 2 of 3 wagen.
Overzicht:
D1 wagen = 3 punten
D1 gastwagen = 1.5 punten
D2 wagen = 2 punten
D2 gastwagen = 1 punten
D3 wagen = 1 punt
D3 gastwagen = 0.5 punten
De waarde die ik per wagen toeken is uiteraard subjectief, maar als je de verschillen groter maakt, echter dan wel voor elke klasse evenredig, dan zal de uitslag alsmaar slechter worden. M.a.w., met dit puntensysteem vallen de cijfers voor 2008 wellicht gunstiger uit dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Gooi je alle data in een simpel Excel-blad dan heeft Belcar/BGTC 2007 een waarde van 80 punten, BGTC 2008 heeft een waarde van 67.5 punten. De sterkte van de BGTC heeft een daling te slikken gekregen van 15,6% ! In absolute getallen qua aantal deelnemers is de daling 21,7%. Dat wil dus zeggen dat de daling in kwantiteit voor een gedeelte is gecompenseerd in de stijging van de kwaliteit.
Als verweer zullen sommigen zeggen: Ja maar de (gemiddelde) kwaliteit van de coureurs is dit jaar hoger! Volledig juist maar is niet meer dan logisch, als je de zwakkere broeders uit de groep haalt zal het gemiddelde van de overgebleven broeders per definitie stijgen. Kijk ik puur op namen kan ik nergens zeggen, verrek…….die hebben we nog nooit in de Belcar/BGTC gezien.
Mooie verhalen over een grand cru in bepaalde persbabbels mogen we dus met een korreltje zout nemen ;) Het enige wat ik wil aantonen is dat de dalende tendens m.b.t. het racen met dikke bakken niet gebroken is. Het kan best zo zijn dat er afgelopen weekend twee prachtige races te zien waren, hopelijk zie ik die a.s. zaterdag op Motors TV, de kracht van het kampioenschap is dalende.
Er zullen harde maatregelen genomen moeten worden om het tij te keren, of is de perceptie van fans en organisator veranderd?. Is men tevreden met kampioenschappen die zwakker zijn dan in voorgaande jaren?
Ik persoonlijk niet, bij mij moet het altijd meer en beter zijn ;)
Wil je dan echt terug naar enkele jaren terug toen ze met 50 auto's starten maar waar er al 10 van zijn uitgevallen na een kwartier?
Waar de eerste 20 seconden sneller is dan de eerste? Wat is daar in godsnaam aan te zien?
Ik heb in het weekend terug echt racen gezien. Piloten moesten echt vechten om iemand in te halen en konden niet meer rekenen op het feit dat hun auto 100 pk meer had dan de andere zoals vroeger.
Je zegt dat je de race niet gezien hebt. Ik zou dan ook maar de beelden afwachten vooraleer een oordeel te vellen.
Ik heb tijdens het weekend kunnen vaststellen dat er in alle kampioenschappen hevig gestreden is voor elke meter. Heb vanop de tribune rustig alles gevold en alle wedstrijden hebben me kunnen bekoren. Zo komt het publiek zeker terug richting Zolder en de andere Belgische circuits. Dit was nog eens een weekendje promotie voor de autosport.
Thomaske
16-04-2008, 10:53
Ik heb tijdens het weekend kunnen vaststellen dat er in alle kampioenschappen hevig gestreden is voor elke meter. Heb vanop de tribune rustig alles gevold en alle wedstrijden hebben me kunnen bekoren. Zo komt het publiek zeker terug richting Zolder en de andere Belgische circuits. Dit was nog eens een weekendje promotie voor de autosport.
Veel volk is weggebleven door het slechte weer en de 10€ inkom. Verlaag dit eens tot 5€ op zondag en 2,5€ op zaterdag en je hebt direct al heel wat meer volk.
Mvg
Veel volk is weggebleven door het slechte weer en de 10€ inkom. Verlaag dit eens tot 5€ op zondag en 2,5€ op zaterdag en je hebt direct al heel wat meer volk. Mvg
Een typische verkeerde reactie. Er komt niet meer volk omdat het goedkoper is. Denk je dat er meer volk naar de voetbal zou komen als het goedkoper was? Leer nu toch eens aanvaarden dat een event geld kost en dat niet altijd alles gratis kan. 10 euro voor een gans weekend top event, waar kan je dat nog vinden tegenwoordig?
Je moest eens weten hoeveel vragen we gekregen hebben voor gratis kaarten, onbeschrijfelijk. Op de DTM in Hockenheim waren 82.000 betalende bezoekers, kostprijs voor een inkomkaartje 65 euro.
Kosten stijgen percentueel voor een organisator op basis van het aantal bezoekers. Er werden al genoeg tests gedaan met gratis inkom of 5 euro en er komt dan gewoon geen kat meer kijken dan anders.
Zou jij echt thijsblijven omdat je 10 euro moet betalen ipv 5?
fenixracing
16-04-2008, 12:43
Een typische verkeerde reactie. Er komt niet meer volk omdat het goedkoper is. Denk je dat er meer volk naar de voetbal zou komen als het goedkoper was? Leer nu toch eens aanvaarden dat een event geld kost en dat niet altijd alles gratis kan. 10 euro voor een gans weekend top event, waar kan je dat nog vinden tegenwoordig?
Je moest eens weten hoeveel vragen we gekregen hebben voor gratis kaarten, onbeschrijfelijk. Op de DTM in Hockenheim waren 82.000 betalende bezoekers, kostprijs voor een inkomkaartje 65 euro.
Kosten stijgen percentueel voor een organisator op basis van het aantal bezoekers. Er werden al genoeg tests gedaan met gratis inkom of 5 euro en er komt dan gewoon geen kat meer kijken dan anders.
Groot gelijk wat is 10 euro nog.Als je races krijgt waar de negende wagen 17 seconde verwijdert is van de 3 plaats . Prachtige wedstrijden gezien.Er mogen dan wel minder wagens staan, ik kijk nu tog nog liever dan vroeger ik mis alleen nog een echte exoot zoals de ford gt ofzo iets.
Dat er minder volk was is echt wel door het weer over al waar je keek of luisterde zeiden ze dat het ging regenen.
Voor mij is het seizoen goed gestart ik kijk ook al uit naar de volgende race. :gas:
Coach Ep
16-04-2008, 17:31
... bij mij moet het altijd meer en beter zijn ;)
Een evenaring zou al heel wat zijn! ;)
Je zegt dat je de race niet gezien hebt. Ik zou dan ook maar de beelden afwachten vooraleer een oordeel te vellen.
Ik schrijf dan ook:
Het kan best zo zijn dat er afgelopen weekend twee prachtige races te zien waren, hopelijk zie ik die a.s. zaterdag op Motors TV, de kracht van het kampioenschap is dalende.
Puur op basis van "harde cijfers" zeg ik dat de basis onder het kampioenschap steeds kleiner aan het worden is. Dat zegt niets over de spanning in de wedstrijd, zoals eerder gezegd..........ik hoop het a.s. zaterdag te zien :) Graag zelfs!
Thomaske
16-04-2008, 21:25
Beste
Ikzelf zou niet thuis blijven. Al moest ik 15€ betalen.
Maar als je niet echt een autosportfan bent en gewoon eens met het gezin een zondagnamiddag weg wilt, dan ben je al snel 50€ kwijt é. En daar knelt voor vele het schoentje!
Mvg
Puur op basis van "harde cijfers" zeg ik dat de basis onder het kampioenschap steeds kleiner aan het worden is. Dat zegt niets over de spanning in de wedstrijd, zoals eerder gezegd..........ik hoop het a.s. zaterdag te zien :) Graag zelfs!
Als de covarage in orde is zal je dat te zien krijgen.
Een spannende wedstrijd op alle niveau. Beide races gestart in de regen (of alleszins op nat wegdek). Tijdens de wedstrijd een opdrogende piste. Iedereen op zoek naar de ideale pitstopstrategie. Wanneer komen we binnen om te wisselen en te kiezen voor slicks was de hamvraag.
Enkele opmerkingen :
- wat mij betreft hoort de BMW niet thuis in BGTC.
- de Lotus ziet er lelijk uit en ontsiert het startveld een beetje.
Voor je begint discusiëren en/of je gal begint te spuwen : dit is maar mijn mening.
Verder een beetje verwarring in de media, tickets, programma's enz... sommigen spreken over VAS Endurance Cup ipv DSMEC of van MVD Belcar ipv BGTC etc. Wij vragen het ons niet meer af want we kennen de historie van dit alles. Voor een buitenstaander wordt het (nog) moeilijk(er). En als ik sommige moet geloven trachten ze nochtans duidelijkheid te scheppen en op die manier meer volk naar het circuit te lokken...
C U
Thomaske
16-04-2008, 21:40
Als de covarage in orde is zal je dat te zien krijgen.
Een spannende wedstrijd op alle niveau. Beide races gestart in de regen (of alleszins op nat wegdek). Tijdens de wedstrijd een opdrogende piste. Iedereen op zoek naar de ideale pitstopstrategie. Wanneer komen we binnen om te wisselen en te kiezen voor slicks was de hamvraag.
Enkele opmerkingen :
- wat mij betreft hoort de BMW niet thuis in BGTC.
- de Lotus ziet er lelijk uit en ontsiert het startveld een beetje.
Voor je begint discusiëren en/of je gal begint te spuwen : dit is maar mijn mening.
Verder een beetje verwarring in de media, tickets, programma's enz... sommigen spreken over VAS Endurance Cup ipv DSMEC of van MVD Belcar ipv BGTC etc. Wij vragen het ons niet meer af want we kennen de historie van dit alles. Voor een buitenstaander wordt het (nog) moeilijk(er). En als ik sommige moet geloven trachten ze nochtans duidelijkheid te scheppen en op die manier meer volk naar het circuit te lokken...
C U
Volledig mee akkoord! De BMW mocht vorig jaar niet deelnemen daar het geen GT wagen was en nu mag het dit jaar wel!? Maarja...
De Lotus is een GT4 Light en is dus wel degelijk welkom in het BGTC. Als men nog wat meer GT4 (lights) kan aantrekken, zal deze Lotus 2 Eleven er wel beter inpassen.
Mvg...
In 2007 reed deze 997 GT3 in D1, in 2008 in D3? Ik snap het niet:
Ook Limburger Niels Lagrange is terug van de partij. Samen met Pascal Nelissen Grade haspelt hij het ganse seizoen af in een Porsche 997 GT3 van First Motorsport. Er werd geopteerd om de Porsche 997 in te schrijven in Division 3. Enerzijds omdat de Porsche van First, ondanks een flinke upgrade, geen partij is voor de zware concurrentie in Division 1, waarin First vorig seizoen nog een belangrijke rol speelde. Anderzijds om publicitaire reden. Beter meefietsen voor het podium in Division 3 dan anoniem in het Division 1-peloton.
persbabbel Lagrange
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.