View Full Version : LMS 1000KM Spa
Het weekend van 10 en 11 mei worden op Francorchamps de 1000KM gehouden.
De site van Pierre Delettre begint vorm te krijgen!
http://www.race-rally.be/2008/1000km2008/default.asp
CKJ
Eerst staat Monza nog op het programma, dus het lijkt me een beetje vroeg voor een LMS Spa topic.
Coach Ep
11-04-2008, 11:28
... dus het lijkt me een beetje vroeg voor een LMS Spa topic
Waarom? de eerste nieuwtjes zijn al bekend:
- Villeneuve derde coureur op Peugeot nr. 7 (in voorbereiding op Le Mans)
- Strakka Racing met Aston Martin als extra deelnemer in GT1
De première van de nieuwe Dome S102-Judd coupé wordt daarentegen niet voor de 24u van Le Mans verwacht. Er was even sprake van dat deze wagen misschien zijn debuut op Spa zou maken.
bron: dsc, endurance-info
Met de Classic Endurance Racing, Radical European Masters en de Caterham Eurocup ziet ook het bijprogramma er prima uit!
Weet er iemand of de vrijdag wederom gratis inkom is ? (zoals verlden jaar)
bluelite
15-04-2008, 10:54
De première van de nieuwe Dome S102-Judd coupé wordt daarentegen niet voor de 24u van Le Mans verwacht. Er was even sprake van dat deze wagen misschien zijn debuut op Spa zou maken.
bron: dsc, endurance-info
Dit is fout
Coach Ep
15-04-2008, 11:11
Dit is fout
vertel
bluelite
15-04-2008, 11:25
Dome komt niet naar Spa en de daaropvolgende race is, inderdaad, de 24U van Le Mans. Allen daarheen!
gwyllion
15-04-2008, 11:32
Dome komt niet naar Spa en de daaropvolgende race is, inderdaad, de 24U van Le Mans.Dat staat daar toch. De Dome S102 zal niet deelnemen aan 1000 km van Spa (dus voor 24 uur van Le Mans), hoewel daar op een bepaald moment sprake van geweest is :confused:
bluelite
15-04-2008, 15:36
Even verkeerd gelezen.
Coach Ep
17-04-2008, 13:04
is te vinden op http://www.lemans-series.com/en/s52_circuits/s52p03_programme.php?circuit=4
Coach Ep
19-04-2008, 14:19
Wurz op Peugeot nummer 8 ter versterking van Lamy/Sarrazin!
bron: www.endurance-info.com
kan men eigenlijk tickets kopen op het circuit zelf?
kan men eigenlijk tickets kopen op het circuit zelf?
Ja. :)
timwijen88
27-04-2008, 18:29
Kan iemand mij vertellen hoe duur het is om ter plekke op zondag een kaartje te kopen?
Kan iemand mij vertellen hoe duur het is om ter plekke op zondag een kaartje te kopen?
www.lmes.net
Stranger
29-04-2008, 21:17
Algemene toegang: € 30,00
Paddock: € 15,00
Voorverkoop was goedkoper, maar die is al gestopt.
Stéphane Ortelli zal alvast niet van de partij zijn tijdens de 1000 km van Spa.
Une chose est sûre, Steph ne sera pas cette année à Spa pour les 1000 Km, à la fin de la semaine prochaine, et une deuxième chose est sûre: il va tout faire pour être prêt pour les 24 Heures du Mans, ce qui reste l'objectif principal de l'équipe Courage-Oreca.
Ben benieuwd of Loïc Duval of Laurent Groppi z'n plaats zal innemen. Ligt ergens het meest voor de hand, met de 24 uren voor de deur...
Bron: www.stephaneortelli.net
Stranger
29-04-2008, 21:39
Eeuh...ga er maar niet vanuit.
Op de entrylist voor Spa staat vooralsnog maar 1 Oreca wagen.
Eeuh...ga er maar niet vanuit.
Op de entrylist voor Spa staat vooralsnog maar 1 Oreca wagen.
Ah zo, want ik keek op deze lijst (eerst op Spa geklikt).
Maar ja, is natuurlijk de lijst van het begin van het seizoen...
http://www.lemans-series.com/fr/s51_participants/s51p01_liste_participants.php
Twee weken is natuurlijk ook kort om die verhakkelde wagen terug rijdensklaar te krijgen. Gaan ze die trouwens nog fixen of is die goed voor het schroot?
Stranger
29-04-2008, 22:43
Hij paste bijna in een kruiwagen ;)
http://www.leblogauto.com/wp-content/uploads/2008/04/Simon/Accident_Ortelli.jpg
Volgens mij op de schroothoop. Zou zo'n wagen na zo'n crasch niet afgekeurd worden omwille van de veiligheid ?
Op Endurance info staat nu ook te lezen dat Oreca maar met 1 Courage naar Spa komt.
Thomaske
30-04-2008, 08:26
In de tijd dat ik werkzaam was voor GLPK Racing ben ik in contact gekomen met mensen van Oreca.
Eén van deze mensen was op dat moment een stagiair en werkt nu vast bij Oreca. Bij deze persoon heb ik nog contact via e-mail.
Hij wist me te zeggen dat het er naar uit ziet dat het stukje schroot echt wel terecht gaat komen op de hoop van het oud ijzer en dat ze een heel nieuwe wagen gaan bouwen.
Mvg...
Ga vrijdag naar de trainingen kijken en ga er ook een kaart voor de paddock bijnemen. (dus in totaal 45 euro). Indien er iemand interesse heeft voor deze over te kopen voor zaterdag en zondag PM me . Doe ze dan weg voor 30 euro, vermits ik toch alleen maar vrijdag kan gaan. (dus paddock is er gratis bij). Moet dan wel op vrijdagavond afgehaald worden in Zonhoven.
Coach Ep
01-05-2008, 15:23
Of we de 2e Creation wagen op Spa gaan zien, valt nog te betwijfelen. 1e rijder Jamie Campbell-Walter is met 4 gebroken rugwervels wel even uit de running. Maar wellicht krijgt Stuart Hall Felipe Ortiz als teammaatje, die hebben ze bij Creation geloof ik nog ergens in de wachtkamer zitten (zouden de centjes van Ortiz nu minder noodzakelijk zijn door de partnerschap met AIM?).
Een officiële mededeling van het team is overigens nog niet gedaan.
Daarnaast ontbreekt (net als de rest van het seizoen) de Saleen van Labre in GT1.
Opvallend, ze verwachten weinig toeschouwers!
vijf vragen aan organisator Pierre Delettre
Mijn pessimisme is gebaseerd op vier pijlers. Vooreerst is er de steeds veranderende datum, waardoor je het publiek niet aan je meeting kan binden, daarnaast is er tevens een F1 GP, het lange Pinksterweekend en tot slot vallen we een week na de World Series by Renault waar alles gratis is.
http://www.racingworld.be/nieuws/5280/Spa:-vijf-vragen-aan-organisator-Pierre-Delettre.html
Niet verwonderlijk, er zijn ook altijd weinig toeschouwers.
buchinski
02-05-2008, 22:20
De afgelopen jaren sprak men over aantallen tussen de 15000 en 20000 mensen voor het LMS weekend in Spa. Dat lijkt mij zeer aannemelijk. Deze aantallen zie je dus niet eens lopen op Spa. De tribunes langsheen het rechte stuk kunnen op hun ééntje al 9000 man aan, de nieuwe start/finish tribune is gebouwd voor 14000 man en in de paddock kan je moeiteloos 10000 man kwijt. Dus, als deze toeschouwers over het weekend wat verspreid staan over het circuit en wat rondwandelen, dan krijg je inderdaad de indruk dat er bijna geen volk is.
15-20000 mensen lijkt mij ook zowat het maximale dat je in België zo zot kan krijgen om geld uit te geven voor Endurance, zeker met de Live coverage die nu wordt gevoerd op Motors TV en Eurosport.
Trouwens, op Monza was het ook 25€ voor het weekend en het leek mij dat er ook niet dusdanig veel toeschouwers waren. Een goede 20000 zou ik daar ook een goede schatting vinden voor het hele weekend en dan waren de world series er nog als extraatje. Maar goed, het moeten niet overal en voor alle evenementen F1 toestanden worden. Zolang de boel betaalbaar blijft is dat voor mij OK, ik zit er niet echt om te springen om in rij te staan voor het WC en 5€ te betalen voor een blikje bier en nerrgens door te mogen....
Eigenlijk spijtig al dat pessimisme. Vorig jaar was de eerste keer dat ik naar de 1000km ging en ik was meteen verkocht. Ik ga zondag sowieso, volk of geen volk, zeker omdat het deelnemers veld nog indrukwekkender is als vorig jaar. Het aantal toeschouwers heeft toch voor- en nadelen. Langs de ene kant is het spijtig dat dit topkampioenschap een mooi toeschouwersaantal verdient! Langs de andere kant, minder volk betekent dat je wat op je gemak de boel kan verkennen zonder over 35 koppen te moeten kijken.
S. Claeys
03-05-2008, 14:55
Ik denk dat ik ook eens ga kijken volgende week.
LMS heb ik nog nooit niet gezien dus dit is me wel het geld waard.
Ja, ik heb ook gratis tickets voor morgen (WbR) maar ik probeer eens iets anders te zien te krijgen.
Spijtig dat het steeds een dikke 2 uur rijden is, anders ging ik veel meer.
Stranger
04-05-2008, 01:16
Trouwens, op Monza was het ook 25€ voor het weekend en het leek mij dat er ook niet dusdanig veel toeschouwers waren.Op Monza waren er over het hele weekend heen 18.000 toeschouwers. Op Spa verwacht men echter weer veel Verstappen fans.
Wat betreft de 'steeds veranderende datum', begin december was al duidelijk dat de LMS het weekend van 10/11 mei naar Spa zou komen. In die week werd namelijk de datum 1 week naar voren geschoven vanaf de 18e (ivm clash met DTM en FIA GT).
Xsara_VTS
04-05-2008, 13:12
Gisteren tijden de WSR op Spa hebben we 2 kortingskaarten van €10 gekregen voor de LMS volgend weekend. Het is maar voor 1 dag.
Ik ga daar niet naar toe, maar misschien dat iemand van dit forum die kaarten wil?
Laat maar iets weten.
Gisteren tijden de WSR op Spa hebben we 2 kortingskaarten van €10 gekregen voor de LMS volgend weekend. Het is maar voor 1 dag.
Ik ga daar niet naar toe, maar misschien dat iemand van dit forum die kaarten wil?
Laat maar iets weten.
Ik heb wel interesse in zo'n kortingskaart. Ik zak zo goed als zeker zondag af naar Spa dus dat zou goed van pas komen!
Ben vrijdag en zaterdag naar de trainingen gaan zien en heb ik er nog geen minuut spijt van gehad. Ook een bezoek aan de paddock gebracht. Wat hier onmiddellijk oppvalt is de toegankelijkheid, hier telt de gewone toeschouwer nog, zie je niet de VIP's zoals bij de F1 , maken de piloten tijd voor je...zou wel eens kunnen dat de LMS het autosportgebeuren van de toekomst gaat worden, is enorm geevolueerd ten aanzien van een jaar of vijf geleden, zonder de gewone man te vergeten. Mij gaan ze er in ieder geval volgend jaar terugzien !!
senna's kingdom
11-05-2008, 16:11
Wat met de 2de Peugeot en de 2de Audi?
senna's kingdom
11-05-2008, 16:43
Iedereen zit op Spa zeker:)
Zijn beiden gecrasht staat op autosport.com ...
Wat een heerlijke dag vandaag! Mooi weer, mooie wedstrijd en een aangename hoeveelheid publiek. Zo zou elk weekend moeten zijn. Enige minpuntje: de Felbermayer-Proton 997RSR die gestrand is onder de achtervleugel van de Virgo F430 GT2 :( .
de eerste keer dat ik proto's aan het werk zag :)
ik heb ook een geweldige dag achter de rug, alleen spijtig dat de race niet zo duidelijk te volgen was (twas precies geen topevent voor Spa, maar 1 op 2 (3?) luidsprekers werkten)
de eerste keer dat ik proto's aan het werk zag :)
ik heb ook een geweldige dag achter de rug, alleen spijtig dat de race niet zo duidelijk te volgen was (twas precies geen topevent voor Spa, maar 1 op 2 (3?) luidsprekers werkten)
Radiotje in je oren steken of kijken naar de ledjes op de wagens :)
Ook eerste keer voor mij.
Ik vond het geweldig. Wel makkelijk te volgen met die lampjes die de positie aangeven. (had ik ook pas gehoord tegen half race :D)
Wat een finale tussen de porsche en ferrari in GT2
Corvette 1 in gt1:champagne:
mja, die ledjes
volgens mij klopten die toch niet altijd even goed; vooral in het begin was het vrij random (bvb op de Van Merkesteyn Porsche géén ledjes brandende, terwijl die 2de lag of zo)
radio'tje had ik niet
Ook voor mij de eerste keer dat ik proto's aan het werk zag. Mooie wedstrijd gezien en een mooi weertje. Veel gewandeld :D
Die ledjes wist ik niet voor wa ze dienden, dacht eers dat het diende om de rijder ofzo aan te geven.
Die ledjes heb ik voor het eerst gezien tijdens de 24 uren van LeMans vorig jaar. Vond ik wel handig maar het klopte niet altijd...
Prachtige dag gehad gisteren! Voor de eerste maal kennis gemaakt met LMS en het smaakt naar meer! :D (wel zelfde opmerking als marcel, maar inderdaad een radio meebrengen volgende keer! - kan iemand het systeem van de Ledjes eens toelichten?)
het ledjes-systeem wordt in ALMS al langer gebruikt
per klasse geeft het de top 3 aan (1ste krijgt 1 ledje, 2de krijgt 2 ledjes, 3de krijgt er 3; eigenlijk zou het omgekeerd zijn, aangezien de 4de er geen heeft maar soit)
elke klasse heeft een andere kleur: rood voor P1, blauw voor P2, groen voor GT1 en oranje voor GT2
maar zoals gezegd: het klopte niet altijd, k heb zelfs lichtjes gezien op de Charouz, terwijl die nooit op een podium-plaats reed
Wat met de 2de Peugeot en de 2de Audi?
Vreemd, ik had hier gisteren een reactie op getypt en nu is die weg. :confused:
Misschien op het verkeerde knopje onderaan geklikt of zitten de moderatoren er voor iets tussen ?
Enfin, je zult het intussen al wel weten : crash waarin de beide auto's betrokken waren (en een Spyker ook). Peugeot moest opgeven, Audi kon verder maar liep een paar ronden achterstand op.
Ik vond het vooral jammer van de Lambo die zo goed ging en door een stom probleem zijn eerste plaats kwijt speelde.
Vreemd, ik had hier gisteren een reactie op getypt en nu is die weg. :confused:
Misschien op het verkeerde knopje onderaan geklikt of zitten de moderatoren er voor iets tussen ?
Er is geen post van je verwijderd. Het kan een verkeerd knopje geweest zijn, het kan ook een te trage reactie van het forum geweest zijn. Dit kan gebeuren als je Quick Reply gebruikt.
Ik vond het vooral jammer van de Lambo die zo goed ging en door een stom probleem zijn eerste plaats kwijt speelde.
Jep, heel stom probleem. We hebben hem zien doorkomen met de capeau open. Ik dacht dat zoiets alleen bij rally gebeurde... :gas:
Stond die dan eerste in zijn klas? Die grijze DB9 ging anders ook goed!!
Jep, heel stom probleem. We hebben hem zien doorkomen met de capeau open. Ik dacht dat zoiets alleen bij rally gebeurde... :gas:
Stond die dan eerste in zijn klas? Die grijze DB9 ging anders ook goed!!
Ja, die hing aan de leiding in GT1 toen hij in botsing kwam met een proto. De capeau vloog open en dekte nagenoeg de ganse voorruit af, dus moest hij de pits in. Dat was nog allemaal geen probleem, maar die mechaniekers rukten in paniek de capeau gewoon van de wagen af en dachten hem terug de baan op te sturen zonder capeau. Maar dat was buiten de officials gerekend, die de wagen tegenhielden en het team verplichtte om een nieuwe capeau aan te brengen wat natuurlijk niet meer ging omdat de scharnieren afgerukt waren. Dus moest de ganse boel vastgeplakt worden met Ducktape, wat zodanig lang geduurd heeft dat de eerste plaats ondertussen weg was...
Hi,
Even een vraagje. Heeft iemand een foto van het LMP1 podium met vlaggen?
Ik had het idee dat er bij Audi een verkeerde vlag hing. Ik kreeg het idee dat daar de Belgische vlag bij hing, in plaats van een Duitse. De kleuren zijn wel hetzelfde...alleen bij de Duitse vlag zijn het horizontale stepen :eek:
Voor de rest, 3 schitterende dagen gehad. Lekker gezellig druk, en niet alleen in de Paddock.
Hi,
Ik had het idee dat er bij Audi een verkeerde vlag hing. Ik kreeg het idee dat daar de Belgische vlag bij hing, in plaats van een Duitse. De kleuren zijn wel hetzelfde...alleen bij de Duitse vlag zijn het horizontale stepen :eek:
Voor de rest, 3 schitterende dagen gehad. Lekker gezellig druk, en niet alleen in de Paddock.
Klopt inderdaad Yvonne.
Voor Audi hing er een Belgische ipv. een Duitse vlag, raar maar waar :D
Even vermelden dat de Corvette op dat moment 3 seconden sneller per ronde draaide dan de Lambo. Moreau reed op dat moment in de Corvette en Rusinov in de Lambo. Op het moment dat de lambo zijn motorkap verloor lag de Corvette nog maar 20 seconden achter op de Lambo, terwijl dat er na de laatste pitstop nog 51 waren.
Hier de crash van Wurz:
http://www.lemans-series.com/ml/images/content/phototheque/2008/Spa/__94_PEUGEOT_N8_640.jpg
Hier hebben ze precies wel Duitse vlaggen:
http://www.lemans-series.com/ml/images/content/phototheque/2008/Spa/__99_PODIUM_LMGT2_640.jpg
Foto's komen van hier (http://www.lemans-series.com/fr/s10_mediatheque/s10p01_mediatheque.php).
Hi,
Niet alleen de strepen staan anders, ook de gele en rode kleur ;)
http://www.lemans-series.com/ml/images/content/phototheque/2008/Spa/__99_PODIUM_LMGT2_640.jpg
Ik zie anders nog geen Duitse vlag. ;)
Welke van de 2 is de goede? De linkse of de rechtse?
Volgens mij heeft de persoon van de vlaggen even een cursusje "Vlaggen" nodig.
Ik zie anders nog geen Duitse vlag. ;)
Dan moet je toch eens goed kijken. Zwart-rood-geel = Duitse vlag, zwart-geel-rood = Belgische vlag. De 2 vlaggen naast de Britse zijn dus Duitse vlaggen, ook al hangen ze verticaal ipv horizontaal. Alleen hangt de rechtse niet alleen verticaal, maar ook nog eens ondersteboven...
Dan moet je toch eens goed kijken. Zwart-rood-geel = Duitse vlag, zwart-geel-rood = Belgische vlag. De 2 vlaggen naast de Britse zijn dus Duitse vlaggen, ook al hangen ze verticaal ipv horizontaal. Alleen hangt de rechtse niet alleen verticaal, maar ook nog eens ondersteboven...
Heb wel degelijk goed gekeken en ik had altijd geleerd dat de Duitse vlag horizontale strepen had, vandaar. ;)
Maar ach, mistakes happen...
Heb wel degelijk goed gekeken en ik had altijd geleerd dat de Duitse vlag horizontale strepen had, vandaar. ;)
Maar ach, mistakes happen...
Na meer dan 30 jaar ABL waarvan 10 jaar BSD, ken ik het verschil tussen beide vlaggen maar al te goed ;)
PS1: ABL = Armée Belge/Belgisch leger
PS2: BSD = Belgische Strijdkrachten in Duitsland
Dit klopt wel degelijk, maar dan moet je de vlag wel bekijken in zijn "normale" horizontale positie. Als je ze 90° draait klopt de theorie niet meer uiteraard...
tommeke_B
12-05-2008, 16:18
bij deze wat foto's
http://tommeke.to.funpic.de/Foto's/2008-1000km-de-spa/DSC_0044.jpg
http://tommeke.to.funpic.de/Foto's/2008-1000km-de-spa/DSC_0337.jpg
http://tommeke.to.funpic.de/Foto's/2008-1000km-de-spa/DSC_0423.jpg
http://tommeke.to.funpic.de/Foto's/2008-1000km-de-spa/DSC_0557.jpg
Meer van dat op www.tombuyse.net :D
Ja, die hing aan de leiding in GT1 toen hij in botsing kwam met een proto. De capeau vloog open en dekte nagenoeg de ganse voorruit af, dus moest hij de pits in. Dat was nog allemaal geen probleem, maar die mechaniekers rukten in paniek de capeau gewoon van de wagen af en dachten hem terug de baan op te sturen zonder capeau. Maar dat was buiten de officials gerekend, die de wagen tegenhielden en het team verplichtte om een nieuwe capeau aan te brengen wat natuurlijk niet meer ging omdat de scharnieren afgerukt waren. Dus moest de ganse boel vastgeplakt worden met Ducktape, wat zodanig lang geduurd heeft dat de eerste plaats ondertussen weg was...
Persoonlijk vond ik dat wel een correcte beslissing van de officials.
Hem zo de baan opsturen, leek me niet echt een veilige optie, al dachten ze er bij het team precies anders over.
senna's kingdom
12-05-2008, 20:37
woh, die peugeot en die audi.
Hoe is dat gebeurt dan?
Peugeot maneuver op zijn Hakkinen ging doen om Audi te pakken en Spyker zat er tussen?:D
ja moet nogal wat geweest zijn? De spyker zag alleen de audi. Had de peugeot niet goed gezien naar het schijnt.
Das het nadeel van een kleintje te zien. Je moet met 1 oog op de spiegel rijden.
op groot scherm zag je soms onboard beelden, als je dan ziet hoe rap die proto's zich in een gatje gooien om nog net voorbij te kunnen ammaai.
woh, die peugeot en die audi.
Hoe is dat gebeurt dan?
Peugeot maneuver op zijn Hakkinen ging doen om Audi te pakken en Spyker zat er tussen?:D
Ik dacht ook meteen aan het Hakkinen manoeuvre toen ik over het incident las. ;)
Het was misschien een beetje overmoedig van Wurz, maar aan de andere kant, wie niet waagt...
Het was misschien een beetje overmoedig van Wurz, maar aan de andere kant, wie niet waagt...
...heeft geen brokken. ;)
of wordt als saaie piet bestempeld
tommeke_B
13-05-2008, 08:56
... of wordt al saaie piet bestempeld die geen brokken heeft :rolleyes:
@Sennake, gefeliciteerd met het veelvuldig gebruik van een onbestaand woord,nl. “capeau”. Hoewel het bijzonder Frans klinkt, is het in geen enkel woordenboek terug te vinden. Met wat goeie wil is het een contaminatie van de twee Franse woorden chapeau en capot, en eigenaardig genoeg zou het samengestelde woord nog enige zinvolle betekenis kunnen hebben. Hoed en kap, ja, daar zie ik nog wat in voorzo’n Peugeot 908 HDI FAP :rolleyes:
De reden waarom ik over het woord capeau ben beginnen filosoferen is louter toevallig.
Bij mijn terugkeer uit Spa, waar het incident met de motorkap of capot zich voordeed, begon mijn schoonpa over het einde van WO II. Volgens zijn ervaringen brachten de Amerikanen drie zaken mee naar België: sigaretten, chocolade, en .......capots anglaises!
Ook in dat geval zou capeau een gepast woord zijn, hoed en kap dekken immers de lading.:+
En dat allemaal om te bevestigen dat we een fijne dag te Spa hebben beleefd, ook al was de race wat minder spannend dan die van Barcelona, of beter nog, Monza. Langs den draad bleek de strijd in GT2 en LMP2 het meest intens.
De naakte cijfers: Peugeot – Audi: 3-0
Erg benieuwd wat we over een maand gaan meemaken.;)
Zolang de motorkap maar blijft zitten is er niets aan de hand.
Ik denk eerlijk gezegd dat Audi zal winnen in Le Mans, net zoals andere jaren, de Peugeot is en blijft immers een Franse wagen:)
Matra en Renault waren toch ook Franse wagens ?
En heeft Peugeot die wedstrijd al niet eerder gewonnen ?
Snap dat argument eigenlijk niet goed. :o
Absoluut; in 1992 (http://users.telenet.be/sennake/moca_champ_lm/moca_lm_1992.htm) en 1993 (http://users.telenet.be/sennake/moca_champ_lm/moca_lm_1993.htm).(Af en toe eens rondsnuisteren op mijn website kan soms soelaas brengen...)
Ik denk trouwens, maar ik HOOP vooral dat Peugeot dit jaar Le Mans wint. Ben ik dan zo'n Peugeot-fanaat? Helemaal niet, ik zal er zelfs nooit van mijn leven nog eentje kopen, maar ik wil eens een andere LeMans-winnaar in mijn kast dan de elvendertigste Audi... ;)
PS @ Jan: "elvendergtigste" ga je niet in een woordenboek vinden hoor ;)
Volgens zijn ervaringen brachten de Amerikanen drie zaken mee naar België: sigaretten, chocolade, en .......capots anglaises!
Zeg eens mijnheer de taalpurist, "capot" is in jouw zin net zo fout als capeau hoor: het is nl. "capote". Vandaar ook dat men spreekt over capotes anglaises. Als het capot zou zijn, sprak men van capots anglais. :bye: ;)
Eigenaardig trouwens dat ze gezien hun geschiedenis niet capotes Américaines genoemd werden...
Maar in dit geval ging het om een capot Italien natuurlijk...
HF_INTEGRALE
13-05-2008, 17:10
Zeg eens mijnheer de taalpurist, "capot" is in jouw zin net zo fout als capeau hoor: het is nl. "capote". Vandaar ook dat men spreekt over capotes anglaises. Als het capot zou zijn, sprak men van capots anglais. :bye: ;)
Eigenaardig trouwens dat ze gezien hun geschiedenis niet capotes Américaines genoemd werden...
Maar in dit geval ging het om een capot Italien natuurlijk...
Dit doet me trouwens denken aan een grapje uit vervlogen tijden :
Is het nu Talbot of Talbeau ?
Is hij nu Kapot of ... :D
Regards,
555
Matra en Renault waren toch ook Franse wagens ?
Snap dat argument eigenlijk niet goed. :o
Het was grappig bedoeld. Ooit al met een Franse wagen gereden? :frusty: :D
senna's kingdom
13-05-2008, 21:17
Ik zou ook liever de Peugeot liever als winnaar hebben dan de zoveelste Audi.
Ik denk ook dat dit zal gebeuren.
Het verschil met Audi is niet zo klein maar de betrouwbaarheid zal de beslissing brengen.
Ik denk dat dit nu eerder in het kamp ligt bij Audi om de snelle Peugeots bij te houden.
Ik hoop dat ze met de tijd weer naar benzine wagens gaan wegens te grote milieubelasters of zo:) .
Dat geluid is vreselijk. Nu ja, vreselijk dat er geen geluid is:crazy: .
Geef me toch maar de traditionele racewagen:cool: .
Ik heb al gezocht naar beelden van de crash van Wurz, maar tevergeefs.
Op youtube wel een samenvatting, maar blijkbaar was de crash buiten beeld denk ik.
Nu zit ik toch al en tijdje met een vraag.
Hoe komt het dat Audi met nr 1 en 2 rijdt daar zij vorig jaar niet mee deden en Peugeot het kampioenschap won ?
Ik zou denken dat Peugeot met die nummers moet rijden.
Audi won vorig jaar in Le Mans, misschien daarmee?
Het was grappig bedoeld. Ooit al met een Franse wagen gereden? :frusty: :D
Ah, sorry dan.
En nee, ik heb nog nooit met een Franse wagen gereden, maar een rit met een DS of CX zou ik zeker niet afslaan. :)
Zelfs een Renault 25 kan me bekoren.
Maar bon, ik ken wel hun reputatie (van Franse wagens bedoel ik).
Audi won vorig jaar in Le Mans, misschien daarmee?Le Mans telt toch niet voor een kampioenschap.
gwyllion
15-05-2008, 18:15
Ik heb al gezocht naar beelden van de crash van Wurz, maar tevergeefs.
Op youtube wel een samenvatting, maar blijkbaar was de crash buiten beeld denk ik.Harder zoeken :D
http://www.motorsport.com/photos/select.asp?S=LMS&E=Spa/Sunday_race&Y=2008&O=192
gwyllion
19-05-2008, 10:04
Harder zoeken :D
http://www.motorsport.com/photos/select.asp?S=LMS&E=Spa/Sunday_race&Y=2008&O=192
En nog eentje: http://www.sportscarpros.com/notes-from-the-cellar-features-by-john-brooks/features/living-on-the-fault-line/living-on-the-fault-line-gallery-1/default.htm
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.