PDA

View Full Version : "RACB National Team" op weg naar de F1!

Mark
16-04-2008, 22:38
2008 wordt een belangrijk jaar voor de Belgische autosport. De Royal Automobile Club of
Belgium heeft besloten om een grootse actie op te zetten die bestaat in de creatie van een
heuse filière voor jonge Belgische talenten in de eenzitterij. Het doel? Talentrijke piloten helpen
bij het beklimmen van de ladder tot in de Formule 1.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/wp-content/uploads/2008/04/racb-national-team-dossier-nl-16-04-08.pdf

Mooi plan, niets op aan te merken. Wellicht lukt het BE om zo weer een F1-piloot te krijgen. In NL zie ik het niet gauw gebeuren ;) Daar is wel een KNAF Talent First programma, voorzien van centjes van de overheid :), om talent op gang te helpen in rally. Dit omdat de wetgeving voor sportsubsidies nogal strenge regels kent. De F1 en eenzitterij-racerij komen simpelweg niet in aanmerking. Rally wel.......

In het hele stuk van de RACB lees ik niks over centjes, ben toch benieuwd hoe ze dit project financieren. Wie stelt de middelen ter beschikking? Of welke afdelingen mogen bijdragen aan dit plan? Er zijn namelijk de meest wilde geruchten omtrent Duval en RACB, vandaar ;)

marcel
16-04-2008, 23:27
ik vind toch al meteen een minpunt:

"De kandidaten [...] mogen nog nooit in de top 10 geëindigd zijn in een kampioenschap, een cup, een challenge, of een trophy"
waarom geen winnaars? als ze toch naar F1 moeten doorstoten, mag hij zich toch al eens bewezen hebben? toch beter starten van een goede basis?

buchinski
17-04-2008, 23:36
Mooi plan? Ik heb toch zwaar mijn bedenkingen! In Belgie werd verleden jaar de enige éénzitscompetitie opgedoekt. Ondertussen is er via de organisator William Watté een initiatief opgestart (Formule 16) om de éénzitterij in Belgie in leven te houden.

Echter, de RACB spendeert liever geld om een team in een buitenlandse serie te steken dan nationaal een eigen competitie te ondersteunen.

Vreemde redennering dan toch wel...

Yannick R
18-04-2008, 10:20
Yep, en blijkbaar steunen ze nu Baguette die DENK IK nu toch wel al zijn schaapjes op het droge had, niet? Het stond al langer vast dat hij bij Draco in de F3.5 ging rijden... Tzal nu afhangen van zijn skills.