View Full Version : FIA GT Round 2: Monza (18-05)
JorritVD
07-05-2008, 22:37
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563
Stephane Daoudi in JMB MC12 naast Aucott. Ook zal de MC12 niet in de Citation Cup meerijden maar in de GT1.
http://www.projectlemans.de/fia-gt-championship/fia-gt-stephane-daoudi-im-jmb-mc12.html
Gillet maakt 2 GT4 auto's klaar voor Monza voor de Sports Light
http://www.gt4cup.com/newsitem.php?key=56
Correctie: Gillet maakt 2 Vertigo's klaar voor Monza: 1 in G2 en 1 in GT4..;)
RBimmo Racing wordt IPOS Racing. Rob Schirle wordt de nieuwe manager (bekend van Cirtek/RARgt en Strakka Racing)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=1563
Nieuwe sponsor, professionele nieuwe manager (naast de twee goede rijders die ze al hebben): Nou alleen nog eens een nieuwe auto aanschaffen zou ik zeggen :)
JorritVD
10-05-2008, 12:09
Entry-List staat op de website van de Fia GT: http://www.fiagt.com/results.php?event=2&season=2008&session=Entry%20List
17 GT1, 13 GT2 & 4 G2 (4 Citation Cup?): Totaal 34 wagens (2007: 30 / 2005: 28 / 2004: 24 / 2003: 40)
Opmerkingen:
GT1:
15 Daoudi op de JMB MC12 (dit keer geen Citation Cup deelnemer)
21 Kessel Racing met een F575
22 Lanza Motorsport met een Viper GTS/R
GT2:
55 CR Scuderia F430: Sugden inplaats van Niarchos
99 Victor Racing met een Porsche 997 GT3-RSR
DSC meldt dat er waarschijnlijk een 'officiële' Aston Martin GT2 zal ingezet worden in GT2! :)
Volgens mij wordt Spa dit jaar de enige droge race :D
JorritVD
17-05-2008, 10:38
FP1 (regen)
GT1:
1 & 2 Phoenix Corvettes
3 Gigawave DBR9
4 & 5 JetAlliance DBR9
5 & 7 Vitaphone MC12s
8 Larbre F550
9 Larbre S7-R
10 JMB MC12
11 SRT C6.R
GT2
12 61 Prospeed
+1.8 sec 77 BMS F430
+2.0 sec 60 Prospeed Porsche
Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:
JorritVD
17-05-2008, 16:42
De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/component/option,com_zoom/Itemid,140/page,view/catid,311/PageNo,1/key,17/hit,1/
Het begint er naar uit te zien dat Kumpen & Longin beter met hun C5R hadden blijven bollen dan met die Saleen op Pirelli's...:rolleyes:
En de banden. Larbre kan wel aardig meekomen. Maar ik denk dat we moeten wachten op droge omstandigheden.
Saleen kan wel snel zijn in regen:
P2 in quali: Silverstone 2006
p4 in race: Mugello 2006
Maar ik denk dat PK vooral zit te knoeien met de afstelling, dat ze nog te veel nadenken als een Corvette.
[QUOTE=JorritVD;233828]De wieldoppen van de F1 komen zo te zien ook in de GT sport.
Reiter heeft wieldoppen op hun OZ wielen gedaan:
http://www.projectlemans.de/component/option,com_zoom/Itemid,140/page,view/catid,311/PageNo,1/key,17/hit,1/
Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).
Voorbeeldje
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1403/bh852.jpg
Met die OZ Wieldoppen reden ze vorige week in Spa ook al.
Sorry maar dit soort "wieldoppen" wordt al jaren gebruikt en heeft niks met de aerodynamische hebbedingetjes die ze in F1 gebruiken. Deze foto is blijkbaar in (koude) regenachtige omstandigheden getrokken en de velgen zorgen er alleen maar voor dat de remmen niet zo veel gekoeld worden (oftwel sneller opwarmen).
U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)
U spreekt zichzelf tegen door te zeggen dat het niets met aerodynamica te maken heeft, maar wel minder remkoeling verzorgt. ;)
Dat waren niet mijn exacte woorden :p
T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole! De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.
JorritVD
18-05-2008, 11:19
T is blijkbaar een interessante kwalificatie geweest in Monza. De Porsche 997RSR van Collard stond tot 2 minuten van het einde op pole!
Redelijke droge omstandigheden in de GT2 kwalificatie, maar het begon weer te regenen in de GT1 kwalificatie.
De PK Saleen en de Jet Alliance DBR9 (Wendlinger/Sharp) hebben problemen gehad.
Ook heeft de Phoenix Corvette van Hezemans geen tijd gereden. Kwam volgens mij met PK in aanraking. Volgens mij was Hezemans al met z'n snelle ronde bezig en PK met een outlap.
JetAlliance had een kapotte band.
Grappig om te zien op de onboard camera hoe Simonsen in de Gigawave Aston de grindbak induikt in de laatste bocht, dom foutje volgens mij.
De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar! :)
P.S. 't Is weer een onmogelijk scenario daar in Monza :D
Na de laatste Pitstops SRT met Bouchut 22 seconden voor op Ramos.
SRT wins at Monza :champagne:
Hopefully the first of many :applaus:
Mooi resultaat voor SRT! Ik keek met een bizar gevoel toe hoe ze de Belcar eind 2006 verlieten, maar je mag toch stellen dat ze een aardig stapje voorwaarts hebben gemaakt.:champagne:
Super voor SRT! :applaus:
Ze doen dat daar niet slecht jong... ;)
Corvette Racing
18-05-2008, 17:13
Vanwege tijdverschil en brak internet kon ik het vandaag niet zo goed volgen, maar fijn om te lezen dat SRT heeft gewonnen. Na de LMS nu ook in de FIA GT een Corvette bovenaan! :applaus: Op naar Le Mans!:champagne:
Prospeed excluded staat er te lezen op Fiagt.com, wegens een refeuling fout tijdens een pitstop. Spijtig wel drie Belgische teams op nummer 1 had zeer mooi geweest
De snelste rondes van de Saleen zitten op ongeveer anderhalve seconde van de snelste auto's. Als je rekening houd met het feit dat ze geen supertopsnelheid hebben, en dat ze hun auto's nog moeten leren kennen, zit een overwinning er zeker in dit jaar! :)
Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.
Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.
Thomaske
19-05-2008, 21:31
Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???
Mvg
Niet te fel fixeren op die topsnelheid, zo enorm traag zijn de Saleens niet in een rechte lijn, kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes. Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.
Bij Larbre is de afstelling in orde, maar zijn de piloten minder. Bij PK wordt er gezocht naar de afstelling, maar voldoen de piloten om een overwinning te pakken.
Mogelijk hanteren de FIA en de ACO andere afmetingen van de brides, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk grijpt de FIA in als na de volgende (droge) race de verhoudingen nog steeds hetzelfde zijn. Het zou de competitie in ieder geval ten goede komen.
Vosse en Franchi mindere piloten? Hoe bekijk je het dan???
Mvg
Vosse & Franchi passen toch niet in het lijstje Bouchut, Kumpen, enz
Zeker geen trage mannen, dat zeg ik niet.
kijk maar naar Oreca op Le Mans, max 1-2 km/h trager dan de DBR9's en de Vettes.
En dat in regen afstelling ;) Die Saleens lopen idd hard genoeg.
Daarbij heeft PK nog bewezen met de C5R (ook redelijk lage topsnelheid) dat ze competitief waren op Monza.
PK heeft gewoon tijd nodig. Die Pirellis werken tegen ze, maar er zit nog wel meer in denk ik. Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.
JorritVD
20-05-2008, 13:10
Die C5R kenden ze door en door, met de Saleen moeten ze van scratch beginnen.
C5-R konden ze door en door? Hoe zat het dan in 2005? De auto kwam een week voor de eerste race aan in Europa. En toen reden (GLPK-Carsport) wel sterk met Pirelli. Oke, daar zijn wat dingen voor te verklaren:
-Pirelli was toen een stuk sterker.
-Overstap van Viper naar Vette is minder groot dan Vette naar Saleen vanwege de motorpositie.
-Minder concurrentie (maar 3 echte sterke MC12's, 1 sterke F550 en de Corvette) die voor de overwinningen gingen.
Als je de antwoorden zelf weet waarom vraag je het dan :p
Mogelijk hanteren de FIA en de ACO andere afmetingen van de brides, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk grijpt de FIA in als na de volgende (droge) race de verhoudingen nog steeds hetzelfde zijn. Het zou de competitie in ieder geval ten goede komen.
Saleens hebben voor Monza al grotere brides gekregen.
Volgens DSC komt Chad Peninsular met een Ferrari GT3 naar de 24h van Spa. :)
Dries DS
23-05-2008, 11:28
Vosse & Franchi passen toch niet in het lijstje Bouchut, Kumpen, enz
Zeker geen trage mannen, dat zeg ik niet.
Wat Franchi betreft: hij past idd (nog) niet in het bovenstaande (korte) lijstje. Vincent Vosse daarentegen is "een ander geval", raadpleeg zijn palmares maar eens... Met een groot aantal overwinningen en ereplaatsen in Belcar, BTCS, een LMES titel in 2006, een 20-tal podiumplaatsen in FIA GT, een overwinning en tal van ereplaatsen in de 24U Spa, overwinningen in Italian GT en diverse deelnames aan de 24H Daytona staat hij internationaal zelfs een pak hoger gequoteerd dan één van de jongens die geciteerd werden in het lijstje;)
Palmares Vincent Vosse:
2007
BTCS (Megane Endurance Trophy) - 3 Wins - 9 Podiums - 2 Poles positions - CHAMPION BTCS
LMES (Corvette C-5R) - 4 Races – 2 Podiums
Belcar (Mosler MT 900 GT3) - 1 Race - 1 Podium
24h of Spa-Francorchamps (Corvette C-6R) - 6ème
24h of Zolder (Mosler MT900 GT3) - 8ème
2006
2nd 24h of Barhain (BMW Z4)
LMES (Aston Martin DBR9) - 2 Wins - 3 Podiums - CHAMPION LMES
BTCS (Megane Endurance Trophy) - 2 Wins - 7 Podiums - 5 Poles positions
3rd FIA-GT Dubaï (Maserati MC12)
2005
Belcar (Viper GTS-R) – 6 podiums, 2 wins
LMES (Courage C65/Ford) - 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (Ferrari 550) - 3ème
24h of Daytona (Red Bull Porsche GT3) – DNF
24h of Le Mans (Ferrari 550) – 4ème
2004
Belcar (Red Bull Porsche GT2) – 1er (4 podiums)
24h of Nurburgring (Red Bull BMW M3-GTR) - DNF
24h of Spa–Francorchamps (Ferrari 575) – 2ème
FIA-GT (Ferrari 360) – 2 races, 1 podium
2003
Belcar
24h of Enna (BMW M3) - 1er
24h of Nurburgring (Porsche GT3- RS)
24h of Le Mans - DNF
24h of Spa–Francorchamps – 3ème
24h of Zolder
2003 Miles of Spa–Francorchamps - 2ème
Italian GT Championship – 2 wins
2002
FIA-GT (Viper GTS–R) - 2 podiums
24h of Daytona (Red Bull Porsche) - DNF
24h of Spa–Francorchamps (Viper GTS-R) - 1er
24h of Le Mans (Viper GTS-R) - 4ème
12h of Sebring (Viper GTS-R) – 3ème
2001
FIA-GT (Viper GTS–R) - 5 podiums
24h of Spa–Francorchamps (Viper GTS-R) - 4ème
24h of Le Mans (Viper GTS-R) – DNF
24h of Enna (BMW M3) - 1er
24h of Nurburgring (BMW M3) - DNF
2000
FIA-GT (Viper GTS–R) - 6 podiums, 1 win
Belcar (Viper GTS-R) - 1 race - 2ème
Daytona 24h (Oreca Viper GTS-R) - 4ème
24h of Spa–Francorchamps (BMW Belgium) – DNF
1000 kms of Suzaka (Japan) - DNF
1999
FIA-GT (Viper GTS-R) - 3 podiums
Belcar (Viper GTS–R) - 2 races, 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (BMW Belgium) – DNF
24h of Le Mans (Porsche GT2) - 21ème
1000kms of Fuji (Japan) - DNF
1998
Procar (Nissan Motorsport Europe)
Belcar (Porsche GT2) - 2 wins
24h of Spa–Francorchamps (NME) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - 4ème
1997
Belgian Touring Car
Belcar (Porsche GT2) - 4 wins
24h of Spa–Francorchamps (VW Golf) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - 1er
1996
Belcar (Porsche GT2) - 2 wins
Procar (Audi A4) - 2 wins
BPR McLaren (1 race)
24h of Spa–Francorchamps (Honda Belgium) – DNF
24h of Zolder (Porsche GT2) - DNF
1995
Belgian Touring Car (Audi Sport) - 6ème
International Race Kyalami - 2ème
24h of Spa–Francorchamps - 7ème
1994
Formula Ford British Championship - 5ème
Formula Ford European Championship - 4ème
Formula Ford Festival Championship - 3ème
1993
Formula Ford Benelux Championship - 2ème
Formula Ford Festival - 6ème
Ik ben niet akkoord, GT racen is tegenwoordig meer dan vroeger de top, zowel qua piloten als materiaal.
Mollekens plaats ik hoger dan Vosse bvb.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.