View Full Version : Maleisië: start v/h seizoen
McLaren boss Ron Dennis believes that a large part of Ferrari's success at this past weekend's Australian Grand Prix was thanks to the weather.
Dennis feels that because of the wet weather, that gave the drivers little time on a dry track, Ferrari's decision to use last season's car was the perfect choice. The reason being that the Italian stable was able to use data they had collected with the car at the 2001 Australian Grand Prix which gave them an advantage over the rest of the field, who were all using their new 2002 cars.
Dennis told the Independent: "If you had brought your 2001 car, the first thing you'd be happy to get would be changeable weather in practice and qualifying which gave everyone little running time on a dry track. The people with new cars were at a disadvantage. I think that we have built a very good car this year, but the conditions didn't help us."
bron: f1-live.com
Dennis verklaart de voorsprong van een seconde van Ferrari op de concurrentie aan de hand van het regenweer.
Stel dat bij gewoon weer het verschil een halve seconde was + het voordeel van de Bridgestone banden bij koudere temperaturen erbij gerekend, dan zouden we (ondermeer dankzij de Michelins) in Maleisië en vooral in Brazilië (waar Ferrari vorig jaar lang niet de snelste was) toch terug competitie kunnen krijgen...net als Schumacher zelf ook een beetje verwacht.
De hoop niet opgeven mannen, we hebben nog een spannend seizoen 2002 voor de boeg ! ;)
tja ge moet toch iets kunnen vertellen als de 25e journalist er is om te vragen of ge de moed nog niet opgeeft voor dit seizoen.
Dennis is in zijn redenering wel iets vergeten he ... Als Ferrari den F1 2002 meebrengt is het gat ineens ne seconde groter ... dusjah, het zel een nuloperatie worden zene.
airco
Ik zie Ferrari in Maleisië nog niet met de F2002 aantreden. Ik denk dat die pas in Brazilië zal verschijnen.
Sepang is een omloop voor Schumacher, maar het verschil zal kleiner zijn dan in Australië. Ik verwacht in Maleisië ook een groter verschil tussen Schumacher en Barrichello.
Bij Ferrari weet men immers ook wel dat ze de F2001 niet kunnen blijven uitmelken en dat de 2002 wagens nu hun ware aard gaan tonen. De "Gremlins" zijn stilaan uit de wagens verdwenen en de eerste evoluties maken hun opwachting.
De F2001 verdwijnt na Sepang in de inkomhal van Maranello!
Bart.Vandecavey
06-03-2002, 14:05
Ik denk dat ze de F1-2002 pas zullen gebruiken bij de eerste Europese GP. Anders zal hen dit pakken geld kosten...
pakken geld ... ?!?
Ik hoop dat ge het niet op de transportkosten hebt :D want ik dat Ferrari echt niet wakker ligt van ewa transportkosten zene.
airco
Bart.Vandecavey
06-03-2002, 16:31
Volgens mij worden deze transportkosten gedragen door de FIA en ik denk niet dat ze content zullen zijn als Ferrari eigen vliegtuigen begint te charteren terug naar Europa en terug. Ik denk dat ze de volgende GP's zouden mogen blijven door zelf charteren...
Dit was natuurlijk anders geweest als de F1-2001B slecht zou gepresteerd hebben in Aus; dan zouden ze het wel wagen denk ik, maar nu waarom, ze hebben toch nog voorsprong...
Bwa,
stel nu dat de FIA niet bereid is om die kosten van een door Ferrari gecharterd vliegtuig te betalen. Dan betaalt Ferrari dat wel rustig eventjes. Wat is nu een paar miljoen voor een vliegtuigcharter vergeleken met 10 punten voor de wereldtitel.
En ivm met het transport van wagens. Volgens mij zijn de bedragen die de teams krijgen voor hun transportkosten gebaseerd de punten die ze vorig jaar scoorden. Als ze bv meer dan 80 punten haalden krijgen ze heel veel miljoenen voor de transportkosten. Maar volgens mij komt de FIA niet tussen in hoe de teams deze budgetten spenderen. Als de teams hun budget van de FIA op is moeten ze zelf maar kijken hoe ze hun transport financiëren.
Trouwens Ferrari gaf 2 seizoenen terug 1 miljard uit tussen de GP van Maleisïe en Japan om alsnog de wereldtitel binnen te halen. Als 1 miljard op 2 weken er af kan, wat maken ze dan als probleem van wat transportkosten.
airco
autosport.com 6-3-02
Luciano Burti completed 98 laps of Ferrari's Fiorano test track today at the wheel of a Ferrari F2001, fuelling speculation that the Prancing Horse will continue to race the year-old car in Malaysia. His best time was 1m00.060s.
da zijn gewoon tire-test's op fiorano, en wa electrical solutions dat ze evengoed op den f1 2001 kunnen doen. Badoer is al 2 dagen aan de slag met den F1 2002 op mugello alsek mij nie vergis.
airco
Today, Luca Badoer continued with development of the F2002 at the Mugello circuit. On this, the first day of testing at the Tuscany track, the Ferrari test driver did a total of 79 laps as well as carrying out some practice starts. He will continue with the F2002 at Mugello tomorrow.
Meanwhile in mixed weather, Luciano Burti was testing at Fiorano, the second day of Scuderia Ferrari Marlboro's session. On the agenda was development of new Bridgestone tyres. Running in the rain, until the sun made an appearance, the Brazilian test driver covered 98 laps. He continues the programme at Fiorano tomorrow.
:+
Oneliner
06-03-2002, 23:45
Kheb daarnet ergens gelezen dat ferrari met bedie chassis naar maleisië zou afzakken.
ff zoeken of ik dat artikel terug vind...
Oneliner
06-03-2002, 23:47
En jawel, niet eens lang moeten zoeken:
Ferrari Could Take Both Chassis March 6 13:30
Jean Todt has admitted that the team could take both chassis to the Malaysian Grand Prix next week
Ferrari's sporting director Jean Todt had already set Saturday as the deadline for the team to make a decision on which car to take to Malaysia. But the Frenchman has now revealed that the scarlet squad could take both chassis to the second race of the year at the Sepang circuit. The team put on a dominant display at last weekend's Australian Grand Prix, with a qualifying one-two and Michael Schumacher's storming win. Both drivers used an updated model of last year's F2001 because of the reliability doubts of this year's car. The team is testing both chassis at Fiorano and Mugello this week and Todt has said the outfit will decide what to do on Saturday.
"Burti tests at Fiorano the F2001 with new components," Todt told Italian daily La Repubblica. "Badoer is at Mugello with the F2002. Saturday, with the test results at hand, we'll take a decision.
"There are three possible solutions: to go to Malaysia with the old F2001 used here in Australia, or to go to Malaysia with the new F2002, or to go with a new car and an old car."
Although Michael Schumacher has already tried out this year's model, team-mate Rubens Barrichello has yet to do so.
Bron:http://www.f1i.com
Welja als het zo is, des te beter voor ferrari hé...
Although Michael Schumacher has already tried out this year's model, team-mate Rubens Barrichello has yet to do so.
Barrichello heeft geeneens in de F1-2002 gezeten ofwat ?????
mjawadde.
nope, hij was heel laat klaar + beide piloten waren al 2 weken voor de GP van Australië op het Oceanische Continent. Vermits er maar 1 F1 2002 beschikbaar was en Schumi daar een week mee gereden heeft is barrichello er tot nu toe overgeschoten.
airco
Dennis heeft zoals altijd weer een uitleg....de zagevent.Tsss
Werner333
08-03-2002, 11:49
Dennis doet niks liever dan het falen van zijn eigen team te verdoezelen door de concurentie te bekladden.
Het wordt dus toch nog de 2001 die in Maleisië gebruikt zal worden. Ik vind dat helemaal niet erg...kans is groter dat we live het debuut van de 2002 in Imola zullen meemaken :D
Werner333
08-03-2002, 12:14
Yes yes yes. :D :D :D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.