airco
06-03-2002, 23:42
Jaguar beslist volgende week of het zijn huidige bolide zal afschrijven. De renstal overweegt om net als Ferrari de auto van het afgelopen jaar in te zetten. In de komende maanden moet dan een compleet nieuwe auto worden gebouwd. Dat melden bronnen in Engeland.
Jaguar wil de berichten bevestigen noch ontkennen. Teambaas Niki Lauda laat doorschemeren wel dat er drastische maatregelen op stapel staan. "We zijn er nog niet uit", aldus de Oostenrijker. We gaan het er volgende week in een stevige vergadering over hebben."
Afgelopen zondag boekte Jaguar een mooi resultaat met zijn R3. De auto legde voor het eerst een volledige raceafstand af en Eddie Irvine scoorde bovendien een verrassende vierde plaats. Niettemin klaagde de Ulsterman na afloop dat de auto nauwelijks te besturen is. Lauda liet zich in dezelfde bewoordingen uit: "Ik ben blij dat de auto gefinished is, de betrouwbaarheid zit in elk geval wel goed. Helaas is dat het enige positieve wat we kunnen zeggen. Gelukkig pakte het goed voor ons uit, maar daar houdt het dan ook wel op."
Bij de eerste tests met de R3 bleek al dat Jaguar de plank compleet had misgeslagen. Aanvankelijk was het verhaal dat er alleen met het ontwerp van de voorvleugel iets mis was. De inderhaast ontworpen vervanger levert inderdaad meer naarwaartse druk op, maar de R3 blijkt nog altijd te kampen met een gebrek aan stabiliteit. Ontwerper Steve Nichols is inmiddels door Jaguar aan de kant gezet.
bron: formule1.nl (http://www.formule1.nl)
ik wens ze veel succes om net als Ferrari de oude wagen terug te gaan gebruiken. Al hebben ze geen klagen, want ze scoorden al 3 punten. Heel vorig jaar tesamen kwamen ze maar aan 4 punten. Alhoewel dat ik moet zeggen dat ik ze voor de komende GP's ook weinig kansen geef met de R03. :+
airco
Jaguar wil de berichten bevestigen noch ontkennen. Teambaas Niki Lauda laat doorschemeren wel dat er drastische maatregelen op stapel staan. "We zijn er nog niet uit", aldus de Oostenrijker. We gaan het er volgende week in een stevige vergadering over hebben."
Afgelopen zondag boekte Jaguar een mooi resultaat met zijn R3. De auto legde voor het eerst een volledige raceafstand af en Eddie Irvine scoorde bovendien een verrassende vierde plaats. Niettemin klaagde de Ulsterman na afloop dat de auto nauwelijks te besturen is. Lauda liet zich in dezelfde bewoordingen uit: "Ik ben blij dat de auto gefinished is, de betrouwbaarheid zit in elk geval wel goed. Helaas is dat het enige positieve wat we kunnen zeggen. Gelukkig pakte het goed voor ons uit, maar daar houdt het dan ook wel op."
Bij de eerste tests met de R3 bleek al dat Jaguar de plank compleet had misgeslagen. Aanvankelijk was het verhaal dat er alleen met het ontwerp van de voorvleugel iets mis was. De inderhaast ontworpen vervanger levert inderdaad meer naarwaartse druk op, maar de R3 blijkt nog altijd te kampen met een gebrek aan stabiliteit. Ontwerper Steve Nichols is inmiddels door Jaguar aan de kant gezet.
bron: formule1.nl (http://www.formule1.nl)
ik wens ze veel succes om net als Ferrari de oude wagen terug te gaan gebruiken. Al hebben ze geen klagen, want ze scoorden al 3 punten. Heel vorig jaar tesamen kwamen ze maar aan 4 punten. Alhoewel dat ik moet zeggen dat ik ze voor de komende GP's ook weinig kansen geef met de R03. :+
airco