PDA

View Full Version : Michelin geeft McLaren en Williams de wind van voren

airco
07-03-2002, 13:34
Sportdirecteur Pierre Dupasquier van Michelin vindt dat de McLaren en Williams onder de maat presteren. De Fransman gelooft dat zijn banden aanmerkelijk beter zijn dan die van Bridgestone. Begin deze week gaf de Fransman Juan Pablo Montoya gelijk toen die zijn teleurstelling over de Michelin-banden uitsprak. Nu wijst hij de beschuldigende vinger naar zijn constructeurs.

"Als er geen verschillen in de aërodynamica zouden zijn, zou er een Michelin-auto voor een Ferrari hebben gestaan", stelt Dupasquier. "Dan zou je zien dat we twee de seconden voorsprong hebben op Bridgestone", kaatst de Fransman de kritiek terug.

Dupasquier is ervan overtuigd dat Ferrari superieur is in de aerodynamica. "Alleen Ferrari is beter geworden, niet de banden", meent de Michelin-directeur. Hij wijst erop dat de rondetijden van Sauber en Jordan nauwelijks zijn verbeterd ten opzichte van vorig jaar. "Daarmee wil ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen verbeteringen bij Bridgestone zie."

"Als ik de topsnelheden bekijk, dan valt me op dat Schumacher op de rechte stukken heel langzaam is, maar heel efficiënt in de bochten. Dat heeft niets met banden te maken, dat is pure aërodynamiek. Ferrari heeft een drastisch aërodynamisch voordeel, dat is voor iedereen wel duidelijk."

Tja volledig ongelijk kan ik ze niet geven. De voorsprong van Ferrari is zeker en vast niet alleen het gevolg van de evolutie bij Bridgestone. Ben is benieuwd hoe McLaren en Williams gaan reageren op ruzie binnen het huishouden.

airco

HHugo
07-03-2002, 16:14
Veel vergelijken kan hij eigenlijk niet: we hebben maar een goeie 20 minuten qualify gehad en der is maar één wagen op Bridgestones die verder geraakt is dan de eerste bocht. (maar dan wel serieus verder ;) )
Iedereen zal gewoon weer iedereen beschuldigen. Feit is dat niemand meekon met Ferrari, en dat ze daar maar iets moeten aan doen, want straks steekt Ferrari nog een tandje bij met de nieuwe wagen...

Joosen
07-03-2002, 17:08
Dupasquier zegt nu wel dat zij naar Maleisië een nieuwe band meenemen die even efficiënt zal zijn dan die zij niet mochten gebruiken (met die assymmetrische groeven), daarbij zegt hij dat zij nog een andere oplossing hebben om toch hetzelfde effect te verkrijgen als dat van die illegale groeven, maar dat heeft nog even ontwikkelling nodig.

Bron : Autosport.com