PDA

View Full Version : Raceverslag 500 km. Luc Vdc - Brv

Luc VDC
11-06-2008, 15:30
Omdat er al een beknopt verslag geschreven was door het team zelf had ik enige twijfel om mijn ervaringen neer te pennen... kortom: ik zit met een "schrijvers-ei" en 't moet eruit:rolleyes:
Eerst en vooral was het een prettig weerzien binnen ons team van Patrick en Maarten welke "oude" technische teamleden zijn van 3 jaar terug.
Zij zullen zeker een meerwaarde betekenen binnen ons team omdat Patrick de wagen practisch van een gezandstraalde kas opbouwde naar de komplete wagen, dus die kent de wagen met gesloten ogen.
Het resultaat was dan ook meteen merkbaar.
DE CHRONORITTEN
Ik vertrok eerst om de nieuwe remblokken en achterste schijven samen met de nieuwe banden te roderen.
De eerste 3 rondjes werden voorzichtig aangepakt en de overige 3 rondjes kon ik voorzichtig het ritme opdrijven en dit was reeds goed voor een tijdelijke "Pole" binnen de klasse.
De concurentie benaderde vlug deze tijd en Bruno verbeterde mijn chrono na een 3 tal rondjes.
Om de wagen te sparen voor het grotere werk bleef Bruno in de wagen zitten in "stand by" voor het geval deze chrono ging overtroffen worden..... met spanning werd op het scherm gekeken en de naaste concurentie strandde op slechts duizendsten van een seconde ! ...dus pure F1 toestand !
DE RACE
Bruno nam de start en deze verliep probleemloos tot we na een aantal ronden radiobericht kregen van hem van een contact met een andere deelnemer.
(reeds veelvuldig beschreven met pro en begrijpelijke contras in een andere thread van Brv Racing, dus ik ga er niet meer over uitwijden)
Opmerkelijk waren dan wel zijn tragere rondetijden van bijna 2 minuten..... we vroegen hem of hijzelf averij had en behalve de voorbumper was alles mechanisch nog intact.
We profiteerden van een code 60 om hem binnen te roepen want de voorbumper begon op het asfalt te slepen.
Dus deze binnenkomst werd dan meteen onze eerste korte pitstop waarbij er niet moest getankt worden.
Na 2 u en enkele minuten was het mijn beurt om plaats te nemen in de cockpit (lees oven vermengd met uitlaatgassen)
De tankbeurt van Bruno duurde ellendig lang door een slechte toevloeing en ontluchting van de benzinetank, dit gebrek zal alle aandacht moeten krijgen met het oog op de 10 uur race.
Ik kwam uit de pits op een 6 de plaats binnen de klasse door deze te lange tankbeurt en kon op mijn beurt een inhaalrace beginnen.
Aan de pitmuur werd me vakkundig telkens een bord getoond met het aantal seconden ik telkens inwon op mijn naaste voorligger en één per één kon ik deze voorbij.
Terloops heb ik een mooie race gehad met een (snelle) Golf van Nicolas De Clerck welke ooit een medeteam piloot was van mij.... ik kende zijn kwaliteiten en zwakheden en wist dat ik hem puur op karakter kon "nemen"
Dit gebeurde dan ook en hij moest afhaken of hij ging "sterven of verongelukken" zei hij mij achteraf.:)
Op een gegeven moment had ik de eerste plaats teruggewonnen en had reeds 1'20" voorsprong op de 2 de plaats.
Nodeloos was ik dan rondjes aan het "vechten" met de Clio van Servrankx en op een gegeven moment kreeg ik te horen via radio dat deze toch meer dan een ronde achterzat, ik liet hem passeren en nam me voor de laatste 12 ronden veilig te stellen met een trager ritme, ik mocht het me veroorloven van 5 à 6" per ronde trager te gaan.
Op 8 ronden van het einde kwam er éénklaps een trilling in de motor met een rookontwikkeling en einde van het te mooie verhaal....daar ging onze 1 ste plaats en zelfs onze komplete race.
Uit pure frustratie (en ook een beetje moeheid) ging ik achter de vangrail plat op mijn rug liggen en dank hierbij de marchals welke kwamen toegesneld om te vragen of ik nog gezond en levend was.... alles kits zei ik, ze boden me ook water aan en dubbel dank voor dat.... ééntje ging over mijn hoofd en het andere flesje ging waar het oorspronkelijk voor moest dienen.:p
Dus: Pole tijdens de chronoritten, snelste ronde door Bruno in wedstrijd, meer dan 3u30 op plaats 1.... wanneer gaat het uiteindelijk lukken????
Sportieve groeten
Luc Vdc
medepiloot BRV Racing

Selespeed
12-06-2008, 09:50
Alweer een ontroerend schrijfsel onsproten uit Luc zijn best-sellers-pen (of is het keyboard).

Luc heeft duidelijk nog geen last van een writers-block, en de verhalen uit Zuid-Frankrijk blijven ons elke keer boeien :)

Tot de volgende!

therese
12-06-2008, 11:31
Zal wel eens lukken Luc, we duimen zekers voor jullie :-)