PDA

View Full Version : Extra modelbouwmeeting - 31 oktober 2008 - op verplaatsing.... in Asse


Sennake
20-06-2008, 21:05
We zijn eruit: op 31 oktober 2008 gaan we een Paddock Modelbouw meeting houden op verplaatsing, om de mensen van het westen des lands ook eens de kans te geven een vergadering bij te wonen.

Plaats van het gebeuren zou ergens in de buurt van Ternat zijn, onze vriend HF-Integrale zou naar verluidt een zaaltje kunnen arrangeren (bij deze weet hij dat hij mag beginnen zoeken). Natuurlijk is deze meeting pas definitief als het zaaltje daadwerkelijk gereserveerd is, maar onder voorbehoud zouden we toch graag te weten komen wie er allemaal geïnteresseerd is zodat we een idee hebben van de grootte van het zaaltje...

Dus: wie zou er naar de extra meeting komen? Laat iets weten aub!

Edit by Dominique: de uiteindelijke locatie wordt dus: 'Den Hop', Gemeenteplein 12A in 1730 Asse, vanaf 19:30h
[Afrit Nr. 20 A10/E40 (Richting Brussel of Gent) - Afrit Nr. 10 (Ring rond Brussel)]

Guido
21-06-2008, 11:13
Ternat is niet zo ver van Brussel - Evere en omgeving - dus ik zal die dag dan wel "van op de'n bureau" naar de vergadering gaan. Achter mijn naam mag je alvast een streeje trekken. ;)

Dominique
21-06-2008, 12:57
Achter mijn naam mag je alvast een streeje trekken. ;)

Same for me, (uiteraard...)

HF_INTEGRALE
23-06-2008, 15:26
Hallo allemaal,

Zoals reeds aangehaald in een andere Thread zal er een extra modelbouwmeeting georganiseerd worden op vrijdag 31/10/2008.
Ik heb dus een zaal(tje) gevonden : 'Den Hop', Gemeenteplein 12A in 1730 Asse, vanaf 19:30h.
Dit is voor veel Westvlamingen al een stuk dichter dan Zolder, en voor de Oostvlamingen 'a piece of cake'. Ik denk ook dat dit voor veel mensen uit het (noord)oosten van het land een haalbare kaart is.
:gas:
Dit zaaltje wordt gratis ter beschikking gesteld in de veronderstelling dat er natuurlijk ook iets 'geconsumeerd' wordt. ('k Denk dat dit wel geen problemen zal geven). :champagne: Capaciteit : ongeveer 35-45 personen.

Kwestie van alles zo vlotjes mogelijk te laten verlopen, vragen we aan iedereen, die graag aanwezig zou willen zijn, om dit via deze thread door te geven.
Alles kan hier dan ook netjes gevolgd worden door Dominique, die deze avond ook de hamer zal hanteren. :fight:

Op deze manier kunnen bvb. ook mensen uit dezelfde regio/streek afspreken om misschien te carpoolen ?

Dominique, Guido en Sennake hebben reeds hun aanwezigheid bevestigd.
Bij deze bevestig ik dus ook de mijne !

Laten we er samen een succes van maken ! :champagne:

Regards,
555

Edit by Dominique: uiteindelijke locatie aangepast om misverstanden te voorkomen.

Dominique
23-06-2008, 18:07
Ik heb even voor de duidelijkheid alle posts omtrent deze meeting samengevoegd. De kogel is dus door de kerk (lees: we hebben een datum, een zaal en de eersten hebben hun aanwezigheid gemeld).

Met dank aan HF_Integrale voor het regelen van de praktische dingetjes ter plaatse. Nu is het aan jullie om je agenda vrij te houden voor de 31e oktober!

Tot dan!

HHugo
23-06-2008, 18:38
Count me in!

tifosi forever
24-06-2008, 10:45
Dat is in de buurt :+

Ik zal ook eens komen kijken.

Ferrari rules
24-06-2008, 20:12
jeeeehaaaaa !!!:p Ik ben ook van de partij!!!
@ Marcus : mss kunnen we samen rijden?

Greetzzzzz:gas:

HF_INTEGRALE
14-10-2008, 22:40
Hallo,

Misschien even ter herinnering ... ? Daar het omtrent deze meeting -logisch- wat stil lijkt, vroeg ik me af of alles nog volgens planning zal verlopen ?

Regards,
555

Sennake
17-10-2008, 20:24
Hallo,

Misschien even ter herinnering ... ? Daar het omtrent deze meeting -logisch- wat stil lijkt, vroeg ik me af of alles nog volgens planning zal verlopen ?

Regards,
555

Het gaat nog steeds door, dus begin al maar alles in de goede banen te leiden ;)

Loeten
18-10-2008, 20:49
Ok, count me in !! Ik ga er ook zijn en ik breng The King even mee...

(note voor mezelf: decals van Peugeot 206 WRC Nieuw-Zeeland versie meenemen)

TvD
18-10-2008, 22:00
(note voor mezelf: decals van Peugeot 206 WRC Nieuw-Zeeland versie meenemen)

alvast bedankt! :champagne:

Guido
18-10-2008, 22:25
Ok, count me in !! Ik ga er ook zijn en ik breng The King even mee...

(note voor mezelf: decals van Peugeot 206 WRC Nieuw-Zeeland versie meenemen)

:applaus: Gaat ook daar een gezellige meeting worden!

HF_INTEGRALE
21-10-2008, 17:02
Het gaat nog steeds door, dus begin al maar alles in de goede banen te leiden ;)

Hallo,

In a nutshell (zoals reeds aan Dominique en Guy meegedeeld) :

Vrijdag 17/10/2008 (een mooie twee weken op voorhand) nog even gebeld met Dries van 'In den Ijzerwinkel' om onze komst NOGMAALS te bevestigen (ik kan toch moeilijk iedere week bellen hé). Bleek dat 'het zaaltje' ondertussen (na onze bevestiging) gereserveerd werd n.a.v. een trouwpartij. We gaan daar nu niet moeilijk over doen ..., maar het maakt toch het één en het ander duidelijk. Stel je voor dat we niet gebeld hadden ...

De vergadering een week uitstellen was geen optie : Condroz Rally !

Ondertussen werd gezocht naar een oplossing, en deze is er :

Er wordt op 31/10 dus niet vergarderd in 'In den Ijzerwinkel' maar in 'Den Hop', Gemeenteplein 12A in 1730 Asse, vanaf 19:30h
[Afrit Nr. 20 A10/E40 (Richting Brussel of Gent) - Afrit Nr. 10 (Ring rond Brussel)]

Kwestie van alles zo vlotjes mogelijk te laten verlopen, vragen we aan iedereen, die graag aanwezig zou willen zijn, om dit zo snel mogelijk via deze thread door te geven. (aantal plaatsen beperkt tot 25 à 30 :cool:)
Alles kan hier dan ook netjes gevolgd worden door Dominique, die deze avond ook de hamer zal hanteren. :fight:

Op deze manier kunnen bvb. ook mensen uit dezelfde regio/streek afspreken om misschien te carpoolen ?

(bvb. aan de Sterre in Gent voor mensen uit de regio Kortrijk / Roeselare / Gent / Westhoek / Brugge / Oostende, ...)

Regards,
555

Guido
21-10-2008, 17:46
I love the smell of plastic in the evening... dus, ik confirmeer mijn deelname voor de meeting door zal doorgaan in "Den Hop".

:champagne:

Sennake
21-10-2008, 17:49
En ik ook.

HHugo
21-10-2008, 18:42
Ik zal er zijn.

Loeten
21-10-2008, 20:43
Den Hop... Hoppe... Poperinge, ik ruik mijn geboortestad... JA, ik zal er zijn !! Ik moet mijn belofte nakomen he...

Dominique
22-10-2008, 16:50
ik zal er uiteraard ook bij zijn,,,

Nismo
23-10-2008, 21:36
Zijn er misschien mensen die willen carpoolen vanuit Limburg.?
We kunnen misschien afspreken bvb aan de Kluis of eventueel aan de carpoolparking in Lummen.
Laat het hier weten, jongens.;)

TvD
25-10-2008, 10:02
Ik kom ook!

vinnie
26-10-2008, 18:34
Als het mag zou ik graag ook afkomen naar Asse.
See you there.

Nismo
27-10-2008, 01:03
Als het mag zou ik graag ook afkomen naar Asse.
See you there.

Schoon vragen, een vat trakteren en gij moogt ook komen.:p
Breng dan maar gelijk de inschrijvingspapieren voor Jabbeke mee.

Aja, ik kom ook, als ik niet verloren rij tenminste. :+

vinnie
27-10-2008, 10:26
Breng dan maar gelijk de inschrijvingspapieren voor Jabbeke mee.

Normaal zullen die met de post worden verstuurd naar jullie zoals vorig jaar. En ik weet niet vanaf wanneer deze zullen verstuurd worden daar houd onze voorzitter zich mee bezig. maar van zodra ik weet dat ze verstuurd zullen worden zal ik dit zeker weten te zeggen.
Grts Vinnie.:gas::gas:
En tot vrijdag.:champagne::champagne:

BSmodels
27-10-2008, 20:39
count me in

Loeten
27-10-2008, 20:44
Begint dat ook om 20 uur??

Danny
27-10-2008, 22:50
Nismo hoe laat vrijdag, ik rij wel als gij weet waar het is
Danny

HF_INTEGRALE
27-10-2008, 23:29
Begint dat ook om 20 uur??

Deuren open vanaf 19:30h :bye:

Regards,
555

Nismo
28-10-2008, 01:27
Nismo hoe laat vrijdag, ik rij wel als gij weet waar het is
Danny


We vinden dat wel. Het is een dik uur rijden en het begint om 19u30, dus zo rond 18u15.
Komen we ergens samen of komt gij mij thuis oppikken?

Gulfie
28-10-2008, 07:49
Ik zal moeten passen ... :mad:

Dominique
28-10-2008, 12:19
Goed, tot nog toe hebben volgende mensen hun aanwezigheid bevestigd:
HF_Integrale
Dominique
Sennake
Guido
Hhugo
Tifosi Forever
Loeten
TvD
Nismo
Vinnie
BSModels
Danny
Petter

Nog kandidaten?

Het programma zie er als volgt uit:
1. Kennismakingsronde:
- Whos who?
- Modelbouwvergaderingen: programma's en praktijken.
- Toelichting van het lidmaatschap
- ...
2. Verslag van vorige meeting 17/10.
3. Debriefing IPMS Nieuwegein van 18/10.
4. Toelichting status rond domeinnaam / foto's in threads / ...
5. Bezoek aan Renaissance: status en voorstellen
6. Demo (heeft iemand een voorstel voor een thema? Anders bepalen wij wat het wordt).
7. Meegebrachte modellen: bespreking, keuring, "test-drive"

vinnie
28-10-2008, 12:34
Voor een demo zou ik graag eens zien hoe jullie het poeder van Ranger ink gebruiken op dashborden en zetels.
En hoe neem ik foto's van mijn modellen zoals Sennake & Guido doen.
Eigenlijk is het allemaal goed wat jullie demonstreren ik leer enorm veel bij vanwege jullie.Thx voor dat.
Tot vrijdag.:gas:

Dominique
28-10-2008, 13:47
Voor een demo zou ik graag eens zien hoe jullie het poeder van Ranger ink gebruiken op dashborden en zetels.
En hoe neem ik foto's van mijn modellen zoals Sennake & Guido doen.
Eigenlijk is het allemaal goed wat jullie demonstreren ik leer enorm veel bij vanwege jullie.Thx voor dat.
Tot vrijdag.:gas:
Voor wat betreft de Ranger Ink: ik breng mijn gerief mee.
Voor de fotoshoots moet ik even refereren naar Guido, maar die heeft in september reeds een demo gegeven over modellenfotografie. Guido?

vinnie
28-10-2008, 13:54
Voor de fotoshoots moet ik even refereren naar Guido, maar die heeft in september reeds een demo gegeven over modellenfotografie. Guido?

Weet het maar in de rapte please Guido voor de mannen uit de vlaanders.:worship::worship::worship::worship:
Alvast bedankt.

Guido
28-10-2008, 22:19
Weet het maar in de rapte please Guido voor de mannen uit de vlaanders.:worship::worship::worship::worship:
Alvast bedankt.

Geen probleem, ik heb mijn fotogerief, "3-pikkel" incluis, altijd binnen handbereik, dus dat wordt een kleine moeite.

Voor het correct toepassen van Ranger Ink, wordt het wat moeilijker, gezien er voor een optimaal resultaat in feite een airbrush aan te pas dient te komen. En ik weet niet of dat ginder zal geaprecieerd worden, zo van bij onze eerste meeting zo al onmiddellijk met spuitcabine, ratelcompressor en heel de santaboetiek arriveren...

Loeten
28-10-2008, 22:55
Ik breng de toepassing van die spuitbus en de nieuwe gordels mee?? Je weet wel: die rol plakband...

vinnie
28-10-2008, 23:32
[QUOTE=Guido;239229]Geen probleem, ik heb mijn fotogerief, "3-pikkel" incluis, altijd binnen handbereik, dus dat wordt een kleine moeite.QUOTE]
Thx mate:bye::champagne:

Nismo
29-10-2008, 01:24
Vandaag met Danny afgesproken voor vrijdag, hij komt mij oppikken rond 18u45 om zo samen naar Asse te rijden. Om dat het hele spullement begint om 19u30 en wij een dik uur moeten rijden (zoeken niet meegerekend :p) zullen wij dus wat later arriveren.

Dus bij deze begin al maar te zingen van ..... :p

Dominique
29-10-2008, 10:09
Vandaag met Danny afgesproken voor vrijdag, hij komt mij oppikken rond 18u45 om zo samen naar Asse te rijden. Om dat het hele spullement begint om 19u30 en wij een dik uur moeten rijden (zoeken niet meegerekend :p) zullen wij dus wat later arriveren.

Dus bij deze begin al maar te zingen van ..... :p

De deuren staan open vanaf 19u30, beginnen doen we om 20u, zoals steeds. Ge krijgt dus een half uur om verloren te rijden ;)

Loeten
29-10-2008, 14:32
De deuren staan open vanaf 19u30, beginnen doen we om 20u, zoals steeds. Ge krijgt dus een half uur om verloren te rijden ;)

Das goed om weten wat ik werk nog steeds zonder GPS... Kaartlezen is veeeeeeel leuker (tenzij je een veerpond tegenkomt zeker?)

Petter
29-10-2008, 16:48
Ok, als westvlaming en werkende in oost-vlaanderen en wonende in oost-brabant kan ik niet anders dan af te zakken naar west-brabant, kwestie van de modelbouwkliek in het midden te houden...
Ik zal er dus bij zijn, bart "BS-models" is er een kans dat ik mee mag rijden met jou (ik kom dan naar de carpoolparking van bertem)??

BSmodels
29-10-2008, 21:32
Ok, als westvlaming en werkende in oost-vlaanderen en wonende in oost-brabant kan ik niet anders dan af te zakken naar west-brabant, kwestie van de modelbouwkliek in het midden te houden...
Ik zal er dus bij zijn, bart "BS-models" is er een kans dat ik mee mag rijden met jou (ik kom dan naar de carpoolparking van bertem)??

geen probleem, ik bel nog wel

Ferrari rules
29-10-2008, 23:49
Ik zal er jammer genoeg niet bij kunnen zijn:(
Mijn werk heeft mij opgevorderd:mad:
't zal wel nog een keer passen zeker? hopelijk...
hoe dan ook , amuseer jullie daar allen!

Guido
30-10-2008, 13:53
Zat ik gisterenavond in de auto, toen ik naar huis reed van alweer een dagje stressen op het werk, bij wijze van ontspanning te denken aan de foto-demo.

Het is natuurlijk wel leuk voor iedereen om te zien hoe ik mijn foto's maak, maar in principe zijn jullie daar bij jullie thuis niet veel mee, gezien de meeste onder jullie niet over hetzelfde materiaal beschikken. Daarom deze:

OPROEP!

Aan iedereen die graag aan zijn eigen werkbank foto's wil maken van zijn modellen, in opbouw of afgewerkt, gelieve ook jullie eigen fototoestel mee te brengen!! Zodanig dat ik jullie wat hints & tips kan geven over hoe je met je eigen materiaal tot betere foto's kan komen. Ik zal natuurlijk ook mijn eigen set-up laten zien voor verdere inspiratie.

Sennake
30-10-2008, 21:42
Kaartlezen is veeeeeeel leuker (tenzij je een veerpond tegenkomt zeker?)

veerpont

Nu doe je het erom eh ? ;)

Guido
31-10-2008, 00:03
Post #46 en de meeting moet nog beginnen... :)

Loeten
31-10-2008, 11:38
veerpont

Nu doe je het erom eh ? ;)


Absoluud... Hed was een tesd...

:+ :+ :+

Nismo
31-10-2008, 12:52
Absoluud... Hed was een tesd...

:+ :+ :+


Vergeed uw straf maar nied !!! :p

vinnie
31-10-2008, 13:10
@ Loeten of iemand anders, zou je eventueel eens kunnen tonen aan de hand van een demo hoe jullie dit doen om de panellines in te kleuren zoals Loeten het deed met zijn Toyota Celica 2000 GT RA-20 - O.Andersson 1/24 Aoshima. Vind het een perfecte oplossing maar weet begod niet hoe je het doet. Zal zeker al een beetje laat zijn om dit te vragen voor deze avond.:fight:

vinnie
31-10-2008, 13:36
Zat ik gisterenavond in de auto, toen ik naar huis reed van alweer een dagje stressen op het werk, bij wijze van ontspanning te denken aan de foto-demo.

Het is natuurlijk wel leuk voor iedereen om te zien hoe ik mijn foto's maak, maar in principe zijn jullie daar bij jullie thuis niet veel mee, gezien de meeste onder jullie niet over hetzelfde materiaal beschikken. Daarom deze:

OPROEP!

Aan iedereen die graag aan zijn eigen werkbank foto's wil maken van zijn modellen, in opbouw of afgewerkt, gelieve ook jullie eigen fototoestel mee te brengen!! Zodanig dat ik jullie wat hints & tips kan geven over hoe je met je eigen materiaal tot betere foto's kan komen. Ik zal natuurlijk ook mijn eigen set-up laten zien voor verdere inspiratie.

Mag dat een simpel pocket kodakje zijn of een spiegel reflex camera?:crazy::crazy:

Loeten
31-10-2008, 13:47
@ Loeten of iemand anders, zou je eventueel eens kunnen tonen aan de hand van een demo hoe jullie dit doen om de panellines in te kleuren zoals Loeten het deed met zijn Toyota Celica 2000 GT RA-20 - O.Andersson 1/24 Aoshima. Vind het een perfecte oplossing maar weet begod niet hoe je het doet. Zal zeker al een beetje laat zijn om dit te vragen voor deze avond.:fight:

Ik breng die wagen wel mee, net als de nodige producten. Misschien ga ik ook nog een lichter kleurtje halen en dan kan ik het ginder nog eens doen. Hangt wat van mijn tijdsplanning vandaag af...

vinnie
31-10-2008, 14:35
Ik breng die wagen wel mee, net als de nodige producten. Misschien ga ik ook nog een lichter kleurtje halen en dan kan ik het ginder nog eens doen. Hangt wat van mijn tijdsplanning vandaag af...

Ok THX mate

Loeten
31-10-2008, 14:42
Ok THX mate

No prob. Heb net drie extra potjes grijstinten gekocht en ga dit even uittesten. Voor vanavond pak ik wel een oud model mee waarvan de zwarte lines kunnen aangepast worden... Eventueel de Essowagen.

See ya !

TvD
31-10-2008, 15:19
@Loeten: even een herinnering, vergeet je de decals niet ;)

Loeten
31-10-2008, 17:49
@Loeten: even een herinnering, vergeet je de decals niet ;)

Okidooo, klein vraagje... Misschien is het beter dat ik ze inscan of zo en dan doormail of op cd-rom zet? Er is iemand die de doos wil overnemen, met decals off course...

TvD
31-10-2008, 17:51
Okidooo, klein vraagje... Misschien is het beter dat ik ze inscan of zo en dan doormail of op cd-rom zet? Er is iemand die de doos wil overnemen, met decals off course...

Ook goed. Graag zo hoog mogelijke resolutie scannen graag :drewl:

edit: of even op een usb-stick zetten en vanavond meenemen? Dan kopieren we 'm wel naar mijn stick op Sennake's laptop ;)

Loeten
31-10-2008, 18:01
Ook goed. Graag zo hoog mogelijke resolutie scannen graag :drewl:

edit: of even op een usb-stick zetten en vanavond meenemen? Dan kopieren we 'm wel naar mijn stick op Sennake's laptop ;)

Ok dat doe ik dan meteen...

Tom21
31-10-2008, 18:29
Ik kan er spijtig genoeg niet bijzijn, al had ik de info over renaissance graag gehoord. Ik wil namelijk ook meegaan, dus als dat nog kan na vanavond, GRAAG :)

Tom

tifosi forever
31-10-2008, 20:14
Ook ik kan er helaas niet bij zijn, hopelijk lukt het een andere keer wel ;)

vinnie
01-11-2008, 01:28
Net terug thuis van de meeting en moet zeggen nogmaals hartelijk bedankt :worship: voor de leerzame en toffe avond.:applaus::applaus::applaus:
Mogen er gerust nog een paar volgen van deze meetings.:champagne::champagne:
Grts Vinnie:gas:

HF_INTEGRALE
01-11-2008, 01:52
... Mogen er gerust nog een paar volgen ...

Yup Yup, I agree ... :champagne:

Misschien zoals Dominique nog net 'opperde'hoofde :D : één HerfstMeeting en één LenteMeeting ? Waarom niet ?

Nogmaals bedankt iedereen !

Regards,
555

vinnie
01-11-2008, 10:43
Yup Yup, I agree ... :champagne:

Misschien zoals Dominique nog net 'opperde'hoofde :D : één HerfstMeeting en één LenteMeeting ? Waarom niet ?

Nogmaals bedankt iedereen !

Regards,
555

Mag gerust een winter - & zomermeeting bij ook hoor.:rolleyes::rolleyes::applaus:
En ja vanaf volgend jaar maak ik mij wel lid van dat gekken klubje.:applaus:

Nismo
01-11-2008, 22:32
Ondanks alle fileleed op de reis naar Asse, is het, zoals gewoonlijk, weer een gezellige avond geweest. En nee, Danny en ik zijn niet verloren gereden.:p
Omdat onze meetingfotograaf (Gery) er ditmaal niet bijwas, heb ik getracht om enkele sfeerfoto's te maken.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11699&stc=1&d=1225571374

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11700&stc=1&d=1225571374

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11701&stc=1&d=1225571374

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11702&stc=1&d=1225571374

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11703&stc=1&d=1225571374

Nismo
01-11-2008, 22:37
En hier enkele (gelukte) foto's van de aanwezige modellen.

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11704&stc=1&d=1225571789

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11705&stc=1&d=1225571789

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11706&stc=1&d=1225571789

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11707&stc=1&d=1225571789

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11708&stc=1&d=1225571789

Dominique
01-11-2008, 23:58
Klein verslagje van een weer zéér interessante, leerrijke én leuke meeting:
1. Kennismakingsronde: enkele ietwat vertrouwde, maar vooral veel nieuwe gezichten rond de tafel. Al bij deze inleiding tot de meeting liep het uit de hand en nu en dan was het nodig om in te grijpen, anders zaten we daar nu nog... :rolleyes:
- Tijdens deze kennismaking werd al snel duidelijk dat enkele mensen een collectie hebben opgebouwd (en er nog steeds aan werken) die op dit forum nog niet werd behandeld. Graag zien we meer hierover op dit forum.
- Het belang van lidmaatschap bij de vzw De Paddock werd nogmaals onderstreept. Zonder leden kan de vzw niet over werkingsmiddelen beschikken, en kan ze haar doel niet bewerkstelligen: promotie van de autosport in al haar facetten. Een aantal mensen die gisteren hebben kennis gemaakt met de modelbouwcel van de Paddock hebben reeds beloofd hun bijdrage voor 2009 te storten, waarvoor oprechte dank!

2. Verslag van vorige meeting. Iemand heeft verklaard dat blij te zijn nooit in het Belgische leger te hebben gediend ... Waarvan akte. :applaus:

3. Debriefing IPMS Nieuwegein: 7 medailles in totaal plus enkele vermeldingen voor verdienstelijk gebouwde modellen. Zeker niet slecht, zeg ik. Proficiat aan alle prijswinnaars. Gulfie's demo (draaibank en frees) aan de stand van de Paddock werd zeer gesmaakt door zowel collega standhouders als bezoekers. Bedankt, Gulfie!
De discussie over de manier waarop wedstrijdmodellen worden beoordeeld tijdens de happening in Nieuwegein had een interessante discussie tot gevolg over de manier waarop je kàn jureren, en vooral hoe het niet moet.

4. Er is wat vooruitgang geboekt rond de overdracht van de domeinnaam van het forum. Meer info volgt later.

5. Het bezoek aan Renaissance wordt gepland ergens in januari. Ik zal de mensen bij Renaissance contacteren om te zien wat voor hen mogelijk is, en dan pinnen we een definitieve datum. Meer nieuws volgt.

6. Hands-on demo's: vragen zijn er om beantwoord te worden, en de demo's hebben hopelijk een aantal mensen een pak goeie tips opgeleverd. Bedankt aan iedereen die zijn materiaal ter beschikking heeft gehouden.

Al met al een goeie meeting, al was het maar dat we toch enkele mensen hebben gezien die (nog) niet actief zijn hier op het forum. Ook lijkt het mij dat er voldoende interesse bestaat om dit op een meer regelmatige basis in de kalender op te nemen. Daarom stel ik voor dat we beginnen met een lente- en najaarsmeeting. Ik zal bij het opmaken van de kalender hiervoor een vaste datum voorzien.

Speciaal wil ik nogmaals Marcus (HF_Integrale) in de bloemetjes zetten voor het goeie werk bij het vinden en reserveren van een goeie locatie. We hebben al op slechtere plaatsen vergaderd. ;)
Bedankt aan iedereen voor de medewerking! :applaus:

Bouw ze! ;)

Dominique
02-11-2008, 11:02
By the way: iemand vroeg me om nog eens te herhalen waar de thread ivm met de clubverkoop van Testors Enamel verven te vinden is. Je kan die vinden in de sectie Modelbouw - Algemeen en vraagbaak.
De éérste thread die je er vindt moet je hebben: ModelMaster / Testors ENAMELS verkrijgbaar voor leden.
Hier is de directe link (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=17891)

Guido
02-11-2008, 16:39
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=11703&stc=1&d=1225571374

Deze set-up had dit als resultaat:

Foto genoment met korte sluitertijd van 1/3 en diafragma opening van f/5,6. Resultaat: vooraan mooi scherp, maar niet achteraan.

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=11719&stc=1&d=1225636423

Daarom kan je de sluiter best wat langer laten openstaan en/of je diafragma dichtdraaien. Voor deze foto zijn de waardes respectievelijk 6 sec. en f/25. Dan bekom je dit:

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=11720&stc=1&d=1225636423

Zelfs de meeste pocketcamera's beschikken over een manuele stand, waarmee je toch al enigszins op weg kan geraken. Kwestie van de manual erbij te nemen en te kijken hoe het moet en een uurtje spenderen om één en ander uit te testen. Een 3-poot(je) is weliswaar een onmisbaar hulpmiddel hiervoor. Deze zijn in alle maten, groot maar ook klein, en voor ieders beurs beschikbaar.

Mits wat creativiteit - wat als modelbouwer geen probleem mag zijn - bekom je ook leukere plaatjes dan de standaard foto's. De camera een halve slag draaien doet soms wonderen. Oordeel zelf maar.

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=11721&stc=1&d=1225636423

Oh ja, de meeting was verder super gezellig. Heb me weer goed geamuseerd en weeral wat kunnen bijpraten met de meesten. Nog van dattum!

:gas: