Log in

View Full Version : Eindelijk winst voor Spyker!

Mark
22-07-2008, 21:53
Jaja, zelfs een Spyker kan winnen :)

Sinds het F1 team afgesplitst is kan Spyker Squadron zich weer richten op het bouwen van sportwagens en zich focussen op de racerij. Het eerste succes is tevens geboekt. Met een schitterende zege in de Baltische Omnitel 1000km.

http://www.racexpress.be/index.php?nav=Artikel&nid=11658

Afsplitsen van de F1? Heuhhhhh? Ze hebben dat toch moeten verkopen anders was de hele zooi op de fles gegaan. Focus opnieuw op racerij en bouwen? Hmmmmmm, dan waren die persreutels van de afgelopen maanden van Spyker ook lariekoek :)

De zege schitterend? Zal best, het is dan ook een race die niet misstaat tussen Monaco, Indy 500 of Le Mans ;)

Heren Spyker, kom nog eens terug als jullie Porsche of Ferrari verslaan in het FIA GT of LMS :)

FIRE
22-07-2008, 22:17
Niet zo negatief Mark ;)

Thomaske
23-07-2008, 10:46
De startgrid. Je ziet dat de wagens achter de Spyker veel minder zijn dan GT2.

http://www.endurance-info.com/2008_Divers/1000kmOmnitel_Spyker_04.jpg
Bron: endurance-info.com

Mvg

marcel
23-07-2008, 10:55
staan die wagens niet héél dicht op elkaar de grid?

Thinlane_T
23-07-2008, 12:50
Netjes voor Spyker, maar inderdaad, het ziet er naar uit dat de competativiteit van het deelnemersveld beperkt was.

BTW, gezien de foto vind ik het circuit beperkt in charmes, de Ring A10 om Amsterdam heeft een meer racey-look. Maargoed, verlaten stuk snelweg -> racecircuit,.... je moet ergens beginnen.

Stranger
23-07-2008, 19:25
Groot deel van RX artikel is zelf toegevoegd. In het officiële persbericht staat niets over F1 te lezen. RaceXpress voegt graag wat F1 info toe aan niet F1-berichten.

Overigens reed men op verzoek van de sponsor en was het niet de huidige wagen maar de Spyker C8 Spyder GT2R van afgelopen seizoen in 2008 kleuren.

En Mark, men wist bij Spyker heel goed wat de waarde was van deze race. Om Peter van Erp te quoten. "Normally the Porsches and Ferrari’s set the pace in the races we normally compete in, but here we were the team to beat."

Mark
23-07-2008, 20:16
Dat is dan ook mijn pijnpunt, dat RX-artikel ;)

Voor de rest zou ik een dergelijke sponsorgunst lekker stil houden in de pers, ze winnen er niks mee.