Luc VDC
31-08-2008, 17:43
Beste paddockers,
Toen ik vrijdag in de vroege voormiddag aankwam in Zolder waren Bruno Vermeeren en vader serieus in een dipje.
De inderhaasten samengebouwde nieuwe motor(door een externe tuner/mecanieker) draaide een schandalige chrono van 1'56" op een rondje en er werd overwogen om deze opnieuw te laten "mappen" of iets dergelijks want veel tijd was er niet tussen de 2 de chrono en de race !
Ik nam de start voor de officiéle chronoritten en draaide ook met héél veel moeite een 1'55" daarna gingen de rondetijden ronde per ronde naar beneden en ik strande op een 1'51".... toch al iets beter.
Bruno was duidelijk nog niet overtuigd en klokte nog verschillende ronden af boven de 1'55" tot hij het gaspedaal terugvond en de wagen net voor het einde een 1'49" liet optekenen op de tabellen, goed voor een derde startrij en op 7/10 seconde van de eerste (Renault Clio /Schippers-Poldermans) en slechts 2/10 van een seconde van de Audi TT.
Dus dit alles was te wijten door een rodage fenomeen en we hadden een vermoeden dat de motor nog intern moest loskomen.
DE WEDSTRIJD:
De vliegende start werd gegeven en Bruno verloor enige tijd, de 2 voorliggers in de klasse hadden al een ruime voorsprong van een 50 tal meters opgebouwd, een gegeven moment ging de Clio van Poldermans de Audi TT over en daarna ging Bruno deze over en het werd een rondenlang gevecht om de eerste plaats van de Clio over te nemen, maar het lukte uiteindelijk en Bruno kon duidelijk zijn voorsprong vergroten.
Opvallend waren wel de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde in de eerste linkse voornamelijk (volgens de positie waar ik me bevond), en ik had er geen goed gevoel bij....
Na 1u10 race begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we bericht kregen dat de wagen vlak voor de pits stilstond...
Die werd dan tot onze box 19 positie geduwd en daar constateerden de mecano's een gat in het motorblok met terug een drijfstang afgebroken ( op dezelfde plaats als bij onze vorige motor/race nl. kant distributie !!!!)
Het werd efkes héél stil binnen het BRV Racing team en er werd toen besloten het voor bekeken te houden met de Megane.
Zonde uiteindelijk, want deze wagen met al zijn evoluties en ontwikkelingen op alle gebied is een winnaar.... dit hebben we al genoeg bewezen dit jaar.
Het stopt gewoon niet met onze problemen en de 2 motoren welke we hadden zijn opgebruikt.
We zijn gewoon terug een beetje het slachtoffer van een tuner/mecanieker welke zich deze kwaliteit onverdiend toeeist of..... te zwakke drijfstangen want deze moesten voor ons op maat gemaakt worden wegens de héél speciale zuigers met hogere zuigerpenpositie.
Bruno gaat de verdere wedstrijden alleen afhaspelen met zijn Golfje 2, daar zal hij uiteraard niet mee binnen de prijzen vallen wegens minder snel.... doch als het eventueel zou regenen mag je hem wel vooraan verwachten met die wagen.
Ik kom zeker nog de volgende wedstrijd supporteren voor Bruno (de reis per vliegtuig is toch reeds op voorhand geboekt), maar ik betwijfel sterk of ik persoonlijk nog ooit een helm zal dragen.... tenzij iemand nog een Clio William 2 L. blok liggen heeft en we het zaakje (welke nog intact is) kunnen overbouwen ??, dan zouden we als afsluiter de 10 uur nog kunnen meerijden.
Groeten
Luc Vdc - Brv Racing - wagen 444
Ps: het officiéle verslag BRV Racing volgt.
Toen ik vrijdag in de vroege voormiddag aankwam in Zolder waren Bruno Vermeeren en vader serieus in een dipje.
De inderhaasten samengebouwde nieuwe motor(door een externe tuner/mecanieker) draaide een schandalige chrono van 1'56" op een rondje en er werd overwogen om deze opnieuw te laten "mappen" of iets dergelijks want veel tijd was er niet tussen de 2 de chrono en de race !
Ik nam de start voor de officiéle chronoritten en draaide ook met héél veel moeite een 1'55" daarna gingen de rondetijden ronde per ronde naar beneden en ik strande op een 1'51".... toch al iets beter.
Bruno was duidelijk nog niet overtuigd en klokte nog verschillende ronden af boven de 1'55" tot hij het gaspedaal terugvond en de wagen net voor het einde een 1'49" liet optekenen op de tabellen, goed voor een derde startrij en op 7/10 seconde van de eerste (Renault Clio /Schippers-Poldermans) en slechts 2/10 van een seconde van de Audi TT.
Dus dit alles was te wijten door een rodage fenomeen en we hadden een vermoeden dat de motor nog intern moest loskomen.
DE WEDSTRIJD:
De vliegende start werd gegeven en Bruno verloor enige tijd, de 2 voorliggers in de klasse hadden al een ruime voorsprong van een 50 tal meters opgebouwd, een gegeven moment ging de Clio van Poldermans de Audi TT over en daarna ging Bruno deze over en het werd een rondenlang gevecht om de eerste plaats van de Clio over te nemen, maar het lukte uiteindelijk en Bruno kon duidelijk zijn voorsprong vergroten.
Opvallend waren wel de sporadische rookpluimen welke onze wagen vertoonde in de eerste linkse voornamelijk (volgens de positie waar ik me bevond), en ik had er geen goed gevoel bij....
Na 1u10 race begon ik me klaar te maken om mijn shift aan te vangen toen we bericht kregen dat de wagen vlak voor de pits stilstond...
Die werd dan tot onze box 19 positie geduwd en daar constateerden de mecano's een gat in het motorblok met terug een drijfstang afgebroken ( op dezelfde plaats als bij onze vorige motor/race nl. kant distributie !!!!)
Het werd efkes héél stil binnen het BRV Racing team en er werd toen besloten het voor bekeken te houden met de Megane.
Zonde uiteindelijk, want deze wagen met al zijn evoluties en ontwikkelingen op alle gebied is een winnaar.... dit hebben we al genoeg bewezen dit jaar.
Het stopt gewoon niet met onze problemen en de 2 motoren welke we hadden zijn opgebruikt.
We zijn gewoon terug een beetje het slachtoffer van een tuner/mecanieker welke zich deze kwaliteit onverdiend toeeist of..... te zwakke drijfstangen want deze moesten voor ons op maat gemaakt worden wegens de héél speciale zuigers met hogere zuigerpenpositie.
Bruno gaat de verdere wedstrijden alleen afhaspelen met zijn Golfje 2, daar zal hij uiteraard niet mee binnen de prijzen vallen wegens minder snel.... doch als het eventueel zou regenen mag je hem wel vooraan verwachten met die wagen.
Ik kom zeker nog de volgende wedstrijd supporteren voor Bruno (de reis per vliegtuig is toch reeds op voorhand geboekt), maar ik betwijfel sterk of ik persoonlijk nog ooit een helm zal dragen.... tenzij iemand nog een Clio William 2 L. blok liggen heeft en we het zaakje (welke nog intact is) kunnen overbouwen ??, dan zouden we als afsluiter de 10 uur nog kunnen meerijden.
Groeten
Luc Vdc - Brv Racing - wagen 444
Ps: het officiéle verslag BRV Racing volgt.