PDA

View Full Version : reset-probleem


Maarten
12-03-2002, 19:32
Airco

ik heb gemerkt da gij wel wa van computers begrijpt, vandaar volgende vraag:

kunt gij mij uitleggen waarom den deze zijne computer af en toe (paar keer per dag), gewoon uitvalt en daarna direct terug opstart en dan een schijfcontrole uitvoert omdat em verkeerd is afgesloten?

en valt daar iets tegen te doen?

ik heb de millenium versie van windows er op staan, misschien heeft het daar iets mee te maken

alvast bedankt

de rest mag natuurlijk ook reageren

Oneliner
12-03-2002, 19:47
Auch millenium...
Millenium heeft het probleem (bij sommige pc's) dat bij langdurig gebruik van het OS (operating system) het geheugen gewoon uitvalt, met gevolg dat uwe pc dus reboot.

Hoe langer uwe pc met millenium opstaat, hoe trager uw geheugen wordt etc etc.

Ik raad u aan om de millenium te upgraden naar een hogere versie...

airco
12-03-2002, 19:50
(heb je post gesplit maarten om te vermijden dat er 2 threads door elkaar gaan lopen.

hmmmzzzzz

kan verschillende oorzaken hebben:
Meest voorkomende is een te zwakke voeding. Het resetten zou zich dan vooral manifesteren bij intensieve taken. Heavy 3dgames, veel harde schijf activiteit, hoge processorbelasting, ...

Op die moment consumeert de computer meer stroom dan de voeding kan leveren. Er treedt een kortstondig (enkele nano-seconden) een stroomtekort op. Dit stroomtekort is eigenlijk een reset van de computer. Windows is door deze reset niet goed afgesloten, en doet schrijfcontrole ...

Post hier je volledige configuratie eens + hoeveel wat je voeding levert, dan kan ik zeggen of zulke stroomtekorten bij jou optreden ...

airco

airco
12-03-2002, 19:54
Originally posted by Oneliner
Auch millenium...
Millenium heeft het probleem (bij sommige pc's) dat bij langdurig gebruik van het OS (operating system) het geheugen gewoon uitvalt, met gevolg dat uwe pc dus reboot.

Hoe langer uwe pc met millenium opstaat, hoe trager uw geheugen wordt etc etc.

Ik raad u aan om de millenium te upgraden naar een hogere versie...

gedeeltelijk waar,

... er zitten inderdaad geweldige memory-leaks in windows ME, dit zou echter zijn probleem van reset's niet echt verklaren ... Een volledig vol geheugen zou een "hangende" PC kunnen verklaren, reset lijkt me echter merkwaardig.

airco

Oneliner
12-03-2002, 20:01
Khad zo gedacht van, als het geheugen uitvalt, de pc ook dan.
Maar swat, Gewoon ff zeggen dat millenium echt ni het beste OS van Microsoft

Maarten
13-03-2002, 20:32
ram: 128 mb
harde schijf: 30gb
voeding pakt 300Watt (nie zeker), heb de doos nog nie opengedaan, is ne cloon, pentium IV
processor: iet van een 1,2 giga, ik weet het nie just meer tzou meer kunnen zijn (die computer is een maand of 2à3 oud geloof ik)

ik hoop volgende gegevens

airco
13-03-2002, 20:45
hmmmzzzz

grafische kaart ?!?

is het bovendien zo dat die crashes vooral optreden als uwe PC onder heavy load staat ??

airco

Maarten
13-03-2002, 22:35
grafische kaart weet ik zo direct nie

ik ga dat eens navragen bij die mannen die deze comp ineen hebben gestoken

tis nie vooral bij zware programma's

het gebeurt zelfs 's nachts, want ik zie dat iedere morgen doordat die schijfcontrole bezig is, of doordat er programma's die ik de avond voordien afgesloten had terug openstaan

het gebeurt tijdens games, maar evengoed bij het werken in word met een simpel text bestand, of bij het surfen op internet, ik heb maw niet echt de indruk dat het door de programma's komt

het lijkt mij eerder op bepaalde tijdstippen per dag te gebeuren, hoewel ik dat nog niet heb opgevolgd, ik zal het eens in het oog houden

maarten

airco
13-03-2002, 23:18
temperatuur-probleem ???

is misschien moeilijk te meten als leek, maar als computer-temp te hoog is kan je ook last hebben van spontane reset's.

Misschien beter dat je je PC eens laat nakijken door iemand die er een beetje verstand van heeft. Laat die vooral maar eens letten op de voeding en de temperatuur (zowel van CPU als casetemp). Ik zou zeggen ... als je in de buurt van het antwerpse woont kom ik dat ff doen, maar Bonheiden is me net dat ietsje te ver ;)

airco

Maarten
14-03-2002, 20:20
tja

ik zou die computer dan best eens binnendoen bij die winkel die hem ineen gestoken heeft

alleszins bedankt voor de goede raadgevingen

maarten

pika-RIP
17-03-2002, 13:20
mja maarten ik heb dat probleem hierthuis ook meegemaakt. Ik heb die uiteindelijk naar de technische dienst gedaan, waar ze eerst niets gevonden hadden. nu blijkt het een slecht contact van de voeding te zijn en het loszitten (niet volledig rakend van de connectoren) van mijn grafische kaart. ik zou zeggen trek nekeer alles los van uw mobo en steek alles terug waar het hoort. dan is alles normaal gedaan.

greetz pika

en anders windocter van norten nekeer laten lopen kan ook wonderen doen:)