PDA

View Full Version : Francorchampagne: kwalificaties en race


GT2-R
20-09-2008, 12:20
De eerste kwalificatie afgelopen en nog steeds geen thread, dat moet een nieuw dieptepunt zijn.

Ondertussen staat de voorlopige pole op naam van Jeffrey Van Hooydonck, gevolgd door beide Gravity Moslers. GPR neemt de voorlopige vierde plaats in. De tweede kwalificatiesessie is ondertussen gestart maar voorlopig geen tijdsverbeteringen.

pk430
20-09-2008, 13:02
Ergens een livetiming, van dit evenement?

GT2-R
20-09-2008, 13:43
Ergens een livetiming, van dit evenement?


Die is er: http://www.ris-timing.be/btcs/franco2/2008/index.htm

PS: mijn excuses voor de dubbele post van de thread:)

Grig-O
20-09-2008, 14:24
Van Hooydonck heeft de GT2 pole op Spa net gemist! 6 tienden verschil tussen Thomas Biagi in de Ferrari GT2 en Jeffrey in de Viper GT3..

GT2-R
20-09-2008, 14:32
Tijdens Q2 is de Mosler van Kumpen/Longin gecrashed in Les Combes. Het is niet zeker of ze morgen kunnen starten.

Thomaske
20-09-2008, 14:38
Tijdens Q2 is de Mosler van Kumpen/Longin gecrashed in Les Combes. Het is niet zeker of ze morgen kunnen starten.

Volgens Kumpen en Longin zal de wagen wel degelijk aan de start verschijnen.

De wagen is zelf over de kop gegaan! Wat een beelden :D

Mvg

moore
20-09-2008, 14:48
tsss hebben toch alle pech dit seizoen hopelijk kunnen ze het morgen goed maken met een podium plaats als ze aan de start verschijnen :)

therese
20-09-2008, 14:53
Hoop het ook want ze verdienen het ze doen zo hun best die mannen

nieuwe site http://public.fotki.com/Marie-Therese/

Jakke.be
20-09-2008, 20:13
Wat doet die Z3 feitelijk tussen de rest?
Allee, niet dat ik daar iets op tegen heb maar euh... van een vreemde eend gesproken...

Yves
21-09-2008, 10:36
Kumpen en Longin hebben vanmorgen de snelste tijd gedraaid in de warm-up, ik neem aan dat ze dus deelnemen aan de race.

Neo-242
21-09-2008, 16:21
Mooie winst voor de Ferrari van Vosse. Op de live-timing zag het er alvast spannend uit. Wat een teleurstelling is Gravity eigenlijk. Ze krijgen die Moslers maar niet betrouwbaar:rolleyes:

jeep
21-09-2008, 18:52
Als je over een pech en rot seizoen wil spreken komen de Thiers broeders zeker op de eerste plaats.

Veel sterkte en hopen dat we jullie terug in Zolder aan de start mogen zien.

Raceboy
21-09-2008, 23:17
Mooie winst voor de Ferrari van Vosse. Op de live-timing zag het er alvast spannend uit. Wat een teleurstelling is Gravity eigenlijk. Ze krijgen die Moslers maar niet betrouwbaar:rolleyes:

Ook voor de safety car? Want dat deel van de race was in het echt nogal slaapverwekkend. Maes- Couwberghs komen toch langzaamaan opzetten.

Mark
23-09-2008, 23:39
De eerste kwalificatie afgelopen en nog steeds geen thread, dat moet een nieuw dieptepunt zijn.


Deze race moet voor SRO ook een dieptepunt zijn geweest. Slechts 22 deelnemers voor de race, dat is nog minder dan voor de 24 uur! Wie zei ook alweer dat we een dalende tendens zouden zien gedurende het jaar?

Als ik dan zie dat er zelfs een Z3 mag meedoen dan kan ik werkelijk niets meer serieus nemen van SRO BE. Zelfs in de good old Belcar mocht die wagen niet meer meedoen omdat zijn homologatie was verlopen. Niets ten nadele van de deelnemer met de Z3 maar je kunt dat zootje van SRO op deze manier toch niet recht in de ogen kijken zonder in een schaterlach uit te bartsen :D

Ja, ik ben nu de azijnpisser pur sang en de beste stuurman aan wal maar raceweekend op raceweekend krijgen mijn collega azijnpissers en ik gelijk dat het huidige GT3 concept in BE geen kans van slagen heeft.

Weinig reacties op depaddock.eu? Dat kan kloppen, volgens mij is niet veel meer over van de voormalige fanbase van de Belcar. De meesten hebben het schip verlaten bij het zinken van de Belcar tot de diepste krochten van de oceaan.

Belle
23-09-2008, 23:50
Ben zondag een kijkje gaan nemen en het was echt triestig. Geen leven in de paddock (en al evenmin rond circuit), geen programmaboekjes, weinig toeschouwers...kortom, zoals je aanhaalt Mark: They've hit a new low...

Ik heb er toch nog een gezellige dag van kunnen maken, maar dat lag zeker niet aan de SRO-organisatie...:rolleyes:

Ik blijf echter nog gaan omdat de wagens mij nog steeds aantrekken, maar de 'the good old Belcar-days' zijn toch echt wel verleden tijd...

crosserke
23-09-2008, 23:58
Het is ook nooit goed natuurlijk.
Enkele jaren geleden was er veel kritiek omdat de Corvette's te snel waren.Nu ze het roer over een andere boeg gooien is het weer niet goed.We mogen echt blij zijn dat we in ons kleine land zulke auto's kunnen aanschouwen.Vroeger de Corvette's,Vipers bi-turbo's en nu toch wel prachtige gt3's.Inderdaad misschien iets te weinig maar er crasht er al eens eentje en bij een ander zal het budget wel eens opraken.Voor volgend jaar komt misschien de Audi erbij en zullen er misschien andere teams tweedehands gt3's op de kop kunnen tikken.Hopelijk komen er in navolging van het nieuwe Audi team nog meer buitenlandse teams de bgtc vervoegen.
Als de bgtc word opgedoekt naar wat moeten we dan nog gaan kijken?Btcs?Dsmec?Sorry maar dat vind ik niet vernieuwend.

Raceboy
23-09-2008, 23:59
B geen programmaboekjes,

Ik heb er toch 1. Maar lang achter moeten zoeken tot we in de paddock 2 grieten tegenkwamen die uitdeelden.

Baron
24-09-2008, 00:21
Weinig reacties op depaddock.eu? Dat kan kloppen, volgens mij is niet veel meer over van de voormalige fanbase van de Belcar. De meesten hebben het schip verlaten bij het zinken van de Belcar tot de diepste krochten van de oceaan.


De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder.

Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen.
Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen.
De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening.
En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn.

Thomaske
24-09-2008, 09:58
De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder.

Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen.
Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen.
De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening.
En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn.

AMEN :D

Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap.

Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!"

Mvg

crosserke
24-09-2008, 13:05
AMEN :D

Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap.

Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!"

Mvg

Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.Bij de btcs waren er die trager reden dan de funcup.pfffff

guntha
24-09-2008, 14:24
Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.Bij de btcs waren er die trager reden dan de funcup.pfffff

Ik begrijp u eigenlijk niet zo goed crosserke. Als ge dan zo graag snelle auto ziet zou je dan beter geen f1 of dtm op de voet gaan volgen en u niks aantrekken van de bgtc, dsmec en btcs?

Snelle wagens= veel geld hebben bij historics en DSMEC (omdat jij ze eerst vernoemde) is dat (nog) niet het geval. Bij DSMEC zie ik dat echter wel gebeuren, zoals bij EMG(bmwv8). Het duurt toch altijd even voordat ze echt snelle wagens in een competitie hebben. In bgtc gaat dat gewoon niet omdat ze gt3 reglement hebben. ALs je dan een redelijk vrij reglement hebt zoals dsc en dsmec kun je wel echt snelle wagens maken en ontwikkelen. Je moet ze wel even de tijd geven natuurlijk:rolleyes:

BSOT
24-09-2008, 15:00
Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.

Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.

Pat
24-09-2008, 18:14
Uiteindelijk kreeg RACB zijn zin en verdween het "dingetje" waar ze geen vat op hadden, van het toneel.

Wat is er feitelijk te zien aan een hoop wagens die bij de fabrikanten op het schap liggen ? Noem dit toch gewoon wat het is ... BBBC ... ofte Belgian BBurago Championship !

crosserke
25-09-2008, 13:31
Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.

Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.Bgtc is nieuw,nieuwe wagens en gaan wel degelijk snel.Als je de tijden van de gt3's vergelijkt met de oude belcar draaiden die zeker in de top mee.Dus snel zijn ze wel maar inderdaad spijtig van de sound.Nu even iets over de historics:Ik zie dat bij de dsmec de wagens die aan de top zijn minstens 6 jaar zijn.De cups,ultima enz zijn toch op leeftijd maar deze gaan nog wel vooruit.Daarbij zijn er dan nog Golfkes,Meganes,bmw's van meer als tien jaar oud.Och ja de Alfa van Guntha nog vergeten.Volgend jaar zijn deze wagens net als wij weer een jaartje ouder hé dus vernieuwend zijn deze reeksen niet.Maar vergis je niet ze hebben wel recht van bestaan EN ik ga er ook nog naar kijken hoor.
Bij de btcs waren er wagens die trager reden dan de funcup sorry maar dan liever de bgtc hoor.
En heren elk jaar ga ik verschillende keren live naar de f1 dus dat volg ik inderdaad ook.

guntha
25-09-2008, 13:57
Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.Bgtc is nieuw,nieuwe wagens en gaan wel degelijk snel.Als je de tijden van de gt3's vergelijkt met de oude belcar draaiden die zeker in de top mee.Dus snel zijn ze wel maar inderdaad spijtig van de sound.Nu even iets over de historics:Ik zie dat bij de dsmec de wagens die aan de top zijn minstens 6 jaar zijn.De cups,ultima enz zijn toch op leeftijd maar deze gaan nog wel vooruit.Daarbij zijn er dan nog Golfkes,Meganes,bmw's van meer als tien jaar oud.Och ja de Alfa van Guntha nog vergeten.Volgend jaar zijn deze wagens net als wij weer een jaartje ouder hé dus vernieuwend zijn deze reeksen niet.Maar vergis je niet ze hebben wel recht van bestaan EN ik ga er ook nog naar kijken hoor.
Bij de btcs waren er wagens die trager reden dan de funcup sorry maar dan liever de bgtc hoor.
En heren elk jaar ga ik verschillende keren live naar de f1 dus dat volg ik inderdaad ook.

Zijn misschien wel 6 jaar oud maar rijden ook belcar tijden, + word ook nog aan ontwikkelt. Als dit niet werd gedaan mocht derdeale al stoppen want de ultima maakte veel te veel lawaai. Nieuw uitlaatsysteem ontwikkelt zonder al te veel pk te verliezen.

Over vernieuwing heb je inderdaad een puntje, maar ik zie teams niet om de 2 jaar een andere auto kopen. Op 2 jaar ken je de nieuwe auto nog niet helemaal dus heeft het niet echt zin om al een andere te kopen. Financieel ook niet mogelijk.

Ohja omdat je hem zelf aanhaalt. Ons body mag wel tien jaar oud zijn, de motor heeft maar +-10 racen gedaan :p dus nog gloednieuw:champagne:(is er in later pas ingelegd samen met andere versnellingsbak)
Dit geld ook voor andere golfjes en megane.

(sorry voor oftopic, misschien topicje maken hierover kunnen we beetje verder discussiëren:))

Belle
25-09-2008, 16:31
Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.

De kritiek wordt ook niet op de BGTC zelf geuit, maar op de organisatie. Het is gewoon saai in de paddock en daarbuiten, draai het of keer het. Ik ben dit jaar en vorig jaar naar races in Amerika gaan kijken en daar krijg je echt een idee over hoe het wel moet. De supporters werden overal bij betrokken en er werd vanalles voor familie (en kids) georganiseerd.

In Francorchamps kreeg je vorig weekend gratis kaarten en toch was er weinig volk aanwezig, dan mag je toch eens goed gaan nadenken over het concept, nietwaar?

Ik betaal liever 20 euro voor een BGTC-weekend waarin een aantal leuke activiteiten worden georganiseerd, dan gratis kaarten te krijgen voor een paddock waar niks te beleven valt...

Waarom blijf ik dan toch gaan? Omdat ik de auto's gewoon prachtig vind om naar te kijken en dat zal ook zo blijven. :)

Stranger
25-09-2008, 20:50
Had het even gemeld...programma boekjes genoeg gezien in het media centre :)

En denk dat SRO het op zich niet slecht doet, zie andere SRO series, maar dat men het in België toch verkeerd aan(ge)pakt (heeft).

Al hadden ze maar een paar wedstrijden gecombineerd met Brits en Duits GT dan krijg je al meer toeloop van publiek.

fenixracing
26-09-2008, 10:00
Wel persoonlijk kijk nog altijd liever naar BGTC dan dsmec. Niet dat ik er niks aan vind maar zoals eerder aangehaald de autos zijn van een ander tijdperk.
Ik zie tog liever lambos,ferrari,vipers enz dan dan oude clios en megans.
Maar elk heeft zijn eigen charme. Dus kijk ik naar beide.
We moeten gewoon tevreden zijn met met wat we hebben.

SRO heeft gewoon te snel alles naar het GT3 concept geduwt.
Er zijn gewoon te weinig tweede hands wagens. Ik hoop op zijn tijd dat dit inorde komt.

crosserke
26-09-2008, 10:49
Wel persoonlijk kijk nog altijd liever naar BGTC dan dsmec. Niet dat ik er niks aan vind maar zoals eerder aangehaald de autos zijn van een ander tijdperk.
Ik zie tog liever lambos,ferrari,vipers enz dan dan oude clios en megans.
Maar elk heeft zijn eigen charme. Dus kijk ik naar beide.
We moeten gewoon tevreden zijn met met wat we hebben.

SRO heeft gewoon te snel alles naar het GT3 concept geduwt.
Er zijn gewoon te weinig tweede hands wagens. Ik hoop op zijn tijd dat dit inorde komt.

Voila zo denk ik er ook over.
gt3's zijn ontzettend duur maar als er tweedehands op de markt komen misschien wel haalbaar voor de kleinere teams.
En als buitenlandse trip samenrijden met bv Duitse of Britse gt3's die kunnen op hun beurt dan ook eens naar Belgie afzakken.

crosserke
26-09-2008, 10:58
Zijn misschien wel 6 jaar oud maar rijden ook belcar tijden, + word ook nog aan ontwikkelt. Als dit niet werd gedaan mocht derdeale al stoppen want de ultima maakte veel te veel lawaai. Nieuw uitlaatsysteem ontwikkelt zonder al te veel pk te verliezen.

Over vernieuwing heb je inderdaad een puntje, maar ik zie teams niet om de 2 jaar een andere auto kopen. Op 2 jaar ken je de nieuwe auto nog niet helemaal dus heeft het niet echt zin om al een andere te kopen. Financieel ook niet mogelijk.

Ohja omdat je hem zelf aanhaalt. Ons body mag wel tien jaar oud zijn, de motor heeft maar +-10 racen gedaan :p dus nog gloednieuw:champagne:(is er in later pas ingelegd samen met andere versnellingsbak)
Dit geld ook voor andere golfjes en megane.

(sorry voor oftopic, misschien topicje maken hierover kunnen we beetje verder discussiëren:))


Ik geloof dat graag dat er aan deze wagens gewerkt word maar aan de buitenkant blijven het oude wagens,sorry.En belcartijden?Ok tijdens de qualify draait de ultima1.39.In de race gaat het al snel naar 1.43 en daar kom je in de belcar niet ver mee.En dat is de snelste wagen hé.

crosserke
26-09-2008, 11:14
Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.

Even op ris timing nagekeken.Inderdaad de z3 en biturbo stonden na de Qualif op 12 seconden van de eerste.Al de andere op 8 seconden,niet zo slecht op Francorchamps.Bij de btcs was het verschil meer als 30 seconden!!
Op Zolder is de power of balance beter en staan de bgtc wagens nog dichter bij mekaar.De ferrari's en Lambo's komen topsnelheid tekort in Francorchamps.Daar hebben de Vipers en Moslers voordeel.
Bij de dsmec is het verschil in Zolder ook groot hé!Meer als 20 seconden op 4km.

Raceboy
27-09-2008, 12:19
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.

crosserke
27-09-2008, 14:32
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.

Mijn hart is nog in optimale staat hoor!!!
En als ik kan ga ik blijven kijken.

Raceboy
27-09-2008, 16:07
Mijn hart is nog in optimale staat hoor!!!
En als ik kan ga ik blijven kijken.

wat is dan de reden om er zo hard over te klagen?

crosserke
28-09-2008, 03:39
wat is dan de reden om er zo hard over te klagen?

Ik reageer enkel op kritiek op de bgtc.Dat zijn nieuwe en moderne wagens.De andere series zijn wagens van 5 jaar een ouder.

Baron
28-09-2008, 10:23
De andere series zijn wagens van 5 jaar een ouder.


En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn.

Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend.
Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal.

RKG
28-09-2008, 11:35
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?

Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden.

Raceboy
28-09-2008, 11:42
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?

Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden.

Tuurlijk mag dat vroeger lagen start en finishlijn toch ook niet samen?

RKG
28-09-2008, 12:28
ja, maar dan zat er wel geen bocht tussen volgens mij.

GT2-R
28-09-2008, 19:25
Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.

Volgens mij doen ze dit vooral om een hoop miserie in La Source te vermijden. Met een 50-tal wagens (wel niet meer toepasbaar op BGTC :rolleyes:) naar La Source gaan is nog iets anders dan 20, zoals in de F1.

marcel
28-09-2008, 20:11
Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.

volgens mij heb jij een andere LMS-race gezien dan ik, want ik heb bij die wijdstrijd de start gezien vanaf de tribune aan de F1-boxen

crosserke
28-09-2008, 21:25
En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn.

Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend.
Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal.

Even een reactie hierop.Inderdaad die z3,raar dat die aan de start stond.De toeschouwers blijven inderdaad weg,maar dan zeggen dat ze naar btcs of dsmec komen?Deze series rijden gewoonlijk samen dus ligt het niet enkel aan bgtc hé.Dsc vind ik zeker een knap kampioenschap daar zit ook de snelheid in en mooie wagens.Rundstreckenpokal heb ik nog niet mogen aanschouwen dus geen mening hierover.En nog eens voor het laatst als autosportliefhebber wil ik mooie,snelle wagens zien en geen wagens die de raidillon oprijden en dan denken gaat hij boven komen of niet.Of meer nog wagens die na 3 ronden gedubbeld worden.

Dries DS
29-09-2008, 14:54
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?

Finishen ter hoogte van de endurance pitlane is al een tijdje niet meer mogelijk. Reden: de 'chronolus' en de fotofinishapparatuur hebben een vaste plaats gekregen in het nieuwe pitgebouw. Op vrij korte termijn zal de hele endurance pitlane + gebouwen niet meer worden gebruikt en zal dit stukje van Francorchamps enkel nog nostalgie zijn...:mad:

bart VDB
29-09-2008, 15:34
En nog eens voor het laatst als autosportliefhebber wil ik mooie,snelle wagens zien en geen wagens die de raidillon oprijden en dan denken gaat hij boven komen of niet.Of meer nog wagens die na 3 ronden gedubbeld worden.

Heb je al eens meegereden met zo een wagen die zogezegd amper boven geraakt??? Dit slaat op niks Uw uitleg. Als je enkel snelle wagens de raidillon wil zien oprijden moet je enkel F1 gaan kijken. Daartegen 'kruipt' de rest naar boven. Ik denk dat jij geen autosportliefhebber bent maar een 'snelle' wagens liefhebber. Is natuurlijk Uw goed recht.

Raceboy
29-09-2008, 18:26
Heb je al eens meegereden met zo een wagen die zogezegd amper boven geraakt??? Dit slaat op niks Uw uitleg. Als je enkel snelle wagens de raidillon wil zien oprijden moet je enkel F1 gaan kijken. Daartegen 'kruipt' de rest naar boven. Ik denk dat jij geen autosportliefhebber bent maar een 'snelle' wagens liefhebber. Is natuurlijk Uw goed recht.

terwijl er met die "snelle" F1 juist minder ballen nodig zijn om volgas naar boven te rijden dan met die "trage" wagentjes

serge
30-09-2008, 13:57
Ik wil toch ook even reageren. Bart VDB heeft hier inderdaad een punt als hij vraagt of je ooit al meegereden hebt met een wagen die zogezegd 'met moeite' de Raidillon opgeraakt. Awel, ik ben een van die personen die met zo een 'trage' wagen in de BTCS rond rijd. Als het past mag je altijd eens met mij meerijden en zien hoe 'traag' wij de raidillon opgaan. Zelfs met onze 'trage' auto gaan we er vol op, de auto driftend over zijn 4 wielen, ondertussen alles uit de kast halend om hem op de baan te houden. Dat is voor mij 'koersen'. Of dat nu op de raidillon aan 170 km/u of aan 220 km/u is, dat maakt mij niet uit.
Het snelheidsverschil in de BTCS is inderdaad vrij groot. Je zit dan ook met 2 uitersten, nl. de silhouettes en de kleinste klasse de 1600. Binnen het kampioenschap zelf heb ik echter nog niemand horen klagen van die 'trage' auto's. Integendeel. Persoonlijk heb ik zelfs het gevoel dat de dikke bakken de kleintjes respecteren.
En nog iets. Nieuwe, snelle, blitse wagen zijn mooi. Maar om een kampioenschap in leven te houden zijn er ook minder nieuwe, minder snelle, minder blitste wagens nodig. Zo niet, dan houd het snel op. Kijk maar naar de aantallen in de BGTC en die in de BTCS en DSMEC.
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. In de kleinere wagens kan je nog met een redelijk budget een seizoen rondkomen. En met een redelijk budget bedoel ik dan iets wat een gemiddelde mens op jaarbasis verdient... Dus ook dit is niet weinig en dan mag je nog niet te zot doen of brokken rijden...
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan. Het is logisch dat de toeschouwer het liefst de nieuwe, snelle, blitse wagens aan het werk ziet. Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget en dat kan spijtig genoeg niet altijd met het nieuwste, snelste of meest blitse materiaal.
Ik zou zeggen, probeer te genieten van wat we in België hebben aan autosport. Ik denk dat er weinig (kleine) landen zijn die 3 mooie circuitkampioenschappen als BGTC, BTCS en DSMEC hebben.

Grtz,
Serge

crosserke
30-09-2008, 15:37
Ik wil toch ook even reageren. Bart VDB heeft hier inderdaad een punt als hij vraagt of je ooit al meegereden hebt met een wagen die zogezegd 'met moeite' de Raidillon opgeraakt. Awel, ik ben een van die personen die met zo een 'trage' wagen in de BTCS rond rijd. Als het past mag je altijd eens met mij meerijden en zien hoe 'traag' wij de raidillon opgaan. Zelfs met onze 'trage' auto gaan we er vol op, de auto driftend over zijn 4 wielen, ondertussen alles uit de kast halend om hem op de baan te houden. Dat is voor mij 'koersen'. Of dat nu op de raidillon aan 170 km/u of aan 220 km/u is, dat maakt mij niet uit.
Het snelheidsverschil in de BTCS is inderdaad vrij groot. Je zit dan ook met 2 uitersten, nl. de silhouettes en de kleinste klasse de 1600. Binnen het kampioenschap zelf heb ik echter nog niemand horen klagen van die 'trage' auto's. Integendeel. Persoonlijk heb ik zelfs het gevoel dat de dikke bakken de kleintjes respecteren.
En nog iets. Nieuwe, snelle, blitse wagen zijn mooi. Maar om een kampioenschap in leven te houden zijn er ook minder nieuwe, minder snelle, minder blitste wagens nodig. Zo niet, dan houd het snel op. Kijk maar naar de aantallen in de BGTC en die in de BTCS en DSMEC.
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. In de kleinere wagens kan je nog met een redelijk budget een seizoen rondkomen. En met een redelijk budget bedoel ik dan iets wat een gemiddelde mens op jaarbasis verdient... Dus ook dit is niet weinig en dan mag je nog niet te zot doen of brokken rijden...
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan. Het is logisch dat de toeschouwer het liefst de nieuwe, snelle, blitse wagens aan het werk ziet. Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget en dat kan spijtig genoeg niet altijd met het nieuwste, snelste of meest blitse materiaal.
Ik zou zeggen, probeer te genieten van wat we in België hebben aan autosport. Ik denk dat er weinig (kleine) landen zijn die 3 mooie circuitkampioenschappen als BGTC, BTCS en DSMEC hebben.

Grtz,
Serge

Serge,Bart,

Ik heb niets tegen de btcs en dsmec anders ging ik niet zien.Maar als autosportliefhebber zie ik liever de snelle nieuwe wagens.Als je de bgtc reportage van motors tv vergelijkt met de btcs reportage op moteurs dan zie je het verschil van spektakel.En dat wil de toeschouwer zien.Over de curbstones vliegen,remmen op 80 meter,uitbreken,enz.Als ze de kleinere klasses in de btcs of dsmec laten zien heb ik vooral het gevoel dat deze wagens aan het touren zijn.Ook live voel ik dat zo aan.Nu nog iets over de bgtc,enkel spijtig dat er te weinig auto's zijn en dat de gt4's gestopt zijn.Maar zoals al gezegd,hopelijk komen er volgend jaar budgetvriendelijkere 2dehands gt3's op de markt.Trouwens waren er bij de btcs ook niet veel minder auto's dan enkele races geleden?Het is voor iedereen crisis zeker,piloten maar evenzeer voor de toeschouwers.De laatste race was het wel gratis maar reken maar eens uit wat het tegenwoordig aan benzine kost als je bv van Gent naar Spa en terug bolt.
En mannen heb al wel degelijk op Francorchamps gereden(niet in competitie)en al enkele malen meegereden waaronder passagier van L.Cols.

RKG
30-09-2008, 16:17
Ik wil uw plaats voor een ritje Spa wel overnemen dan ;)

Probleem met die 2e hands is bij bijvoorbeeld porsche, dat ze met een Cup S gekomen zijn, en de gewone 997 GT3 cups bijna genoodzaakt zijn om in klasse 3 mee te rijden, kijk naar speedlover en first, omdat ze anders niet mee kunnen.

A.J.
30-09-2008, 17:13
en al enkele malen meegereden waaronder passagier van L.Cols.

met helm?:rolleyes:

Belle
30-09-2008, 17:18
De laatste race was het wel gratis maar reken maar eens uit wat het tegenwoordig aan benzine kost als je bv van Gent naar Spa en terug bolt.

Oh, I know. Ik doe het traject al jaren. :)

crosserke
30-09-2008, 18:39
met helm?:rolleyes:


Ja hoor volledig in tenue,en heel aangekomen.:)

Baron
01-10-2008, 01:41
De budgetten voor die nieuwe, snelle, blitse wagens zijn maar weggelegd voor een paar enkelingen. .....
Het gevoel dat ik heb bij deze discussie is het verschil tussen een toeschouwer en iemand op de baan.....
Voor iemand op de baan is het belangrijk dat hij een seizoen rondkomt met zijn budget...


Je haalt hier een heel belangrijk punt aan. Ik heb in de jaren '90 zelf een aantal seizoenen met kleine wagens in de Touring Cup gereden. En ik weet heel goed hoe duur alles is en wat het betekent om met een klein budget een gans seizoen rond te krijgen. Ook in de vroegere Touring Cup was er een enorm wederzijds respect tussen de groten (de mannen die het geluk hadden om met een fatsoenlijk sponsorbudget met een 'dikke bak' rond te rijden) en de kleintjes (de amateurs die het allemaal uit eigen zak moesten betalen). We beseften dat we elkaar nodig hadden om het zaakje leefbaar te houden.
Echte piloten en insiders weten ook dat je met een kleine, oude wagen net zo hard, en misschien zelfs harder, moet werken om volgas door de Raidillon te gaan, dan met een nieuwe en snelle wagen. De snelheid doet er helemaal niet toe.
Het is me intussen, zoals de meesten, ook wel duidelijk geworden dat ons Crosserke, gezien al de prietpraat die hij hier verkoopt, het autosportwereldje helemaal niet kent.

crosserke
01-10-2008, 16:03
Je haalt hier een heel belangrijk punt aan. Ik heb in de jaren '90 zelf een aantal seizoenen met kleine wagens in de Touring Cup gereden. En ik weet heel goed hoe duur alles is en wat het betekent om met een klein budget een gans seizoen rond te krijgen. Ook in de vroegere Touring Cup was er een enorm wederzijds respect tussen de groten (de mannen die het geluk hadden om met een fatsoenlijk sponsorbudget met een 'dikke bak' rond te rijden) en de kleintjes (de amateurs die het allemaal uit eigen zak moesten betalen). We beseften dat we elkaar nodig hadden om het zaakje leefbaar te houden.
Echte piloten en insiders weten ook dat je met een kleine, oude wagen net zo hard, en misschien zelfs harder, moet werken om volgas door de Raidillon te gaan, dan met een nieuwe en snelle wagen. De snelheid doet er helemaal niet toe.
Het is me intussen, zoals de meesten, ook wel duidelijk geworden dat ons Crosserke, gezien al de prietpraat die hij hier verkoopt, het autosportwereldje helemaal niet kent.



????????
Mijnheer de Baron heb ik deze dingen die jij aanhaalt ooit gezegd?In deze wagens rijden zal ook wel werkendag zijn dat betwist ik toch niet.Maar als toeschouwer doet de snelheid er wel toe,sorry.
En als de baron spreekt moet iedereen zwijgen dus ik ook.
Einde discussie dus voor mij.Op naar fiagt en bgtc in Zolder.

Baron
02-10-2008, 00:50
????????
Mijnheer de Baron heb ik deze dingen die jij aanhaalt ooit gezegd?In deze wagens rijden zal ook wel werkendag zijn dat betwist ik toch niet.Maar als toeschouwer doet de snelheid er wel toe,sorry.
En als de baron spreekt moet iedereen zwijgen dus ik ook.
Einde discussie dus voor mij.Op naar fiagt en bgtc in Zolder.

Voor mij moet niemand zwijgen. Op een forum mag ieder zijn mening zeggen, zolang het binnen de perken van de welvoeglijkheid blijft.
Alleen, als je je in een discussie mengt en blijft volharden, doe dat dan alsjeblieft met kennis van zaken en met gefundeerde argumenten. Dat doe jij niet.