PDA

View Full Version : Superleague Formula 2008 Round 2 Nürburgring

Raceboy
20-09-2008, 23:21
Dolby mooi op een vijfde plaats

Pos Driver Team
1. Robert Doornbos AC Milan
2. Alessandro Pier Guidi Galatasaray
3. Antonio Pizzonia Corinthians
4. Max Wissel FC Basel
5. Craig Dolby Anderlecht
6. Adrian Valles Liverpool
7. Tristan Gommendy FC Porto
8. Kasper Andersen Olympiacos
9. Yelmer Buurman PSV Eindhoven
10. Nelson Philippe Borussia Dortmund
11. Duncan Tappy Tottenham Hotspur
12. James Walker Rangers
13. Davide Rigon Beijing Guoan
14. Andy Soucek Atletico Madrid
15. Andi Zuber Al Ain
16. Enrico Toccacelo AS Roma
17. Borja Garcia Sevilla FC
18. Tuka Rocha Flamengo

Raceboy
22-09-2008, 02:32
Dolby is 2 keer 2de geworden voor NAderlecht. Op naar de volgende race in Zolder

bill
22-09-2008, 11:54
Vraagje over de race in zolder.
Weet er misschien iemand dat er ook tickets te verkrijgen zijn voor zaterdag alleen?En dat er nog andere races gereden worden dat weekend?
Vind er namelijk niks van terug op de site.
Dank bij voorbaat

Thomaske
22-09-2008, 14:28
Enkel de EuroBoss zal dat weekend aanwezig zijn.

Mvg

Raceboy
22-09-2008, 16:15
Het is dan blijkbaar ook vroeg gedaan:

Door opening: 9:00
End: approx. 15:00

Thomaske
22-09-2008, 17:59
Binnenkort komen foto's van Round 2 te Nürburgring online op racing-pictures.be

Mvg

DamonHill
22-09-2008, 22:36
Een schitterend weekend inderdaad voor Anderlecht, Craig heeft 2 ijzersterke races gereden.

In Donington kon hij niet zijn ware potentieel tonen door de vele technische problemen aan de wagen. Gelukkig raakten deze tijdig opgelost voor de races van afgelopen weekend, en Craig toonde dan ook tot wat hij in staat is.

Vanop de 5e startplaats nam hij een uitstekende start in race 1, waardoor hij al als 3e door de Mercedes arena reed, en uiteindelijk als 2e finishte.
Maar wat dan te denken van de 2e race, als 16e vertrokken, als 2e gefinisht, een ronduit schitterende prestatie.

Het volledige verslag EN fotos staan online op www.team-astromega.com (http://www.team-astromega.com) onder de NEWS rubriek.

crosserke
23-09-2008, 01:17
Veel succes heeft deze serie niet.Weeral legen tribunes,ben eens benieuwd hoeveel toeschouwers er in Zolder gaan zijn.

DamonHill
23-09-2008, 09:21
Veel succes heeft deze serie niet.Weeral legen tribunes,ben eens benieuwd hoeveel toeschouwers er in Zolder gaan zijn.

Het feit dat er tijdens de 2 eerste raceweekends weinig volk op de tribunes zat wil niet zeggen dat er niks te zien is.

Beide weekends gaven ons spectaculaire races, bovendien is het heel moeilijk om op voorhand een prognose te maken van wie op het podium eindigt. Vooral de complete reverse grid (laatste gefinisht in race 1 = pole voor race 2) zorgt voor veel spektakel.

Daarnaast zorgt de organisatie zelf voor vele randactiviteiten en attracties, waaronder bvb gratis karten en, zoals afgelopen weekend, een vliegshow van stuntpiloot Alonso (nee niet Fernando :))

buchinski
23-09-2008, 09:23
Elke categorie die niet F1 is of een belangrijk WK (LMS, FIA GT...) rijdt in wezen voor een leeg circuit. Weeral bij Francorchampagne, als er daar een vijfduizend toeschouwers waren zal het al wel goed zijn. Nochthans reden er twee Belgische kampioenschappen.

Ik heb in een andere SF thread eens een pijnpunt van de SF aangehaald : de races zijn soms op dezelfde dagen en tijdstippen dat de voetbalploegen van de supporters die men wil aantrekken OOK spelen.

De races staan dus in rechtstreekse concurrentie met het het product dat men wil gebruiken en de bezoeker die men wil aantrekken. Ik denk niet dat de voetbalfan bereid is zijn thuismatch te laten vallen om naar het voor hem onbekende terrein van een racecircuit te trekken, waar uiteindelijk weinig te beleven valt dat met voetbal iets te maken heeft. Evenmin zal geen enkele autosportfan een race laten vallen om naar het stadion te trekken toch?

Mark
23-09-2008, 22:15
Ik heb in een andere SF thread eens een pijnpunt van de SF aangehaald : de races zijn soms op dezelfde dagen en tijdstippen dat de voetbalploegen van de supporters die men wil aantrekken OOK spelen.

De races staan dus in rechtstreekse concurrentie met het het product dat men wil gebruiken en de bezoeker die men wil aantrekken. Ik denk niet dat de voetbalfan bereid is zijn thuismatch te laten vallen om naar het voor hem onbekende terrein van een racecircuit te trekken, waar uiteindelijk weinig te beleven valt dat met voetbal iets te maken heeft. Evenmin zal geen enkele autosportfan een race laten vallen om naar het stadion te trekken toch?

In mijn beleving is jouw pijnpunt jegens SF voor mij helemaal geen pijnpunt. Voetbal is onzettend populair onder de bevolking er is echter maar een zeer klein percentage dat de wedstrijden ook echt bezoekt in de stadions. Als een club "uit" speelt dan is percentage bezoekers van de bezoekende partij zo goed als nul t.o.v. het aantal fans van de desbetreffende club. M.a.w. ik zie die concurrentie niet zo.............

Wie gaat er naar de stadions? Geen gezinnen in ieder geval, die kunnen wel hun club supporteren op de racebaan ;) Daarnaast is deze concurrentie maar 1 keer van toepassing per club per land in het beste geval. SF zou alleen maar Anderlecht supporters verliezen aan het voetbal als ze rijden in BE en Anderlecht ook nog eens thuis speelt.

Je kunt dit nadeel ook ombuigen naar een voordeel! Elke club heeft fans in het buitenland maar die kunnen wss nooit hun favoriete club bezoeken. Bijvoorbeeld de Belgische fans van Liverpool. Die kunnen Liverpool wel support geven tijdens de wedstrijd op Zolder in BE.

Ik ga in ieder geval met een blanco mening richting Zolder voor round 3, hopenlijk kan ik daarna een positief gevoel behouden over deze klasse.