View Full Version : Superleague Formula 2008 Round 3 Zolder
Sunday 5th October 2008
09:35:00 09:45:00 00:15:00 Euroboss Warm Up 00:45:00
10:30:00 11:00:00 00:30:00 Superleague Formula Build Up 00:00:00
11:00:00 11:45:00 00:45:00 Superleague Formula Race 1 01:45:00
13:30:00 14:00:00 00:30:00 Superleague Formula Build Up 0:00:00
14:00:00 14:45:00 00:45:00 Superleague Formula Race 2 01:00:00
15:45:00 16:15:00 00:30:00 Euroboss Race
http://www.superleagueformula.com/superleague/SF-Races/Zolder/SF-Round-3-Belgium-Programme
Eigenwijs als ik ben zeg ik dat dit programma niet klopt! Voor zover ik weet mag er op een zondag voor 10.00 uur geen geluid gemaakt worden. We hebben dus voor de start van het weekend reeds 25 minuten vertraging te pakken. ;)
Randprogramma blijft wel zeer magertjes, ondanks dat ik begrip kan opbrengen voor het feit dat dit seizoen 1 is voor de club rondom Superleague Formula.
Is er geen plaats voor een "all comers race op oud traditionele Britse wijze?"
Thomaske
24-09-2008, 09:52
Mark
Volgens mij heb je het fout. Bij de meeste weekends begint men op zondag pas omstreeks 10uur daar ze dan geen middagpauze moeten houden tussen 12 en 13uur.
Nu beginnen ze tijdens de SuperLeague omstreeks 09.35 maar zit alles er ook al op om 16.15.
Ik denk niet dat de buren hier voor gaan klagen hoor :)
Mvg
Thomaske
24-09-2008, 09:54
Dubbele post, sorry!
:)
Bij de meeste weekends begint men op zondag pas omstreeks 10uur daar ze dan geen middagpauze moeten houden tussen 12 en 13uur.
Dacht dat het tijdstip van 10.00 uur op zondag altijd iets te maken had met een heilige dienst bij de kapel.........of bestaat dat niet meer?
Thomaske
24-09-2008, 20:08
Dacht dat het tijdstip van 10.00 uur op zondag altijd iets te maken had met een heilige dienst bij de kapel.........of bestaat dat niet meer?
Enkel tijdens de zomermaanden misschien. Weet 't niet zeker.
Mvg
Een nieuwe timing voor de zondag:
Sunday 5th October 2008
10:05:00 10:15:00 00:10:00 Euroboss Warm Up 00:15:00
10:30:00 11:00:00 00:30:00 Superleague Formula Build Up 00:00:00
11:00:00 11:45:00 00:45:00 Superleague Formula Race 1 01:45:00
11:50:00 12:15:00 00:25:00 Superleague Formula Podium 01:45:00
12:30:00 12:45:00 00:15:00 Pit Lane Open to Public 00:45:00
12:30:00 13:15:00 00:45:00 On track entertainment 00:15:00
13:30:00 14:00:00 00:30:00 Superleague Formula Build Up 00:00:00
14:00:00 14:45:00 00:45:00 Superleague Formula Race 2 01:00:00
14:50:00 15:15:00 00:25:00 Superleague Formula Podium 00:45:00
15:30:00 16:00:00 00:30:00 Euroboss Race
Astra-fan
26-09-2008, 21:08
Op de site staat vermeld dat men voor ieder besteld ticket eenzelfde ticket gratis bijkrijgt.
Iemand die weet of dit alleen in voorverkoop zo is? Of geldt dit ook nog aan de kassa?
Verschillen de voorverkoopprijzen eigenlijk van de prijzen aan de kassa?
Op de site staat vermeld dat men voor ieder besteld ticket eenzelfde ticket gratis bijkrijgt.
Iemand die weet of dit alleen in voorverkoop zo is? Of geldt dit ook nog aan de kassa?
Verschillen de voorverkoopprijzen eigenlijk van de prijzen aan de kassa?
Aan de kassa kost een algemene toegangskaart op zondag 15 euro, voor goud betaal je 35 euro.
Voor een weekendpass betaal je voor de algemene toegang 25 euro en goud 45 euro.
Om de paddock te mogen betreden moet je je pass inruilen voor een bandje.
Alle informatie vind je op onderstaande links:
http://www.ticketcorner.com/eventstore/co620/requestcard?id=812038
http://www.ticketcorner.com/eventstore/co620/requestcard?id=811982
buchinski
26-09-2008, 23:21
Zullen er dan verschillende "paddock areas" zijn want op diezelfde verkoop site lees ik dan dit :
Further info
PADDOCK ACCESS WILL BE FREE FOR ALL FANS!
Zullen er dan verschillende "paddock areas" zijn want op diezelfde verkoop site lees ik dan dit :
Further info
PADDOCK ACCESS WILL BE FREE FOR ALL FANS!
Hmm, dit spreekt dan inderdaad het volgende wel tegen:
The paddock pass: has to be exchanged onto a wristband at the main entrance of the paddock area.
All tickets are unnumberd tickets.
Ik zal zondag ook aanwezig zijn en wel voor de 1e keer voor de draad :) Hopelijk wordt het een leuke dag en kan ik er al veel bijleren.
Dacht dat het tijdstip van 10.00 uur op zondag altijd iets te maken had met een heilige dienst bij de kapel.........of bestaat dat niet meer?
die is gelukkig enkel in juni-juli-augustus... Als ik in mijn caravan in Zolder verblijf wordt ik op die zondagen om 9u brutaal gewekt door afschuwelijke kerkelijke gezangen en een prekende pastoor. Geef mij toch maar brullende motoren als wekker, veel aangenamer :D
Is er geen plaats voor een "all comers race op oud traditionele Britse wijze?"
Even :Offtopic:.
Ik heb vroeger op dit forum al eens gepleit voor het invoeren van die 'All comers'. Ik heb het ook al aangekaart bij mensen van Circuit Zolder. Het zou een aangename aanvulling zijn op de soms wel magere programma's.
Maar blijkbaar wil men op het vasteland van dit idee niets weten. In Engeland is het nochtans bijna vaste, en succesvolle, kost.
Het concept is ook heel simpel : alles met een motor, vier wielen en de nodige veiligheidsvoorzienigen is welkom. Wagens die anders in een garage staan te verroesten, komen zo toch nog eens aan de bak. En het levert soms heel leuke en verrassende races op. Al eens een Ferrari F40, een Cortina Lotus en een Lola-sportscar in dezelfde race gezien? Wel, bij de Engelse 'all comers' zie je dat soort beelden regelmatig.
Gelezen in een column van Baert:
Singapore was mooi in het donker. De TV-regie zorgde ervoor dat ook de stadsomgeving goed in beeld kwam, om het prachtige kader te schetsen. Wat een contrast bvb. met de uitzendingen van de Superleague Formula, waar de camera’s verplicht inzoomen op de auto’s om ten allen prijze te vermijden dat de pijnlijk lege tribunes te zien zijn.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6007
Ja Baert, waarom is dat dan een probleem? Volgens mij zijn zowat alle middelen toegestaan om je produkt op een juiste wijze te promoten. Deze serie bestaat koud 2 races en heeft zo goed als niets gedaan aan de marketing van hun concept. Niet meer dan logisch dat er geen bezoekers zijn. Het is eerste seizoen is een try-out..........misschien verstandig om dan nog niet veel bezoekers te hebben?
Lok je de bezoekers voor de eerste keer en je produkt is nog niet in orde dan zijn ze verloren voor seizoen 2 en verder. Nu komen ze (hopenlijk) in seizoen 2 en staat het concept als een huis. Gevolg? De toeschouwers blijven komen!
Soms is het beter om niet alles te laten zien, wat dat betreft brgrijp ik de club rondom de SF wel.
Ik vraag me af of ik met mijn racingfriends kaart binnen mag. Normaal is dat geldig voor ieder autosport evenement, maarja champcar gelde vorig jaar ook niet.
Heeft iemand anders hier weet van?
Ik vraag me af of ik met mijn racingfriends kaart binnen mag. Normaal is dat geldig voor ieder autosport evenement, maarja champcar gelde vorig jaar ook niet.
Heeft iemand anders hier weet van?
Ik vraga mij dat ook af. Ze hebben wel gezegd je kan gratis binnen of aan korting. MAar daar heb ik ook nog niks van gelezen.
Ik heb het document met de info van de racing club teruggevonden en daar staat een vinkje bij Superleague Formula. Dus normaal mogen we binnen.
Alleen bij Champcar was dat dus niet(moest het doorgegaan zijn).
Heb een mail gestuurd vandaag en de racing club leden mogen zo binnen.
Coekelbergs: "De Nederlandse club toont hoe het wel kan met beelden tijdens de voetbalwedstrijden, een prominente aanwezigheid op de website van de club en massale persbelangstelling. Blijkbaar heeft dit voor de andere clubs nog wat tijd nodig. In België verwacht ik echter een beter weekend, want de promotor van de SF heeft de eigenlijke promotie aan CZ en Anderlecht uitbesteed.”
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6014
In tegenstelling tot Coekelbergs verwacht ik zo geod als geen toeschouwers. Het staat eigenlijk al te lezen in de quote van Coekelbergs ;) PSV heeft haar marketing wel in orde, de andere clubs nog niet. Anderlecht is mijn inziens dan een van die andere clubs. Wat betreft de marketingcapaciteiten van CZ? Ja, ik zal maar diplomatiek zwijgen ;) In de afgelopen jaren hebben ze 1.4 miljoen mogelijke bezoekers niet weten te vinden! Voor de marketing van dit weekend moeten we wel rekening houden met het marketing-budget dat beschikbaar is vanuit de SF-organisatie ;)
Zijn er Belgisch Limburg posters te vinden over dit evenement? Of spotjes op de lokale TV?
Zijn er Belgisch Limburg posters te vinden over dit evenement? Of spotjes op de lokale TV?
Nog geen posters te zien. Wel al geruime tijd spotjes op een nationale zender.
En idere keer wanneer ik op facebook kom krijg ik een banner.
En idere keer wanneer ik op facebook kom krijg ik een banner.
Banners worden bij mij geblokkeerd, maar bedoel je deze tekstuele advertisement?
SL formula in Zolder
Superleague formula in Zolder on 4 and 5 October 2008. We need you to support the Royal sporting club Anderlecht car this week-end !
Vandaag ook reclame in hbvl
Banners worden bij mij geblokkeerd, maar bedoel je deze tekstuele advertisement?
SL formula in Zolder
Superleague formula in Zolder on 4 and 5 October 2008. We need you to support the Royal sporting club Anderlecht car this week-end ![/quote][/QUOTE]
jep
En er rijdt een Belg mee:
Bertrand Baguette and Paul Meijer will make their Superleague Formula debuts in round three of the inaugural championship at Zolder this weekend.
Belgian driver Baguette, who has a solitary victory to his name this season in Formula Renault 3.5 World Series, will debut at his home event in the Borussia Dortmand car.
autosport.com
Verrassend, de naam van Paul Meijer. Van de lichting FR 2.0 NL coureurs 2003/2004/2005 wellicht het grootste talent. Na enkele jaren ijsjes verkopen dit jaar een comeback in het NEC FR 2.0.............en nu deze PK-monsters? Zeer benieuwd naar de prestaties!
Verrassend, de naam van Paul Meijer. Van de lichting FR 2.0 NL coureurs 2003/2004/2005 wellicht het grootste talent. Na enkele jaren ijsjes verkopen dit jaar een comeback in het NEC FR 2.0.............en nu deze PK-monsters? Zeer benieuwd naar de prestaties!
"Beste Tom, heb jij tijd om dit weekeinde in een van onze auto's in de Superleague te rijden", sms'te Peter Zakowski, bij Zakspeed verantwoordelijk voor het Superleague-team van Borussia Dortmund.
Tom had geen tijd, hij rijdt dit weekeinde WTCC in Monza. Maar Coronel had een oplossing. HIj gaf Zakowski door dat hij Paul Meijer maar eens moest bellen.
En zo rijdt Paultje dit weekeinde Superleague. Het talent wiens loopbaan zo rommelig verloopt omdat hij over weinig financiën beschikt, rijdt dit weekeinde toch maar mooi in een dikke formulewagen.
Bron: www.rickwinkelman.nl
:D
Nicki_Mks
04-10-2008, 13:44
Vanaf de volgende race is de toegang gratis! Wat een klucht...
http://www.superleagueformula.com/superleague/Free-tickets
1:17 in de free practice op Zolder is wel vrij spectaculair.
Die nieuweling deed het niet slecht ;) (de Nederlandse dan)
Rookie Borussia Dortmund driver Paul Meijer stunned his Superleague Formula opposition after clinching pole position over RSC Anderlecht driver Craig Dolby in a dramatic shoot-out at Zolder in Belgium today.
Dolby is wel rondgegaan tijdens de pole shoot-out
Thomaske
04-10-2008, 17:54
Dolby zat gewoon over zijn limiet, dat was duidelijk te zien op de beelden.
Achteraf op de persconferentie gaf Dolby zelf toe dat hij iets TE ging. Maar dat is nu eenmaal autosport é.
Wel een prachtprestatie van Meijer, hoedje af!
Mvg
Goede prestatie van Meijer.
Dolby valt me erg mee.
DamonHill
06-10-2008, 08:57
De verslagen en foto's van onze 'thuiswedstrijd' zijn terug te vinden op www.team-astromega.com (http://www.team-astromega.com) in de 'News' rubriek.
Ik ben zondag geweest, en vond het best wel een interessante serie. Alleen jammer dat er bijna geen nevenprogramma was.
Toch veel voetbalsupporters. Mits wat meer reclame kunnen er veel meer supporters op afkomen van PSV, Anderlecht, Galatasaray en de Italiaanse ploegen.
Een vraag aan de marchalls hier op het forum. Bij race 2 komt de wagen van Corinthians in de grindbak van de chicane terecht. De wagens staat er volgens mij maar net in. In plaats van hem, wanneer de wagens doorgereden zijn, gewoon terug de baan op te trekken en zo aan de kant, gaat de jeep van race rescue hem feller in het grind trekken zodat de jeep zelf begint door te slippen. Bij die situatie staat er een Manitou aan de andere kant van de chicane, die in eerste instantie aanstalte maakt om uit te rijden, maar dan toch blijft staan totdat de wagen helemaal vastzit en dan wel moet komen helpen. Waarom werd die manitou niet direct gebruikt...?
In plaats van hem, wanneer de wagens doorgereden zijn, gewoon terug de baan op te trekken en zo aan de kant, gaat de jeep van race rescue hem feller in het grind trekken zodat de jeep zelf begint door te slippen. ..
Het komt weleens voor dat heren van race-rescue de situatie erger maken dan het in feite is. Dit specifieke geval? Geen idee. Het inzetten van een manitou of een wagen van race-rescue word bepaald door de wedstrijdleiding/veiligheid op de toren. Aan de hand van de beschikbare informatie via de tv-beelden en de info van de baanposten ter plaatse nemen zij dan een keuze. Handkracht via baanposten (indien mogelijk), manitou of race-rescue 4 * 4.
Sorry hoor, maar bij dit incident heeft Race Rescue exact uitgevoerd wat hun door veiligheid/koersdirectie werd opgedragen.
Toen bleek dat dit niet werkte is er beslist over te schakelen op het scenario met de Manitou.
En opnieuw klooien met de safety car, zowel in Race 1 als in Race 2.
Voor de rest een mooie formule en interessante races. Bij droog weer denk ik dat het echt snel gaat en spectaculair is.
Trouwens, er zijn plannen om volgend jaar in Zolder de openingswedstrijd van het kampioenschap te houden. Ergens eind juni... Beslissing ligt bij de promotor. CZ beperkt zich tot het verhuren van het circuit en tot bijstand bij de promotie.
Nadeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en promotie tijdens bvb wedstrijden zal niet kunnen...
Voordeel : het voetbalkamioenschap is dan nog niet bezig en de voetbalfans hebben dan tijd voor iets anders bvb autoraces...
Het ene heft het andere zo een beetje op.
C U
Conclusie na een weekendje SF op CZ.
Dit moet zowat het slechtse weekend op CZ zijn geweest in de afgelopen 10 jaar. Het programma van dit weekend was slechter dan slecht! Reeds voor 1700 uur stond ik thuis al onder de douche op te warmen. Heb ik veel autosport gezien? Nee, geloof dat we meer pauze hadden.
En toch, er zit potentie in! De wagens van de SF zien er mooi uit, klinken goed en de snelheid zit erin. Nivo van de coureurs en teams valt uiteindelijk ook mee, er zitten toch klinkende namen tussen bij de coureurs en de teams.
Het format van wedstrijd 2 van de SF heeft wel wat, de snelste mag van achteren starten. Daarmee kun je in de regen helden maken maar dat kwam er nu nog niet helemaal uit.
Tja, de SC's tijdens de SF-wedstrijden waren wederom een bevestiging dat het anno 2008 niet mogelijk is om deze wagen op het juiste moment de baan op te sturen. Geen idee wat de oorzaak is maar pas dan je werkwijze aan. Nu moesten weer een wagen of 12 op vol vermogen naar de SC rijden om aan te sluiten bij de nummers 1, 2 en 3 die ze eerder gemist hadden. Heeft mijn inziens niets meer met veiligheid te maken.
Inrichting van de paddock door de SF-club mag ook beter. Tijdens de langdurige pauzes was er niets te beleven. Of zijn de mensen van de voetbal dat gewoon? Stoorde me alleen aan die malloot van de discobar die voor 0 personen op vol vermogen stond te draaien.......zelfs voorbij post 13 was die knuppel te horen. Ja, dan mag wat mij betreft de buurman klagen.
Het is een try-out seizoen voor de SF-klasse maar het randprogramma moet echt beter. Het vrij rijden van de Euroboss (het is zeer zeker geen autosport) past hier niet in. Gezien het tijdschema was er zeker plaats voor meerdere support-races. Kan me nog voorstellen dat ze geen vertraging willen oplopen tijdens het SF-blok op zo'n dag door geen races te plannen tussen race 1 en race 2 van zo'n dag. Niks mis mee, maar ervoor en erna moet er zeker iets zijn..........tis geen F1. Zelfs die hebben enkele schaapjes gevonden die zonder zeuren als side-kick optreden.
Dan het concept. Ja, heb toch heel wat volk in de clubkleding voorbij zien komen. Als zelfs in deze barre weersomstandigeheden die doelgroep komt opdagen dan moet er toch potentie inzitten. De kleuren van PSV, AS Roma, Galastanogwat en Anderlecht heb ik regelmatig voorbij zien komen.
De wagens zie ik graag in 2009 nog eens voorbij komen op CZ hopenlijk is de rest dan ook beter.
Dat ze de "Saftycar " wat vroeger op de baan sturen,zodat ze de leider in de race oppikken en niet de achtervolgende groep. Probleem zit misschien bij de wedstrijd leiding of zit het bij de baanposten ? Ik weet het niet . Maar dat het beter kan is wel een feit. Of gaan we wachten op gevalen uit Francorchamps eerder dit seizoen ?
Volgens de Autosport van vorige week schijnen er toch 6000 bezoekers te zijn geweest. Dat is gezien het verdomd slechte weer best een aardig getal. Zou het concept dan toch slagen? Laten we het hopen! De invulling van de racedag was zwaar k..u..t.. maar de wagens waren mooi om te zien en te horen.
Thomaske
13-10-2008, 23:48
Het lege randprogramma had ook te maken met de de Superleague Formula wat te laat is begonnen en de meeste kampioenschappen hun kalender al hadden vastliggen.
Ook de EuroBoss heeft voor dat weekend een extra weekend moeten inlassen en dat zagen we aan de deelnemers. Nog saaier dan bij de 45th tralala race te Zolder :)
Van mij mogen de SF volgend jaar zeker terug komen. Maar waarom geen Clio Cup en DSMEC in 't voorprogramma ofzo... DSMEC zou op zaterdag hun wedstrijd dan kunnen afwerken of na de laatste race van de SF op zondag...
Mvg
Volgens de Autosport van vorige week schijnen er toch 6000 bezoekers te zijn geweest. Dat is gezien het verdomd slechte weer best een aardig getal. Zou het concept dan toch slagen? Laten we het hopen! De invulling van de racedag was zwaar k..u..t.. maar de wagens waren mooi om te zien en te horen.6000 bezoekers :rolleyes:
Is dat geen nulletje te veel ?
Waar zaten die dan ? Heb ze niet gezien ze.
Thomaske
14-10-2008, 21:43
Dan heb je toch niet goed gekeken hoor.
Ik vond het op zondag behoorlijk druk. De zit tribune, chicane en heel de bovenkant van 't pitgebouw was goed volzet. De chicane natuurlijk iets minder maar op het pitgebouw kon je over de koppen lopen en de zit tribune zat zo goed als vol.
Mvg
Ahja, met zo'n weer dat het was zoekt iedereen een droge plaats :eek:
Was ook meer volk dan ik verwacht had.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat CZ 5000 man verwachtte, dus als het er meer waren, zo veel te beter.
In vergelijking met de zaterdag was er echt we veel volk, de autos waren ook spectaculair genoeg.
Er waren wel enkele kleine puntjes waar ik me wat aan stoorde, zo stond er bij de kwaliefs iemand met een finishvlag de finale's op gang te zwaaien, zo moeilijk is het toch niet om daar een groene vlag voor te nemen?? Op voorophanging van de auto's lagen siercarbonnen afdekplaatjes. En ik had liever een stilstaande start gezien. Voor de rest heel mooi consept, zeker als je bedenkt dat het pas hun 3de weekend was.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.