Log in

View Full Version : Faithless valt tegen of Mario verdwaald in muziekland

Mario
13-03-2002, 19:29
Na alle heisa rond die groep besloot ik maar eens een cd'tje te kopen (Sunday 8pm) en te luisteren wat er van aan is. Ik had dus nog nooit een deuntje van die groep gehoord.

Na een eerste beluistering valt dat dus goed tegen. Misschien dat ze live fameus goed zijn, maar op cd vind ik er niet veel aan.

Nu ben ik voor het eerst in m'n leven naar de Chemical Brothers aan het luisteren en dat spreekt me toch iets meer aan.

airco
13-03-2002, 20:04
mja heb hun nieuwe cd nog niet gehoord, over vroeger werk van Faithless ben ik niet laaiend enthousiast, maar slecht is het nu ook zeker en vast niet.

Nummers als:
We come one
Salva Mea
en nog een 3e nummer waarvan de titel me ontsnapt

deze nummer's behoren voor mij part toch bij de top in hun genre ... Pas op, ik ben geen faithless fan, maar kan wel eens genieten van hun muziek.

airco

tsjolder
13-03-2002, 20:04
Vanuit mijn zetel vind ik faithless ook niet zo speciaal. Maar hét grote verschil met vele andere dance-acts is dat faithless bij optredens met een volledige live band spelen en niet gewoon aan wat knoppekes staan te draaien. Tot nu toe heb ik nog niet de eer gehad om ze live aan het werk te zien, maar aan de televisiebeelden te zien, gaat het dak er iedere keer zowat af (tenzij het buiten is natuurlijk).

Finish
13-03-2002, 21:57
Originally posted by airco
mja heb hun nieuwe cd nog niet gehoord, over vroeger werk van Faithless ben ik niet laaiend enthousiast, maar slecht is het nu ook zeker en vast niet.

Nummers als:
We come one
Salva Mea
en nog een 3e nummer waarvan de titel me ontsnapt

deze nummer's behoren voor mij part toch bij de top in hun genre ... Pas op, ik ben geen faithless fan, maar kan wel eens genieten van hun muziek.

airco

Faithless - Insomnia, uit de jaren 96 al. Was hun eerste 'hit'. En dan die van 'Muhammed Ali' ofzo ;)

Oneliner
13-03-2002, 22:18
Insomnia vinnek persoonlijk ook nog altij et beste.
Maar ook We Come one vinnek persoonlijk ni slecht

tsjolder
13-03-2002, 22:55
Akkoord dat insomnia het beste is, al mogen we 'god is a dj' niet vergeten.

airco
13-03-2002, 23:21
hmmm god is a dj roelt idd ook wel stevig ..

airco

Mario
13-03-2002, 23:29
Hmm, dat staat op m'n cd en vind ik wel een van de betere erop, maar niets om van achterover te vallen wat mij betreft.

Maar nogmaals, vermoedelijk zijn ze live zeer de moeite.

Luister eens naar "Loose" van The Stooges. Da's verdomme een nummer dat je knock out slaagt :D.

Jan
14-03-2002, 10:08
Inderdied, op CD lijkt Faithless mij wat overroepen, slechts 25% van het materiaal op hun CD's kan overtuigen, de rest is gewoon vulsel. Dat neemt niet weg dat ze toch al enkele knappe klassiekers hebben kunnen scoren. Alleen, louter op basis van hun CD werk krijgen ze mij niet warm om naar een optreden te komen kijken.
Anderszijds wil ik toch even kwijt dat het tegenovergestelde geval ook wel voorkomt. In een andere eeuw en een ander muziekgenre waren de platen (het pré CD tijdperk dus) van Roxy Music voor het overgrote deel knappe werkstukjes (laat ons zeggen dat er slechts 15% rommel op stond). Jammer genoeg hebben de drie optredens die ik van hen in de loop der jaren heb meegemaakt me steeds met een kater opgezadeld, live dus keer op keer een tegenvaller.
Zo zie je maar.
Volgende week ga ik naar Arno, en die is mij nog nooit tegengevallen, al overstijgt het geluidsniveau wel eens dat van een F1 motor.

Jan

Alain
14-03-2002, 10:24
De eerste Cd " Reverence" vond ik niet slecht : het titelnummer, Insomnia en Salva Mea zijn de uitschieters maar de rest valt ook goed mee. De tweede " Sunday 8pm" vond ik een dikke tegenvaller, enkel God is a DJ en Take the Long way home en de rest was zwak. "Outrospective" daarentegen ligt in de lijn van Reverence en vind ik best te pruimen. Het is effe wennen omdat ze verschillende stijlen door mekaar mixen en het valt dan ook moeilijk te categoriseren.
En wat het live aspect betreft, qua sfeer heb ik nooit iets beters meegemaakt vooral als er een aardbeving aan te pas komt :D

Wat kan ik verder zeggen...Mario, net de minste cd van Faithless gekocht.
En wat de Chemical Brothers betreft, die heb ik één keer live gezien en mijn conclusie van dat optreden is het andere uiterste van Faithless...het slechtste wat ik ooit gezien heb.

Dit zijn uiteraard persoonlijke meningen hé :p

Rallyloverke
14-03-2002, 11:42
Ik was deze week naar een "Best of" van The Levellers aan het luisteren, DAT is goed, samen met John Hiatt, Simple Minds en OMD zijn dat de favorieten uit mijn muziekkastje.

airco
14-03-2002, 12:01
Yeah de simple minds zijn wel zalig. Op cd zijn ze niet slecht.

Maar Live roelen die zo hard. Een paar jaar geleden waren ze op de Night of The Proms in Antwerpen.

1 woord ==> ZALIG

Songs als alive and kickin' , don't you, en Belfast child zijn subliem.

Voor de rest, al diegenen die eens bangelijk van muziek willen genieten ==> Night of the Proms.

Zalige groepen, ondersteund door een geweldig koor (fine fleur) en een bangelijk orkest, om het geheel overeen te doen komen met de prachtige klassieke stukken. Ik heb de laatste 4 versies allemaal gezien, en ieder jaar worden ze beter en beter.

airco

Lambo
14-03-2002, 12:13
Faithless is een groep die je moet leren appreciëren. Ik heb nog nooit direct een liedje van de eerste keer dat ik het hoorde goed gevonden. Maar hoe meer je het hoort, hoe beter ze worden. Daarom vind ik hun oudste ook het beste: Insomnia. Fantastisch gewoon. De andere titels ga ik hier niet nog ne keer opnieuw vernoemen, maar die vind ik ook mega...

Alain
14-03-2002, 13:55
Voor de rest, al diegenen die eens bangelijk van muziek willen genieten ==> Night of the Proms.
Ik ben twee keer naar de Proms geweest. De eerste keer omdat het gratis was en meer aan den toog gestaan dan iets anders.
Tweede keer omdat de Simple Minds kwamen. Ik heb me daar toen 3 en en half uur verveeld tot de Simple Minds opkwamen en dat was nu eens beestig. Maar teruggaan doe ik nooit meer...is gewoon mijn muziek niet.
Btw, SM komen tweemaal naar België. Waar weet ik niet, geïnteresseerden raad ik aan een kijkje te nemen op www.goformusic.be
Vraagje, iemand bekend met de Heroes del Silencio ? Dat vind ik nu eens MEGA

Rallyloverke
14-03-2002, 16:13
Terwijl de Simple Minds in België zitten, zit ik in (hopelijk) zonniger oorden ... :cool:

Rallyloverke
14-03-2002, 16:16
Gisteren een volledige versie gehoord van ongeveer 9 minuten van "The Power of Love" van Frankie goes to Hollywood en da's ook helemaal nie slecht.

Op de Proms zijn wij 3 keer geweest, geloof ik, en de eerste keer is John Miles nog best te doen, maar de tweede en derde keer zijn die klassieke stukken èn John Miles een beetje afgezaagd. Met de Simple Minds konden wij niet gaan, maar Status Quo was ook nie slecht : zelfde verhaal als op de Simple Minds wachten : een hele tijd verveling en dan Status Quo!

airco
14-03-2002, 17:43
euhm ff vraagje

zit-tribune :frusty: of middenplein :) ??? middenplein is het machtigste dat ge kunt tegenkomen op de proms.

airco

Oneliner
14-03-2002, 17:56
Proms is voor mij ook jaarlijkse certitude geworden.
Ook op middenplein.
Kvind idd gewoon de sfeer en de muziek aangenaam.
Zeker ook die studentegroepen zijn heerlijk :p :p

Sennake
14-03-2002, 19:13
Allee vooruit, weer een Paddock meeting erbij :-)

airco
14-03-2002, 19:31
omg guy, gij kunt gedachten lezen zekers.

Ik was al van plan om zoiets eens voor te stellen. IK voelde me enkel een beetje gehinderd door een paar mensen die blijkbaar een beetje minder enthousiast als ik waren ...

bwa we zullen wel zien wat we dermee aanvangen. Maar volgens mij moet met een hele bende op het middenplein van depaddock wel vonken geven.

airco

Werner333
14-03-2002, 19:37
Ik zal nog zien. Als Pearl Jam komt ga ik mee anders bekijken jullie het maar.:cool:

Sennake
14-03-2002, 19:40
Originally posted by Werner333
Ik zal nog zien. Als Pearl Jam komt ga ik mee anders bekijken jullie het maar.:cool:

"beluisteren" is hier meer op zijn plaats eh :+

Oneliner
14-03-2002, 19:40
En dan met zo'n hugh Paddock vlag :) :)

Sennake
14-03-2002, 19:42
Heren admins (en ik klop mezelf het eerst op de borst) we zijn een beetje aan het off-topic'en...

Werner333
14-03-2002, 19:47
Wel als Faihtless komt ga ik misschien ook mee.:D :D :D

Beter Sennake?;)

tsjolder
14-03-2002, 20:06

dan ben ik ook niet thuis te houden. Is wel wishful thinking

Oneliner
14-03-2002, 20:12
kweet ni ze hebben toch al eeeel wa sjiek volk laten komen, naar et sportpaleis.

Maybe is massaal mailen naar de NOTP :)

Sennake
14-03-2002, 20:13
Wel als Faihtless komt ga ik misschien ook mee.:D :D :D

Beter Sennake?;)

Vuile beiter :D

airco
14-03-2002, 20:17
zullen we da spel hier terug renamen naar spam-forum?!? :+

Mario
14-03-2002, 20:19
Allez, ik had dezelfde dag nog wat cd's gekocht, onder meer een van Johnny Cash ("Murder"), die wel meevalt precies.

En nu is het tijd voor klassieke muziek.

Mij gaat ge niet rap tegenkomen op de Proms trouwens; niet echt mijn stijl (vergane glorie in een ander jasje als ge het mij vraagt).

airco
14-03-2002, 20:40
Originally posted by Mario
Mij gaat ge niet rap tegenkomen op de Proms trouwens; niet echt mijn stijl (vergane glorie in een ander jasje als ge het mij vraagt).

ben je al eens live aanwezig geweest op de proms?!? Zowat alle artiesten die ieder jaar komen zeggen mij niets. Maar achteraf als ik het live heb gezien ben ik iedere keer laaiend enthousiast.

airco

Oneliner
14-03-2002, 20:47
Ja da is idd echt zo.
En zeker voor de jeugd (ik reken mezelf nog bij jeugd :p) is zoiets echt wel plezant.
Zo hoort ge nogges wat "oudere" muziek, en die weet ik best wel te appreciëren

Mario
14-03-2002, 21:06
Ik ben er inderdaad nog nooit geweest, maar als ik de promotiefilmpjes zie, weet ik wat mij betreft genoeg. Het interesseert me gewoon niet.

Wat zogezegd de top of the bill is, komt mij meestal voor als een groep of artiest die zichzelf aan het overleven is, die geen inspiratie meer heeft voor iets nieuws, die uit de vergetelheid wordt opgevist en op die manier nog eens goed kan verdienen en misschien ook nog eens de kick beleven dat er een groot publiek aan zijn/haar voeten ligt. Ik bedoel maar, wat voor waardevols heeft Meat Loaf, buiten dat afgezaagde "Paradise..." bijgedragen aan de muziek ? En dat is dan de top act bij een van de recentere edities.

Maar dat er ambiance is, spreek ik zeker niet tegen hoor. Des te beter. Mij spreekt de formule echter niet aan. Geef mij dan maar de oude knarren van de Buena Vista Social Club ;).

Jan
15-03-2002, 09:48
Right on Mario, maar nostalgie behoort nu eenmaal ook bij het leven.

jan

tsjolder
15-03-2002, 20:04
Wat al die mensen altijd in die meat loaf en zijn "paradise..." zien, is mij nooit duidelijk geweest...

Mario
15-03-2002, 20:19
Mij ook niet, behalve tijdens een korte periode in m'n pubertijd misschien.

Maar om enigszins on topic te blijven: waar kan ik MP3's vinden met de hier geciteerde nummers van Faithless ?

Finish
15-03-2002, 20:59
www.kazaa.com ?
www.emp3finder.com ?
http://www.mp3hitlist.net/index.asp?page=archive&char=F ??