PDA

View Full Version : BGTC tijdens FIA GT Zolder 2008


Mark
14-10-2008, 20:55
In D2 en D3 mogen de titels dan al verdeeld zijn, we verwachten er dit weekend enkele extra gasten. In Division 2 zien we de Nederlandse team Lammertink (Porsche 996) en Moritz (Marcos) opnieuw aan de start verschijnen, terwijl in Division 3 Westend Racing ook weer van de partij zal zijn. De prachtige Ginetta G50R van KS Motorsport is tot slot als gast ingeschreven
pers BGTC/SRO => http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6130


Van vaste deelnemer naar gast? Ik volg het even niet, u?

RKG
14-10-2008, 21:04
tijdens de 24uren reden ze ook in de gastklasse.

Dan kunnen ze opnieuw met achtervleugel rijden denk ik

ICEMAN
17-10-2008, 23:31
Dit is inderdaad zo.

Mark
18-10-2008, 00:19
Vlak voor vertrek richting CZ nog eens even naar de lijst der deelnemers gekeken en kom echt niet verder dan 26! Zou toch graag de herziene mening van bepaalde mensen op dit forum zien ;) :)

Hoe dan ook, triest voor de finale van dit kampioenschap. Ja, de financial meltdown / credit crunch zal zeker een rol spelen maar de echte pijn (en ontbrekende deelnemers) ga je voelen in 2009.

Na dit weekend is drama-seizoen 2008 voorbij en laten we hopen dat in de winter een mirakel gaat gebeuren zodat we in 2009 weer iets moois gaan zien. Wellicht hoop tegen beter weten in maar we blijven liefhebber ;)

Baron
18-10-2008, 22:04
Het zijn er 25 geworden. De Marcos van Moritz Racing is in Nederland gebleven.
De tweede kwalificatiereeks was best te pruimen met een Radermecker die met zijn Mosler echt op de limiet reed, en soms lichtjes erover, om de pole te behalen.
Toch blijft het geheel een flauw afkooksel van wat het ooit was. Het kan niet genoeg herhaald worden. Als na het BGTC de FIA GTs de baan opgaan en je ziet en hoort dan zo een GT1 Corvette over het circuit scheuren, dan besef je weer ten volle dat dit soort wagens een paar jaar geleden nog de dienst uitmaakten in de Belcar en dat we ze nog steeds heel hard missen. :(

Neo-242
18-10-2008, 22:10
Daar ligt het pijnpunt van de Belgian GT, te weinig wagens, en veel te weinig geluid. De snelheid zit erin, 1.32.388 voor de Mosler GT3, 1:25.810 voor de Aston DBR9 GT1. 7 seconden trager valt nog mee...

RKG
18-10-2008, 23:18
Vandaag stond nog te lezen in hbvl dat Anthony Kumpen niet veel vindt aan het GT3 concept, dat hij met zijn privé corvette(op slicks) mee zou kunnen rijden in de top 10.

Maar als ik mij dan goed herinner heeft Kumpen gezorgd dat SRO aan boord kwam...

Het was inderdaad een groot verschil tussen de bgtc en de fia gt.