PDA

View Full Version : Wtcc 2009

Mark
21-10-2008, 23:34
Naast Rahal Letterman Racing wordt ook het Schnitzer BMW Team in de ALMS verwacht. De F1 en GT-programma’s zouden volgens geruchten wel eens een zware wissel op het BMW WTCC-programma kunnen trekken. Volgens het geruchtencircuit zou men bij BMW overwegen zich in 2009 uit het WTCC terug te trekken en zich naast de F1 met de nieuwe M3 volledig op het GT racen concentreren

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=8912&page=2&rubriek=int

Ergens vaag in mijn kop heb ik nog het gerucht/feitje rondzweven dat Priaulx richting BTCC gaat in 2009...........zou dan weer logisch zijn gezien bovenstaande geruchten.

Raceboy
22-10-2008, 02:11
Zou spijtig zijn en een stap terug voor Priaulx.

Gèrre
22-10-2008, 10:57
Zou spijtig zijn, ik zie de BMW's niet vervangen worden door de Lada's die verwacht worden in 2009. Ook zou dit het "einde" zijn van de achteraangedreven wagens in de WTCC op die paar overgebleven BMW's na.

R@ce@holiC
22-10-2008, 19:21
Maar als Schnitzer naar de ALMS trekt, kan Priaulx misschien ook daar terecht?

Moest BMW zich officieel terugtrekken uit het WTCC, zou het mooi zijn moest RBM een GT mogen/kunnen runnen in europa...

FIRE
22-10-2008, 19:39
Het zou jammer zijn (voor het WTCC zelfs misschien wel het begin van het einde) maar aan de andere kant zullen de BMW's nog wel een tijdje te zien zijn in het WTCC (privateers), BTCC, STCC en andere kampioenschappen. Dus BMW krijgt op die manier toch nog publiciteit. Na een jaar ALMS verwacht ik dat de GT2 ook naar Europa komt en dan krijgt BMW hier ook weer publiciteit. Ik hoop wel dat, in tegenstelling tot de vorige GT2, deze wel voor klanten beschikbaar komt.

gwyllion
23-10-2008, 11:51
Maar als Schnitzer naar de ALMS trekt, kan Priaulx misschien ook daar terecht?Het wordt algemeen aangenomen dat Priaulx ook naar ALMS gaat.

BMW has not yet made official a rumored withdrawal from the WTCC. If that happens, the bimmer’s effort will look quite similar to that of 2001.

...

One this morning says that “regardless of what Autosport says” WTCC is toast for BMW. Look for Andy, Dirk, and Dirk, plus one “local” in the cars here; and the LMS may now get a team, too. So, Dominik gets a new partner? (That’s consistant with comments in the Laguna Seca paddock.)bron: http://murphythebear.com/blog/index.php/2008/10/20/97-a-spyder-farewell-more-coupes-the-2009-grid-is/

Dus Schnitzer met 2 wagens (Priaulx en Müller broertjes) en Rahal Letterman met 1 wagen.

ICEMAN
23-10-2008, 13:12
Waar blijve de 2 andere BMW-rijders Jörg & Augusto dan?

R@ce@holiC
23-10-2008, 13:20
Jörg zal wel naar de ALMS gaan dan zoals gwyllion hierboven zei. Die "local" is vrij geheimzinnig... in het verleden reed Boris Said al enkele malen in de officiële BMW's... Maar dat is puur gissen wel :).

ICEMAN
23-10-2008, 13:27
Pedro Lamy of blijft die bij Peugeot?

gwyllion
23-10-2008, 15:04
JJ Lehto is ook al een tijdje werkloos...

ICEMAN
23-10-2008, 15:14
Rijdt die niet in de ALMS?

FIRE
23-10-2008, 15:30
Het wordt algemeen aangenomen dat Priaulx ook naar ALMS gaat.

bron: http://murphythebear.com/blog/index.php/2008/10/20/97-a-spyder-farewell-more-coupes-the-2009-grid-is/

Dus Schnitzer met 2 wagens (Priaulx en Müller broertjes) en Rahal Letterman met 1 wagen.
Dirk en Jörg zijn geen broers.

ICEMAN
23-10-2008, 15:37
Maar wel neven van elkaar of vergis ik my?

FIRE
23-10-2008, 18:23
Bij mijn weten niet.

Avalon
23-10-2008, 21:40
Jörg en Dirk zijn geen familie, nee. Ook niet van Alex, de FIA GT JetAlliance coureur, die in het verleden ook nog deel heeft uitgemaakt van de grotere BMW-familie, met het Oreca F3000 team.

Müller, Müller en Müller met BMW, een beetje zoals Taylor, Taylor en Taylor bij Duran Duran: geen familie van elkaar, gewoon een leuke toevalligheid

FIRE
05-11-2008, 23:22
Dit is het algemene WTCC 2009 topic?

2009 FIA World Touring Car Championship Calendar
8 March Curitiba
22 March Puebla
3 May Marrakech*
17 May Pau Ville
31 May Valencia
21 June Brno
5 July Porto*
19 July Brands Hatch
6 September Oschersleben
20 September Imola
1 November Okayama
22 November Macau
*Subject to the homologation of the circuit.

Ik ben benieuwd naar dat circuit in Marokko.

Chevrolet's new FIA World Touring Car Championship-challenger, the Cruze, completed its first public test at the Portuguese track Estoril earlier this week. Robert Huff and Alain Menu were behind the wheel of the car.
"The Cruze is a great car and feels fast straight out of the box. We obviously still are at the very early stages of development but already now you can feel how much better it handles and what an advantage the wider track will be in the races," said Huff.
...

http://www.touringcartimes.com/news/wtcc08110501.jpg

Bron: Touringcartimes.com

De Cruze ziet er een stuk volwassender uit als de Lacetti.

Mark
07-11-2008, 23:29
Lada is in onderhandeling met ORECA om de krachtbron van de nieuwe Priora te laten kietelen door de mannen van Hugues de Chaunac. Bron Autosport 06-11

FIRE
08-11-2008, 13:51
SEAT coureur Tiago Monteiro is in onderhandeling om het BCN GP2 team over te nemen, dus ik betwijfel of we hem volgend seizoen opnieuw in het WTCC gaan zien.

tarzancorner
08-11-2008, 17:13
SEAT coureur Tiago Monteiro is in onderhandeling om het BCN GP2 team over te nemen, dus ik betwijfel of we hem volgend seizoen opnieuw in het WTCC gaan zien.

Mooi kan coronel doorschuiven :applaus:

Pinzie
09-11-2008, 02:19
Mooi kan coronel doorschuiven :applaus:

Of onze belgische vriend :gas:

Raceboy
11-11-2008, 16:56

Hij heeft zijn contract voor 2009 getekend, met een optie voor 2010. Bron: autosport

FIRE
30-11-2008, 14:01
29.11.2008
BMW lines up again in 2009 WTCC - Return to the ALMS.
In 2009 BMW Motorsport will put its touring and sports car programmes into action on several popular stages, and will use racing versions of the BMW 3 series to fight for victories and titles.
BMW once again take part in the FIA World Touring Car Championship, where the marque will be aiming to recapture the World Championship titles it missed out on with the BMW 320si WTCC in 2008. The newly developed BMW M3 ALMS will line up in the American Le Mans Series, where it is charged with writing another chapter in the success story of BMW in the US. “Touring cars have traditionally been very important to BMW,” says BMW Motorsport Director Mario Theissen. “The same applied to GT sport, to which we are returning in 2009 with the new BMW M3. Our commitment to the World Touring Car Championship and the ALMS will allow us to demonstrate the sporting properties of our cars to a wider public.”

Between 2005 and 2007, BMW won all the Drivers’ and Manufacturers’ Championships in the WTCC. Last year it had to make do with second place for the first time. Theissen explains: “I am pleased that a compromise was reached regarding the 2009 rules. This balances out the different engine concepts and should allow for fair and even competition between the manufacturers. We are absolutely determined to be back at the top of the WTCC at the finale of the 2009 season in Macau. We shall announce our team and driver line up at a later point in time.”
Source: www.bmw-motorsport.com

Thomaske
30-11-2008, 15:09
De lay-out van het stratencircuit te Marokko is bekend gemaakt.

http://www.touringcartimes.com/news/wtcc08112101.jpg

Bron: TouringCarTimes

Mvg

Gèrre
03-12-2008, 17:15
De nieuwe livery van de Chevrolet Cruze is voorgesteld. Ziet er veel beter uit als de voorbije jaren als je het mij vraagt.
http://img401.imageshack.us/img401/411/wtcc08120301bw3.jpg (http://imageshack.us)

http://img505.imageshack.us/img505/5295/wtcc08120302ct2.jpg (http://imageshack.us)

Bron: touringcartimes.com

FIRE
03-12-2008, 19:50
Mooie livery! :cool:

Mark
03-12-2008, 21:06
Brute neus!

FIRE
03-12-2008, 21:29
Bij de foto van de zijkant doet hij me erg aan de BMW denken.

smiley
03-12-2008, 21:37
:worship: mooie wagen !! pak mooier dan "the reasonably priced car" (lacetti)

FIRE
19-01-2009, 20:35
SEAT are set to continue in the World Touring Car Championship 2009 with the same drivers as last season: Jordi Gené, Gabriele Tarquini, Rickard Rydell, Tiago Monteiro and Yvan Muller.
"Why should we change our drivers after the successful season last year? Never change a winning team," said SEAT Motorsport boss Jamie Puig exclusively to TouringCarTimes.

The team will continue using the Léon-model for 2009 despite the previous indications of a switch to the Exeo-model.
"The Exeo is interesting for us, but we have not started any development on it. We are going to run the Léon for 2009 and it is still a competitive car," said Puig to TouringCarTimes.

...
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3080

BMW: Priaulx, J. Muller, Farfus, Zanardi en Hernandez
Chevrolet: Huff, Menu en Larini

Campos lijkt dan de inboedel van N.Technology over te nemen. Voormalig BMW coureur Porteiro heeft tegen Spaanse media bevestigd dat hij voor Campos gaat rijden. De Spanjaard heeft in het verleden voor het GP2 team van Adrian Campos gereden.

FIRE
27-01-2009, 19:38
Coronel ook komend seizoen in een SEAT:
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2009/Internationaal/WTCC/seat_leon_wtcc_2009_480.jpg

Tom Coronel komt ook dit jaar weer met een SEAT Leon in het WK Toerwagens uit. Dat maakte de Nederlandse SEAT-importeur Pon Car, die Coronels WTCC-deelname grotendeels financiert, zojuist officieel bekend. Evenals vorig jaar wordt de wedstrijdauto van de coureur uit Eemnes ingezet door het Spaanse SUNRED-team van Joan Orus, dat niet alleen om de hoek bij SEAT Sport in Martorell gehuisvest is, maar ook nauwe banden met de sportafdeling van de fabriek onderhoudt. Wellicht wat teleurstellend voor degenen die op een diesel voor Coronel hadden gehoopt, is de aankondiging dat onze landgenoot opnieuw in een SEAT met benzinemotor zit. Door reglementswijzigingen ten nadele van de diesels (maximale turbodruk, kleinere diameter van de air-restrictor) en de nieuwe regeling voor handicapgewichten (resultaatballast nu voor alle auto's van hetzelfde type in plaats van individueel per rijder) zien de betrokkenen echter wel goede kansen voor Coronel.
...

Met de nieuwe ballast regels is het misschien niet zo slecht dat hij geen diesel heeft.

FIRE
13-02-2009, 20:12
Al 23 wagens bevestigd:

1 Yvan Muller FRA Seat Sport SEAT Leon TDI
2 Gabrielle Tarquini ITA Seat Sport SEAT Leon TDI
3 Rickard Rydell SWE Seat Sport SEAT Leon TDI
4 Jordi Gené ESP Seat Sport SEAT Leon TDI
5 Tiago Monteiro POR Seat Sport SEAT Leon TDI
6 Andy Priaulx GBR BMW Team UK BMW 320si
7 Jörg Müller GER BMW Team Germany BMW 320si
8 Augusto Farfus BRA BMW Team Germany BMW 320si
9 Alex Zanardi ITA BMW Team Italy-Spain BMW 320si
10 Sergio Hernández ESP BMW Team Italy-Spain BMW 320si
11 Rob Huff GBR Chevrolet Chevrolet Cruze
12 Alain Menu SUI Chevrolet Chevrolet Cruze
13 Nicola Larini ITA Chevrolet Chevrolet Cruze
14 Jaap van Lagen NLD Lada Sport LADA 110
15 Viktor Shapovalov RUS Lada Sport LADA 110
16 Kirill Ladygin RUS Lada Sport LADA 110
17 Tom Coronel NLD SUNRED SEAT Leon TFSi
18 I Tom Boardman GBR SUNRED SEAT Leon TFSi
19 I Marin Colak CRO Croatia Colak Ingra Seat tim SEAT Leon TFSi
20 I George Tanev BUL Proteam Motorsport BMW 320si
21 I Stefano D'Aste ITA Wiechers-Sport BMW 320si
22 I Franz Engstler GER Liqui Moly Team Engstler BMW 320si
23 I Kristian Poulsen RUS Liqui Moly Team Engstler BMW 320si

ICEMAN
13-02-2009, 20:14
Geen Pierre-Yves Corthals?

klopklop1
13-02-2009, 20:29
Geen Pierre-Yves Corthals?

Die zijn wagen was toch ook al zeker, hij is toch voorgesteld in Luik.

Een Seat benzine van team EXAGON

ICEMAN
13-02-2009, 20:37

Hopelijk gaat hij ook meedoen. :)

klopklop1
13-02-2009, 20:50
Hopelijk gaat hij ook meedoen. :)

Eigenlijk vind ik het raar dat hij nog niet bevestigd staat op de inschrijvingslijst

ICEMAN
13-02-2009, 20:55
Eigenlijk vind ik het raar dat hij nog niet bevestigd staat op de inschrijvingslijst

Vandaar mijn vraag.

Dries DS
13-02-2009, 21:44

Op 16/01/2009 reeds bevestigde Pilou zelf aan www.speedactiontv.be dat hij dit jaar geen WTCC reed, wegens... geen budget. De wagen die in Luik stond was geenszins voor Corthals bedoeld.

"On m'a réclamé au volant d'une BMW, d'une Seat, et même d'une Chevrolet... mais chaque fois avec un budget que je ne possède plus. Dans ce cas, il ne sert à rien de rêver. J'ai donc repris mon travail à temps plein dans la société de mon père, et je vais envisager mon avenir en course sur base de ce qui est possible par les temps qui courent..."

volledig artikel, onder de titel ´Définitivement pas de WTCC pour Pierre-Yves Corthals en 2009 !´: http://www.speedactiontv.be/Definitivement_pas_de_WTCC_pour_Pierre_Yves_Cortha ls_en_2009_-1855-1.aspx

klopklop1
14-02-2009, 10:38
Op 16/01/2009 reeds bevestigde Pilou zelf aan www.speedactiontv.be dat hij dit jaar geen WTCC reed, wegens... geen budget. De wagen die in Luik stond was geenszins voor Corthals bedoeld.

volledig artikel, onder de titel ´Définitivement pas de WTCC pour Pierre-Yves Corthals en 2009 !´: http://www.speedactiontv.be/Definitivement_pas_de_WTCC_pour_Pierre_Yves_Cortha ls_en_2009_-1855-1.aspx

Dit is echt zeer spijtig

ICEMAN
14-02-2009, 13:38
Inderdaad. Te meer omdat er nu geen Belg aan de start verschijnt in dit hoogstaand kampioenschap.

FIRE
17-02-2009, 19:50
Porteiro naar Proteam.

Hernandez en Porteiro switchen dus van stoeltje.

Nu Porteiro naar het Italiaanse team gaat lijkt het er op dat er geen Campos Honda's op de grid zullen staan.

ICEMAN
17-02-2009, 19:56
Porteiro wordt dus Independent?

FIRE
23-02-2009, 21:46
WTCC ENTRY LIST RELEASED BY THE FIA
Touring Car Championship that will start next week with the WTCC Race of Brazil at Curitiba.

The FIA has released today the official list of the 2009 full season entries to the 2009 FIA World Touring Car Championship that will start next week with the WTCC Race of Brazil at Curitiba.

Twenty-six cars are listed, with drivers coming from fourteen different countries.

Twenty-four of these competitors will take part in the first two events of the season at Cuririba and Puebla (Mexico) against last year's twenty-one.

A third petrol-powered SEAT León run by SUNRED Engineering is due to join from the third race meeting in Marrakech. Winners of the SEAT Eurocup rounds and local drivers will take the wheel during the season. While the entry of the Honda Accord has not to been finalized yet.

N° TEAM DRIVER CAR
1 SEAT Sport Yvan Muller (FRA) SEAT León 2.0 TDI
2 SEAT Sport Gabriele Tarquini (ITA) SEAT León 2.0 TDI
3 SEAT Sport Rickard Rydell (SWE) SEAT León 2.0 TDI
4 SEAT Sport Jordi Gené (ESP) SEAT León 2.0 TDI
5 SEAT Sport Tiago Monteiro (POR) SEAT León 2.0 TDI
6 BMW Team UK Andy Priaulx (GBR) BMW 320si
7 BMW Team Germany Jörg Müller (GER) BMW 320si
8 BMW Team Germany Augusto Farfus (BRA) BMW 320si
9 BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi (ITA) BMW 320si
10 BMW Team Italy-Spain Sergio Hernández (ESP) BMW 320si
11 Chevrolet Robert Huff (GBR) Chevrolet Cruze **
12 Chevrolet Alain Menu (SUI) Chevrolet Cruze **
14 Chevrolet Nicola Larini (ITA) Chevrolet Cruze **
15* Campos Racing Antonio García (ESP) Honda Accord Euro R
18 LADA Sport Jaap van Lagen (NED) Lada 110 2.0
19 LADA Sport Kirill Ladygin (RUS) Lada 110 2.0
20 LADA Sport Viktor Shapovalov (RUS) Lada 110 2.0
21 SUNRED Engineering Tom Coronel (NED) SEAT León 2.0 TFSI
22 SUNRED Engineering Tom Boardman (GBR) SEAT León 2.0 TFSI
23 Scuderia Proteam Motorsport Félix Porteiro (ESP) BMW 320si
24 Scuderia Proteam Motorsport George Tanev (BUL) BMW 320si
25 Liqui Moly Team Engstler Franz Engstler (GER) BMW 320si
26 Liqui Moly Team Engstler Kristian Poulsen (DEN) BMW 320si
27 Wiechers-Sport Stefano D'Aste (ITA) BMW 320si
28 Čolak Racing Team Ingra Marin Čolak (CRO) SEAT León 2.0 TFSI
29° SUNRED Engineering TBA SEAT León 2.0 TFSI

°Will start from the Marrakech event
** FIA homologation under way
Bron: WTCC pr

De Campos Honda verwacht ik niet op de grid.

FIRE
23-02-2009, 21:49
Porteiro wordt dus Independent?
Lijkt mij niet. Als Coronel en in het verleden Colciago geen independent mogen zijn dan Porteiro met Proteam toch zeker ook niet?

Mark
28-02-2009, 17:29
Bron: WTCC pr

De Campos Honda verwacht ik niet op de grid.

Campos laat dooschijnen in de Autosport van 26-02 dat men dit jaar geen Honda hoeft te verwachten. Focus ligt op 2010, merk nog niet bekend.

smiley
28-02-2009, 21:23
Lijkt mij niet. Als Coronel en in het verleden Colciago geen independent mogen zijn dan Porteiro met Proteam toch zeker ook niet?
Porteiro wordt wel privateer, dat melde touringcartimes enkele dagen terug

FIRE
01-03-2009, 14:50
Porteiro en ook Coronel gewoon privateer. Is verrassend naar mijn mening.

Niveau van privateer klasse erg hoog dit jaar.

smiley
01-03-2009, 17:22
Eigelijk wel goed, ze zijn misschien wel iets te goed voor bij de privateers mee te rijden, maar van de andere kant zijn het eigelijk wel privateers. Ze kunnen gewoon geen vuist maken tegen het 'fabrieks' geweld, dus horen ze daar thuis.

Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat geven tijdens de seizoens opener..
(lada for the victory :p )

smiley
08-03-2009, 16:02
Ik ben eens benieuwd wat het strax gaat geven, de seat troepen hebben hun huiswerk weer goed gemaakt en staan op de eerste 5 plaatsen met hun dieseltjes, maar de bmw's waren net in de warm up wel weer sneller.
De chevy's stellen wel wat teleur vind ik, ik had er meer van verwacht.

Maarja strax is het de race, enkel daar worden punten uitgedeeld.

FIRE
08-03-2009, 17:14
SEAT in kwalificatie oppermachtig, maar dat was afgelopen seizoenen wel vaker. Ik ben benieuwd hoe dit in de race gaat uitpakken.

FIRE
08-03-2009, 21:07
Lekker weertje :eek:

Mark
08-03-2009, 22:23
Lekker weertje :eek:

Saaie race, niet veel spanning gezien.............. en ja, mijn tenen staan weer krom vanwege het commentaar op Eurosport. Zend het dan uit zonder commentaar. Dat is voor de Eurosport en de kijker een win-win situatie! Eurosport hoeft geen kilometervergoeding te geven aan Jeroen Vandernogwat en ik hoef me niet te ergeren.

ICEMAN
08-03-2009, 22:26
Eurosport hoeft geen kilometervergoeding te geven aan Jeroen Vandernogwat en ik hoef me niet te ergeren.

Kijk er dan niet naar. Simpel toch? ;)

Mark
08-03-2009, 22:38
Kijk er dan niet naar. Simpel toch? ;)

Waar slaat dat op? Ik wil graag naar mooie autosport kijken en buiten Eurosport heb ik geen keuze. Dus ik ben verplicht om naar Eurosport te kijken. Uitzendingen zijn kwalitatief goed te noemen, alleen jammer van het commentaar van Jeroen. Baert is aangenamer om naar te luisteren.

Heb je voor de rest nog iets over de wedstrijd te melden?

Fonne
09-03-2009, 00:38
Waar slaat dat op? Ik wil graag naar mooie autosport kijken en buiten Eurosport heb ik geen keuze. Dus ik ben verplicht om naar Eurosport te kijken. Uitzendingen zijn kwalitatief goed te noemen, alleen jammer van het commentaar van Jeroen. Baert is aangenamer om naar te luisteren.

Heb je voor de rest nog iets over de wedstrijd te melden?Ja.
Ik vond dat die BMW's die Seatjes toch makelijk voorbij lieten ze .
Ze hielden bij BMW precies opendeurdag.
Zo maak je ze het wel gemakelijk he.:frusty:

FIRE
09-03-2009, 12:18
BMW viel inderdaad erg tegen.

Grig-O
09-03-2009, 20:05
Saaie race, niet veel spanning gezien.............. en ja, mijn tenen staan weer krom vanwege het commentaar op Eurosport. Zend het dan uit zonder commentaar. Dat is voor de Eurosport en de kijker een win-win situatie! Eurosport hoeft geen kilometervergoeding te geven aan Jeroen Vandernogwat en ik hoef me niet te ergeren.

Ik kan op Eurosport kiezen tussen Nederlandse en Engelse commentaar. Lekker handig, Martin Haven kent er toch net wat meer van... :)

klopklop1
09-03-2009, 20:37
Wat een wanprestatie van BMW in Curitiba, ze zullen zich dringend moeten herpakken om in het spoor van Seat te blijven

smiley
10-03-2009, 08:56
Ik ben dan toch niet de enigste wat me erger aan de commentator, doe dan peter beart maar :)

Over de race valt niet veel te zeggen. Het was gewoon weer seat top, en de rest flop. als je dan even kijkt naar de punten, voor Muller en Tarquini 15 punten, en voor Rydell en Gene 14 punten :eek: de bmw's wat in de punten reden moeten samen leggen om aan een 15 punten te komen.

wat wel leuk was om te zien was hoe Porteiro zich wou bewijzen dat hij eigelijk een febrieks zitje had moeten krijgen.

gwyllion
10-03-2009, 18:21
Baert is aangenamer om naar te luisteren.Je kan altijd kijken naar poker op Jim als je de stem van Peter wil horen :p

gwyllion
11-03-2009, 12:21
Wat een wanprestatie van BMW in Curitiba, ze zullen zich dringend moeten herpakken om in het spoor van Seat te blijvenIedereen vergeet blijkbaar dat Curitiba zich op bijna 1000 m boven de zeespiegel bevindt. Drukgevulde motoren (Seat TDI) hebben daar minder last van.

Viper GTS-R***
12-03-2009, 00:55
Iedereen vergeet blijkbaar dat Curitiba zich op bijna 1000 m boven de zeespiegel bevindt. Drukgevulde motoren (Seat TDI) hebben daar minder last van.

Dit zijn de quote's waar we pas wat aan hebben, dank U gwyllion ;)

Kunnen beter nog wat wachten om BMW zo te beoordelen, elk seizoen heeft BMW toch wel eens een parcour waar het niet lukt?

Mark
18-03-2009, 20:02
De 25-jarige Mehdi Bennani wordt de eerste Noord-Afrikaanse coureur, die in een FIA wereldkampioenschap uitkomt. De Marokkaanse rijder meldt zich tussen de gevestigde orde van toerwagen specialisten voor zijn thuisrace en komt aan de start van het WTCC-evenement in Marrakech, dat in mei plaatsvindt.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=15163

[politiek niet correcte modus]
Waar heeft die racen geleerd? Op de A2 tussen Luik en Maastricht? ;) :D
[end politiek niet correcte modus]

De feiten:
Bennani has raced internationally since 2004, a season in which he finished third in Formula BMW Asia. Since then he has competed in Formula Renault 3.5, Euroseries 3000 and last year the 24 Hour Series in a Duller Motorsport BMW.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73765

smiley
22-03-2009, 09:55
Ook dit weekend is er een race op hoogte, maar nu weet bmw wel de eerste startrij in te nemen. ik ben benieuwd of priaulx en farfus ùorgen goed kunnen samenwerken om er voor te zirgen dat er niet weer een seat de koers wint.

de top 10
01 Augusto Farfus Jr. 1:37.682
02 Andy Priaulx +0.045
03 Gabriele Tarquini +0.111
04 Rickard Rydell +0.192
05 Yvan Muller +0.242
06 Tiago Monteiro +0.531
07 Jörg Müller +0.605
08 Félix Porteiro +0.843 (I)
09 Jordi Gené +1.067
10 Sergio Hernández +1.270

Chevrolet sukkelt precies wat met de nieuwe cruze, te hopen gaat het in de races beter.

Viper GTS-R***
22-03-2009, 21:57
ik ben benieuwd of priaulx en farfus ùorgen goed kunnen samenwerken om er voor te zirgen dat er niet weer een seat de koers wint.

Is niet echt zo goed gelukt, Priaulx verloor al snel z'n plaats maar opt einde kwam hij weer razendsnel opzetten. Spijtig dat het onderonsje op het einde tussen Farfus en Priaulx ervoor heeft gezorgd dat er geen extreme poging van Farfus op Rydell kwam. Nuja, dat zag er denk ik niet meer in...

Benieuwd naar het vervolg straks,geloof bij BMW zit er toch weer in!

HaCo
22-03-2009, 22:18
Farfus heeft nog chance gehad: Priaulx had hem gemakkelijk kunnen inpakken als F de deur niet had gesloten.

gwyllion
23-03-2009, 10:04
Het is tijd dat Peter Baert een bril koopt. Tijdens race 2 duwt Tarquini Jorg Muller van de baan, maar Peter denkt dat Yvan Muller de schuldige is:
Aan de tweede zege van 2009 van Muller zit wel een geur. Op weg naar de overwinning ramde Muller de BMW van Jorg Müller van de baan. Müller werd eerst op de rechte lijn aangepakt en kreeg van Muller nog een dreun in de eerste linkse. De BMW-rijder vloog van de baan en werd pas 13de. Op zijn minst zat er een podium in voor de Duitser.bron: http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1003

Volgens http://www.fiawtcc.com/Read_News.asp?idNews=90 heeft Tarquini voor zijn actie een 30 sec straf gekregen en hij moet de volgende race 10 plaatsen terug op de start grid.

FIRE
23-03-2009, 12:31
Race 2 was leuk

smiley
23-03-2009, 14:27
Het waren nog eens leuke koersen om naar te kijken, terug een goede strij tussen bmw en seat. Nu nog hopen dat het zo blijft, en dat de chevy's nog kunne komen meedoen.

FIRE
27-03-2009, 12:09
Grote plannen voor Lada:
http://www.autosport.nl/news/17473/wtcc_lada_heeft_grote_plannen_(1).html

FIRE
03-05-2009, 15:32
[politiek niet correcte modus]
Waar heeft die racen geleerd? Op de A2 tussen Luik en Maastricht? ;) :D
[end politiek niet correcte modus]

De feiten:
Bennani has raced internationally since 2004, a season in which he finished third in Formula BMW Asia. Since then he has competed in Formula Renault 3.5, Euroseries 3000 and last year the 24 Hour Series in a Duller Motorsport BMW.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/73765

:p:p:p

(Bennani wint zojuist race 1 bij de independents)

;)

ICEMAN
03-05-2009, 15:41
Sterk staaltje van deze Marokaan

smiley
03-05-2009, 17:31
:p:p:p

(Bennani wint zojuist race 1 bij de independents)

;)En bijna op pole voor race 2 :worship:

smiley
17-05-2009, 09:56
Het benzine vs diesel verhaal gaat door in het wtcc weekend. De turbodruk heeft dit weekend een 0 tollerantie, en de dieselaars kunnen het tegen de lada's beginnen opnemen.

Het is toch gewoon duidelijk dat men al van het begin had moeten ingrijpen, maar nee ze willen liever elk weekend opnieuw een ballans tussen atmosferische en turbo motoren gaan zoeken. En nu en dan ook nog eens een wagen bepaalde dingen toelaten zodat ze ook nog eens een race kunnen winnen :crazy:

waar gaat dat toch allemaal naar toe :confused:

FIRE
17-05-2009, 11:29
Wat een rotzooi is het geworden :fight::fight::fight::rolleyes::rolleyes:

Hoe help je een mooi kampioenschap om zeep. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

smiley
17-05-2009, 11:47
Het is er nog beter op geworden..

Priaulx disqualified with eight other drivers
SEAT Sport n.1 – Yvan Muller: fastest lap time disallowed
BMW Team UK n.6 – Andy Priaulx: all lap times disallowed
BMW Team Italy-Germany n.10 – Sergio Hernández: all lap times disallowed
Chevrolet n.11 – Alain Menu: all lap times disallowed
Chevrolet n.12 – Robert Huff: all lap times disallowed
Chevrolet n.14 – Nicola Larini: all lap times disallowed
SUNRED Engineering n.21 – Tom Coronel: all lap times disallowed
Proteam Motorsport n.23 – Félix Porteiro: all lap times disallowed
Wiechers-Sport n.27 – Stefano D’Aste: four fastest laps disallowed

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3480

smiley
17-05-2009, 15:20
Oei oei oei, de safety car aangereden door de race leider :eek:
Prive rijders wat fabrieks rijders er af rammen, auto's wat in brand vliegen :confused:

Ik ga wat BTCC kijken, daar zien we nog teminste echte races :p

Juha
17-05-2009, 15:30
Prachtige actie van de safety car. :rolleyes:

smiley
17-05-2009, 15:31
Prachtige actie van de safety car. :rolleyes:Inderdaad echt vreemd, het leek wel alsof hij Engstler gewoon wouw blokken ofzo :confused:

FIRE
17-05-2009, 17:41
Wat een weekend :D

Wat betreft SC. Die had eerder de baan opgestuurd moeten worden. Verder had de bestuurder niet naar het midden van de baan moeten sturen maar aan de rechterkant moeten blijven.

Overigens waren race 1 en 2 verder wel vermakelijk.

RKG
17-05-2009, 18:26
Ik heb blijkbaar heel wat gemist. Zat op Zolder, en blijkbaar heeft mijn digicorder het nagelaten van race 2 op te nemen. Gelukkig is er ook nog youtube.

Engstler had misschien wel wat trager moeten rijden bij de vele gele vlaggen, maar wat die safety car daar doet :s, die rijdt er gewoon voor in. Het was mij gisteren al opgevallen dat die pit exit niet echt ideaal was, maar dit zou toch niet mogen gebeuren!

Mark
17-05-2009, 20:22
Gelukkig is er ook nog youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=RqddOOVKEUs

FIA is lekker bezig de laatste tijd :) Als ik vlug door alle WTCC Pau berichten snuffel lijkt het wel een foute klucht.

Bramzel
17-05-2009, 20:51
WTCC Pau was een dramatisch nieuw dieptepunt, KSO/Eurosport/FIA moet écht doorhebben nu dat er wat moet gebeuren anders is het schluss voor het WTCC volgend jaar. Of zelfs dit jaar al...

Nismo
17-05-2009, 21:17
Ik stel me toch een aantal vragen over de safety-car; Moet die piloot geen racepak en ne helm aan hebben ipv een t-shirt. Echt veilig is dat niet.
Ook stel ik me de vraag of het bord, dat de safety-car-procedure aangeeft, wel werd getoond, aangezien de race-leider nog op race-snelheid de bocht uitkwam.
Het wordt volgens mij hoogtijd dat daar eens een serieus reglement wordt toegepast, want zoals het er daar dit weekend aan toe ging is geen goede reclame voor de autosport.

RKG
17-05-2009, 22:35
Bedankt Mark voor de nederlandstalige versie, ik vroeg mij al af wat pb ging zeggen hierover. Spijtig dat dit alleen commentaar op de herhaling is, en niet op het livebeeld. Nu de beelden gezien van die blinde bocht, zware fout van de koersdirectie en de piloot van de safetycar!

Porteiro kan er precies nog altijd niet tegen dat Hernandez zijn fabriekszitje heeft, want die hebben dit jaar al meer gebakeleid!

Belle
18-05-2009, 01:04
Wat is me dat allemaal voor een circus in Pau dit weekend??? :eek:

Ben net van plan om de WTCC in Brands Hatch te gaan zien...hopelijk wordt er tegen dan wat orde gesteld wat het reglement betreft.

gwyllion
18-05-2009, 09:34
15 rijders hebben tijdens de race het toegelaten toerental/turbodruk overschreden: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3491

Wat een klucht.

FIRE
18-05-2009, 10:54
15 rijders hebben tijdens de race het toegelaten toerental/turbodruk overschreden: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3491

Wat een klucht.

The regulation farce of the WTCC this weekend has seemingly become a hot potato within the FIA. Dutch WTCC reporter Rick Winkelman reports that Max Mosley personally is going to try to solve the regulation problems.
Ik zie alleen nog maar meer problemen opdoemen. ;)

marcel
18-05-2009, 23:26
Ik stel me toch een aantal vragen over de safety-car; Moet die piloot geen racepak en ne helm aan hebben ipv een t-shirt. Echt veilig is dat niet.
Ook stel ik me de vraag of het bord, dat de safety-car-procedure aangeeft, wel werd getoond, aangezien de race-leider nog op race-snelheid de bocht uitkwam.

als je dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=5wGG4R5zjjg&feature=related) bekijkt, zie je op 2:12 al het bord van SC getoond worden (op 2:16 bevestigd door de commentator).

het manoeuvre van de SC is wel raar: komt traag de pits uit, schiet dan naar de race lijn, en vertraagt daar weer...

Zoals PB zegt in het nederlandstalige filmpje: na een blinde bocht is dat niet de slimste rijstijl

trouwens; zo geheel ongezien is het nu ook weer niet
http://www.youtube.com/watch?v=L8EtZLhwt38

camso belgium
19-05-2009, 00:15
En zeggen dat de organisator deze zonneklopper (T shirt - en ik die dacht dat de FIA officials een blazer moesten dragen; dat zal wel vroeger geweest zijn; times are changing) in de startcar ook nog dik en vet moet betalen; enkele dagen een kamertje voor hem moet voorzien in een nederig hotelletje met toch een aantal sterren en dan ook nog zorgen dat het mannetje geen honger lijdt.
SuperMax gaat er zich mee bemoeien. Lijkt mij nodig.
Het zou goed zijn om de klungelende officials ook eens een boete op te leggen. En indien deze boete in verhouding zou staan met het vergrijp (F1 piloten krijgen 5.000€ of zo iets boete als ze een paar kilometer te snel rijden in de pits), dan mogen deze officials zich aan een rekening met vijf nullen verwachten.

camso belgium
19-05-2009, 00:20
Waarom kunnen de officials geen maximum snelheid opleggen aan de racewagens bij een SC situatie ??? Ze kunnen dat wel in de pits. Kan toch niet zo moeilijk zijn. Ik zeg maar iets: 120km/u

AlainH
19-05-2009, 23:30
Engslter zei in een interview net na de crash dat hij een bord safety car zag, maar in die bocht niet zomaar van de gas afmocht of hij zou de wagen rondgezet hebben...

smiley
22-05-2009, 20:00
SEAT has got their maximum turbo pressure increased after a decision from the FIA Touring Car Bureau. The previous limit was 2.4 bar with a tolerance of 0.4 bar. The new maximum pressure has been increased to 2.7 bar. http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3510

Nu weten we dus ook al welk merk het podium zal bezetten de volgende race, wat toevallig in Spanje is. :rolleyes:

FIRE
21-06-2009, 18:12
Farfus leert het ook nooit :rolleyes::rolleyes:

FIRE
21-06-2009, 21:57
http://www.autosport.nl/cms/images/stories/2009/Internationaal/WTCC/Race_11_12_Brno/Race2/brno_16.jpg
Source: www.autosport.nl (http://www.autosport.nl)

www.safety-car-hunter.com (http://www.safety-car-hunter.com)

:D:worship::applaus:

Raceboy
21-06-2009, 22:22
hilarisch die site

smiley
21-06-2009, 22:25
Haha, prachtig! Groot gelijk dat ze het nog extra in de verf zetten.

Belle
21-06-2009, 23:09
Och, dat is lachen! :applaus:

Integra
22-06-2009, 08:35
"LESSON 5: if you have to use a Chevy as safety car, don't crash the car to get an other brand"

:applaus:

FIRE
22-06-2009, 10:58
James Thompson is de nieuwe LADA coureur.

Volano
22-06-2009, 18:34
www.safety-car-hunter.com (http://www.safety-car-hunter.com)
:D:worship::applaus:

Zalig gewoon, moesten ze meer doen :-)

ICEMAN
22-06-2009, 18:58
Weet er iemand al iets over een eventuele straf voor Yvan Muller?

smiley
05-07-2009, 13:55
Ze zouden Farfus toch eens moeten schorsen voor een weekend, anders gaat hij het nooit leren :crazy:

ICEMAN
05-07-2009, 23:13
Hij mag toch al jaren zijn gang gaan...

Mark
25-08-2009, 21:05
Diverse Nederlandse media melden dat Tom Coronel het einde van het seizoen niet gaat halen! Pon/Seat hebben wat € probleempjes.

FIRE
25-08-2009, 21:40
Geen Japan en Macau voor Coronel

Erg jammer :(

Mark
28-08-2009, 22:09
Geen Japan en Macau voor Coronel

Erg jammer :(

Als we lezen: "dank je wel, schoonpapa!" weten we genoeg ;)

"However, myself and SUNRED Engineering are keen to finish the season, especially as we are still in contention for the Independents' Trophy.

"So we are looking for the budget that will enable us to race in Okayama and Macau. I never give up, so I will try everything I can to complete this mission."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78051

FIRE
28-08-2009, 22:48
RFS Holding, het moederbedrijf van Wehkamp, heeft het internetbedrijf Create2fit overgenomen. Create2fit, waarvan autocoureur Tom Coronel mede-eigenaar is, beheert onder andere de succesvolle webwinkel Plasmadiscounter.nl.

PlasmadiscounterRFS Holding heeft een meerderheidsbelang in Create2fit genomen. Tom Coronel en Marc Koster, de huidige eigenaren, houden een minderheidsbelang maar blijven ook de dagelijkse leiding over het bedrijf voeren. De succesvolste site van Create2fit is Plasmadiscounter.nl. Een op de 25 in Nederland verkochte flatscreens zou via Plasmadiscounter worden geleverd, waarmee het de grootste leverancier van Nederland is. Create2fit heeft 26 man in dienst en de omzet zal dit jaar rond de 35 miljoen euro bedragen.
...
http://tweakers.net/nieuws/62141/moederbedrijf-wehkamp-koopt-plasmadiscounter-punt-nl.html

Moet nu toch geen probleem zijn om op te grid te staan? ;)

smiley
05-09-2009, 21:19
Blijkbaar heeft Jaap van Lagen de 4de tijd gereden tijdens de quali vandaag :eek: hij had het wel te danken aan de weersomstandigheden.

Eens benieuwd wat dat morgen gaat geven

FIRE
05-09-2009, 21:46
Colak zelfs 2e.

FIRE
15-09-2009, 18:36
Coronel dankzij sponsor McGregor toch in Japan en Macau:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=3968

Raceboy
21-11-2009, 21:30
Geen Thompson in Macau wegens een crash in kwali op de geparkeerde(!) BMW van d'Aste. Door deze crash ook geen D'Aste.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80280

Bugalfa
22-11-2009, 12:55
't is alles voor Seat & Tarquini : Ik zou wel eens graag zien hoe Tarquini bij de start van race 1 naar de 3e plaats en Priaulx aan de schade zijn gekomen...
Ik vond er een jumpstart geurtje aan hangen als ik Seats al voor de streep voor de Bmw's zag...

Mark
22-11-2009, 14:46
Aan het eind van de achtste ronde is er bij het uitkomen van de laatste bocht een zwar ongeval: Porteiro raakt van de baan, Engstler raakt hem en Couto rijdt vol op de auto van Engstler. De wedstrijdleiding besluit direct om de race te staken. Engstler ligt naast zijn auto op de baan. Farfus leidt voor Müller, Muller, Monteiro, Tarquini, Gené, Huff, Rydell, Hernandez en Priaulx. De rijders stellen hun auto’s op het rechte stuk op.

http://www.autosport.nl/news/19396/wtcc_farfus_wint,_titels_voor_tarquini_en_coronel. html

De beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=LdRMk38PzIU

Wat een malloot die Couto! Zoiets onder dubbel geel? Wat mij betreft voor een paar jaar verbannen van een circuit.

RKG
22-11-2009, 16:27
Wordt Couto niet al een paar jaar als Macau specialist binnengehaald voor die race, en doet die elk jaar niet zo rare dingen...

FIRE
22-11-2009, 17:27
In de eerste race weinig crashes. De tweede race maar gedeeltelijk kunnen zien vanwege werk dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Wordt Couto niet al een paar jaar als Macau specialist binnengehaald voor die race, en doet die elk jaar niet zo rare dingen...
Yep

Maar "binnengehaald" is denk ik, op de eerste paar jaren na mischien, niet het geval want ik verwacht dat hij gewoon moet betalen voor zijn stoeltje.

RKG
22-11-2009, 22:22
Engstler heeft een gebroken sleutelbeen. De twee andere hebben niets.

RKG
27-11-2009, 11:35
Zanardi stopt met WTCC.

www.touringcartimes.com

marcel
27-11-2009, 14:08
De beelden:
http://www.youtube.com/watch?v=LdRMk38PzIU

Wat een malloot die Couto! Zoiets onder dubbel geel? Wat mij betreft voor een paar jaar verbannen van een circuit.

dan kunnen ze er nog een paar verbannen die niet de pech hadden om een wagen te raken. op die beelden komen die eerste 2 BMW's na Couto er ongeveer even snel aan.
rond 20s heb je 2 BMW's waarbij de 2de zwaar in de remmen gaat om de eerste (die wel gepast vertraagd was) te kunnen ontwijken (hier is het reeds code rood!)