PDA

View Full Version : Een open 24 uur in 2009?


Mark
23-10-2008, 20:19
24 HEURES OPEN HORS CHAMPIONNAT : les 24H de Zolder qui doivent trouver une nouvelle date pour ne pas tomber en concurrence avec le Grand Prix de Belgique de F1 ne feront a priori plus partie du championnat Belgian GT et seront ouvertes à d'autres catégories, notamment les Tourisme, afin de grossir la grille. Reste à savoir si les Silhouettes seront à nouveau admises. Le championnat devrait comporter sept meetings (dont peut-être un 100 % SRO rassemblant plusieurs championnats nationaux GT3) avec à chaque fois deux manches d'une heure.

http://www.dhnet.be/sports/moteurs/article/228251/un-pro-am-et-plus-de-24-h-en-2009.html



Persoonlijk zag ik liever SRO volledig verdwijnen uit deze koers ;)

Raceboy
23-10-2008, 20:40
Een weekend met alleen maar SRO? Dan krijgen we 4 keer dezelfde Gt3 wagens, maar in een ander kleurtje te zien?

Gèrre
23-10-2008, 20:54
Zou ik maar stom vinden als het alleen maar GT3's zijn. Ik moet zeggen tijdens de FIA GT manche ben ik niet eens blijven kijken naar race 2 van het BGTC. Er is gewoon niks meer leuk aan. Vroeger zag je nog eens wat dikke GT1's in de belcar gevolgd door wat Touring Cars. Toen was er nog actie al is het alleen maar dat de GT1 wagens de andere klasse's moesten voorbij zien te steken. Nu, ja, valt niet echt meer iets te zien buiten een peleton dat op een rijtje voorbij rijd. Dat is mijn mening, ze samen delen met mij moet niet ;)

Belle
23-10-2008, 21:20
Le championnat devrait comporter sept meetings (dont peut-être un 100 % SRO rassemblant plusieurs championnats nationaux GT3) avec à chaque fois deux manches d'une heure.

Dit vind ik een goede zaak, dat het nu enkel twee races van 1 uur zijn. Dit concept past beter bij de GT3's...

En hopelijk vallen de 24 uren in 2009 niet terug in september en zetten ze het een week vóór de Formule-1 op de kalender.

Baron
24-10-2008, 09:41
En wie gaat de organisatie van de 24 Uren op zich nemen?
Volgens mij heeft SRO voor de volgende jaren nog steeds de rechten op de 24 Uren. Dus Ratel en zijn GT3-bazaar buitenflikkeren zal moeilijk worden.
Als het een open wedstrijd buiten het BGTC wordt, maar SRO blijft er zich mee bemoeien; dan blijf ik het somber inzien. Dan zullen er toch weer constructies worden opgezet om de GT3 te bevoordelen en als 'topklasse' :rolleyes: te promoten.

Het enige valabele alternatief om de 24 Uren te redden blijft voor mij het integreren van de wedstrijd in de DSMEC. Dat kampioenschap sluit volledig aan bij de vroegere Belcar-filosofie. En als je de deelnemerslijst van de op til zijnde 10 Uren van Zolder bekijkt, dan weet je dat de DSMEC garant staat voor een vol en gevariëerd startveld. De toeschouwers zullen dan ook wel massaal terugkomen.

RKG
24-10-2008, 10:06
Patricia Indekeu heeft paar weken geleden laten weten hbvl dat SRO nog 1 of 2 jaar de 24uur moet organiseren, maar dat vanaf volgend jaar de 24uur geen deel meer uit zal maken van het bgtc kampioenschap.

Viper GTS-R***
24-10-2008, 22:08
Laat Creventic hem opnemen in hun 24H Series :cool:

BSOT
25-10-2008, 09:49
Laat Creventic hem opnemen in hun 24H Series :cool:

Tja, dan is de kans groot dat ze het aflassen:)

Viper GTS-R***
26-10-2008, 23:13
Tja, dan is de kans groot dat ze het aflassen:)

Zie ik niet goed in waarom men dat zou doen?

Kijk even naar de lijst van deelnemers in de Dubaï edities, als je de Belgische, Nederlandse, Franse, Duitse en Engelse deelnemers, met andere woorde ons land en buurlanden, naar hier krijgt heb je al 3 x zoveel deelnemers als dit jaar in Zolder...

BSOT
26-10-2008, 23:18
Niet elke organisatie van Creventic is succelvol. Dubai is een prachtevent, maar ik heb dit jaar toch al enkele events zien annuleren door Creventic. Misschien toch even afwachten wat hun 24H in Dakar zal worden.

Viper GTS-R***
26-10-2008, 23:37
Niet elke organisatie van Creventic is succelvol. Dubai is een prachtevent, maar ik heb dit jaar toch al enkele events zien annuleren door Creventic. Misschien toch even afwachten wat hun 24H in Dakar zal worden.

Dat klopt, die Spaanse is geanuleerd door te weinig entry's en Hungaroring was idd. geen succes. Zeer weinig entry's.

Maar een uitgave in Zolder zou volgens mij véél meer kans hebben dan één van deze beide, reden? Omdat er hier al jaren-dag een 24H race werd gehouden en in Hugaroring en Valencia nog nooit...

BSOT
26-10-2008, 23:41
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.

Tevens het persartikel door ODW dat verscheen in LDH is toch vreemd. Dit jaar kon onder geen enkel beding sprake zijn van een mix van GT & tourisme. Nu kan dat blijkbaar ineens wel, onder de vorm van een open wedstrijd ... raar. Dit jaar zou het onveilig geweest zijn vanwege de grote snelheidsverschillen, in 2009 niet meer?
Uitspraken doen op het einde van het seizoen, verwijzend naar 2009 is vrij gevaarlijk, zeker als niemand weet wat er gaan gebeuren.

Ik blijf de mening toegedaan dat de GT 3's het voorprogramma moeten rijden en de DSMEC de 24H. Niet op basis van ons kampioenschap, maar op basis van de reglementen, de sfeer, het aantal deelnemers, de mix van wagens.
Zet daar nog een koersken Clio's, Legend Cars, Moto's en Historics bij en je hebt een 24 om je vingers van af te likken.

Zij die met hun GT3 dan toch de 24H willen rijden kunnen dat dan nog altijd.
Back to 2004-2005 is de enige juiste oplossing.

Viper GTS-R***
26-10-2008, 23:50
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.

Als het klopt wat ik denk waar je naartoe wilt gaan heb ik toch een ander mening.

Ik zou liever Creventic het zien regelen en erdoor een serie GT2/GT3/TC's e.d. aan de start zien verscheinen ipv een toch wel véél lichter DSMEC veld...

Vooraal het feit dat Creventic die vele GT2's op z'n entry lijst heeft staan zou ik daar voor de kaart Creventic gaan ipv. DSMEC... niet dat ik iets tegen DSMEC zou hebben.

BSOT
27-10-2008, 00:00
Die GT2's die Creventic aan de start heeft staan in Dubai hebben weinig te maken met het fenomeen Creventic. Het succes van de 24H Dubai zit hem in de datum en het feit dat iedereen Dubai eens wil rijden.

De mannen van Lechner Motorsport, Konrad, Duller, Petfood, zij waren er het eerste jaar ook. Weet je ook waarom? Omdat de piloten die het feest betalen in tussentijd hun weekje vakantie nemen in Dubai, dat is de sterkte van de 24H Dubai.

Niets tegen Creventic of Dubai, hallo, helemaal niet, ze doen het super. Maar het is niet omdat Dubai functioneert dat het overal functioneert. Dat is nu net wat we gezien hebben in Valencia en Hongarije.
Tevens opletten dat we geen overaanbod hebben aan 24H races.

24H Ring, Barcelona, Zolder, Francorchamps, Silverstone, Dubai, Valencia, Le Mans, enz... Beter 4 goeie dan 8 halve.

Wat ik wou zeggen: Creventic krijgt de grote jongens naar Dubai (door de gekende rede), maar zal ze net als welke andere organisator niet naar Zolder krijgen. Of.... Bolderberg moet de komende maanden iets héél speciaal te bieden hebben. :)

jeep
27-10-2008, 02:54
Klopt, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 24H Zolder kunnen organiseren zonder dat Creventic moet gehaald worden. De wensen en noden van de teams die 24H willen rijden zijn gekend.

Tevens het persartikel door ODW dat verscheen in LDH is toch vreemd. Dit jaar kon onder geen enkel beding sprake zijn van een mix van GT & tourisme. Nu kan dat blijkbaar ineens wel, onder de vorm van een open wedstrijd ... raar. Dit jaar zou het onveilig geweest zijn vanwege de grote snelheidsverschillen, in 2009 niet meer?
Uitspraken doen op het einde van het seizoen, verwijzend naar 2009 is vrij gevaarlijk, zeker als niemand weet wat er gaan gebeuren.

Ik blijf de mening toegedaan dat de GT 3's het voorprogramma moeten rijden en de DSMEC de 24H. Niet op basis van ons kampioenschap, maar op basis van de reglementen, de sfeer, het aantal deelnemers, de mix van wagens.
Zet daar nog een koersken Clio's, Legend Cars, Moto's en Historics bij en je hebt een 24 om je vingers van af te likken.

Zij die met hun GT3 dan toch de 24H willen rijden kunnen dat dan nog altijd.
Back to 2004-2005 is de enige juiste oplossing.

Sorry Dries maar volkomen niet mee eens.

jullie spreken over een super kampionschap.

We nemen de race in duitsland, hoeveel deelnamers?
Volgens mijn mening Duitsland te dure verplaatsing (aantal deelnemenrs) dus 24U zeker veel te duur.

andere races op zolder hoeveel ingeschreven teams en hoeveel aangekomen? (juist aantal te vrekrijgen via DSMEC) volghens mij % veel te weinig

Buiten de ex - Belcar wagens rijden er oude trage vraken rond.

Wie durft een voorspelling maken zonder de nieuwe BGTC wagens hoevel DSMEC wagen de eindstreep halen tijden de 10u?

Pat
27-10-2008, 03:56
Warsjeinlek hel vel ! :champagne:

BSOT
27-10-2008, 09:19
We nemen de race in duitsland, hoeveel deelnamers? ? 30, niets mis mee denk ik.

Volgens mijn mening Duitsland te dure verplaatsing (aantal deelnemenrs) dus 24U zeker veel te duur.?
Een buitenlandse verplaatsing is geen 24H. Ik zet je op een papierken dat, INDIEN je de 24H terug open zet voor GT & Tourisme, je uitverkocht bent binnen de 2 dagen. Alles op 1 voorwaarde en deze is: dat we het voor eind deze maand weten zodat de teams dit kunnen organiseren en mee opnemen in hun sponsorgesprekken.

andere races op zolder hoeveel ingeschreven teams en hoeveel aangekomen? (juist aantal te vrekrijgen via DSMEC) volghens mij % veel te weinig Ik ken die lijsten ja, ik moet deze niet opvragen ;) Doe me een lol, vraag de lijsten eens op van de BGTC

Buiten de ex - Belcar wagens rijden er oude trage vraken rond. Ze gaan het graag horen, hier mag je je aan enige reacties verwachten vrees ik :)

Wie durft een voorspelling maken zonder de nieuwe BGTC wagens hoevel DSMEC wagen de eindstreep halen tijden de 10u? 70 wagens starten - 55 aankomers. 45 van de DSMEC en 10 van de BGTC.

Fille
28-10-2008, 10:58
Een open 24h zou fantastisch zijn voor zowel het publiek als de deelnemers maar ik vrees dat het imago nu toch een klein beetje verbrand is... Als je enkele jaren terug naar Zolder afzakte dan bleef je er een volledig weekend; nu is het meer een "elite" groepje (lees: sponsors) die komen netwerken, eten en terug naar huis gaan.

Begrijp me niet verkeerd, je mag dit niet veralgemenen. Er zijn nog "die hards" onder ons die gaan uit liefde voor de autosport maar het hele 24u gebeuren is toch sinds enkele jaren wel zeer snel achteruit gegaan.

Ik ben toch benieuwd om te zien hoe die neerwaartse spiraal zich terug zal herstellen. Andy Jaenen en Hans van de Ven zijn volgens mij beter geplaatst om zulke organisatie op zich te nemen maar uiteindelijk zal het circuit zolder ook een zeer grote inspanning moeten maken, anders zie ik geen echte toekomst meer voor de 24h.

Baron
28-10-2008, 11:52
Een open 24h zou fantastisch zijn voor zowel het publiek als de deelnemers maar ik vrees dat het imago nu toch een klein beetje verbrand is... ....maar uiteindelijk zal het circuit zolder ook een zeer grote inspanning moeten maken, anders zie ik geen echte toekomst meer voor de 24h.


Groot struikelblok in de hele problematiek blijft SRO. Zij hebben nog steeds de rechten op (en dus ook de macht over) de 24 Uren. En op 2 jaar heeft Ratel het imago van de wedstrijd inderdaad helemaal om zeep geholpen. Iets afbreken gaat vlug; iets terug opbouwen daar heb je heelwat meer tijd voor nodig. Maar zolang Ratel en zijn aanhang (Witmeur, RACB) de scepter blijft zwaaien over de 24 Uren vrees ik dat het alleen maar steiler bergaf zal gaan, open wedstrijd of niet.

Je punt dat Circuit Zolder ook een inspanning zal moeten leveren, klopt ook. Alleen stel ik me de vraag of men dat in Zolder nog wil en/of kan. Het is duidelijk dat CZ in slechte financiële papieren zit, tengevolge van het beleid gevoerd door de vorige directie. De huidige politiek van CZ is dan ook zelf nog zo weinig mogelijk te organiseren (lees financiëel risico lopen) en de organisatie van de evenementen aan derden over te laten.

Voeg daar nog eens de huidige economische crisis aan toe, en dan vrees ik toch wel dat de heropleving van de 24 Uren van Zolder nog niet voor 2009 of zelfs niet voor 2010 zal zijn.

Fille
28-10-2008, 13:59
Je slaat de nagel op de kop Baron! Het is inderdaad zo dat Circuit Zolder als "merknaam" niet veel meer voorstelt. Dit is inderdaad te wijten aan slecht bestuur en de keuze van de partners (SRO, RACB) die te veel macht hebben verworven gedurende de laatste jaren.

Wat CZ duidelijk nodig heeft is zich opnieuw te profileren als een instelling die een meerwaarde kan bieden, niet enkel op autosport niveau, maar ook als een partner voor geinteresseerde (buitenlandse) organisatoren, zonder in de hoek te worden geduwd door een paar enkelingen. De raad van bestuur zou zich beter hierover eens diep buigen en enkele drastische maatregelen nemen die op korte en lange termijn resultaat zullen geven.

In zijn meest simpele vorm: meer wagens aan de start is gelijk aan meer spektakel is gelijk aan meer inkomsten die gegenereerd worden. CZ hangt ook vast aan vaste partners wat marketing/technisch ook niet erg gesmaakt word door vele organisatoren. Die spelen zelf liever het uithangbord voor hun eigen vaste partners.

Ik zou zeggen aan de raad van bestuur: stof tot nadenken... :)

Neo-242
28-10-2008, 20:51
Voor een 24 u zoals dit jaar of een 24u met enkel DSMEC kom ik mijn kot niet uit. Kan ik even goed kijken wat er in de straat voorbij komt gereden, daar zit soms nog meer spectaculairs tussen.

Dries DS
28-10-2008, 21:05
Voor een 24 u zoals dit jaar of een 24u met enkel DSMEC kom ik mijn kot niet uit. Kan ik even goed kijken wat er in de straat voorbij komt gereden, daar zit soms nog meer spectaculairs tussen.

En als je een mix maakt van beide, dan ga je terug naar de gloriejaren van the good old Belcar... Dat alles in een 'geluidsvrij' weekend (zoals het 24u weekend van Zolder), met daarbij nog enkele GT1's die nu in Belgenland (en net daarbuiten) onder het zeil staan en we zijn weer vertrokken...

Toch raar hé, dat men om weer te vertrekken de klok moet terugdraaien :crazy: , een paar dagen geleden moest ik dat ook al doen, maar toen was't omdat de wintertijd in voege kwam :bye:.

ICEMAN
28-10-2008, 21:38
We kunne alleen maar afwachten wat de toekomst brengt denk ik.

Viper GTS-R***
28-10-2008, 22:52
Zet de 24H open voor alle wagens die mee mogen rijden in 24H Dubaï, dus GT2, GT3, GT Cup, Silhouettes, Touringwagens, 24H specials (waar we er hier in Belgie toch genoeg van hebben :)) en stuur op eigen iniciatief een uitnodigingsbrief op naar alle bestaande Belgische teams uit BGTC, BTCS, DSMEC en ga co-partnership aan met Creventic die op hun buurt al hun reguliers aanschrijven. Met deze omschakeling ben ik er van overtuigd dat we over een te smaken veld zullen beschikken. Is dit mogelijk..? Kan ik moeilijk zeggen maar in mijn ogen lijkt dit te doen, met goede wil van de nodige partijen. Niet?

ICEMAN
28-10-2008, 22:56
Waarom de GT1's hierbuiten laten?

Viper GTS-R***
28-10-2008, 23:00
Waarom de GT1's hierbuiten laten?

Gaan er zich dan zoveel aanmelden?
Stel dat er zich 2 GT1's aanmelden hebben we op papier maar 2 kanshebbers op de overwinning, wil je toch liever wat meer kanshebbers niet?

24H Specials zijn de GT1's dan maar he, halve zeg maar :)

ICEMAN
28-10-2008, 23:01
Denk toch wel dat er meerdere GT1's zoude komen opdagen. Allé hoop ik toch. :)

Pascal
29-10-2008, 01:49
We kunne alleen maar afwachten wat de toekomst brengt denk ik.

Net niet. Er moet met rasse schreden gewerkt worden aan de toekomst. Is het, voor piloten en teams, niet ongeveer het moment om het budget voor 2009 te gaan zoeken en vastleggen ? Indien je een (mogelijke) 24 uurs wedstrijd niet incalculeert, kom je al snel ettelijke duizenden €'s te kort. Voor de teams begint het hoog tijd te worden dat ze iets weten. Maar de autosportautoriteiten zijn er nog niet uit wat ze willen.

Maw ze hebben niks geleerd uit het recente verleden...

C U

Baron
05-11-2008, 23:35
De kalender van de FIA GT4 Cup voor 2009 is bekend.
De serie komt op 22 augustus naar Zolder, waarschijnlijk in het voorprogramma van de 24 Uren.
De link met SRO is natuurlijk snel gelegd. Ik heb dan ook een flauw vermoeden dat de 24 Uren zelf weer de GT3 zal moeten promoten. :mad:

Fille
06-11-2008, 00:31
Het zal weer een zeer triestige bedoening worden met andere woorden; weinig deelnemers, weinig publiek en dus geen echte actie op gebied van autosport. SRO zal Zolder verder in een neerwaartse spiraal duwen wat het imago van het circuit zeker niet ten goede komt...:frusty:

Coach Ep
06-11-2008, 01:06
Op zich hoeven we nog niet te wanhopen m.b.t. de editie vann 2009. Dit jaar zijn er reeds serieuze gesprekken geweest met de DSMEC waarbij SRO een uitnodiging aan de GT deelnemers van die serie heeft gedaan om de 24 uren te komen versterken. Niet geheel onverwacht hebben de GT deelnemers op hun beurt een blok gevormd met hun tourisme broeders waardoor er geen DSMEC deelnemers aan de start van de 24 uren verschenen.

Komend jaar is dat wellicht anders. Tourisme wagens zie ik nog steeds niet toegelaten worden zolang de organisatie in handen is van SRO maar de GT deelnemers zouden kunnen deelnemen indien de uitnodiging wordt herhaald en de DSMEC geen race in dat weekend gaat plannen komend seizoen. Of misschien kan de DSMEC in haar reglement een schrapresultaat opnemen, hierdoor kunnen GT deelnemers de keuze maken tussen de reguliere DSMEC race in het voorproggramma of deelnemen aan de 24 uurswedstrijd en hun schrapmogelijkheid gebruiken... :confused:

Maar ik vermoed dat de DSMEC liever in zijn geheel in het voorprogramma staat dan dat de +/- helft van de deelnemers "op eigen titel" deelneemt aan een losse race die door een andere organisatie wordt neergezet.

Kortom: er zijn nog vele varianten mogelijk. Belangrijk is wel dat daar vroeg duidelijkheid over komt zodat de betreffende teams daar tijdig op kunnen anticiperen voor wat betreft hun jaarbudget en sponsorafspraken.

ICEMAN
06-11-2008, 01:09
Was het niet de RACB die erop tegen was?

Baron
06-11-2008, 01:31
Was het niet de RACB die erop tegen was?

Ja, die ook uiteraard. Als het niet SRO is die de 24 Uren de nek omwringt, heb je natuurlijk ook altijd nog 'les messieurs du RACB' om Zolder de duvel aan te doen.
Onder het mom dat een mix van tourings en GT's niet veilig zou zijn (het verleden heeft nochtans ruimschoots bewezen dat die twee perfect kunnen samengaan), wou de RACB niets weten van een gemengd startveld.
Kwestie van de vriendjes van de BTCS te beschermen, nietwaar.
Heel die discussie is natuurlijk typisch Belgisch. De communautaire toestanden moet je er ook in de autosport bijnemen. :frusty:

Viper GTS-R***
20-11-2008, 13:46
als je het intervieuw van Ratel op pitstoptv leest blijkt hij toch een positieve en medewerkende blijk te geven ivm de 24uren...

en over het algemeen van belcar ook, als er wel eens een gezamelijke race kan zijn tussen BGTC en British GT...

BSOT
20-11-2008, 14:52
"Bovendien is SRO een gezond bedrijf dat niet van obscure investeerders afhangt, zoals in veel nieuwbakken kampioenschappen"

Aha, en over wie heeft hij het hier? Ik dacht dat Michelin de grootste investeerder van SRO was en is :)

"Misschien zorgt de crisis er wel voor dat er morgen wat minder kampioenschappen en series zullen zijn en dat is geen drama, want laten we eerlijk zijn, het aanbod is te groot.”

Das waar, er is 1 kampioenschap te veel in België, rara het welke ;):)

"FIA GT, GT3, GT4 zijn voornamelijk initiatieven van rijke rijders, teameigenaars … en die mensen hebben ook morgen nog de middelen en de zin om autosport te bedrijven".

Aha, en ik die dacht dat GT3 in het leven geroepen was om de kosten te drukken! Rijke rijders en teameigenaars? euch, euch Je moet dus tot de elite behoren om bij SRO te mogen rijden?

“We moeten een oplossing vinden, maar wij zijn en blijven promotor. Punt. Zolang ons contract loopt, dient SRO dat uit. Ik denk dat een open race één optie is, voor mij kan en mag dat, maar SRO gaat in dat geval niet alleen aan de kar trekken, zoals het tot hiertoe wel het geval geweest is. De toerwagens en silhouetten zijn welkom, maar evengoed blijft het een GT-race als we niet tot een constructief akkoord met de andere partijen komen. Uitsluitsel in de komende dagen en weken.”

Voor SRO kan dat - natuurlijk, MOET dat eigenlijk. Niet alleen aan de kar trekken? Als promotor MOET je alleen aan de kar trekken hé. Vergeet niet dat er vorig jaar een partner was die aan de kar wou trekken hé. Als je een ander kampioenschap uitnodigt (lees zelf contacteert) kan je praten om samen aan de kar te trekken, mits de voorwaarden van de partner voldaan kunnen worden uiteraard. Laat ons vooral niet uit het oog verliezen dat het SRO is die met het probleem zit voor de 24H, en niet de anderen. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen mag je niet al te veel gaan eisen. De voorwaarden kunnen volgens mij maar door 1 partner worden voldaan, en dat is de BTCS. Meteen de juiste banden, de juiste sfeer en in Brussel zijn ze ook content. Zo heeft iedereen wat hij of zij wou in 2009. Silhouetten - versus GT's ik dacht dat ze dit in Brussel nooit meer wilden zien?

Nu alleen nog zoeken naar een goede datum :)

Bron: Pitstop.tv - JC

Raceboy
20-11-2008, 15:05
als er wel eens een gezamelijke race kan zijn tussen BGTC en British GT...

En hoe gaan ze dat doen? vergeet niet dat british Gt op avons rijdt en BGTC op Michelins. Britten hebben al dikwijls genoeg geklaagd dat de equalizing maatregelen die SRO doorvoert bij hen niet werken omwille van de andere banden. Vorig jaar zijn ze dus begonnen met speciale maatregelen voor British GT. Gevolg een Belgische GT3 en een Britise GT3 zullen niet gelijk zijn.

BSOT
20-11-2008, 15:12
De Engelsemanen zullen zeker de BGTC niet komen helpen, ga daar maar van uit. En niet enkel en alleen omwille van de banden. Engelsmannen laten zich vooral niet de les spellen, en zeker niet door een Fransman :) Die mannen hebben genoeg wagens aan de start en kennen geen problemen.

FIRE
20-11-2008, 16:43
"Bovendien is SRO een gezond bedrijf dat niet van obscure investeerders afhangt, zoals in veel nieuwbakken kampioenschappen"

Aha, en over wie heeft hij het hier? Ik dacht dat Michelin de grootste investeerder van SRO was en is :)
Michelin is inderdaad een obscure investeerder :rolleyes: Ik denk dat hij series als Speedcar en Superleague Formula bedoelt.


De Engelsemanen zullen zeker de BGTC niet komen helpen, ga daar maar van uit. En niet enkel en alleen omwille van de banden. Engelsmannen laten zich vooral niet de les spellen, en zeker niet door een Fransman :) Die mannen hebben genoeg wagens aan de start en kennen geen problemen.
Je hebt waarschijnlijk gelijk (zeker niet voor een 24u race), al is het Britse GT natuurlijk ook onderdeel van SRO.

Coach Ep
20-11-2008, 17:16
De Engelsemanen zullen zeker de BGTC niet komen helpen, ga daar maar van uit. En niet enkel en alleen omwille van de banden. Engelsmannen laten zich vooral niet de les spellen, en zeker niet door een Fransman :) Die mannen hebben genoeg wagens aan de start en kennen geen problemen.

Dat valt mogelijk nog te bezien; de Lambo's hadden afgelopen seizoen serieuze motorproblemen waarvoor SRO nauwelijks "technisch ruimte" kon bieden om tot een oplossing te komen. In feite bestaat het Britse GT kampioenschap uit een cup tussen Ferrari's en Dodge Vipers met een enkele Lambo, Ascari, Porsche en een gastoptreden van een Ford GT. Tel daarbij op het Ginetta debacle en de daarmee verband houdende magere bezettting van de GT4 divisie en zo rooskleurig ziet het engelse broertje van de Belgian GT er ook weer niet uit. Althans niet zo rooskleurig dat ze geen problemen kennen. Of je moet een deelnemersveld van ongeveer 20 wagens probleemloos noemen... ;)

ICEMAN
20-11-2008, 22:05
"Misschien zorgt de crisis er wel voor dat er morgen wat minder kampioenschappen en series zullen zijn en dat is geen drama, want laten we eerlijk zijn, het aanbod is te groot.”

Das waar, er is 1 kampioenschap te veel in België, rara het welke ;):)

DSMEC? :p :saythat: ;)

Pascal
20-11-2008, 22:08
Had "het gerucht" ook al gehoord. 24 Hr van Zolder zou openstaan voor de auto's van alle kampioenschappen van SRT, aangevuld door BTCS (enkel de silhouettes of ook de rest : is niet duidelijk).

Dus : opnieuw goed bezig :fight:

C U

ICEMAN
20-11-2008, 22:09
Had "het gerucht" ook al gehoord. 24 Hr van Zolder zou openstaan voor de auto's van alle kampioenschappen van SRT, aangevuld door BTCS (enkel de silhouettes of ook de rest : is niet duidelijk).

Dus : opnieuw goed bezig :fight:

C U

Sinds wanneer heeft SRT een eigen kampioenschap? :p ;)

Baron
20-11-2008, 22:09
Als je dat interview met Ratel eens rustig analyseert, dan gaan je haren toch rechtop staan.
Conclusie 1 : Ratel is niet van plan om de 24 Uren uit handen te geven.
Conclusie 2 : Ratel geeft eindelijk toe dat er een probleem is met de 24 Uren.
Conclusie 3 : Ratel blijft de GT-kaart trekken (naar BGTC vertaald : GT3).
Conclusie 4 : Anderen mogen Ratel uit de nood komen helpen, maar...
Conclusie 5 : Die anderen moeten zich wel aan Ratel aanpassen en...
Conclusie 6 : Ratel blijft onbetwistbaar de baas van het geheel.

Sorry, beste mijnheer Ratel, maar zo werkt het niet. Als je in de problemen zit en hulp van anderen nodig hebt, moet je vooral bereid zijn om water in je wijn te doen. SRO zit wat de 24 Uren van Zolder betreft, niet echt in een positie om nog veel eisen te kunnen stellen.

Voor mij is het duidelijk : zolang SRO ook nog maar iets met de organisatie van de 24 Uren te maken heeft, zal het alleen nog maar verder de dieperik ingaan met deze wedstrijd.

Coach Ep
21-11-2008, 15:47
“We moeten een oplossing vinden, maar wij zijn en blijven promotor. Punt. Zolang ons contract loopt, dient SRO dat uit. Ik denk dat een open race één optie is, voor mij kan en mag dat, maar SRO gaat in dat geval niet alleen aan de kar trekken, zoals het tot hiertoe wel het geval geweest is. De toerwagens en silhouetten zijn welkom, maar evengoed blijft het een GT-race als we niet tot een constructief akkoord met de andere partijen komen. Uitsluitsel in de komende dagen en weken.”

Voor SRO kan dat - natuurlijk, MOET dat eigenlijk. Niet alleen aan de kar trekken? Als promotor MOET je alleen aan de kar trekken hé. Vergeet niet dat er vorig jaar een partner was die aan de kar wou trekken hé. Als je een ander kampioenschap uitnodigt (lees zelf contacteert) kan je praten om samen aan de kar te trekken, mits de voorwaarden van de partner voldaan kunnen worden uiteraard. Laat ons vooral niet uit het oog verliezen dat het SRO is die met het probleem zit voor de 24H, en niet de anderen. Als je in de hoek zit waar de klappen vallen mag je niet al te veel gaan eisen. De voorwaarden kunnen volgens mij maar door 1 partner worden voldaan, en dat is de BTCS. Meteen de juiste banden, de juiste sfeer en in Brussel zijn ze ook content. Zo heeft iedereen wat hij of zij wou in 2009. Silhouetten - versus GT's ik dacht dat ze dit in Brussel nooit meer wilden zien?

Nu alleen nog zoeken naar een goede datum :)

Bron: Pitstop.tv - JC

Waarom zouden die voorwaarden niet voldaan kunnen worden door meerdere partijen (lees: klasses)? Ratel zegt letterlijk "De toerwagens en silhouetten zijn welkom" mits er een contructief akkoord komt met de andere partijen. Dus BTCS en/of DSMEC??

Als ik dat zo lees staat de deur dus wagenwijd open. Maar ik ben natuurlijk niet bij de (eerdere) besprekingen aanwezig (geweest)...

guntha
21-11-2008, 15:54
Eigenlijk raar, in de grote vakantie las ik nog een artikel waar instond:"het kan toch niet dat een silhouette gaat lopen met de titel van onze gt3 in de 24 uren" Was een artikel rond de 24 uren. Vraag me niet wie of waarom stond in het belang van limburg geloof ik.
Nu zou zo een silhouette wel mogen gaan lopen met de titel in de 24 uren? Snel van mening veranderd mijn gedacht.

Belle
21-11-2008, 17:58
Eigenlijk raar, in de grote vakantie las ik nog een artikel waar instond:"het kan toch niet dat een silhouette gaat lopen met de titel van onze gt3 in de 24 uren" Was een artikel rond de 24 uren. Vraag me niet wie of waarom stond in het belang van limburg geloof ik.
Nu zou zo een silhouette wel mogen gaan lopen met de titel in de 24 uren? Snel van mening veranderd mijn gedacht.

Dat zouden ze dan wel weer oplossen met een normtijd voor de silhouettes zeker...

Viper GTS-R***
21-11-2008, 22:00
Begrijp echt niet waarom sommigen hier onder ons, die bepaalde mensen weten goed genoeg dat het over hun nu gaat, zo negatief doen.

Oké de laatste twee edities waren niet zoals ervoor, maar mensen lief hoe jullie doen over SRO...

Lees het verslag goed en begrijp dan toch dat hij openstaat voor silhouettes en touring entry's... dat wouden jullie toch?? Wees nu eens blij....

Dat hij zegt dat het jammer zou zijn als er een niet gt(3) zou winnen dat moeten jullie dan ook wel begrijpen in zijn plaats, hij is dan ook wel diegene die een gt3 kampioenschap probeert op poten te zetten in ons land zoals hij het met succes in Europa heeft gedaan.

Maar als hij ze nu wilt toelaten heet ze dan met wijde armen welkom, en stop nu eens te zagen met dat DSMEC gedoe!

Ik zie nog liever 25 volbloed GT3's voorbij rijden in de 24uren dan een 2 x zo groot veld +6jaar oude wagens waarvan er 3/4de 10 seconde trager is als de GT3's

Bekijk gewoon hoe men het dit jaar wilt doen, hun dan toch zo te zien komende GT3 Touring Silhouette Mix.

Moest toch even men opinie hierover lossen fwjieuw :)

guntha
21-11-2008, 23:22
Begrijp echt niet waarom sommigen hier onder ons, die bepaalde mensen weten goed genoeg dat het over hun nu gaat, zo negatief doen.

Oké de laatste twee edities waren niet zoals ervoor, maar mensen lief hoe jullie doen over SRO...


Je moet wel zelf toegeven dat het EERST GOED FOUT is gegaan voordat ze met dit voorstel kwamen.
Is inderdaad mooi dat ze het NU willen doen.
Wel jammer dat het eerst goed fout moest lopen met de belcar en 24 uren voordat ze tot deze oplossing komen( als hij er dan komt want is dat zeker?)

Viper GTS-R***
21-11-2008, 23:56
Je moet wel zelf toegeven dat het EERST GOED FOUT is gegaan voordat ze met dit voorstel kwamen.
Is inderdaad mooi dat ze het NU willen doen.
Wel jammer dat het eerst goed fout moest lopen met de belcar en 24 uren voordat ze tot deze oplossing komen( als hij er dan komt want is dat zeker?)

Men zegt toch, uit je fouten leer je...

Oké ze hebben er een jaartje te lang over gedaan dat klopt, maar als (en laten we hopen van wel) de oplossing 'MIX van wagens' nu wel gaat lukken kunnen en moeten we toch gewoon blij zijn en niet meer zeuren over andere het kampioenschap laten runnen en dergelijke...

guntha
22-11-2008, 00:04
Men zegt toch, uit je fouten leer je...

Oké ze hebben er een jaartje te lang over gedaan dat klopt, maar als (en laten we hopen van wel) de oplossing 'MIX van wagens' nu wel gaat lukken kunnen en moeten we toch gewoon blij zijn en niet meer zeuren over andere het kampioenschap laten runnen en dergelijke...

Idd dan kan je tenminste terug uitkijken naar de 24 uren. Als het lukt zou mooi zijn.

Coach Ep
22-01-2009, 18:02
voorprogramma genoemd als:
- Europese GT4 Cup (bevestigd door SRO)
- Euro 3000 (niet op gepubliceerde voorlopige kalender)

bron: racexpress

Mark
22-01-2009, 23:54
- Euro 3000 (niet op gepubliceerde voorlopige kalender)


Joepie, ik zie ze nu al alle 9 voorbij komen ;)

Thomaske
23-01-2009, 09:08
Joepie, ik zie ze nu al alle 9 voorbij komen ;)

:applaus:

Pascal
30-06-2009, 02:18
En, wat doen we nu....

C U

Mark
30-06-2009, 20:08
En, wat doen we nu....

C U

Hopen en bidden op positief nieuws? Krap 2 maanden voor de start zijn er nog niet veel details bekend.

Sprankje hoop in de persbabbel van Kumpen met het oog op 2010?

Ik ga dit jaar zeker nog proberen de 24u van Zolder te rijden met als ambitie een overwinning. Dit jaar heb ik bewust niet deelgenomen aan het Belgian GT Championship omdat er gewoon geen interessante opportuniteit was. Daarnaast heeft het kampioenschap de laatste 2 jaren enorm ingeboet aan kwaliteit. Ik vind dit persoonlijk enorm spijtig en je kan mensen de vinger wijzen, maar dat heeft geen zin. De geruchten die nu de ronde gaan voor komend seizoen komen meer overeen met de oude Belcar spirit, dus ik hoop dat het die richting uitgaat. Dan zou ik terug graag van de partij zijn, maar dan moet er eerst duidelijkheid en communicatie komen.

http://www.autosport.be/news/2009/06/29/24USpaMentenEnMollekensNaastKumpenHezemans

RKG
30-06-2009, 20:32
Kumpen had er toch mee voor gezorgd dat de Belcar deze richting is ingegaan...

Razornord
01-07-2009, 23:16
Het kon al langer tussen de lijntjes gelezen worden maar nu wordt het eens hardop gezegd:

http://www.autosport.be/news/2009/07/01/VeelVolkIn24UurVanSpaWatMetZolder

Ik hoop dat deze roep overgenomen wordt door diverse andere journalisten en dat er respons komt vanuit de organisatie. Die respons kan alleen maar als de organisatie ontnomen wordt aan SRO en verdergezet wordt door DSMEC-promotor en/of de prc-groep. Nog mensen dezelfde mening of zie ik het mis?

klopklop1
02-07-2009, 07:58
Ik wil nu niet afgeven op SRO maar het is toch al 2 jaar een magere opkomst, als ze meer succes willen zullen ze toch met een externe partner moeten gaan samenwerken.

GT2-R
03-07-2009, 00:41
Ja amai, dat is er boenk op. Dat is nu eens gezegd waar het op staat. Het is echt frustrerend om dat allemaal te lezen. Waar zijn de tijden van live uitzending met luchtbeelden, een mensenzee in de paddock en 72 wagens aan de start? Ze moeten er echt iets op vinden want een 24h-wedstrijd heeft op het vlak van deelnemers bijzonder veel potentieel. En eigenlijk heeft Joost een enorm punt als hij de kosten vergelijkt. Voor een weekendje 24h van Zolder kan ik al een dag naar Pukkelpop om daar groepen met wereldfaam te zien. Waarom zou ik dan nog mijn geld uitgeven aan een wedstrijd die nauwelijks nog het kijken waard is? En eerlijk gezegd is het al veel te laat om nog iets uit de bus te laten komen. Indien men echt veel teams had willen aantrekken had het al lang rond moeten zijn zodat teams dit kunnen incalculeren. Maar neen, men blijft liever wat ter plaatse trappelen blijkbaar. Ik ga niet alle schuld op SRO afschuiven want zij zijn niet verantwoordelijk voor alle zever die er nu gebeurt. Ik heb een voorgevoel dat de RACB hierin weer een vuile rol speelt. Het is eigenlijk eens tijd voor een organisatie die zich gewoon niks aantrekt van de FIA en Co., iets à la VLN. Laten we hopen dat DSMEC deze rol kan waarmaken in de toekomst!

RKG
03-07-2009, 10:26
Als ge aan kaarten van pukkelpop voor 30euro per dag kunt geraken, laat mij het dan weten he ;)

Ik vind het wel raar dat JC nu in de aanval gaat tegen de SRO terwijl in het begin van het seizoen hij nog tegen PB inging als die iets slecht zei erover.

Trouwens, dit jaar 30euro euro, is dat al niet 10 euro minder dan vorig jaar.

Het is in het algemeen een vermindering, als ik een half jaar geleden naar de reportages van de belcar in 2001... keek, zag je volle tribunes, en dat was niet alleen met de 24u.

Maar inderdaad, de aanpak moet veranderen!

Razornord
03-07-2009, 11:33
Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv). Maar waarom kon het dan wel in de jaren voordat SRO promotor werd van de belcar? Toen was de RACB toch ook al betrokken maar toen konden we ten minste nog spreken van autosport in de belcar. De wil van SRO om alles hypergeforceerd te hervormen naar GT3 en GT4 (waar is de tijd dat er nog kon geraced worden met peugeot 205?) heeft ervoor gezorgd dat vooral de mannen met heel erg veel geld zich naar het circuit begeven hebben (vandaar ook dat de echt talentvolle rijders zich uit de sport teruggetrokken hebben/hebben moeten terugtrekken wegens onbetaalbaar) dus dan valt alles op sportief vlak ook plots in duigen. Uiteindelijk is er ook nog de opvolging van de media: waarom komt er nooit buiten de 24 uren iets in de gazet of op het nieuws etc.? Door een korte reportage op de regionale zenders en het initiatief van pitstop.tv is er al een eerste aanzet gegeven maar ik zie dat gelijk instorten omdat er "te weinig belangstelling is". Ja hallo, hebben ze daar dan nog nooit van internet gehoord? Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).

Sir Kwietje
03-07-2009, 13:12
Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).

Wordt aan gewerkt... ;)

Razornord
03-07-2009, 13:33
Wordt aan gewerkt... ;)

Nu ben ik wel lichtjes nieuwsgierig :-) . Wat bedoel je ermee?

Sir Kwietje
03-07-2009, 13:42
Nu ben ik wel lichtjes nieuwsgierig :-) . Wat bedoel je ermee?

Ze (http://users.telenet.be/mydesign/prev.JPG) staat voorlopig enkel lokaal omdat er nog aan het niet visuele moet gesleuteld worden :p

Razornord
03-07-2009, 13:59
Ze (http://users.telenet.be/mydesign/prev.JPG) staat voorlopig enkel lokaal omdat er nog aan het niet visuele moet gesleuteld worden :p

Mooi initiatief :applaus:

guntha
03-07-2009, 15:41
Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv). Maar waarom kon het dan wel in de jaren voordat SRO promotor werd van de belcar? Toen was de RACB toch ook al betrokken maar toen konden we ten minste nog spreken van autosport in de belcar. De wil van SRO om alles hypergeforceerd te hervormen naar GT3 en GT4 (waar is de tijd dat er nog kon geraced worden met peugeot 205?) heeft ervoor gezorgd dat vooral de mannen met heel erg veel geld zich naar het circuit begeven hebben (vandaar ook dat de echt talentvolle rijders zich uit de sport teruggetrokken hebben/hebben moeten terugtrekken wegens onbetaalbaar) dus dan valt alles op sportief vlak ook plots in duigen. Uiteindelijk is er ook nog de opvolging van de media: waarom komt er nooit buiten de 24 uren iets in de gazet of op het nieuws etc.? Door een korte reportage op de regionale zenders en het initiatief van pitstop.tv is er al een eerste aanzet gegeven maar ik zie dat gelijk instorten omdat er "te weinig belangstelling is". Ja hallo, hebben ze daar dan nog nooit van internet gehoord? Eén centrale site waar echt alles aan info op komt van ELKE activiteit van het circuit van Zolder (video's, uitslagen, standen,nieuws,...).

Dat is gesproken!!:worship:

fenixracing
04-07-2009, 09:33
Er waren toch al veel teams die hadden gezegd dat ze graag de 24h willen betwisten.Er was toch een akkoord tussen desmc,prc en sro dat iedereen die onder de normtijd zit mag meedoen, dit is toch op het begin van het seizoen bevestigd.Normaal kunnen clios enz gerust meedoen want die zijn niet veel trager dan de gt4s.Mischien moeten we wachten tot na 25h funcup want dat is de volgende race.

joost
04-07-2009, 15:17
Ik vind het wel raar dat JC nu in de aanval gaat tegen de SRO terwijl in het begin van het seizoen hij nog tegen PB inging als die iets slecht zei erover.

SRO bepaalt niet de inkomprijzen, dat doet CZ. Ik val SRO niet aan, waar lees je dat? Help me even :bye:

Viper GTS-R***
04-07-2009, 23:54
Als ik dat bericht lees over het sportief reglement op autosport.be dan ben ik tevreden. Geen redenen meer om nog langer te zitten zagen. Als we gaan zien wat daar geschreven staat is het daadwerkelijk een OPEN 24 UUR dit jaar. Eentje waar ik maar één wens voor heb, namelijk dat de mannen van AD die Viper inzetten en hij z'n rondjes afhaspelt zonder problemen op een degelijk tempo. Dat zou pas wat zijn :)

Nu over het reglement zelf, dat de GT3 teams klagen dat die andere 'niet GT3's nu meedoen en de zege kunnen van hen ontnemen. Dat men daar niet allemaal blij mee is (de teams zelf) is langs 1 kant goed te begrijpen. Langs de andere kant zijn ze allemaal zelf toch ook van mening een 24H met enkel GT3 niet meer mogelijk is. Gewoon focussen op de race dus en zien dat je met je GT3 niet te veel problemen kent. Ben er trouwens niet van overtuigd dat een Silhouette zoveel betrouwbaarder is op 24uren dan een GT3... zijn allebij toch sprintwagens. Of waren ze toch voor bedoeld natuurlijk.

Al bij al lijkt het mij toch allemaal goed af te lopen voor de 24H Zolder, nu maar afwachten naar de entry list...

RKG
05-07-2009, 10:52
Als ik het goed begrijp willen ze de GT1-2 die nog nie in de DSMEC meegereden hebben weren uit de 24u. Maar in principe kunnen oude belcar wagens toch terecht in klasse 3 dacht ik?

Razornord
05-07-2009, 10:53
Nu over het reglement zelf, dat de GT3 teams klagen dat die andere 'niet GT3's nu meedoen en de zege kunnen van hen ontnemen. Dat men daar niet allemaal blij mee is (de teams zelf) is langs 1 kant goed te begrijpen. Langs de andere kant zijn ze allemaal zelf toch ook van mening een 24H met enkel GT3 niet meer mogelijk is. Gewoon focussen op de race dus en zien dat je met je GT3 niet te veel problemen kent. Ben er trouwens niet van overtuigd dat een Silhouette zoveel betrouwbaarder is op 24uren dan een GT3... zijn allebij toch sprintwagens. Of waren ze toch voor bedoeld natuurlijk.



Bwoa ik denk niet dat er veel klagers zullen zijn (maja de brutalen hebben de halve wereld he) want hoe meer volk er is, hoe meer sponsors terug voor het circuit kiezen. Het feit dat er zoveel geld moet besteed worden om een GT3 aan te kopen die dan een broze koppeling blijkt te hebben, wilt zeggen dat de auto niet uitontwikkeld is en is de filosofie van de autosport niet altijd geweest om zelf auto's te bouwen die steeds beter en sneller zijn (wat uiteraard onmogelijk wordt gemaakt door het GT3-concept)? Dat de autosport niet per se hoeft dood te groeien wordt heel duidelijk bewezen door DSMEC.

Ben het niet eens met de stelling over de silhouettes: het laatste (of voorlaatste) jaar dat er een open 24 uren was, eindigden de silhouettes van KS zelfs op het podium en er net naast.

Viper GTS-R***
05-07-2009, 14:40
Als ik het goed begrijp willen ze de GT1-2 die nog nie in de DSMEC meegereden hebben weren uit de 24u. Maar in principe kunnen oude belcar wagens toch terecht in klasse 3 dacht ik?

De enigste GT1-GT2 wagens die mogen mee rijden zijn die dat in DSMEC mee rijden dit jaar.
Zie bericht op autosport.be (http://www.autosport.be/news/2009/07/04/GeenModerneFiaGtToegelatenInZolder)

Over oude belcar wagens... daar kunnen geen GT1's meer inzitten...
Reder er geen meer mee in 2007-8, tenzij je spreekt over de Porsche Bi-turbo en GT2-r. Die zouden, idd. kunnen mee rijden. Maar deze mogen doordat ze al in DSMEC hebben gereden zowizo ook meedoen. (AD en MCDo/PMB reden in BGTC mee in die jaren evenals dit jaar in DSMEC). Zelfde geld voor GT2, de enkele GT2's (Porsche RSR's) die nog meereden in BGTC anno 2007-8 dat zijn die dat nu in DSMEC reden. Geen probleem dus met andere woorden om hen te zien in de 24uren dit jaar...

Viper GTS-R***
05-07-2009, 14:49
Ben het niet eens met de stelling over de silhouettes: het laatste (of voorlaatste) jaar dat er een open 24 uren was, eindigden de silhouettes van KS zelfs op het podium en er net naast.

Valt beetje te zien waar je kijkt denk ik, neem nu de 24 uren Dubaï.
Daat rijden de Porsche GT3 Cup steeds voor de Silhouettes.

Resultaat van dit jaar bewijst dit nog maals: http://www.raceresults.nu/uitslagen/2009/Dubai/Results%20of%20the%204th%2024%20hours%20race%20-%202009/4th%20Toyo%20Tires%2024H%20Dubai%20-%20Final%20Rersults.htm

Thomaske
05-07-2009, 20:12
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Pussycat Dolls dan toch niet komen..

Mvg

Neo-242
05-07-2009, 22:39
Ah, dan ook geen Lewis Hamilton in Zolder;)

BSOT
06-07-2009, 15:50
De enigste GT1-GT2 wagens die mogen mee rijden zijn die dat in DSMEC mee rijden dit jaar.
Zie bericht op autosport.be (http://www.autosport.be/news/2009/07/04/GeenModerneFiaGtToegelatenInZolder)

Tenzij inderdaad sommigen nog meerijden tijdens de Superleauge.
Ik weet anders nog wel enkele van deze wagens staan hoor. Misschien kan de familie Maes alvast hun machien van onder het zeil halen :)
De Mosler mag ook rijden.

Mark
06-07-2009, 19:00
Best leuk nieuws dat KS en Delahaye van start gaan in Zolder met Silhouettes. Het viertal op de Delahaye is niet mis te noemen, een zeer serieuze kandidaat voor de eindoverwinning. De race-purist in mij zegt: "He bah, een silhouette in de 24 uur van Zolder.......dat was vroeger niet" maar de realist zegt: ":applaus:", mooi volk laat de strijd maar beginnen".

En die zeurende GT3 teambaas? Hij heeft volledig gelijk, ook hij is een slachtoffer van Frans management :) Zullen we een gespreksgroepje oprichten onder de noemer: "mijn manager is een malloot van een fransoos"? ;) Maar beste GT3 teambaaas? Wat wil je dan? Een wedstrijd met 9 auto's? Soms is het simpelweg slikken en de keutel intrekken. Ja, de veldslag hebben we gewonnen maar de oorlog verloren.

ICEMAN
06-07-2009, 19:00
Een C6.R & een MC12 zouden eventueel kunnen deelnemen?

Thomaske
06-07-2009, 19:48
Een C6.R & een MC12 zouden eventueel kunnen deelnemen?

Nope, enkel GT1 en GT2 wagens die dit jaar meereden in DSMEC

ICEMAN
06-07-2009, 20:02
Nope, enkel GT1 en GT2 wagens die dit jaar meereden in DSMEC
Inderdaad, maar als er een team zo'n wagen inschrijft voor de volgende DSMEC wedstrijd kan die in het principe deelnemen aan de 24 uur.;)

Mark
06-07-2009, 20:04
Nope, enkel GT1 en GT2 wagens die dit jaar meereden in DSMEC


Er is nog een DSMEC-koers voor de 24 uur tijdens het SF-weekend op 18/19 juli. Hoop doet leven..... :)

guntha
06-07-2009, 20:43
24h de Zolder : avec une Mégane pour Kumpen-Goossens-Soulet-Sougnez !

Bron: turbomagazine

Belle
06-07-2009, 20:45
24h de Zolder : avec une Mégane pour Kumpen-Goossens-Soulet-Sougnez !

Bron: turbomagazine

http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18934 ;)

guntha
06-07-2009, 20:47
http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18934 ;)

Whoops overgelezen:o

Belle
06-07-2009, 20:50
Whoops overgelezen:o

Tis u vergeven! :p

marcel
06-07-2009, 22:24
Inderdaad, maar als er een team zo'n wagen inschrijft voor de volgende DSMEC wedstrijd kan die in het principe deelnemen aan de 24 uur.;)

de kans dat Vitaphone Racing zich in schrijft voor DSMEC lijkt me klein ;)

trouwens, de laatste DMSEC-wedstrijd is 1 week voor de 24u van Spa...

BSOT
06-07-2009, 22:47
de kans dat Vitaphone Racing zich in schrijft voor DSMEC lijkt me klein ;)

trouwens, de laatste DMSEC-wedstrijd is 1 week voor de 24u van Spa...

Maar inschrijven en nie komen kan ook hé :)

Chad Racing komt al ;)
Audi TT staat ook al op de lijst.

Ben niet zeker, maar ik vrees dat er hier en daar nog wel een oude bekende zal opduiken. Jaak Janssens? PMB? Cannenguier? SRT? Short?

ICEMAN
07-07-2009, 08:58
Dus stuur al die mannen (& vrouwen) een uitnodiging :D

fenixracing
07-07-2009, 09:34
hoe zit het met het geluid van desmc autos mogen deze eindelijk is voluit gaan?

ICEMAN
07-07-2009, 09:37
Nee, 105 dB tijdens hun wedstrijden.

RKG
07-07-2009, 11:29
Nee, 105 dB tijdens hun wedstrijden.


Maar de 24u is wedstrijd van Belgian GT, dus zouden ze toch harder mogen?!

Bart.Vandecavey
07-07-2009, 11:31
Maar de 24u is wedstrijd van Belgian GT, dus zouden ze toch harder mogen?!


Ze moeten trouwens ook op Michelin rubber rijden.

fenixracing
07-07-2009, 12:17
Nu moet je niet kijken of ze uit desmc of btcs komen. Want voor hun is het een wedstrijd buiten desmc of btcs dus andere regels, ze doen zelfs niet mee aan BGTC dus worden ze daar ook niet in opgenomen. Ik vraag me alleen af of ze nu meer geluid mogen maken, want ze rijden geen desmc wedstrijd.
En hoe snel is een clio rond zolder? Want wat als een paar clios het wel halen die normtijd en andere dan weer niet omdat ze bv tragere rijders hebben, maar wel de zelfde auto hebben?

bart VDB
07-07-2009, 17:57
Vanaf het moment dat er één piloot van een ingeschreven clio onder de 1.53 (2.08 in de regen)komt is de auto (en de rest van de piloten op die auto) gekwalifiseerd.

Thomaske
07-07-2009, 19:15
Vanaf het moment dat er één piloot van een ingeschreven clio onder de 1.53 (2.08 in de regen)komt is de auto (en de rest van de piloten op die auto) gekwalifiseerd.

Bart VDB, nemen jullie deel aan de 24 Uren?

Mvg

Mark
07-07-2009, 20:24
Nee, 105 dB tijdens hun wedstrijden.


voor de 24 uur:


- De limiet van 105 Db valt weg voor de DSMEC wagens;
- Normtijd van BTCS vervalt;

http://www.racingworld.be/nieuws/6323/Twee-nationale-kampioenschappen-in-2010---Info-m.b.t.-24-uur-Zolder-2009.html

Pat
07-07-2009, 22:49
Als het waar is dat de RACB hierin de grootste verantwoordelijke is, vrees ik op middellange termijn min of meer voor de DSMEC want zij worden volgend jaar een nationaal kampioenschap (dixit Hans van de Ven in een interview met Peter Baert op pitstop.tv).

Wat gebeurt er in dat geval met de licenties ?
Gaan de piloten die nu DSMEC rijden met een VAS-licentie dan nog toegelaten worden ?

Raceboy
07-07-2009, 23:24
Wat gebeurt er in dat geval met de licenties ?
Gaan de piloten die nu DSMEC rijden met een VAS-licentie dan nog toegelaten worden ?

ze krijgen een daglicentie.

Pat
08-07-2009, 01:42
ze krijgen een daglicentie.

Mijn eerste gedacht ... Hoe lang gaat dat duren ?

Ik moet Razornord bijtreden in zijn overpeinzingen.
Als DSMEC echt zo dom is om nationaal te gaan (onder de vlag van RACB dus), valt te vrezen voor hun kampioenschap !

Thomaske
08-07-2009, 08:09
Mijn eerste gedacht ... Hoe lang gaat dat duren ?

Ik moet Razornord bijtreden in zijn overpeinzingen.
Als DSMEC echt zo dom is om nationaal te gaan (onder de vlag van RACB dus), valt te vrezen voor hun kampioenschap !

Hebben jullie alles wel goed gevolgd? Het is gedaan met BTCS, BGTC en DSMEC. Volgend jaar krijgen we een Belgian Touring en een Belgian GT kampioenschap.

Meer niet! Buiten dan de VW FunCup, 2CV, SmartCup, ClioCup???

Mvg

Bart.Vandecavey
08-07-2009, 08:55
Wat gebeurt er in dat geval met de licenties ?
Gaan de piloten die nu DSMEC rijden met een VAS-licentie dan nog toegelaten worden ?

Misschien krijgen die volgend jaar een nationale licentie door ervaring in een volledig seizoen dsmec

BSOT
08-07-2009, 10:05
Voila Bart, zo denk ik er ook over.

Het is nog veel te vroeg om nu al te beginnen jammeren over 2010. Ik kan jullie verzekeren dat het er allemaal mooi zal uitzien en dat het publiek opnieuw zal krijgen waar het recht op heeft.

Om dit alles in gang te zetten was het heel belangrijk eerst de 24H te redden, iets wat nu dus gedaan is.

Dries

Razornord
08-07-2009, 10:14
Hebben jullie alles wel goed gevolgd? Het is gedaan met BTCS, BGTC en DSMEC. Volgend jaar krijgen we een Belgian Touring en een Belgian GT kampioenschap.

Meer niet! Buiten dan de VW FunCup, 2CV, SmartCup, ClioCup???

Mvg

Mijn kleine betoog werd geschreven voordat er nog maar iets bekend was over de plannen van motorsport promotion en de prc-groep. De chronologie blijven volgen he Thomaske ;) .

Thomaske
08-07-2009, 11:19
Mijn kleine betoog werd geschreven voordat er nog maar iets bekend was over de plannen van motorsport promotion en de prc-groep. De chronologie blijven volgen he Thomaske ;) .

Gisteren is toch alles officieel bekend gemaakt tijdens de persconferentie te Circuit Zolder.. Of heb ik nu gedroomd dat ik daar was?

Razornord
08-07-2009, 13:22
Gisteren is toch alles officieel bekend gemaakt tijdens de persconferentie te Circuit Zolder.. Of heb ik nu gedroomd dat ik daar was?

Thomaske, ik zeg niet dat ge fout zijt maar enkel dat mijn post waar ge naar verwijst al op 3 juli geschreven is.

bart VDB
31-07-2009, 14:54
Bart VDB, nemen jullie deel aan de 24 Uren?

Mvg

Chris heeft beslist geen auto in te zetten voor de 24 U waardoor ik deze dus niet met Traxx-Racing zal rijden.
Momenteel neem ik dus niet deel.Als ik een zitje vind.... ???.
We zien wel.

Groetjes,

Bart