PDA

View Full Version : Oplossingen vraag 39 en 40


Sennake
04-11-2008, 13:24
http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2008/depaddock_autosportquiz_2008.gifhttp://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2008/39_small.gifhttp://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2008/40_small.jpg

Hier zijn de oplossingen van vraag 39 en 40 :

Vraag 39 :


Door wie werd de piloot op de foto, die jullie wellicht al lang herkend hebben, geklopt in de wedstrijd te Syracuse? Unser
In welk jaar speelt dit zich af? 1974
In welke serie reden deze wagens? USAC Dirt Car Championship
Hoeveel overwinningen behaalde onze piloot in deze serie in het jaar van de foto? 3
Wat was zijn einduitslag in het kampioenschap? 1e


Unser werd hier 2 maal verward met John Hill en Howerton, maar voor de rest geen uitschuivers meer. Alleen wat betreft het aantal eindoverwinningen en einduitslag in het kampioenschap ging Pompierke in de fout, wat ik niet goed begrijp aangezien hij het was die bevestiging vroeg over wie we bedoelden met “onze piloot”, Andretti dus (de man op de foto). Niet dat het nog zoveel uitmaakte, maar we waren toch even verwonderd.

Vraag 40 :


Welke wereldkampion F1 nam in deze race de start? Brabham
Wat was het behaalde resultaat van die equipe? 21e
Om welke race gaat het hier? 24 uur van Spa/Francorchamps
In welk jaar speelt dit zich af? 1981
Welke wagen won de race? (…..-..-.) Mazda RX-7


Deze vraag werd unaniem correct beantwoord, wat ons voornemen om de quiz volgend jaar toch weer wat moeilijker te maken, versterkt.

Dit levert dus de volgende eindstand op :


Pat : 497 op 500
Hhugo : 490 op 500
TvD : 489 op 500
Juha : 480 op 500
Pompierke : 477 op 500
Vanni : 468 op 500
Didier Pironi : 458 op 500
Le pilote sans visage' : 454 op 500
Gvd : 452 op 500
Zaibatsu Racing : 434 op 500
Johan : 323 op 500
Raceboy : 196 op 500
Bluelite : 105 op 500
Buchinski : 98 op 500
Brecht : 40 op 500
FrankH : 30 op 500
A.J. : 20 op 500
Iceman : 17 op 500
RKG : 8 op 500


Wéér hebben we een nieuwe winnaar, proficiat Pat! Met slechts één enkel fout antwoord (de vraag over Mehta, weet je nog?) heb je een nagenoeg foutloos parcours afgelegd, en ik denk dat de deelnemers aan de live quiz blij mogen zijn dat je mee in de organisatie van die live-quiz zit…

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, jullie hebben de finish bereikt!

Je kan de tussenstand overigens HIER (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2008/antwoorden_2008.xls) nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen :)

Juha
04-11-2008, 15:35
Proficiat. :champagne:

Vraag 39 mocht er zijn, het heeft tot zaterdagochtend geduurd voor ik Unser gevonden had. 40 was dan weer snel gevonden, 40/1, gaf eigenlijk de andere antwoorden al weg.

Nu op naar de live quiz, om de eer te redden (alhoewel we volgens de statistieken weer tweede zouden moeten eindigen, het wordt dat we dat eens veranderen :D).

vanni
04-11-2008, 19:30
Proficiat aan de top 3 (en de rest vd volharders eigenlijk ook) :champagne::champagne:
De kwis was idd iets minder moeilijk dan vorige jaren,maar geamuseerd heb ik me allerminst.
Alvast een gemeende dikke, vette merci aan Sennake & Werner voor het opstellen & verbeteren vd vragen.:worship::worship::applaus::applaus:
Wat mij betreft mogen jullie er nog jaren mee doorgaan. :applaus::applaus:

Jan
05-11-2008, 00:46
De kwis was idd iets minder moeilijk dan vorige jaren,maar geamuseerd heb ik me allerminst.


Dat begrijp ik nu niet goed zie :rolleyes:
Toppunt van zelfkwelling :confused:

vanni
05-11-2008, 13:14
Dat begrijp ik nu niet goed zie :rolleyes:
Toppunt van zelfkwelling :confused:

F*CK ik had mijn post aangepast maar 't verkeerde woord laten staan. :frusty:
:applaus:
Happy now??:bye:

pompierke
08-11-2008, 00:16
Ja, wat moet ik hierop zeggen !:o
Eerlijk ??
Het jaar te veel voor mij,:( echt met weinig zin dit jaar nog mee gedaan.
Ga er zeker voor een jaar tussenuit.:bye:

In elk geval, dikke proficiat aan de eerste 3 en wederom een dikke pluim aan de organisatoren voor de vragen.:applaus::applaus:

TvD
11-11-2008, 14:47
Het was voor de eerste keer dat ik mee deed en ik vond het erg leuk. Over het algemeen waren de vragen goed te doen en ik heb er toch weer wat autosport feitjes bijgeleerd ;) Nu nog even afwachten welke prijs ik in ontvangst mag nemen :champagne: Wat is hiervoor de gang van zaken trouwens?

Sennake
11-11-2008, 19:26
Het was voor de eerste keer dat ik mee deed en ik vond het erg leuk. Over het algemeen waren de vragen goed te doen en ik heb er toch weer wat autosport feitjes bijgeleerd ;) Nu nog even afwachten welke prijs ik in ontvangst mag nemen :champagne: Wat is hiervoor de gang van zaken trouwens?

http://www.sennake.be/prijzen_quiz_2008.htm

TvD
11-11-2008, 19:54
http://www.sennake.be/prijzen_quiz_2008.htm

Die had ik al gezien ;) Ik wilde eigenlijk weten wanneer de prijswinnaars hun keuze bekend moeten maken? Ben namelijk erg benieuwd welke er overblijft voor de 3e plaats :drewl:

Sennake
11-11-2008, 20:57
Die had ik al gezien ;) Ik wilde eigenlijk weten wanneer de prijswinnaars hun keuze bekend moeten maken? Ben namelijk erg benieuwd welke er overblijft voor de 3e plaats :drewl:

Op de prijsuitreiking. ;)

Pat
16-11-2008, 04:38
Wegens een crash van de harde schijf heeft het wat langer geduurd voor ik kon reageren, maar hier is 'm ...

De Quiz was misschien iets makkelijker dan andere jaren, maar zorgde toch voor een pak opzoekingswerk, en de afscheiding is er toch ook gekomen. De filmvraag vond ik gewoonweg schitterend, eentje waar je bijna onmiddellijk weet waarover het gaat, maar toch blijft zoeken of het niet ergens echt gebeurde ...
En was de Quiz echt zo gemakkelijk ? Eén van de vragen heb ik opgelost met de kleur van de wagen, omdat ik niet het minste idee had waarover het ging !

Toch in eerste plaats een dikke "Thumbs up" voor de opstellers, Sennake en Werner.

En ook natuurlijk een dikke proficiat aan Hhugo en TvD.

Ook dank aan alle Quizzers die het tot het einde hebben uitgehouden.

@Guido: spijtig van je twee "plekkers" :cool:

Krijgen we volgend jaar een "Clash of the Titans" voor wie de eerste keer 2x de Quiz wint, of gaat er toch nog iemand anders mee aan de haal ?

:champagne::champagne::champagne: