View Full Version : Le Mans - LMS 2009 - Ditjes en datjes
Thomaske
15-11-2008, 12:07
Het seizoen 2008 is achter de rug en het leek me een goed idee om dan maar een Thread te beginnen voor het aankomende seizoen.
Het nieuwe speeltje van Racing Box:
http://www.endurance-info.com/2008_LMS/2009_Deco_Lola_RacingBox.jpg
Mvg
Thomaske
16-11-2008, 13:08
Barwell Motorsport aan de start met tweemaal een Aston Martin Vantage.
Bron: endurance-info
Tristan Gommedy heeft getekend bij WR Salini. Hij komt aan de start met een LMP2 Zytec V8
Mvg
Eindelijk terug iets fatsoenlijks voor racing box. :)
ALMS ook in dit topic?
Joey Hand en Bill Auberlen zullen 1 van de 2 Rahal Letterman Racing BMW's in het ALMS besturen.
BMW verrassend op Dunlop:
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/1119200817321831_Image1.JPG
De reglementen voor de prototypes tegen 2011 staan op Endurance info.
V12's worden verbannen uit P1, max. vermogen zou zo'n 520 pk worden. Nog eens 100 pk minder voor P2.
Er gaan geruchten dat in ALMS/LMS/Le Mans de GT2 klasse (997 RSR, F430 GT, M3 GTR, ...) zou veranderen naar GT klasse en de GT1's niet meer worden toegelaten. Dit is echter wel een gerucht, enigszins in tegenspraak ook met de plannen van Ratel die wel GT1 zal behouden, hetzij volgens een ander concept.
Ik heb een eerste entry list samengesteld uit ditjes en datjes opgevangen op verschillende websites, so here goes:
LM P1
Team Peugeot Total - Peugeot 908 HY - 2
Audi Sport Team Joest - Audi R15 TDI - 2 (Albers?)
Pescarolo Sport - Pescarolo 01 (Judd/Chevrolet) - 2 (Red Bull Sponsoring?)
Team Oreca - Courage-Oreca LC70 (Aim) - 2
Creation Autosportif - Creation CA07 (Judd) - 2?
Charouz Racing Systems - TBA - 2 tot 3
Epsilon Euskadi - Epsilon Euskadi ee2 - 1 tot 2 (Verstappen?)
Tokaï University - Courage LC70 (YGK) - Enkel Spa-Francorchamps
Kolles/Futurecom TME - TBA (Audi Motor) - 2
LM P2
West Tec - Porsche RS Spyder -1 (Ex Team Essex)
Horag Racing - Porsche RS Spyder - 1 (Theys/Lammers/TBA)
RML - Lola B08/80 (Mazda) - 1 (Erdoss/Newton)
Racing Box - Lola B08/80 (Judd) - 2 (Francioni/Geri/Ceccato)
Speedy Racing Team Sebah - Lola B08/80 (Judd) - 1 (Pompidou/Belicchi)
WR/Salini - WR LMP2008 (Zytek) - 1 (Salini/Salini/Gommendy)
ASM Team - Ginetta-Zytek 09S - 1 (Amaral)
Kruse-Schiller - Lola B07/40 (Mazda) - 1
Saulnier? - Pescarolo 01 (BMW/Sodemo) - 1 tot 2
TBA - Ginetta-Zytek 07S (Gosselin/Ojjeh) - 1 (Niet Trading Performance)
Barazi/Epsilon - Ginetta-Zytek 07S (Barazi/Vergers/Rees) - 1
Team Bruichladdich Radical - Radical SR9 (AER) - 1 ???
TBA - Acura ARX-01B - 1 (Zwitser Team) ???
LM GT1
Team Modena - Aston Martin DBR9 - 1 tot 2
Strakka Racing - Aston Martin DBR9 -1
JLOC/Kaneko Racing - Lamborghini Murcielago R-GT LM - 1
Spartak Racing - Lamborghini Murcielago R-GT LM - 2 (miss. enkel GT2)
ARC Bratislava - Saleen S7R
Luc Alphand Adventures - Corvette C6.R - 2 ???
Larbre COmpetition - Saleen S7R - 1 ???
LM GT2
IMSA Performance - Porsche 911 GT3-RSR - 2
Felbermayr - Proton - Porsche 911 GT3-RSR - 2
Spyker Squadron - Spyker C8 Laviolette GT2R (Chevrolet) - 1
Speedy Racing Team - Spyker C8 Laviolette GT2R (Chevrolet) - 1
Virgo Motorsport - Ferrari F430 GT - 1
Spartak Racing - Lamborghini Gallardo LP650 GT2 - 1
JMB Racing - Ferrari F430 GT - 2 (Aucott)
Barwell Motorsport - Aston Martin Vantage GT2 - 2
Farnbacher Racing - Ferrari F430 GT - 1 (Erhet)
Farnbacher Racing - Porsche 911 GT3-RSR - 1 ???
James Watt Automotive - Porsche 911 GT3-RSR - 1 ???
James Watt Automotive - Aston Martin Vantage GT2 - 1 ???
Geef gerust opmerkingen als ik ergens fout zit! :)
ARC Bratislava mogelijk ook een LMP1. :)
GT1 ziet er op jouw lijstje wel heel rooskleurig uit :rolleyes:
Stranger
21-11-2008, 20:11
ARC Bratislava mogelijk ook een LMP1. :)Mwaah...men heeft erover nagedacht om er een te kopen maar ze zijn erg duur en de huidige economische malaise helpt ook niet mee.
Afgelopen jaar wilde men ook de LMS doen volgens mij, is gebleven bij wat incidentele FIA GT races.
West-Tec wil graag de Essex Spyder runnen...maar de vraag is, is er budget?
Creation wil graag meerdere races in de VS doen. De wagens zijn overigens voor zover ik weet op dit moment ook nog in Amerika.
CharouzCharouz zal denk ik eerst die Lola's kwijt moeten raken om iets nieuws te kopen. Aangezien er sinds deze week ook een DBR9 GT1 te koop staat voor 700.000 zal er nog wel ergens een gat tussen vraag en aanbod zitten ;)
En Alphand en Modena zouden ook uitkijken naar FIA GT...om in het laatste GT1 jaar dan toch maar een keer vol tegen de andere GT1s te strijden.
Barwell Motorsport kun je er bijna zeker van zijn dat er 1 wagen gaat rijden, denk niet dat de FIA/ACO Mr Drayson een waiver gaan geven zodat hij toch kan rijden in de LMS en eventueel op Le Mans.
Maar goed...het is pas november. Begin volgend jaar zal er wel meer duidelijk worden ;)
Vandaar ook de 'mogelijk.' ;)
GT1 ziet er op jouw lijstje wel heel rooskleurig uit :rolleyes:
Zag er rooskleurig uit : Team Modena gaat volgend jaar in de GT2 klasse uitkomen met een Ferrari F430.
Stranger
27-11-2008, 23:16
En Strakka Racing heeft getest met zowel hun eigen Aston Martin DBR9 als de coureurs in de Ginetta-Zytek.
Als er een goede bandendeal komt gaat de GT1 de baan op, zo niet dan geen full-season. Een andere optie is een Zytek, LMP1 of LMP2...
Door de inkrimping van het motorsportbudget zal Audi zijn titel van 2008 niet verdedigen! :mad: Ook is de financiering voor het ALMS kampioenschap niet helemaal rond, dus ook nog een vraagteken.
Wel zal Audi de nieuwe R15 TDI inzetten in Sebring en Le Mans. En wordt er een privé-team voorzien van de Audi V8 TFSI motor.
Mijn reactie: Oh man this s**cks :( Hopelijk beslist Peugeot niet hetzelfde
Bron (http://www.racing1.de/web/le_mans/artikel.php?newsID=14929&)
Jammer. :(:(:(
Puur sportief zou het niet slecht zijn als Peugeot nu ook afhaakt in het LMS. Echter publicitair en voor de status van het kampioenschap is het beter dat Peugeot wel deel gaat nemen.
Damn, had zo graag die R15's aan het werk gezien. :(
Volgens Dailysportscar heeft Audi dat nog niet met zoveel woorden gezegd, maar zijn wel alleen Sebring en Le Mans bevestigd. Buiten dat dat heel jammer zou zijn vraag ik me eigenlijk af of Audi "alleen" Sebring zou doen als competitieve test vóór Le Mans, nu ze tegenover Peugeot staan met een nieuwe auto.
The organisers of the Le Mans 24 Hours have cancelled the race's traditional Test Day, scheduled for May 31, as part of a package of cost-cutting measures for next season.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72288
Er is toch ook een testdag voorzien ergens vroeg in april '09? Of ben ik in de bonen?
Dat zijn de testdagen voor de Le Mans Series op Paul Ricard.
Update ivm de LM P1:
De Charouz Lola B08/60 is verkocht aan het Zwitserse Speedy Racing Team Sebah, er zal ondersteuning zijn van Aston Martin zelf, maar niet in dezelfde mate als bij het Charouz team.
bron (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=6834&thold=0)
Het Franse Team Signature (één van de beste teams uit de Formule 3 Euroseries) zal volgend jaar een Courage-Oreca LC70 inzetten met Judd Motor.
bron (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=6837&thold=0)
Andere mogelijke deelnemer: Nigel Mansell, denkt erover om samen met zijn zonen (Greg en Leo) het LMS kampioenschap te doen, mogelijk met een Zytek.
Als laatste willen we vermelden dat Bertrand Baguette op 4 december gaat testen bij Pescarolo Sport.
Andere mogelijke deelnemer: Nigel Mansell, denkt erover om samen met zijn zonen (Greg en Leo) het LMS kampioenschap te doen, mogelijk met een Zytek.
Een van die twee zonen zou actief blijven in de single seaters (World Series by Renault 3.5) en niet richting endurance gaan.
Ik moet dat van Mansell nog zien. Die heeft met z'n zonen al vaker getest zonder dat daar iets uitgekomen is.
Volgens Radio Le Mans maakt Jaguar op de Detroit Autoshow (januari) hun deelname aan het ALMS (GT2 klasse) bekend.
Nu wordt Rubens Barrichelo gelinkt met Gil De Ferran voor de 12h van Sebring. Volgens bepaalde mensen op ten-tenths zou het gaan om een Ferrari maar aangezien Gil De Ferran zelf met Acura reed lijkt en gezien de huidige werkgever van Barri lijkt mij dat een realistischer scenario.
Op Radio Le Mans was een interview te horen met Gil de Ferran. Uit dat interview maak ik op dat, als Barrichello geen stoeltje in F1 heeft, dat hij Sebring gaat doen in de De Ferran Acura. De 2 Brazilianen zijn vrienden van elkaar, ze kennen elkaar ook professioneel van hun tijd bij Honda F1 team. Daarnaast is Acura natuurlijk onderdeel van Honda, en Japanners zijn loyaal.
Het is nu officieel geen audi in LMS, ALSM moet nog bekeken worden
Audi motorsport boss Wolfgang Ullrich has confirmed that the manufacturer will not attempt to defend its Le Mans Series title next season with the new R15 TDi.
Alexandre Premat and Mike Rockenfeller won the LMS title this year in an Audi R10, but Ullrich says in this week's Autosport that the decision not to return was made to save money.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72314
Het is nu officieel geen audi in LMS, ALSM moet nog bekeken worden
Misschien begrijpelijk, 't zijn tenslotte hún centen, maar ik kan het niet appreciëren.
Audi gaat alleen deelnemen aan Sebring, rest van het ALMS seizoen slaat men over...:(
Audi Motorsport heeft bekend gemaakt dat het zijn engagement in de ALMS stopzet. Audi maakte zijn debuut in de ALMS in 2000 en houdt het dus nu voor bekeken. Het Duitse merk maakte eerder al bekend dat het zijn titel in Europese LMS niet zou verdedigen.
...
Audi zal zich volgend seizoen op DTM, GT3 en Le Mans toespitsen. Vooral het klantenprogramma in GT3, met de Audi R8 LMS, lijkt aan belang te winnen, temeer omdat het programma voor Audi op termijn rendabel moet zijn, naar het model van Porsche.
Het is dan ook des te opmerkelijker dat Audi wel een nieuwe prototype bouwt, de Audi R15, maar enkel Sebring en Le Mans op het programma laat staan.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6427
Daar zal Acura niet blij mee zijn.
Een nieuwe LMP1 ontwikkelen om daar dan slechts 2 races mee te betwisten, hoogst bedenkelijk :confused:
Veel toppers blijven er dan ook niet meer over in het ALMS: géén Audi, géén Penske.......
Het laatste slechte nieuws hebben we nog niet gehad vrees ik.
gwyllion
05-12-2008, 15:00
Op Radio Le Mans was een interview te horen met Gil de Ferran. Uit dat interview maak ik op dat, als Barrichello geen stoeltje in F1 heeft, dat hij Sebring gaat doen in de De Ferran Acura. De 2 Brazilianen zijn vrienden van elkaar, ze kennen elkaar ook professioneel van hun tijd bij Honda F1 team. Daarnaast is Acura natuurlijk onderdeel van Honda, en Japanners zijn loyaal.En plots trekt Honda de stekker uit het F1 team... Wist de Ferran iets meer?
gwyllion
05-12-2008, 15:01
Een nieuwe LMP1 ontwikkelen om daar dan slechts 2 races mee te betwisten, hoogst bedenkelijk :confused:Dat heeft Bentley toch ook gedaan in 2003.
Joest heeft de nodige ervaring. En betrouwbaarheid van de wagen kan tijdens prive testen op punt gesteld worden.
Coach Ep
05-12-2008, 15:14
En sluit deelname van 1 (of meerdere) Audi('s) door privateers (Champion vermoedelijk) niet uit. Maar ik geef toe: de kans is klein...:(
gwyllion
05-12-2008, 15:18
Als ik het persbericht lees, lijkt dit toch uitgesloten:
Audi said it will not be represented by its factory team, Audi Sport North America, in the American Le Mans Series (ALMS) in 2009.
...
"The decision to withdraw was a very difficult one for these reasons. Furthermore, with the Champion racing team we had a partner that operates at the highest level. The extraordinary dedication and precision of Team Champion was the key to Audi's victories over the last few years in America. " Dr. Wolfgang Ullrich, the head of Audi Motorsport, in relating the difficult decision by Audi AG to call off ALMS participation next year. "We achieved an unprecedented winning series together. Since the 2000 season Audi has won the LMP1 title nine-times in succession in this high-caliber sports car championship. Our brand dominated the circuit last season by taking seven wins in eleven races."
Ik heb een eerste entry list samengesteld uit ditjes en datjes opgevangen op verschillende websites, so here goes:
LM P1
Team Peugeot Total - Peugeot 908 HY - 2
Audi Sport Team Joest - Audi R15 TDI - 2 (Albers?)
Pescarolo Sport - Pescarolo 01 (Judd/Chevrolet) - 2 (Red Bull Sponsoring?)
Team Oreca - Courage-Oreca LC70 (Aim) - 2
Creation Autosportif - Creation CA07 (Judd) - 2?
Charouz Racing Systems - TBA - 2 tot 3
Epsilon Euskadi - Epsilon Euskadi ee2 - 1 tot 2 (Verstappen?)
Tokaï University - Courage LC70 (YGK) - Enkel Spa-Francorchamps
Kolles/Futurecom TME - TBA (Audi Motor) - 2
LM P2
West Tec - Porsche RS Spyder -1 (Ex Team Essex)
Horag Racing - Porsche RS Spyder - 1 (Theys/Lammers/TBA)
RML - Lola B08/80 (Mazda) - 1 (Erdoss/Newton)
Racing Box - Lola B08/80 (Judd) - 2 (Francioni/Geri/Ceccato)
Speedy Racing Team Sebah - Lola B08/80 (Judd) - 1 (Pompidou/Belicchi)
WR/Salini - WR LMP2008 (Zytek) - 1 (Salini/Salini/Gommendy)
ASM Team - Ginetta-Zytek 09S - 1 (Amaral)
Kruse-Schiller - Lola B07/40 (Mazda) - 1
Saulnier? - Pescarolo 01 (BMW/Sodemo) - 1 tot 2
TBA - Ginetta-Zytek 07S (Gosselin/Ojjeh) - 1 (Niet Trading Performance)
Barazi/Epsilon - Ginetta-Zytek 07S (Barazi/Vergers/Rees) - 1
Team Bruichladdich Radical - Radical SR9 (AER) - 1 ???
TBA - Acura ARX-01B - 1 (Zwitser Team) ???
LM GT1
LM GT2
IMSA Performance - Porsche 911 GT3-RSR - 2
Felbermayr - Proton - Porsche 911 GT3-RSR - 2
Spyker Squadron - Spyker C8 Laviolette GT2R (Chevrolet) - 1
Speedy Racing Team - Spyker C8 Laviolette GT2R (Chevrolet) - 1
Virgo Motorsport - Ferrari F430 GT - 1
Spartak Racing - Lamborghini Gallardo LP650 GT2 - 1
JMB Racing - Ferrari F430 GT - 2 (Aucott)
Barwell Motorsport - Aston Martin Vantage GT2 - 2
Farnbacher Racing - Ferrari F430 GT - 1 (Erhet)
Farnbacher Racing - Porsche 911 GT3-RSR - 1 ???
James Watt Automotive - Porsche 911 GT3-RSR - 1 ???
James Watt Automotive - Aston Martin Vantage GT2 - 1 ???
Geef gerust opmerkingen als ik ergens fout zit! :)
Momenteel dus wellicht meer Porsches dan Ferrari's in GT2? :worship:
Dat heeft Bentley toch ook gedaan in 2003.
Joest heeft de nodige ervaring. En betrouwbaarheid van de wagen kan tijdens prive testen op punt gesteld worden.
Bentley was een nevenproject van Audi (of beter, de VAG groep) en zij werden datzelfde jaar wel geflankeerd door een resem "privé"-Audi's. In dat opzicht ligt de situatie nu toch anders, geen officiële R15's in LMS en ALMS, en zoals het ernaar uitziet ook geen privé R10's (laat staan R15's).
Een nieuwe LMP1 ontwikkelen om daar dan slechts 2 races mee te betwisten, hoogst bedenkelijk :confused:
Veel toppers blijven er dan ook niet meer over in het ALMS: géén Audi, géén Penske.......
Het laatste slechte nieuws hebben we nog niet gehad vrees ik.
Penske hoogstwaarschijnlijk met Lola-Mazda.
Spyker met Chevy motor? Er waren wel plannen voor een overstap naar een Amerikaanse V8, echter is dat al komend seizoen? Volgens mij hebben de straatauto's nog gewoon een Audi motor.
Viper GTS-R***
05-12-2008, 22:04
LM GT1
Vraag me af wat er nog van die lijst van de GT1's overblijft?
Team Modena weg, Luc Alphand weg, ARC gaat 'zogezegd' mee doen met hun Saleen maar hij staat wel te koop (fiagt.com -> GT market).
Strakka Racing zou naar LMP kunnen overgaan en Spartak enkel GT2 inzetten.
Met andere woorden, welke GT1 is er daadwerkelijk al bevestigd?
Geen één vrees ik? Nu lijkt het mij wel zo: beter geen dan 1 of 2 hoor...
Of heeft iemand anders misschien GT1 nieuws voor de LMS?
Audi heeft zich officieel teruggetrokken uit ALMS. Vanaf 1-1-2009 bestaat Champion racing niet meer.
Hoeveel P1's blijven er dan nog over? gaat Intersport nog voort doen met P1? en dan het merendeel van de wedstrijden alléén rijden?
Hoeveel P1's blijven er dan nog over? gaat Intersport nog voort doen met P1? en dan het merendeel van de wedstrijden alléén rijden?
Euhm, normaal gaat de Acura LMP1 toch ALMS rijden :). In dat opzicht zou er dus niet zoveel veranderen voor Intersport moesten ze deelnemen.
Met een Lola-Mazda? Stoppen ze hun vruchtbare samenwerking met Porsche dan?
Met een Lola-Mazda? Stoppen ze hun vruchtbare samenwerking met Porsche dan?Penske gaat volgend jaar Grand-am rijden met een Riley Porsche Met de zelfde rijders als in de ALMS.
Niet Penske Racing, maar wel Dyson Racing zet zijn samenwerking met Porsche stop. Volgens bepaalde geruchten zou Dyson de Lola's van B-K Motorsports reeds hebben opgekocht.
en het ALMS LM P1 veld zou er als volgt kunnen uitzien:
- De Ferran Motorsports - Acura ARX-02a (1)
- Highcroft Racing - Acura ARX-02a (1)
- Intersport Racing - Lola B06/10 (1)
- Corsa Motorsports - Ginetta-Zytek 07S Q10 (1)
- Conquest Racing - Ginetta-Zytek 07S (1) ?
- Creation Autosportif - Creation CA07 (1/2) ?
- Autocon Motorsports - Lola B06/10 (1) ?
Niet Penske Racing, maar wel Dyson Racing zet zijn samenwerking met Porsche stop. Volgens bepaalde geruchten zou Dyson de Lola's van B-K Motorsports reeds hebben opgekocht.
Je hebt helemaal gelijk. :o:o:o:frusty:
en het ALMS LM P1 veld zou er als volgt kunnen uitzien:
- De Ferran Motorsports - Acura ARX-02a (1)
- Highcroft Racing - Acura ARX-02a (1)
- Intersport Racing - Lola B06/10 (1)
- Corsa Motorsports - Ginetta-Zytek 07S Q10 (1)
- Conquest Racing - Ginetta-Zytek 07S (1) ?
- Creation Autosportif - Creation CA07 (1/2) ?
- Autocon Motorsports - Lola B06/10 (1) ?
Dan heeft mijn voorkeur toch om LM P1 te schrappen! Kampioen worden van 7 wagens? Ik zou bedanken voor de eer ;)
Audi werd de voorbije jaren wel kampioen van 3 wagens, waarvan 2 Audi's
Dan heeft mijn voorkeur toch om LM P1 te schrappen! Kampioen worden van 7 wagens? Ik zou bedanken voor de eer ;)
LMP1 moet volgens mij blijven bestaan. De LMP1-titel is dan misschien wel waardeloos geworden maar het zorgt voor een mooie variatie. De strijd tussen de lichte, wendbare LMP2's en de zwaardere LMP1's was dit jaar om duimen en vingers vanaf te likken. Op sommige circuits was LMP1 in het voordeel, andere dan weer LMP2. Het is net het bestaan van deze twee klasses dat zorgt voor de briljante gevechten die waarvan we dit jaar in de ALMS hebben kunnen genieten.
Ik verkies nog steeds het concept van de ALMS boven dat van de LMS. Geef mij maar kortere races en een aantal stratencircuits doorheen het seizoen. Spa, Monza en Silverstone zijn misschien wel legendarische circuits maar ze leveren vaak minder goede wedstrijden op dan de Noord-Amerikaanse stratencircuits als St.-Petersburg en Detroit. Bovendien zorgt het kortere format van de ALMS voor meer mediabelangstelling.
Daarom heeft de LMS nog enorm veel groeipotentieel volgens mij. Door het aantal wedstrijden te verhogen en de wedstrijdduur in te korten zal men al ver geraken. Normaal zullen de gestegen kosten gecompenseerd worden door de hogere sponsorinkomsten voor teams (dankzij de mediabelangstelling die zal stijgen). Als men dan ook nog eens het showelement wat verhoogt door enkele stratencircuits aan te doen (geen F1-stratencircuits trouwens) zal de LMS een hoge vlucht nemen. Natuurlijk is het misschien wel best om even te wachten tot het ergst van de credit crunch en de komende recessie over is.
Thomaske
19-12-2008, 14:56
Mazda zal de krachtbron leveren van Saulnier Racing.
Bron: Endurance-info
Mvg
Mazda zal de krachtbron leveren van Saulnier Racing.
Bron: Endurance-info
Mvg
Idd. 2 LMP2's met een Mazda krachtbron. Wel een beetje vreemd, er is/was namelijk sprake dat de Pescarolo LMP2's volgend jaar met een Sodemo/BMW V8 motor zouden rijden, kunnen we dan misschien nog een 3de Pescarolo LMP2 verwachten met deze motor of is dit project opgedoekt?
Thomaske
19-12-2008, 16:35
Idd. 2 LMP2's met een Mazda krachtbron. Wel een beetje vreemd, er is/was namelijk sprake dat de Pescarolo LMP2's volgend jaar met een Sodemo/BMW V8 motor zouden rijden, kunnen we dan misschien nog een 3de Pescarolo LMP2 verwachten met deze motor of is dit project opgedoekt?
Daar zit ik ook aan te denken. Het zou mooi zijn om toch een 3e aan de start te krijgen.
Mvg
Thomaske
02-01-2009, 17:10
Het Bugatti circuit wordt toegevoegd aan de LMS kalender.
Maar moeten we hier spreken van twee testdagen of een race weekend op 22/23 april. Dit omdat Racexpress spreekt van testdagen en Pitstop tv over een race.
Mvg
Maar moeten we hier spreken van twee testdagen of een race weekend op 22/23 april. Dit omdat Racexpress spreekt van testdagen en Pitstop tv over een race.
Mvg
Volgens de kalender van het Le Mans circuit zijn dit gewoon testdagen: Essais Le Mans Series. Bovendien valt 22 en 23 april op een woensdag en donderdag, dus dat maakt het helemaal ongeloofwaardig dat het een race is. Kortom Racexpress heeft het bij het rechte eind.
Mvg
Kan dat bericht op Pitstop niet terug vinden .......
Thomaske
02-01-2009, 18:27
Kan dat bericht op Pitstop niet terug vinden .......
Ze hebben het verwijderd want ik ben er 100% zeker van dat ik het heb gelezen. Schrijver van dienst was PB.
Want ik dacht nog bij mezelf. Na het afscheid van JC bij Pitstop moet PB zich ook weer meer en meer gaan bezig houden met LMS en FIA GT enz.
Mvg
Stranger
02-01-2009, 19:16
Racexpress had eerst ook race staan...maar is later gecorrigeerd.
Bij beide sites is het een gevalletje 'oud nieuws' aangezien deze testdagen al langere tijd bekend waren...
Stranger
02-01-2009, 21:06
En italiaracing.net met dezelfde fout.
Ze hebben het verwijderd want ik ben er 100% zeker van dat ik het heb gelezen. Schrijver van dienst was PB.
Altijd printscreens maken van dat soort "issues" ;)
Wat betreft LMS en P1 in 2009 is er een oude bekende minder op de grid te vinden.
Rollcentre verkauft Pescarolo Chassis
Short zieht sich wegen des heruntergefahrenen Supports seines Sponsors Deutsche Bank X-Markets aus der Le Mans Serie zurück. Mit dem Chassis an sich war Short zufrieden
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3424&Itemid=1
Stranger
05-01-2009, 22:56
Altijd printscreens maken van dat soort "issues"Google doet daarin ook wonderen ;)
Dries DS
07-01-2009, 16:41
Bevestiging van een LMS seizoen met wel degelijk 5 races :
Au cours des dernières semaines, certains websites ont annoncé avec fracas l'ajout d'une 6ème épreuve à la Le Mans Series 2009, en l'occurrence une manche de 1000 Km disputée sur le circuit Bugatti du Mans, à la fin du mois d'avril. Les organisateurs de la LMS ont aujourd'hui confirmé, par voie de communiqué de presse, qu'il n'en était rien, et que leur compétition 2009 se limiterait bel et bien à 5 manches.
www.speedactiontv.be
Stranger
08-01-2009, 01:41
Overigens zijn die testdagen op Le Mans Bugatti inmiddels wel verplaatst van 22-23 april naar 25-26 april.
Thomaske
08-01-2009, 22:04
De Porsche RS Spyder LMP2 van VM is verkocht aan Team Goh.
Bron: Racexpress
Mvg
Thomaske
08-01-2009, 22:23
Felbermayr - Proton waarschijnlijk met twee Porsche 911 GT3 RSR aan de start.
Lieb - Lietz en Felbermayr - Ried zullen de duo's zijn.
Bron: autosport.be
Mvg
Felbermayr - Proton waarschijnlijk met twee Porsche 911 GT3 RSR aan de start.
Lieb - Lietz
Sterk duo. :)
Mooi nieuws uit Engeland en Tsjechië:
Drayson Racing werkt dit jaar een volledig programma af in de Le Mans Series. Het team van Lord Drayson zet de Aston Martin Vantage GT2 in, waarmee de ploeg vorig jaar aan de slag was in de ALMS.
...
De Vantage GT2 wordt eerst en vooral voor een volledig kampioenschap naar de LMS gestuurd. Ook de ALMS staat weer op het programma, met ondermeer Sebring en Petit Le Mans, en het team richt de steven ook naar het verre Oosten voor races in Japan en China. Drayson deelt de Vantage opnieuw met Jonny Cocker. Het team hoopt snel te scoren om zo nog een ticket af te dwingen voor de 24 Uren van Le Mans.
...
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6623#more-6623
Audi gaat zijn dieselmotor leveren aan Charouz Racing System. Dat staat in een Frans weekblad te lezen. De LMP1 Lola’s van Charouz zouden uitgerust worden met de TDI uit de R10 van Audi.
Het bericht wordt noch bevestigd noch ontkend door Charouz. In 2008 was de Charouz Lola één van de snelste benzine-proto’s in de LMS met de Aston Martin V12.
...
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6625#more-6625
Hopen dat die Lola-Audi realiteit wordt. Kunnen we meteen zien waar de Lola toe in staat is tov de Peugeot en de nieuwe Audi R15 (er van uitgaande dat Charouz ook Le Mans gaat doen).
Die Lola-Aston van Charouz was toch verkocht aan SpeedyGarage :confused:
Of heeft Charouz inmiddels een nieuw chassis van de Lola coupé aangeschaft om daarin de krachtbron van de Audi R10 TDI te kunnen monteren?
Is er iemand die hierover het fijne weet?
De Lola Audi benzine van twee jaar geleden heeft anders toch niet veel potten gebroken, ondanks al de hoge verwachtingen. Wel een ander team toen en een ander type Lola ook, akkoord, maar toch maar om aan te tonen dat een succesvolle motor alleen ook niet alles is
Die Lola-Aston van Charouz was toch verkocht aan SpeedyGarage :confused:
Of heeft Charouz inmiddels een nieuw chassis van de Lola coupé aangeschaft om daarin de krachtbron van de Audi R10 TDI te kunnen monteren?
Is er iemand die hierover het fijne weet?
Tja, we kunnen natuurlijk een beetje speculeren. Charouz zet maanden geleden zijn spul te koop en verkoopt het ook nog. Audi stopt met LMS maar heeft wel een nieuwe R15 in aanbouw. Audi is niet zo blij met LMS-politiek en stopt met LMS. Audi wil uiteraard Le Mans winnen, first time out. Op die manier de fransen op hun bek timmeren, zowel ASO als Peugeot.
Gooi het geheel in een verknipte geest en ik kom tot de volgende conclusie:
De deal tussen Charouz en Audi is al maanden oud, zo ongeveer de advertentiedatum van de verkoop ;) Audi geeft support aan Charouz. Audi kan op een verkapte manier testen voor Le Mans in Lola chassis, gepimpt by Audi, met een R15 motor (maar R10 op de motordeksel).
Tijdens Le Mans rijden ze bij Charouz met een echte R10 motor, als back-up voor Audi. Mocht de R15 "ploffen" dan schuiven de Lola gepimpte R10 naar voren. Hebben we dan 4/5 Audi's tegen 2/3 Peugeots?
Tevens kan Audi mooie data verzamelen m.b.t. een gesloten prototype van Audi in de komende jaren.
Ja, speculatief..........schiet mij maar af ;)
Weinig op aan te merken behalve misschien onderstaande:
met een R15 motor (maar R10 op de motordeksel)
De R15 krijgt toch een kleinere motor (minder liter inhoud) dan de R10? Dus een R15 motor met R10 badge lijkt me onwaarschijnlijk.
Overigens wordt de V12 van de R10 ook in een Volkswagen baja buggy (http://jalopnik.com/5092761/volkswagen-touareg-v12-tdi-baja-racer) gebruikt.
strepper
10-01-2009, 12:32
dus geen aston martin in P1?
Er zijn nog steeds geruchten over een AM LMP1 project.
En Speedy Racing had er toch ook één gekocht?
Er zijn nog steeds geruchten over een AM LMP1 project.
Geen AM dit jaar op Le Mans volgens Brabham, er is wel "iets" in aantocht:
Aston Martin driver David Brabham does not expect the 2008 GT1-winning team to participate in the Le Mans 24 Hours this year - but confirmed that an LMP1 project is on Aston's agenda.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/72718
Da's raar, 'k dacht nochtans gelezen te hebben dat Richards bevestigde dat ze nog een jaar doorgingen. Ach ja, dan wint Corvette zeker? :)
Coach Ep
11-01-2009, 13:59
Dailysportcar meldt dat er inderdaad een 'factory' LMP1 inzet aan zit te komen. In GT1 komt dan vermoedelijk Gigawave aan de start met waarschijnlijk de nodige 'factory support'... Of het daarbij gaat om een deelname van 1 of 2 wagens is nog onduidelijk (zie ook berichtgeving op site van Gigawave).
Coach Ep
11-01-2009, 14:05
En Speedy Racing had er toch ook één gekocht?
Correct, het "oude" Charouz chassis met AM (Gt1) motor. Ondersteuning door de AM fabriek zal echter op bescheiden peil staan (zie berichtgeving over AM fabrieksdeelname).
Coach Ep
11-01-2009, 14:30
Bemanningen voor Speedy-Sebah zijn bekend gemaakt:
- Marcel Fässler/Andrea Belicchi/Nicolas Prost
- Xavier Pompidou/Benjamin Leuenberger/Jonny Kane
welke equipe op welke wagen wordt ingezet is nog onduidelijk.
bron: endurance-info
Bemanningen voor Speedy-Sebah zijn bekend gemaakt:
- Marcel Fässler/Andrea Belicchi/Nicolas Prost
- Xavier Pompidou/Benjamin Leuenberger/Jonny Kane
welke equipe op welke wagen wordt ingezet is nog onduidelijk.
bron: endurance-info
Fässler/Belicchi/Prost op de LMP1 Lola-Aston Martin en Pompidou/Kane/Leuenberger op de LMP2 Lola-Judd.
De inzet van 2 LMP's heeft echter gevolgen voor het Spyker programma, m.a.w. geen Speedy Spyker meer. Je kon ook moeilijk verwachten dat een privé-team in deze moeilijke tijden 3 wagens in 3 verschillende klassen kan prepareren.
Verder kunnen we ook melden dat Virgo Motorsport 2 Ferrari's zal inzetten. De eerste onder Virgo Motorsport met de Broers McInerney, de 2de onder de naam "Team JMW", met Rob Bell als eerste rijder. Beide wagens zullen op Dunlop's rijden.
Coach Ep
14-01-2009, 22:59
Volgens DSC:
Surprising, but welcome, news emerged today of a full-season entry in the GT1 class of the Le Mans Series - a Saleen S7R for a new team run by an old hand.
Full Speed Racing is American owned, but will be run by Graham Nash's NCK Motorsport'; and its plans for 2009 include the full LMS, an entry for the Le Mans 24 Hours, and possibly an FIA GT campaign with a second S7R.
The team's primary car is the ex-Zakspeed, ex-PeKa Racing machine that ended 2008 with a win at the FIA GT San Luis round, while the second is a former RML car from 2004. The team will be run out of Coventry, with an Austrian base also available for use.
http://farm1.static.flickr.com/26/55937461_a94c69de65.jpg?v=0
Eerst zien dan geloven.. :rolleyes:
Thomaske
15-01-2009, 20:13
Leo Mansell, zoon van Nigel, zal samen met Antonio Garcia de Team Modena Ferrari F430 bemannen.
Mvg
Garcia en Fassler naar GM/Corvette voor Sebring en Le Mans?
Antonio Garcia, part of Aston Martin's winning GT1 driver lineup in last year's 24 Hours of Le Mans, will move to the rival Chevrolet Corvette Racing team in 2009, according to AutoWeek sources.
Meanwhile, the second new face on the Corvette team for this season is understood to be Marcel Fassler, who raced a Corvette for the privateer Phoenix team in the FIA GT Championship in 2008
http://www.autoweek.com/article/20090116/FREE/901169987
Volgens mij is dit leuk nieuws:
Aston Martin will be represented in the 24 Hours of Le Mans by a pair of Gulf-liveried LMP1 coupes built by Lola. Aston Martin Racing, which is run by the Prodrive organization, has put together a deal to mount a strong Le Mans challenge on the 50th anniversary of its only overall win in the French endurance classic.
http://www.autoweek.com/article/20090116/FREE/901169989
Garcia en Fassler vervangen wie bij Corvette?
Kan niet wachten op de eerste foto's van de Aston Martin LMP1 in Gulf kleuren :cool:
Garcia en Fassler vervangen wie bij Corvette?
Volgens dat stukje Ron Fellows en Max Papis.
Sorry, ik had het bericht te snel gelezen. Fellows is met pensioen en Papis gaat richting NASCAR.
Volgens mij is dit leuk nieuws: Quote:
Aston Martin will be represented in the 24 Hours of Le Mans by a pair of Gulf-liveried LMP1 coupes built by Lola. Aston Martin Racing, which is run by the Prodrive organization, has put together a deal to mount a strong Le Mans challenge on the 50th anniversary of its only overall win in the French endurance classic.
http://www.autoweek.com/article/20090116/FREE/901169989
Natuurlijk is dat leuk nieuws, maar als je het artikel helemaal leest zal je merken dat de deal helemaal nog niet rond is, niet met Gulf en al evenmin met Lola. Het nieuws circuleert trouwens al enkele dagen op het forum van ten-tenths. Men kan zich terecht de vraag stellen of Lola wel zoveel chassis klaar krijgt tegen het seizoensbegin, er is immers ook nog het onbevestigde gerucht over de Charouz Lola Audi.
Voorlopig dus wishful thinking, maar dan wel van een aangename soort :)
En van mij mogen ze er allemaal bij zijn :D
Het verhaal staat ook te lezen in de Autosport van 15-01. Een van de bronnen die daarin genoemd worden is Frederic Dor! Niet de minste gezien zijn banden met Prodrive / Ferrari 550 en AM DBR9. Een van de oorzaken waarom e.e.a. nog niet officieel bekend is zijn de problemen waarin AM op dit moment zit. O.a. 600 man op straat, zie http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/transport/article5536941.ece
Toch Audi's in het LMS:
Hoewel Audi dit jaar met de nieuwe R15 TDI aan de start van de 24 uur van Le Mans verschijnt, zal de kampioenswagen Audi R10 TDI straks toch weer te zien zijn tijdens de vermaarde etmaalrace in Frankrijk. Het privé-team van Colin Kolles gaat namelijk twee R10 TDI’s aanschaffen en daarmee in de LMS racen.
...
Albers bij Kolles in R10 TDI?
Omdat Albers aan het eind van het vorig racejaar zijn debuut in de ALMS maakte met de Audi R10 TDI, is het interessant om te zien of Albers deel zal gaan uitmaken van Kolles’ plannen om twee R10 TDI’s van Audi aan te schaffen en daarmee in de Europese LMS te gaan racen.
...
Bron: http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9293&rubriek=int
:):):)
Hoe financierd Kolles dat toch allemaal?
En wat betreft Albers z'n kansen. Die schat ik laag in want ik kan me voorstellen dan Audi haar fabriekscoureurs uitleent aan Kolles.
Toch Audi's in het LMS
Als deze deal met Kolles doorgaat zien we volgens mij geen Charouz Lola Audi's in 2009. Het is immers veel eenvoudiger met kant en klare R10 TDI's aan de start te komen dan te trachten die Audi krachtbron te verenigen met de Lola coupé. Trouwens, als Audi die beide teams plus hun eigen Sebring en Le Mans deelname van technische support moet voorzien, zullen ze toch wel handen te kort komen.
Met al die winterse knolseldertijdverhalen (er zijn nu geen komkommers) gaan we naar een ongezien aantal LMP1 & 2 wagens. Nog even en er is geen plaats meer voor GT2 :rolleyes:
gwyllion
19-01-2009, 14:08
Ik ben benieuwd wie de kosten gaat betalen om de R10 aan het reglement van dit jaar (kleinere achtervleugel en restrictor) aan te passen.
Hoe financierd Kolles dat toch allemaal?
Ik weet niet of we dat allemaal wel willen weten.Verbaas me alleen dat Audi zaken blijft doen met een persoon die toch als discutabel bekend staat. In Nederland komt die Kolles volgens mij niet door de wet Bibob (http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/bibob/index.aspx)heen ;) En niet alleen Audi, vroeger al met MB in de F3.
De beste man moet toch op bepaalde vlakken een genie zijn. Kwaliteit hebben zijn teams in de F3 en DTM nooit laten zien. En toch, altijd goede contracten en contacten.
Lijkt me wel de ideale set-up voor Audi om via de zijkant een "tweede fabrieksteam" op Le Mans actief te hebben.
De Deen Christian Bakkerud naar Kolles:
http://www.motorsport-total.com/mehr/news/2009/01/Kolles_LMS-Team_Bakkerud_als_erster_Fahrer_bestaetigt_0901190 6.html
Toch Audi's in het LMS:
Meervoud? Kan iemand mij de originele persbabbel van Audi doorsturen? Ik bespeur een verschil:
Op Autosport.nl:
Het privé-team van Colin Kolles gaat namelijk twee R10 TDI’s aanschaffen en daarmee in de LMS racen.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9293&rubriek=int
Dus twee wagens op de grid?
Op Autosport.be
Kolles met twee Audi R10 TDI in LMS
Team Kolles zet volgend seizoen twee Audi R10 TDI in de LMS in. Het team van Dr. Kolles, dat via TME onder meer in DTM aanwezig is, kocht twee Audi R10 TDI LMP1 prototypes van Audi en maakt in 2009 zijn opwachting in LMS en Le Mans.
http://www.autosport.be/news/2009/01/19/KollesMetTweeAudiR10TdiInLms
Twee wagens in de LMS!
De Audi R10 TDI zal hoogstwaarschijnlijk dan toch aan de start verschijnen van de LMS en de 24 Uren van Le Mans. De voormalige F1-teambaas Colin Kolles staat op het punt 2 R10’s te kopen voor een privé-programma in de Le Mans-competities
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6739
2 wagens kopen, 1 wagen inzetten? Maar welke competities? Er is toch maar 1 LMS en Le Mans zelf is een ander verhaal.
Ik lees drie Nederlandstalige pagina's, waarschijnlijk gebaseerd op hetzelfde persvericht en ik kom tot drie verschillende conclusies!
Tja, wat moet ik nu als endurance-liefhebber met een beperkte kennis van de Nederlandse taal? Kan iemand mij uit mijn lijden verlossen? Mmmmmmmmmm, toch eens even bij de Duitsers lezen:
Kolles plant LMS mit privatem Audi R10 TDI
Der erfolgreiche Audi R10 TDI wird voraussichtlich auch 2009 auf europäischen Rennstrecken zu sehen sein. Während Audi werksseitig 2009 mit dem neuen R15 TDI bei den 24 Stunden von Le Mans startet, plant Colin Kolles für sein Rennteam den Kauf von zwei Audi R10 TDI
http://www.motorsport-total.com/mehr/news/2009/01/Kolles_plant_LMS_mit_privatem_Audi_R10_TDI_0901190 1.html
Bij de koop spreekt men over meervoud, bij de inzet over 1 exemplaar.
Das Kolles-Team startet 2009 mit einem Audi R10 TDI in der LMS und hat nun mit dem Dänen Christian Bakkerud einen ersten Fahrer verpflichtet
http://www.motorsport-total.com/mehr/news/2009/01/Kolles_LMS-Team_Bakkerud_als_erster_Fahrer_bestaetigt_0901190 6.html
Hier is zeer duidelijk te lezen dat men bij Kolles 1 wagen zal inzetten voor LMS.
4 websites, 5 artikels. Welke conclusie moet ik nu trekken? Mijn beheersing van de Nederlandse en Duitse taal is niet goed te noemen en kom dus tot dit bericht op het forum. En ja, van elke pagina heb ik print-screens gemaakt :)
Ik ga voor 2 wagens verkocht aan Kolles en 1 wagen zal ingezet worden. Kansen voor Albers lijken me nihil gezien de het tekenen van Bakkerud.
Het persbericht:
19 January 2009
Private team plans LMS with Audi R10 TDI
Successful diesel sportscar in customer hands for the first time
Dr Colin Kolles’ team plans to buy two Audi R10 TDI cars
Car may also be fielded at the Le Mans 24 Hours
Ingolstadt – The successful Audi R10 TDI is likely to appear again on European race tracks in 2009. While Audi will contest the 24 Hours of Le Mans as part of its factory commitment with the new R15 TDI in 2009, Dr
Colin Kolles is planning to buy two Audi R10 TDI cars for his racing team. The privately fielded prototypes are planned to return to the venues of their greatest exploits in 2009: to the European-based Le Mans Series and to the 24-hour race at Le Mans, in which the Audi R10 TDI has not been beaten so far.
Since the 2006 season Audi has been cooperating with Dr Colin Kolles, who has entered two Audi A4 DTM cars in the DTM since that time. Now, the team owner based in Greding near Ingolstadt wants to extend his motorsport involvement to the sportscar area on his own initiative. The team plans to contest the 24-hour race at Le Mans on 13 and 14 June 2009 as well as the five rounds of the European-based Le Mans Series.
Audi Sport will sell two R10 TDI vehicles to Dr Kolles for this purpose and complement the agreement by a service package encompassing support for the private racing commitments by members of Audi Sport’s technical staff.
"We welcome the fact that Dr Kolles decided to take on this commitment and wants to purchase two Audi R10 TDI cars," said Head of Audi Motorsport Dr Wolfgang Ullrich. "While on the factory side of the house we are concentrating on the development and fielding of the new R15 TDI sportscar as well as on the DTM, we are pleased to see that the R10 TDI will be privately entered in future and that racing vehicles of the Audi brand will continue to be represented in the Le Mans Series. That is why we agreed to the sale of the cars. However, our involvement will be strictly limited to providing support under the terms of the service agreement."
In the 2006, 2007 and 2008 racing years, the Audi R10 TDI clinched as many as 22 overall victories in 38 worldwide entries. At the 24 Hours of Le Mans as well as in the final LM P1 classification of the American Le Mans Series during that time frame the Audi R10 TDI remained unbeaten and last year won the LM P1 class of the European-based Le Mans Series as well.
Strakka Racing met een Ginetta-Zytek naar LMP1 klasse van LMS. Ze willen ook graag deelnemen aan Le Mans. Rijders van dienst zijn Peter Hardman en Nick Leventis.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6749
Het persbericht:
Afgaande op de UK-versie ga ik voor twee wagens in de LMS maar erg hard staat het er niet. Je kan het bericht ook zo lezen dat ze wel twee wagens verkopen maar zich niet uitlaten over het aantal wagens dat ingezet zal worden. Toevallig ook nog een DE-versie ter beschikking?
Maar om een extra wagen te kopen voor enkel Le Mans is ook overdreven. Tussen de 4e LMS race en Le Mans zit meer dan een maand. En mocht men de Audi R10 crashen dan heeft Audi er nog wel eentje in de garage staan. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het 2 wagens betreft, bovendien is Kolles nog niet zeker van deelname aan Le Mans, al twijfel ik niet dat hij voor minimaal 1 wagen een uitnodiging krijgt.
Epsilon gaat voor deelname aan Le Mans en LMS wedstrijden die na Le Mans plaatsvinden.
Het lijkt er toch op dat LMS geen grote klappen op gaat lopen wat betreft aantal deelnemers.
Duitse press release:
Privatteam plant LMS mit dem Audi R10 TDI
Erfolgreicher Diesel-Rennsportwagen erstmals in Kundenhand
Team von Dr. Colin Kolles plant den Kauf von zwei Audi R10 TDI
Einsatz auch bei den 24 Stunden von Le Mans möglich
Ingolstadt – Der erfolgreiche Audi R10 TDI wird voraussichtlich auch 2009 auf europäischen Rennstrecken zu sehen sein. Während Audi werksseitig 2009 mit dem neuen R15 TDI bei den 24 Stunden von Le Mans startet, plant Dr. Colin Kolles für sein Rennteam den Kauf von zwei Audi R10 TDI. Vorgesehen ist, dass die privat eingesetzten Rennwagen 2009 an die Orte ihrer größten Erfolge zurückkehren: in die europäische Le Mans-Serie und zum 24-Stunden-Rennen in Le Mans, bei dem der Audi R10 TDI bisher ungeschlagen ist.
Audi kooperiert seit der Saison 2006 mit Dr. Colin Kolles, der seither zwei Audi A4 DTM in der DTM eingesetzt hat. Nun möchte der in Greding bei Ingolstadt ansässige Teambesitzer sein Motorsport-Engagement aus eigener Initiative auf den Sportwagen-Bereich ausweiten. Das Team plant, beim 24-Stunden-Rennen in Le Mans am 13. und 14. Juni 2009 sowie bei den fünf Läufen zur europäischen Le Mans-Serie anzutreten.
Audi Sport wird dafür zwei Exemplare des R10 TDI an Dr. Kolles veräußern und das Abkommen durch ein Service-Paket komplettieren. Es umfasst die Betreuung der privaten Renneinsätze durch Techniker von Audi Sport.
"Wir begrüßen es, dass Dr. Kolles sich zu diesem Engagement entschlossen und zwei Audi R10 TDI erwerben möchte", erklärt Audi Motorsportchef Dr. Wolfgang Ullrich. "Während wir uns werksseitig auf die Entwicklung und den Einsatz des neuen Sportwagens R15 TDI sowie auf die DTM konzentrieren, freuen wir uns, dass der R10 TDI künftig in privater Initiative eingesetzt werden soll und Rennfahrzeuge der Marke Audi weiter in der Le Mans-Serie vertreten sein werden. Deshalb haben wir dem Verkauf der Autos zugestimmt, werden allerdings ausschließlich durch das Service-Abkommen unterstützend mitwirken."
Der Audi R10 TDI hat in den Rennjahren 2006, 2007 und 2008 bei 38 weltweiten Einsätzen nicht weniger als 22 Gesamtsiege errungen, blieb bei den 24 Stunden von Le Mans sowie in der LM P1-Endwertung der American Le Mans-Serie in diesem Zeitraum jeweils ungeschlagen und gewann im Vorjahr auch die LM P1-Klasse der europäischen Le Mans-Serie.
- Ende -
Op basis van de DE-press release ga ik voor twee wagens in de LMS ;)
Veel gravel op Le Mans dit jaar?
Petter Solberg gaat volgende week de nieuwe LMP1 van Courage-Oreca testen. De voormalige wereldkampioen rally heeft voorlopig geen WRC-programma na het afhaken van Subaru.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6759
Sinds 01-01-09 lijkt Pitstop de site waar je het eerste het Nederlandstalige endurance nieuws kunt lezen :)
Sinds 01-01-09 lijkt Pitstop de site waar je het eerste het Nederlandstalige endurance nieuws kunt lezen :)
Opvallend...
Engelstalige press release met betrekking tot Solberg:
http://www.endurance-info.com/static.php?subaction=showfull&id=1232472903&archive=&start_from=&ucat=2&op=communiques_index.txt&npds=1
Single seater team Jenzer Motorsport heeft the voormalig Swiss Spirit Lola in bezit. Of we de wagen ook daadwerkelijk in actie gaan zien is afhankelijk van budget. De motor is nog onbekend.
Bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=7059&thold=0
Thomaske
27-01-2009, 10:47
2 Aston Martin LMP1 voor het gehele Le Mans Series seizoen en tevens ook de 24 Heures du Mans.
http://www.autosport.be/show.image?id=18839&size=3
Rijders van dienst zijn Jan Charouz, Tomas Enge, Stefan Mücke, Darren Turner, Harold Primat en een nog aan te duiden naam.
Bron: autosport.be/Joost Custers
Mvg
De winnaar van het team met de mooiste LMP is ook bekend...wat een prachtige wagen. :cool::cool::cool:
Prachtige bolide :applaus: Enigszins verrassend dat het koetswerk anders gevormd is dan de andere Lola coupés.
Nu zijn wellicht ook de twijfels omtrent Charouz Racing System van de baan. Die zien we niet als LMP1 team aan de start verschijnen vermits de rijders nu bij AMR geïntegreerd zijn.
.....en Pescarolo gaat weer een bank achteruit :rolleyes:: Harold Primat kwijt en een sterke "petrol" concurrent erbij in LMP1. Ben eens benieuwd waarover hij nu weer gaat klagen.
Wat een tegenvaller, ik had toch iets stijlvollers verwacht. (smaken verschillen zoals hierboven te lezen valt :))
Entrylist LMS:
http://www.endurance-info.com/2009_LMS/EntryList.pdf
Geen Peugeot :(
De deelnemerslijst is uit: hier (http://www.endurance-info.com/2009_LMS/EntryList.pdf)
Alvast even opsommen:
- Geen Peugeot's :mad:
- Geen Epsilon Euskadi (hopelijk wel na Le Mans)
- Tweede Ginetta-Zytek voor Team LNT
- 2 Lucchini's :confused: (alvast tot aan de technische keuring :))
- Geen Goh Porsche RS Spyder
- 1 'Oude' Ferrari in GT1
- Geen Aston Martin in GT1 :(
- Zeer fraaie GT2 Grid: 9 Ferrari's, 3 Porsche's, 3 Aston Martin's en 1 Spyker en Lamborghini
In Totaal zijn er 49 auto's ingeschreven, met zeker nog enkele race-by-race inschrijvingen. We mogen dus gerust zeggen dat het LMS kampioenschap zich geen bal aantrekt van de economische crisis! En maar goed ook, ik ga Spa-Francorchamps alvast aanstippen in mijn agenda ;)
Sir Kwietje
27-01-2009, 15:23
De winnaar van het team met de mooiste LMP is ook bekend...wat een prachtige wagen. :cool::cool::cool:
Vind hem niet Vis genoeg voor ne AM te zijn :rolleyes::p
Entrylist LMS:
http://www.endurance-info.com/2009_LMS/EntryList.pdf
Geen Peugeot :(
Was toch al langer bekend?
Mogelijk rijden ze wel 2 wedstrijden.
gwyllion
27-01-2009, 17:36
Was toch al langer bekend?
Mogelijk rijden ze wel 2 wedstrijden.Het laatste wat ik gehoord had, was dat ze op 9 februari hun programma zouden bekend maken.
Thomaske
27-01-2009, 17:56
Het laatste wat ik gehoord had, was dat ze op 9 februari hun programma zouden bekend maken.
Idem hier. Het is toch al op verschillende websites gemeld dat Peugeot hun programma pas in Februari bekend zou maken.
Mvg
LMS lijkt idd niet veel last te hebben van de crisis, maar er is wel veel minder inbreng van de constructeurs dit jaar (Gelukkig kwam er Aston Martin er nog, maar ik vraag me af wat ze in hun eerste jaar kunnen presteren).
Ach ja, wss komt dit de spanning ten goede, dus ik heb wss niet veel te klagen ;).
Ook gaat het aantal LMP's wat achteruit denk ik, maar je hebt natuurlijk nog altijd de race-by-race entries he :)
De GT2 klasse is zeer indrukwekkend, hopelijk worden de andere GT2 kampioenschappen (FiaGT2 en OpenGT) even indrukwekkend...
De Aston Martin is natuurlijk een evolutie van de Charouz Lola-Aston Martin, dus helemaal nieuw is de wagen niet. En het afhaken van Audi (al verwacht ik veel Audi Sport en Joest mensen bij Kolles) en race-by-race deelname van Peugeot is misschien voor de spanning van het kampioenschap wel beter.
GT2 klasse ziet er zeer interessant uit. GT1 is een klasse met, op Reiter na, 2e niveau teams. Van mij had die klasse geschrapt kunnen worden.
GT1 is een klasse met, op Reiter na, 2e niveau teams. Van mij had die klasse geschrapt kunnen worden.
Waarschijnlijk doen ze enkel mee omdat ze op die manier een goede kans hebben op een LM-uitnodiging voor 2010...
GT2 klasse ziet er zeer interessant uit.
Zonde dat het zo'n Ferrari-cup is. :)
Zonde dat het zo'n Ferrari-cup is. :)
Dat wel, maar je kunt die teams geen ongelijk geven want de Ferrari is nu eenmaal die beste wagen.
Dat wel, maar je kunt die teams geen ongelijk geven want de Ferrari is nu eenmaal die beste wagen.
Grapjas, welke auto heeft gewonnen in ALMS, daar waar de beste Porsche teams zich bevinden? De semi-fabrieksteams die de Porsches runnen in LMS & FIA GT zijn minder goed dan die van ALMS, terwijl ze bij Ferrari stuk voor stuk topteams hebben. (AF Corse, Risi, Virgo)
Dan verschillen we van mening.
gwyllion
28-01-2009, 14:32
@Integra: en Le Mans :cool:
@Integra: en Le Mans :cool:
Daar hebben de Porsches zichzelf uitgeschakeld, Flying Lizard tegen IMSA, remember?
@ Fire, verschillen van mening? Het is geen kwestie van mening ...
R@ce@holiC
28-01-2009, 14:54
Daar hebben de Porsches zichzelf uitgeschakeld, Flying Lizard tegen IMSA, remember?
@ Fire, verschillen van mening? Het is geen kwestie van mening ...
Idd, kijk naar de ALMS, daar wint Porsche... en daar rijden er ook geen prutsers in de 430's... ;)
En als de 2 top Porsches elkander niet eraf gereden hadden, had het op zijn minst spannend geweest in Le Mans. :)
Teamchef Lou Gigliotti hat zumindest eine Nennung für den Klassiker an der Sarthe eingereicht.
"Wir haben das Ziel, in Le Mans teilzunehmen und werden, falls unsere Nennung akzeptiert wird, mit Marc Goosens als Pilot und der Unterstützung von französischen Sponsoren und dem französischen Corvette Club antreten
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3516&Itemid=1
.......
Viper GTS-R***
31-01-2009, 14:49
Moet eens naar de foto's kijken van het verslag van endurance-inco.com dat over Farnbacher gaat en z'n Panoz van PTG waar hij gaat mee rijden dit seizoen.
Ben ik fout of heeft die echt een nieuw bumper pakket gekregen?
Voor bumper en zijkanten lijken met toch helemaal vernieuwd?
The Le Mans 24-Hours event is in rude good health and doesn’t mind admitting it! The ACO has received 82 entry requests for the 2009 race. Despite the quality of all these candidatures only 55 cars will line up on the starting grid.
For the ACO this figure is cause for joy, and it is also a reward for the club, which has fought hard against all odds to impose its technical choices, so that the greatest endurance race in the world remains faithful to the Le Mans spirit. 82 entry forms have been sent to the ACO!
This is a remarkable number that has swept away the fears that hang over motor racing due to the current economic crisis. Once again, the Le Mans passion is stronger than ever, and the host of competitors wanting to have their names associated with the myth is living proof of this.
82 entries, it’s almost the same as in 2008 (88 requests) and better than 2007 (76)!
The most remarkable fact is that these 82 requests are all of an exceptionally high level in terms of quality and variety. They could all start the 2009 Le Mans 24 Hours were it not for the fact that the regulations limit the number to 55.
And it has to be stressed that the top prototype categories, LM P1 and LM P2, represent more than 50% of the entries with a total of 44 cars!
...
http://www.planetlemans.com/2009/01/29/le-mans-24-hours-82-entries-for-55-places/
:) Le Mans blijft z'n aantrekkingskracht houden :)
Moet eens naar de foto's kijken van het verslag van endurance-inco.com dat over Farnbacher gaat en z'n Panoz van PTG waar hij gaat mee rijden dit seizoen.
Ben ik fout of heeft die echt een nieuw bumper pakket gekregen?
Voor bumper en zijkanten lijken met toch helemaal vernieuwd?
Bumper lijkt inderdaad nieuw te zijn.
Die hele wagen is medio 2008 compleet verbouwd, is ook een 'fastback' nu in plaats van een 'coupe', met een wat schuinere achterruit.
http://motorsport.com/photos/alms/2008/atl/alms-2008-atl-rs-0247.jpg
Peugeot heeft vandaag zijn programma vrijgegeven. Zoals verwacht staan Sebring en Le Mans op het programma. Verrassinkje is wel dat ze slechts één LMS-race meedoen, gelukkig voor ons wel de beste: Spa. Ze zullen daar normaal gezien met 3 wagens aan de start komen :)!
Peugeot heeft vandaag zijn programma vrijgegeven. Zoals verwacht staan Sebring en Le Mans op het programma. Verrassinkje is wel dat ze slechts één LMS-race meedoen, gelukkig voor ons wel de beste: Spa. Ze zullen daar normaal gezien met 3 wagens aan de start komen :)!
En met de volgende bemanningen:
A Spa, les équipages seront identiques : Klien/Lamy/Minassian, Montagny/Sarrazin (Bourdais étant absent pour cause de GP F1), et donc Brabham/Gené/Wurz pour une troisième Peugeot très internationale.
Dus Peugeot gaat Le Mans wederom niet winnen...;) Wil men Le Mans winnen dan moet men, naar mijn mening, meer racen als Sebring en Spa alleen.
Dus Peugeot gaat Le Mans wederom niet winnen...;) Wil men Le Mans winnen dan moet men, naar mijn mening, meer racen als Sebring en Spa alleen.
audi lukte het toch? trouwens dan gaat audi ook niet winnen dit jaar.
Jullie zitten in de verkeerde thread! Het is pas 2009;)
Viper GTS-R***
09-02-2009, 20:17
Jullie zitten in de verkeerde thread! Het is pas 2009;)
Is hierbij even rechtgezet ;-)
't Is fijn vast te stellen dat een effektieve/aktieve F1-piloot, in casu Seb Bourdais, ook de kans krijgt om tijdens het F1 seizoen eveneens aan te treden in een sportscar discipline. Is er een trendbreuk op komst en gaan we terug naar de "good old days" waar toppiloten zich konden meten in verschillende takken van de autosport? 't Zal wellicht toeval zijn ;) In ieder geval kan je eruit afleiden dat Torro Rosso zijn piloten niet verbiedt om bij te klussen.
.....en begin nu niet over Klien,Gené en Wurz :rolleyes: want dat zijn momenteel F1-testpiloten en geen effektieve zondagsrijders.
.....en begin nu niet over Klien,Gené en Wurz :rolleyes: want dat zijn momenteel F1-testpiloten en geen effektieve zondagsrijders.
Idd deze drie rijden echt wel beter dan zondagsrijders ;)
gwyllion
11-02-2009, 10:32
Peugeot heeft vandaag zijn programma vrijgegeven. Zoals verwacht staan Sebring en Le Mans op het programma. Verrassinkje is wel dat ze slechts één LMS-race meedoen, gelukkig voor ons wel de beste: Spa. Ze zullen daar normaal gezien met 3 wagens aan de start komen :)!Voor mij is de verrassing de komst van David Brabham. Wegens zijn link met Prodrive was het logischer dat hij in de Aston Martin LMP1 zou deelnemen in Le Mans.
http://www.sportautomoto.it/preview/sportauto/sportauto.html
Op de voorpagina staat een afbeelding van de Audi R15. :)
http://www.sportautomoto.it/preview/sportauto/sportauto.html
Op de voorpagina staat een afbeelding van de Audi R15. :)
Foto zonder watermerk:
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=2395563&postcount=172
Apart ontwerp.
Foto zonder watermerk:
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=2395563&postcount=172
Apart ontwerp.Link werkt toch niet goed ze .
Ik zie geen foto.
Link werkt toch niet goed ze .
Ik zie geen foto.
Foto is verwijderd.
Op autosport.com staat ook een foto. De voorkant ziet er vernieuwend uit.
het gebrek aan een dak valt op...
het gebrek aan een dak valt op...
Ja, ik vind het wat jammer dat ze niet voor een gesloten model kozen. Ik blijf ze mooier vinden dan de open lmp's. :)
Ziet er op het eerste zicht wel een boeiende wagen uit. Zoals eerder gezegd zal er heel wat inkt gaan vloeien rond de nieuwe voorkant. Ook is het opmerkelijk dat ze hetzelfde truukje gebruiken als Acura om de achtervleugel te ondersteunen. Het is mooi dat zowel Audi, Peugeot als Acura een compleet andere filosofie hebben in het ontwerp van hun wagen!
Ja, ik vind het wat jammer dat ze niet voor een gesloten model kozen. Ik blijf ze mooier vinden dan de open lmp's. :)
Maar de voordelen van een gesloten prototype leven (verwaarloosbaar aërodynamisch voordeel) niet op tegen de voordelen van een LMP. (lager zwaartepunt, gewichtsbesparing, geen systemen om condens tegen te gaan, geen airco)
Op Mulsanne Mike's (http://www.mulsannescorner.com/newsjan09.html) staan er nog enkele snippets van de R15.
Mja, het eerste wat me te binnenschiet is "Extreem"! Vergeleken met deze Audi ziet de Peugeot er een normale Prototype uit :)
Ziet er een stuk agresiever uit dan de r10, wel spijtig dat hij geen dak heeft, is veel mooier.
gwyllion
13-02-2009, 10:11
Op Mulsanne Mike's (http://www.mulsannescorner.com/newsjan09.html) staan er nog enkele snippets van de R15. Er zijn nog wat extra ingescande foto's bij gekomen. Een zeer bizarre neus.
Thomaske
13-02-2009, 10:43
Vanina Ickx in Le Mans en LMS: onderhandelingen met Kolles voor een zitje in een Audi R10 LMP1, ze zoekt naar budget. Onderhandelt ook met Horag om samen met Theys team te vormen in de Porsche Spyder LMP2.
Bron: La DH
gwyllion
13-02-2009, 16:41
Hoge resolutie foto door Audi zelf: http://www.racecar-engineering.com/news/cars/301474/audi-r15-tdi-revealed.html
Viper GTS-R***
15-02-2009, 22:09
Spyker is alvast begonnen met het testen en dit op Vallelunga.
Verslagje en enkele foto's vind je op racingworld.it/sportgt
Iemand en idee waarom die voorruit zo smal is gemaakt met die blauwe band?
Kijkt de piloot mee door het blauw of heeft die echt zo'n klein zichtsruimte?
http://www.racingworld.it/public/photo/20090213_Vallelunga_Spyker.jpg
Stranger
16-02-2009, 01:03
Die blauwe band zat er het hele seizoen al...alleen stond er toen de REBELLION sponsoring op :)
Die blauwe band zat er het hele seizoen al...alleen stond er toen de REBELLION sponsoring op :)
Ik denk dat zijn opmerking eerder gaat om de omvang van de band waardoor het gezichtsveld van de bestuurder enorm klein wordt. :)
R@ce@holiC
16-02-2009, 12:30
Ik denk dat zijn opmerking eerder gaat om de omvang van de band waardoor het gezichtsveld van de bestuurder enorm klein wordt. :)
Ik denk niet dat dit zo'n groot probleem is... Het zal wel helpen de temperatuur in de cockpit laag te houden, met die airco-regel. Trouwens, buiten sommige "vliegende proto's" zal er toch niet echt veel van boven afkomen lijkt mij :D.
Op de Volvo S40 in Belcar een paar jaar terug was zowat de halve ruit afgeplakt met een "zonneband" :p
op deze foto zie je de piloot zitten, hij zit laag genoeg om er niet al te veel last van te hebben
Coach Ep
16-02-2009, 13:30
Team Essex (als de naam gehandhaafd blijft) zal als voorbereiding op de Le Mans 24H aan de start van de LMS manche op Spa komen. Eén van de rijders zal Emmanuel Collard zijn! Betekent dus dat hij niet voor Pescarolo zal rijden - althans niet deze race.
Door het schrappen van het testweekend voor Le Mans, is Spa als voorbereiding steeds interessanter aan het worden voor diverse teams (blijkt o.a. uit de deelname van 3 Peugeots). :)
Uit het persbericht van Larbre:
Larbre Compétition revient dans le championnat Le Mans Series en 2009 avec une Saleen GT1.
En ce qui concerne les 1000kms de Barcelone en Avril, l’équipe de pilotes sera composée de Patrick Bornhauser et David Hallyday qui devraient être accompagnés de Patrice Goueslard.
Le patron de Larbre Compétition, Jack Leconte, commente: « Nous sommes très contents de revenir en Le Mans Series. Nous avons été présents dans ce championnat depuis la première épreuve et nous avons remporté beaucoup de courses au fil des années. Outre le LMS, nos objectifs pour 2009 seront de défendre notre titre en championnat de France GT FFSA et de continuer à courir au Mans. La saison 2009 promet d’être très excitante. »
Spyker is alvast begonnen met het testen en dit op Vallelunga.
Verslagje en enkele foto's vind je op racingworld.it/sportgt
Iemand en idee waarom die voorruit zo smal is gemaakt met die blauwe band?
Kijkt de piloot mee door het blauw of heeft die echt zo'n klein zichtsruimte?
http://www.racingworld.it/public/photo/20090213_Vallelunga_Spyker.jpg
Voor de Spyker is het véél belangrijker dat de piloot een grote achteruitkijkspiegel heeft dan dat hij een grote voorruit heeft :gas:
Voor de Spyker is het véél belangrijker dat de piloot een grote achteruitkijkspiegel heeft dan dat hij een grote voorruit heeft :gas:
LOL :D
Andy's back en we zullen het wel geweten hebben! :p
Genieten jullie hier ook van?
De Britse website dailysportscar.com heeft het vermoeden dat er gesprekken gaande zijn tussen Vitaphone en de ACO, organisator van de 24 Uur van Le Mans. De Maserati MC12 van Vitaphone was de afgelopen seizoen ‘auto non grata’ in Le Mans, maar voor de laatste grote GT1-confrontatie zou dat wel eens anders kunnen zijn. Een gevecht Maserati MC12 vs Corvette C6.R vs Aston DBR9 vs Saleen S7R vs Lamborghini Murcielago vs 550 Maranello(Del Bello) zou een wel echt waardig afscheid van de GT1-klasse kunnen zijn.
http://www.autosport.be/news/2009/02/22/EnduranceKortnieuws
FLASHNIEUWS
Naar het schijnt wil Vitaphone een Porsche RS Spyder inzetten in de 24 Uren van Le Mans. Vitaphone onderhandelt in ieder geval met ACO. 40 minutes ago
http://www.pitstoptv.be/
Een MC12 op Le Mans? Ik zal verder zwijgen :D
De Dome S102 is terug: :)
Newly founded Team ECOSpeed, based in Lugano, Switzerland, is ready to challenge the established competitors in Le Mans Series, Asian Le Mans Series, selected events of American Le Mans Series, and, if the entry is accepted, the 24 Hours of Le Mans.
ECOSpeed will take back on tracks, the Dome S102, quickest independent car in 2008 Le Mans 24 Hours, both in qualifying and in race, thanks to an agreement with Dome Co. Ltd.
Team Principal Frank Van Nunen, has put together a first class Technical Team, headed by Chief Engineer Steve Nichols, and many other well known names in Sportscar Racing.
The driver line up, team composition, car livery etc. can be found soon at the teams website www.team-ecospeed.com , which is currently under construction, but will be online soon.
Source : Team ECOSpeed
Klinkt Nederlands/Vlaams. Iemand ooit van hem gehoord?
Een MC12 op Le Mans? Ik zal verder zwijgen :D
Vitaphone had dankzij winst in FIA GT een uitnodiging voor Le Mans, echter die hebben ze afgewezen. Dus, naast de technische problemen die deelname voor de Maserati onmogelijk maken (al weet je bij de ACO nooit ;)), lijkt me GT1 zeer onwaarschijnlijk.
Dat ze die Maserati motor maar in een LMP1 plaatsen :cool:
Overigens zien we de Essex Porsche Spyder dankzij de rijk gevulde beurs van Kristian Poulsen ook in 2009 terug.
Luc Alphand Adventures dan toch in de LMS!
BRON: www.endurance-info.com
De Dome S102 is terug: :)
Klinkt Nederlands/Vlaams. Iemand ooit van hem gehoord?
Veel info is er over die Nederlander Frank van Nunen niet te vinden. Tot dusver was (is?) hij de manager van kamikazepiloot Hideki Noda die de Kruse Schiller Lola Mazda vorig jaar zo mooi wist te katapulteren in de Dunlop chicane tijdens de trainingen voor de 24u van Le Mans. Verder beheert hij ook de belangen van enkele mindere goden zoals Marco Didaio en Francesco Sini.
Belangrijkste is dat we die fantastische Dome S102 terug te zien krijgen ;)
http://www.race-publicity.com/drivers_uk.html
Dus Noda in de Dome?
Belangrijkste is dat we die fantastische Dome S102 terug te zien krijgen ;)
Absoluut! :gas:
Team Essex (als de naam gehandhaafd blijft) zal als voorbereiding op de Le Mans 24H aan de start van de LMS manche op Spa komen. Eén van de rijders zal Emmanuel Collard zijn! Betekent dus dat hij niet voor Pescarolo zal rijden - althans niet deze race.
Door het schrappen van het testweekend voor Le Mans, is Spa als voorbereiding steeds interessanter aan het worden voor diverse teams (blijkt o.a. uit de deelname van 3 Peugeots). :)
Ze gaan Catalunya en Spa rijden
Porsche factory driver Emmanuel Collard will join Poulsen and Essex regular Casper Elgaard at Essex, who plan to enter the first two LMS rounds as preparation for Le Mans.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73407
Dries DS
26-02-2009, 14:57
Dit zijn de gelukkigen voor Le Mans 2009:
LMP1 (21)
AUDI SPORT NORTH AMERICA - Audi R15
AUDI SPORT TEAM JOEST - Audi R15
AUDI SPORT TEAM JOEST - Audi R15
KOLLES - Audi R10
KOLLES - Audi R10
TEAM PEUGEOT TOTAL - Peugeot 908 HDi FAP
TEAM PEUGEOT TOTAL - Peugeot 908 HDi FAP
PEUGEOT SPORT TOTAL - Peugeot 908 HDi FAP
PESCAROLO SPORT - Peugeot 908 HDi FAP
PESCAROLO SPORT - Pescarolo LMP1
TEAM ORECA-Matmut - Courage-Oreca LC70 (AIM)
TEAM ORECA-Matmut - Courage-Oreca LC70 (AIM)
TEAM SIGNATURE - Courage-Oreca LC70 (Judd)
ASTON MARTIN RACING - Aston Martin LMP1
ASTON MARTIN RACING - Aston Martin LMP1
AMR EASTERN EUROPE - Aston Martin LMP1
SPEEDY RACING/TEAM SEBAH - Lola-Aston Martin
TEAM LNT - Ginetta-Zytek 09S
STRAKKA RACING - Ginetta-Zytek 09S
EPSILON EUSKADI - ee2-Judd
CREATION AUTOSPORTIF - Creation-Judd LM P1
LMP2 (12)
TEAM ESSEX - Porsche RS Spyder
NAVI TEAM GOH - Porsche RS Spyder
VITAPHONE RACING - Porsche RS Spyder
RML - Lola-Mazda Coupe
KSM - Lola-Mazda Coupe
RACING BOX - Lola B09-80 Judd
SPEEDY RACING/TEAM SEBAH - Lola B08/80 Judd
OAK RACING - Pescarolo-Mazda
OAK RACING - Pescarolo-Mazda
QUIFEL-ASM - Gynetta-Zytek 09S
G.A.C. RACING TEAM - Zytek 07S
BRUICHLADDICH BRUNEAU - Radical SR9 LM P2
LMGT1 (8)
LUC ALPHAND AVENTURES - Corvette C6.R
LUC ALPHAND AVENTURES - Corvette C6.R
CORVETTE RACING - Corvette C6.R
CORVETTE RACING - Corvette C6.R
GIGAWAVE MOTORSPORT - Aston Martin DBR9
JET ALLIANCE RACING - Aston Martin DBR9
IPB SPARTAK RACING - Lamborghini Murcielago
JLOC - Lamborghini Murcielago LM GT1
LMGT2 (14)
IMSA PERFORMANCE-Matmut - Porsche 997 RSR
TEAM FELBERMAYR-PROTON - Porsche 997 RSR
FLYING LIZARD - Porsche 997 RSR
AF CORSE - Ferrari F430
RISI COMPETIZIONE - Ferrari F430
RISI COMPETIZIONE - Ferrari F430
TEAM MODENA - Ferrari F430
HANKOOK - TEAM FARNBACHER - Ferrari F430
JMW MOTORSPORT - Ferrari F430
VIRGO MOTORSPORT - Ferrari F430
BMS SCUDERIA ITALIA - Ferrari F430
JMB RACING - Ferrari F430
DRAYSON RACING - Aston Martin Vantage GT2
SNORAS SPYKER SQUADRON - Spyker C8 Laviolette LM GT2
RESERVE (10)
TEAM SEATTLE - Ferrari F430
ENDURANCE CHINA TEAM - Porsche 997 RSR
IMSA PERFORMANCE-MATMUT - Porsche 997 RSR
BARAZI-EPSILON - Zytek 07S
GERARD WELTER - WR LM2009
EPSILON EUSKADI - ee2
TEAM FELBERMAYR-PROTON - Porsche 97 RSR
SNORAS SPYKER SQUADRON - Spyker C8 Laviolette
LARBRE COMPETITION - Saleen S7R
RACING BOX - Lola B09/80
Veel diesels aan de start.
Helaas geen Dome.
Opvallend dat Barazi niet uitgenodigd is. Oak Racing heeft 2 entries, hadden ze Barazi daar niet een van kunnen geven?
Maar weinig Porsches in GT2.
Stranger
28-02-2009, 17:32
Vraag is wat gaat Barazi uberhaupt doen nu Vergers in een GT2 Ferrari rijdt...
Coach Ep
01-03-2009, 14:06
De Dome mogen we alweer doorstrepen, de fabriek in Japan heeft het contract met Ecospeed gecancelled ivm "niet nakomen van betalingsverplichtingen" zo meldt dailysportscar... :(
De Dome mogen we alweer doorstrepen, de fabriek in Japan heeft het contract met Ecospeed gecancelled ivm "niet nakomen van betalingsverplichtingen" zo meld dailysportscar... :(
Damn! :mad: Dit verklaart wel de non-selectie voor Le Mans
Damn! :mad: Dit verklaart wel de non-selectie voor Le Mans
Maar dat verklaart nog niet waarom de "fabrieks"Dome niet geselecteerd werd, of hebben ze gewoonweg geen aanvraag ingediend?
Maar dat verklaart nog niet waarom de "fabrieks"Dome niet geselecteerd werd, of hebben ze gewoonweg geen aanvraag ingediend?
Als ik me niet vergis heb ik op het Ten-Tenths forum gelezen dat Dome dankzij, u raad het al, de krediet crisis afgezien heeft van inschrijving.
Jacky Eeckelaert gaat het sportscar team van Kolles runnen:
In addition to all of this, Kolles has acquired two Audi R10 sports cars with the intention to take part in the Le Mans Series and the Le Mans 24 Hours. The team will be run by Jacky Eeckelaert, who was head of engineering at Honda Racing F1 last year. The drivers have yet to be announced by Bakkerud will be one.
Bron: Grandprix.com
Als ik me niet vergis heb ik op het Ten-Tenths forum gelezen dat Dome dankzij, u raad het al, de krediet crisis afgezien heeft van inschrijving.
Jacky Eeckelaert gaat het sportscar team van Kolles runnen:
Bron: Grandprix.com
Dat is een interessante ontwikkeling. Hopelijk kan hij de R10's toch op een vergelijkbaar niveau laten presteren als de afgelopen jaren.
Nog niet helemaal dood:
Sources from Europe suggest that the ECOSpeed team is not a stillborn project yet, but confirm the team is facing difficulties. If ECOSpeed and Dome will get things sorted in the end and the car will shipped to Europe for racing it is highly likely to at least miss the first round of the Le Mans Series at Barcelona.
http://www.planetlemans.com/2009/03/01/team-ecospeeds-dome-s102-plan-in-trouble/
Alle, wie weet is er nog een waterkansje dat we die te zien krijgen in Spa. Maar we zullen maar niet teveel hopen, zeker. :)
Horag Racing announced the retirement from Le Mans Series Racing due to the lack of funding due to the departure of Fredy Lienhard, formerly a sponsor of the team too. The Porsche RS used in 2009 might be joining the personal museum of the Swiss pilot, or be sold to Vitaphone Racing for their new Le Mans Series approach. The team's decision also led Didier Theys to retire from racing with immediate effect. The 52-year-old Belgian driver, who relocated in the USA, crowned a long IndyCar and Sportscar career with an IMSA title, two Daytona 24 wins and one win each at Sebring and Spa.
Bron: italiaracing.net
Dus geen Horag Porsche, miss. wel een exemplaar voor Vitaphone.
Former Formula One driver Narain Karthikeyan is to test Team Kolles' Audi R10 TDI with a view to joining the squad for the Le Mans Series and Le Mans 24 Hours.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73560
Voor het talent of voor het geldzakje?
Voor het talent of voor het geldzakje?
Slumdog Millionaire? :rolleyes:
Thomaske
05-03-2009, 21:57
De nieuwe livery van de Lola Speedy / Sebah:
http://endurance-info.com/version2/images/news/2009_LMS_00_Deco_SpeedySebah_01.jpg
Bron: endurance-info.com
Mvg..
De Lola Aston Martin:
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-332.html
:drool: :drool: :drool:
Machtige bak. Doet me aan de voorzijde wat denken aan de Gulf 917K uit vervlogen tijden! :champagne::applaus:
Damn!!!! Ik kan al niet wachten tot LeMans als ik die Lola Aston zie! ;)
Aston Martin powered by Skoda? :cool:
Ik vind de AM wel iets hebben van de goede oude Toyota GT One :champagne:!
Aston Martin powered by Skoda? :cool:
Dit Skoda heeft niets met de autofabrikant te maken. Als ik me niet vergis maken ze treinen.
Geen zitje kunnen bemachtigen in de F1? Geen nood, Bruno Senna mag zich tijdens de 24u van Le Mans gaan uitleven bij het Oreca team ;)
bron: endurance info
Geen zitje kunnen bemachtigen in de F1? Geen nood, Bruno Senna mag zich tijdens de 24u van Le Mans gaan uitleven bij het Oreca team ;)
bron: endurance info
Is dit nieuws niet een beetje voorbarig? Vandaag heeft hij de wagen voor het eerst kunnen testen en nu al is hij en het team tot een akkoord kunnen komen?
Thomas Enge heeft vandaag één van de Lola - AM's in de muur geplaatst aan het einde van de Mistral rechte lijn. De wagen zal waarschijnlijk niet meer rijden voor de rest van de trainingen.
Bron: www.planetlemans.com (ook foto's te vinden)
Officiële foto's van de R15:
http://www.endurance-info.com/version2/news-detail.php?VARnewsID=375
Zelfs de Acura verdwijnt bijna in het niets als je hem hierlangs zet :rolleyes:.
Damn, wat een lekker agressieve snoet! ;)
Wauw. Prachtige auto, is me wat anders dan die vierkante R10!
Lijkt haast wel een combinatie van Acura design en Audi constructie - of hoe moet ik het zeggen.
Lijkt haast wel een combinatie van Acura design en Audi constructie - of hoe moet ik het zeggen.
Smaken verschillen :) Ik krijg het er alleszins niet warm van en moet soms veel moeite doen om er geen Lavaggi-trekjes in te zien :eek:
Ik vind die neus anders behoorlijk vierkant :+
Mooi of lelijk. Ik ben daar nog niet over uit. Hij doet me denken aan de WR, Lavaggi en walrus neus van Williams.
Verwacht op de ARC Saleen voor Barçelona alvast maar een topper. :)
klopklop1
11-03-2009, 18:05
Verwacht op de ARC Saleen voor Barçelona alvast maar een topper. :)
Waarschijnlijk Christophe Bouchumt, maar met wie?
Kolles is de prijs weer aan het opdrijven :)
Christijan Albers en Charles Zwolsman testen dezer dagen op de Lausitzring met de Audi R10 TDI sportwagen,
Tot de andere rijders die bij de sportwagentest in actie komen, behoren Narain Karthikeyan, Michael Krumm en Christian Bakkerud,
http://www.autosport.nl/news/17371/sportscars_albers_en_zwolsman_testen_kolles-audi.html
De Boer mist echter deze naam:
Nach der überraschenden Verpflichtung des Dänen Christian Bakkerud hat man nun das aufstrebende britische Talent Andrew Meyrick für das anvisierte LMP1-Programm ausgewählt.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3652&Itemid=1
5 namen voor de twee resterende zitjes.........
Kolles is de prijs weer aan het opdrijven :)
De Boer mist echter deze naam:
2 zitjes, 3 toch nog? Kolles zet toch 2 wagens in?
Viper GTS-R***
12-03-2009, 13:52
Waarschijnlijk Christophe Bouchumt, maar met wie?
Sean Edwards is de aangekondigde piloot, zie planetlemans.com
Met Miro Konopka en een nog aan te kondigen 3de piloot?
eigenlijk zelfs nog 5 zitjes voor Le Mans
Bakkerud/Meyrick lijken mij bevestigd. Dus nog twee zitjes vrij op de tweede wagen.
Trouwens mijn complimenten Brecht, je foto's van de AM klapper staan in de Autosport van deze week. :applaus:
Bakkerud/Meyrick lijken mij bevestigd. Dus nog twee zitjes vrij op de tweede wagen.
Trouwens mijn complimenten Brecht, je foto's van de AM klapper staan in de Autosport van deze week. :applaus:
Zotte kosten bij ARC: de nieuwe (!) Saleen van Larbre Compétition wordt verkocht en men gaat racen met het oudere exemplaar.
E-I trekt voorts ook nog de deelname van Noel del Bello, Larbre en Full Speed in twijfel, nadat ze niet geselecteerd werden voor Le Mans. De drie teams hebben wel al een ander programma in respectievelijk Spaanse GT, FFSA en Fiagt.
Corvette Racing
14-03-2009, 13:15
Idem!
Ik kan zelfs flickr niet meer op of ik kom die naam overal tegen! :fight:
;)
Zotte kosten bij ARC: de nieuwe (!) Saleen van Larbre Compétition wordt verkocht en men gaat racen met het oudere exemplaar.
Was deze wagen van Labre niet het exemplaar dat op Spa zwaar in de kreukels is gereden?
Viper GTS-R***
15-03-2009, 19:10
Was deze wagen van Labre niet het exemplaar dat op Spa zwaar in de kreukels is gereden?
Klopt dit is de wagen dat Zachia zwaar gehandaafd heeft.
Stond op endurance-info vermeld bij één van de 'brefs' :)
Krijgen we een Nederlandse Audi?
Wel bevestigde Kolles dat Albers en Charles Zwolsman voor het team met een Audi R10 TDI-sportwagen zullen rijden
http://www.autosport.nl/news/17414/dtm_nieuws_van_a_lbers_tot_van_der_z_ande.html
Of gaat het om de derde zitjes op Le Mans?
Die schweizer Horag-Racing Truppe wird voraussichtlich 2009 weder in der Le Mans Serie noch in Le Mans mit ihrem Porsche RS Spyder an den Start gehen. Diese Entscheidung fällte Teammanager Markus Hotz in der vergangenen Woche, nachdem sich trotz intensiver Bemühungen über Monate hin kein ausreichend finanziertes Programm für den Porsche RS Spyder des Teams hatte aufstellen lassen.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3682&Itemid=1
Geen RS te verwachten vanuit deze kant, wist niet dat ze twee wagens hadden. Eentje staat in het museum bij Freddy, de andere staat in principe te koop.
Geen RS te verwachten vanuit deze kant, wist niet dat ze twee wagens hadden. Eentje staat in het museum bij Freddy, de andere staat in principe te koop.
Ze hebben toen die Spyder gekocht die bedoeld was voor dat Amerikaanse team dat nooit van de grond gekomen is.
Kolles gaat per wagen drie coureurs inzetten voor het LMS. Albers, Krumm, Zwolsman, Karthikeyan, Luizzi en di Grassi zijn de namen die circuleren rond Kolles. E.e.a uit de Autosport van 19-03
gwyllion
23-03-2009, 10:40
Kolles gaat per wagen drie coureurs inzetten voor het LMS. Albers, Krumm, Zwolsman, Karthikeyan, Luizzi en di Grassi zijn de namen die circuleren rond Kolles. E.e.a uit de Autosport van 19-03Haha, de 2 piloten die bevestigd zijn (Bakkerud en Meyrick) ontbreken op die lijst. Of bedoel je dat er nog 4 uit die lijst geselecteerd worden?
Haha, de 2 piloten die bevestigd zijn (Bakkerud en Meyrick) ontbreken op die lijst. Of bedoel je dat er nog 4 uit die lijst geselecteerd worden?
De namen die ik opnoemde uit dat stukje van Autosport vechten voor de plekjes 3 t/m 6. Bakkerud en Meyrick gaan plek 1 en 2.
gwyllion
24-03-2009, 13:16
De keuze lijkt gemaakt. Op http://www.lemans-series.com/en/s52_circuits/s52p06_engages.php?circuit=2 staat het volgende:
14 Kolles Germany Audi R10 TDI
Christian Bakkerud
Christijan Albers
Charles Zwolsman
15 Kolles Germany Audi R10 TDI
Andrew Meyrick
Michael Krumm
Narain Karthikeyan
Honda met Takumo Sato naar de IRL?
Na het teleurstellende optreden van de ALMS-series voor het seizoen 2009 overweegt HPD (Honda Performance Department) de serie nog voor het eind van het seizoen te verlaten en zich op de IRL te richten. Daarbij viel afgelopen weekend al de naam van Takuma Sato. Die zou misschien nog voor het einde van het seizoen voor het team van Gil De Ferran uitkomen. In de ALMS rijdt de Acura Honda de komende races zonder concurrentie. Ook Fernandez Racing zou eventueel weer naar de IRL terug willen keren.
http://www.autosport.nl/news/17455/irl_robert_doornbos_eindigt_testwerk_in_barber_op_ zesde_plaats_(2).html
Waarom Sato niet in de LMP1 of LMP2?
Dat Acura ALMS al weer zou willen verlaten lijkt me erg onwaarschijnlijk.
gwyllion
24-03-2009, 18:23
Bruno Sena in Oreca met Ortelli: http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-583.html
Tof dat we Senna al aan het werk zullen kunnen zien in Spa!
Leuk nieuws vind ik dit! ;)
Ik ben benieuwd of hij dit jaar alleen in de lemans series actief is, zijn er races wat op de zelfde datum vallen als die van de dtm ?
Prémat en Rockenfeller hebben al bewezen dat het kan om in beide kampioenschappen (succesvol) actief te zijn.
Albers zelf is nog niet 100% zeker met Kolles:
“Ik ga wel een stoeltje passen, maar ik heb vrijdag eerst nog een gesprek met Colin Kolles. Het is leuk dat hij me heeft ingeschreven, maar het is nog beslist niet zeker”, benadrukt Albers. “Ik heb mijn wensen en dat weet Colin, dus daar moeten we eerst uitkomen.”
http://www.autosport.nl/news/17462/sportscars_vijf_nederlanders_ingeschreven_voor_lms-race_barcelona.html
Zo'n Kolles blijft de gemoederen bezig houden :)
Deze namiddag stond er een truck van Barwell Motorsports - Aston Martin in de paddock van circuit Zolder....nochtans zijn er morgen ( donderdag) enkel trainingen voor moto's ?
Deze namiddag stond er een truck van Barwell Motorsports - Aston Martin in de paddock van circuit Zolder....nochtans zijn er morgen ( donderdag) enkel trainingen voor moto's ?
Morgen namiddag is de testdag van de DSMEC in de namiddag. Zie thread DSMEC voor deelname van Barwell aan 1 of meerdere DSMEC wedstrijden.
In de ochtend rijden de tweewielers.
Albers zelf is nog niet 100% zeker met Kolles:
Zo'n Kolles blijft de gemoederen bezig houden :)
Nu weet ik niet hoeveel geld hij mee moet brengen maar normaal gesproken moet Albers (en ook Zwolsman, etc) zijn handen dichtknijpen met zo'n kans.
Thomaske
27-03-2009, 13:14
JetAlliance zal de 1000km van Spa betwisten ter voorbereiding van de 24Heures du Mans.
Mvg
Ik ben benieuwd of hij dit jaar alleen in de lemans series actief is, zijn er races wat op de zelfde datum vallen als die van de dtm ?
Prémat en Rockenfeller hebben al bewezen dat het kan om in beide kampioenschappen (succesvol) actief te zijn.
De erste twee races vallen niet samen met DTM dus hij kan DTM rijden.
gwyllion
31-03-2009, 13:47
De eerste foto's van de Kolles R10 op http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=15360:
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2009/03/RX%20Audi%20Kolles%201.jpg
http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2009/03/RX%20Kolles%20Audi.jpg
Het ziet er mooi uit.
De ingenieurs van de 2 wagens zijn Belgen: Jacky Eeckelaert (F1: Honda, Sauber, ...) en Jos Claes (Dallara F3 + Kolles DTM). Iets om fier op te zijn.
Eerste afvaller voor Le-Mans:
The ACO has been notified of the first withdrawal among the 55 entrants invited to take part in the 2009 Le Mans 24 Hours. The Gigawave Motorsport Ltd Aston Martin DBR9 will not be present at free compulsory practice on 10th June. The British team has decided to concentrate all its energies on the homologation of the new Nissan GTR as well as its race programme.
In compliance with the ACO regulations the place left vacant by the Aston Martin’s withdrawal goes to the first reserve car on the list of invitations, no matter what its category: namely, the Ferrari 430 GT (LM GT2) entered by the Seattle Advanced Engineering team.
BRON: ACO
Piloten van dienst op de Ferrari 430 GT van het Seattle Advanced Engineering team zijn Grey's Anatomy acteur Patrick Dempsey, Joe Foster en Don Kitch Jr.
Dit vind ik leuk nieuws! :p
Bron: autosport.be
Piloten van dienst op de Ferrari 430 GT van het Seattle Advanced Engineering team zijn Grey's Anatomy acteur Patrick Dempsey, Joe Foster en Don Kitch Jr.
Dit vind ik leuk nieuws! :p
Helaas weegt het niet op tegen het forfait van de Gigawave Aston :(
Inderdaad, maar voor mij toch een klein lichtpuntje want Dempsey is één van m'n favoriete TV-acteurs! :D
De 1000 kilometer van Spa wordt een avond/nachtrace.
Door het wegvallen van de testdag en de herschikkingen van vrije trainingen en kwalificaties is er veel minder tijd om te rijden in het donker. Daarom gaat de 2e race in de LMS om 20h00 van start om zo de teams de kans te geven zich aan te passen aan de schemering en de nacht.
Bron:autosport.be (http://www.autosport.be/news/2009/04/01/1000KmVanSpaWordtNachtrace)
lijkt mij eigenlijk een 1 april grap
Omdenduur weet ge niet meer wat geloven op zo'n dag als vandaag!
En nog een slechte ook! :) Niet grappig :D
Op Turbomagazine verscheen vandaag dat vanaf volgend jaar de GP in Francorchamps de GP van Frankrijk wordt! Wallonië kan F1 niet meer betalen en Frankrijk wil dolgraag een GP... Dus dan maar in België..
www.turbomagazine.be
1 AAAPRRIIILLL!!! (hopelijk toch.. :p)
Op Turbomagazine verscheen vandaag dat vanaf volgend jaar de GP in Francorchamps de GP van Frankrijk wordt! Wallonië kan F1 niet meer betalen en Frankrijk wil dolgraag een GP... Dus dan maar in België..
www.turbomagazine.be
1 AAAPRRIIILLL!!! (hopelijk toch.. :p)
bwa, als dat betekent dat de GP van Belgie op een ander Belgisch circuit moet gereden worden... ;)
slechts 2 peugeots in Spa:
Peugeot has announced that it will enter two, rather than three, cars in the Le Mans Series race at Spa-Francorchamps in May.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74347
spijtig, maar 2 is nog altijd beter dan 0.
Is de R15 niet reglementair?
The eligibility of the Sebring 12 Hours-winning Audi R15 TDI has been questioned by the German manufacturer's rivals, this week's AUTOSPORT magazine reveals.
Peugeot, Aston Martin Racing and ORECA are among the teams seeking a rules clarification on key elements of the radical R15. They have questioned the way Audi has used the bodywork for aerodynamic effect.
The key area of the R15 under discussion is the front aero package and, in particular, a flap above the front splitter. Audi's rivals claim this constitutes as aerodynamic element and is therefore contrary to the regulations.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74361
gwyllion
09-04-2009, 21:04
Best de reactie van Michael Fuller lezen op http://www.mulsannescorner.com/newsmarch09.html en de analyse op http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-604.html. Daaruit blijkt duidelijk dat een vleugel met een symmetrisch profiel is toegelaten.
Enkel het grote gat in de motorkap voor de uitlaten zou een probleem kunnen vormen, maar de ACO heeft de wagen gehomologeerd dus volgens hen is hij reglementair.
En ja hoor, Giovanni Lavaggi is op de voorlopige startlijst voor de 1000km van Spa gesukkeld :champagne:
gwyllion
22-04-2009, 10:32
ACO onderneemt stappen om de diesels te vertragen: 30 kg lood en tragere tankbeurten. Zie http://www.lemans.org/sport/sport/actu/2009-04-21__3871_gb.html
Verstappen in een Aston Martin?
Zelf kon hij er nog niets over zeggen toen we hem ernaar vroegen, maar we gaan ervan uit dat Jos Verstappen dit jaar met een Lola-Aston Martin van het Aston Martin-fabrieksteam zal uitkomen in de 24 Uur van Le Mans. De Limburger was dit weekeinde aanwezig tijdens de 1000-kilometer-race in het Belgische Spa-Francorchamps, waar hij ondermeer sprak met Aston Martin-baas David Richards. Medio deze week is er meer nieuws, zo vernamen we uit Britse kringen.
http://www.autosport.nl/news/17849/sportscars_jos_verstappen_met_lola-aston_martin_naar_le_mans.html
:)
Op dezelfde website stond ook het bericht dat Le Mans onzeker is voor Peter Kox vanwege financiele problemen bij sponsor Interprogress. Inmiddels is het bericht verwijderd op autosport.nl. Zou jammer zijn als de Lambo niet aanwezig is. :(
Op dezelfde website stond ook het bericht dat Le Mans onzeker is voor Peter Kox vanwege financiele problemen bij sponsor Interprogress. Inmiddels is het bericht verwijderd op autosport.nl. Zou jammer zijn als de Lambo niet aanwezig is. :(
Het staat er weer op:
Financiële problemen bij de hoofdsponsor van zijn team, de Russische Interprogress-Bank, zijn hiervan de oorzaak. “Een definitief ‘nee’ is het nog niet, maar het ziet er niet goed uit”, verklaarde de Eindhovenaar gisteren in Spa-Francorchamps tegenover AUTOSPORT.NL
http://www.autosport.nl/news/17851/sportscars_le_mans-deelname_peter_kox_onzeker.html
Wie van het reservelijstje is nu de gelukkige?
Coach Ep
11-05-2009, 14:20
LMP2 Barazi Epsilon Zytek, daarna LMP2 WR Salini Zytek.
Vanaf 22 mei a.s. wordt evt. annuleringen niet meer opgevuld!
Verstappen in een Aston Martin?
http://www.autosport.nl/news/17849/sportscars_jos_verstappen_met_lola-aston_martin_naar_le_mans.html
:)
Ik zag 'm gister toevallig met iemand van Aston Martin staan praten inderdaad. Ik dacht al, het kan nooit lang duren of de geruchtenmolen komt weer op gang!
Als het inderdaad waar is zou dat wel mooi zijn :)
Coach Ep
11-05-2009, 18:27
Vreemd trouwens dat de redactie van autosport.nl niet op de hoogte is van het feit dat AMR 3 wagens tijdens de komende Le Mans 24H gaat inzetten. Er zijn dus nog 3 stoeltjes te vergeven - volop kans dus voor neerlands meest controversiële coureur. ;)
Wijziging aan het week(end) van Le mans. Woensdag is geen kwalificatie. VAn 18u tot 24 uur is er een ononderbroken vrije training. Op donderdag dan de kwalificatie op de gewoonlijke manier.
Verstappen bevestigd bij Aston Martin voor Le Mans:
http://www.verstappen.nl/nieuws/7237.html
Thomaske
20-05-2009, 07:25
Corvetteboy heeft een foto als Verstappen de Hospitality van Aston Martin Racing verlaat! Dit was na 't tekenen van de overeenkomst voor de 24 Hours of Le Mans!
Kox van Lambo naar AM:
Voor Le Mans rekent Aston Martin overigens op een tweede Nederlander naast Verstappen. Peter Kox is aangetrokken om de plaats in te nemen van Miguel Ramos.
http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1996
AM heeft wel een beetje extra werk, testsessie verliep vandaag anders als gepland:
Maar op het moment dat ik het rempedaal aanraakte, blokkeerden de achterwielen en spinde de auto. Daarna ging ik met 308km/uur de bandenstapel in en was het natuurlijk einde oefening. Het was een klap van bijna 15G en de auto is afgeschreven."
Jos vervolgt: "Ik baal hier echt ontzettend van en vind het nog het ergste voor het Aston Martin Racing team. Ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen gebeuren want ik ging er niet eens vol voor. Het leek wel of er iets mis was, heel raar. Voor mijn gevoel heb ik het niet in de hand gehad. Ik heb er geen verklaring voor en dat maakt het ook voor mij extra zuur. Maar het is niet dat ik een excuus probeer te zoeken want ik was gewoon degene die in die auto zat.
http://www.verstappen.nl/nieuws/7246.html
Wijsheid komt dan toch met de jaren, geen zoektocht naar excuses ;)
Ai, weer een total Aston Martin. Dat moet een duur lolleke zijn.
Keuze om Kox in de wagen te steken kan ik mee leven. ;)
Hey Corvetteboy waar blijven de foto's van de crash ? :D
gwyllion
26-05-2009, 08:08
Na de voormiddag stond er nog het volgende op verstappen.nl:
Ook de rondetijden – hoewel niet openbaar – spreken boekdelen. Jos was sneller dan de reguliere rijders die aanwezig zijn. De snelste man op de baan dus.En dan:
Net als in de ochtend voerde Jos de tijdentabel aan. "Het ging weer heel gemakkelijk en goed. Ik zit lekker in de auto en was weer de snelste op de baan.
Te snel onderweg :rolleyes:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.