View Full Version : Oostenrijk 2002, dus toch!
Volgens de Braziliaan meldde de Ferrari-leiding dat Schumacher de extra punten bij een zege bijzonder hard nodig had voor het kampioenschap. Acht ronden voor de finish kreeg Barrichello voor het eerst te horen van de opgelegde teamorders. Per rondje dat verstreek en dat Rubinho aan de leiding bleef, verscherpte de conversatie tussen rijder en leiding. Toen Barrichello maar op kop bleef, kreeg hij te horen: ‘Denk aan je contract Rubens’. ,,Met andere woorden: als ik niet geluisterd zou hebben, was ik ontslagen’’, vertelde Rubens voor de Braziliaanse tv.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9135&rubriek=f1
Dus toch, Ferrari en Schumacher hebben destijds de boel belazerd. Echter ik vind de mentaliteit van Rubens nog veel erger! Na jaren doet ie eindelijk zijn mond open en begint te zeiken over Ferrari en Schumacher. Dat vind ik een zeer laffe en achterbakse mentaliteit. Eerst een paar jaar graaien uit de ruif van Ferrari en dan na jaren de vermoorde onschuld spelen.
Was een vent geweest en had toen je mondje geroerd.........nee, dat durfde ie niet. Eerst wat miljoentjes naar binnen tikken en als de schaapjes op het droge zijn dan begint meneer te mekkeren.
Laf, zeer laf!
Was een vent geweest en had toen je mondje geroerd.........nee, dat durfde ie niet. Eerst wat miljoentjes naar binnen tikken en als de schaapjes op het droge zijn dan begint meneer te mekkeren.
Laf, zeer laf!
En wat zou hij daarmee bereikt hebben? Het Ferrari-team in zijn hemd gezet en zelf onmiddellijk ontslagen?
Het trio Todt-Brawn-Schumacher heeft de boel jarenlang belazerd. Iedereen wist dat; bevestiging van de tweede piloot was daarvoor niet nodig.
Alhoewel er officiëel geen teamorders mogen zijn, was het toch overduidelijk dat Schumacher steeds de absolute numero uno bij Ferrari was. Irvine, Barrichello en Massa zijn achtereenvolgens binnengehaald met slechts één opdracht : tweede viool spelen na Schumacher, zonder discussie.
Ik kan de tweede piloten bij Ferrari uit de Schumacher-periode zelfs geen ongelijk geven dat ze toen zwegen. Het tweede Ferrari-zitje was het hoogste wat je toen kon bereiken. Ferrari stak met kop en schouders boven de concurrentie uit; en Schumacher was al op voorhand aangeduid om de titel binnen te halen. Ferrari had in die jaren zelfs de helpende hand van de FIA niet nodig om te winnen ;).
Dus waarom je job riskeren als je er niets mee bereikt. Dan maar liever braafjes je mond houden, de miljoentjes opstrijken en rustig achter Schumacher aantuffen. :)
Dan maar liever braafjes je mond houden, de miljoentjes opstrijken en rustig achter Schumacher aantuffen. :)
Of hem doorlaten als je per ongeluk toch vóór hem zat...
Weer zo'n vijgen na Pasen verhaal. Iedereen wist dit of had toch een sterk vermoeden. Maar de tijd van Schumi is achter ons en wat er nu boven water komt is voor velen een extra bevestiging. Ik schenk er geen aandacht meer aan. Op naar 2009 voor hopelijk weer een spannend F1 seizoen.
Thomaske
27-11-2008, 22:33
Ik schenk er ook helemaal geen aandacht meer aan. Is toen al genoeg over gezegd geweest!
Alleen zit Rubinho nu wel zijn eigen ruiten in te gooien. Ik hoop dat hij nog een jaartje F1 kan doen want zeker nu is hij een meerwaarde voor de ontwikkeling van de wagens maar als er dan weer iets moet zijn in 't team dan zit de kans erin dat meneertje er jaren mee wacht om 't in de pers te gooien!
Mvg
historyf1
30-11-2008, 15:49
Dus toch, Ferrari en Schumacher hebben destijds de boel belazerd. Echter ik vind de mentaliteit van Rubens nog veel erger! Na jaren doet ie eindelijk zijn mond open en begint te zeiken over Ferrari en Schumacher. Dat vind ik een zeer laffe en achterbakse mentaliteit. Eerst een paar jaar graaien uit de ruif van Ferrari en dan na jaren de vermoorde onschuld spelen.
Laf, zeer laf!
ik ben het er helemaal mee eens, het is en het blijft een ploegensport. ikzelf heb barrichello al enkele malen ontmoet, laatst las ik dat hij zo sympathiek is (f1 racing magazine). zijn sympathiek zijn bestaat uit: zuur kijken, fans negeren, het weigeren van ferrari fotos, schaalmodellen,... te tekenen en het afsturen van politie op fans die in de buurt van zijn woonwagen komen te spa. meneerke stond daar dit jaar voor de 2e maal geparkeerd, terwijl anciens als button hier gn graat in zien...nice goin' rubens
crosserke
30-11-2008, 18:01
ik ben het er helemaal mee eens, het is en het blijft een ploegensport. ikzelf heb barrichello al enkele malen ontmoet, laatst las ik dat hij zo sympathiek is (f1 racing magazine). zijn sympathiek zijn bestaat uit: zuur kijken, fans negeren, het weigeren van ferrari fotos, schaalmodellen,... te tekenen en het afsturen van politie op fans die in de buurt van zijn woonwagen komen te spa. meneerke stond daar dit jaar voor de 2e maal geparkeerd, terwijl anciens als button hier gn graat in zien...nice goin' rubens
Op welke parking staan deze woonwagens van de piloten?Staan deze bij hun trucks en vip gebouwen of op afzonderlijke parkings?
Ik heb ook het 'plezier' gehad Barrichello een keer te ontmoeten te Spa tijdens de testritten vorig jaar. Ik had al geen hoge pet van hem als rijder, maar als mens heb ik hem leren kennen als een grandioze lul en daar is alles mee gezegd:)
Ik heb ook het 'plezier' gehad Barrichello een keer te ontmoeten te Spa tijdens de testritten vorig jaar. Ik had al geen hoge pet van hem als rijder, maar als mens heb ik hem leren kennen als een grandioze lul en daar is alles mee gezegd:)
Je hebt hem een keer ontmoet ; hoe kun je dan beweren dat hij als mens niets voorstelt ?
Akkoord, hij zal zich wel onaangenaam hebben gedragen t.o.v. u (en vele anderen ?), maar iemand op basis van een kortstondige ontmoeting veroordelen, is nogal kort door de bocht.
Misschien is het niet echt 'professioneel' om fans af te blaffen of af te schepen, maar het kan iedereen overkomen, zeker als er constant fans rond je hangen.
al een chance dat de arrogantie van Schumacher dan toch op persoonlijke ervaringen gefundeerd is.
Olav Mol kon er in de tijd niet mee lachen. Het eerste stukje van het filmpje gaat over dit topic.
http://www.youtube.com/watch?v=5z5w2U35Nko&feature=related
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.