PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting - 19 december 2008 - De Kluis, Bolderberg


Dominique
28-11-2008, 16:50
Een beetje vroeger dan meestal, maar deze meeting is dan ook een speciale aangelegenheid.
De agenda ziet er als volgt uit:

1. Synchronisatie adressenlijst en vernieuwing lidgeld voor 2009. Zoals het stilaan de gewoonte is, vragen we van jullie om je lidmaatschap voor de Paddock vzw te vernieuwen tijdens de laatste meeting van het jaar. Ik heb nog geen melding gekregen van een wijziging van het bedrag, dus ga er van uit dat het 15 euro blijft.

2. Tentoonstelling van de gebouwde tombola-modellen van 2008. Breng je gebouwde tombolaprijs mee naar deze meeting, en je hebt een streepje voor bij de tombola ... Niet gebouwde modellen waarvan je verwacht dat je ze toch niet bouwt; breng ze mee en we steken ze evt. opnieuw in de tombola van dit jaar.

3. Uitreiking van de trofee "Golden Spark Plug 2008". Om de verkiezing niet te beïnvloeden zal ik pas een week voor de meeting de genomineerden bekend maken in een aparte thread. Stay tuned!
Edit: Lees alles over de nominaties voor de Golden Spark Plug 2008 in deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=18176) !!

4. Tombola. De tombola-formule zal gebaseerd zijn op die van vorig jaar, omdat iedereen daar laaiend enthousiast over was. Het is echter niet uitgesloten dat ik met mijn - per definitie slecht - karakter hier en daar een klein detail toevoeg of aanpas ...
Ik ben een tijdje geleden gaan shoppen bij Luc Sturm, en ik heb de hand kunnen leggen op een stapel mooie kits, waarin ik denk dat iedereen wel iets naar zijn goesting zal kunnen vinden. Links en rechts heb ik al een kit toegestopt gekregen van een collega bouwer, dus het totaal aan prijzen staat nu op 23!! Als je denkt nog iets te kunnen toevoegen aan deze stapel, dan kan dat. Breng het gewoon mee naar ginder, dan pakken we het ter plaatse nog in, zodat het mee op de prijzentafel mag.

Mag ik tot slot nog even de aandacht vestigen op het feit dat de verkoop van enamels stilaan vrij goed begint te lopen. Heb je iets nodig, laat het me dan weten, dan breng ik je bestelling die avond mee. Meer info in deze (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=17891) thread.

Afspraak dus in De Kluis te Bolderberg, op 19 december. We spreken af om te beginnen om 20.00 uur.

Kunnen jullie je aanwezigheid of afwezigheid hier expliciet melden?
Thanks guys, en tot dan!

Hebben tot dusver bevestigd:
Dominique
Sennake
Nismo
TvD
Guido
Petter
Gulfie
HHugo
Juha
Big Attack
BSModels
Danny
Nismo Jr


Zullen niet aanwezig zijn:
Louis
Joka-1
Jimbo
Racer
Patsche
Walter
Rallymen

Louis
28-11-2008, 21:20
ik zal er niet zijn

Nismo
29-11-2008, 15:47
Ik bevestig bij deze mijn komst, alsook die van jr.;)

TvD
29-11-2008, 16:16
Ik ben er ook!

Joka-1
02-12-2008, 14:54
ik zal er niet zijn.

Guido
02-12-2008, 15:50
Het staat genoteerd in mijn agenda, dus in principe zal ik aanwezig zijn.

Petter
08-12-2008, 18:50
Bij leven en wel zijn ben ik er ook.

Gulfie
08-12-2008, 19:57
Ik ga proberen erbij te zijn na het kerstfeest op het werk

HHugo
09-12-2008, 20:20
Ik zal er zijn.

Jimbo
10-12-2008, 19:06
Oei, als nu ook al afwezigheid gemeld dient te worden zal ik het forum terug beter in de gaten moeten kouden ;)... In alle geval, ik zal weer moeten passen. De lidmaatschapsbijdrage regel ik wel zoals vorig(e) ja(a)r(en) met een overschrijving.

Jimbo
('n bikke overwerkt)

Dominique
10-12-2008, 19:59
Oei, als nu ook al afwezigheid gemeld dient te worden zal ik het forum terug beter in de gaten moeten kouden ;)... In alle geval, ik zal weer moeten passen. De lidmaatschapsbijdrage regel ik wel zoals vorig(e) ja(a)r(en) met een overschrijving.

Jimbo
('n bikke overwerkt)

Tja, ge kent ons hé? Pijnlijk precies op het ene, nonchalant op het andere vlak :champagne:
:saythat:

Guest
11-12-2008, 00:13
Ik kan er spijtig genoeg niet zijn.Ik ga met mijn madam naar Clouseau.
Denk aan mij.Ik blijf wel lid natuurlijk.:fight:

Dominique
13-12-2008, 13:05
de bevestigingen lopen niet zo vlot binnen als ik had verwacht.
Hierbij lanceer ik nog eens een oproep om toch je aanwezigheid te melden voor de meeting van 19 december. Degene die dit reeds hebben gedaan hoeven natuurlijk niet meer te reageren :rolleyes:;)

Juha
13-12-2008, 14:07
Waarschijnlijk aanwezig. :)

Patsche
13-12-2008, 15:39
Spijtig kan ik er niet bij zijn maar ik ga wel mij lidgeld voor een jaartje verlegen.:mad::confused:

Walter
13-12-2008, 18:58
Hallo,
Ik kan helaas ook niet komen.
Lidgeld zal wel geregeld worden.
Groeten WALTER.

BMW... Kraftbayers!:gas::gas::gas:

Rallymen
13-12-2008, 19:04
Ik ga er ook niet bijz ijn maar blijf wel lid, word per overschrijving geregeld.
Grtz Rallymen

Big attack
13-12-2008, 19:54
Ben er normaal gezien ook weer bij

Sennake
13-12-2008, 21:27
Onze Paddock Modelbouw Quiz is ook al helemaal klaar, en ik raad jullie allemaal aan om deze week nog eens door de Paddock Modelbouw Meeting verslagen te snuisteren om geen mal figuur te slaan op onze tombola ;)

BSmodels
14-12-2008, 10:53
zal er zijn...

Guido
14-12-2008, 16:22
10 deelnemers slechts bevestigd tot nu toe...?

Dat wil zeggen dat diegene die er zullen zijn met een extra kit naar huis zullen kunnen! :cool:

Dominique
14-12-2008, 23:30
10 deelnemers slechts bevestigd tot nu toe...?

Dat wil zeggen dat diegene die er zullen zijn met een extra kit naar huis zullen kunnen! :cool:

Yep, meer voor ons ... :applaus::p:applaus:

Dominique
15-12-2008, 23:06
De genomineerden zijn bekend: lees deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=18176) voor verdere info.

Danny
15-12-2008, 23:56
Ik kom ook,en ik zal heel braaf mijn mond houden

Dominique
16-12-2008, 01:07
Ik kom ook,en ik zal heel braaf mijn mond houden

Dat is zeker niet de bedoeling :champagne:;)

Guido
16-12-2008, 11:37
Ik kom ook,en ik zal heel braaf mijn mond houden

ok, dan is het goed, want ik heb geen zin om iedere vergadernig waakhondje te spelen...

:crazy::+

Sennake
16-12-2008, 12:24
ok, dan is het goed, want ik heb geen zin om iedere vergadernig waakhondje te spelen...

:crazy::+

Als de Walter er niet bij is, is den Danny sowieso al heel wat minder van zeggen ;) ...

Big attack
16-12-2008, 13:18
zalle kik de Walter dan vervangen, Danny ?

Danny
17-12-2008, 22:16
Dan toch iemand om tegen te babelen ?

Nismo jr
18-12-2008, 11:11
Ik mag ook nog eens komen van onze Pa:champagne:

Gulfie
18-12-2008, 11:32
Ik mag ook nog eens komen van onze Pa:champagne:

Is het niet tijd Jr dat ge de zaken anders begint aan te pakken?

Op uwe leeftijd zou het eigenlijk moeten zijn ... 'ik kom ook en breng onze pa mee!'

:p :Offtopic: :+

begems
18-12-2008, 14:39
Ik had beloofd ook eens langs te komen, maar zit wel nog met een verjaardagsfeestje diezelfde avond. Een uur of 9 kan ik wel halen. Bedoeling voor mij is de mensen eens te leren kennen en ook eens te zien of jullie geen gefotoshopte (dat ze dat nu niet tot nieuw Nederlands woord van het jaar hebben gekozen hè...) foto's van jullie modellen posten.

Gulfie
18-12-2008, 17:57
Ge hebt geluk dat ge op voorhand verwittigd hebt, wie te laat komt zonder vooraf te verwittigen betaalt een vat!

Van de andere kant, nieuwelingen betalen ook een vat, dus ge komt er niet onderuit! :p :champagne:

Dominique
18-12-2008, 19:39
Ge hebt geluk dat ge op voorhand verwittigd hebt, wie te laat komt zonder vooraf te verwittigen betaalt een vat!

Van de andere kant, nieuwelingen betalen ook een vat, dus ge komt er niet onderuit! :p :champagne:

Ja, en wie later komt dan 8 uur ook, verwittigd of niet. :champagne:

Guido
18-12-2008, 23:28
Vrolijke bende weeral... :D

Allez Dany, omdat ge anders zo alleen zult moeten zitten, wil ik u ook wel wat gezelschap komen houden... :D :D

Hopelijk moeten we niet te fel "zweten"... :saythat:

Nismo
18-12-2008, 23:41
Ik mag ook nog eens komen van onze Pa:champagne:

Het is omdat gij een goed rapport hebt, anders was het.........:fight:


Is het niet tijd Jr dat ge de zaken anders begint aan te pakken?

Op uwe leeftijd zou het eigenlijk moeten zijn ... 'ik kom ook en breng onze pa mee!'

:p :Offtopic: :+

Gij heet toch niet Steukers ofwel soms. :saythat:

Tom21
19-12-2008, 19:32
Ik zal er ook zijn! Misschien wel wat later, maar komen zal ik! :) (en dominique...dat komen heeft niks met spuitproblemen te maken ofzo he! :):) )

Tom

Nismo
19-12-2008, 19:37
Ik zal er ook zijn! Misschien wel wat later, maar komen zal ik! :) (en dominique...dat komen heeft niks met spuitproblemen te maken ofzo he! :):) )

Tom


En wij moeten dat geloven :+:p

Juha
20-12-2008, 02:29
Het was weer gezellig, vooral toen iedereen zich tijdens de tombola focuste op dezelfde doos. :D

Gulfie
20-12-2008, 08:21
Het was weer gezellig, vooral toen iedereen zich tijdens de tombola focuste op dezelfde doos. :D

:agree:

De momenten dat het niet hilarisch was hebben we gewoon goed gelachen.

Nog eens proficiat aan Nismo voor het winnen van de 'Gouden Sparkplug'. Nismo, ge hebt het meer dan verdiend!

vinnie
20-12-2008, 13:23
Alvast van mijne kant ook een proficiat aan den Nismo met zijn winst van de 'Gouden Sparkplug'. Je verdiend hem. :worship::worship::champagne:

Dominique
20-12-2008, 13:31
Het is me weer wat geweest, daar in de Kluis op 19 december 2008.
Goede discussies tijdens het meeting gedeelte, spannende verkiezieng van de Golden Spark Plug Award 2008, en vooral hilarische toestanden en een "memorabele dozendans" tijdens de tombola.

Het gedeelte waar dingen écht werden besproken werd wat korter gehouden omwille van de agenda die traditioneel toch wat anders is voor de decembermeetings. Toch een overzichtje:

Ik heb begrepen dat er wat wrevel en onzekerheid bestaat over posts aangaande nieuwigheden die worden uitgebracht als exclusiviteiten voor modelbouwwinkels. Het is voor ons als modelbouwer interessant om te weten dat die producten werkelijk werden uitgebracht, en daarom zou je zeggen dat ze hier "moeten" worden gelijst in de nieuwigheden.
Langs de andere kant is er het verhaal van sponsoring aan de Paddock vzw door derden. Die firma's betalen geld in ruil voor zichtbaarheid en reclame. In het verleden werd dit ook gedaan door een modelbouwshop. Het forum had geen probleem met het lijsten van nieuwigheden van en door deze shop. Alleen is dat op een bepaald ogenblik gestopt toen de sponsoring ook ophield, en dus door de Paddock geen reclame meer kon worden aanvaard. We moeten als forum consequent blijven en de lijn doortrekken naar de andere modelbouwshops.
Nu is het zo dat modelbouwshops hun klanten proberen te binden door exclusieve producten (soms zelfs onder een eigen merknaam), als reactie op de internetverkopers (en vooral de wildgroei daarvan). Dat bemoeilijkt onze situatie als forum en informatieverstrekker.

Sta ons toe dit probleem opnieuw aan te kaarten op de volgende bestuursvergadering van de Paddock vzw. We gaan dan trachten een compromis te vinden waar iedereen zich op een redelijke manier in kan vinden.
In de tussentijd houden we het bij het oude, en worden deze producten niet uitgelijst als nieuwigheid.

Als iemand zich persoonlijk moest geviseerd of benadeeld voelen door het verwijderen van deze posts, dan was dat zeker niet de bedoeling, en dan wens ik me hiervoor ook te verontschuldigen in naam van de hele modelbouwafdeling van de Paddock vzw.

De "travelling box" van de Paddock Modelbouw.
Er circuleerde reeds geruime tijd een Pocher kit van de Mercedes 500 K/AK uit 1935 met (ik dacht) referentienummer K74. Een knoert van een kit die een modelbouwer gemiddeld toch wel een jaartje zoet houdt, en die op eBay toch wel wat geld waard is.
Het probleem met deze kit is dat hij niet compleet is. Onder andere 2 banden, wat velgonderdelen, het decal- en transferblad, een embleem, en nog wat kleinere spulletjes zijn mettertijd verloren gegaan.
Na wat overleg (én stemming meerderheid tegen minderheid) hebben we besloten hem toch maar niet te bouwen, maar verkopen. Guido neemt dat op zich. Houdt eBay in de gaten.

Het verhaal rond de URL van de Paddock:
De codes voor de transfer van onze URL hebben we eindelijk ontvangen, en ze zijn aan onze hoster bezorgd. Update komt binnenkort wanneer die geactiveerd werden.

Het bezoek aan Renaissance:
Ik heb gisteren 19/12/2008 nog met Pedro gebeld, en die zei me dat door de drukte in de zaak (nieuwe uitgiften / voorbereiding van beurzen / jaarafsluiting) nog geen beslissing werd genomen ivm een datum waarop wij een bezoekje mochten komen brengen. Hij had me beloofd om tegen Kerstmis iets te laten weten.

Dominique
20-12-2008, 13:48
Na de praktische dingetjes was het dan tijd om de typische eindejaarsagenda aan te vatten.

Ten eerste is de verkiezing van de modelbouwer van het jaar. Je kan al enkele reacties lezen hierboven, waaruit blijkt dat Johny "Nismo" Vandeput de Golden Spark Plug Award 2008 mocht ontvangen. Je kan er alles over lezen in deze thread (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=18176).

Proficiat aan de winnaar, en een hele dikke bedankt voor de inzet aan HHugo en Gulfie die genomineerd waren, maar de trofee niet hebben gewonnen. Genomineerd worden is een blijk van erkenning, en een manier om dank je wel te zeggen voor alles jullie voor de vereniging hebben gedaan.

Het laatste punt op de agenda voor 19 december was de tombolaverkoop annex kwis met soms best goeie, maar meestal gewoon compleet idiote vragen. Door het format van "prijzen-picking" (soms omgedoopt tot "prijzen-pikken") werd het een héél lange kwisronde. er werd zelfs gevreesd dat we niet op tijd zouden thuis geraken, en de noodzaak om de format aan te passen, zodat er ook daadwerkelijk een einde aan de kwis kàn komen dringt zich op ...

Door al die heisa waren we bijna vergeten een nieuw clublid welkom te heten: BEGEMS is even komen poolshoogte nemen tijdens die tombola en hij kon zijn ogen niet geloven. "Was mich da hei" zag ik in zijn ogen ...
Maar hij kon het niet laten, en heeft zijn lidgeld voor 2009 ter plaatse geregeld. Welkom!!

Merci mannen, voor een weeral plezante afsluiting van een toch bewogen jaar in ons clubje. Ik hoop dat we het volgende werkjaar in een even toffe sfeer mogen verder zetten. :)

Big attack
20-12-2008, 13:57
Hier weeral de fotokes van een memoriabele en lange avond.

Big attack
20-12-2008, 13:59
De Pocher Mercedes, Vrijwilligers?

Big attack
20-12-2008, 14:02
De Tombola; en wat mensen allemaal niet doen, om hun doos wel of niet kwijt te geraken

Big attack
20-12-2008, 14:04
En de rest van de foto's.
Bedankt mannen, was weer leuk

BSmodels
21-12-2008, 12:04
OEF geen compromiterende foto's van mezelf deze keer :rolleyes:

Dominique
21-12-2008, 12:35
OEF geen compromiterende foto's van mezelf deze keer :rolleyes:

Nee, maar ik vind het wel compromitterend dat "compromiterende" verkeerd geschreven werd :p:D:D:D:p
Sorry Bart, maar ik kon hem niet laten liggen. ;)

Guido
21-12-2008, 13:58
Compromitterende foto's of niet, er zijn enkele passages uit deze theatrale voorstelling die voor altijd in mijn geheugen staan gegrifd.

"my revenge will be sweet"...

Voor de rest: eerst wat serieus geweest, wat op zich al verdacht is, daarna ging het van lollig naar leutiger tot hilarisch. Leuke avond gehad - getuige ook weer het uur waarop de meesten onder ons pas naar huis zijn getrokken. Ben als enige met 3 kits naar het grensgebeid gegaan en ga er eerdaags eens werk van beginnen maken zie.

Aan iedereen die ik niet persoonlijk heb kunnen het jaar uitwensen, veel plezier voor het nieuwe jaar en zet bij de Kerst maar een kaarsje klaar. Light there will be! Zeker nu de dagen vanaf vandaag weer beginnen te lengen. :)

Hasta la vista!

Juha
21-12-2008, 14:42
"my revenge will be sweet"...
Werk maar wat aan uw tombolatactiek voor 2009. :p

Loeten
22-12-2008, 14:30
Euhm, wie heeft wat gewonnen??

Nismo
22-12-2008, 15:52
Euhm, wie heeft wat gewonnen??

Ikke een Citroën 2CV6 van Imai en een Alfa Romeo GTV van Tamiya, en jr een Fiat 131 Abart van Revell.

Juha
22-12-2008, 16:00
Nee, de vraag is "waar zat iedereen op het einde mee opgescheept?" :D

Als ik me goed herinner...

Guido: een Ducati en een rijdende kubus van Honda.

Zijn "buurman" van vrijdagavond: twee Honda motoren van Tamiya

Big attack: Audi Quattro en een Porsche 944 (beiden Revell)

Nismo: 2 PK en Alfa GTV (staan al bij de kit reviews)

Dominique: BMW Z1 en een Honda CB1100R (ook te zien bij de reviews)

Nismo junior: Fiat 131 Abarth (Revell)

TVD: Ferrari F2003 en wat materiaal

Ik: Focus WRC 03 (die zowat de halve tafel had afgereisd) en hetzelfde materiaal als dat van TVD.

Verder heb ik nog een Chardonnet Stratos (Hasegawa), 205 T16 (Tamiya) voor mijn neus gehad, maar ik weet niet waar die uiteindelijk beland zijn (ik denk bij Petter). Ook nog zien passeren in de loop van de avond: veel moto's, een Toyota F1, Williams F1, Toyota Celica, ...

BSmodels
22-12-2008, 21:27
Sorry Bart, maar ik kon hem niet laten liggen. ;)

streng maar regtvaardich :worship:


@Juha

ik heb die 205 voor jouw neus weggehaald toen Nismo mijn Imai kitje met 13 onderdelen was komen weghalen :champagne:

Juha
22-12-2008, 21:37
Maakt niet uit, ik heb toch de meest gewilde kit meegenomen. :D

Guido
22-12-2008, 23:29
Maakt niet uit, ik heb toch de meest gewilde kit meegenomen. :D

De meest gewilde door u dan toch... :D :D

Zonder ook nog maar 1 kit te bouwen, heb ik overigens al 1 Joker te pakken. In totaal kan ik dus maar liefst 3 Jokers versieren tegen de volgende tombola... :D

Begint al maar met uw schrap te zetten... :D :D

Gulfie
22-12-2008, 23:52
Mijne eerste joker is ook binnen ... De Nissan Jeep is al af.

Juha
23-12-2008, 00:01
De meest gewilde door u dan toch... :D :D

Zonder ook nog maar 1 kit te bouwen, heb ik overigens al 1 Joker te pakken. In totaal kan ik dus maar liefst 3 Jokers versieren tegen de volgende tombola... :D

Begint al maar met uw schrap te zetten... :D :D
Ik kan aan 2 geraken. Tellen de prijzen van 2007 ook mee? :D

Guido
23-12-2008, 00:51
Mijne eerste joker is ook binnen ... De Nissan Jeep is al af.

:applaus:

Sennake
23-12-2008, 01:04
Ik kan aan 2 geraken. Tellen de prijzen van 2007 ook mee? :D

Neen, die hadden klaar moeten zijn op de tombola van 2008. Het is niet de bedoeling dat iemand binnen 20 jaar nog steeds een joker verdient door zijn in 2007 gewonnen model eindelijk gebouwd te hebben ;)