PDA

View Full Version : F1 2001 modified


Finish
15-03-2002, 14:16
Jordan heeft er sinds Maleisië een nieuwe sponsor bij:

http://users.skynet.be/bk284908/liquilogo.gif

Dat wordt dan:

http://users.skynet.be/bk284908/liqui.gif

Het wordt een moeilijke taak voor GP4 om F1 2001 te laten vergeten ;)

Ferrari Forever
16-03-2002, 23:35
Heb deze namiddag eindelijk f12001 gekocht. Niet slecht, moet ik zeggen en toch wel een behoorlijke verbetering qua physics t.o.v. f1 2000, al vind ik dat ze het ietwat te realistisch willen maken. Niet om te muggenziften, maar bij het minste beetje te veel gas sta je omgekeerd en eenmaal je aan het slippen gaat kan je niet meer corrigeren. Een paar rondjes oefenen doen wonderen, maar het blijft toch verdomd moeilijk om een hele ronde te rijden zonder te spinnen, zelfs al staat de drifthulp aan. Verder heb ik ook wat moeite gehad om de Force Feedback patch te integreren, maar na een aantal pogingen is dat dan toch gelukt. Probeer ik echter patch nummer 2 (upgrade 2 van ea) te installeren dan loopt het spel na het openingsscherm echter vast.
Ik heb het geluk over een redelijk krachtig systeempje te beschikken op dit moment (P4 1800 Mhz, Geforce 3, 256 Mb -stoef stoef :) ), dus qua graphics en snelheidsgevoel zit het wel snor, op een paar foutjes na. Zo is het jammer dat je de piloten bijvoorbeeld niet ziet schakelen zoals dat wel het geval is in F1RC. Het geluid is dan weer wel behoorlijk realistisch en het is echt kicken als je de galm hoort wanneer door de tunnel van Monaco scheurt.
Zeer leuk spel en zeker boven de middelmaat.

krikke
17-03-2002, 08:20
Vergeet ook niet de FiaGT mod en de ALMS mod te installen. Dan kan je eens met een opgefokte Porche of Modena of iets anders het circuit op...

airco
17-03-2002, 08:36
ik gaan da spel nog nekeer terug uit mijn kast halen peisek. Alhoewel dak weer fameus wa tweak-werk gaan hebben om da spel deftig te laten draaien op mijnen P3 -450 mee mijnen geforce2mx. Maja Mohaa en RTCW hebek ook deftig laten draaien, dus waarom zou ik da nie kunnen met F1 - 2001 van EA.

airco

krikke
17-03-2002, 18:47
Tijdens een racestart, of andere momenten met veel wagens, zal het een gestotter zijn van hier tot ginder denk ik. Als je trainingen en quals rijdt moet het, met wat aangepaste detailsetting goed te doen zijn, eventueel met de spiegels af...

airco
18-03-2002, 01:45
Bwa kspeel ook UT met 30 frames, en dan zijnek nog bij de beteren in België, dus van een beke gestotter ben ik nimmer onder den indruk ;)

airco

Mr. longshit
26-03-2002, 00:45
Voor de gasten die F12001 'te realistisch' vinden :
sorry jongens, niets is verder van de waarheid.
Ik beweer helemaal niet de waarheid in pacht te hebben, ik heb daar zelfs totaal geen verstand van maar één van de guys van mijn GPL-league is beta-tester geweest voor GPL en nog een stuk of wat andere games. Voor mij is hij dé referentie om physiscs te bespreken (zijn naam staat ook in de GPL-credits : Joachim trensz - nen toffen pee die sinds een week in Belgie woont)
Hij beweert dat F12001 een fake realistisch gevoel geeft.
GP3 komt meer in de buurt en GPL is niet te kloppen.

dit terzijde ...

airco
26-03-2002, 01:46
realisme ging in deze thread vooral op vlak van graphics ...

In Physics is GP3 voor mij part idd ook nog steeds de koning.

airco

Ferrari Forever
27-03-2002, 20:04
Mja, GP3 ( en eigenlijk bijna de hele GP3 serie) is altijd vooruitstrevend geweest qua physics, maar GP3 is ondertussen toch al anderhalf jaar uit en de ontwikkeling in F1 simulaties heeft toch niet stilgestaan. Ik denk daarbij in de eerste plaats aan de circuits die tot stand gekomen zijn via GPS, een feature die je in elke recente F1-game terugvindt. Concreet betekent dat dat je elk hobbeltje en elk bultje op het circuit ook voelt in de game. F1RC van Ubisoft had dat al een beetje (al was de wegligging voor de rest knudde) maar in F12001 komt dat schitterend tot uiting. Ik vind het gewoonweg prachtig als je over zo'n hobbel rijdt en je hoort de motor even overslaan (en als je dan nog over een force feedback stuurtje beschikt is het des te leuker), en daarom ben ik zo aangenaam verrast door deze titel. De rest van de F1-games van Electronic Arts gaven je altijd wat het gevoel met een tractor rond te rijden, maar dit is één van de weinige f1-games waar ik altijd nog net dat ene testrondje wil rijden, en waar je ook merkt dat je daadwerkelijk vooruitgang boekt. Zo reed ik in het begin met moeite een rondje Francorchamps onder de twee minuten (als ik al niet crashte), nu slaag ik erin rondetijden neer te zetten van 1.54. Ieder zijn mening natuurlijk, maar voor mij is dit momenteel (en waarschijnlijk tot GP4 uitkomt) op dit moment de topper onder de f1-games.

Finish
27-03-2002, 23:44
http://www.spelletjesgarnaal.be/skin_nix/gallery/f1_2002/

screenies van F1 2002 in progress. Ziet er in zeker niet zo indrukwekkend uit als GP4 screenies. Ik denk dat GP4 de komende 'standaard' wordt.

Raceboy
27-03-2002, 23:52
baaaaaaabbbbeeeessss :eek:

Ferrari Forever
29-03-2002, 19:39
Inderdaad, bij mijn weten het eerste F1-game met pitbabes.

Ferrari Forever
29-03-2002, 19:42
En wat dat stotteren betreft : met mijn aldi pctje speel ik alles op maximum detail en of ik nu alleen oefenrondjes rijd, of ik neem de start met 22 andere wagens , er is geen enkel verschil qua framerate te merken. GRIJNS...

FastFons
29-03-2002, 20:47
Uw aldi pctje moet het wel stellen met SDRAM, voorlopig zult ge dus weinig merken, maar wat is een ferrari zonder turbo?

Grtz
FF

Ferrari Forever
29-03-2002, 21:34
Ik ga hier niet de hele discussie 'pro of contra aldi pc' op gang trekken, maar van het feit dat er geen DDR maar wel Sdram geheugen in steekt heb ik totnogtoe weinig of niets gemerkt, en dat eigenlijk tot mijn eigen verbazing. Ik heb 3dmark 2001 gedraaid op mijn pc , en nee, de score is niet buitengewoon hoog. Maar benchmarks zijn één ding, ervaringen in de praktijk is een ander. Als ik je zeg dat ik zowel Return to Castle Wolfenstein als Medal of honour Allied Assault ( twee games die qua systeemvereisten toch niet de minste zijn) op full detail speel met een resolutie van 1280 of 960 zonder de minste hapering, wat wil je dan eigenlijk nog meer?

krikke
29-03-2002, 22:06
Kijk hé, voor de moment zijn zowel de mannen van GP4, als die van F1 2002 hoog van de toren aan het blazen. Ik ben eens benieuwd wat er nog van alle beloften gaat overblijven als het spel in de winkel ligt....
Ik ben eens benieuwd voor de sound als de tractioncontrol ingrijpt...

Ferrari Forever
29-03-2002, 22:41
wat is de release date nu eigenlijk voor gp4 ? nog altijd half juni ??

krikke
31-03-2002, 09:19
Den Geoff kennende zou ik maar stilaan m'n hoop op kerstmis 2002 zetten als releasedatum. Whoehahaha