PDA

View Full Version : FIA GT 2009, de nieuwtjes


Viper GTS-R***
02-12-2008, 21:45
Nu het seizoen is afgelopen kunnen de nieuwtjes voor volgend jaar beginnen te rollen.
Eén van de 1ste is dat Vitaphone héél het seizoen met 3 MC12's zou rijden.
Weliswaar de 3de onder Vitasystem banner net zoals in Zolder.

Een vroege zet die Carsport Holland tot uitlokken leidt om die Aston van onder het stof te halen? :)

Verder al aangegeven in de PK thread dat ze dus achter een C6-R aan het zoeken zijn.

Bron speedactiontv.be

Coach Ep
05-12-2008, 15:13
Luc Alphand en zijn Corvette(s) maken de overstap van LMS naar FIA GT met tenminste 1 wagen voor Moreau + Clairay. Een 2e wagen is mogelijk. Ook zet het team een wagen in voor het FFSA GT kampioenschap met het vaste koppel Ayari/Hernandez.

bron: endurance-info.com

Coach Ep
10-12-2008, 10:35
Volgens dailysportscar:

Nissan GT1 Programme Set To Break Cover

The final details seem to be coming together for Nissan’s return to top flight European GT racing. Dsc sources suggest that the parent company is now putting the final touches to a programme which will see works GT1 Nissan GT-Rs racing in selected European races in 2009.

The first car is understood to be substantially complete, prepared to the new GT1 spec, and will be race prepared in Europe by NISMO.

The factory intend for the GT-R programme to be an entirely customer effort post-2009 with their chosen partner team (a UK-based outfit which is known to dsc) committing to provide workshop space, facilities and race logistics in 2009 for a programme which, sources suggest, will take in a package of races including the Spa 24 Hours, then to field a pair of customer cars in 2010 in the planned FIA GT World Championship.

FIRE
10-12-2008, 19:43
Dit is dus een wagen volgens nieuw GT1 reglement?
De wagen is omgebouwd van AWD naar RWD?

Grig-O
10-12-2008, 22:39
Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Grig-O
10-12-2008, 23:07
Nu het seizoen is afgelopen kunnen de nieuwtjes voor volgend jaar beginnen te rollen.
Eén van de 1ste is dat Vitaphone héél het seizoen met 3 MC12's zou rijden.
Weliswaar de 3de onder Vitasystem banner net zoals in Zolder.


Piloten op de 3de Vitaphone: wss Vosse-Franchi...

bron: DH

Viper GTS-R***
11-12-2008, 00:37
Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Mogelijk is dat zij het tot een akkoord krijgen met Luc Alphand, deze heeft aangegeven nog een 2de C6-R in te kunnen zetten in FIA GT...

Grig-O
15-12-2008, 20:33
De 24u van Spa staan opnieuw op het programma van Europees Rallycrosskampioen De Keersmaecker, wss met G&A Racing (als ik dat mag afleiden uit het persbericht).

Ook gaat DKR wss zijn C5-R inzetten in Spa, maar dan moet alles in orde zijn natuurlijk (men zoekt rijders...).

Speedactiontv.be

FIRE
15-12-2008, 21:48
Piloten op de 3de Vitaphone: wss Vosse-Franchi...

bron: DH
Is die voor het hele seizoen? Ik ben deze bevestiging op nog geen andere website tegengekomen.


Bas Leinders heeft zijn zinnen op een GT1-project voor 2010 gezet. Het is de ambitie van onze laatste F1-rijder om over goed een jaar in het nieuwe WK van SRO mee te draaien.

Bahrein zou niet op de kalender van de FIA GT opgenomen worden. Silverstone zal het seizoen openen en vermoedelijk volgt er op het einde van het seizoen, naast de race in San Luis, een tweede Zuid-Amerikaanse wedstrijd.

Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6477

Met SRO actief in Brazilie (lokaal GT3 kampioenschap), een race in Brazilie?

Viper GTS-R***
15-12-2008, 22:03
Met SRO actief in Brazilie (lokaal GT3 kampioenschap), een race in Brazilie?

Mogelijkheid om Mil Milhas d'Interlagos te organiseren onder SRO's vaandel dit jaar?
Ze hadden er in 2007 toch ook goede contacten tijdens de Mil Milhas?
Kwa datum en locatie ligt het goed om na de race te San Louis er heen te trekken...

EDIT: die 2007 moet uiteraard 2006 zijn. In 2007 was het onder LMS vaandel.

Grig-O
16-12-2008, 20:32
Is die voor het hele seizoen? Ik ben deze bevestiging op nog geen andere website tegengekomen.

Zou uit La Dernière Heure komen, maar of die 100% betrouwbaar is, kan ik niet zeggen.. :) Vosse heeft natuurlijk wel relaties binnen Vitaphone, daaraan zal het niet liggen. En geld zal ook wel geen probleem zijn. (Vitaphone, Startpeople)

Aja, Vitaphone is wel zeker van die derde auto.
Althans, volgens Speedactiontv.be ;)


EN! Matecht bevestigt z'n komst naar het Fiagt kampioenschap 2009! Na eerdere twijfels is alles nu dus toch rond. :drewl:

Endurance-info.

aston_vibes
16-12-2008, 23:05
Nu het seizoen is afgelopen kunnen de nieuwtjes voor volgend jaar beginnen te rollen.
Eén van de 1ste is dat Vitaphone héél het seizoen met 3 MC12's zou rijden.
Weliswaar de 3de onder Vitasystem banner net zoals in Zolder.

Een vroege zet die Carsport Holland tot uitlokken leidt om die Aston van onder het stof te halen? :)

Verder al aangegeven in de PK thread dat ze dus achter een C6-R aan het zoeken zijn.

Bron speedactiontv.be

die aston van carsport holland staat tog al lang te koop ?;)

Viper GTS-R***
17-12-2008, 00:08
die aston van carsport holland staat tog al lang te koop ?;)

Van Carsport Holland is hij niet, wel van Phoenix Racing.
En klopt staat al maanden te koop, maar momenteel toch nog steeds in het bezit van Phoenix Racing.

http://www.fiagt.com/cars.php?market=true&key=19

aston_vibes
17-12-2008, 00:31
Van Carsport Holland is hij niet, wel van Phoenix Racing.
En klopt staat al maanden te koop, maar momenteel toch nog steeds in het bezit van Phoenix Racing.

http://www.fiagt.com/cars.php?market=true&key=19

ja idd sorry phoenix is juist leef nog in het verleden :)

GT2-R
17-12-2008, 12:02
VDS Racing gaat volgend jaar GT1 rijden met Leinders en Kuppens.

BRON: www.endurance-info.com

Dries DS
17-12-2008, 12:35
VDS Racing gaat volgend jaar GT1 rijden met Leinders en Kuppens.

BRON: www.endurance-info.com

Leinders: "Comme il y a peu de projets concrets concernant le GT1 tel qu'il sera entendu en 2010, nous allons probablement louer une GT1 actuelle pour le championnat 2009", poursuit Bas Leinders. "Il s'agira peut-être d'une Corvette, ou d'une Aston Martin. On sait que plusieurs équipes qui étaient présentes cette année ne le seront plus l'an prochain, et il est peut-être possible de récupérer et louer leur matériel. Dans le courant de la saison 2009, nous analyserons les possibilités de la nouvelle catégorie GT1, afin d'être fin prêts à sauter dans le train dès 2010. La saison prochaine sera donc une année de préparation au plus haut niveau pour nous..."

www.speedactiontv.be

GT2-R
17-12-2008, 13:00
Phoenix heeft een C6-R in de aanbieding gezet vandaag:

http://www.racecarsdirect.com/listing/21671/Corvette_C6R__GT1.html

Opmerkelijk hoe 'laag' de vraagprijs voor een C6-R ligt in vergelijking met pakweg 12 maanden geleden.

FIRE
17-12-2008, 19:07
Phoenix heeft een C6-R in de aanbieding gezet vandaag:

[url]http://www.racecarsdirect.com/listing/21671/Corvette_C6R__GT1.html[/url
Omdat Hezemans een Lola LMP2 gaat besturen?

Opmerkelijk hoe 'laag' de vraagprijs voor een C6-R ligt in vergelijking met pakweg 12 maanden geleden.
Inderdaad

Grig-O
17-12-2008, 20:12
Omdat Hezemans een Lola LMP2 gaat besturen?

Hezemans rijdt in LMS wel met drie piloten, dus dat lijkt mij ietwat onlogisch..

FIRE
17-12-2008, 20:33
Hezemans rijdt in LMS wel met drie piloten, dus dat lijkt mij ietwat onlogisch..
:confused: Ik snap niet precies wat je bedoelt. In LMS zijn wel meer teams met 3 coureurs. En als hij LMS gaat doen lijkt me niet dat hij daarnaast FIA GT gaat doen.

Mark
17-12-2008, 20:52
Opmerkelijk hoe 'laag' de vraagprijs voor een C6-R ligt in vergelijking met pakweg 12 maanden geleden.

Opmerkelijk? Lijkt me niet meer dan logisch, na 2009 zijn deze kisten nergens meer in te zetten op een circuit.

Viper GTS-R***
17-12-2008, 21:30
Opmerkelijk? Lijkt me niet meer dan logisch, na 2009 zijn deze kisten nergens meer in te zetten op een circuit.

Tenzij we een nieuwe serie maken? Een serie gebaseerd op 90's Revival maar dan voor de 'nu nog' huidige GT1's :p De 00's Revival of wat het ook mag zijn.

Dries DS
17-12-2008, 21:45
De 00's Revival...

:rolleyes:

Mark
17-12-2008, 22:45
De 00's Revival...

:rolleyes:

Die hebben toch gezien tijdens de laatste Skylimit race! :D (eentje voor intimi ;) )

aston_vibes
17-12-2008, 23:15
VDS Racing gaat volgend jaar GT1 rijden met Leinders en Kuppens.

BRON: www.endurance-info.com

heb het ook net vernomen.. welke wagen zit er voor hen in ? en wat gebeurd er met de vertigo?

FIRE
17-12-2008, 23:18
Werd de Vertigo ook gerunt door VDS?

Belle
17-12-2008, 23:20
heb het ook net vernomen.. welke wagen zit er voor hen in ? en wat gebeurd er met de vertigo?

In het artikel wordt gezegd dat ze nog niet weten met welke wagen ze het kampioenschap zullen aanvangen. Volgens Bas een Aston of Corvette. Ik hoop uiteraard op de Aston! ;)

aston_vibes
17-12-2008, 23:40
In het artikel wordt gezegd dat ze nog niet weten met welke wagen ze het kampioenschap zullen aanvangen. Volgens Bas een Aston of Corvette. Ik hoop uiteraard op de Aston! ;)

ja een belgische aston zou idd wel mooi zijn!! maar ik zou niet weten welke corvette ze ze tot hun beschikking zouden hebben? er zijn er bij mijn weten nie veel meer over:confused:

Neo-242
17-12-2008, 23:58
Met alle respect voor het Vertigo project, ik wil toch wel eens zien wat Leinders/Kuppens kunnen in een GT1. Na zijn F1 (test)avontuur heeft Leinders niet veel meer kunnen laten zien... ben benieuwd!

Thomaske
18-12-2008, 00:43
:rolleyes:

Die hebben toch gezien tijdens de laatste Skylimit race! :D (eentje voor intimi ;) )

1-0 :champagne:

GT2-R
18-12-2008, 14:55
Opmerkelijk? Lijkt me niet meer dan logisch, na 2009 zijn deze kisten nergens meer in te zetten op een circuit.

Tuurlijk is het logisch dat de vraagprijs is moeten dalen. Desondanks blijft het een opmerkelijk lage vraagprijs voor een wagen met zo'n palmares.

Laten we bijvoorbeeld eens vergelijken met de vraagprijs van pakweg een 997 RSR (2008 spec.). Er staan er op dit moment enkele te koop en er wordt zowat overal 300.000+ EUR gevraagd. En dat voor een wagen die zelfs in 2009 niet meer aan de bak zal komen in FIA GT/ALMS/LMS (er komt een 997 RSR 2009 spec. aan en de F430 zal sowieso een resem updates krijgen). Het is en blijft in mijn ogen dus een ietwat vreemde vraagprijs voor de Phoenix C6-R, een wagen die normaal meer sponsorinkomsten opbrengt en in tegenstelling tot de 997 RSR 2008 spec. nog één jaar op het hoogste niveau mee zal draaien.

Coach Ep
21-12-2008, 15:30
Aja, Vitaphone is wel zeker van die derde auto.
Althans, volgens Speedactiontv.be ;)
...


So much for Speedactiontv.be:

Vitaphone auch 2009 mit zwei Maserati MC12
Die Vitaphone Weihnachtsparty nutze Michael Bartels um den Einsatz von zwei Maserati MC12 zu bestätigen.

Viper GTS-R***
21-12-2008, 23:01
Volgens projectlemans.de is K plus K een mogelijke kandidaat om één van de Aston DBR9's te kopen van Jetalliance...

Wat moeten we hier onder verstaan... Jetalliance gaat zich concentreren op 1 wagen?

Ook geeft men er aan dat GIGAWAVE terug naar GT1 komt, maar het nog niet zeker is of ze met hun Aston komen.

Wel wat vragen dus omtrent het Aston gebeuren voor volgend jaar :confused:

Thomaske
21-12-2008, 23:31
Ook geeft men er aan dat GIGAWAVE terug naar GT1 komt, maar het nog niet zeker is of ze met hun Aston komen.

Waarom zouden ze niet met de Aston komen? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze voor EEN jaar nog gaan overstappen op een andere GT1 wagen

Mvg

Viper GTS-R***
22-12-2008, 00:51
Waarom zouden ze niet met de Aston komen? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze voor EEN jaar nog gaan overstappen op een andere GT1 wagen

Mvg

Ik citeer volgende van op projectlemans.de

Gigawave möchte erneut in der GT1 antreten, aber nicht zwingend mit einem Aston.

Ik vermoed dat als projectlemans.de dit noteerd dat er dan toch wel redelijke aanwijzingen zijn om iets in die richting te mogen schrijven?
Zelf zie ik ze liever terugkomen met hun Aston dan moet iets anders hoor. :)

Benny_B
22-12-2008, 12:57
Volgens projectlemans.de is K plus K een mogelijke kandidaat om één van de Aston DBR9's te kopen van Jetalliance... Wat moeten we hier onder verstaan... Jetalliance gaat zich concentreren op 1 wagen?

Jetalliance zou mogelijk overstappen naar de GT2 categorie met een Lamborghini.

Interview met Hans Reiter op endurance-info (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=6755&thold=0):
Pourrions-nous également voir cette lamborghini Gallardo LP650 GT2 en FIA GT l’année prochaine ? Oui, nous devrions avoir deux voitures engagées par un team évoluant déjà dans ce championnat cette année mais en GT1. Le patron allemand n’a pas souhaité nous en dire plus mais on peut penser qu’une certaine équipe autrichienne pourrait bien profiter de sa proximité pour faire alliance avec le Reiter Engineering...

Grig-O
26-12-2008, 18:26
Jetalliance zou mogelijk overstappen naar de GT2 categorie met een Lamborghini.

Interview met Hans Reiter op endurance-info (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=6755&thold=0):

JetAlliance verkiest om nog niets bekend te maken omtrent volgend seizoen. Wel zouden ze met minstens twee wagens rijden volgend seizoen, maar of we daar wijzer van worden...

Thomaske
26-12-2008, 20:14
Bij Peka Racing is nog niets geweten voor komend seizoen. Afwachten maar..

Mvg

HaCo
27-12-2008, 10:03
Nissan GT1 aan het werk tijdens testritten:
http://www.autoblog.com/tag/NissanGTR/

Vraag me af hoeveel we er aan het werk zullen zien in Spa, naast de Ford GT's. :)

FIRE
27-12-2008, 13:57
Nissan GT1 aan het werk tijdens testritten:
http://www.autoblog.com/tag/NissanGTR/

Vraag me af hoeveel we er aan het werk zullen zien in Spa, naast de Ford GT's. :)
:drewl:
Ik ben benieuwd naar dit project. Ondanks dat er dus al getest wordt in Japan is er nog veel onduidelijk.

Thomaske
27-12-2008, 14:38
AF Corse in 2009 normaal weer met twee Ferrari F430s aan de start.

Bron: endurance-info

Mvg

Grig-O
27-12-2008, 14:48
Gravity Racing zet volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een GT1 in. In 2009 zullen ze een oude GT1 huren, terwijl men in 2010 een GT1 van de nieuwe generatie zou inzetten. (Speedactiontv)

PK.. Srt.. VDS.. Gravity.. Prospeed... Ziet er goed uit.. :gas:

Thomaske
27-12-2008, 15:06
Gravity Racing zet volgend jaar hoogstwaarschijnlijk een GT1 in. In 2009 zullen ze een oude GT1 huren, terwijl men in 2010 een GT1 van de nieuwe generatie zou inzetten. (Speedactiontv)

PK.. Srt.. VDS.. Gravity.. Prospeed... Ziet er goed uit.. :gas:

Zou het dan de GT1 op basis van de Ascari zijn waar er ooit sprake van geweest is?

Mvg

Viper GTS-R***
27-12-2008, 15:31
Zou het dan de GT1 op basis van de Ascari zijn waar er ooit sprake van geweest is?

Mvg

Dat zullen we na 15 januari weten, dan gaat Sordi het definitief beslissen.
Als hij terug komt van de 24u van Dubaï dus.

PK.. Srt.. VDS.. Gravity.. Prospeed... Ziet er goed uit..

Is het al zeker dat SRT en Prospeed terug komen?
Nog niets van gelezen denk ik?

Grig-O
27-12-2008, 15:37
Dat zullen we na 15 januari weten, dan gaat Sordi het definitief beslissen.
Als hij terug komt van de 24u van Dubaï dus.



Is het al zeker dat SRT en Prospeed terug komen?
Nog niets van gelezen denk ik?

In 2010 mss een Ascari (wie weet), 2009 wordt een 'oude' GT1.

En ook al is het niet officieel bevestigd, Markus Palttala gaf al aan in 2009 opnieuw voor Prospeed te willen rijden. En SRT heeft denk ik al aan endurance-info gezegd dat ze in 2009 met nog grotere doelstellingen aan de start komen. Niets is zeker, natuurlijk.

Thomaske
27-12-2008, 16:23
In 2010 mss een Ascari (wie weet), 2009 wordt een 'oude' GT1.

En ook al is het niet officieel bevestigd, Markus Palttala gaf al aan in 2009 opnieuw voor Prospeed te willen rijden. En SRT heeft denk ik al aan endurance-info gezegd dat ze in 2009 met nog grotere doelstellingen aan de start komen. Niets is zeker, natuurlijk.

Dat klopt ivm SRT en Prospeed.

Forsten en Palttala zouden weer op één wagen gaan rijden. Dit heb ik vernomen tijdens de FIA GT te Zolder.

Voor SRT is er nog niets zeker ivm de piloten. Zien we een Maassen en een Bouchut terug of krijgen we misschien een Soulet aan 't stuur van de Amerikaanse GT1 bolide.. Ik zou graag een Soulet en een Bouchut aan 't stuur zien van deze bolide.

Mvg

Grig-O
28-12-2008, 02:00
AF Corse in 2009 normaal weer met twee Ferrari F430s aan de start.

Bron: endurance-info

Mvg

Thomas Biagi heeft al vermeld dat hij kan terugkeren naar Maserati. (En eerlijk gezegd zie ik hem dat wel doen, gezien zijn 'middelmatige' prestaties in GT2)

Thomaske
28-12-2008, 10:46
LAA met de Corvette C6-R voor Guillaume Moreau en Yann Clairay in de FIA GT

Bron: RE

Mvg

Brecht
29-12-2008, 00:25
LAA met de Corvette C6-R voor Guillaume Moreau en Yann Clairay in de FIA GT

Bron: RE

Mvg

Staat al op pagina 1 van deze thread :rolleyes:

HaCo
31-12-2008, 13:31
Die endurace-info.com is wel een interessante site... mooi kiekje gevonden:
http://www.endurance-info.com/2009_FIA-GT/NissanGTR_Autosport2.jpg
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=6950&thold=0

Beestig machine :gas:

Viper GTS-R***
31-12-2008, 16:58
Is idd. een prachtige machien. Kijk er echt wel naar uit, meer zelfs dan naar de Ford GT1.

Hopenlijk presteert hij alvast even goed als hij deed in Super GT dit jaar, waar hij meteen het rijders kampioenschap won en 3de bij de teams ter info!

supergt.jp

Grig-O
31-12-2008, 17:04
Ik weet nu niet echt veel over mechaniek enzo, maar gaat die Nissan klinken als een Corvette of een Saleen, aangezien er een V8 in zit?

aston_vibes
01-01-2009, 23:40
Ik weet nu niet echt veel over mechaniek enzo, maar gaat die Nissan klinken als een Corvette of een Saleen, aangezien er een V8 in zit?

zal ik je na het weekend van 25 en 26 juli weten te zeggen :)


en weet iemand al iets over het team die deze machine onder de arm neemt ?

Integra
02-01-2009, 11:49
Ik weet nu niet echt veel over mechaniek enzo, maar gaat die Nissan klinken als een Corvette of een Saleen, aangezien er een V8 in zit?
3.5 L V6 twin turbo. Geen V8 volgens mij.

Viper GTS-R***
02-01-2009, 14:11
3.5 L V6 twin turbo. Geen V8 volgens mij.

Toch wel een V8, die motor die je aangeeft is de standaard productiemotor.
De race versie heeft een V8 4.5l met 592 PK.

De prijs van de race wagen zal zo'n 500.000€ zijn.

Alles te lezen in de persberichten op endurance-info of pitstoptv e.a.

Integra
03-01-2009, 19:46
Vreemd dan aangezien Ratel voor de homologatie vereist dat de motoren om gebruikt te mogen worden aan een productieminimum van xxx moeten voldoen.

Overigens wel belachelijk dat deze ook weer € 500 000 kost. Ik dacht dat de prijzen gedrukt zouden worden. :cool: Voor die prijs is momenteel ook een gloednieuwe Lambo R-GT te verkrijgen.

Viper GTS-R***
04-01-2009, 22:07
Vreemd dan aangezien Ratel voor de homologatie vereist dat de motoren om gebruikt te mogen worden aan een productieminimum van xxx moeten voldoen.

Er is ook sprake van een speciale LM versie die Nissan zou bouwen en verkopen in gelimiteerd aantal. Was dat niet 300 stuks?

Overigens wel belachelijk dat deze ook weer € 500 000 kost. Ik dacht dat de prijzen gedrukt zouden worden. :cool: Voor die prijs is momenteel ook een gloednieuwe Lambo R-GT te verkrijgen.

500 000€ veel? Dat zullen we zien nadat we de prijzen van de andere 'nieuwe' GT1's zullen kennen denk ik. Het is toch allesinds een pak minder dan de huidige GT1's.

Trouwens, ik zou geen 500 000€ uitgeven aan een Lambo R-GT, voor deze prijs heb je op dit moment een geen top GT1 die einde carriere lijkt te zijn...

Integra
05-01-2009, 19:59
De R-GT kostte altijd om en bij de 500 000 euro en vergeet niet dat de R-GT als enige van de huidige GT1's mag blijven rijden in 2010.

Een DBR9 kostte nieuw destijds zo'n 750 000 euro, de C6R lag ook rond die prijs. De Saleens waren ook maar iets duurder dan de R-GT.

Van de MC12 heb ik geen idee. Ik vermoed dat deze de duurste van allemaal waren. :)

Een pak minder dan de huidige GT1's? Ja en nee, GT2's zijn al duur om mee te racen, deze nieuwe GT1's gaan daar zeker weer een pak boven gaan. Zeker als die GT-R al 500 000 euro zal kosten.

Thomaske
05-01-2009, 20:48
JetAlliance niet aan de start!

De kans bestaat echter wel dat ze de 24uren van Spa meerijden.

Dit zijn weeral twee wagens minder.

Mvg

Grig-O
05-01-2009, 23:23
JetAlliance niet aan de start!

De kans bestaat echter wel dat ze de 24uren van Spa meerijden.

Dit zijn weeral twee wagens minder.

Mvg

Als ze een Aston inzetten in Spa (met wss Sharp-Müller-...) beschouw ik dat als 0 wagens minder ;)

aston_vibes
06-01-2009, 00:22
JetAlliance niet aan de start!

De kans bestaat echter wel dat ze de 24uren van Spa meerijden.

Dit zijn weeral twee wagens minder.

Mvg

ja inderdaad weer twee wagens minder.. en weeral zeker een aston minder
hopelijk houden ze de optie open om te verhuren maar aan wie is nog een vraagteken denk ik ..:confused:

hoeveel aston's blijven er dan nog over als gigawave het ook niet zeker is ?

crosserke
06-01-2009, 01:00
Spijtige zaak,had nog graag de Astons een jaar zien rijden.Vond het de knapste gt1's,hopelijk rijdt gigawave nog een jaar.

Belle
06-01-2009, 01:03
Spijtige zaak,had nog graag de Astons een jaar zien rijden.Vond het de knapste gt1's,hopelijk rijdt gigawave nog een jaar.

Wel, Bassie twijfelde tussen een Aston en Corvette... Dat hij dan maar de Aston neemt. ;)

Integra
06-01-2009, 23:46
Gigawave zou normaal rijden, maar met welke auto is niet bekend. ;)

Grig-O
07-01-2009, 20:08
JMB/Aucott wss opnieuw met een Maserati in Fiagt. :)
(10/10's)

Thomaske
07-01-2009, 20:27
Gigawave zou normaal rijden, maar met welke auto is niet bekend. ;)

Aston G2?

Mvg

Mark
07-01-2009, 20:33
JMB/Aucott wss opnieuw met een Maserati in Fiagt. :)
(10/10's)

Leuk voor het opvullen van de grid maar geen toegevoegde waarde wat betreft de kwaliteit.

Grig-O
07-01-2009, 22:48
Leuk voor het opvullen van de grid maar geen toegevoegde waarde wat betreft de kwaliteit.

In deze tijden van economische crisis moeten we met alles blij zijn. Zeker nu er nog altijd heel wat onzeker is. Wie het kleine niet eert,.. ;)

Thomaske
08-01-2009, 22:25
Chad Racing waarschijnlijk aan de start van de etmaal race te Francorchamps met een Porsche 997 GT3 RSR

Bron: autosport.be

Mvg

FIRE
09-01-2009, 20:36
After a successful debut season CRS Racing is gearing up for 2009 and it all starts today with the news that the team’s FIA GT Driver line-up for 2009 will be Chris Niarchos, Andrew Kirkaldy, Rob Bell and Tim Mullen.

...
http://fiagt.com/newsitem.php?key=1897


Blijft Prospeed actief als Porsche fabrieksteam in FIA GT?

marcel
09-01-2009, 20:41
is dat niet elk jaar een ander team?

FIRE
09-01-2009, 22:25
Meestal wel ja :D

Avalon
09-01-2009, 22:41
is dat niet elk jaar een ander team?

Freisinger heeft anders toch een behoorlijk aantal jaren fabrieksteam mogen zijn? Pas sinds 2005 heeft Porsche ieder jaar van team gewisseld... Is dit nu een regel die ze handhaven of gewoon "toeval"?

Integra
10-01-2009, 11:02
Uit aan artikel op endurance-info lijkt af te leiden dat Gigawave blijft rijden met de DBR9. Hun DBR9 is nu naar Prodrive gebracht om geupdate te worden. (ze willen ook deelnemen aan 24 U LM)

Thomaske
10-01-2009, 11:33
http://fiagt.com/newsitem.php?key=1897


Blijft Prospeed actief als Porsche fabrieksteam in FIA GT?

Tijdens de voorbije editie geen het de ronde dat het Australische Juniper Racing het fabrieksteam van Porsche zou zijn in 2009.

Mvg

strepper
10-01-2009, 12:30
Prospeed zal ook in 2009 fabrieksondersteund zijn.
dit is mij gemeld door een teamlid.

Voor de bekendmaking van de bemanning van de wagens laat ik de eer over aan prospeed.

LamboFan
10-01-2009, 18:15
Weet iemand of er nog een Lamborghini Murcielago R-GT meedoet in 2009, FIA GT of LMS?

Het zou (voor mij) een groot verlies zijn iig. Ze deden na de 24u Spa, al niet meer mee in de FIA GT (2008), wat heel jammer was.
De Lamborghini Murcielago R-GT deed wel het hele LMS seizoen mee. :)

Grig-O
10-01-2009, 19:54
Fiagt:
Volgens Hans Reiter komen er alvast 2 privé-Lambo's in GT2 (men dacht aan JetAlliance...)

In GT1 komt er wss ook een auto, al is daar nog helemaal niets over geweten.

LMS:
Het ziet er naar uit dat JLOC een auto wil inzetten in GT1 (al lijkt mij dat niet echt snugger, gezien het feit dat ze daar wss alleen zullen rondrijden)

In GT2 gaat Reiter wss zelf 1 of 2 Lambo's inzetten.

Hopelijk verkoop ik niet teveel onzin. ;)


So much for Speedactiontv.be:
Volgens iemand op 10/10's zoekt men bij Larbre naar goeie betalende piloten om de S7-R in te zetten. Dan toch 3 Maserati's bij Vitaphone?

Ook wil Scuderia Ecosse 2 auto's inzetten en rijdt Trackspeed wss enkele races in Fiagt 2009 :)

Coach Ep
11-01-2009, 13:55
...Volgens iemand op 10/10's zoekt men bij Larbre naar goeie betalende piloten om de S7-R in te zetten. Dan toch 3 Maserati's bij Vitaphone?
...

Wat heeft het 1 met het ander te maken? Overigens heeft Vitaphone al duidelijk laten weten (d.m.v. een officieel commentaar) dat ze voor 2009 wederom 2 wagens gaan inzetten. Waarom blijf je dan speculeren over een 3e wagen? Omdat we afgelopen seizoen in Zolder reeds een 3e wagen hebben gezien? Dat was puur in het kader van het binnenhalen/veilig stellen van het kampioenschap...

Hoewel 10/10 doorgaans een goed geinformeerd forum is, worden er ook vaak "wishfull thinking" zaken gepost die soms ver van de werkelijkheid af staan. Dus alle berichten te leterlijk nemen lijkt mij niet wijs. Laten we het aub zoveel mogelijk bij de feiten houden, anders raakt straks ieders hoofd op hol..;)

Grig-O
11-01-2009, 18:31
Het verband? Als Vosse en Franchi vertrekken bij Larbre, dan moet ik de Waalse kranten geloven en zeggen dat er idd 3 Maserati's zouden rijden bij Vitaphone.. Laten we maar afwachten.

Mark
13-01-2009, 21:56
Is er nou nog sprake van dat Hezemans actief is in de FIA GT? Las ergens anders dat Kroymans noodgedwongen (?) het importeurschap van Corvette heeft moeten teruggeven aan GM Europe. Volgens mij was Kroymans nou net de club achter Hezemans en de C6/5-r's van de laatste jaren.

FIRE
13-01-2009, 22:54
Mike Hezemans gaat in ieder geval LMS doen met een LMP2.

De geruchten deden al eventjes de ronde, maar gisteravond heeft Frits Kroymans officieel bekend gemaakt dat zijn bedrijf gaat stoppen met de import van Cadillac, HUMMER en Corvette in Europa.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/09/officieel-kroymans-stopt-europese-import-van-cadillac

Viper GTS-R***
14-01-2009, 13:40
Karl Wendlinger zien we dit jaar alvast terug in FIA GT voor de titel strijden.
Zo geeft hij mee in een intervieuw met projectlemans.de

Met welke wagen en in welk team zal begin februari bekend gemaakt worden.

Coach Ep
14-01-2009, 23:01
Misschien zien we de PK Saleen komend seizoen terug:

http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?p=242511&posted=1#post242511 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?p=242511&posted=1#post242511)

Grig-O
15-01-2009, 00:01
Weet iemand of er nog een Lamborghini Murcielago R-GT meedoet in 2009, FIA GT of LMS?

Het zou (voor mij) een groot verlies zijn iig. Ze deden na de 24u Spa, al niet meer mee in de FIA GT (2008), wat heel jammer was.
De Lamborghini Murcielago R-GT deed wel het hele LMS seizoen mee. :)

In GT Open gaat er een Gallardo GT2 rijden, ingezet door MIK Corse :)

FIRE
15-01-2009, 12:21
In GT Open gaat er een Gallardo GT2 rijden, ingezet door MIK Corse :)
Nog beter: 2 Gallardo's :) Ben benieuwd naar de prestaties t.o.v. Ferrari en Porrsche.

Thomaske
15-01-2009, 12:50
Nog beter: 2 Gallardo's :) Ben benieuwd naar de prestaties t.o.v. Ferrari en Porrsche.

In het begin ga ik niet echt te veel verwachten van de Lambo GT2 maar tegen het einde van het seizoen zie ik ze toch wel meestrijden voor het podium.

Mvg

Gaiphia
15-01-2009, 14:39
http://fiagt.com/newsitem.php?key=1897


Blijft Prospeed actief als Porsche fabrieksteam in FIA GT?

'k heb vandaag een mail gekregen via Porsche waarin Emmanuel Collard vermeld wordt als rijder voor Prospeed. Met hoeveel auto's ze gaan rijden, staat er niet bij:

Emmanuel Collard (France) joins forces with the Penders squad in the FIA GT championship.

Viper GTS-R***
15-01-2009, 20:56
'k heb vandaag een mail gekregen via Porsche waarin Emmanuel Collard vermeld wordt als rijder voor Prospeed. Met hoeveel auto's ze gaan rijden, staat er niet bij:

Emmanuel Collard (France) joins forces with the Penders squad in the FIA GT championship.

Klopt, dit kunnen we ook concluderen uit het verslag van endurance-info.com dat slaagt op de 10 piloten die dit jaar voor Porsche Motorsport rijden. Men vermeld er idd. ook dat Collard bij Prospeed rijd in FIA GT dit jaar. Alvast niet met Westbrook als Porsche piloot, die staat niet meer bij de 10 Porsche piloten vermeld.

Grig-O
16-01-2009, 19:07
Waarom kan Westbrook eigelijk niet meer bij Prospeed rijden? Je moet toch geen officiële Porscherijder zijn om bij het semi-fabrieksteam te rijden (bv. Malucelli bij BMS in 2007)?

GT2-R
16-01-2009, 19:19
Waarom kan Westbrook eigelijk niet meer bij Prospeed rijden? Je moet toch geen officiële Porscherijder zijn om bij het semi-fabrieksteam te rijden (bv. Malucelli bij BMS in 2007)?

Normaal moet dat toch wel gaan? Bij Prospeed reden Paltalla en Forsten, bij Flying Lizard zijn Seth Niemann en Van Overbeek toch ook geen fabrieksrijders?

Ik zou er geen verklaring voor kunnen vinden dat Westbrook niet bij Prospeed aan de slag zou mogen. Alleen al voor z'n wedstrijd in Nogaro zou hij een zitje moeten krijgen :)!

Belle
16-01-2009, 19:25
Normaal moet dat toch wel gaan? Bij Prospeed reden Paltalla en Forsten, bij Flying Lizard zijn Seth Niemann en Van Overbeek toch ook geen fabrieksrijders?

Palttala en Forsten mag je niet echt meetellen, hé. De steun van Porsche was voor de wagen van Collard en Westbrook.


Ik zou er geen verklaring voor kunnen vinden dat Westbrook niet bij Prospeed aan de slag zou mogen. Alleen al voor z'n wedstrijd in Nogaro zou hij een zitje moeten krijgen :)!

Het zal ook crisis zijn voor Porsche, zeker. ;)

Ik zou wel graag Marc Lieb op de wagen zien...

Grig-O
16-01-2009, 19:46
Imsa komt alvast naar de 24h van Spa met de Porsche, voor Narac-Pilet-Long :)

Grig-O
16-01-2009, 20:11
En JetAlliance is redelijk zeker van een deelname in Spa, wat minder zeker is, is de keuze van de wagen (DBR9-997RSR-997Cup). Ik vermoed dat ze met de DBR9 zullen komen als één van beide Aston Martins nog niet verkocht is. :)

Thomaske
16-01-2009, 20:32
Imsa komt alvast naar de 24h van Spa met de Porsche, voor Narac-Pilet-Long :)

Bron?

Mvg

Grig-O
16-01-2009, 20:36
Bron?

Mvg

Endurance-Info. (Al stond de deelname van Patrick Long er niet letterlijk in vermeld :))

Mvg ;)

Grig-O
17-01-2009, 01:04
Man, man. Carsport Holland zet dit seizoen meer dan waarschijnlijk een Aston Martin in voor Mike Hezemans en een voorlopig nog onbekende tweede rijder (met de naam Karl Wendlinger).

Toch wel verrassend... :gas:

Belle
17-01-2009, 01:09
Man, man. Carsport Holland zet dit seizoen meer dan waarschijnlijk een Aston Martin in voor Mike Hezemans en een voorlopig nog onbekende tweede rijder (met de naam Karl Wendlinger).

Toch wel verrassend... :gas:

Dat zou super nieuws zijn! Hopelijk wordt het snel bevestigd! Komt het ook van endurance.com?

Grig-O
17-01-2009, 01:27
Dat zou super nieuws zijn! Hopelijk wordt het snel bevestigd! Komt het ook van endurance.com?

Sorry, weer m'n bron vergeten -> Project-lemans.de. Hopelijk geen onzin wat die mannen schrijven. :)

Viper GTS-R***
17-01-2009, 01:31
Sorry, weer m'n bron vergeten -> Project-lemans.de. Hopelijk geen onzin wat die mannen schrijven. :)

Ze zeggen dat 'Radio Fahrerlager' dit vermeld.
Kent er iemand deze radio zender? Zegt mij alvast niets...

Blijft tot nu toe ook de enigste site waar er iets over gerept word.
Alvast hoop ik ook dat dit zo is dat we Hezemans er mogen op verwachten met de rollende naam Wendlinger... Weet ik alvast welke één van men favo's zal zijn dit jaar :)

Yvonne
17-01-2009, 11:25
Ik zou wel graag Marc Lieb op de wagen zien...
:Offtopic: Je bent niet de enige ;)

Mark
17-01-2009, 11:44
Ze zeggen dat 'Radio Fahrerlager' dit vermeld.
Kent er iemand deze radio zender? Zegt mij alvast niets...


Dat is ook geen radio ;) Te vertalen als "Geluiden/gefluister uit de paddock leren ons dat....."

Ben wel zeer benieuwd welk team de diensten gaat leveren aan Hezemans sr. en jr. want zo te zien is er geen link meer met team Phoenix.

Grig-O
17-01-2009, 14:41
Dat is ook geen radio ;) Te vertalen als "Geluiden/gefluister uit de paddock leren ons dat....."

Ben wel zeer benieuwd welk team de diensten gaat leveren aan Hezemans sr. en jr. want zo te zien is er geen link meer met team Phoenix.

Uhm.. Nooit gehoord van Carsport Holland? ;)

Mark
17-01-2009, 15:10
Uhm.. Nooit gehoord van Carsport Holland? ;)

Die naam is zeer zeker bekend en voor zover ik weet is het ook alleen maar een naam. Kan me niet herinneren dat Carsport Holland ooit een eigen workshop heeft gehad. Voorheen jaren samen met GLPK met wat ingeleende krachten en de laatste jaren met Phoenix.

FIRE
17-01-2009, 15:18
Uhm.. Nooit gehoord van Carsport Holland? ;)

Dat is tegenwoordig toch alleen een naam en geen team met monteurs, werkplaats, enzovoort?

Bramzel
17-01-2009, 17:55
Volgens mij is dat ook alleen een team geweest in de eerste jaren dat ze de Vipers runden. Later deden ze het met allerlei andere teams, waaronder Force One, GLPK en Phoenix.

Grig-O
17-01-2009, 18:18
Volgens mij is dat ook alleen een team geweest in de eerste jaren dat ze de Vipers runden. Later deden ze het met allerlei andere teams, waaronder Force One, GLPK en Phoenix.

'k Was fout, idd. :) Mss wel opnieuw met Phoenix? Of K+K?

Grig-O
25-01-2009, 00:39
AF Corse volgend jaar met Vilander-Bruni en Russo-Companc in Fiagt. Zien we Montanari en Biagi terug in GT1?

Italiaracing.net

Viper GTS-R***
25-01-2009, 16:32
Racingworld.be melde dat op donderdag 22 januari Matech Racing er heeft getest met hun Ford GT3. Nu blijkt volgens racingworld.it dat het om de roll out van de GT1 versie gaat. Iemand die hier zekerheid van heeft welke het is? Op geen enkele andere web-stek vind ik er hier iets van terug. Racingworld.it geeft wel de voorbumper, achterspoiler en air-intake aan als verwijzing naar de 'nieuwe GT1'.

GT2-R
25-01-2009, 21:26
Racingworld.be melde dat op donderdag 22 januari Matech Racing er heeft getest met hun Ford GT3. Nu blijkt volgens racingworld.it dat het om de roll out van de GT1 versie gaat. Iemand die hier zekerheid van heeft welke het is? Op geen enkele andere web-stek vind ik er hier iets van terug. Racingworld.it geeft wel de voorbumper, achterspoiler en air-intake aan als verwijzing naar de 'nieuwe GT1'.

Toen ik de foto zag dacht ik ook spontaan aan de GT1 maar de enige verschillen die ik zie zijn de trekhaak (staat nu horizontaal) en de splitter (niet 100% zeker).

IT: Zolder

http://www.racingworld.be/foto?foto=upload%2F40332d8328204342e571a4224edd132 e.jpg&titel=Matech+GT+Racing+team

FIA GT3: Brno

http://www.matech-concepts.ch/media/pic_HD/FIAGT3_brno2008/HD/009.jpg

FIRE
25-01-2009, 21:49
Dit lijkt me gewoon de GT3 versie. Als ik me niet vergis krijgt de Ferrari GT3 ook een update.

fenixracing
25-01-2009, 22:33
Misschien is er gewoon interesse voor een ford gt gt3 vanuit belgie.

Grig-O
27-01-2009, 22:47
Volgens Joost Custers wordt Thomas Biagi gesignaleerd op de tweede Corvette van Luc Alpand, aangezien die niet meer bij AF Corse rijdt.

Weet er iemand iets meer over een eventuele deelname van Larbre? Konopka zou een ex-Oreca chasis ter beschikking hebben dit jaar. Eéntje van Larbre?

Grig-O
29-01-2009, 22:00
De Ascari komt alvast terug naar Spa ->Project-Lemans
Ook zal Trottet Racing dit jaar enkele Fiagt wedstrijden rijden (wss ook de 24h van Spa, aangezien ze dat vorig jaar al van plan waren). -> Endurance-info.com

Benny_B
12-02-2009, 15:43
KplusK Motorsport zal dit seizoen 2 Saleen's S7R inzetten voor enerzijds Karl Wendlinger / Ryan Sharp en anderzijds voor Adam Lacko / TBA

Waar komen al die Saleen's toch vandaan? :)

fenixracing
12-02-2009, 15:55
Misschien eentje kopen de tweede gratis. :p

Thomaske
12-02-2009, 16:15
KplusK Motorsport zal dit seizoen 2 Saleen's S7R inzetten voor enerzijds Karl Wendlinger / Ryan Sharp en anderzijds voor Adam Lacko / TBA

Waar komen al die Saleen's toch vandaan? :)

Op de eerste wagen een zeer sterk duo. Maar krijgen we dan wel de JetAlliance Aston Martin te zien tijdens de 24 Hours of Spa? Want als KplusK aantreedt tijdens de 24 Hours met hun Saleen zie ik deze twee heren nog niet achter het stuur van hun AM kruipen.

Adam Lacko is ook niet één van de minste. Nu nog een tweede snelle rijder vinden en het zijn twee wagens om in 't oog te houden want vergeet zeker niet de pole position van de Oreca Saleen tijdens de afgelopen 24 Hours en de overwinning van de Peka Saleen te Argentinië.

Mvg

fenixracing
12-02-2009, 17:44
Was het probleem niet dat er bijna geen wisselstukken te vinden zijn, voor de saleen?

Thomaske
12-02-2009, 18:09
Was het probleem niet dat er bijna geen wisselstukken te vinden zijn, voor de saleen?

Het vinden dat valt persoonlijk nog mee maar geen één van de stukken zijn identiek hetzelfde.

Bij Peka hebben ze vorig jaar heel veel moeten aanpassen aan de stukken die ze aankochten en overnamen van de Acemco Saleen.

Mvg

Grig-O
12-02-2009, 22:26
Op de eerste wagen een zeer sterk duo. Maar krijgen we dan wel de JetAlliance Aston Martin te zien tijdens de 24 Hours of Spa? Want als KplusK aantreedt tijdens de 24 Hours met hun Saleen zie ik deze twee heren nog niet achter het stuur van hun AM kruipen.

Adam Lacko is ook niet één van de minste. Nu nog een tweede snelle rijder vinden en het zijn twee wagens om in 't oog te houden want vergeet zeker niet de pole position van de Oreca Saleen tijdens de afgelopen 24 Hours en de overwinning van de Peka Saleen te Argentinië.

Mvg

Karl Wendlinger ging zowieso een volledig seizoen rijden in Fiagt, dus de JA Aston Martin ging de man al zeker niet besturen in Spa. :) JA zal de Aston Martin wss wel inzetten, maar met tweederangspiloten zoals Lichtner-Hoyer, of mss zelfs een Lechner ofzo.

Dit is natuurlijk gespeculeer, maar feit is dat de deelname van Wendlinger in Fiagt niet samenhangt met een eventuele deelname van de Aston in Spa.

Grig-O
12-02-2009, 22:29
Voorts meldt Turbomagazine dat VDS met een Ford GT (!) gaat rijden in 2009. Benieuwd wat dat gaat geven met Leinders..:gas:

Jean-Deniz Deletraz kondigt binnenkort ook z'n programma aan (met Phoenix, jawel) Alleen de keuze van de wagen is wat onzeker, hopelijk moeten ze die tweede Vette nu ook niet verkopen... :mad:

En weet er iemand al iets over de plannen van Larbre Competition??

Thomaske
13-02-2009, 10:24
Voorts meldt Turbomagazine dat VDS met een Ford GT (!) gaat rijden in 2009. Benieuwd wat dat gaat geven met Leinders..:gas:

Als ik me niet vergis is de Ford GT en de Mustang GT3 uit het atelier van Matech. Misschien hebben ze een soort van samenwerking afgesloten want VDS heeft toch de drie resterende Mustang GT3s gekocht en zal hiervoor tevens voor ondersteuning moeten zorgen voor het GT1 project van de Ford GT1.

Mvg

Thomaske
13-02-2009, 10:25
Jean-Deniz Deletraz kondigt binnenkort ook z'n programma aan (met Phoenix, jawel) Alleen de keuze van de wagen is wat onzeker, hopelijk moeten ze die tweede Vette nu ook niet verkopen... :mad:

Stiekem hoop ik dat ze aan de start zullen verschijnen met hun Aston Martin. Dit omdat we al Corvettes aan de start gaan hebben maar spijtig genoeg nog steeds geen Aston Martins.

Mvg

Benny_B
13-02-2009, 13:38
Stiekem hoop ik dat ze aan de start zullen verschijnen met hun Aston Martin. Dit omdat we al Corvettes aan de start gaan hebben maar spijtig genoeg nog steeds geen Aston Martins.

Mvg

Gigawave niet vergeten hé :)

Is er eigenlijk al meer nieuws over Gravity Racing International?

Integra
13-02-2009, 16:08
Gigawave niet vergeten hé :)

Is er eigenlijk al meer nieuws over Gravity Racing International?
Thomas zegt: "Geen Aston MartinS"

:p

aston_vibes
13-02-2009, 20:32
Karl Wendlinger ging zowieso een volledig seizoen rijden in Fiagt, dus de JA Aston Martin ging de man al zeker niet besturen in Spa. :) JA zal de Aston Martin wss wel inzetten, maar met tweederangspiloten zoals Lichtner-Hoyer, of mss zelfs een Lechner ofzo.

Dit is natuurlijk gespeculeer, maar feit is dat de deelname van Wendlinger in Fiagt niet samenhangt met een eventuele deelname van de Aston in Spa.

ik denk eerder aan muller dan aan lechner en volgens mij mag je hem niet onderschatten hij bracht zijn aston samen met lichtner-hoyer tog naar een 2e plaats in oschersleben.. en voor de rest heeft hij niet veel geluk gehad met de mechanic.. ook deels door de crash van janak.

maar waar blijven al die astons nu toch?
de v8 zal dit jaar domineren volgens mij;)

aston_vibes
13-02-2009, 20:34
en heeft iemand een idee hoeveel chassis er van de ford gt1 gemaakt zullen worden ?

Grig-O
14-02-2009, 14:27
Alleszins minstens een tweetal. ;) Ben echt benieuwd naar de prestaties van die Ford, als je met een GT3 al gemakkelijk het tempo aankan van GT2-toppers...

'k Heb op een Italiaans forum geruchten gelezen over een tweede Gigawave wagen (GT1 of GT2, dat kon ik er niet uit afleiden). Maar in hoeverre we die geruchten serieus moeten nemen, weet ik niet.

En Larbre is denk ik ook een optie voor Aston Martin, want de geruchten doen de ronde dat men daar van wagen gaat veranderen... (Anderzijds vertelt men dan weer dat Larbre opnieuw FFSA rijdt met de Saleens, 't is ingewikkeld :))

Viper GTS-R***
15-02-2009, 17:40
Op endurance-info heeft me ook bekend gemaakt dat de beide Saleens van KplusK de twee EX-ACEMCO wagens zijn. En ze op Michelins gaan staan.

Ik heb hier een goed gevoel over. Technisch gezien waren deze wagens goed, snelheid zat er met goede piloten en juiste banden in. Getuige zijn de resultaten in ALMS tegen de Corevette's. Natuurlijk was dat wel enkele jaren geleden...

Thomaske
15-02-2009, 18:53
Ook meldt endurance-info dat Team Pyro weer van de partij is tijdens de etmaal te Spa. Net zoals in 2008 komen ze aan de start met de Ascari KZ1R voor het trio Jones/Jones/Jordan.

Mvg

HaCo
19-02-2009, 18:49
Amai, een Ford GT in de Belgian Racing kleuren... daar kijk ik naar uit!!

Thomaske
24-02-2009, 13:33
Stéphane Lemeret zal deelnemen aan het FIA GT kampioenschap met een Saleen S7-R van Full Speed Racing.

Dit meldt Autosport.be

Mvg

Viper GTS-R***
24-02-2009, 13:47
Stéphane Lemeret zal deelnemen aan het FIA GT kampioenschap met een Saleen S7-R van Full Speed Racing.

Dit meldt Autosport.be

Mvg

Ook willen ze een 2de exemplaar inzetten in het FIA GT en spreekt men over een Duitse prof piloot. Aan wie kunnen we dan denken? Als ik aan een Duitse prof met Saleen verleden denk komt automatisch Uwe Alzen in me op, zou dit mogelijke piste zijn?

Thomaske
24-02-2009, 13:48
Ook willen ze een 2de exemplaar inzetten in het FIA GT en spreekt men over een Duitse prof piloot. Aan wie kunnen we dan denken? Als ik aan een Duitse prof met Saleen verleden denk komt automatisch Uwe Alzen in me op, zou dit mogelijke piste zijn?

Dit zou wel degelijk een piste zijn maar is Alzen nog wel geïnteresseerd in FIA GT. Ik denk persoonlijk dat hij zich meer amuseert tijdens de VLN.

Waarom Schumi niet? :rolleyes::crazy:

Mvg

Bramzel
25-02-2009, 00:07
Ook willen ze een 2de exemplaar inzetten in het FIA GT en spreekt men over een Duitse prof piloot. Aan wie kunnen we dan denken? Als ik aan een Duitse prof met Saleen verleden denk komt automatisch Uwe Alzen in me op, zou dit mogelijke piste zijn?

Wolfgang Kaufmann?

FIRE
25-02-2009, 12:27
Die lijkt me waarschijnlijker

Dries DS
25-02-2009, 12:48
Een bevestiging, als we La dernière Heure mogen geloven:

"FIA GT : une Ford GT1 Matech pour le Belgian Racing, Leinders et Kuppens !"

http://www.speedactiontv.be/FIA_GT__une_Ford_GT1_Matech_pour_le_Belgian_Racing _Leinders_et_Kuppens_-2095-1.aspx

HaCo
25-02-2009, 18:18
Super :applaus:

fenixracing
25-02-2009, 18:42
Als je op autosport.be leest.
Dan staat er nog niks vast.
Ik hoop gewoon dat we niet te vroeg juiche.

HaCo
25-02-2009, 21:41
Als je op autosport.be leest.
Dan staat er nog niks vast.
Ik hoop gewoon dat we niet te vroeg juiche.

Is dat niet altijd zo met autosport? :gas:

We zullen wel zien, kunnen alleen maar hopen!

Dries DS
26-02-2009, 16:10
Pro Speed doet dit jaar terug beroep op het duo Collard-Westbrook in FIA GT. Bemanning van de tweede bolide wordt later bekend gemaakt.

Brecht
26-02-2009, 19:09
Pro Speed doet dit jaar terug beroep op het duo Collard-Westbrook in FIA GT. Bemanning van de tweede bolide wordt later bekend gemaakt.

Westbrook maalde vandaag rondjes af met de Porsche op Zolder, dit even terzijde :)

Grig-O
27-02-2009, 01:19
Pro Speed doet dit jaar terug beroep op het duo Collard-Westbrook in FIA GT. Bemanning van de tweede bolide wordt later bekend gemaakt.

Palttala-Maassen? :)

Volgens autosport.be wordt de start van de 24h van Spa opnieuw voor de endurance boxen gegeven! :gas: Althans, dat leid ik er uit af, er staat namelijk enkel dat een deel van de boxen opnieuw kan gebruikt worden.. :)

Thomaske
27-02-2009, 10:21
Het Franse FFSA GT3 kampioenenteam First Racing zakt normaliter dit jaar weer af naar de 24 Hours of Spa met een Lamborghini Gallardo GT3 voor oa. Leclerc - Tuchbant.

Bron: endurance-info

Mvg

Viper GTS-R***
27-02-2009, 13:54
GIGAWEVE mag dan wel met de Aston DBR9 aan de start staan in Le Sarthe dit jaar maar in FIA GT zullen we ze met niets minder dan de nieuwe NISSAN GTR GT1 aantreden! NISMO en GIGAWAVE hebben een overeenkomst om 4 meetings te rijden dit jaar in FIA GT met de piloten Michael Krumm en Darren Turner. Welke 4 meetings het zullen zijn is nog niet vrijgegeven.

bron: racingworld.it

Thomaske
27-02-2009, 14:07
GIGAWEVE mag dan wel met de Aston DBR9 aan de start staan in Le Sarthe dit jaar maar in FIA GT zullen we ze met niets minder dan de nieuwe NISSAN GTR GT1 aantreden! NISMO en GIGAWAVE hebben een overeenkomst om 4 meetings te rijden dit jaar in FIA GT met de piloten Michael Krumm en Darren Turner. Welke 4 meetings het zullen zijn is nog niet vrijgegeven.

bron: racingworld.it

Gigawave doet dus de service van de wagen. Maar dit wil wel niet zeggen dat ze de Aston Martin DBR9 op stal laten voor de FIA GT.

Dit zal wel vervolgd worden.

Mvg

Viper GTS-R***
27-02-2009, 14:19
Gigawave doet dus de service van de wagen. Maar dit wil wel niet zeggen dat ze de Aston Martin DBR9 op stal laten voor de FIA GT.

Dit zal wel vervolgd worden.

Mvg

Dat klopt, mogelijkheid om met de Aston en de piloten van vorig jaar te racen lijkt zeker niet uitgesloten. Ze gingen volgens hun post begin dit jaar 2009 gebruiken als voorbereiding op het nieuwe seizoen 2010. Dat doen ze nu wel goed met mee op het project te springen van NISMO. Als alles rond die Nissan van NISMO goed loopt zou het niet onlogisch zijn ze ermee volledig seizoen zien te rijden in 2010 in het FIA GT1 WK.

Dus zoals je zegt, wachten op vervolg :)

Grig-O
27-02-2009, 21:31
Gigawave doet dus de service van de wagen. Maar dit wil wel niet zeggen dat ze de Aston Martin DBR9 op stal laten voor de FIA GT.

Dit zal wel vervolgd worden.

Mvg

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze die Aston ook nog inzetten, hoor!

Vincent Vosse en Greg Franchi rijden volgens la DH enkel de 24h, geen volledig seizoen meer dus.

Nismo
27-02-2009, 23:09
GIGAWEVE mag dan wel met de Aston DBR9 aan de start staan in Le Sarthe dit jaar maar in FIA GT zullen we ze met niets minder dan de nieuwe NISSAN GTR GT1 aantreden! NISMO en GIGAWAVE hebben een overeenkomst om 4 meetings te rijden dit jaar in FIA GT met de piloten Michael Krumm en Darren Turner. Welke 4 meetings het zullen zijn is nog niet vrijgegeven.

bron: racingworld.it


HIER (http://www.autoblog.com/photos/nissan-gt-r-lm-fia-gt1/1244980/) is al een foto te zien van één of andere test.

En Hier (http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.revmods.com/wp-content/uploads/2008/12/nissan-gt-r-fia-gt1-spied-06.jpg&imgrefurl=http://www.revmods.com/spied-nissan-gt-r-fia-gt1/&usg=__xHFiZzuqExTI4NUBgWAPqH44fpQ=&h=306&w=580&sz=75&hl=en&start=2&um=1&tbnid=CqzsCUMS1o5yOM:&tbnh=71&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3DNissan%2BGT-R%2BGT1.%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN) ook.

HaCo
01-03-2009, 10:53
HIER (http://www.autoblog.com/photos/nissan-gt-r-lm-fia-gt1/1244980/) is al een foto te zien van één of andere test.

En Hier (http://images.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.revmods.com/wp-content/uploads/2008/12/nissan-gt-r-fia-gt1-spied-06.jpg&imgrefurl=http://www.revmods.com/spied-nissan-gt-r-fia-gt1/&usg=__xHFiZzuqExTI4NUBgWAPqH44fpQ=&h=306&w=580&sz=75&hl=en&start=2&um=1&tbnid=CqzsCUMS1o5yOM:&tbnh=71&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3DNissan%2BGT-R%2BGT1.%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN) ook.

Hier in een wat betere kwaliteit: http://www.autoblog.com/photos/nissan-gt-r-fia-gt1/1391141/

Brecht
01-03-2009, 17:19
Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Wie zegt dat PK gaat rijden?

Grig-O
01-03-2009, 18:20
Wie zegt dat PK gaat rijden?

Uhum, dit bericht heb ik waarschijnlijk een half jaar geleden gepost, ik volg de actualiteit ook en weet dus ook wel ongeveer wat er ondertussen zoal gebeurt rond PK, hoor... ;)

Thomaske
06-03-2009, 15:55
Xavier Maassen op de Alphand Adventure Corvette C6-R.

Bron: Persbericht

Mvg

Grig-O
15-03-2009, 00:12
Groot nieuws: Longin gaat Fiagt rijden met Thomas Biagi bij SRT... Weet iemand wat Kumpen gaat aanvangen??? :confused::confused::confused:

Brecht
15-03-2009, 01:55
Groot nieuws: Longin gaat Fiagt rijden met Thomas Biagi bij SRT... Weet iemand wat Kumpen gaat aanvangen??? :confused::confused::confused:

Bron?

Thomaske
15-03-2009, 11:07
Bron?
Wil ik ook wel eens weten hoor..

Mvg

Yves
15-03-2009, 19:46
Ook turbo magazine meldt het nu:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=1605

Belle
15-03-2009, 19:56
Ook turbo magazine meldt het nu:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=1605

Z'n deelname is echter nog niet bevestigd:

Les négociations avec l'Italien sont en cours.

Grig-O
15-03-2009, 20:46
Wil ik ook wel eens weten hoor..

Mvg

Ik vergeet de bron altijd te vermelden, maar je mag er bij mij altijd wel van uit gaan dat er wel degelijk een bron is, als je daar aan zou twijfelen. ;)

Belle
15-03-2009, 20:50
Ik vergeet de bron altijd te vermelden, maar je mag er bij mij altijd wel van uit gaan dat er wel degelijk een bron is, als je daar aan zou twijfelen. ;)

Het ligt niet zozeer aan het feit dat je de bron vergeet (al moet het wel), maar ik weet altijd graag de bron omdat de ene al wat betrouwbaarder is dan de andere.

Mark
15-03-2009, 22:41
Longin dus in FIA GT en FFSA GT? Weinig kans op deelname in de BGTC lijkt me dan zo. Ook opmerkelijk dat Johnson Control/Siemens na al die jaren gestopt is, dat heeft zowat 10 jaar geduurd!

Thomaske
15-03-2009, 23:07
Longin dus in FIA GT en FFSA GT? Weinig kans op deelname in de BGTC lijkt me dan zo. Ook opmerkelijk dat Johnson Control/Siemens na al die jaren gestopt is, dat heeft zowat 10 jaar geduurd!

Als ik me niet vergis is Johnson Control heel veel actief in de automobielsector. Doordat het daar grote crisis is (Open, GM...) hebben ze de kraan moeten dicht draaien.

Mvg

Viper GTS-R***
15-03-2009, 23:22
Als ik me niet vergis is Johnson Control heel veel actief in de automobielsector. Doordat het daar grote crisis is (Open, GM...) hebben ze de kraan moeten dicht draaien.

Mvg

Als ik zie wat wij (Van Heck Interpieces/AP Logistics) kochten bij Johson Control/Varta en vergelijken met dit jaar dan kan ik dat best begrijpen die besparingen want onze lagere verkoop van batterijen e.d. zal niet de enigste zijn tussen al hun klanten.

PorscheGT
16-03-2009, 11:17
Kenneth Heyer gaat bij BMS rijden ..

bron: GT-Eins (http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3663&Itemid=1)

Jakke.be
16-03-2009, 11:56
Als ik me niet vergis is Johnson Control heel veel actief in de automobielsector.
Mvg

Je vergist je niet...
En de crisis die bij Siemens heerst is al langer bekend.

Johnson Control heeft nog lang meegedraaid eigenlijk...

J.

Jakke.be
16-03-2009, 11:58
Als ik zie wat wij (Van Heck Interpieces/AP Logistics) kochten bij Johson Control/Varta en vergelijken met dit jaar dan kan ik dat best begrijpen die besparingen want onze lagere verkoop van batterijen e.d. zal niet de enigste zijn tussen al hun klanten.

Met alle respect maar wat bedoel je nu feitelijk?:confused:
Je zinsbouw is nogal...onduidelijk.
J.

marcel
16-03-2009, 13:29
Met alle respect maar wat bedoel je nu feitelijk?:confused:
Je zinsbouw is nogal...onduidelijk.
J.

het bedrijf waar Viper werkt is vaste klant bij Johnson Controls. Dit jaar kopen ze daar veel minder dan vroeger. Zij zijn waarschijnlijk niet de enige klant van JC waar dit het geval is. Dus veel minder inkomsten voor JC.

Dries DS
16-03-2009, 13:40
14-03-2009 23:12
Grig-O Groot nieuws: Longin gaat Fiagt rijden met Thomas Biagi bij SRT...

Ook turbo magazine meldt het nu:
http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=1605

Stond dus al op de website van Turbo Magazine vóór het hier (zonder bron) gemeld werd ;)

Uit een interview van Laurent Mercier met Biagi, ongeveer dezelfde periode:
Thomas, y a-t-il toujours une possibilité de te voir cette année en FIA-GT ?

« C'est mon objectif et je travaille énormément sur le sujet. Revenir en GT1 serait pour moi l'idéal. Seulement, le problème est toujours le même. Les teams cherchent plus des pilotes à budget que des pilotes qui ont de l'expérience et qui peuvent justifier de bons résultats ».

Viper GTS-R***
16-03-2009, 14:21
het bedrijf waar Viper werkt is vaste klant bij Johnson Controls. Dit jaar kopen ze daar veel minder dan vroeger. Zij zijn waarschijnlijk niet de enige klant van JC waar dit het geval is. Dus veel minder inkomsten voor JC.

inderdaad, exact wat ik bedoelde.

Zelfde verhaal met GS Motorsport hun Vipers in BGTC in 2007 (was toch dat jaar?) met de Varta sponsering. In 2008 sponserde Varta niet meer en zagen we ook geen GS Viper's in België aan de start. Zo kunnen we nog maals zien hoe hard we van die broodnodige sponsers afhangen om een mooi veld te zien.

dit nu wel ff :Offtopic: van onze FIA GT Thread dus maar even terugkeren.

Volgens projectlemans.de komt BMS terug met 2 Ferrari 430's + de Porsche 997 RSR maar die zal in Citation Cup rijden.

HaCo
16-03-2009, 18:51
Dus een Belgisch team met een Ford GT in de FIA GT actief dit en volgend jaar...

Weet niet wie er op de foto staat, maar vond het een mooie:
http://www.endurance-info.com/version2/images/news/Ford_MarcVDS.jpg

http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-445.html

Neo-242
16-03-2009, 20:31
Gewoon machtig die GT!!:worship:

Mark
16-03-2009, 20:58
Kenneth Heyer (Germany) and Diego Romanini (Italie) will seek to achieve great success for the Italien Team. The two other drivers will BMS announced in the coming week.

Kenneth only finds positives to be a German integrated into a traditional Italien Team with Ferraris: “It is a great honor for me to be driving for such a Top Team as BMS. I am getting a great opportunity to prove myself. If the performance is good, BMS wants to work with me for the long term. I will do my best to deliver the best results for the trust they are giving me“!

In all 2009 FIA GT events two Ferrari F430 GTC cars will be entered. For the 24hour Spa - Francorchamps race, all four BMS drivers will be sharing one car.


persreutel


.....

Volano
17-03-2009, 19:38
De race voor de FIA GT op Circuit Zolder verhuist naar 25 oktober. Het toptreffen was eerst gepland voor het weekend van 11 oktober. De trip naar het Argentijnse San Luis is afgevoerd.

De kalender voor de FIA GT 2009 is gewijzigd. Zolder verhuist dus en San Luis wordt vervangen door Paul Ricard. De nieuwe kalender ziet er als volgt uit:

- 3 mei: Silverstone
- 16 mei: Adria
- 21 juni: Oschersleben
- 25-26 juli: 24 Francorchamps
- 9 augustus: Boekarest
- 20 september: Algarve
- 4 oktober: Paul Ricard
- 25 oktober: Zolder

Dan toch weer de seizoensafsluiter op circuit zolder. En weer alle races in europa. Ook een gevolg van de economische crisis?

bron: pitstop.tv

FIRE
17-03-2009, 21:05
Geen San Luis :(:(:(

FIRE
17-03-2009, 21:08
Dan toch weer de seizoensafsluiter op circuit zolder. En weer alle races in europa. Ook een gevolg van de economische crisis?

bron: pitstop.tv
Het circuit van San Luis was afgelopen seizoen nieuw. Ik kan me voorstellen dat men in Argentinie toen extra budget had om FIA GT naar het circuit te halen. Bovendien zal er de financiele crisis ook wel wat mee te maken hebben. Ratels droom van een WK is ver weg...;)

GT2-R
18-03-2009, 18:23
Aujourd’hui, c’est le magazine italien Auto Sprint qui s’aventure sur le terrain des supputations en annonçant la participation au FIA-GT 2009 d’Anthony Kumpen, lequel évoluerait au volant d’une Corvette C6.R dont il partagerait le volant avec... Mike Hezemans !

BRON: turbomagazine.be

Belle
18-03-2009, 19:04
BRON: turbomagazine.be

No surprise at all met het vertrek van Fässler. Hmm, dat had ik dan wel goed geraden in de week. Had beter geld ingezet.:p

Mark
18-03-2009, 19:49
En welk team gaat de zaak runnen? Neem aan Carsport Holland supported by PK?

Hezemans/Kumpen & C6R: Die kunnen niet anders dan als doel hebben P1.

Brecht
18-03-2009, 20:28
En welk team gaat de zaak runnen? Neem aan Carsport Holland supported by PK?

Hezemans/Kumpen & C6R: Die kunnen niet anders dan als doel hebben P1.

En met zo een sterk duo en potente wagen is P1 zeker een mogelijkheid!

Thomaske
18-03-2009, 20:47
En dan komt het verhaal van Longin en Biagi bij SRT misschien ook nog?

Kumpen - Hezemans met de service van het Peka Racing Team? Een combinatie om in 't oog te houden!

Mvg

Dries DS
19-03-2009, 07:28
Uit het interview van Vincent Franssen met Anthony Kumpen:

"Bert et moi étions d'accord sur le fait que la Saleen appartient au passé, que nous avions envie d'autre chose. Nous avons dès lors pris des contacts, et l'équipe SRT nous a proposé une solution intéressante. Personnellement, j'avais néanmoins envie de faire tourner l'équipe familiale, PK Carsport. Je sentais que Bert était très emballé à l'idée de rouler avec la C6.R SRT, et je lui ai dit de foncer."

"Toine Hezemans, le papa de Mike, est propriétaire de l'une des deux Corvette Phoenix de l'an dernier", poursuit Kumpen. "Pour l'heure, nous possédons le budget pour disputer une partie du championnat, mais l'objectif est de disputer la compétition dans sa totalité. Nous avons encore quelques rendez-vous avec des partenaires potentiels, mais rien n'est décidé. Bien sûr, nous souhaitons disputer le championnat FIA GT, qui compte les rendez-vous de Francorchamps et de Zolder, mais d'autres solutions existent, à savoir la Le Mans Series, voire le championnat de France FFSA Grand Tourisme."

Ook Belgian GT komt nog aan bod in het interview...

Volledig artikel: http://www.speedactiontv.be/Anthony_Kumpen__Je_donne_la_priorite_a_PK_Carsport _-2221-1.aspx

Grig-O
19-03-2009, 20:52
Volgens Bas Leinders krijgen de 'nieuwe' GT1's volgend jaar wat meer vermogen, om mee te kunnen met de oude GT1 auto's.
(dhnet.be)

Ik denk dat ik tot dit lijstje kom:

Vitaphone Racing: Maserati MC12 - Bartels/Bertolini
Vitaphone Racing: Maserati MC12 - Ramos/Müller
JMB Racing: Maserati MC12 - Daoudi/xxx (ONZEKER)
Luc Alphand: Corvette C6.R - Moreau/Maassen(/Beretta/Baguette?)
SRT: Corvette C6.R - Biagi/Longin(/Soulet?)
PK Carsport: Corvette C6.R - Kumpen/Hezemans (Zeker tot Spa 24)
DKR: Corvette C6.R - xxx/xxx
K+K Motorsport: Saleen S7-R - Wendlinger/Sharp
K+K Motorsport: Saleen S7-R - Lacko/Dominguez?/O'Young?
Full Speed Racing: Saleen S7-R - Lémeret/Hines
Full Speed Racing: Saleen S7-R - Ortz/Monfardini (één auto in Spa, de 13 rijdt LMS)
JetAlliance Racing: Aston Martin DBR9 - xxx/xxx (enkel Spa)
Matech Concepts: Ford GT1 - Mutsch/Lechner Jr.
VDS Racing: Ford GT1 - Leinders/Kuppens
Nismo-Gigawave: Nissan GT-R - Krumm/Turner (Silverstone, Oschersleben, Spa, ...)
(+Reiter: 'quelques piges')

Verder nog veel onzekerheid rond ACA, Phoenix, Larbre...

AF Corse: Ferrari 430 GT - Vilander/Bruni
AF Corse: Ferrari 430 GT - Barba/Cadei
Pecom Racing: Ferrari 430 GT - Russo/Companq
CRS Racing: Ferrari 430 GT - Bell/Kirkaldy
CRS Racing: Ferrari 430 GT - Mullen/Niarchos
BMS Scuderia: Ferrari 430 GT - Romanini/Heyer
BMS Scuderia: Ferrari 430 GT - Malucelli/Ruberti (Maar één auto in Spa)
Prospeed: Porsche 997 RSR - Collard/Westbrook
Prospeed: Porsche 997 RSR - Palttala/xxx
Trackspeed: Porsche 997 RSR - Ashburn/xxx
Brixia: Porsche 997 RSR - Lucchini/xxx (Citation lijkt onmogelijk, de wagen reed immers de snelste tijd in Paul Ricard...)
Imsa Performance: Porsche 997 RSR - Pilet/Long/Narac (enkel Spa)
Chad Racing: Porsche 997 RSR - Greensall/xxx (enkel Spa)

Trackspeed: Porsche 997 RSR - xxx/xxx (Citation Cup)

Onzekerheid rond Kessel Racing, Juniper Racing, Reiter, Aston Martin...

G&A Racing: Mosler MT900R - Kenis/De Keersmaeker
KS Motorsport: Ginetta GT4 - xxx/xxx
PMB Motorsport: Porsche 996 Bi-Turbo - xxx/xxx (4 manches + wss Spa)


Barwell: Ginetta GT3 - xxx/xxx
First Racing: Lamborghini Gallardo - Leclerc/Tuchbant
VDS Racing: Ford Mustang GT3
GDL Racing: Porsche 997 GT3 - De Lorenzi/Borghi
Team Pyro: Ascari KZ1R - Jones/Jones/Jordan
Mühlner Motorsport: Porsche 997 GTR - xxx/xxx
Mühlner Motorsport: Porsche 997 GTR - xxx/xxx
G2 Racing: Ferrari 430 GT3 - xxx/xxx

Grig-O
31-03-2009, 22:12
Is er eigenlijk nog een kans dat J-D-Deletraz het Fiagt kampioenschap rijdt???

HaCo
05-04-2009, 10:37
Vandaag is officiële testdag met bijna 50 wagens. Waaronder 2 Ford GT en 1 Nissan GT-R. Indien foto's beschikbaar, posten!!! :D

Grig-O
05-04-2009, 12:01
Vandaag is officiële testdag met bijna 50 wagens. Waaronder 2 Ford GT en 1 Nissan GT-R. Indien foto's beschikbaar, posten!!! :D

De testdag is morgen en overmorgen, foto's zullen er wel zijn op de officiële site ;)

HaCo
05-04-2009, 12:43
Ah, ok. Op endurance-info stond op 4-4-9 van, 'des demain', ik had begrepen dat dat vanaf morgen is...
:)

Grig-O
05-04-2009, 19:02
Ah, ok. Op endurance-info stond op 4-4-9 van, 'des demain', ik had begrepen dat dat vanaf morgen is...
:)

Wel, de ploeg van E-I is vanaf vandaag aanwezig, en ze slaagden er zelfs in een foto te nemen van de nieuwe Nissan!.. http://endurance-info.com/version2/images/news/2009_FIA_GT_00_Tests_Nissan.jpg

HaCo
05-04-2009, 20:16
Yep, ik zag het ook... ben benieuwd naar meer en hoe hij presteert op de track? :drewl:

Grig-O
05-04-2009, 20:35
Yep, ik zag het ook... ben benieuwd naar meer en hoe hij presteert op de track? :drewl:

Normaalgezien zouden de Nissan en de Ford het tempo van Corvette, Maserati, Saleen (en Aston Martin) moeten kunnen volgen... Vanaf volgend jaar wordt dan het vermogen van de nieuwkomers wat dichtgeknepen.

Thomaske
06-04-2009, 11:24
De SRT Corvette C6-R van Longin - Biaggi ziet er ook weer stralend uit.

http://endurance-info.com/version2/images/news/2009_FIA_GT_TESTDAYS_HTTT_09_0020.jpg
Bron: endurance-info

Mvg

Grig-O
06-04-2009, 11:32
Blijkbaar zal EXQI inderdaad Fiagt uitzenden... :)

Integra
06-04-2009, 13:43
De SRT Corvette C6-R van Longin - Biaggi ziet er ook weer stralend uit.

Ziet er inderdaad strak uit, al lijkt de livery van vorig jaar nog net iets mooier.

HaCo
06-04-2009, 17:16
http://www.endurance-info.com/version2/images/news/2009_FIA_GT_Presentation_Nissan_bis.jpg
Wat moet een mens nog meer hebben.... :drewl:

ook van endurance-info.com

Belle
06-04-2009, 17:17
Wowza! Wat een fraaie liveries dit seizoen! ;)

Grig-O
06-04-2009, 17:21
Stéphane Ratel heeft vandaag de entry list vrijgegeven:

VOLLEDIG SEIZOEN
#1: Maserati MC12 Vitaphone Racing
#2: Maserati MC12 Vitaphone Racing
#3: Corvette C6-R SRT
#11: Saleen S7-R Full Speed Racing
#14: Saleen S7-R K plus K Motorsport
#18: Saleen S7-R K plus K Motorsport
#19: Corvette C6-R Luc Alphand
#40: Ford GT Marc VDS Racing
#44: Ford GT Matech

ENKELE WEDSTRIJDEN
#4: Corvette C6-R PK Carsport
#9: Corvette C6-R DKR
#13: Saleen S7-R Full Speed Racing
#35: Nissan GT-R NISMO

Ik hoop natuurlijk dat hier nog enkele auto's bijkomen (JMB, Jetalliance...)

#50: Ferrari 430GT AF Corse
#51: Ferrari 430GT AF Corse
#55: Ferrari 430GT CRS Racing
#56: Ferrari 430GT CRS Racing
#59: Porsche 997RSR Trackspeed
#60: Porsche 997RSR Prospeed
#61: Porsche 997RSR Prospeed
#77: Ferrari 430GT BMS
#78: Ferrari 430GT BMS
#95: Ferrari 430GT Pecom Racing
#97: Porsche 997RSR Brixia Racing

Grig-O
06-04-2009, 17:25
Wowza! Wat een fraaie liveries dit seizoen! ;)

Er staan al heel wat foto's op Racingworld.be en E-I.com ;) :champagne:

Jakke.be
07-04-2009, 09:45
http://www.endurance-info.com/version2/images/news/2009_FIA_GT_Presentation_Nissan_bis.jpg
Wat moet een mens nog meer hebben.... :drewl:


:drewl::drewl:Véééél geld en een racelicentie?

FIRE
07-04-2009, 11:24
Beide wagens zien er :cool: uit, echter ben nog steeds niet overtuigd van dit nieuwe GT1 concept.

Zeer positief is dat er nu eindelijk weer een Japanse constructeur is met een serieus project.

Grig-O
07-04-2009, 12:17
Volgens mij lijkt het erop dat Ratel zal slagen, met auto's als Ford, Nissan, Lambo (en ik veronderstel nog een auto uit de FIAT-groep).
Ik maak me echter zorgen over het aantal wedstrijden: 12 in totaal, en dat in tijden van crisis? :confused:

Belle
07-04-2009, 14:20
En zullen de teams al deze verre verplaatsingen kunnen betalen?

Grig-O
07-04-2009, 15:18
Normaalgezien is dat onmogelijk, maar ik vermoed dat Stéphane Ratel hier wel een deal zal willen sluiten met constructeurs en/of met transportmaatschappijen...

Grig-O
07-04-2009, 17:48
Het lijkt nu officieel: de Nissan komt naar de 24 uren van Francorchamps!!! ;)

(speedactiontv)

Integra
07-04-2009, 20:22
Weet iemand of Prospeed 09 RSR's zal krijgen en indien ja, wanneer?

Grig-O
07-04-2009, 20:59
Volgens bepaalde niet-officiële bronnen zal Prospeed inderdaad '09-auto's krijgen, en dat waarschijnlijk in de loop van de maand... :rolleyes:;)

Viper GTS-R***
07-04-2009, 21:26
Volgens bepaalde niet-officiële bronnen zal Prospeed inderdaad '09-auto's krijgen, en dat waarschijnlijk in de loop van de maand... :rolleyes:;)

Dat spreekt endurance-info.com toch tegen hoor...

Pas de Porsche 997 GT3-RSR Spec-2009 pour Prospeed Competition...

Grig-O
07-04-2009, 21:37
Dat spreekt endurance-info.com toch tegen hoor...

Dus Trackspeed krijgt een 2009-versie en Prospeed moet het met 2 2008-auto's doen dit jaar? Ik eet mijn pet op als dit klopt... :cool:

Brecht
07-04-2009, 22:50
Ok, begin maar te eten dan.

Thomaske
08-04-2009, 16:26
Smakelijk :D

Viper GTS-R***
08-04-2009, 23:49
Dus Trackspeed krijgt een 2009-versie en Prospeed moet het met 2 2008-auto's doen dit jaar? Ik eet mijn pet op als dit klopt... :cool:

Begrijp langs 1 kant wel je reactie, team in FIA GT dat ondersteuning krijgt van Porsche maar niet met de 2009-spec zal rijden lijkt idd beetje raar.

Nu Trackspeed krijgt geen spec 2009 maar koopt er één. De reden waarom Prospeed er nu geen zal hebben weet ik niet, maar dit kunnen er zoveel zijn. Prospeed heeft nog de 2008 spec's en wilt niet extra inversteren in nieuwe? Zitten nog steeds in crisis tijd dus dit kan een logische verantwoording zijn denk ik zo. Evenzeer voor waarom Porsche geen 2009 spec aan Prospeed uitleent. Nuja, dat zal wel iemand anders hier op het forum kunnen verklaren neem ik aan. Maar ik vind het ook raar en zeer spijtig dat Collard en Westbrook niet met 2009 spec zullen rijden. Hebben ze nodig vrees ik voor volluit te kunnen gaan in het kampioenschap.

Wat ik me afvraag is of het Brixia exemplaar een 2008 of 2009 spec is?
Die ging echt wel snel in Paul Ricard!

Brecht
09-04-2009, 00:19
Idee van Trackspeed is de 2008 wagen inzetten voor citation cup en een 2009 wagen voor de GT2 klasse. Of dat een volledig nieuwe 2009 spec is of een 2008 met updates weet ik niet.

Grig-O
09-04-2009, 01:14
Wat ik me afvraag is of het Brixia exemplaar een 2008 of 2009 spec is?
Die ging echt wel snel in Paul Ricard!

Volgens mij is dat de BMS-auto in 2008-spec., met Luigi Lucchini achter het stuur :)

Grig-O
09-04-2009, 13:37
Het lijkt erop dat Walter Lechner Jr. de teamgenoot wordt van Thomas Mutsch op de Matech Ford GT1 ;)

Raceboy
09-04-2009, 20:13
Het lijkt nu officieel: de Nissan komt naar de 24 uren van Francorchamps!!! ;)

(speedactiontv)

met een toppiloot:

Former grand prix driver Anthony Davidson is in the frame for a drive in the new Nissan GT-R in July's Spa 24 Hours, this week's AUTOSPORT magazine reveals.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74364

Grig-O
14-04-2009, 19:30
Ok, begin maar te eten dan.

Moet ik ze nu opeten of niet?

Rudi Penders: "The team did a good job over the winter, and the updates from Porsche are very efficient"

Viper GTS-R***
14-04-2009, 21:08
Moet ik ze nu opeten of niet?

K'vrees toch van wel hoor, blijft een 2008 auto...
Nuja, we weten alvast dat er dus 2009 updates opzitten wat we als positief kunnen beschouwen.

Wel sterk van Lucchini om met die BMS porsche zo snel te gaan, endurance-info.com bevestigde dat het hun exemplaar was dus daar zat je er goed op Gregory. :)

Raceboy
14-04-2009, 22:09
WIe is de Belgische PMB motorsport die met een 996 GT2-R aantreden in G2?

AlainH
14-04-2009, 22:38
PMB was vroeger JMT die de PSI-biturbo's hebben gekocht lang geleden...

Grig-O
14-04-2009, 22:38
WIe is de Belgische PMB motorsport die met een 996 GT2-R aantreden in G2?

Da's het team dat vorig jaar ook al een Porsche inzette in de 24h van Spa en 2 Porsches in de BGTC. Dit jaar rijden ze Silverstone, Adria, Oschersleben en Paul Ricard. Wss komen daar ook nog de 24h bij. ;)

Weet er iemand iets over de testdagen morgen en overmorgen in Algarve?

bill
15-04-2009, 14:53
En weet er iemand iets van de testdag van de 24H?
Dank bij voorbaat.

Brecht
21-04-2009, 18:32
James Ruffier en Bert Longin, het pilotenduo op de SRT Corvette voor de FIA GT :)

Bron: Persbericht

Viper GTS-R***
22-04-2009, 19:30
Goed voor de digitale kijkers onder ons die alleen het basis pakket hebben, exqi sport zal alle FIA GT races dit jaar LIVE uitzenden! Weet niet of het al eerder gemeld was op het forum maar op autosport.be geeft de zender zojuist (lees vandaag) de bevestiging hiervan. Prachtig nieuws m.a.w.

HaCo
22-04-2009, 19:50
We worden tegenwoordig goed verwend als autosportliefhebber... zou Exqi Sport ooit HD worden? :)

Yves
23-04-2009, 02:33
Oreca heeft zijn nieuwe LMP1 voorgesteld, de wagen racet waarschijnlijk al tijdens de 1000 Km van Spa. Nicolas Lapierre en Olivier Panis zijn verantwoordelijk voor het testwerk. Panis zal overigens ook in Silverstone tijdens de FIA GT aan de start staan.

Panis op de DKR Corvette?

bron: http://autosport.be/news/2009/04/22/Oreca01ZietLevenslicht

Grig-O
25-04-2009, 10:18
Op de entry list staan nu 27 wagens: 13 GT1's (2x Maserati, 4x Corvette, 4x Saleen, 2x Ford, 1x Nissan), 12 GT2's (7x Ferrari, 4x Porsche, 1x Aston Martin!, en ten slotte de PMB Porsche en een Corvette GT3 voor Jean-Claude Lagniez... :)

Grig-O
27-04-2009, 17:32
Jos Menten en Markus Palttala op de DKR Corvette... :gas:

fiagt.com

EDIT: De twee namen zijn nu terug verwijderd, hopelijk komen we het duo op de Corvette snel te weten...

Dries DS
28-04-2009, 10:47
Jos Menten en Markus Palttala op de DKR Corvette... :gas:

fiagt.com

EDIT: De twee namen zijn nu terug verwijderd, hopelijk komen we het duo op de Corvette snel te weten...


Bevestiging op www.speedactiontv.be door Dany Lallemand van DKR:

L'info est tombée hier soir de manière officielle, avec pour Silverstone, et Silverstone seulement dans un premier temps, un duo efficace, composé du Hollandais Jos Menten et du Finlandais Markus Palttala. Deux pilotes qui ont de solides connections avec la Belgique, et qui seront engagés sous la houlette de Dany Lallemand.

"Pour la suite, rien n'est encore décidé", confirme Dany, "étant donné que le programme est serré, et les budgets difficiles à trouver."

vince
29-04-2009, 12:39
Weet iemand welke corvette C5-R naast de C6 staat?
http://www.pk-carsport.com/pics2009/C6.R_preseason/BRD8888.jpg
Is dit die van 2 jaar geleden in een ander jasje?
En heeft PK ook nog die Saleen staan?

Verder vertelt Mike Hezemans: “In 2006 en 2007 realiseerde ik er de pole, alleen in de wedstrijden kwam het er niet altijd uit, deels door pech, deels door een iets langzamere teamgenoot. Dit jaar rijd ik met Anthony."
Doelt hij hiermee op Longin?

Bron: http://www.autosport.nl/news/17766/fia_gt_mike_hezemans_klaar_voor_nieuw_seizoen_wk_g t_wagens.html

Astra-fan
29-04-2009, 13:13
Is volgens mij geen C5-R.

Bart.Vandecavey
29-04-2009, 13:40
Is volgens mij geen C5-R.

Is dat geen C6 cabrio met een dak op?

fenixracing
29-04-2009, 13:58
Of Z06 GT3.Is maar een gok.

Dries DS
29-04-2009, 15:38
Weet iemand welke corvette C5-R naast de C6 staat?
http://www.pk-carsport.com/pics2009/C6.R_preseason/BRD8888.jpg

Het is de Z06 van het Corvette Experience Team

GT2-R
29-04-2009, 20:48
Het is de Z06 van het Corvette Experience Team

Sorry, ik weet zelf niet welke wagen het kan zijn. Alleen denk ik dat het geen Z06/C6 kan zijn. Kijk maar naar de luchtuitlaten achter de voorwielen. Die zijn niet van een C6?

Neo-242
29-04-2009, 21:34
Is dat geen Callaway Corvette? Waar zijn die Vette-kenners hier als je ze nodig hebt?:p

Thomaske
29-04-2009, 21:36
Als ik me niet vergis is dit gewoon een C5 straatversie.

Maar dat doet er eigenlijk niet toe é!

Mvg

Fonne
29-04-2009, 22:43
Als ik me niet vergis is dit gewoon een C5 straatversie.

Maar dat doet er eigenlijk niet toe é!

MvgWaar serieus aan gewerkt is ! :gas:;)

Grig-O
30-04-2009, 07:44
Weet iemand welke corvette C5-R naast de C6 staat?
http://www.pk-carsport.com/pics2009/C6.R_preseason/BRD8888.jpg
Is dit die van 2 jaar geleden in een ander jasje?
En heeft PK ook nog die Saleen staan?

Verder vertelt Mike Hezemans:
Doelt hij hiermee op Longin?

Bron: http://www.autosport.nl/news/17766/fia_gt_mike_hezemans_klaar_voor_nieuw_seizoen_wk_g t_wagens.html

Jean-Denis Deletraz... :)

JCE.72
30-04-2009, 10:09
Het is een Z06 van de vorige generatie, voorbeeldje ook hier: http://www.teamtindallracing.com/Cars/TTR015.html (kan geen foto van PB uploaden wegens restricties op het werk).

Viper GTS-R***
05-05-2009, 19:39
Uit perstbericht van Nissan valt te lezen dan ze Adria overslaan en we ze in Oschersleben terug gaan zien. Volgende race dus 1 GT1 spec2010 minder.

Wel zou volgens de piloot van de Corvette GT3 die mee reed in Silverstone er buiten zijn Corvette nog wel eens meer GT3's aan de start kunnen komen.

Hopenlijk dan wel met iets snellere piloten want die Corvette werd echt wel traag bestuurd op Silverstone.

Grig-O
05-05-2009, 22:30
Nissan had voor het seizoen al 3 wedstrijden bevestigd; Silverstone, Oschersleben en Spa ;). De vierde wedstrijd moet nog gekozen worden.