View Full Version : Dsmec 2009
Coach Ep
19-12-2008, 16:30
Ben ik te ongeduldig of is er al een (voorlopige) kalender voor het komende seizoen?
Op 24/12 kreeg ik bericht dat de kalender "ergens eind volgende week" er zou zijn... Zou dus ongeveer nu moeten zijn :)
Denk dat velen het zouden willen weten. Zeker nu dat geruchten de ronde gaan dat klasse 1 verdwijnt en dat het volgend sezoen wat duurder gaat zijn.
Denk dat velen het zouden willen weten. Zeker nu dat geruchten de ronde gaan dat klasse 1 verdwijnt en dat het volgend sezoen wat duurder gaat zijn.
Raar dat die geruchten nooit langs ons voorbij komen :)
Duurder in welke zin dan wel?
Tijdens de teamvergadering is openlijk gezegd dat alles hetzelfde blijft voor 2009!
Raar dat die geruchten nooit langs ons voorbij komen :)
Duurder in welke zin dan wel?
Tijdens de teamvergadering is openlijk gezegd dat alles hetzelfde blijft voor 2009!
behalve de eventuele buitenlandse wedstrijd, waardoor het duurder zou worden.
behalve de eventuele buitenlandse wedstrijd, waardoor het duurder zou worden.
Klopt maar iedereen op de veradering aanwezig verkoos dan ook 7 wedstrijden (inclusief buitenland) met schrapresultaat.
Voor diegenen die dus niet mee willen naar buitenland blijft alles bij het oude.
5 x Zolder
1 x Francorchamps
1 x buitenland
En klasse 1? Daar hoor ik ook elke week iets anders over...
- alles blijft zoals het is
- gaat weg
- gaat weg maar klasse 2 wordt opgetrokken tot 5 liter
Klopt maar iedereen op de veradering aanwezig verkoos dan ook 7 wedstrijden (inclusief buitenland) met schrapresultaat.
Voor diegenen die dus niet mee willen naar buitenland blijft alles bij het oude.
5 x Zolder
1 x Francorchamps
1 x buitenland
weet ik en heb er ook geen probleem mee. Hebben we toch al zeker 1 wedstrijd die we rijden.
:)
Data die ik al kan meegeven die zeker zijn:
Test Day (Zolder) 26 maart
Dunlop First Race (Francorchamps)
Belgian Race Kick Off (Zolder) 25-26 april
500km (Zolder) 30-31 mei
Tuck Grand Prix (Zolder) 12-13 september
10 Hours Of Zolder (Zolder) 14 november
Komt er nog onze buitenlandse verplaatsing bij in oktober en dan nog ééntje in juli of augustus op Zolder.
Van zodra de ontbrekende data bekend zijn + de duur van de wedstrijden maken we dit direct bekend.
Die stratenrace in Monaco is niet zo eenvoudig te organiseren. We vinden geen goeie goedkope café voor ons feestje :);)
Thomaske
04-01-2009, 15:37
:)
Data die ik al kan meegeven die zeker zijn:
Test Day (Zolder) 26 maart
Dunlop First Race (Francorchamps)
Belgian Race Kick Off (Zolder) 25-26 april
500km (Zolder) 30-31 mei
Tuck Grand Prix (Zolder) 12-13 september
10 Hours Of Zolder (Zolder) 14 november
Komt er nog onze buitenlandse verplaatsing bij in oktober en dan nog ééntje in juli of augustus op Zolder.
Van zodra de ontbrekende data bekend zijn + de duur van de wedstrijden maken we dit direct bekend.
Die stratenrace in Monaco is niet zo eenvoudig te organiseren. We vinden geen goeie goedkope café voor ons feestje :);)
Dries,
Het weekend te Spa valt dat samen met de seizoensopener van de BTCS?
Mvg
Dries,
Het weekend te Spa valt dat samen met de seizoensopener van de BTCS?
Mvg
Als dat zo zou zijn dan zou er een datum bijgestaan hebben hé Thomaske :)
Het KAN zijn, maar het KAN ook anders :)
Stranger
05-01-2009, 22:14
Hebben die van de ASAF Meeting zeker nog plaats :-)
Voor komend seizoen heeft het MExT Racing Team de Mosler van G&A Racing gekocht en zorgt daarbij ongetwijfeld voor een meerwaarde binnen de Dunlop Endurance Cup. Met de 5 liter-motor komt de Mosler in Klasse 1 terecht voor wagens boven 4500 cc.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6602
Krijgen we een volwaardige klasse 1?
Hopelijk komen er nog een paar wagens bij in die klasse, en zien we de bmw ook terug, weliswaar niet meer bij lamster/neyens
Krijgen we een volwaardige klasse 1?
:gas::gas::gas:
Dat verklaart meteen waarom de G&A-Mosler de eerste zondag van de kerstvakantie op Zolder aan het cruisen was :). Hopelijk krijgen ze hem goed en wel onder de geluidslimiet.
Mooie renders trouwens, Gunther :applaus:!
Ja, was idd de reden dat de Mosler toen reed tijdens Eran.
Nu nog hopen dat er wat extra volk komt naar klasse 1... :)
:gas::gas::gas:
Mooie renders trouwens, Gunther :applaus:!
Zwoemba zen werk is mooier: De livery van de wagen:drewl:
Dries DS
22-01-2009, 06:16
www.autosport.be :
Eddy Renard: “... In 2009 gaan Vincent en ik verder, maar we hebben voor een Prodrive Aston geopteerd. We krijgen daarvoor de steun van Aston Martin Brussel. Met het oog op de wedstrijden in Spa van de BGT, rijden we trouwens ook de eerste race van de DSMEC in Spa, begin april.”
:applaus::applaus::applaus:
Buitelandse verplaatsing vast:
24-25 Oktober 2009 - Oschersleben (D)
Mvg
Dries
En wat vinden we op deze site :)
http://www.speedactiontv.be/Dunlop_Endurance_Cup__calendrier_connu_et_lAston_d e_Vosse_et_Renard_a_Spa_-1898-1.aspx
Eddy Renard ayant confirmé à des confrères néerlandophones l'achat d'une Aston Martin Vantage GT3...
Tiens, dat moet een nieuw model zijn! ;) Geef mij anders maar een DBRS9. :p
Dries DS
24-01-2009, 12:50
Uit het artikel op www.speedaction.tv : "Signalons également que la "Dunlop" sera omniprésente lors de l'International Racing Show Liège les 30, 31 janvier et 1er février, avec un stand de 350 m² qui présentera pas moins de 6 bolides et donc tout l'éclectisme de ses classes. La deuxième saison de cette compétition se présente donc pour le mieux..."
Daar waar sommige andere kampioenschappen het volledig laten afweten op de IRS Luik (en op marketinggebied in het algemeen), draait bij Dunlop Motorsport en bij de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup de marketingmachine op volle toeren. Kom gerust eens langs in Luik, het loont de moeite ;) Naast de diverse wagens te bezichtigen op de stand, uitleg over het DSMEC kampioenschap 2009 en de banden wordt ook het eerste 2009 nummer van Pro Drivers-Powered by Dunlop aangeboden op de stand van Dunlop. Met in dit nummer een verrassing: een column, geschreven door iemand die wereldbekend is op De Paddock :applaus: . Welkom aan boord van Pro Drivers-Powered by Dunlop, Mr X ;)
Twee wagens erbij voor 2009:
-De gekende BMW M3 van EMG, bemand door Patrick en Ronny Franssen.
-Een Porsche 996 GT3 Cup spec. 2004, bemand door Alain Franssen en Marc Neyens.
Een simpele vraag: zijn positielichtjes à la LMS haalbaar in de DSMEC? Dit zou enerzijds wel een mooi zicht zijn tijdens de 10h van Zolder en vooral een beter overzicht van de wedstrijd geven voor vele mensen die het gebeuren niet echt volgen. Het is misschien een wild voorstel maar je weet nooit :).
Een simpele vraag: zijn positielichtjes à la LMS haalbaar in de DSMEC? Dit zou enerzijds wel een mooi zicht zijn tijdens de 10h van Zolder en vooral een beter overzicht van de wedstrijd geven voor vele mensen die het gebeuren niet echt volgen. Het is misschien een wild voorstel maar je weet nooit :).
Als ik nu al eens zou weten wat: "positielichtjes à la LMS" zijn hé, dan ben ik al een eind verder :)
Dan zijn die lichtjes op de zijkanten van de deuren, Dries. Het aantal lichtjes geeft dan aan in welke positie de wagen rijdt in de top 3. En iedere klasse krijgt een ander kleurtje.
Een voorbeeldje van het 'Leaders Light System':
http://www.endurancesportscar.com/alms2002cars/lightdisplay.jpg
Dan zijn die lichtjes op de zijkanten van de deuren, Dries. Het aantal lichtjes geeft dan aan in welke positie de wagen rijdt in de top 3. En iedere klasse krijgt een ander kleurtje.
Is knap maar onrealiseerbaar in de DSMEC denk ik.
Volgens mijis het de taak van een goed speaker om het publiek geboeid en up to date te houden.
R@ce@holiC
28-01-2009, 12:40
Die lichtjes zijn leuk, maar lijkt mij ook vrij onrealiseerbaar in de DSMEC...
Dat is misschien een te groot show-element voor een klasse waar toch het racen centraal staat.
We hebben goede speakers in Zolder en Francorchamps, maar dan moet de installatie ook (overal) werken! Het zou goed zijn moest de commentaar in zolder terug uitgezonden kunnen worden over de radio. Ik meen mij te herinneren dat dat in het verleden toch het geval was, maar dat die radio moest verdwijnen of iets? In Francorchamps heb ik altijd mijn radiootje op zak!
Een goede speaker is er meestal wel, maar ik kan ze zo vaak niet horen door het lawaai van de wagens. Hele races gaan aan me voorbij als ik zonder radio op zak loop en dat zou eigenlijk niet mogen, hé. Nu, ik heb het uiteraard niet enkel over DESMEC races.
Gaat die Saker wat op de Racing Show op de DSMEC stand stond eigenlijk meerijden, of was die alleen ter promotie dat die wagens voor DSMEC kunnen gebruikt worden...?
Thomaske
01-02-2009, 23:58
Als ik me niet vergis was dit vooral promotie voor Klasse 3.
Mvg
Wel ik heb andere dingen gehoord. Dat er eentje al was aangemeld. Maarja Dries zal ons dat wel zelf komen vertellen of het waar is of niet :)
Wel ik heb andere dingen gehoord. Dat er eentje al was aangemeld. Maarja Dries zal ons dat wel zelf komen vertellen of het waar is of niet :)
Dries heeft geleerd dat hij enkel iets zal zeggen als de inschrijvingsdocumenten binnen zijn + de betaling op onze rekening staat. Er zijn meerdere kandidaten voor meerdere Sakers. De komende weken zal er wel iets kenbaar gemaakt worden denk ik :)
Coach Ep
02-02-2009, 14:27
Dries heeft geleerd dat hij enkel iets zal zeggen als de inschrijvingsdocumenten binnen zijn + de betaling op onze rekening staat. Er zijn meerdere kandidaten voor meerdere Sakers. De komende weken zal er wel iets kenbaar gemaakt worden denk ik :)
Das niet zo raar als je bedenkt dat er een kant-en-klare Saker sprint (=spyder) klaarstaat voor "slechts" € 30.500. 2e hands weliswaar, maar toch. Een spiksplinternieuwe is iets duurder: bijna €43.000 maar nog altijd schappelijk (zie marktplaats van site DSC).
Thomaske
02-02-2009, 20:46
En wetende dat je met de Saker Sportcar voor een top klassering kan rijden in het ALGEMENE klassement. Voorwaarde is wel dat je wel degelijk aan het stuur kan draaien en het gaspedaal goed weet staan :)
Ook nog eens een pluim aan Dunlop en DSMEC voor de prachtige stand en het goede ontvangst tijdens de afgelopen Racing Show te Luik!
Mvg
Even vastleggen:
Wij gaan de wagens niet als Saker Belgium inzetten, maar zorgen indien nodig wel voor de ondersteuning van de wagens op circuit. Als bijzondere actie komt Saker Europe overigens met vijf wagens naar de tweede race van de DSMEC in Zolder.”
http://www.autosport.be/news/2009/02/02/S
akerBelgiumMiktOpDsmec
crosserke
13-02-2009, 13:41
Op de kalender is Oschersleben vervangen door Assen.Dus de buitenlandse trip is naar Noord Nederland?
Nonkel Vroem
13-02-2009, 23:10
spijtig, Assen is power circuit....Oschersleben was technisch.... zeer spijtig.
We kregen de mogelijkheid en we hebben deze dan ook genomen nog voor de inschrijvingsdocumenten online kwamen. Voordelen:
We kunnen eens op een ander circuit rijden
Het is 200 km dichter dan Oschersleben
We hebben geen geluidsbeperking
Ik vind het geen slechte zaak om nu ook eens op Assen te rijden.
Mvg
Dries
Nonkel Vroem
14-02-2009, 03:03
ik zeg niet dat het slechte zaak is. Maar Oschersleben was zalig... en met de kennis van vorig jaar hadden we de snellere jongens het kunnen lastiger maken dan in 2008.
En dat zal in Assen niet het geval zijn gezien het snelle parcour...Maar we kijken ernaar uit.
Nieuw voor 2009 is dat we alle wedstrijden op TV gaan brengen. Een definitieve aankondiging volgt later maar jullie mogen er u al vanuit gaan dat alle wedstrijden van de DSMEC in samenwerking met Peter Baert / PitstopTV worden gecoverd en uitgezonden in gans Vlaanderen
http://www.racingworld.be/nieuws/5919/Kalenderwijziging-+-TV-Coverage.html
Mooi nieuws, dat zal misschien het aantal deelnemers verhogen.
(Al maakt het voor mij niet zo veel uit, want de filmpjes op pitstop.tv waren al van goede kwaliteit.)
http://www.racingworld.be/nieuws/5919/Kalenderwijziging-+-TV-Coverage.html
Mooi nieuws, dat zal misschien het aantal deelnemers verhogen.
(Al maakt het voor mij niet zo veel uit, want de filmpjes op pitstop.tv waren al van goede kwaliteit.)
Vraag me af of het regionaal of nationaal zal worden uitgezonden. Ik hoop uiteraard het laatste. :) Of beide zou super zijn! ;)
Coach Ep
15-02-2009, 14:11
... uitgezonden in gans Vlaanderen
Vraag me af of het regionaal of nationaal zal worden uitgezonden. Ik hoop uiteraard het laatste. :) Of beide zou super zijn! ;)
Gans Vlaanderen? In mijn ogen dus regionaal, maar vele Vlamingen zullen dat vermoedelijk zien als nationaal... ;)
Gans Vlaanderen? In mijn ogen dus regionaal, maar vele Vlamingen zullen dat vermoedelijk zien als nationaal... ;)
Is dat daar dan nog niet opgelost bij jullie?:) En ik die dacht dat Vlaanderen nationaal geworden was:)
http://www.racingworld.be/nieuws/5919/Kalenderwijziging-+-TV-Coverage.html
Mooi nieuws, dat zal misschien het aantal deelnemers verhogen.
(Al maakt het voor mij niet zo veel uit, want de filmpjes op pitstop.tv waren al van goede kwaliteit.)
Inderdaad zèèr goed nieuws, op deze manier wordt je de grootste, vergeet Belcar of Belgian Gt of hoe het ook heet, en zo trek je ook meer toeschouwers naar circuit.
Way to go Dries! Porficiat en met dank aan Peter Baert!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.