Doc
25-12-2008, 16:30
De tijd : De tweede helft van de jaren 80.
Een nieuw kampioenschap word opgericht. Het SBK (world Championship superbikes). Nu bekend omwille van de duc`s, de blade`s en de R1`s en al de andere supersports.
Maar in de jaren 80 begon het kampioenschap met 750cc 4 cylinder motoren. 2 van de kleppers van toen zijn nu nog steeds bloedmooie motoren en zeer begeerd bij verzamelaars.
De eerste, en tevens mooiste, was de HONDA vfr 750 r, ook bekend als de RC30
http://img300.imageshack.us/img300/8291/89vfr750rcanadian1mx9.jpg (http://imageshack.us)
De andere, deze YAMAHA fzr 750 r, beter bekend als de OW-01
http://img300.imageshack.us/img300/8516/yamahafzr750rowo1892au3.jpg (http://imageshack.us)
Motoren met meer dan 130 pk, volledig instelbare veringsets, titanium drijfstangen en andere exotische snufjes. Deze motoren waren homolegatiemodellen die in de jaren 80 reeds meer dan 20.000€ kosten. Motoren die nu op het circuit nog steeds niet hoeven onder te doen voor recentere 750cc modellen.
De fzr 750 r had een uitstekend middengebied, een fantastische sound en een subliem rijwielgedeelte door het van de fzr 1000 geleende delta box frame.
De HONDA kit heb ik nog niet in huis maar de OW-01 wel. Hier de review.
Een nieuw kampioenschap word opgericht. Het SBK (world Championship superbikes). Nu bekend omwille van de duc`s, de blade`s en de R1`s en al de andere supersports.
Maar in de jaren 80 begon het kampioenschap met 750cc 4 cylinder motoren. 2 van de kleppers van toen zijn nu nog steeds bloedmooie motoren en zeer begeerd bij verzamelaars.
De eerste, en tevens mooiste, was de HONDA vfr 750 r, ook bekend als de RC30
http://img300.imageshack.us/img300/8291/89vfr750rcanadian1mx9.jpg (http://imageshack.us)
De andere, deze YAMAHA fzr 750 r, beter bekend als de OW-01
http://img300.imageshack.us/img300/8516/yamahafzr750rowo1892au3.jpg (http://imageshack.us)
Motoren met meer dan 130 pk, volledig instelbare veringsets, titanium drijfstangen en andere exotische snufjes. Deze motoren waren homolegatiemodellen die in de jaren 80 reeds meer dan 20.000€ kosten. Motoren die nu op het circuit nog steeds niet hoeven onder te doen voor recentere 750cc modellen.
De fzr 750 r had een uitstekend middengebied, een fantastische sound en een subliem rijwielgedeelte door het van de fzr 1000 geleende delta box frame.
De HONDA kit heb ik nog niet in huis maar de OW-01 wel. Hier de review.