PDA

View Full Version : Koud he, -18°C!

Guido
06-01-2009, 21:46
"Wat is het koud he." :+

De buitentemperatuur meter op de Honda Civic gaf, deze avond omstreeks 20.00 in het uiterste zuiden van de provincie Limburg, aan dat het -18°C was... Wellicht dat het dus morgenvroeg nog wat kouder zal zijn, op voorwaarde dat het een heldere hemel blijft tenminste.

Gezien dit de laagste temperatuur tot nu toe is geweest sedert dat ik met een fototoestel op zak rondloop, dus maar even een fotootje gemaakt, voor de lol.

Niet getreurd, dit is écht wel mijn weer. Ik moet er niet aan denken dat het in de zomer weeral eens 50! graden warmer gaat/kan worden. :D

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12489&stc=1&d=1231270864

Sennake
06-01-2009, 21:49
Raar, een uur of 2 geleden toen ik met de wagen reed duidde mijn thermometer ook al -11°C aan, maar het voelde helemaal niet zo koud aan, zodat ik dacht dat mijn meter ernaast zat. Blijkbaar "went" kou na een tijdje wel zodat je de indruk krijgt dat het minder koud is als het stelselmatig kouder wordt...

Dominique
06-01-2009, 22:42
Wennen of niet, koud is het zeker.
Maar seizoenen zijn er om gevoeld te worden. Tenminste, dat is een mening, maar het is de mijne ;)
Ik vind het prettig om in de zomer warmte te voelen (niet zoals dat druilerige en killige gedoe van afgelopen jaar) en in de winter mag het sneeuwen en vriezen. Dan heb je "feeling" met het jaargetijde.

Kortom: ik klaag zeker niet. :) En mijn twee voorgangers in deze thread precies ook niet. :bye:

206WRC-ke
06-01-2009, 22:52
In het Heuvelland was het om 17u al -6° vandaag... :)

Dominique
06-01-2009, 22:54
In het Heuvelland was het om 17u al -6° vandaag... :)

Ah, club Med precies :D:D

Mark
06-01-2009, 22:55
Zijn jullie alledrie niet werkeloos? Met deze temperatuur werkt de lijm toch niet ;) :)

Zojuist even door de sneeuw gebanjerd en het voelt niet extreem koud aan, het is dan ook windstil. -4 en een zeebriesje voelde tijdens de nieuwjaarsduik in Scheveningen veel kouder aan.

Dominique
06-01-2009, 22:59
Zijn jullie alledrie niet werkeloos? Met deze temperatuur werkt de lijm toch niet ;) :)

Winterlijm, mijnheer, winterlijm ... :D

... -4 en een zeebriesje voelde tijdens de nieuwjaarsduik in Scheveningen veel kouder aan.
Al goed dat zot zijn geen zeer doet. :champagne:;)

Guest
06-01-2009, 23:03
Guido,nen civic gekocht?
Een verstandige beslissing man.

Groetjes,
Racer

Raceboy
06-01-2009, 23:04
Hier in ANtwerpen is het -11. (midden van de stad). Voelde niet zo superkoud aan eigenlijk en ik hoe er wel van het is tenminste nog eens winter. Het enige ambetante is dat ze op de meir van die leuke glanzende tageles hebben liggen die glijden als zot en dat hier in de buurt mensen wonen die niet weten dat je verplicht bent je soep te keren wat er dus voor zorgt dat er een leuk laagje ijs op de stoep ligt wat wel eens voor hachelijke situaties zorgt.

Juha
06-01-2009, 23:05
Niet getreurd, dit is écht wel mijn weer. Ik moet er niet aan denken dat het in de zomer weeral eens 50! graden warmer gaat/kan worden. :D
Voor mij niet. Om 7u te voet naar het station bij -15, nee dank u, geef mij die 35 maar. :D

Guido
06-01-2009, 23:08
Guido,nen civic gekocht?
Een verstandige beslissing man.

Groetjes,
Racer

Neen, is een tijdelijke vervanging. De Civic is zeker leuk, maar ik mis de Accord toch wel.

Raceboy
06-01-2009, 23:09
Gelukkig zijn er in deze koude dagen nog koude mensen die knuffels rondsturen. Maar knuffeldag was dat niet met de Marc Goossensquiz?

Guido
06-01-2009, 23:10

:applaus:

Ik leng mijn lijm een beetje aan met alcohol, dan bevriest ie niet zo snel. Bovendien is de lijm dan ook veel beter "versnuifbaar". :D :D

guntha
06-01-2009, 23:27
Met dit weer 's morgens de fiets nemen is iedere keer je leven riskeren:eek:
Al die bevroren sporen voor jouw, fietsje gaat niet 1 meter redelijk rechtdoor. Zout kennen ze hier precies niet (wilrijk) auto's die niet gestopt raken om u over te laten en dan nog die koude wind die zijn weg toch tussen die jas en de sjaal vind.:champagne:

heerlijk maar moet nu niet te lang meer duren.

Guido
06-01-2009, 23:35
Met dit weer 's morgens de fiets nemen is iedere keer je leven riskeren:eek:
Al die bevroren sporen voor jouw, fietsje gaat niet 1 meter redelijk rechtdoor. Zout kennen ze hier precies niet (wilrijk) auto's die niet gestopt raken om u over te laten en dan nog die koude wind die zijn weg toch tussen die jas en de sjaal vind.:champagne:

heerlijk maar moet nu niet te lang meer duren.

Ge kunt ook nog altijd opteren
om winterbanden te monteren.

Geven die niet een betere grip op de weg? :D

Maar ik zie precies wat je bedoelt. Respect voor alle fietsers die ik zelf al gezien heb de afgelopen dagen, meer stunt- dan rijwerk.

guntha
06-01-2009, 23:40
We passen al veldcross tactieken toe. Banden iets platter zetten. Ik merk er toch niet veel van maarja, no risk no fun he:p

Hier in de straat staan ne ferrari 599 en een mercedes c65 amg. Een heel gebeuren om deze heren (bompa) te zien vertrekken met de auto.:champagne: Moet toch niet makkelijk zijn, zo een bolide hebben met dit weer.

Integra
06-01-2009, 23:43
We passen al veldcross tactieken toe. Banden iets platter zetten. Ik merk er toch niet veel van maarja, no risk no fun he:p

Inderdaad, tubes met 1 bar druk. (zo erg is't nu ook nog net niet) :D

Belle
06-01-2009, 23:54
Geef mij anders maar de zon hoor! Heerlijk zo rond de 26-27°. ;)

Anderzijds, tegen de koude kan je je wel kleden en thuis (zoals nu) gezellig onder het fleece-deken zitten, maar bij een hittegolf weet je vaak geen blijf met jezelf blijf vind ik...

Ze mogen bij ons op de speelplaats wel eens zout strooien hoor want ik riskeer elke dag mijn leven bijna op mijn 'talons'. :p

guntha
06-01-2009, 23:55
Geef mij anders maar de zon hoor! Heerlijk zo rond de 26-27°. ;)

Anderzijds, tegen de koude kan je je wel kleden en thuis (zoals nu) gezellig onder het fleece-deken zitten, maar bij een hittegolf weet je vaak met jezelf geen blijf vind ik...

In de kelder kruipen

Belle
06-01-2009, 23:57
In de kelder kruipen

Dan zou ik die eerst nog moeten uitgraven!

Dominique
07-01-2009, 00:16
Dan zou ik die eerst nog moeten uitgraven!

Awel? Ideaal om het nu warm te krijgen ... :D

Belle
07-01-2009, 00:20
Awel? Ideaal om het nu warm te krijgen ... :D

:D:D

Met m'n fleece languit in de zetel liggen vind ik toch veel aanlokkelijker ze! :p

Die openluchtschool gezien in het VTM-nieuws vandaag? Amai, ge moet toch ook wel willen in dat weer! :eek: Blij dat ik daar geen les geef...

A.J.
07-01-2009, 02:37
wat een klote weer.
Geef mij maar 30°.
Als het zo koud blijft vertrek ik over 2 weken naar Florida, Daytona voor een maand... (anders ook :-D )

Raceboy
07-01-2009, 04:34
Tis nu blijkbaar -14°. Ben er daarjuist te voet door gegaan en niks van gevoeld. Als ge maar genoeg winterkoninck in u lijf hebt :)

BSOT
07-01-2009, 07:09
Heerlijk te lezen wat een winterprik bij jullie teweeg brengt. Hier was het gisteren -14 op 650 meter. Boven is het nu (lees 06.00 woensdagmorgen) -22.
Nie voor een week, nie voor een maand maar ongeveer van 15 dec. tot 15 april. Die koude kan je best gewoon worden. Ik sta hier elke morgen op terras een sigaretje te roken in t-shirt bij -10. Tasken koffie, snapskes, jagerthee... het helpt echt en het grote voordeel is dat je door de koude lucht zeer snel moe bent 's avonds. Heeft niks te zien met de hoogte, enkel met de koude lucht.

Via deze link heb je live beeld vanuit Mayrhofen, 3km van waar ik woon.
http://www.bergfex.at/mayrhofen/webcams/c885/
Fietsen moet nie hier Guntha - skibussen en trein is gratis :)

guntha
07-01-2009, 15:54
Fietsen moet nie hier Guntha - skibussen en trein is gratis :)
Jama hier rijd gene bus/trein naar school ze. Enja langs ene kant is het wel plezant zo schuiven.
Vanmorgen was het toch minder koud dan ik verwacht had.