PDA

View Full Version : Heeft Ferrari een probleem met KERS? Roepen ze de hulp in van Peugeot?


Mark
08-01-2009, 21:19
Word comes to us from F1 sources indicating that Ferrari and Peugeot have entered into a relationship whereby Peugeot will be running the Ferrari F1 KERS system on a 908 development mule.

http://www.mulsannescorner.com/newsnov08.html


Ja, zo kun je het testverbod ook omzeilen. Neus Todt is de verbindende factor in deze.

Guido
09-01-2009, 00:20
Ze zouden ook Honda kunnen overnemen en hun eigen operaties opdoeken. Hebben ze in 1 klap RB terug en een prima op punt gesteld chassis met KERS systeem... :D

Mark
10-01-2009, 00:19
Zeer leuke link: http://www.auto-motor-und-sport.de/formel1/hybrid-technik-ferrari-mit-eigener-kers-entwicklung-937600.html

Enkele quotes:
Drei Monate vor dem Start in die neue Saison machen nur BMW-Sauber und McLaren-Mercedes den Eindruck, dass sie im Zeitplan ihrer Hybrid-Entwicklung sind. Bei der Konkurrenz von Ferrari wird es dagegen eng.


Projektleiter Gilles Simon setzte sich eine Grenze. "Ende Februar müssen wir uns festlegen, ob wir mit KERS fahren oder ohne." Pessimisten im Team schmieden schon Notpläne: "Wir könnten es ausschließlich beim Start und in der Qualifikation einsetzen."


Die Chance, dass diese vier Teams in kurzer Zeit die Probleme lösen, an denen BMW nach zehn Testtagen immer noch knabbert, sind gering. In Jerez wurden zwei Chassis beschädigt. Heiß gelaufene Lager schmorten im Tankbereich ein Loch in die Karbonröhre des BMW

FIRE
10-01-2009, 14:26
Mosley wil weer eens iets anders:

FIA-president Max Mosley heeft liever dat de teams gebruik gaan maken van een mechanische KERS-installatie om de vrijgekomen energie op te slaan, zoals het vliegwielsysteem van Williams, dan van een systeem met een batterij.

Vanaf komend seizoen zijn de teams vrij in hun keuze om met een Kinetic Energy Recovery System te gaan rijden. Met dit systeem wordt de energie die vrijkomt bij het remmen teruggewonnen en opgeslagen, zodat deze later weer kan worden gebruikt bij het accelereren. "We neigen ernaar om het gebruik van electrochemische opslag te verbieden, omdat er momenteel geen geschikte batterijen beschikbaar zijn voor de Formule 1", schreef Mosley maandag in een brief aan de FOTA.

Volgens de huidige regels kan een KERS maximaal 60 kilowatt overbrengen en maximaal 400 kilojoules aan energie opslaan. "De Formule 1 zou meer hebben aan een systeem met een grotere capaciteit, systemen die bijvoorbeeld 2 megajoules kunnen opslaan en meer vermogen kunnen overbrengen", schreef Mosley verder. "Dit is voorlopig nog niet mogelijk met een batterij, maar zou wel te realiseren moeten zijn met een mechanisch systeem. De ontwikkeling van niet-chemische systemen zou bovendien van veel grotere waarde zijn voor het gewone wegtransport."

...

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/08/mosley-geeft-voorkeur-aan-mechanische-kers/