PDA

View Full Version : De 5e Paddock Live Quiz 2009


Werner333
17-01-2009, 00:04
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12540&stc=1&d=1232279056

Op 28 februari 2009 is het weer zover: De Paddock autosport live quiz.

Noem het het broertje of zusje van de online quiz maar dan veeeel minder moeilijk en in plaats van thuis alleen achter de PC naar antwoorden te zoeken, doe je dit nu met je kameraden tegen tegenstanders van vlees en bloed die in dezelfde zaal knokken voor de overwinning.

De quiz bestaat uit 10 rondes van 10 vragen. Iedere ronde is opgebouwd rond een centraal thema dat je ook moet raden en waar extra punten mee te verdienen zijn.

Begint het te kriebelen? Alle details van wat, waar en hoe lees je op www.depaddock.net/quiz.

We bieden ook weer een quizmenu aan zodat je thuis niet snel snel iets moet eten, maar je dat rustig met je teamgenoten kan doen.

Praktisch:
De Paddock Live Quiz.
28 februari 2009.

Deelname prijs: €5 per persoon.
Clubleden De Paddock vzw gratis.

Teams van 4 personen.
Inschrijvingstafel open vanaf 19.00 uur.
Aanvang quiz: 20.00 uur.

Inschrijven? Mail naar 333sp@telenet.be
Vermeld teamnaam en contactpersoon.

Je bent ingeschreven na het ontvangen van een bevestigingsmail.

Quiz menu: (€19 pp zonder dranken)
Vermeld aantal en vis of vleesmenu bij je inschrijving.

Dagsoep
---
Pangasiusfilet met rode pestosaus, warme groentjes en kroketjes
OF
Varkenshaasje met graanmosterdsausje, warme groentjes en kroketjes
---
Dame Blanche

Teams die reeds ingeschreven zijn:


Haspengouw Racing Team
De Bokkenrijders
Scuderia-Maaseik
Quizpoezen
De Old Timers
Team Pompierke
Skylimit 1
Fanclub Marc Goossens 1
Fanclub Marc Goossens 2
De Lamzakken
De Kluis 1
Damamaho-automobilia.net 1
Damamaho-automobilia.net 2
Team VDHB
De Musketiers
De Kluis 2
Skylimit 2

Baron
17-01-2009, 00:26
Het Haspengouw Racing Team komt zijn titel verdedigen ! :gas:

Sennake
18-01-2009, 13:34
Eddy Smolders heeft me gebeld om "De Bokkenrijders" ook weer in te schrijven. Dat is bij deze gebeurd.

Guest
18-01-2009, 20:46
Ik zou wel mee willen doen,maar wie wil mij in zijn team???
Verleden jaar heb ik ook meegedaan en heb toen een team gevonden,maar hoe heette die mannen weer???
Als er een team is van de modelbouw die mij als teamlid willen laat het me weten.:bye:

Jan
19-01-2009, 20:24
Verleden jaar heb ik ook meegedaan en heb toen een team gevonden,maar hoe heette die mannen weer???


Die mannen heten de Quizpoezen, doen dit jaar opnieuw mee, maar de kat die vorig jaar van huis was is weergekeerd.....en dus zal je best trachten elders onderdak te vinden.

Mark
20-01-2009, 00:40
Team Pompierke is er weer bij onder de bezielende leiding van ons aller Bob. We gaan voor deelname met de olympische gedachte :)

Belle
20-01-2009, 00:52
Dit jaar heb ik eindelijk eens geen overlappingen met andere events, dus ik plan ook zeker af te komen. Eens zien of ik nog mijn maatjes kan vervoegen...

A.J.
20-01-2009, 01:15
skylimit zal ook van de partij zijn...
eens zien wie ik in mijn team neem...

Jan
20-01-2009, 08:52
Team Pompierke is er weer bij onder de bezielende leiding van ons aller Bob. We gaan voor deelname met de olympische gedachte :)

Zolang Bob z'n kleren maar aanhoudt :+

hohohavermans
20-01-2009, 08:59
Schrijf voor de fanclub Marc Goossens ook maar 2 ploegen in :champagne:Wij gaan voor een podiumplaats:champagne:

Sennake
20-01-2009, 17:27
Ik heb het overzicht van de inschrijvingen toegevoegd aan de eerste popst uit deze thread. Graag ook meedelen wie er met zijn team zou willen deelnemen aan de Paddock Quiz maaltijd!

Raceboy
20-01-2009, 18:42
Ik dacht dat The old timers ook al ingeschreven waren?

Belle
20-01-2009, 19:33
Ik heb het overzicht van de inschrijvingen toegevoegd aan de eerste popst uit deze thread. Graag ook meedelen wie er met zijn team zou willen deelnemen aan de Paddock Quiz maaltijd!

Sennake, wanneer vangt de maaltijd aan? Ik neem aan vóór 20 uur ergens. Kwestie van te weten hoe laat ik hier vanuit Nevele moet vertrekken.

En nog een vraag. Is het mogelijk om enkel een maaltijd zonder soep en dessert te bestellen? Of wordt het dan te 'ingewikkeld' met de betaling?

Sennake
20-01-2009, 20:24
Ik dacht dat The old timers ook al ingeschreven waren?

Jullie stonden al op de site (net als Scuderia-Maaseik), maar nog niet in deze post. Dat is bij deze rechtgezet. ;)

Sennake
20-01-2009, 20:35
Sennake, wanneer vangt de maaltijd aan? Ik neem aan vóór 20 uur ergens. Kwestie van te weten hoe laat ik hier vanuit Nevele moet vertrekken.?

Daar staat niet echt een uur op; hangt een beetje af van de mogelijkheden van je teamleden. In elk geval is het niet noodzakelijk dat alle teams tegelijk aan tafel gaan, maar liest wél alle teamleden van één team, dat maakt het wat aangenamer en makkelijker voor de bediening. Laat ons zeggen dat alle teams die willen eten ergens tussen 17.00 uur en 19.00 uur aan tafel gaan zodat de quiz op tijd kan beginnen, maar we kijken niet op een minuutje ;)

En nog een vraag. Is het mogelijk om enkel een maaltijd zonder soep en dessert te bestellen? Of wordt het dan te 'ingewikkeld' met de betaling?

Dat wordt moeilijk. Uiteraard staat het je altijd vrij om je soep en dessert door te geven aan een teamlid met grote honger. De quizmenu is namelijk een arrangement van de Kluis dat we zonder enige winst te nemen aanbieden aan onze teams, vandaar dat we er ook niet veel kunnen aan veranderen...

Werner333
20-01-2009, 23:34
Belle, schrijf je een team in of vervoeg je een team?

Belle
20-01-2009, 23:37
Bedankt voor de antwoorden! Zal eerst eens zien waar ik mij kan vervoegen en dan geef ik mijn info door!

MarcelT
23-01-2009, 00:27
Vorig jaar heb ik de quiz al eens bijgewoond en van achter in de zaal eens een beetje gekeken of ik er wat van kon. Dat was al leuk, dus lijkt het me helemaal leuk om dit jaar ook eens echt mee te doen.
Nu, vorig jaar stonden we daar met z'n drieën - een man uit (meen ik) de groep van oa Juha, en een jongere jongen waar ik verder niets van weet. We hadden het er vorig jaar al over om mee te doen, maar dat wordt op deze manier dus wel wat lastiger te organiseren ;)

Hoe dan ook, ik zou graag meedoen. Als dat kan met mijn oud-"teamgenoten" zou dat leuk zijn, maar anders voeg ik me ook graag bij een ander team :)

Guest
23-01-2009, 08:46
Vorig jaar heb ik de quiz al eens bijgewoond en van achter in de zaal eens een beetje gekeken of ik er wat van kon. Dat was al leuk, dus lijkt het me helemaal leuk om dit jaar ook eens echt mee te doen.
Nu, vorig jaar stonden we daar met z'n drieën - een man uit (meen ik) de groep van oa Juha, en een jongere jongen waar ik verder niets van weet. We hadden het er vorig jaar al over om mee te doen, maar dat wordt op deze manier dus wel wat lastiger te organiseren ;)

Hoe dan ook, ik zou graag meedoen. Als dat kan met mijn oud-"teamgenoten" zou dat leuk zijn, maar anders voeg ik me ook graag bij een ander team :)
Ik zoek ook nog een team Marcel,misschien kan ik dan als 4 de man meedoen.:applaus:

hannu
23-01-2009, 09:02
Zoals ik mijn teamgenoten al heb laten weten kan ik er dit jaar niet bij zijn. Het is dan immers Krokusvakantie, en dan trekken wij jaarlijks richting sneeuw. :cool:

Er is dus een vacature bij Haspengouw Racing Team...

Juha
23-01-2009, 15:17
Maak er maar twee vacatures van, ik ben niet zeker dat pa mee gaat quizzen.

Wakker zijn vanaf de eerste vraag is een positief aspect (wij schieten pas in gang na een reeks foute antwoorden :+ ), en eventuele kennis over Mario Andretti, Johnny Rutherford, Peter Revson, Vipers, Rafanelli, Bigazzi, F1 in de jaren 50 en de helm van Jean Alesi is een groot pluspunt. :D

TvD
23-01-2009, 16:55
Maak er maar twee vacatures van, ik ben niet zeker dat pa mee gaat quizzen.

Wakker zijn vanaf de eerste vraag is een positief aspect (wij schieten pas in gang na een reeks foute antwoorden :+ ), en eventuele kennis over Mario Andretti, Johnny Rutherford, Peter Revson, Vipers, Rafanelli, Bigazzi, F1 in de jaren 50 en de helm van Jean Alesi is een groot pluspunt. :D

Ik wil me me wel beschikbaar stellen als aanvulling voor jullie team :bye:

Juha
23-01-2009, 18:11
Voor mij geen probleem, en dan blijft de Nederlandse inbreng ook nog behouden. :D

Guest
23-01-2009, 19:22
Juha,mag ik ook meedoen met jullie team???????

Groetjes,

Racer

Baron
23-01-2009, 21:33
Wakker zijn vanaf de eerste vraag is een positief aspect (wij schieten pas in gang na een reeks foute antwoorden :+ ), en eventuele kennis over Mario Andretti, Johnny Rutherford, Peter Revson, Vipers, Rafanelli, Bigazzi, F1 in de jaren 50 en de helm van Jean Alesi is een groot pluspunt. :D


:applaus: Doorheen de jaren is dat een beetje ons handelsmerk geworden, Juha : in de eerste ronde ligt het Haspengouw Racing Team nog te slapen, schiet in de tweede ronde pas wakker en start dan als een diesel, begaat tot en met de derde ronde de ene blunder na de andere, om dan in de tweede helft van de quiz door middel van een reeks foutloze rondes toch nog een eerste of tweede plaats te pakken. :champagne:

Baron
23-01-2009, 21:50
Nu, vorig jaar stonden we daar met z'n drieën - een man uit (meen ik) de groep van oa Juha, en een jongere jongen waar ik verder niets van weet. We hadden het er vorig jaar al over om mee te doen, maar dat wordt op deze manier dus wel wat lastiger te organiseren ;)

Hoe dan ook, ik zou graag meedoen. Als dat kan met mijn oud-"teamgenoten" zou dat leuk zijn, maar anders voeg ik me ook graag bij een ander team :)


Die jongen was mijn zoon; maar die kan er dit jaar helaas ook niet bij zijn. :(

MarcelT
26-01-2009, 22:46
Ah, da's jammer. In dat geval voeg ik me graag bij een ander team!

Sennake
26-01-2009, 22:54
Ah, da's jammer. In dat geval voeg ik me graag bij een ander team!

Ik weet dat onze vriend Carlos dit jaar niet kan komen, dus daar zoeken ze nog een vervanger...

Guest
26-01-2009, 23:58
Langs deze weg wil ik JUHA bedanken omdat ik deel mag uitmaken van zijn team.

Baron
27-01-2009, 20:35
Langs deze weg wil ik JUHA bedanken omdat ik deel mag uitmaken van zijn team.

Welkom aan boord van het Haspengouw Racing Team, Racer.
Begin al maar te studeren, want na twee 2e en twee 1e plaatsen gaan wij in deze vijfde editie van de Live Quiz opnieuw voor niets minder dan de overwinning. :gas:

Sennake
16-02-2009, 15:49
De beschikbare plaatsen lopen zo stilaan vol, maar je kan nog altijd inschrijven. Eventueel kan dit in laatste instantie nog de dag zelf...

Wat we wel stilaan moeten weten is wie er met zijn team komt eten, want de mensen van de Kluis moeten natuurlijk de nodige ingrediënten in huis halen... Deadline hiervoor is woensdag 25 februari 2009. Spreek eens iets af met je teamleden, en post hier je inschrijving aub... :worship:

Belle
16-02-2009, 18:18
Senakke, mij mag je alvast schrappen want ik kan het jammer genoeg niet combineren met 'Regi in the Mix' dat ook die avond doorgaat...

Guido
17-02-2009, 13:21
Dit jaar heb ik eindelijk eens geen overlappingen met andere events, dus ik plan ook zeker af te komen. Eens zien of ik nog mijn maatjes kan vervoegen...

Senakke, mij mag je alvast schrappen want ik kan het jammer genoeg niet combineren met 'Regi in the Mix' dat ook die avond doorgaat...

:confused:

Belle
17-02-2009, 19:09
Ja, toen ik het berichtje postte, had ik geen overlappingen. Maar de vrienden waarmee ik naar de quiz wilde gaan, hebben besloten om naar Regi in the Mix te gaan. Dus ja, heb dan een keuze moeten maken... Hopelijk duurt het lang genoeg zodat we nog kunnen afkomen, hé. :)

Guido
17-02-2009, 23:12
Ja, toen ik het berichtje postte, had ik geen overlappingen. Maar de vrienden waarmee ik naar de quiz wilde gaan, hebben besloten om naar Regi in the Mix te gaan. Dus ja, heb dan een keuze moeten maken... Hopelijk duurt het lang genoeg zodat we nog kunnen afkomen, hé. :)

Daar zijn we als organisatie het spreekwoordelijke "vet" mee. Maar goed, een extra tafel weer vrij neem ik aan.

Belle
17-02-2009, 23:22
Ik heb toch nooit bevestigd dat ik zou mee quizzen? Enkel dat ik zou afkomen (zoals ik ieder jaar heb gedaan zonder te quizzen).

Begrijp nu niet zo goed waarom ik mijn aan- of afwezigheid moet gaan rechtvaardigen. :confused:

Guido
18-02-2009, 11:15
Ik heb toch nooit bevestigd dat ik zou mee quizzen? Enkel dat ik zou afkomen (zoals ik ieder jaar heb gedaan zonder te quizzen).

Begrijp nu niet zo goed waarom ik mijn aan- of afwezigheid moet gaan rechtvaardigen. :confused:

Dat moet je helemaal niet en ge zijt altijd welkom. De zaal is overigens groot genoeg dit jaar, dus breng gerust alle Reji Gemixten maar mee als het ginder afgelopen is. :)

Belle
18-02-2009, 13:07
Hehe, dat zal ik zeker doen, want ik had anders best zin in die quiz. :)

Pascal
20-02-2009, 15:38
De Musketiers hebben mij gevraagd om voor hen een plaatsje te reserveren... Bij deze...

Teamnaam : De Musketiers natuurlijk...

C U

Sennake
20-02-2009, 15:52
De Musketiers hebben mij gevraagd om voor hen een plaatsje te reserveren... Bij deze...

Teamnaam : De Musketiers natuurlijk...

C U

Aha, en jij bent dan D'Artagnan waarschijnlijk ;)

Belle
20-02-2009, 17:59
En als zij komen, dan zal het nog niet gedaan zijn om 2 uur! :D

Werner333
22-02-2009, 17:39
De deelnemerslijst is bijgewerkt.
Zij die nog moeten bevestigen en of afzeggen ivm het eten graag asap.

MarcelT
22-02-2009, 23:20
Mocht er nog iemand zoeken, dan ben ik vooralsnog nog steeds beschikbaar ;)
Of misschien is het een leuk idee om een team te vormen van fotografenvolk?

A.J.
23-02-2009, 08:23
gelieve extra team bij te voegen : Skylimit2
ploeg onder leiding van Chris Baerts

Skylimit1 zal bestaan uit Walter Claes, Pascal Put, Rudi Steylaerts en mezelf

wij komen al zeker met 2 man eten

Mario
23-02-2009, 11:05
Kan er naast het eten ook gewoon junkfood/borrelhapjes en zo (chips e.d.) gekocht worden tijdens de kwis ?

Sennake
23-02-2009, 11:30
Skylimit1 zal bestaan uit Walter Claes, Pascal Put, Rudi Steylaerts en mezelf

Ben je daar zeker van Andy? Ik dacht dat Pascal bij de musketiers zat?

Sennake
23-02-2009, 11:37
Kan er naast het eten ook gewoon junkfood/borrelhapjes en zo (chips e.d.) gekocht worden tijdens de kwis ?

Je kan alles bestellen wat er op dit speciaal voor de quiz opgesteld bestelbriefje staat, waaronder ook zoals je kan zien, allerlei hapjes.

http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12976&stc=1&d=1235381589

Pascal
23-02-2009, 12:38
Ben je daar zeker van Andy? Ik dacht dat Pascal bij de musketiers zat?

Dat heb ik nergens gezegd. Dat heb jij geconcludeerd ;) ;) ;)

Dus wat A.J. zegt klopt...

C U

Pascal
23-02-2009, 12:42
Skylimit1 zal bestaan uit Walter Claes, Pascal Put, Rudi Steylaerts en mezelf

wij komen al zeker met 2 man eten

Maak daar 3 van : ik wil varkenshaasje...

C U

Sennake
23-02-2009, 12:53
Dat heb ik nergens gezegd. Dat heb jij geconcludeerd ;) ;) ;)

Inderdaad, ik heb je zin verkeerd geïnterpreteerd. :o

Sennake
23-02-2009, 13:01
Mocht er nog iemand zoeken, dan ben ik vooralsnog nog steeds beschikbaar ;)
Of misschien is het een leuk idee om een team te vormen van fotografenvolk?

Dat zou leuk zijn!

Mario
23-02-2009, 13:30
Dank je, Sennake. :)
Ah ja, nog iets. Mijn oudste zoon komt mogelijk mee. Niet om mee te doen, maar gewoon om erbij te zijn. Kan dat ?

Raceboy
23-02-2009, 15:11
Tsss er staat geen Fanta op het drankenbriefje :D

Sennake
23-02-2009, 15:33
Dank je, Sennake. :)
Ah ja, nog iets. Mijn oudste zoon komt mogelijk mee. Niet om mee te doen, maar gewoon om erbij te zijn. Kan dat ?

Tuurlijk datte. Plaats genoeg in de Kluis. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde ;)

Raceboy
24-02-2009, 02:38
Laat ons zeggen dat alle teams die willen eten ergens tussen 17.00 uur en 19.00 uur aan tafel gaan zodat de quiz op tijd kan beginnen, maar we kijken niet op een minuutje

is dit nu officieel?

Sennake
24-02-2009, 10:31
is dit nu officieel?

We hebben met de Kluis afgesproken dat er vanaf 17.00 uur bestellingen voor het eten kunnen binnenkomen. Na 19.00 uur wordt het moeilijk om nog iedereen te bedienen en ervoor te zorgen dat iedereen gegeten heeft vóórdat de quiz begint, dus bij deze is dit officieel.

Werner333
24-02-2009, 23:36
Woensdag 16.00 uur sluiting van inschrijving eten.

Werner333
25-02-2009, 18:20
Mocht er nog iemand zoeken, dan ben ik vooralsnog nog steeds beschikbaar ;)
Of misschien is het een leuk idee om een team te vormen van fotografenvolk?

Er is nog een plaats in een van de teams van damamaho automabilia.
Heb Dany al weten dat je beschikbaar bent.

Raceboy
25-02-2009, 18:38
Er is nog een plaats in een van de teams van damamaho automabilia.
Heb Dany al weten dat je beschikbaar bent.

ahzo meneer heeft geen team en mag al direct winnen ;)

A.J.
27-02-2009, 22:44
verdomme, weer geen tijd gehad om te blokken ;-)

Raceboy
27-02-2009, 22:50
verdomme, weer geen tijd gehad om te blokken ;-)

Maar wel op studiereis geweest :D

Werner333
28-02-2009, 13:01
En alles is bijna klaar. :D

Mario
01-03-2009, 10:56
Bedankt organisatie, teamleden en concurrentie voor een geslaagde avond (en nacht ;) ). :)
Blij dat wij ook mochten :champagne:.
En achteraf sakkeren op die enkele domweg verloren punten die ons een of misschien zelfs twee (alhoewel) plaatsen hoger hadden kunnen doen eindigen.

Juha
01-03-2009, 14:49
Het was weer enorm gezellig.:applaus:

Wij zoeken nog uit waar we ons verlies nu net aan te danken hebben; de joker slecht inzetten, te lang zoeken naar de "oplossing" (Herrmann leek verdacht veel op Andretti :+), Le Mans één ronde te laat opgeven, mij laten overtuigen dat het toch Marc Gené was die vervangen werd, 956 niet opschrijven in de laatste ronde, Road Atlanta dat toch "maar" 12 bochten heeft, Nicolas vervangen door Therier,... zo schieten we niet op natuurlijk, ondanks de kennis over sneeuwruimers, hippie Porsches en Franse tanks. :D

Proficiat aan de winnaars. Volgend jaar gaan we voor de 3-3!

Sennake
01-03-2009, 15:50
Ik zou vanwege de organisatie ook alle deelnemers willen bedanken die zo talrijk opgekomen zijn en die de quiz tot een zo spannend verloop gemaakt hebben. We zijn er ons van bewust dat dit zeker de moeilijkste quiz van allemaal was, maar ons centraal centraal thema wrong ons eigenlijk in een positie waarin we weinig vrije keuze hadden. We wilden dit voor onze 5e uitgave absoluut eens proberen, maar we beloven dat de quiz in 2010 zeker terug wat makkelijker zal worden, wat niet betekent dat het slappe kost zal zijn!

De feedback-bladen zullen ook met aandacht bestudeerd worden en de vele suggesties zullen zo goed mogelijk verwerkt worden in onze volgende editie. Als jullie dan ook weer even talrijk opkomen zal het weer een plezante avond worden met veel hilarische momenten en spanning alom. Tot volgend jaar!

Thomaske
01-03-2009, 16:05
Bedankt aan iedereen voor de geslaagde avond.

Het jongste team (De Lamzakken) hebben het beter gedaan dan we zelf hadden verwacht. Als we onze gemiddelde leeftijd namen zaten we aan 20jaar. Dus de echte historische vragen zijn niet zo ons ding maar we hebben ons toch sterk weten te houden en weeral niet het laatste geëindigd. Wel op een 13e stek wat op 17 deelnemende teams zeker niet slecht is voor ons.

Volgend jaar proberen we het nog beter te doen om zo over een heeeeeeeeeeeeeeel lange termijn ooit eens in de top drie te geraken :)

Mvg

TvD
01-03-2009, 21:39
Het was mijn eerste keer bij de Paddock live quiz en ik heb enorm genoten!! De sfeer zat er lekker in. Allen bedankt voor een geslaagde avond!! :champagne:

MarcelT
01-03-2009, 23:18
Het was voor mij ook de eerste keer dat ik meedeed, en zeker niet de laatste!
Af en toe was het wel erg lastig - zoals ronde 9 waarin we de 5e plaats moeten hebben verspeeld - maar verder wel erg leuk en uitdagend.
Als prijs heb ik gelijk een stukje rallyhistorie-lesmateriaal gekozen ;)

Danny, nog bedankt dat ik bij jullie kon meedoen!

Baron
02-03-2009, 01:18
Het was weer enorm gezellig.:applaus:

Wij zoeken nog uit waar we ons verlies nu net aan te danken hebben; de joker slecht inzetten, te lang zoeken naar de "oplossing" (Herrmann leek verdacht veel op Andretti :+), Le Mans één ronde te laat opgeven, mij laten overtuigen dat het toch Marc Gené was die vervangen werd, 956 niet opschrijven in de laatste ronde, Road Atlanta dat toch "maar" 12 bochten heeft, Nicolas vervangen door Therier,... zo schieten we niet op natuurlijk, ondanks de kennis over sneeuwruimers, hippie Porsches en Franse tanks. :D

Proficiat aan de winnaars. Volgend jaar gaan we voor de 3-3!

We hebben het gepresteerd om onze joker in onze allerslechtste ronde in te zetten. Niet meteen de sterkste zet om onze kansen op de overwinning gaaf te houden :o. En bij dat laatste centrale thema hebben we lang getwijfeld of we '956' of '962' al dan niet bij het antwoord 'Porsche' zouden voegen. Als die verdomde Gunnar 966 :fight: niet bij de vragen had gezeten en ons niet had doen twijfelen, dan...... Maar ja, met 'als'-en koop je niets.

De quiz was zoals elk jaar een groot succes. Proficiat aan de organisatoren!

Ikzelf heb een haast slapeloze nacht achter de rug omdat we de overwinning op zo een knullige manier hebben weggegeven; maar de eerste plaats van Damamaho is zeker verdiend. Proficiat mannen! Geniet van jullie overwinning. Wij geven afspraak volgend jaar voor een sportieve revanche. Het Haspengouw Racing Team gaat volgend jaar voor de 3-3! :bye:

A.J.
02-03-2009, 14:56
ook wij hebben onze joker in één van onze slechtste rondes gebruikt, net als enkele andere domme punten verspeeld, maar toch 4de geworden ondanks de hete adem van enkele ploegen achter ons...

Vond het wel jammer dat door het centraal centraal thema de quiz een beetje eentonig was. Desondanks was het toch weer een hele boeiende avond en gaan we proberen het volgend jaar eens voor een nieuwe winnaar te zorgen :-)

Er werd trouwens verteld dat de quizzen voor 2010 en 2011 al klaar waren? Klopt dat? Dan kunnen we beter volgende maand toch weer zo een leuke avond organiseren :-D

damamaho
02-03-2009, 18:21
Het was dus onze derde zege op vijf. Ondanks dat Hugo regelmatig zei dat we een comfortabele voorsprong hadden, was dit niet echt zo. We zaten met vrees te wachten op die ene "rampzalige" ronde. En die kwam pas als negende! Het "centrale - centrale" thema (24 Uren Le Mans) hadden we eigenlijk al na de eerste ronde door. Maar toch nog eventjes gewacht voordat de gok genomen werd. De extra vraag met de rijdersfotos hadden we halfweg de eerste ronde al opgelost. Dadelijk al 20 punten extra. Kon geen kwaad. De joker werd ook verkeerd ingezet : 1 fout + verkeerd thema : 8 punten weg!
We hadden maar 5 themas goed (Rallyrijders in Le Mans???? - Audi R8???? - Ickx wint met 120 m voorsprong (wie verzint zo'n thema?? Vondt 'Ickx' al meer dan genoeg!!!) - Frankrijk??? - en op de laatste vraag had ik al onmiddelijk PORSCHE 956 opgeschreven. Maar toen kwam de vraag over de RS Spyder, en heb ik 956 doorgetreept! Voor de rest ging het beantwoorden goed, met weinig (1 - 2, max 3 per ronde) fouten.
Na ronde 8 stonden we 10 punten voor.
En dan kwam de gevreesde 9e ronde!!! We mistten 5 vragen + het thema, dus 8 punten weg. De laatste vraag ging goed (1 foutje), maar ook het thema gemist. Als Juha alles goed had in de laatste 2 ronden won hij met 2 punten voorsprong!! Het was dus bang afwachten, en gelukkig had hij niet alles goed!
Ik moet wel toegeven dat we alle 4 Le Mans "specialisten" zijn, dus we waren misschien wat bevoordeeld tegenover de jeugd!! Met een gemiddelde leeftijd van rond de 50 heb je toch wat kennis vergaard. We hebben nog nooit voor een quiz gestudeerd, en zullen dat ook nooit doen. Het leuke van deze quiz is dat de vragen allround zijn en dus leuk om je "bagage" te testen!
Volgend jaar kunnen we heel relaxed naar de quiz gaan (was nu ook wel het geval, maar naarmate de avond vordert en je aan de leiding staat wil je natuurlijk winnen!!)
Het is aan Juha om de stand op 3-3 te brengen.
(Voila, wat extra druk).
Het was zeer moeilijk dit jaar om een 2e team op poten te zetten.
Iedereen die ik vroeg had iets anders te doen, durfde niet (wegens te moeilijk vorig jaar) ... Dus danke aan de 2 "geleende" mannen die voor de eerste keer meededen en er samen met Patrick toch iets van gemaakt hebben.
Ten slotte : danke organisatoren!!!! Was wederom prachtig! Ook wij vinden 1 quiz per jaar te weinig. Maar dan wordt het wel minder exclusief! Misschien een "baby" versie van de quiz elk kwartaal? En misschien elk kwartaal een bepaald thema?
Vriendelijke groeten, DANNY.
www.damamaho-automobilia.net

Juha
02-03-2009, 20:14
Vergeet die andere 3 niet, op m'n eentje zal het moeilijk lukken, wat ze ook mogen beweren. ;) Ik ben er zeer tevreden over. :applaus: Ik heb drie ronden zitten knoeien met die foto's, Tim had het op een minuut of tien dankzij een betere werkmethode. Toen we vijfde stonden vroeg ik me al af wat we uitgestoken hadden, maar toen we die piloten vonden en als "foertoplossing" Le Mans gaven ging het een pak beter en begonnen we aan de inhaalactie.

Wij hadden "Le Mans 1969" als thema opgegeven, dat werd blijkbaar nog goedgekeurd. Frankrijk hadden we wel. Bij "Audi R8 Piloten" bleven we echter gewoon steken op Audi. De 956 hebben we ook weggelaten dankzij die Spyder, die we dan nog fout genoemd hebben (LMP ipv RS). En dan nog het gedacht "die thema's zijn vergezocht, dus we zullen het hier maar bij Porsche houden want we hebben toch één 962 en 966 gezien."

De joker heeft ons nog meer gekost dan jullie; thema mis, 3 vragen mis, oeps. :+ En die Nissan Pathfinder, die had misschien als enige gevonden... maar mijn collega's gingen voor Patrol en ik gaf toe. Toen ik Tank zei begonnen ze wat te lachen, tot ze de oplossing zagen en begrepen dat ik het echt had opgeschreven. :D

Voor de rest heeft het "studeren" nog wat opgeleverd, ik heb deze week artikels gelezen over Hurley Haywood, Al Holbert, Jo Gartner, ... we waren alleen ontgoocheld dat onze kennis over drugdealende 935 racers niks heeft opgebracht. :D

Volgend jaar gaan we weer voor de eerste plaats! En ik heb trouwens zeer goed geslapen. :D

En voor wie geen genoeg kan krijgen van de 936, of nog eens het aantal ingehaalde 911's wil natellen en voor de quiz van 2010 ineens opzoeken in welke klasse ze reden :+, hier is meneer Barth nog eens met zijn prachtige passage in Arnage:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zWeLuglJr9I&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zWeLuglJr9I&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Mark
02-03-2009, 20:41
Vlak voor de start werd Team Pompierke getroffen door een medisch kwaaltje bij onze naamgever van het team. Pompierke en zijn collega's moesten dus helaas forfait geven. Op de laatste minuut een nieuw team samengesteld en samen met Vicky, Giovanni en Davey koers gezet naar een 11de plaats. Doelstelling behaald, winnen van Team VDHB ;)

Het niveau was dit jaar een stuk lastiger, de vragen steeds een beetje uit dezelfde hoek. Lag uiteraard aan het centrale centraal thema Le Mans. Neemt niet weg dat de creativiteit op bepaalde momenten bijzonder origineel te noemen is van de vragen en de droedels. Het moeten verknipte geesten zijn die zoiets bedenken ;) :)

Een van de toeschouwers, die in het bezit is van een objectieve waarneming, vond het een strakke show. Zeer wel doordacht en kloppend aan alle kanten. Meest opvallende was de waarneming met betrekking tot de mannen die hun prijsje mochten afhalen: "Net kinderen in een snoepwinkel!". Gevoelsmatig zeg ik dat die laatste waarneming klopt :)

Wat mij betreft een geslaagde 5de editie, hopenlijk in de zesde wel meer actuele vragen ;)

In deze thread zie ik enkele malen een verzoek komen tot meerdere quizzen per jaar. Misschien kan de organisatie eens een inzicht geven in het aantal manuren die benodigd zijn voor een dergelijke quiz.

Sennake
02-03-2009, 21:26
In deze thread zie ik enkele malen een verzoek komen tot meerdere quizzen per jaar. Misschien kan de organisatie eens een inzicht geven in het aantal manuren die benodigd zijn voor een dergelijke quiz.

Wel, daar kan ik misschien op antwoorden. Zonder in onze interne keuken te laten kijken even op een rijtje zetten hoe onze quiz tot stand komt. Of: hoe een quiz in elkaar steken in 8 stappen.

We hebben een aantal jaren geleden met ons quizteam een aantal centrale thema's kriskras door elkaar opgesomd die we nog wel eens aan bod zouden willen laten komen; daarna hebben we ze ingedeeld in de jaargangen waarin we ze tevoorschijn willen laten komen. We doen dit omdat we willen vermijden dat 2 thema's die te dicht bij elkaar liggen in hetzelfde jaar gebruikt worden, of om te vermijden dat de quiz te eentonig zou worden. Vergeef ons als we daar dit jaar tegen gezondigd hebben, maar dat is zoals al vaker aangehaald te wijten aan ons centraal centraal thema.

Op die manier hebben we voor de komende jaren al heel wat centrale thema's op een rijtje, maar in elk jaar ontbreken er nog wel een paar. Dat is onze ruggegraat van onze quiz (stap 1).

We hanteren gedurende de periode februari-augustus een forum, vergelijkbaar met De Paddock, waartoe alleen het quizteam toegang heeft. Daarin worden alle centrale thema's per jaargang verzameld, en daar werken voornamelijk Pat en ikzelf de thema's uit, onder supervizie van Werner. We volgen het vaste stramien van onze 10 vragen per ronde en zorgen ervoor dat de te zoeken antwoorden passen in het centrale thema. De filmpjes-vragen worden steevast gemonteerd door Werner. Zo heeft iedereen van ons zijn bezigheid. Op die manier komen de 10x10 vragen tegen het einde van de zomer tot stand. Dat is zeg maar de ruwe vorm die nog geboetseerd moet worden (stap 2).

Rond september komen we voor het eerst samen om "live" met elkaar te overleggen over de opgestelde vragen. Soms valt een vraag weg omdat ze te moeilijk is, omdat we geen goede foto vinden, omdat we een betere gevonden hebben dan een oudere, of omdat ze toch niet zo goed past in het centraal thema. Ok wordt er gecheckt of onze antwoorden wel kloppen, of er geen dubbelzinnigheden inzitten, enz... Na deze overlegvergaderingen hebben we een quiz die klaar is om in een powerpoint gegoten te worden (stap 3).

Nu gaat Dominique aan het werk: hij maakt de powerpoint presentatie op basis van onze finegetunede quiz. Aangezien we allemaal vrijwilligers zijn die dit in onze vrije tijd doen gaat het niet altijd zo snel als we zouden willen, maar meestal is de powerpoint klaar tegen november (stap 4).

Nu komen we weer samen en dan is Guido aan de beurt. Hij speelt in onze aanwezigheid en soms wel algemene hilariteit de ganse quiz op zijn eentje uit en we houden de score bij. We trachten ervoor te zorgen dat Guido op zijn eentje in elke ronde minstens de helft van de punten kan halen en liefst het centrale thema vindt. Is dit niet het geval, wordt er weer aan de vragen gesleuteld. Meestal blijft de vraag dezelfde, maar wordt er wat meer informatie vrijgegeven zodat de vraag iets makkelijker wordt. Soms kan het gebeuren dat een ganse vraag vervangen wordt door een andere. Na deze overlegvergaderingen staat de quiz op punt (stap 5).

In december of januari komen we een laatste keer samen om de ganse powerpoint nog eens te overlopen en te checken op spellingsfouten, flaters die we niet eerder gezien hebben, enz... (stap 6). En zoals jullie wel weten zien we nooit alles want er zit altijd wel nog een foutje in links of rechts...

Daarna komen we nog eens samen, enkele weken vóór de effectieve quiz, om een try-out te doen in de zaal waar de quiz zal doorgaan. Nu wordt er niet meer aan de vragen gesleuteld, maar wordt nagegaan of de projectie goed is, of het geluid goed is, of alles naar behoren werkt, of je vanop alle zitplaatsen de quiz goed kan volgen, hoe de tafels geschikt moeten worden, waar de jury moet zitten, waar de presentatoren moeten staan, enz... (stap 7).

Daarna komt het moeilijkste deel: de jacht naar sponsors en gulle schenkers van prijzen voor de prijzentafel. Zoals jullie weten is de quiz gratis voor Paddock clubleden, wat leuk is voor jullie, maar wat ons voor het probleem stelt dat we nooit genoeg geld in kas krijgen door het inschrijvingsgeld van de quizzers die geen lid zijn. Zonder de hulp van sponsoring zou de quiz dan ook niet mogelijk zijn. Dat mag gerust eens gezegd worden, en we mogen deze mensen gerust ook eens in de bloemetjes zetten. Beste sponsors, hartelijk dank voor jullie broodnodige steun! Eens we de prijzentafel rond hebben zijn we klaar voor de quiz (stap 8).

Zoals je ziet is het maken van de live quiz een proces dat een gans jaar duurt. Soms is het moeilijk om iedereen te motiveren om weer eens samen te komen, want tenslotte wonen we ongeveer in alle hoeken van het land. Tel daar nog eens de andere verplichtingen bij van ons quizteam, ziekte, afspringen van vergaderlocaties, autopannes, misverstanden, je kan het niet bedenken of we hebben het al meegemaakt. Toch weerhoudt ons dat er niet van om elk jaar opnieuw weer helemaal onze schouders onder de live quiz te steken, en hebben we zeer zeker ook zelf een heleboel plezier bij het maken van de quiz. Maar de 4 à 5 uur vertier die we jullie elk jaar aanbieden zijn niet in 1, 2, 3 gemaakt: we hebben onze tijd nodig. En hoe plezant ik het ook zou vinden om meerdere keren per jaar zo'n quiz te houden, daar ontbreekt ons echt de tijd en de middelen voor. Vergeet ook niet dat Werner en ik naast de live quiz ook nog een online quiz in elkaar steken en runnen...

Belle
02-03-2009, 21:37
Maar de 4 à 5 uur vertier die we jullie elk jaar aanbieden zijn niet in 1, 2, 3 gemaakt: we hebben onze tijd nodig. En hoe plezant ik het ook zou vinden om meerdere keren per jaar zo'n quiz te houden, daar ontbreekt ons echt de tijd en de middelen voor. Vergeet ook niet dat Werner en ik naast de live quiz ook nog een online quiz in elkaar steken en runnen...

Amai, petje af voor jullie inspanningen hoor! Het blijft tenslotte ook vrijwilligerswerk hé. En je moet er maar op komen en ieder jaar opnieuw nieuwe vragen kunnen bedenken.

Volano
02-03-2009, 22:58
Het was dit jaar mijn eerste DePaddock Quiz en was eigenlijk van plan om gewoon als toeschouwer het spektakel eens te bekijken en eens te proeven van de gestelde vragen. Nu besliste "het lot" er anders over. Door de gedwongen afwezigheid van Pompierke ben ik als 4e man bij het team gedropt. Ook al wist ik niet zoveel van de historische vragen, ik heb me toch fantastisch geamuseerd in het team en het smaakt zeker naar meer.

Proficiat en hartelijk dank aan de organisatoren voor een fantastische avond. :applaus: En ik ga proberen er volgend jaar zeker weer bij te zijn

Brecht
03-03-2009, 00:40
Ik moet wel toegeven dat we alle 4 Le Mans "specialisten" zijn, dus we waren misschien wat bevoordeeld tegenover de jeugd!! Met een gemiddelde leeftijd van rond de 50 heb je toch wat kennis vergaard.

Dan doen wij (de lamzakken) met een gemiddelde leeftijd van 20,5 jaar en 85 punten in de quiz het niet slecht tussen al die "oude knarren" :p

Volgend jaar ben ik er zeker terug bij!
En nog eens bedankt aan de organisatoren voor deze mooie avond!