Log in

View Full Version : Daytona 24 hours 2009, resultaat met een reukje aan.

Jan
29-01-2009, 11:25
From the press release: "The winning No. 58 Brumos Racing Porsche Riley was found to be out of compliance for minimum vehicle weight in post-race technical inspection. The car was found to be 12 pounds underweight. The team was fined $5,000 in addition to five driver, team and manufacturer points. This will not affect the race results."
Basically it means that the Grand-Am people know they cheated. Brumos knows they cheated and just like in NASCAR they will just give lip service because they do not want to antagonize the only manufacturer who is spending and money in their series

Dat plaatst deze historische "overwinning" met het kleinste verschil ooit tussen de eerste en de tweede weer in een gans ander daglicht. De boete is al even minimaal :rolleyes: Als een organisatie zichzelf ernstig neemt is hiervoor maar één maatregel de juiste: disqualificatie.

Bron: Dailysportscar en het forum van www.grand-am.com

Pittig detail: op de webstek van de Rolex 24 hours of Daytona wordt er met geen woord over gerept :confused:

Integra
29-01-2009, 15:39
Ik vind dat een beslissing zoals deze in het verlengde ligt van de Amerikaanse manier van racen. Ze manipuleren toch ook de uitslagen door de vele overdreven cautions waardoor iedereen terug samenkomt, anders waren die 3 Porsches al lang vliegen geweest ... en de rest op een ronde ...

FIRE
29-01-2009, 19:30
Typisch NASCAR. Als het publiek naar huis gaat moet de winnaar bekend zijn.

Grig-O
29-01-2009, 21:58
Ik vind dat een beslissing zoals deze in het verlengde ligt van de Amerikaanse manier van racen. Ze manipuleren toch ook de uitslagen door de vele overdreven cautions waardoor iedereen terug samenkomt, anders waren die 3 Porsches al lang vliegen geweest ... en de rest op een ronde ...

Dat vind ik ook. Ze zeggen wel dat dit de spannendste 24h ooit was, maar door alle wagens die in dezelfde ronde rijden, om het uur weer vlak na elkaar te zetten, kan ik in Le Mans of Spa wel meer dan 4 wagens binnen dezelfde ronde laten eindigen...