View Full Version : IRL 2009, ditjes en datjes..........
Voor de NL'ers onder ons op het eerste gezicht prachtig nieuws:
Het nieuws dat weken geleden al was uitgelekt, lijkt nu haar beslag te hebben gekregen. Robert Doornbos gaat dit jaar in de Amerikaanse Indy Racing League rijden voor het topteam van Newman/Haas/Lanigan.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=9442&rubriek=int
:applaus: op het eerste zicht. Een extra reden om te volgen en kijken...........en toch ben ik zeer triest gestemd. Doornbos, mijn inziens het voorbeeld voor iedere jonge coureur in de Benelux op het gebied van media en pr, moet na een F1-carriere en winst in de Champcars maar liefst 3 miljoen meenemen naar een topteam in de IRL! U leest het goed, geld meenemen naar een topteam. Paar jaar terug kreeg je nog een paid drive van een paar miljoen bij zo'n team. Nogmaals een teken dat het goed mis zit. Ben trouwens zeer benieuwd wie de sponsors zijn.
En jawel, mijn favoriete site gaat wederom de mist in!
Vanwege de fusie van de serie met de IRL trokken veel teams zich terug uit budgettaire overwegingen en door een te korte voorbereidingstijd. Minardi Team USA, destijds de werkgever van Doornbos, ook.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=14553
Als je dit durft te schrijven dan snap je er werkelijk geen reet van! Het team ging in 2008 vrolijk door onder HVM, net zoals in 2006 overigens. Alleen in het jaar 2007 heette het Minardi Team USA omdat Paultje Stoddart weer eens centjes wilde uitgeven ;)
Maar volgens die zelfde site is de deal nog niet rond .
Die hebben hun info van de site van Bobbie D .
is N/H/L in de IRL wel een top-team, zoals in Champcars?
vorig jaar slechts 11de en 17de geindigd in de stand, op 25 regelmatige deelnemers. slechts 2de ex-champcar-team.
dat noem ik geen top-team meer, dat noem ik een middenmoter.
is N/H/L in de IRL wel een top-team, zoals in Champcars?
vorig jaar slechts 11de en 17de geindigd in de stand, op 25 regelmatige deelnemers. slechts 2de ex-champcar-team.
dat noem ik geen top-team meer, dat noem ik een middenmoter.
Dat is wel erg simpel gekeken naar de cijfertjes! De Champcars teams vernamen pas na hun eerste of tweede wedstrijd dat het feest voorbij was en ze over moesten stappen naar de IRL. Daar waren teams die al bijna 10 jaar ervaring hadden met de IRL, de ex-champcar teams hadden krap 2 testen om hun nieuwe onbekende wagen te leren kennen. In sommige gevallen reden de Champcar teams met verotte IRL chassis rond omdat er geen nieuwe verse chassis beschikbaar waren.
de Champcar teams wisten al voor het seizoen dat de deal rond was ;) en dat ze enkel nog de GP van Long Beach gingen rijden met de "oude" Panoz-chassis.
maar als je naar de financiële gevolgen kijkt... in 2007 nieuwe wagens moeten kopen om mee te kunnen doen met champcars, omdat de oude Lola vervangen werd door Panoz. ze hebben dan wel met Bourdais een kampioen geleverd, maar een kampioen van een financieel nood lijdend kampioenschap.
in 2008 moesten ze dan wéér nieuwe wagens kopen, omdat ze gedwongen werden van in de IRL te stappen.
en dan word je 11de en 17de in de stand, waardoor het prijzengeld ook niet is wat het moet zijn. IRL-teams zijn geen F1-teams kwa budgetten he.
ik kan dus heel goed begrijpen dat N/H/L geld vraagt voor hun 2de zitje
NHL zal zijn financiën dit jaar wel op orde hebben. Ze hebben namelijk Milka Duno aangetrokken om de boel te financieren. (ohja ze mag ook nog racen in de derde wagen van het team)
NHL zal zijn financiën dit jaar wel op orde hebben. Ze hebben namelijk Milka Duno aangetrokken om de boel te financieren. (ohja ze mag ook nog racen in de derde wagen van het team)
Op geld mogen ze dan wel rekenen wat Duno betreft, maar resultaten...das wat anders...
Het duurt allemaal wel allemaal erg lang omtrent Bobby D. aka Robert Doornbos:
Robert Doornbos tekent en moet diep in de buidel tasten
Uitgegeven door Bas Kaligis 3 februari 2009 09:55 - Print artikel
Robert Doornbos keert komend seizoen terug op de Amerikaanse circuits. Naar verluidt moet hij daarvoor drie miljoen euro aan sponsoring meebrengen, meldt het Algemeen Dagblad. De voormalig F1-coureur heeft een verbintenis ondertekend bij het team van Newman/Haas/Lanigan in de Indy Racing League (IRL).
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=14553
Het was toch zeker op 03-02? En nu? Niets is zeker!
Robert Doornbos goes America
Uitgegeven door Bas Kaligis 9 februari 2009 18:45 - Print artikel
Robert Doornbos is op dit moment onderweg naar de USA voor een medische en fysieke test meldt de website van de Rotterdammer. Op zeer korte termijn verwacht het management bekend te maken wat Robert in 2009 gaat doen naast zijn verplichtingen voor Team Nederland met de A1 Powered by Ferrari.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=14650
We zijn er nog lang niet!
Robert Doornbos is weer een stukje dichter bij een stoeltje in een topteam in de Indycar Series, zo laat hij optekenen op zijn site. Gisteren heeft de Rotterdammer in Indianapolis met succes deelgenomen aan een medische test en een crashtest.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=13220&rubriek=int 11-02-09
Meer dan een week verder en de primeur van Racexpress is nog steeds niet bevestigd. Ze ontkennen ook nog eens hun eerste bericht, zie hun bericht van 09-02.
Wat betreft Doorbos? Goede gozer maar vraag we wel af wie zijn 2, 3 of 4 miljoen dollaar gaat betalen. ING? Die hebben vandaag duizenden mensen naar huis gestuurd. Muermans? Die heeft wat probleempjes met zijn projecten: http://www.limburger.nl/article/20090202/REGIONIEUWS01/586667393/1071
M.a.w., er valt nog niks te bevestigen. Er is weer eens een site wat prematuur geweest ;)
We zijn er nog lang niet!
M.a.w., er valt nog niks te bevestigen.
Ik mag dan wel het stempel van azijnpisser hebben, tot op heden heb ik nog geen bevestiging gezien. Er zijn er meer die zoekende zijn:
Organisatorische redenen’
,,We hebben om wat organisatorische redenen inderdaad nog even niets kunnen melden op de website. We streven er naar het nieuws alsnog deze week naar buiten te kunnen brengen’’, meldde Eva van Pelt (sponsoring/PR manager GR8) ons hedenmorgen.
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=14460&rubriek=int
We streven? Dat beloofd niet veel goeds. Kan me onmogelijk voorstellen dat ING zijn sponsoring zal blijven doorzetten. Het kon weleens wat minder leuk aflopen voor Bobby D m.b.t. IRL 2009.
Wat een soap....
We streven? Dat beloofd niet veel goeds. Kan me onmogelijk voorstellen dat ING zijn sponsoring zal blijven doorzetten. Het kon weleens wat minder leuk aflopen voor Bobby D m.b.t. IRL 2009.
Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat ING zijn hoofsponsor wordt.
het is officieel:
Newman/Haas/Lanigan Racing have confirmed the signing of former Champ Car race winner and Formula One driver Robert Doornbos for the 2009 IndyCar Series.
Wie de sponsor is mogen we nog niet weten:
The sponsor package for Doornbos's car has yet to be announced.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73370
De Doornbos soap gaat maar door:
Het sportmarketingbureau GR8 is door de rechtbank in Breda failliet verklaard. Het bedrijf is vooral bekend doordat zij het management verzorgen van een groot aantal Nederlandse coureurs.
Bekend gezicht
GR8-oprichter Lodewijk Varossieau is al jaren een bekend gezicht in de autosport. Punchlines als "Bobby D." (Robert Doornbos), GigaRacing (Giedo van der Garde) en "Who the f*ck is Renger..." komen uit de koker van zijn bedrijf. En ook Christijan Albers en Spyker F1 werkten in het verleden samen met Varossieau. Vandaag is echter een einde gekomen aan activiteiten van GR8.
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/overig/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/overige/nieuws/2009/07_juli/21/articles/090721_gracht_failliet.xml
Vandaag deze:
In een korte verklaring zegt Bobby D.: ,,We hadden de kans om na 12 races weg te gaan bij het team en ik maak nu gebruik van deze optie. Ik wil graag IndyCar Series blijven rijden en zal mijn toekomstplannen snel bekend maken. Ik wil graag het team bedanken, vooral Mike Lanigan en Carl Haas. Ik wens hen een mooie toekomst.''
Ja, u mag zelf invullen hoe u dit wilt lezen ;)
Wat betreft lege zitje bij NHL, zullen we daar Bourdais eens voor vragen ;)
Het was al lang bekend dat Doornbos maar een contract had voor 12 races. Dus staat los van het failliet gaan van GR8, al kun je natuurlijk wel zeggen dat GR8 er niet in geslaagd is om sponsoren aan te trekken.
Overigens is NHL me ook tegengevallen. Doornbos mag dan weinig indruk gemaakt hebben, datzelfde geldt voor NHL.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.