View Full Version : FIA GT 2010: De eerste nieuwe kandidaten.
Levensvatbaar? Geen idee, wel exotisch. From Russia with love ;)
Das angepeilte Ziel des elektronischen Supersportwagen ist eine Reichweite von 400 Kilometern. Darüber hinaus wagt das Unternehmen die Prognose, dass sein GT-Bolide in fünf Sekunden von null auf 100 Kilometer pro Sekunde beschleunigt, während sich der Preis im Bereich von 100.000 Dollar bewegen soll. Des Weiteren sind erste Auslieferungen an Kunden für nächsten Herbst in Planungen, darunter auch Rennversionen für einen Einsatz in der FIA-GT1-Weltmeisterschaft, die ab dem Jahr 2010 ausgetragen wird. Für diese Rennversion müssten allerdings einige Modifikationen vorgenommen, da in der FIA-GT gegenwärtig derartige Motorisierung nicht regelkonform sind.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3602&Itemid=1
http://www.marussiaclub.ru/netcat_files/97/51/h_fbcd526ea4e351c14ba04fca38ddddca
foto: www.marussiaclub.ru
Benieuwd wat er uitendelijk terecht gaat komen van deze plannen.
Een op een MC12 gebaseerde snuit met bling bling velgen eronder...
Viper GTS-R***
22-02-2009, 15:00
afvoeren naart stort van mij part, bwuhkes vieze auto naar mijn mening
Zit Fomenko hier niet voor iets tussen?
Jakke.be
23-02-2009, 22:00
Exotisch, dat wel.
Verder is het een copy/paste van diverse supercars vind ik...
Meer iets voor een Chinees...:)
Lange leve Klaas Zwart, standbeeld voor die man!
Die Firma Ascari plant für 2009 die Konstruktion eines nach dem neuen GT1-Reglement der FIA aufgebauten GT1-Wagens. Entwicklungs- und Einsatzteam soll dabei die Luxemburger Gravity Racing Mannschaft sein, die in der Vergangenheit auch schon Ascari-Wagen zum Einsatz brachte und in der abgelaufenen Saison u.a. in der belgischen GT-Meisterschaft Mosler GT3 als Einsatzfahrzeuge betreute
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3824&Itemid=1
Geschrieben von Harald Gallinnis
Sonntag, 26. April 2009
Een summiere vertaling:
Een Duitse website meldt vandaag dat Gravity International Racing, het Belgische team dat vorig seizoen onder meer de Mosler van Anthony Kumpen en Bert Longin in de BGT inzette, en Ascari, het sportwagenmerk van de Nederlandse multimiljonair Klaas Zwart, aan een GT1-project voor 2010 aan het werken zijn
http://www.autosport.be/news/2009/04/27/SlaanAscariEnGravityHandenInElkaarVoorWkFiaGt1
27.04.2009 , 13:58
Bericht mbt Ascari GT1 & Gravity van vorig jaar wordt nu dus nog een keer bevestigd. :)
http://www.prospeed.be/partnership/GT2/ProSpeed_partnership_GT2.pdf en dan naar slide 49.
Hoe moet ik dit nu lezen? Gaat ProSpeed naar GT1 of blijven ze nu in GT2? Je kunt het op verschillende manieren lezen, vandaar de vraag......
Zoals ik het begrijp blijven ze in GT2 rijden. Ze zeggen dat naast het FIA GT kampioenschap een andere cup voor de GT1's zal georganiseerd worden en dat zij daardoor in de hoogste klasse van het FIA GT kampioenschap zullen rijden. Dus GT2 :)
Zoals ik het begrijp blijven ze in GT2 rijden. Ze zeggen dat naast het FIA GT kampioenschap een andere cup voor de GT1's zal georganiseerd worden en dat zij daardoor in de hoogste klasse van het FIA GT kampioenschap zullen rijden. Dus GT2 :)
Stephane Ratel wil:
GT1 in FIA GT WK
GT2 in FIA GT EK
Dus racen in hoogste klasse van FIA GT is niet waar, wel in de hoogste klasse van het FIA GT EK.
Van ratel's plannen was ik niet op de hoogte. Dan neem ik aan dat ze het EK gaan rijden met Porsche.
Weer een bericht over Ascari-Zwart-Gravity: http://www.speedactiontv.be/FIA_GT__Gravity_Racing_avec_des_Ascari_GT1_en_2010 _-2837-1.aspx
Wss geen 24 uren meer voor de GT1's wel 2x 1 uurs race op dat weekend. De 24 uren zijn voor GT2 en GT3. De tweede GT1 race willen ze op zondag na de 24 uren doen. Al vind ik dat een slecht idee, iedereen is moe.
bron: autosport
een 24u met GT2's en GT3's? waar hebben we dat nog gehoord? voer dan nog richttijden in, en het plaatje is compleet.
Audi komt blijkbaar ook met een GT1-versie, en die geruchten worden versterkt door het feit dat Phoenix in Spa een Audi inzet 'die nog meer geëvolueerd is dan de R8 LMS op de Nürburgring'...
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:
-4 merken
-18 wagens
-3 continenten
Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.
Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
Nissan (nieuw)
Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
Lambo (nieuw)
Corvette (downgrade huidige GT1)
Ferrari (upgrade GT2)
Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:
-4 merken
-18 wagens
-3 continenten
Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.
Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
Nissan (nieuw)
Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
Lambo (nieuw)
Corvette (downgrade huidige GT1)
Ferrari (upgrade GT2)
Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)
Ascari mag geschrapt worden denk ik... Upgrade van de GT3 zou onmogelijk zijn. Verder zijn er wel geruchten over Audi...
Ascari mag geschrapt worden denk ik... Upgrade van de GT3 zou onmogelijk zijn. Verder zijn er wel geruchten over Audi...
Waarom als basis de Ascari GT3? Klaas Zwart was enkele jaren terug te gast tijdens een Belcar-testdag (2004? 2005?) met een GT1-achtig model. Misschien stoffen ze die wel af ;)
Waarom als basis de Ascari GT3? Klaas Zwart was enkele jaren terug te gast tijdens een Belcar-testdag (2004? 2005?) met een GT1-achtig model. Misschien stoffen ze die wel af ;)
Tja, zal het artikel proberen op te zoeken, Mark. ;)
EDIT: Dat ging snel. :gas:
http://www.speedactiontv.be/Loris_de_Sordi__Gravity_a_renonce_au_projet_Ascari _GT1_a_raison_dailleurs-2869-1.aspx
"La motorisation de l'Ascari ne permet pas un développement optimal en GT1, et il a donc été décidé de ne pas aller plus loin que le GT3. Même dans cette catégorie, cette voiture semble avoir vécu, dans la mesure où on ne la voit même plus en FIA GT3. Il s'agit donc d'un projet qui ne verra pas le jour..."
Achter de Corvette's zit schijnbaar Toine Hezemans.
Ook Spyker wordt genoemd als mogelijke kandidaat voor deze klasse.
Thinlane_T
14-07-2009, 10:26
Ik hoop inderdaad dat de Corvette gewoon een downgrade GT1 van dit jaar is. Een geupgrade GT2 (LG Motorsports in de ALMS) zou ik minder fraai vinden.
Aston Martin gaat de DBR9 downgraden
Voor Corvette is het een kit voor de bestaande C6.R GT1, waarbij alle actieve GT1-teams uit de FIA GT1 samengewerkt hebben, dus niet alleen T. Hezemans.
Voor Corvette is het een kit voor de bestaande C6.R GT1, waarbij alle actieve GT1-teams uit de FIA GT1 samengewerkt hebben, dus niet alleen T. Hezemans.
Als elk team 2 wagens moet inzetten, krijgen we dan samenwerkingen tussen bv. SRT en PK Carsport?
Mogen er ook meer dan 4 of 6 merken zijn? Want met Nissan, Ford en Lamborghini, hebben we nu blijkbaar ook Audi, en staat Spyker ook klaar om te racen dit seizoen (italiaracing.net). Waar moeten Aston, Corvette en Ferrari dan naartoe?
fenixracing
25-07-2009, 12:59
De niewe lambo is voor gesteld ziet er wel goed.
fotos staan op de officele website van de fia gt. http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117
Jakke.be
25-07-2009, 15:35
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117
Holy.... wat een beest man!! Lekkeeeeeuuuuurrrrrr:drewl:
Ik hoop dat Ferrari ook een GT1 bouwt, de 550 (of 575) mag gerust eens vervangen worden door een nieuwe GT :-)
racing'72
27-07-2009, 13:13
De niewe lambo is voor gesteld ziet er wel goed.
fotos staan op de officele website van de fia gt. http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=2117
Ratel heeft tijdens de persconferentie vrijdag in Francorchamps ook de prijs bekendgemaakt: 480 000€
Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1...
Volgens mij wordt het een GT2 ;)
Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1...
In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.
In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.
De DTM Audi TT van Abt in 2000... ;)
Maar nu de banden tussen Porsche en VAG steeds nauwer worden lijkt me een GT2 ook uitgesloten (tenzij Porsche richting GT1 of LMP1 gaat).
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! ;) LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1... :rolleyes:
Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR? :)
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! ;) LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1... :rolleyes:
Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR? :)
Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)
Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)
Ik heb gelezen (op 10/10's?) dat de kans bestaat dat LMGT1 volgend jaar nog welkom is in LMS... Weet er iemand meer?...
Coach Ep
02-09-2009, 18:00
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:
-4 merken
-18 wagens
-3 continenten
Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.
Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
Nissan (nieuw)
Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
Lambo (nieuw)
Corvette (downgrade huidige GT1)
Ferrari (upgrade GT2)
Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)
Het lijstje zoals het er nu uit zou moeten zien:
Nissan GT-R (nieuw)
Ford GT (upgrade GT3 Matech)
Lamborghini Murcielago SV (nieuw)
Corvette C6.R (downgrade huidige GT1)
Aston Martin DBR9 (downgrade huidige GT1)
Maserati MC12 (downgrade huidige GT1)
De Maserati is nog niet officieel goedgekeurd maar schijnt een kwestie van tijd te zijn.
Daarmee is het maximum aan deelnemende fabrikanten bereikt en zijn 'vermeende' projecten van Audi, Ferrari, Jaguar, Alpina BMW en Ascari dus (nog) niet levensvatbaar gebleken.
Veel blijft bij het oude; spijtig dat het aantal fabrikanten gelimiteerd is...:confused:
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?
Ook ik blijf in herhaling vallen :) Jawel, Ratel/SRO komen hun aankondigingen/uitspraken wederom niet na! Nieuwe fabrikanten/modellen? Dat was geen enkel probleem volgens die Fransoos. En nu? We zien gewoon oude meuk voorbij komen. Laat staan de aanstaande soap rondom het minimaal verplichte aantal straatwagens en de MC12 van Maserati.
Tot op heden maar 1 echte nieuwe "2010 wagen", namelijk de Nissan. De Ford is niet meer te koop en de Lambo is nieuw plaatwerk op oude buizen ;)
Tot heden, Lexus is met iets bezig! Nog niet zeker dat dit voor het FIA GT1 is. Echter hoop doet leven ;)
Zie:
Nach Nissan steht nun der nächste Hersteller aus Japan bereit für ein Debüt eines GT1-Autos. Lexus wird sich als nächste japanische Marke an die Homologation eines Modells nach den 2010´er GT1-Regeln machen. Hintergrund ist die Umstellung der Japanischen Super GT Meisterschaft auf die neuen GT-Vorgaben.
www.gt-eins.de
Welk model ze op het oog hebben? Onbekend maar deze LF-A heb ik zelf zien rijden in de VLN van dit jaar;
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=13353&d=1238866112
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=13354&d=1238866046
Volledige belgische bemanning bij VDS op de GT's?
2008 GT4 European Cup Champion Eric de Doncker stepped up to the FIA GT3 European Championship this season, winning Round 3 in Adria with Dino Lunardi. The Belgian driver has already announced that he will be competing in the new FIA GT1 World Championship with fellow Belgian Maxime Martin next season, so this weekend in Zolder will mark his last two races in the GT3 spec Matech GT Racing Ford GT and he describes a lap of the 4.1 kilometre track in his home country.
http://www.fiagt3.com/newsitem.php?key=474
Wel slordig dat ze de oude lay-out van CZ afbeelden bij dat nieuwsitem.
De bemanning van VDS is in Spa tijdens de 24u al bekend gemaakt: De Doncker-Martin en Kuppens-Leinders
de kalender voor 2010
April 4 // Yas Marina, Abu Dhabi (United Arab Emirates) **
April 18 // TBA (South Africa) *
May 2 // Silverstone (Great Britain)
May 16 // Brno (Czech Republic)
May 30 // Paul Ricard (France)
July 4 // TBA (Canada) *
August 1 // Spa-Francorchamps (Belgium)
August 29 // Nürburgring (Germany) *
September 12 // Autódromo Internacional do Algrave, Portimão (Portugal)
October 3 // Hungaroring (Hungary)
November 14 // TBA (China) *
November 28 // TBA (Brazil) *
http://www.planetlemans.com/2009/10/21/fia-gt1-world-championship-dates-unveiled/
De bemanning van VDS is in Spa tijdens de 24u al bekend gemaakt: De Doncker-Martin en Kuppens-Leinders
Toch niet, De Doncker geeft toe dat een snellere partner voor Martin een beter optie is. De Doncker komt eventueel wel nog aan de start in Le Mans en Sebring.
speedactiontv
Thomaske
22-10-2009, 19:44
Toch niet, De Doncker geeft toe dat een snellere partner voor Martin een beter optie is. De Doncker komt eventueel wel nog aan de start in Le Mans en Sebring.
speedactiontv
Toch wel. Joost geeft enkel aan dat VDS een persconferentie heeft gehouden tijdens de FIA GT 24 Hours of Spa en daar werden de vier piloten voorgesteld.
Dat er achteraf veranderingen gebeuren kan niet iedereen direct weten. Maar aangeven en effectief ook doorgaan is een verschil. Maar we zullen zien!
De persconferentie is er wel degelijk geweest, met de aankondiging van de rijders. Of ik zat aan de hallucinerende middelen. :). Of het met snelheid iets te maken heeft, mag Joost weten :).
De persconferentie is er wel degelijk geweest, met de aankondiging van de rijders. Of ik zat aan de hallucinerende middelen. :). Of het met snelheid iets te maken heeft, mag Joost weten :).
Ik zeg ook niet dat je verkeerde info gaf, hoor. ;) Volgens mij komt een constante De Doncker eerder van pas in een 24-uren race dan in een sprintkoerske.
Viper GTS-R***
24-10-2009, 18:35
Hexis op weg naar twee DBR9 voor 2010, te lezen op endurance-info.com
Viper GTS-R***
25-10-2009, 20:44
Wat we teweten zijn gekomen door de commentator van exqi sport:
Volgend jaar 4 Ford GT's (2 x Marc VDS en 2 x Matech Racing).
Ook 4 Nissan's waarvan 2 voor een Brits team (GIGAWAVE?).
CRS dit jaar actief met de Ferrari's in GT2 zouden de stap naar GT1 maken en er sprake is van Aston.
Wat men ook bracht bij Charouz die ook iets zou zien zitten in het FIA GT1 gebeuren en... Aston...
Wat er waar mag van zijn zullen we wel komende maanden horen?
Wat we teweten zijn gekomen door de commentator van exqi sport:
Volgend jaar 4 Ford GT's (2 x Marc VDS en 2 x Matech Racing).
Ook 4 Nissan's waarvan 2 voor een Brits team (GIGAWAVE?).
CRS dit jaar actief met de Ferrari's in GT2 zouden de stap naar GT1 maken en er sprake is van Aston.
Wat men ook bracht bij Charouz die ook iets zou zien zitten in het FIA GT1 gebeuren en... Aston...
Wat er waar mag van zijn zullen we wel komende maanden horen?
Er zouden 2 Nissans klaarstaan voor Gigawave en Scuderia Ecosse dacht ik... Zolang er maar 24 auto's aan de start staan! ;)
Teamchef Othmar Welti: «Nachdem wir in den letzten drei Jahren in der GT1 Meisterschaft bei Teams wie Jetalliance und K plus K für den technischen Support verantwortlich waren, ist die Zeit gekommen, selbst Verantwortung zu übernehmen. Wir sind glücklich, dass wir mit Nissan einen starken Partner an der Seite haben und mit dem GT-R über ein konkurrenzfähiges Fahrzeug verfügen.»
http://www.speedweekmagazin.com/news/8278/Schweizer-Nissan-Team-fuer-die-GT1-WM.html
Nooit geweten dat Welti betrokken was Jetalliance en K plus K.
Niet in de war met Max Welti?
Volgens Racingworld.be is de situatie nu ongeveer zo:
Ford GT: Matech - Marc VDS
Nissan: Swiss Racing Team - Gigawave
Lamborghini: Reiter??? - All-Ink.???
Corvette: PK - SRT - DKR (LAA wil 2 BMW's dacht ik...)
Aston: Hexis - All-ink.???
Maserati: Vitaphone - Vitaphone...
Coach Ep
09-11-2009, 18:45
Het Luc Alphand-BMW verhaal:
Luc Alphand Aventures Confirm BMW Talks
We hinted at this during the Silverstone LMS round but Philippe Poincloux, Luc Alphand Aventures's team-manager, confirmed to Le Maine Libre on Friday that his popular French team in in talks with BMW:
"We are indeed in talks with BMW about racing at Le Mans, as we have two automatic entries, and in Le Mans Series. It's our priority."
And if the BMW deal isn't made?
"We would go back in GT1 with Corvette, a more costly programme because of the distance of the manufacturer."
Regarding the drivers, talks are ongoing with Goueslard, Jousse, Clairay and Grégoire at present. The team will stay meanwhile at Le Mans, in the Technoparc.
Dus geen FIA GT programma zo te zien...
Het Luc Alphand-BMW verhaal:
Dus geen FIA GT programma zo te zien...
Volgend jaar geen GT2 meer in de FIA GT ;). Wel een EK voor GT2's. Verder zijn op ten-tenths webcamshots van een test in Misano verschenen. Onder de aanwezigen: Corvette C6-R, Aston Martin DBR9, Ferrari F430, Porsche/BMW (daar zijn ze nog niet uit :rolleyes:) en last but not least Acura. Beelden zijn jammer genoeg niet van voldoende kwaliteit om uit te vissen of er al dingen veranderd zijn aan de C6-R en de DBR9.
Coach Ep
10-11-2009, 19:09
Volgend jaar geen GT2 meer in de FIA GT ;). Wel een EK voor GT2's. Verder zijn op ten-tenths webcamshots van een test in Misano verschenen. Onder de aanwezigen: Corvette C6-R, Aston Martin DBR9, Ferrari F430, Porsche/BMW (daar zijn ze nog niet uit :rolleyes:) en last but not least Acura. Beelden zijn jammer genoeg niet van voldoende kwaliteit om uit te vissen of er al dingen veranderd zijn aan de C6-R en de DBR9.
was referentie aan het ontbreken van een GT(2) programma voor LAA komend seizoen...
T.a.v. de Misano test meldt dailysportscar dat een Maserati MC12 (Vitaphone), Aston Martin DBR9 (Hexis) en Corvette C6.R (SRT) in 2010 uitvoering aan de tand werden gevoeld, dus met een gewicht van 1.200 kg, zonder traction control en verminderde aerodynamica specificaties.
Overigens schijnt Danny Watts achter het stuur van de Acura LMP2 te zijn gespot (lastig met zo'n gele helm...;)) en daarmee is het (publieke) geheim van Strakka Racing en haar 'strijdwapen' voor het komende LMS seizoen ook onthuld.
niets meer met FIA GT te maekn dus afgesplitst
roelie007
11-11-2009, 18:04
Heeft iemand die link waar de foto's staan van de test op Misano
Coach Ep
11-11-2009, 18:37
Heeft iemand die link waar de foto's staan van de test op Misano
Tuurlijk: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=119286&page=3
roelie007
11-11-2009, 21:25
thanks Coach Ep
Over de test in Misano las ik het volgende op facebook bij Oliver Gavin:
Oliver Gavin is back in the UK. Yesterday was an extremely busy day for Oliver, driving over 180 laps (500 miles) at Misano. He was driving SRT's C6r GT1 car but the car was being run jointly by PK, DKR, SRT, with some support from LAA. Alex Roberge & Doug Louth were over from Pratt & Miller to oversee and help run the test. Everyone worked extremely well together and Michelin seemed happy with the results from the day.
Over de test in Misano las ik het volgende op facebook bij Oliver Gavin:
PK, SRT en DKR tesamen aan het werk? Mooi, kunnen ze volgend jaar tesamen misschien een tegengewicht vormen voor het Vitaphone-geweld wat er naar alle waarschijnlijkheid terug bij zal zijn :D.
Gaan we die Maserati's nu weer terugzien?:rolleyes:
Gaan we die Maserati's nu weer terugzien?:rolleyes:
Natuurlijk en gelukkig maar. Al zou ik ze liever in meer sportieve handen dan die van Vitaphone zien.
Viper GTS-R***
16-11-2009, 00:02
Nog een team dat in de running zou zijn voor Aston's in te zetten: Fischer Racing
Idd, het team dat we kennen van de Ford GT's in FIA GT3.
Bron: endurance-info.com
Verdeling volgens het blaadje autosport 12.11:
Nissan => Gigawave & Swiss Racing Team
Ford => Matech & Marc/VDS
Lambo => Reiter zegt dat de teams in aantocht zijn
Chevy => PK/Selleslagh en DKR
AM => Fisher & Hexis
Maserati => Vitaphone/Bartels en een tweede team met €'s van Vitaphone/Bartels.
"Marc VDS"
Waar betaalt men dat van? Ik zie bijna geen sponsors op de auto.
(belachelijke naam voor een raceteam trouwens)
"Marc VDS"
Waar betaalt men dat van? Ik zie bijna geen sponsors op de auto.
(belachelijke naam voor een raceteam trouwens)
Volgens mij is het "oud geld" ;) Een van de neefjes heeft als hobby racen :)
paddock info: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18407&highlight=raphael
Volgens mij is het "oud geld" ;) Een van de neefjes heeft als hobby racen :)
paddock info: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18407&highlight=raphaelIs dat geen geld van een graaf of was het een baron ?
De Lambo's zijn eigenlijk ouwe meuk ;)
Für die in Friedersdorf ansässige Mannschaft der Münnich Motorsport GmbH ist das eine Art Rückkehr zu alten Bekannten. Aus FIA GT Zeiten (2006 / 2007) steht noch ein Murciálago R-GT zur Verfügung, der bei Reiter Engineering auf das GT1 Reglement 2010 umgerüstet wird. Da die Chassis von GT-R und SV670 identisch sind, ist dies möglich.
http://www.speedweekmagazin.com/news/8695/Muennich-bleibt-doch-Lamborghini-treu.html
Net zoals het merendeel van de andere GT1's die zullen rijden dus ...
Kostendrukkend? Don't think so ... Een downgrade van bodywork gaat daarin zeker geen aanzienlijke besparing opleveren.
Dat was wel te verwachten met een compleet nieuw kampioenschap in een jaar van financiële wereldcrisis. Oude wijn in nieuwe vaten:)
Ik ben vooral benieuwd hoeveel teams er nog in de laatste WK-race aan de start gaan staan...
Verdeling volgens het blaadje autosport 12.11:
Nissan => Gigawave & Swiss Racing Team
Ford => Matech & Marc/VDS
Lambo => Reiter zegt dat de teams in aantocht zijn
Chevy => PK/Selleslagh en DKR
AM => Fisher & Hexis
Maserati => Vitaphone/Bartels en een tweede team met €'s van Vitaphone/Bartels.
Update:
Aston Martin Racing will back the Hexis AMR and Young Driver AMR teams, which plan run two cars each.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80660
Young Driver team? Waar komt dat uit voort?
Volgens Speedweek is dat gewoon Fischer ;)
Gigawave kunnen we doorstrepen:
Gigawave Pulls Out
The British Gigawave team, which was to have represented Nissan in next year's FIA GT1 World Championship, is to close its doors.
The decision leaves Nissan looking for a European agent as well as a new team to run a pair of V8-engined GT-Rs in 2010. Gigawave, which was Nissan's development partner in 2009, was due to have coordinated sale of cars and spares for the Japanese manufacturer.
Gigawave Motorsport had yet to confirm its plans as AUTOSPORT closed for press before Christmas, but it is understood that financial problems are behind the move.
Gigawave joined the FIA GT Championship in conjunction with Barwell Motorsport at the end of 2007. It then contested the full series in its own right with an Aston Martin DBR9 in 2008.
...
Scuderia Ecosse wordt genoemd als mogelijke vervanger...
Volgens Pitstop.tv gaat het Britse Sumo Power in het nieuwe WK GT1 twee Nissans GT-R runnen. Sumo neemt het programma over van Gigawave, dat eind vorig jaar werd stopte.
De 12 teams:
...
The brands and teams that have confirmed their intention to race in the new championship are:
Aston Martin: Hexis AMR (2009 FIA GT3 European Teams Champion) from France and Young Drivers AMR from Germany.
Corvette: Mad Croc Racing (a collaboration between SRT and DKR) and Phoenix Racing Carsport (a collaboration between Phoenix Racing and Carsport Holland).
Ford: Matech Competition and Marc VDS Racing. Both teams already entered the Ford GT in the 2009 FIA GT Championship
Lamborghini: Münnich Motorsport (who already raced Lamborghini’s as All-Inkl.com) and Reiter Engineering.
Maserati: Vitaphone Racing Team (Five time FIA GT champion) and Triple H Team Hegersport (a new team led by former BMW, Audi, Honda and Peugeot factory driver Altfrid Heger).
Nissan: Swiss Racing Team, run by Othmar Welti, and new British team Sumo Power GT.
The applications will now be examined by the FIA, before an entry list is released by the end of the month.
...
http://www.planetlemans.com/2010/01/17/fia-gt1-world-championship-6-brands-12-teams-24-cars/
Dan kloppen de geruchten rondom Kuismanen dan toch. Perti in een van de Vettes.
Dan kloppen de geruchten rondom Kuismanen dan toch. Perti in een van de Vettes.
Samen met Mika Salo volgens PLM...
Op de SRT corvette dan? en dan de Brazilianen op de DKR? of doen die niet meer mee.
En Longin dan naar Phoenix carsport om terug met kumpen te rijden, en Hezemans terug met delatraz? Want van PK is er niets meer te vinden.
Op de SRT corvette dan? en dan de Brazilianen op de DKR? of doen die niet meer mee.
En Longin dan naar Phoenix carsport om terug met kumpen te rijden, en Hezemans terug met delatraz? Want van PK is er niets meer te vinden.
Op Racingworld.be vind je de volgende quote terug:
De grootste verrassing komt misschien wel uit het Corvette-kamp. Geen PK Carsport, geen GLPK Racing, geen PEKA Racing. Net zoals in 2007 zal Phoenix Carsport Racing de Corvette C6.R inzetten. Het Duitse team, dat ook fungeert als Audi-fabrieksteam, brengt de wagens aan de start die eigendom zijn van de familie Hezemans en de Zwitserse entrepreneur Jean-Denis Deletraz.
Meer over SRT/DKR die samen een team vormen:
http://www.racingworld.be/nieuws/6668/WK-GT1:-Twaalf-namen-zijn-bekend---Geen-PK-Carsport!---Phoenix-met-twee-Corvette.html
Turner in een Aston Martin:
Darren Turner will race in the FIA's GT1 World Championship in 2010, after being announced as one of the racers of the 'Young Driver AMR' team.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81071
Bart.Vandecavey
27-01-2010, 09:52
In het programma van Bert Longin op Exqi was Bartels aan het solliciteren naar Longin.
Geen Anthony Kumpen dit jaar waarschijnlijk.
Bron: E-I
De FIA heeft vandaag de deelnemers lijst bekend gemaakt van het 2010 FIA GT1 World Championship
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/fiasport/2010/Pages/gt1_2010_entry.aspx
'k Snap niet waarom die Ford en Nissan als "FIA homologation in progress" gemarkeerd staan. Het zijn deze twee wagens die al sinds vorig jaar volgens de nieuwe GT1 meegereden hebben! Sinds wanneer zijn die oude GT1s, zoals de Aston Martin en Corvette, volledig goedgekeurd trouwens?
In Ratels droomwereldje (anno 2008, begin 2009) zou het FIA GT1 2010 volgepakt zitten met nieuwe GT1s, ipv met al die 2e en 3e hands troep.
Moet wel een slag in het gezicht zijn voor Nissan die al een heel jaar zo hard hebben gewerkt om eervol met een nieuwe GT1 aan de slag te komen, om dan zomaar ingehaald te worden door de oude garde die er oorspronkelijk dit jaar helemaal niet had bedoeld bij te zijn!
Wendlinger in een swiss racing Nissan. DIe Nissan zou er niet slecht uitzien in red bull kleuren. samen met Max Nilsson
Karl Wendlinger will lead the Swiss Racing Team Nissan line-up in the new GT1 World Championship.
The 41-year-old Austrian is a former FIA GT champion and was a regular race-winner in the new GT1 series' forerunner. His 2009 season was truncated when his K plus K Saleen team pulled out.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81080
R@ce@holiC
28-01-2010, 15:04
Enge-Turner en Mucke-Nygaard bij Young Drivers AMR
Enge will team up with Turner in the #007 DBR9, while Mucke will be paired with 26-year-old Dane Christoffer Nygaard, who previously raced for Fischer's Ford GT3 team.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81087
Ik dacht dat de FIA GT enkel tijdens de 24 uren van Spa naar België zou komen. Nu staat in hun nieuwe kalender op 10 oktober ook Zolder vermeld.
2010 FIA GT Championship Calendar
1 Sunday, May 2nd 2010 [GBR] Great Britain Silverstone
2 Sunday, May 23rd 2010 [CZE] Czech Republic Brno
3 Sunday, June 20th 2010 [GER] Germany Oschersleben
4 Sunday, July 4th 2010 [FRA] France Paul Ricard
5 Sunday, August 1st 2010 [BEL] Belgium Spa-Francorchamps
6 Sunday, August 29th 2010 [GER] Germany Nurburgring
7 Sunday, September 19th 2010 [POR] Portugal Algarve
8 Sunday, October 10th 2010 [BEL] Belgium Zolder
9 Sunday, October 31st 2010 [ITA] Italy Enna Pergusa
Bron: http://fiagt.com/calendar.php
ik denk dat dit de FIA GT2 kalender is
Thomaske
30-01-2010, 23:26
ik denk dat dit de FIA GT2 kalender is
Denken? Zeker weten want ik vind de datums buiten EU niet xD
Inderdaad, dan zal het indd wel de GT2 kalender zijn en die komen inderdaad naar Zolder. Misschien klein foutje van de website zelf uit.
nee, wat vorig jaar het fiagt championship heette, wordt dit jaar het GT2 kampioenschap
de GT1-kalender vind je op www.GT1world.com
Azo nu kan ik volgen :-) Dank u voor de opheldering.
Peter Kox zal de Reiter Murcielago R-SV besturen:
Peter Kox komt in 2010 uit in het nieuwe wereldkampioenschap voor GT1 bolides. De Nederlander, in dienst als fabriekscoureur voor Lamborghini rijdt samen met Christopher Haase voor het team van Hans Reiter, met de gloednieuwe Lamborghini Murcielago R-SV.
Meer op racexpress.com:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=21277
Longin wel in de GT1 maar het team staat nog niet vast.
«Ich war vergangene Woche in Portimao und habe mit die neuen Autos ansehen und viele Gespräche führen können» so Longin. «Nach Abwägung aller Varianten verhandele ich jetzt noch mit drei Teams über einen Einsatz in der Weltmeisterschaft.» Dabei orientiert sich Bert Longin sowohl am vertrauten Corvette Lager, zeigt aber auch Interesse an einem Maserati Sitz.
http://www.speedweek.ch/news/9928/Kumpen-raus-Longin-drin.html
Samen met Mika Salo volgens PLM...
Samen met Gavin, de 3 races die Gavin niet kan neemt Salo over
Oliver Gavin and Mika Salo have signed up for the new GT1 World Championship with the Mad Croc Corvette team.
Multiple Le Mans GT1 winner and former American Le Mans GT1 champion Gavin is to contest the majority of the world championshp season, but will have to miss the Abu Dhabi, Brno and Nurburgring rounds due to clashes with the ALMS, where he will remain part of the factory Corvette GT2 team.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81552
Dries DS
01-03-2010, 18:09
Longin wel in de GT1 maar het team staat nog niet vast.
Bij Maserati ;) Kijk maar eens naar de foto´s op Endurance Info, die sponsors staan er heus niet zomaar op...
http://www.endurance-info.com/version2/actualite-endurance-3672.html
Inderdaad, want turbomagazine geeft ook mee dat maserati een belgische rijder krijgt. En aan de sponsors te zien, is het inderdaad duidelijk wie dat is.
edit: op facebook zijn er ondertussen al foto's te vinden met longin naast de maserati
RaTje.be
01-03-2010, 20:38
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs085.snc3/15302_328823975668_652710668_3630691_7755645_n.jpg
Jakke.be
19-03-2010, 10:51
Enkele foto's van de voorstelling in Parijs.
Knappe wagens. Zeker weten.
http://www.emotionautoprestige.com/galerie_djguana/albums/2010/20100301_FIA_vendome/fullscreen.html
J.
Enkele foto's van de voorstelling in Parijs.
Knappe wagens. Zeker weten.
http://www.emotionautoprestige.com/galerie_djguana/albums/2010/20100301_FIA_vendome/fullscreen.html
J.
Wat een prachtige foto's! Ideale setting daar in Parijs.
De Hexis Astons zien er gewoon fantastisch uit met die rode chrome afwerking, echt sjiek!
Romain Grosjean bij Matech... :eek:
E-I
Nu al politiek in het WK:
Nissan teams threaten GT1 boycott
The two Nissan teams competing in the new FIA GT1 World Championship have threatened to boycott the next round and to launch a protest unless the weight penalty heaped on the GT-R ahead of the Abu Dhabi series opener is removed, this week's AUTOSPORT magazine reveals.
The Swiss Racing Team run by Othmar Welti insisted that it would not race again with the 30kg penalty that rendered the Nissan GT-R uncompetitive in last weekend's Abu Dhabi event.
The British Sumo Power squad explaining that it was considering a protest against the penalty, which was imposed under the series 'Balance of Performance' rules.
"We will not go to Silverstone under these conditions," said Welti. "We cannot be a grid filler."
Sumo team manager Allen Orchard added: "We have to go to Silverstone because it is our home event. We have tried to argue our car with facts and figures, but we are ready to put our money down and protest."
The Nissan was given the penalty after an open test on the Wednesday before the races, during which former grand prix driver Heinz-Harald Frentzen sampled all six cars on the GT1 grid.
The Maserati MC12 was given 25kg, and the Chevrolet Corvette C6.R and Lamborghini Murcielago R-SV 10kg each. The spec of the Matech-developed Ford GT was left unchanged, while the Aston Martin DBR9 was given a larger-diameter air restrictor in an attempt to increase its performance.
...
"I do not believe that all data needed was collected," said Orchard. "Some cars barely ran and some didn't run long enough."
Frentzen completed only two laps in the Matech Ford after complaining that he was uncomfortable in the car, and drove the Corvette early in the day when the Yas Marina track was 'green'. He did only one flying lap on new tyres in the Nissan, when it had been planned that he would undertake a 10- or 15-lap run in each car.
...
There were also allegations of gamesmanship levelled at the Ford, Chevrolet and Aston Martin teams. The Matech Ford, which went on to win the main race, is understood not to have broken the 2m10s barrier in testing, yet lapped at 2m07/08s throughout the race.
Committee chairman and FIA technical consultant Peter Wright defended the measures.
"We gave the Maserati 25kg and it was still competitive," he said.
The best of the MC12s finished fourth in the main event, although its best http://www.autosport.com/news/report.php/id/83111race lap was 1.7s shy of the fastest lap set by the winning Ford.
Ik ben geneigd om Nissan gelijk te geven. De GTR's waren niet competatief op Yas Marina.
Wat een bende amateurs is dat toch bij SRO! Sinds wanneer is Frentzen de referentie op het gebied van GT's? Ik kan me niet echt een GT-wedstrijd herinneren waarin Frentsen als winnaar over de streep kwam. Een goed F1 coureur hoeft nog geen goed GT coureur te zijn ;) Zo denderend was ie niet in het DTM, heeft de man veel gereden de afgelopen 12 maanden? Geloof alleen een paar rondjes met een Apollo tijdens de 24 uur van de Nordschleife.
Om de test uberhaupt serieus te nemen verwacht je toch dat ze met iedere wagen evenveel rondjes. Zelfs dat is ze niet gelukt. Eigenlijk zou elk merk 1 coureur moeten nomineren die dan een test afwerkt met de 5 wagens van de concurrenten, op die manier krijg je in totaliteit 30 testtijden. Draai daar een mooi gemiddelde tijd uit en je hebt een echte balance of performance test.
Heinz Harald Frentzen reed in 2008 als fabrieksrijder voor Aston Martin in Le Mans en finishte er vierde in GT1, wat uiteraard geen referentie is. Verder is het uiteraard de FIA die nu voor het WK de keuze van de testrijder maakt en niet SRO. Tot slot ligt het probleem van de BOP bij de teams die op voorhand van de test op de hoogte worden gebracht en dan de keuze hebben om het spel al dan niet eerlijk te spelen.
Heinz Harald Frentzen reed in 2008 als fabrieksrijder voor Aston Martin in Le Mans en finishte er vierde in GT1, wat uiteraard geen referentie is. Verder is het uiteraard de FIA die nu voor het WK de keuze van de testrijder maakt en niet SRO. Tot slot ligt het probleem van de BOP bij de teams die op voorhand van de test op de hoogte worden gebracht en dan de keuze hebben om het spel al dan niet eerlijk te spelen.
Beste Joost,
Of SRO of de FIA nu de eindverantwoordelijke is voor de BOP-test maakt toch niets uit. Het blijft gepruts en geklungel in het kwadraat. Door hun eigen handelen leggen ze meteen een bom onder de geloofwaardigheid van hun eigen kampioenschap. Sterker nog, ze brengen de continuiteit van hun eigen produkt in gevaar. Dat teams in staat zijn om de boel te flessen geeft toch aan dat de procedure van de BOP niet klopt!
Tja en dan HHF als referentie? Je bent het toch met me eens dat er coureurs zijn die een beter CV kunnen voorleggen op het gebied van GT1-wagens. Zijn ervaring in F1 en DTM doet in zijn geheel niet terzake. Een topper in de F1 is vaak een tobber in een andere klasse ;) De kleine Schumacher kan dat waarschijnlijk heel goed uitleggen, Hakkinen voor een gedeelte en Coulthard mag het tegendeel gaan bewijzen ;)
Wat betreft GT1, 2008 en Le Mans. Die editie zie je hopenlijk toch niet als grand-cru editie voor GT1. Zie gewoon eens op http://en.wikipedia.org/wiki/2008_24_Hours_of_Le_Mans. Kan daar nog wel veel letters aan besteden maar HHF & Friends hadden gewoon vijf rondjes aan hun broek voor plaats nummer vier. Nummer twee zat gewoon in hetzelfde rondje van de winnaar. De winnaar in GT1 was een AM DBR9, net zoals de 4de plek van HHF met zijn AM DBR9 ;)
Of SRO of de FIA nu de eindverantwoordelijke is voor de BOP-test maakt toch niets uit. Het blijft gepruts en geklungel in het kwadraat. Door hun eigen handelen leggen ze meteen een bom onder de geloofwaardigheid van hun eigen kampioenschap. Sterker nog, ze brengen de continuiteit van hun eigen produkt in gevaar. Dat teams in staat zijn om de boel te flessen geeft toch aan dat de procedure van de BOP niet klopt!
Uiteraard maakt dat wel uit. De een is een commericiële promotor, de ander een internationale sportinstantie. Is dat hetzelfde? Denk het niet. Teams die de boel proberen te belazeren. Ok, geef mee één kampionschap waar dat niet gebeurt? En Aston heeft zijn straf gehad, neen? [/QUOTE]
[/QUOTE] Tja en dan HHF als referentie? Je bent het toch met me eens dat er coureurs zijn die een beter CV kunnen voorleggen op het gebied van GT1-wagens. Zijn ervaring in F1 en DTM doet in zijn geheel niet terzake. Een topper in de F1 is vaak een tobber in een andere klasse ;) De kleine Schumacher kan dat waarschijnlijk heel goed uitleggen, Hakkinen voor een gedeelte en Coulthard mag het tegendeel gaan bewijzen ;) [/QUOTE]
Aston en Prodrive engageren niemand op basis van lucht, als HH in Le Mans start is dat omdat hij voldoet, hij had overigens al Le Mans/prototype gereden met Mercedes en andere teams eerder in zijn carrière. Die vier ronden verschil lagen voornamelijk aan... GT-rijder Piccini die er viermaal afging en veel tijd verloor. Frentzen reed als enige van de drie rijders triple stints (tussen 7u13 en 10u07 en 14u00 en het einde), wat wijst op vertrouwen van het team, niet? Hij was overigens sneller dan Wendlinger, Turner en Brabham in de kwalificaties. U zei?
Of het een grand-cru was in 2008 of niet laat ik open, maar Corvette, versus Aston, Alphand, Team Modena en Larbre... dat kan iedereen zelf invullen.
Ik schat Piccini een stuk hoger in dan Frentzen ...
Aston en Prodrive engageren niemand op basis van lucht, als HH in Le Mans start is dat omdat hij voldoet, hij had overigens al Le Mans/prototype gereden met Mercedes en andere teams eerder in zijn carrière.
Dat is een persoonlijke aanname en geen feit ;) Aston is niet meer dan een gekochte naam door Richards en zijn Arabische vrienden. De Le Mans ervaring waar jij op wijst is zowat 20 jaar geleden en weinig relevant voor de toenmalige GT1's eind jaren '00. De groep C wagens van die tijd waren letterlijk F1 wagens met een dakje erop.
Ik hecht meer belang aan het feit dat de HHF de laan is uitgestuurd door de fabrieken Opel en Audi enkele jaren terug. Dat is nou eenmaal een grundliche beslissing.
Als HHF de referentie op GT1 is, waarom ziet zijn CV er dan zo akelig leeg uit op dat gebied? Ik blijf erbij, er zijn betere GT1 coureurs te vinden en de gekozen testprocedure door FIA/SRO is dusdanig slecht te noemen dat we de eerste twee ronden eigenlijk kunnen weggooien en daarmee ook het van kampioenschap 2010.
Zie ondere andere kritieken van een Hezemans of Kumpen, vogens mij wel twee mennekes die iets afweten van GT1;)
als je met een balance of performance werkt zal enkel de snelste niet reclameren... heeft niets met HHF te maken.
Ik ben het met Mark eens; met zoveel 'werkloze' GT1-veteranen is het onbegrijpelijk dat ze voor Frentzen kiezen.
meest amateuristische kampioenschap ooit. Iedere keer balance of performance aanpassen en al 2 keer op rij geen start kunnen geven. Lichten die rood, groen, rood gaan? dan begin je maar vanvoor af aan.
Meest amateuristische kampioenschap met de spannendste races dan? Komaan zeg. De mooiste auto's, de beste GT-piloten, een aantrekkelijk aanbod (telkens 2 races + een heleboel andere GT-categorieën zoals GT3 en Lambo Trofeo). Verder ook nog een aantrekkelijke coverage- welk ander kampioenschap kan je op ieder moment herbekijken op de officiële site?
Heb je dan liever WRC (lees: een wandeling in het park voor Séb Loeb) of F1 (Vaak saaie races en de toeschouwer die behandeld wordt als een zak stront)? Of liever LMS? 32 wagens over 5 categorieën met één race in het voorprogramma...
Ik overdrijf inderdaad, maar waarom altijd kritiek geven op Fiagt? Ok, er gebeuren fouten, maar dat is menselijk en dit is een nagelnieuw kampioenschap. Bekijk het aub is van de positieve kant, dank u.
Grtz.
Gregory
Ik heb alleszins 2 leuke races gezien dit weekend! ;)
Of liever LMS? 32 wagens over 5 categorieën met één race in het voorprogramma...
32? Maak daar maar eerder 45-52 van. LMS = top, mooier bestaat er gewoon niet. (voor mij tenminste)
Die 32 is een uitzondering voor Portimao. :)
32? Maak daar maar eerder 45-52 van. LMS = top, mooier bestaat er gewoon niet. (voor mij tenminste)
Die 32 is een uitzondering voor Portimao. :)
Voor mij is LMS ook top. Vooral door de mix van LMP's en GT's. Bovendien mis ik nu wel de GT2's in het huidige World Championship eerlijk gezegd. Jammer dat Ratel de GT2's een beetje aan hun lot heeft overgelaten...
? Of liever LMS? 32 wagens over 5 categorieën met één race in het voorprogramma...
1 race in het voorprogramma, ok. maar als je wedstrijd van 12 tot 18u duurt, en je moet dan nog warm-ups voor zien, wat ga je daar dan nog tussen steken? wedstrijdjes van 3 ronden?
1 race in het voorprogramma, ok. maar als je wedstrijd van 12 tot 18u duurt, en je moet dan nog warm-ups voor zien, wat ga je daar dan nog tussen steken? wedstrijdjes van 3 ronden?
Natuurlijk was de LMS in Spa en de 24h top. Geen twijfel over mogelijk. Maar iedere serie heeft z'n plus-en minpunten. En op dit forum lijkt het soms of Fiagt alleen minpunten heeft.
neen, maar bij sommige mensen heeft àlles enkel minpunten
Ik heb het niet over de wagens en de piloten. Al is die Kuismanen volgens Gert Vermersch een bejaard gevaar op de baan, hebben die twee een vete ofzo?
Het ging enkel over dat ze 2 keer geen fatsoenlijke start hebben gegeven en daardoor de uitslag beinvloed hebben.
Ik heb het niet over de wagens en de piloten. Al is die Kuismanen volgens Gert Vermersch een bejaard gevaar op de baan, hebben die twee een vete ofzo?
Het ging enkel over dat ze 2 keer geen fatsoenlijke start hebben gegeven en daardoor de uitslag beinvloed hebben.
In Paul Ricard werd de uitslag in geen geval beïnvloed. In Brno werd enkel de Aston °7 benadeeld, maar door de loterij met de pitstops werd die toch nog tweede. Die start was trouwens ook de fout van Andrea Bertolini, die te vroeg op het gas ging! :)
Ik had het stilletjes voorspeld en het is nu (eindelijk) ook uitgekomen: Matech vervangt voor Spa de line-up op de °6, waar Gachnang en Alleman plaats zullen maken voor Neel Jani en Richard Westbrook!
EDIT: Grosjean en Jani op de °5, Mutsch en Westbrook op de °6... Logische beslissing of niet? :confused:
De Fords GT1 van marc vds staan te koop in de laatste autosport. Is het over voor dit team?
Ik vraag mij ook af wat er volgend jaar gaat gebeuren bij Vitaphone als ze met Lexus gaan rijden. Mogen al die fabriekspiloten (Bertolini, Pier Guidi...) dan opstappen?
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.