PDA

View Full Version : Voorbeschouwing WK MX


TommySoprano
22-03-2009, 22:12
Video:

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/mediatheek/1.493574

Audio Interview met Ramon:

http://www.sporza.be/cm/sporza.be/mediatheek/1.493492#

TommySoprano
27-03-2009, 20:32
Steve Ramon gaat voor de wereldtitel MX1:

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?ArticleID=HB28B5F2&PostCode=8000

Manuel Priem mikt op een top-10 klassering:

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?ArticleID=HB28B5F0&PostCode=8810

TommySoprano
29-03-2009, 20:00
Persbericht van LS Motors-Honda:

Desalle pakt eerste podium! GP van Italië

Faenza – Met een verrassende podiumplaats van Clément Desalle zette het jonge,
Belgische LS Motors-Honda zijn ambities kracht bij. Tijdens de droge kwalificatierace op
zaterdag snelde een erg degelijke Desalle al naar de 7de plaats achter de grote kanonnen van
de MX1. De bekroning voor een sterk weekend kwam er in de modderrace van zondag
waarin ‘Panda’ derde werd Meteen een eerste WK-podium voor de 19-jarige Desalle na
landgenoot Ken De Dycker en winnaar Tanel Leok. De tweede reeks werd- net zoals in MX2 –
afgelast door het slechte weer.

Teameigenaar Steven Lettani : “We zijn erg tevreden over het
weekend. Een betere start hadden we ons moeilijk kunnen wensen. Natuurlijk waren de
omstandigheden erg zwaar, maar dat is voor iedereen hetzelfde. Ik ben trots op Clément, hij
reed super en maakte weinig fouten. Ook Dennis deed het goed vandaag, alleen jammer dat
hij vastraakte in de modder.”

Clément Desalle : Ik heb een goede wedstrijd gereden en ik ben dan ook super tevreden met het resultaat. Dat
Ken mij in de laatste ronde nog voorbijkwam was echt balen, maar ik ben bovenal toch blij
dat ik op het podium sta. De Dycker reed vrij hard en ik was niet bereid om nog risico’s te
nemen. Uiteraard kan het alle kanten op in een race als die van vandaag, maar het is toch de
rijtechniek van de piloot die de doorlag geeft. Ik sta niet te springen voor dergelijke
omstandigheden, (grijnst) maar ik heb me zeker geamuseerd vandaag!

Race 1: 1 T. Leok (EST-Yamaha), 2 De Dycker (B-Suzuki), 3 Clément Desalle (B-LS Motors Honda), 4 A. Leok (ESTTM),
5 Cairoli (I-Yamaha), 6 Coppins (NZ-Yamaha), 7 Nagl (D-KTM), 8 Church (GB-CCM), 9 Philippaerts (I-Yamaha), 10
Barragan (SPA-KTM). - Race 2 werd geannuleerd

TUSSENSTAND WK MX1; 1 T. Leok 25 ptn, 2 De Dycker (B-Suzuki) 22, 3 Clément Desalle (B-LS Motors Honda)
20, 4 A. Leok 18, 5 Cairoli 16, 6 Coppins 15, 7 Nagl 14, 8 Church 13, 9 Philippaerts 12, 10 Barragan 11
MX2 race – Na een ontgoochelende 28ste plaats in de kwalificaties had Dennis Verbruggen
een zware opdracht bij de start van de eerste reeks. De voormalige Europese kampioen
geraakte dan ook moeizaam weg, daarna kwam hij steeds beter onder stoom. Van op de
dertigste plaats na de openingsronde remonteerde hij tot de zestiende plaats vier ronden
later. Vervolgens kwam Dennis vast te zitten. De Fransman Gauthier Paulin won voor Jeremy
Van Horebeek en Marvin Musquin.
Dennis Verbruggen Ik had mijn start helemaal gemist, maar ik kon goed terugkomen. Na enkele ronden raakte ik
echter vast op een helling. De sporen waren zo diep dat mijn motor vast staat. Ik kjon
gewoon niet meer verder en ik moest opgeven.

Race 1: 1 Paulin (FR-Kawasaki), 2 Van Horebeek (B-KTM), 3 Musquin (FR-Honda), 4 Guarneri (I-Yamaha), 5 Roelants
(FR-KTM), 6 Lupino (I-Yamaha), 7 Aubin (F-Yamaha), 8 Maddi (I-Suzuki), 9 Teillet (FR-KTM), 10 Nichols (GB-KTM), DNF
Dennis Verbruggen (B-LS Motors Honda)- Race 2 werd geannuleerd

TUSSENSTAND WK MX2; 1 Paulin 25 ptn2 Van Horebeek 22, 3 Musquin 20, 4 Guarneri 18, 5 Roelants 16, 6 Lupino
15, 7 Aubin 14, 8 Maddi 13, 9 Teillet 12, 10 Nichols 11
Meer informatie Steven Lettani


Bron: PRESS RELEASE LS Motors-Honda

TommySoprano
10-04-2009, 15:52
Het regent intussen afmeldingen voor de GP van Turkije MX1/MX2 van dit weekend. Belgen die thuis blijven zijn:
- Jeremy Van Horebeek: schouderblessure
- Cédric Melotte: rugblessure
- Denis Verbruggen: persoonlijke problemen.

TommySoprano
16-04-2009, 12:26
De Dycker en Van Horebeek zijn onzeker voor de GP van de Benelux in Valkenswaard (26 april):

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/Article/Detail.aspx?ArticleID=UV292EL0&PostCode=3210

TommySoprano
22-04-2009, 20:10
Preview BENELUX GP (Valkenswaard)
Lier - LS Motors Honda rijder Clément Desalle trekt met duidelijke ambities naar Valkenswaard. De negentien jarige wil zondag hoger in de WK MX1 stand prijken dan zijn huidige negende plaats. Net als de meeste Belgische rijders houdt Desalle van wedstrijden op zware circuits en die zal hij in Valkenswaard zeker terugvinden. Clément hield zondag alvast een geode generale repetitie door de Internationale wedstrijd in Bergen op zijn naam te schrijven voor Jonathan Barragan en Kevin Strijbos. Desalle won de eerste reeks en finishte
als tweede in de tweede reeks.
Desalle’s beste resultaat op het zware Eurocircuit, ten zuiden van Eindhoven, was een 11e plaats in de GP van vorig jaar. Maar gezien zijn huidige vormpeil en zijn 4e plaats in de uiterst zware 2e reeks in Lierop vorig jaar, mogen we alvast meer verwachten.

Clément Desalle (lacht) “Het was leuk om voor mijn vrienden en fans te winnen in Bergen, vooral omdat ik het gevoel had dat ik die overall zege echt verdiende. Maar een GP is uiteraard nog iets anders en het wordt ongetwijfeld knokken geblazen. Ik zit echter goed in mijn vel en mijn
starts zijn ook goed, niet onbelangrijk natuurlijk. Uiteraard kijk ik uit naar Valkenswaard. Sevlievo en Faenza waren harde circuits, de overstap naar het zand zorgt voor een welgekomen verandering. Die diversiteit in ondergrond is iets waar ik van houd, die verschillende ondergronden waarop we racen maakt het WK er alleen maar interessanter op.”

Dennis Verbruggen !“Na de eerste twee GP’s zat ik echt in een dip, ik had gewoon tijd nodig om één en ander op een rijtje te zetten. Daarom besloot ik ook om niet naar Istanboel af te reizen. Ik voel me een heel stuk beter nu, al besef ik dat het moeilijk wordt om me tussen de beste rijders te mengen. Maar ik ben vastbesloten om terug te vechten. De wedstrijd in Bergen was alvast een stap in de juiste richting. Ik hoop dat Valkenswaard een keerpunt wordt, zeker omdat het een circuit is dat me ligt.”

Timing " " Zaterdag " 16h00: Qualifying heat MX2
17h00: Qualifying heat MX1
Zondag" 12h10: MX2 heat 1
13h10: MX1 heat 1
15h03: MX2 heat 2
16h03: MX1 heat 2
TV coverage ! ! Canvas" " 13h05#: MX1 Heat 1 Live
MX1 Heat 2 aansluitend na Luik-Bastenaken-Luik
Canvas+" 16h00#: MX1 Heat 2 Live
MOTORS TV: all heats live

FIRE
26-04-2009, 13:52
Spannend einde van manche 1.
De Reuver erg sterk bezig. Jammer van zijn valpartij. :(

TommySoprano
06-05-2009, 22:03
De MX1 paddock is dezer dagen eerder een ziekenhuis:

- Sébastien Pourcel (ontwrichte schouder - misschien er bij dit weekend in Portugal)
- Cédric Melotte (rugblessure/hernia - onduidelijk hoe lang out)
- Manu Priem (schouderblessure - Waarschijnlijk terug actief in Portugal)
- Steve Ramon (gebroken nekwervel - 3 maand out)
- Kevin Strijbos (gebroken scafoïde - 3 tot 6 weken out)
- Kevin Wouts (Schouderblessure - mist zeker Portugal, misschien ook Spanje)
- Marc De Reuver (heup ontwrichting + twee gebroken ruggewervels - maanden out)

MX2:
- Shaun Simpson (gecompliceerde breuk aan scheen en kuitbeen - 4/5 maanden out)
- Pascal Leuret (verrokken enkel - deelname GP Portugal onzeker)

TommySoprano
06-05-2009, 22:11
Ik vond dit lijstje met geblesseerde rijders op een ander forum:



- Sébastien Pourcel (ontwrichte schouder - misschien er bij dit weekend in Portugal)
- Cédric Melotte (rugblessure/hernia - onduidelijk hoe lang out)
- Manu Priem (schouderblessure - Waarschijnlijk terug actief in Portugal)
- Steve Ramon (gebroken nekwervel - 3 maand out)
- Kevin Strijbos (gebroken scafoïde - 3 tot 6 weken out)
- Kevin Wouts (Schouderblessure - mist zeker Portugal, misschien ook Spanje)
- Marc De Reuver (heup ontwrichting + twee gebroken ruggewervels - maanden out)

MX2:
- Shaun Simpson (gecompliceerde breuk aan scheen en kuitbeen - 4/5 maanden out)
- Pascal Leuret (verrokken enkel - deelname GP Portugal onzeker)

FIRE
07-05-2009, 10:13
Het blijft een gevaarlijke sport.....

TommySoprano
18-05-2009, 23:08
Ook De Dycker ligt nu in de lappenmand. Het zit de Belgische MX-toppers echt niet mee:

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/858365/2009/05/18/Na-Ramon-en-Strijbos-ook-Ken-De-Dycker-in-het-gips.dhtml

TommySoprano
29-05-2009, 22:34
Voorbeschouwing GP van Groot-Brittannië van dit weekend:

http://www.hln.be/hln/nl/955/Auto--en-Motorsport/article/detail/870620/2009/05/29/De-Dycker-wil-voluit-gaan-in-Mallory-Park.dhtml#reageerTag