PDA

View Full Version : GP van de VSA


Mario
21-03-2002, 19:20
Hallo iedereen,

Lees dit bericht, want het kan je leven veranderen :D.

We zijn er eindelijk grotendeels uit wat de GP van de VSA betreft.
Hieronder staan onze beslissingen.

a) deze race telt enkel mee voor het rijderskampioenschap en niet voor de teams. Zo kan iedereen voluit tegen iedereen racen en hoeft men voor een keer geen rekening te houden met de ploegmaat.

b) we starten allen zo veel mogelijk in dezelfde omstandigheden wat betekent :

- iedereen rijdt in een Cooper, alias Coventry (ten eerste omdat er dit seizoen nooit een Cooper aan de start is geweest en ten tweede omdat de Cooper zowat de makkelijkste bolide is om mee te rijden, zodat men er makkelijker aan kan wennen dan ingeval van een overstap naar pakweg de Lotus), Diegenen die de Cooper inwisselden voor een McLaren, moeten dan met
hun McLaren meedoen, want beide hebben leveren prestaties en hebben dezelfde stuureigenschappen. Het enige verschil is dat diegene die met de McLaren rijdt ook een veld vol McLarens ziet, waar de anderen gewoon Coopers zien

- iedereen rijdt met de standaardafstelling (enkel het benzinepeil en ook de gearing mogen worden gewijzigd; dat laatste vooral omdat het hier een oval betreft en men anders bij het slipstreamen te veel tegen de toerentalbegrenzer, of erover, kan zitten, wat de motoren zwaar op de proef stelt, ook al is de Maserati-motor bijna onverwoestbaar). Let op, het langer of korter maken van de versnellingen heeft niets met het
differentieel te maken, dus gelieve daar geen wijzigingen aan te brengen.
Uiteraard is het onmogelijk voor ons om na te gaan of iemand met de standaardafstelling rijdt of niet, maar we geloven dat dit geen probleem mag stellen en dat alle deelnemers eerlijk genoeg zijn om deze regel na te leven.

- Rest nog het probleem van de start; een staande of rollende start ?
Hier vind je een poll om ervoor te stemmen. Indien de rollende start het haalt, wordt er het komende weekend een oefenrace
gehouden (of ten minste een oefenstart). Daarom zouden we jullie willlen vragen niet al te lang te wachten met het stemmen. Wie suggesties heeft over het praktische verloop van een rollende start, mag die uiteraard altijd kwijt. Persoonlijk denk ik dat het in dat geval het makkelijkst is om de eerste ronde mooi in dezelfde volgorde af te leggen en er bij het begin van de tweede ronde (uitkomen van de laatste banking voor de start-finishlijn) echt tegenaan te gaan.

Groetjes,
De wedstrijdleiding


Vul maar in zou ik zeggen.

Raceboy
21-03-2002, 19:49
OVAL ==> rollende start . Anders voorspel ik een puinhoop bij de start.

Mario
22-03-2002, 19:03
'k Heb net een oefenraceje gereden.

Volgens mij wordt dat een heel andere race dan de andere van het kampioenschap, met tijden die veel dichter tegen elkaar zullen aanleunen.

Als je wil oefenen tegen waardige concurrenten, kun je het best wel iets via Vroc doen, want de AI is op Talladega niets waard. Ze blijven gewoon tegen een slakkengangetje treintje rijden en ik heb ze dan ook op ettelijke ronden gereden.

Tijdens m'n snelste rondje ging ik nergens trager dan 280 km/u...

krikke
25-03-2002, 16:34
Is er nergens een mooiere cockpit te downen, want het is niet echt een schoon zicht zo...

Mario
25-03-2002, 19:02
Een staande start dus.

Voor een Cooper-cockpit zal ik eens kijken.

Aparte cockpits kun je uiteraard ook vinden, maar ik persoonlijk zou je het volgende voorstel willen doen: de ultieme Cooper, inclusief ander dashbord. Te verkrijgen op: http://www.t-thierolf.de/gpl/index2.htm

Mario
25-03-2002, 20:46
Ik had net nog een ideetje, maar jullie mening is wel vereist.

Wat vinden jullie ervan om voor één keer eens een Pro Long race te houden ? De afstand is dezelfde als een Intermediate Long (= 23 ronden), alleen is het schademodel realistisch. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar ik vermoed heel wat sneller schade. Shift-r blijft als ik het goed voorheb mogelijk.

Laat maar weten wat jullie ervan denken.

Raceboy
25-03-2002, 20:55
doen

Bart.Vandecavey
25-03-2002, 21:01
Ik ken nu wel geen reet van GPL maar denk je niet dat je dan meer kans krijgt op disco's? :o

Raceboy
25-03-2002, 21:07
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik ken nu wel geen reet van GPL maar denk je niet dat je dan meer kans krijgt op disco's? :o

waarom zou dat ?

Big John
25-03-2002, 21:49
In pro races is Shift+R niet beschikbaar.
En voor zover ik weet is er ook geen hack voor.

"Advanced damage model' of "realistic damage mode" maakt niet uit m.b.t. disco-gevoeligheid.
Schade wordt bijgehouden op je eigen systeem.
Het overzenden van opgelopen schade zal mogelijk fractioneel meer bandbreedte vragen (een paar bitjes meer).
Echter, met een 28K8 verbinding is deze bandbreedte al meer dan voldoende.
Disco's liggen niet zozeer aan te smalle bandbreedte, maar aan de kwaliteit van de verbinding.
Een hickup op een supersnelle breedband verbinding is bij GPL al fataal.
Kwaliteit is (wat GPL betreft) eerder omgekeerd evenredig met de bandbreedte.
Mijn beste verbindingen waren nog altijd via een 32K3 modem, geknepen naar 28K8, via een zeer goede provider (Planet Internet). Nooit 1 disco gehad.
Dat is met de huidige breedband-verbindingen wel anders. Hoe groter de bandbreedte, hoe storingsgevoeliger de verbinding!

Vergeet niet dat je voor een goede verbinding via een modem de ERROR-RECOVERY en DATA COMPRESSION uitzet!!!
De kans op lag, warping en disco's is dan zeer groot.
Je wilt echt niet dat de server eerst je data moet uitpakken en controleren op fouten, alvorens je positie te bepalen t.o.v. je concurrenten. Dit belast de server onnodig, waardoor je collega's - evenals jijzelf - zeer sterke lag-effecten ondervinden.

krikke
25-03-2002, 21:53
Ik stem voor! BTW, de cockpit is "awesome" Mario!

Fritsie
26-03-2002, 16:53
Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro, Pro :D

Mario
26-03-2002, 18:40
Hmm, ik was blijkbaar niet meer zo lucied : "realistisch" zou inderdaad moeten betekenen dat shift-r niet mogelijk is...

Voor mij persoonlijk is een pro race ook wel goed, maar ik maakte me toch de volgende bedenking : de grote meerderheid van ons heeft waarschijnlijk weinig tot nooit op een oval geracet, dus misschien is het dan een te grote overgang om maar meteen de shift-r uit te bannen ?

Anderzijds kan BJ niet anders dan blij zijn met een pro race ;).

Ik denk dat ik vanavond maar een pro short race host om te zien wat het geeft. Kan echter geen uur vastleggen...

Gugger
26-03-2002, 18:57
Dag mensen, long time no see :) Ik zal proberen er morgen bij te zijn, gezien het feit dat met mijn brakke gaspedaal oval-racen niet zo'n probleem is (NASCAR4/2002 lukt tenminste nog goed). Ik wil alle oval newbies nog wel even iets op het hart drukken over oval-racen;

Op een superspeedway zoals Talladega gooi je de deur NOOIT dicht, ook al zit je achtervolger maar met zijn voorwiel naast jouw achterwiel. De snelheden zijn domweg te hoog om zo te gaan racen. Bij zo'n baan komt het veel meer aan op taktiek (wanneer ga ik er langs, hoe lang duurt het dan voordat hij mij weer in kan halen enz.), omdat iedereen in de basis gewoon evensnel is. Ik hoop dat het leuk wordt!

Wat ik wil voorstellen is eigenlijk een rollende start. Bij de gewone start met een door de polesitter aangegeven snelheid (die hij dus wel constant moet houden, vooraf ff afspreken) de eerste ronde afleggen en bij het crossen van s/f gasgeven. Daarbij lijkt me de T1 regel van het Dutch.N4 kampioenschap wel handig, dwz niet inhalen tot na de eerste bocht.

Tot morgen :)

Mario
26-03-2002, 19:36
Leuk te zien dat je nog leeft Ton :).

Wat de start betreft, is er het probleem van de poll : 6 - 6, waarbij er van uit werd gegaan dat bij een gelijke stand een klassieke start werd genomen, omdat we daar het meeste ervaring mee hebben. Aan de voorstanders van een rollende start om met overtuigende argumenten voor de dag te komen en eventueel de rest bakzeil te doen halen.

Werner333
27-03-2002, 01:44
Moet ik op voorhand al instellen dat ik met de Cooper rijdt i.p.v. de Ferrari of gebeurt dat automatisch als ik inlog?
Start: staande. Pro race?????????
Ik leg me neer bij de meerderheid.

Gugger
27-03-2002, 12:14
Waar haal ik Tally vandaan???

Big John
27-03-2002, 16:38
Originally posted by Mario

...
Anderzijds kan BJ niet anders dan blij zijn met een pro race ;).
...


Ahum...

:D

Wanneer we een Pro race houden, wil ik er voor pleiten om het een rollende start te maken.
Een rollende start levert imho veel minder kans op een startcrash.
Je wilt niet na 100 meter al uit de wedstrijd zijn...

Ik voel veel voor het voorstel van Gugger, dus inclusief inhaalverbod tot na T1.

En wel of geen "pro-race" maakt mij niet uit.

Mario
27-03-2002, 18:49
Zie je mailbox Gugger.

Raceboy
27-03-2002, 18:53
die niet inhalen in T1 zal enkel lukken met een rollende start.

Werner333
27-03-2002, 18:57
Ik kies voor intermediate long.

Gugger
27-03-2002, 20:25
Dank Mario :)

airco
27-03-2002, 21:34
als sennake nie wint dan heeft em een goei excuus. Ik heb hem derjust tijdens de race toevallig gestoord door te gsm'e. Ik was het totaal vergeten.

:(
airco