PDA

View Full Version : BAR-Honda ontslaat Oastler & Green !


JPMontoya
21-03-2002, 20:05
The axe swung over at BAR Honda today with the team confirming that both Malcolm Oastler - Engineering Director and Andy Green - Chief Designer are both leaving the team. In addition there is likely to be a reduction of some 15 percent of the workforce at the Brackley based team.
"I have the greatest respect for the people who created this team, and the dedication they have shown to the task, but at the end of the day the organisation has not delivered," explained Dave Richards. "I know that Malcolm and Andy recognise that the results have been below their expectations and I appreciate their disappointment, and thank them for their efforts."

"We need to build a team with a very clear structure, with the very best people and give them the responsibility to deliver against precisely determined goals," Richards continued. "As I have said from the beginning, BAR has many extremely talented people, and what we are now doing is giving them the framework within which they can fulfil their true potential."
Ian Ross - Chief Operating Officer, who has been working with David Richards to effect a smooth transition, has decided it is an appropriate time to hand over his responsibilities to the new management team.
Richards, who has run the team for just three months believes that his new structure will give clearer lines of reporting, more focused accountability and an overall leaner
organisation.

SOURCE : DAILYF1.COM

Finish
21-03-2002, 20:29
nu nog de bronvermelding JPMontoya ;)

Voor de rest: hoog tijd dat er iets gaat gebeuren bij het team dat Melbourne '99 naar eigen zeggen ging winnen. Toyota geeft momenteel het voorbeeld van hoe je de F1 moet betreden; voorzichtig race per race aanpakken, niet al te hard van stapel lopen en de resultaten komen wel. F1 kent te veel verspilde talenten, Villeneuve is er een mooi huidig voorbeeld van. Tijd om andere oorden op te zoeken als je nog wil meetellen, Jacques.

airco
22-03-2002, 00:46
Ach ja, en toch vind ik dat er teams zijn die het de voorbije jaren slechter gedaan hebben zene ...

Denk ik aan:

Jaguar: Die er in geslaagd zijn om een prachtig Stewart team (dat in zijn laatste seizoen een knappe 4e plaats bij de constructeurs innam) helemaal in de vernieling te helpen.

Arrows: Als ik merk hoe een draak als Walkinshaw al jaren alles en iedereen beliegt en bedriegt, kan ik daar maar weinig sympathie voor opbrengen.

Jordan: Die een plaats als challenger van de topteams de voorbije jaren hebben moeten afstaan, en die vorig jaar tegen BAR hebben moeten vechten als beste honda-team. BAR dat al bij al toch maar een peuter-team in de F1 is.

Bennetton: Na het vertrek van Schumacher volledig ineen gestuikt. Van de kampioenenjaren is niks overgebleven. Hopelijk brengt Renault beterschap.

OK, BAR heeft de ambities van in het begin veel te hoog gelegd. Dat is een fout. Afgezien van dat hebben ze veel leergeld betaald, maar de laatste jaren gaat het steeds beter en beter.
Toyota is een klasse apart, maar mogen we ook niet vergeten dat die de power van een heel auto-concern achter zich hebben steken. Dit is een background die er bij BAR niet is. Bar heeft gewoon verkeerde doelen gesteld. Voor de rest doen ze het matig. De status van Top-team is voor BAR gewoon te hoog gegrepen.

airco