View Full Version : LMS 1000km Spa
Dries DS
28-04-2009, 15:38
Met nog goed anderhalve week te gaan wat Belgisch nieuws:
- De Saleen van Lémeret-Muytjens geeft forfait.
- Pro Speed heeft een Porsche 997 GT2-RSR ingeschreven.
Geen Team GOH met een RS Spyder, ze verkiezen testen in Japan boven een wedstrijd in Spa. Bron: Autosport,vorige week ;)
Afgelopen weekend is er getest in Le Mans, nergens iets te lezen op een NL-site. Ach, er zal wel geen persbabbel verstuurd zijn in het NL, kunnen die site hun copy&paste actie niet uitvoeren. Dan maar bij onze oosterburen ;) Jawohl :) http://www.gt-eins.de/Berichte2009/lms/LMBugatti/buga.html
Wel een zeer magere opkomst, een voorbode?
Wel een zeer magere opkomst, een voorbode?
Een test op het Bugatti circuit was een rotslecht idee, maar om nu te denken dat er plots 20 auto's ofzo forfait gaan geven voor Le Mans zelf...?
Stel dat ze niet genoeg inschrijvingen hebben, mag je dan met alles meerijden? Le Mans volg ik helemaal niet, me niet doodschieten he kenners.
Kan in de 24 Le Mans bv een gewone BMW deelnemen?
Heb nie echt plannen maar ...
Kan in de 24 Le Mans bv een gewone BMW deelnemen?
Heb nie echt plannen maar ...
Je hebt nog steeds te maken met Fransen en Frans management ;) De perfekte cocktail voor slecht management! :) Heb ik dat echt geschreven? JA :D, hopenlijk werkt het internet niet bij mijn Franse divisie manager ;)
ACO is redelijkt strikt en streng in haar eisen en wensen, een Maserati MC12 zal nooit te zien zijn in Arnage of Mulsanne Corner. Enige BMW die je wellicht in 2010 of later te zien krijgt is de GT2 kist van mensen uit Beieren.
Conclusie van dit verhaal: Het is en blijft de onaantastbare ACO ;) De Franse nationaliteit van een deelnemer of team doet wonderen :)
buchinski
28-04-2009, 21:48
Afgelopen weekend is er getest in Le Mans, nergens iets te lezen op een NL-site. Ach, er zal wel geen persbabbel verstuurd zijn in het NL, kunnen die site hun copy&paste actie niet uitvoeren. Dan maar bij onze oosterburen ;) Jawohl :) http://www.gt-eins.de/Berichte2009/lms/LMBugatti/buga.html Wel een zeer magere opkomst, een voorbode?
Tja, wat verwacht je dan Mark? Die tests werden gerund in het weekend met een handjevol auto's uit de serie. Dit weekend zat de hele Belgische autosport-gezinde pers op Circuit Zolder. De weinige die daar niet waren zaten dan waarschijnlijk op de rally de Wallonie. En dan was er dat weekend ook nog eens F1, GP2 en Porsche Supercup. Hoe wil je dan dat er nieuws "heet van de naald" komt vanuit het circuit Bugatti?
Ter info : de tijden van de eerste sessie werden pas gisterenavond online gezet op de LMS website.
Tja, wat verwacht je dan Mark? Die tests werden gerund in het weekend met een handjevol auto's uit de serie. Dit weekend zat de hele Belgische autosport-gezinde pers op Circuit Zolder. De weinige die daar niet waren zaten dan waarschijnlijk op de rally de Wallonie. En dan was er dat weekend ook nog eens F1, GP2 en Porsche Supercup. Hoe wil je dan dat er nieuws "heet van de naald" komt vanuit het circuit Bugatti?
Ter info : de tijden van de eerste sessie werden pas gisterenavond online gezet op de LMS website.
NL-sites wil ook zeggen bijvoorbeeld NL horror-sites zoals Racexpress bijvoorbeeld. Volgens mij was de mooiste autosport te vinden op de RMU in Spa ;) Een handjevol wagens is geen belemmering voor een bepaalde coverage op het internet. Er zijn bijna meer persreutels van het BGTC dan dat er deelnemers waren :) Sommige BE-sites/journalisten pretenderen endurance specialist te zijn, dan missen ze een LMS testdag! Ach, wellicht is een paar € voor een persreutel belangrijker ;)
En nu terug naar de 1.000 kM van Spa ;)
Weet er iemand of je op vrijdag ook inkom moet betalen ? Als ik het goed voor heb was dat in de voorgaande jaren niet het geval ....
En jawel, bij Kolles weer een andere line-up! Hoe verrassend :)
Nr. 14: Narain Kartikeyan/ Andy Meirick / Charles Zwolsmann
Nr. 15: Christijan Albers / Christian Bakkerud / Giorgio Mondini
Zwolsman lijkt mij nog een groot vraagteken gezien het nieuws op andere sites ;) Deze bezetting komt van
http://www.speedweek.ch/news/2923/Kolles-ohne-Krumm.html Volgens die site is ook Ho-Pin Tung onderweg naar de LMS.
Zijn er eigenlijk ook dit jaar ergens gratis kaarten te verkrijgen? vb: via Peugeot of Total?
Jammer dat ze die actie niet meer doen rond 'gratis voor vrouwen'. :P
Dat is pure discriminatie Belle ;)
Inderdaad, zou het vrijdag gratis zijn?
Ik denk wel dat het vrijdag gratis is aangezien de eerste race pas zaterdag doorgaat.
Hoe is het met de wegwerkzaamheden gesteld aan de E42? Deze snelweg beter mijden op de weg naar huis?
Hoe is het met de wegwerkzaamheden gesteld aan de E42? Deze snelweg beter mijden op de weg naar huis?
Wij zijn zondag via daar naar huis gegaan en zijn ongeveer vanaf oprit 10 aan francorchamps tot aan de vlaamse grens min of meer in file gestaan. Bijna nooit echt stil maar toch traag genoeg, we zijn rond kwart voor 5 vertrokken en zijn na een korte stop in tessenderlo voor koffie na half 9 thuis gekomen. De "werken" aan boirs zijn nog altijd niet opgelost dus daar is het ook aanschuiven.
Denk wel dat het dit weekend iets rustiger is op Francorchamps dus misschien is er onderweg ook minder file.
Hoe is het met de wegwerkzaamheden gesteld aan de E42? Deze snelweg beter mijden op de weg naar huis?waar zijn ze daar aan het werken? Afgelopen zondag niks van gezien.
waar zijn ze daar aan het werken? Afgelopen zondag niks van gezien.
Zlefde hier alle rijstroken waren vrij op zaterdag. In de berm stond nog wel een machine
Vorige zaterdag hebben wij vooraleer terug te rijden in Stavelot gegeten en dan teruggereden. Conclusie: geen meter file gehad.
Begrijp ik ook niet, na de MRU Classic waren er inderdaad nog versmalde rijstroken, maar zaterdag na World Series was alles vrij...
Zie ik het goed dat het 30EUR is voor het weekend, kan je ook een ticket voor enkel zaterdag kopen?
Het is 30 euro als inkom en 15 om in de paddock te mogen. Vorige week werden er op Spa kortingen van 10 euro uitgedeeld. Als je die hebt, wordt het 35 euro; anders 45 euro (tenzij de paddock je niet interesseert).
De tijden liggen dicht bij elkaar: http://www.lemans-series.com/data/course/2009/spa/results/lmsfree1.htm Dat kan weleens leuk gaan worden tussen de franse kemphanen. Team Kolles valt zwaar tegen........
Ik denk dat team Kolles vooral in de regen heeft gereden.
Kan je die Classic Endurance Series ergens op internet zien, of samenvattingen op tv ofzo?
Viper GTS-R***
09-05-2009, 16:23
Ofwel heeft Peugeot niet doorgegeven omdat er toch geen directe concurent (Audi) was ofwel zijn ze echt wel een pak trager geworden. Dit jaar pole 2.01 vorig jaar 1.58
Benzine zitten wel nog op bijna een seconde en half van de Pole maar er is toch een minder grote kloof. Iemand een idee wat het verschil in Le Mans zou kunnen zijn of das beetje voorbarig al over te praten?
LamboFan
09-05-2009, 20:54
Mooie foto's :).
Ik ga morgen ook naar de LMS 1000km Spa. Had de kaartjes al vooraf besteld bij race-rally.be, was iets mis met het opsturen oid, heb email contact gehad en kan ze morgen bij een hotel oid ophalen.
Ben benieuwd wat het wordt, schijnt goed weer te worden morgen, dus heb er zin in :cool:.
Mooie foto's :).
Ik ga morgen ook naar de LMS 1000km Spa. Had de kaartjes al vooraf besteld bij race-rally.be, was iets mis met het opsturen oid, heb email contact gehad en kan ze morgen bij een hotel oid ophalen.
Ben benieuwd wat het wordt, schijnt goed weer te worden morgen, dus heb er zin in :cool:.
Yep, idem voor mij. Ik zie morgen wel waar dat is, ben er vast al genoeg voorbijgereden zonder er aandacht aan te schenken...
jammer dat ik er morgen niet bij kan zijn :(
Wat een veld zeg :worship: De klapper van de nr.25 was er een om u tegen te zeggen. Ach, we waren meteen wakker en bij de les ;) Dat was nog een ouderwets wegspringen :)
Mooiste geluid blijft uit de Lola AM, dit in tegenstelling tot de Pugs. Die krengen blijven veel te stil ;)
Werkt bij iemand van jullie de livestream?
Werkt bij iemand van jullie de livestream?
http://www.justin.tv/sportzone04
Is overigens momenteel ook op Eurosport 1.
Prachtig weekendje gehad in Spa! Volle lms-paddock, volk langs de baan, leuke en spannende race gezien, een organisatie die ervoor zorgt dat de autosportliefhebber of -hebster aan zijn/haar trekken komt. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig!! ;)
1000 Km of Spa: results claim
After a report from the Scrutineers, the Panel of the Stewards pronounced the exclusion of the competitors n° 26, 29, 32 and 77 due to a technical non compliance.
For these reason, the final classifications are not available at the moment. They will be published as soon as possible.
van www.lemans-series.com
http://www.speedweekmagazin.com/news/3223/Verhaeltnismaessigkeit-der-Mittel.html
26 = Bruichladdich Radical
29 = Racing Box Lola
32 = Barazi Epsilon Zytek
77 = Felbermayer Porsche
Diskwalificatie van de Felbermayer Porsche is dubieus naar mijn mening.
Mooiste geluid blijft uit de Lola AM, dit in tegenstelling tot de Pugs. Die krengen blijven veel te stil ;)
Over het geluid van de Lola AM gesproken: Deze klonk meer gelijk een V10 dan een V12! Heeft dit met de uitlaat te maken of met de afstelling van de motor???
Over het geluid van de Lola AM gesproken: Deze klonk meer gelijk een V10 dan een V12! Heeft dit met de uitlaat te maken of met de afstelling van de motor???
Klonk echt wel zoals een V12. :) Sterker nog, klonk zoals de 3.5 V12 waarmee Ferrari destijds F1 reed. ( alleen veel stiller )
Deze mogelijke diskwalificaties zetten toch wel een domper op de vreugde over een gesmaakt raceweekend in Spa. De aangehaalde redenen voor zowel de Felbermayr Porsche als de Racing Box Lola zijn naar mijn mening kommaneukerij van het kaliber dat in de Formule 1 veelvuldig en tot ieders frustratie gebezigd wordt. Geen van beiden hebben door hun beschadigde onderdelen enig voordeel genoten en al evenmin kunnen we spreken van een situatie die gevaar opleverde voor de andere deelnemers. Mocht de organisatie van oordeel geweest zijn dat vb.de Porsche wél een risico was, dan hebben ze wel haast 6 uren die toestand gedoogd zonder ingrijpen. Dat je alsnog in de voorlaatste ronde de schade mag herstellen is in dit geval dan ook een reglementaire dwaasheid.
Ik hoop voor Felbermayr dat ze hun gelijk halen via het aangetekende beroep.
Evenzeer zijn de redenen voor diskwalificatie van de Racing Box Lola op z’n minst dubieus. Na het vervangen van de klapband zou nog slechts 1 achterlicht gefunctioneerd hebben. Kan best zo zijn, maar helemaal onverlicht is hij dan toch niet, maar soit, als het reglement bepaalt dat beide achterlichten ten allen tijde moeten branden hebben ze natuurlijk een punt. Echter, gezien we in de laatste drie ronden zaten, was ook hier weer het eventuele gevaar miniem en is een diskwalificatie een overdreven straf.
Trouwens, ik heb kunnen vaststellen dat bij een van de Audi’s aan het einde van de rechte lijn voor Combes de stoplichten niet werkten en bij een van de Lola Aston’s brandden de linker koplampen niet (daar heb ik zelfs een foto van). Moeten die dan ook niet uit de uitslag geschrapt worden?
En misschien nog het strafst van al: waarom worden er geen redenen opgegeven voor het diskwalificeren van de Bruichladdich Radical en de Barazi Epsilon Zytek?
En voo rde rest, mooi zomerweer, een aantrekkelijke race en eindelijk de publieke belangstelling die de LMS al een poosje verdient, maar om diverse redenen nog niet kreeg.
Een race met grote namen als Prost, Senna, Mansell en Brabham, al zijn het voorlopig alleen de namen die echt groot zijn, de resultaten moeten nog komen.
Hemels was de klank van de Lola Aston Martin’s, althans degene in Gulf livery, die van Speedy leek soms meer op een hommel. En ook het ratelen als machinegeweren van de Mazda turbomotoren vóór het aansnijden van Rivage kon op mijn sympathie rekenen.
En nu nog 5 weken onrustig slapen vóór de Grote Race :worship:
Anekdotisch: dat de Lavaggi onbeschadigd uit een aanrijding met de WR en Oreca is gekomen laat vermoeden dat hij geheel uit gietijzer werd gemaakt. Omwille van het ambachtelijke vind ik wel dat die kerel moet gekoesterd worden. :)
Klonk echt wel zoals een V12. :) Sterker nog, klonk zoals de 3.5 V12 waarmee Ferrari destijds F1 reed. ( alleen veel stiller )
Ja, dat viel ons ook meteen op. De V12 van de DBR9 klonk luider dan die van de LMP1... Maar allebei (en de Lambo Murc) zaaaaaaaaalige geluiden! :drewl:
De Peugeots zijn prachtig om naar te kijken maar ik mis toch de sound daar...
Nergens lees ik het terug maar waarom was er een SC in ronde 1 van de wedstrijd? Een vage en foute actie van de wedstrijdleiding lijkt me. Volgens een ooggetuigeverslag ging Frank Mailleux tijdens de opwarmronde aan de glibber in Les Combes. Desbetreffende baanposten en cowboys van de pick-up trucks deden hun werk naar behoren en vroegen om een onderbreking van de wedstrijd. Geen gehoor werd er aan deze oproep gegeven, vrolijk van start in ronde 1 met een wagen in Les Combes die er niet veilig stond. Maar in rondje 2 was er dan wel een SC, het gevaar in Les Combes was inmiddels geweken.
Dat lijkt me nogal een misser van de wedstrijdleiding, zijn die beelden nog ergens online?
Nergens lees ik het terug maar waarom was er een SC in ronde 1 van de wedstrijd? Een vage en foute actie van de wedstrijdleiding lijkt me. Volgens een ooggetuigeverslag ging Frank Mailleux tijdens de opwarmronde aan de glibber in Les Combes. Desbetreffende baanposten en cowboys van de pick-up trucks deden hun werk naar behoren en vroegen om een onderbreking van de wedstrijd. Geen gehoor werd er aan deze oproep gegeven, vrolijk van start in ronde 1 met een wagen in Les Combes die er niet veilig stond. Maar in rondje 2 was er dan wel een SC, het gevaar in Les Combes was inmiddels geweken.
Dat lijkt me nogal een misser van de wedstrijdleiding, zijn die beelden nog ergens online?
er was trouwens op Kemmel ook een wagen op de racing box lola gereden waardoor die zijn motorkap kwijt was.
buchinski
16-05-2009, 13:30
Inderdaad, debris op de Kemmel, een wagen aan Les Combes van de vorige ronde en er was een spin in La Source tijdens de start. Bovendien lanceerde zich een heel pelotonnetje rijders vanuit de pitlane, die prompt hun eigen inhaalrace begonnen, en misschien was het wel een wijs besluit om alles mooi achter de safety car te doen aansluiten.
Ik hoop voor Felbermayr dat ze hun gelijk halen via het aangetekende beroep.
Evenzeer zijn de redenen voor diskwalificatie van de Racing Box Lola op z’n minst dubieus.
De hoop was gerechtvaardigd:
Gute Nachricht für Marc Lieb und Richard Lietz sowie das Felbermayr-Proton Team. Dem Protest des Teams gegen den Wertungsausschluss bei den 1000km von Spa wurde dieser Woche vor dem Berufungsgericht der FIA stattgegeben. Damit behalten die beiden Piloten ihren Klassensieg.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=3979&Itemid=1
Dan toch nog mensen met gezond verstand ;) Maar eigenlijk had heel die toestand die eraan vooraf ging niet gehoeven.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.