PDA

View Full Version : KINI Fullgas Event

Dries DS
01-05-2009, 13:13
Vandaag in het Zillertal, op amper 2km van mijn deur in het piepkleine dorpje Uderns: het KINI Fullgas Event.:gas:
Op de terreinen van Heinz Kinigadner kan men heel wat Red Bull gerelateerde racevoertuigen aanschouwen. O.a. RB F1 van Vettel, DTM Audi A4 van Ekström, Dakar Race Touareg van De Villiers, een NASCAR bolide, KTM X-Bow, DAKAR Race Trucks en Assistence Trucks, snelheidsmotoren, Rally Raid motoren, crossmotoren... allemaal met een Red Bull kleurtje natuurlijk.

Kinigadner heeft ook een pak vooraanstaande en door Red Bull gesponsorde rijders uitgenodigd. Sebastian Vettel, Mark Webber, Mattias Ekström, Nanni Roma, Stefan Everts, ... (Dries Heyman was niet beschikbaar, hij was ingehuurd als chauffeur voor de Pro Drivers redakteur :D :D :D :D :D)

Verder op het programma: demo van de Red Bull Air Race, KTM X-Bow Tour, Sky Jump, Motorcross, ...

Voor wie de naam Heinz Kinigadner vreemd mocht klinken: hij begon zijn carrière op 18-jarige leeftijd in 1978. Kini werd 6 maal Oostenrijks motorcrosskampioen, behaalde in 1984 en 1985 de wereldtitel in de 250cc klasse, werd in Spanje endurokampioen, won in Rally Raid de Rally van de Farao´s, Parijs-Moskou-Peking, Atlas Rally, Dubai Rally en zes etappes in de Dakar. Sinds 1992 is Kini de sportmanager van KTM. In 2003 stopte hij als actief rijder nadat zijn zoon Hannes (die nog een groter talent was dan Kini zelf) bij een ongeval op een motorcrosstraining ten val kwam en verlamd werd.

In de volgende editie van het magazine Pro Drivers mogen jullie alvast een reportage over dit evenement en enkele interviews verwachten. Het magazine zal gratis te verkrijgen zijn op de X-Day / 500km van Zolder.

Zillertal.at (de toeristische dienst van het Zillertal) is sinds dit jaar overigens één van de partners van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Volgend jaar een DSMEC ´klimkoers´ in het wondermooie Zillertal ???????

BSOT
01-05-2009, 13:30
Inderdaad, ik was chauffeur van dienst :)

Fonne
01-05-2009, 21:09
Vandaag in het Zillertal, op amper 2km van mijn deur in het piepkleine dorpje Uderns: het KINI Fullgas Event.:gas:
Op de terreinen van Heinz Kinigadner kan men heel wat Red Bull gerelateerde racevoertuigen aanschouwen. O.a. RB F1 van Vettel, DTM Audi A4 van Ekström, Dakar Race Touareg van De Villiers, een NASCAR bolide, KTM X-Bow, DAKAR Race Trucks en Assistence Trucks, snelheidsmotoren, Rally Raid motoren, crossmotoren... allemaal met een Red Bull kleurtje natuurlijk.

Kinigadner heeft ook een pak vooraanstaande en door Red Bull gesponsorde rijders uitgenodigd. Sebastian Vettel, Mark Webber, Mattias Ekström, Nanni Roma, Stefan Everts, ... (Dries Heyman was niet beschikbaar, hij was ingehuurd als chauffeur voor de Pro Drivers redakteur :D :D :D :D :D)

Verder op het programma: demo van de Red Bull Air Race, KTM X-Bow Tour, Sky Jump, Motorcross, ...

Voor wie de naam Heinz Kinigadner vreemd mocht klinken: hij begon zijn carrière op 18-jarige leeftijd in 1978. Kini werd 6 maal Oostenrijks motorcrosskampioen, behaalde in 1984 en 1985 de wereldtitel in de 250cc klasse, werd in Spanje endurokampioen, won in Rally Raid de Rally van de Farao´s, Parijs-Moskou-Peking, Atlas Rally, Dubai Rally en zes etappes in de Dakar. Sinds 1992 is Kini de sportmanager van KTM. In 2003 stopte hij als actief rijder nadat zijn zoon Hannes (die nog een groter talent was dan Kini zelf) bij een ongeval op een motorcrosstraining ten val kwam en verlamd werd.

In de volgende editie van het magazine Pro Drivers mogen jullie alvast een reportage over dit evenement en enkele interviews verwachten. Het magazine zal gratis te verkrijgen zijn op de X-Day / 500km van Zolder.

Zillertal.at (de toeristische dienst van het Zillertal) is sinds dit jaar overigens één van de partners van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Volgend jaar een DSMEC ´klimkoers´ in het wondermooie Zillertal ???????Wat heeft de toeristische dienst van Zillertal aan reclame in de Dunlop cup in Belgie ? Jullie rijden hoofdzakelijk in Zolder.

BSOT
01-05-2009, 21:20
Wat heeft de toeristische dienst van Zillertal aan reclame in de Dunlop cup in Belgie ? Jullie rijden hoofdzakelijk in Zolder.

Tja Fonne. Wat heeft de toeristische dienst van Limburg aan reclame in Blankenberge? Het Zillertal kenbaar maken in Belgie natuurlijk!!! Al eens gaan kijken naar www.zillertal.at?
Hier komen 450.000 toeristen per week. Die betalen allemaal 1,20€ verblijfstaks per nacht, we hebben 5 maanden skiseizoen en 2 maanden zomerseizoen. Maak even een rekensommetje en je weet waarom ik hier woon :)
Misschien ben jij volgende winter wel nummer 450.001 he!
Ik kan je verzekeren dat tal van DSMEC piloten de skipistes hier al heel goe kennen :)

Heb je hem? Veel simpeler kan ik het niet uitleggen.

BSOT
01-05-2009, 21:31
Ge moet hier maar eens gaan kijken, dat is een leuk speeltje.
Met de webcam door de straten van Mayrhofen :)
Mij wel laten weten wanneer ge gaat kijken he

http://www.bergfex.at/mayrhofen/webcams/c705/#/mayrhofen/webcams/c885/