PDA

View Full Version : Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?


Mark
17-05-2009, 21:45
Ja, schiet mij maar af als negatief of wat dan ook maar ik durf de vraag wel aan ;) Het lijkt me niet meer dan een realistische vraag gezien het verloop van de eerste twee weekends en de wetenschap waar vorig jaar het break even point lag. Koppel daar nog wat weetjes, roddels en geruchten uit de paddocks van de afgelopen twee weken aan en ik kom tot de volgende vraag:

Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?

Feiten:

Weekend 1: 16 deelnemers waarvan 11 0f 12 betalend (zie pressrelease SRO BE)
Weekend 2: 12 deelnemers
Deelnemers 24 uur van Zolder 2008: 27, volgens pressrelease SRO break-even
Stilte rondom fusie/franchise PRC
Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC
Vraagtekens rondom TV-deals

GT2-R
17-05-2009, 21:58
Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC


Er zijn verscheidene teams al op zoek naar piloten voor de 24h van Zolder dus ik vermoed dat DSMEC en BTCS gewoon kunnen meedoen (mits ze snel genoeg zijn) ;). Verder denk ik wel dat BGTC het seizoen zal afmaken, desnoods als een aparte klasse in de DSMEC.

guntha
17-05-2009, 22:31
Er zijn verscheidene teams al op zoek naar piloten voor de 24h van Zolder dus ik vermoed dat DSMEC en BTCS gewoon kunnen meedoen (mits ze snel genoeg zijn) ;). Verder denk ik wel dat BGTC het seizoen zal afmaken, desnoods als een aparte klasse in de DSMEC.

Die (mits ze snel genoeg zijn) gaat fameus wringen, neem dat van me aan.

Mark
01-06-2009, 16:04
In het quasi eindeloze verhaal rond de overname van de Belgian GT en SRO Belgium lijkt het er nu op dat er deze week een doorbraak zou geforceerd worden.

http://www.autosport.be/news/2009/06/01/DezeWeekAkkoordBelgianGtOfNaarBeneluxGt4


Zeer benieuwd wat het gaat worden.

tarzancorner
01-06-2009, 20:09
Zeer benieuwd wat het gaat worden.

Zie zelf niet dat het een benelux kampioenschap wordt zins vele jaren heeft
zandvoort eindelijk weer een echt kampioenschap tussen verschillende merken
met een knap startveld en er komt nog nog meer aan,
minimaal nog een bmw m3.Dat houd men liever in nederland.
Daarbij denk ik dat men in belgie gewoon naar de oude belcar verlangt
gt1 word dan moeilijk maar meer gt2 gt3 gt4 en tourisme wagens
zou dan zelf kiezen voor sprint cours en een endurance wedstrijd van1,5 uur:applaus:

Steve
01-06-2009, 20:33
Ja, schiet mij maar af als negatief of wat dan ook maar ik durf de vraag wel aan ;) Het lijkt me niet meer dan een realistische vraag gezien het verloop van de eerste twee weekends en de wetenschap waar vorig jaar het break even point lag. Koppel daar nog wat weetjes, roddels en geruchten uit de paddocks van de afgelopen twee weken aan en ik kom tot de volgende vraag:

Gaat BGTC het einde van het seizoen halen?

Feiten:

Weekend 1: 16 deelnemers waarvan 11 0f 12 betalend (zie pressrelease SRO BE)
Weekend 2: 12 deelnemers
Deelnemers 24 uur van Zolder 2008: 27, volgens pressrelease SRO break-even
Stilte rondom fusie/franchise PRC
Geen nieuws over 24 uur m.b.t. BTCS/DSMEC
Vraagtekens rondom TV-deals


Euhh, was dat niet de Belcar van vroeger? Heb ik het altijd niet gezegd...:rolleyes:

Neo-242
01-06-2009, 23:02
Achteraf met de vinger wijzen is natuurlijk makkelijk, maar feit is dat het Belgian GT alle jaren achteruit is gegaan, met dit jaar als absoluut dieptepunt. Is het niet zo dat de liefhebbers van de oude Belcar (daarmee bedoel ik de teams/rijders) hun heil hebben gezocht in de DSMEC?
Het zag er allemaal veelbelovend uit bij de start een aantal jaren terug, veel nieuwe wagens, teams, enz... en eigenlijk ook minstens dit jaar 2 nieuwkomers (de Ford GT & De Audi R8). Feit blijft dat het aantal wagens dit jaar bedroevend laag ligt. Ligt dit aan de budgetten? Aan onvrede omtrent de organisatie? Geen idee...

Feit is dat het GT3 mij als fan meer zou kunnen bekoren als de wagens iets meer snelheid & geluidsniveau zouden toegelaten zijn. Als ik de Ford GT3 zijn geluid vergelijk met het geluid dat deze bolide maakte tijdens zijn eerste tests toen Matech deze auto net ontwikkeld had, dan weet ik het wel.:drewl:
Een probleem dat trouwens in de DSMEC niet minder is. Komt dat trouwens door die mensen die jaren geleden goedkopere grond gekocht hebben nabij een circuit en dan nu beginnen actie voeren omdat er lawaai is? Klinkt Zaventem-bekend:applaus:

Ik kan alleen maar vaststellen dat we in de nationale racerij een boel grote namen en teams kwijt zijn, en dat is best jammer.

We kijken uit naar de aard van de aankondigingen die recent zullen gebeuren!

crosserke
01-06-2009, 23:23
Achteraf met de vinger wijzen is natuurlijk makkelijk, maar feit is dat het Belgian GT alle jaren achteruit is gegaan, met dit jaar als absoluut dieptepunt. Is het niet zo dat de liefhebbers van de oude Belcar (daarmee bedoel ik de teams/rijders) hun heil hebben gezocht in de DSMEC?
Het zag er allemaal veelbelovend uit bij de start een aantal jaren terug, veel nieuwe wagens, teams, enz... en eigenlijk ook minstens dit jaar 2 nieuwkomers (de Ford GT & De Audi R8). Feit blijft dat het aantal wagens dit jaar bedroevend laag ligt. Ligt dit aan de budgetten? Aan onvrede omtrent de organisatie? Geen idee...

Feit is dat het GT3 mij als fan meer zou kunnen bekoren als de wagens iets meer snelheid & geluidsniveau zouden toegelaten zijn. Als ik de Ford GT3 zijn geluid vergelijk met het geluid dat deze bolide maakte tijdens zijn eerste tests toen Matech deze auto net ontwikkeld had, dan weet ik het wel.:drewl:
Een probleem dat trouwens in de DSMEC niet minder is. Komt dat trouwens door die mensen die jaren geleden goedkopere grond gekocht hebben nabij een circuit en dan nu beginnen actie voeren omdat er lawaai is? Klinkt Zaventem-bekend:applaus:

Ik kan alleen maar vaststellen dat we in de nationale racerij een boel grote namen en teams kwijt zijn, en dat is best jammer.

We kijken uit naar de aard van de aankondigingen die recent zullen gebeuren!

Spijtig genoeg is hier de crisis ook toegeslagen.Als je hoort welke piloten er allemaal geen budget meer hebben,het zijn er wel wat.
Ook teams die hogerop gingen(fia gt3) en nu helemaal niet meer aan de bak komen door te weinig euro's.Ik lees dat in de voorbereiding er een Porsche van Pino werd vernield tijdens tests.3 maanden verder is deze nog steeds niet terug operationeel.Vroeger kwam er gewoon een reservewagen op de proppen,nu helemaal niets.Ook in dsmec is het moeilijk piloten vinden voor kleinere wagens dan nog.Btcs heeft toch ook al veel minder deelnemers.
De snelheid van de gt3 wagens zit wel goed volgens mij.De snelsten zitten niet ver van de tijden van de gt1's van vroeger.Het geluid kan natuurlijk beter,maar daar hebben ze overal wel wat last van.
Er staan nog genoeg gt3's klaar om ingezet te worden,alleen nog de piloten vinden.

GT2-R
02-06-2009, 09:55
Volgens mij is één van de problemen de kosten van het BGTC. Enkele jaren terug is de Belcar in een GT3-formule omgezet met als voornaamste reden kostenbesparingen. Nu, 3 jaar later, schiet daar niet meer veel van over. Om vooraan mee te rijden in BGTC kan je zowat elk jaar opnieuw investeren in een nieuw strijdwapen of op z'n minst updates van minstens een 100.000-tal euro's. Nu er met de DSMEC een veel goedkoper alternatief is, lijkt het me logisch dat een aantal mensen en teams het BGTC links laten liggen. Ik stel mijn hoop op een GT3-klasse in DSMEC, alhoewel daar waarschijnlijk dan de kosten om te vechten voor de overwinning zullen ontploffen.

RKG
02-06-2009, 10:37
Ik zou een aparte GT3 klasse niet zien zitten in de DSMEC, want gaat toch een hoop vrijheid verloren. Nu kunnen de DSMEC wagens aangepast worden binnen een bepaalde norm, terwijl bij GT3 het veel stricter is. Volgens mij wordt het probleem van de hoge kosten dan gewoon verplaatst.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het gezamelijke voorstel tussen PRC en Hans Vdv. Dat die al samen een voorstel kunnen hebben is misschien positief nieuws naar de toekomst, om weer van die grote weekends te hebben...

BSOT
03-06-2009, 00:16
Ik ben trouwens wel benieuwd naar het gezamelijke voorstel tussen PRC en Hans Vdv. Dat die al samen een voorstel kunnen hebben is misschien positief nieuws naar de toekomst, om weer van die grote weekends te hebben...

:) ik dacht hier een paar weken terug zelfs ergens al een voorbeeld van zo een weekend, inclusief timing voorbij te hebben zien komen :):)

Mark
06-07-2009, 18:48
SRO BE haalt het einde van het jaar niet maar de BGTC wel.


SRO heeft een overeenkomst gesloten betreffende de overname van het Belgian GT kampioenschap door zowel Christian Lahaye van de BTCS en Hans van de Ven van het DSMEC kampioenschap. Het wordt overgenomen met een franchise overeenkomst welke overeenkomt met die van het Dutch GT4.

http://www.autosport.nl/news/18354/belgian_gt_christian_lahaye_en_hans_van_de_ven_nem en_belgian_gt_over.html

McLarenboy
06-07-2009, 19:21
Christian ziet Hans (en vroeger dus ook Stephan) als rasechte concurrenten...

Ja man, weer de zoveelste bevestiging dat het ECHT goed verkeerd zit.

BSOT
06-07-2009, 20:17
Christian ziet Hans (en vroeger dus ook Stephan) als rasechte concurrenten...

Ja man, weer de zoveelste bevestiging dat het ECHT goed verkeerd zit.

Christian ZAG Hans!! Wat Christian zegt klopt als een bus, samen zijn we sterker. EINDELIJK slagen een Waalse en een Vlaamse promotor er in om samen iets te ondernemen in het belang van de sport.

Eygmar
07-07-2009, 11:27
EINDELIJK slagen een Waalse en een Vlaamse promotor er in om samen iets te ondernemen in het belang van de sport

als da maar goe komt :cool:

RKG
07-07-2009, 17:51
De nieuwe structuur werkt verder aan het seizoen 2010, waarin twee kampioenschappen - en niet langer drie - georganiseerd zullen worden: een voorbehouden voor toerwagens, met inbegrip van de Silhouetten, en een ander kampioenschap voor GT's. Deze maatregel heeft vooral gevolgen voor de deelnemers aan de huidige Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. In functie van de wagens waarmee ze rijden, zullen zij "gestuurd" worden naar een of ander specifiek kampioenschap.

www.autosport.nl

Volano
07-07-2009, 20:16
Hmm dat zou ik spijtig vinden. Wat ik zo leuk vond aan de DSMEC was net dat allegaartje van auto's.

Coach Ep
07-07-2009, 22:11
Verder liet het duo Lahaye-Van de Ven nog weten dat er in 2010 geopteerd wordt voor een nationaal kampioenschap Divisie GT en Divisie Tourisme. Wagens uit zowel de BTCS als DSMEC zullen onderverdeeld worden in één van deze twee klassen. (racingworld.be)

En daarmee wordt de oorzaak van de teloorgang van de Belcar/Belgian GT helaas herhaald....:fight:
Nu kunnen we nog maar slechts een paar meetings genieten van het DSMEC spektakel.:(

fenixracing
08-07-2009, 03:44
Mensen klagen toch graag. Eerst zeggen dat 3 kampioenschappen teveel is.
Als er dan 2 worden is het nog niet goed. Ergens is dit toch een voordeel voor desmc kunnen nu minder beperkingen op hun wagens leggen.
Nu kunnen we terug naar de oude belcar. laten we hopen dat dit begin wordt van een mooi gt serie; ik wens ze alle geluk toe.

Coach Ep
08-07-2009, 18:10
Mensen klagen toch graag. Eerst zeggen dat 3 kampioenschappen teveel is.
Als er dan 2 worden is het nog niet goed. Ergens is dit toch een voordeel voor desmc kunnen nu minder beperkingen op hun wagens leggen.
Nu kunnen we terug naar de oude belcar. laten we hopen dat dit begin wordt van een mooi gt serie; ik wens ze alle geluk toe.

De "oude" Belcar of de "nieuwe"? Want in de "oude" reed een mix van GT's en Tourwagens, in de "nieuwe" alleen maar GT's en iedereen weet hoe het verhaaltje is afgelopen...

fenixracing
08-07-2009, 18:42
Maar wanneer is een auto een gt? MSE bv is dat een gt of toerisme.
en de clio's wat gebeurt daar mee?

Raceboy
10-07-2009, 20:28
Terug superweekends in 2010: http://www.autosport.be/news/2009/07/10/DuboisSAPrcGroupEnStreetmachineWordenSpeedworld

RKG
11-07-2009, 17:24
Als er nog maar 2 kampioenschappen gaan zijn, zullen we het dan volgend jaar zonder endurance kampioenschap moeten stellen?!

BSOT
11-07-2009, 22:23
Als er nog maar 2 kampioenschappen gaan zijn, zullen we het dan volgend jaar zonder endurance kampioenschap moeten stellen?!

? Wat een rare vraag :) ik snap de point niet.

Wat iedereen vooral moet doen is zijn commentaar bewaren en wachten tot we met alles naar buiten komen. Jullie moeten zelf eens jullie eigen commentaren lezen, echt. De mensen achter de schermen weten heus wel met was ze bezig zijn hoor. Deze week tientallen telefoontjes na de persconferentie, het was alsof er iemand dood was. Geen DSMEC meer? Het zal MISSCHIEN niet meer zo heten, maar Dunlop Belgian GT of Dunlop Touring Car Series kan ook nog hé. Iedereen kletst maar wat uit zijnen nek en iedereen denkt alles te weten tot in de kleinste details. Den enen hoort daar iets, den anderen hoort daar iets, dit knopen ze in elkaar en dat sturen ze de wereld in.

Ik hoor en lees de wildste verhalen, knap allemaal dat dit kan zonder dat er hier iets voorbij komt. Er zijn zelfs journalisten die denken dat ze slimmer aan het worden zijn dan de paus en dat dan ook opelijk op het net gooien. Elk woord dat men vandaag kan opvangen is nieuws, of het nu gechecked is of niet, boenk op het internet.

Er zouden tientallen teams ontevreden zijn en niet willen rijden in 2010. Aha ... en met wat zijn ze dan niet tevreden? Hoe kun je nu ontevreden zijn als er nog niets is? ;) Ik denk dat sommige personen en journalisten nu vooral aan het vechten zijn voor hun plaatsje in 2010 en nu al de bui voelen hangen. Ik kon gelukkig van hieruit de persconferentie van vorige week live volgen (met dank een de journalist voor de live verbinding). Het was leuk om de vraagstelling van bepaalde te volgen. Op sommige momenten was het precies belangrijker op welke banden dat er ging gereden worden dan hoeveel wagens er aan de start gingen staan.

Seizoen 2009 is net over hafweg. Ik denk niet dat er ooit al zo vroeg gecommuniceerd geweest is over een een seizoen dat nog moet komen. En van 3 naar 2 kampioenschappen, is dat niet wat we allemaal riepen in koor?

Wel het is er! De 7 superweekends ook. 3 op Zolder, 3 op Franco + 1 buitenlandse. Iedereen tevreden toch. Alle type wagens kunnen rijden, niemand wordt uitgesloten, wat kan een mens nog meer verlangen.

Wou dit gewoon even kwijt.

Grig-O
12-07-2009, 00:21
Groot gelijk man! ;)

fenixracing
12-07-2009, 16:54
:agree:

YMS
12-07-2009, 20:05
Hallo

Sommige teams zijn niet gelukkig met Dunlop banden(minderwaardig aan Michelin) , vooral porsche rijders. Mogen vaststellen tijdens 500 KM in Zolder.
Terug vrijgeven van keuze bandenmerk , zou een mooie oplossing zijn.
De bedoeling van een merk banden leverancier was =
Altijd banden op stock (niet gelukt met Dunlop ,vb = saker)
Goedkoper leveren (prijzen zijn niet gezakt , een heel stuk duurder geworden)
Betere service (niet gelukt , voor banden monteren met men nu betalen ,vroeger gratis door onderlinge concurrentie)

Met Vlaamse groeten:fight:

fenixracing
13-07-2009, 00:12
Persoonlijk vindt ik dat ze niet moeten klagen. Voor iedereen is het zelfde, als ze zo graag met michelin rijden dan hadden ze zich moeten inschrijven in BGTC.
Maar dan klagen ze weer dat het te duur is en een te klein veld.
Als alle klagende porsche teams zich nu inschrijven voor klasse 3 dan is het veld groot genoeg, maar dan is het nog altijd te duur.

En kwestie de prijs moeten ze ook niet klagen, michelin zal waarschijnlijk nog een pak duurder zijn. En de prijs stijging is normaal alles wordt duurder dus waarom zou dit anders zijn.

En als dunlop de band niet maakt zal er geen markt voor zijn.
Waarom een band maken als die verlies latend is. Dunlop is en blijft een bedrijf.

Als ze zo graag met dunlop rijden dan hadden ze eerst moeten zien of er een band voor is.

Dsmec is pracht kampioenschap voor een lagere prijs maar daar moet je ook de nadelen bij nemen.
Dit geldt voor elk kampioenschap je hebt voordelen maar ook altijd nadelen.

En voor 2010 weten we nog niets dus laten we gewoon afwachten.
En als ze dan toch op op dunlop rijden is het voor iedereen het zelfde.
Zowel voor grote teams als de kleine teams en dat is misschien nog het beste.

Belle
13-07-2009, 00:14
Persoonlijk vindt ik dat ze niet moeten klagen. Voor iedereen is het zelfde, als ze zo graag met michelin rijden dan hadden ze zich moeten inschrijven in BGTC.

Is dat niet wat kort door de bocht? :rolleyes:

BSOT
13-07-2009, 06:11
Hallo

Sommige teams zijn niet gelukkig met Dunlop banden(minderwaardig aan Michelin) , vooral porsche rijders. Mogen vaststellen tijdens 500 KM in Zolder.
Terug vrijgeven van keuze bandenmerk , zou een mooie oplossing zijn.
De bedoeling van een merk banden leverancier was =
Altijd banden op stock (niet gelukt met Dunlop ,vb = saker)
Goedkoper leveren (prijzen zijn niet gezakt , een heel stuk duurder geworden)
Betere service (niet gelukt , voor banden monteren met men nu betalen ,vroeger gratis door onderlinge concurrentie)

Met Vlaamse groeten:fight:

Beste Yokohama fan :)
Sommige teams = 1. Is niet gelukkig vanaf de eerste dag en zal dat ook nooit worden. Bijna gans België weet wie dit team is. Wat betreft Dunlop minderwaardig aan Michelin, lees eens wat meer boekskens en volg eens wat meer de europese en internationale uitslagen.
Terug vrijgeven vanbandenmerk zou voor jou inderdaad leuk meegenomen zijn he. Dan kan je weer enkele teams bedienen zonder een euro te hebben moeten investeren in de sport. En ik weet niet hoe het bij jou zit maar als ik niet weet wat ik tijdens een weekend allemaal moet meenemen van banden naar circuit, en vooral als ik niet weet wat ik allemaal moet bestellen in de fabriek, het er zeker niet goedkoper zal op worden.

Ik ben ook niet verplicht om voor elke wagen banden op stock te hebben.

Goedkoper leveren? En waarom zou dat dan moeten? Verschil in prijs tussen 2008 en 2009 is 6%.

Betere service? Weet je beste vriend. Ik kan ook alles erin tellen en dan van den hogen toren roepen dat wij een all inclusive prijs hebben. De reden waarom wij de montages eruit haalden is omdat veel kleinere teams, die de centjes niet hebben, graag hun montages nog zelf doen in hun ateliers en zo 11 euro per band sparen.

Dus altijd allemaal dat gelul van Dunlop duurder en Michelin beter, 'k begin er zo een beetje mijnen buik vanvol te krijgen. Het eerste klopt niet en het tweede nog veel minder. Ten derde is Dunlop de enige die in de autosport in België heeft willen investeren en staan jullie langs de kant als aasgieren te wachten en alles en nog wat te bekritiseren. In November kunt ge mee tenderen op 2 nieuwe kampioenschappen ;):)

fenixracing
13-07-2009, 10:59
Is dat niet wat kort door de bocht? :rolleyes:

persoonlijk vindt ik van niet.
Als je inschrijft dat dunlop sport max endurance cup heet, dan weet je opvoorhand al welke banden je krijgt.

Sommige mensen moeten altijd klagen. Dit geld het zelfde voor de BGTC.
Het is klein veld maar je krijgt nog prachtige races. En blijkbaar zijn er mensen die vergeten dat we in crisistijd zitten. En dat we daardoor een veel kleiner veld hebben.

Laten we het beste hopen voor 2010 en stoppen met klagen.
De meeste hebben wat ze wilde sro verdwijnt en krijgen 2 kampioenschappen en een open 24hr.
Dus is er geen reden om te klagen, Laten we de niewe promotors steunen waar we kunnen.

YMS
13-07-2009, 12:42
antwoord dunlop belux

1ste = mijn vrienden kies ik zelf.

2de = wanneer gaat de produktie datum van de band op band komen.
zodat we weten of we met nieuwe banden rijden of banden die ergens een paar jaar in magazijn versteend zijn.

3de = Goede commentaren in boekjes, wiens brood men eet ,wiens woord men spreekt.

Met Vlaamse groeten

RKG
13-07-2009, 12:47
Als ik mij goed herinner was er mid 2007 twijfel over het voortbestaan van de Endurance Cup. Ik denk dat Dunlop er mee heeft voorgezorgd dat dit kampioenschap nog bestaat. Ze zullen wel genoeg meegeïnvesteerd hebben in het kampioenschap, aangezien ze hun naam eraan verleend hebben. Daarom is het toch normaal dat de teams dan met die banden rijden.

BSOT
13-07-2009, 13:19
2de = wanneer gaat de produktie datum van de band op band komen.
zodat we weten of we met nieuwe banden rijden of banden die ergens een paar jaar in magazijn versteend zijn.

Wij hebben bijna geen stock (wegens niet te betalen). Voor elke race leveren ze vanuit UK de banden die we besteld hebben. Voor de rest ga ik hier niet veel woorden aan vuil maken en mag je mij zo altijd een versteende band brengen :) Op basis van de code die binnen in de band staat zal ik je dan perfect kunnen zeggen wanneer deze gemaakt is. Elke band is traceerbaar. Zeg me met welke wagen jullie rijden en ik laat er recht vanuit UK naar jullie komen. Wat mij betreft mogen ze nog warm zijn! Geen probleem hoor.

PS: de banden voor de Zolder Super Prix worden woensdag geleverd, donderdagmorgen ingeladen, vrijdagmorgen op circuit. Geef me 1 reden waarom ik stock zou aanleggen YMS.

3de = Goede commentaren in boekjes, wiens brood men eet ,wiens woord men spreekt.

Men kan er toch niet naast kijken hé, zijn toch feiten! Dunlop heeft veel van zijn achterstand tov Michelin ingehaald de laatste jaren.
PS: wees blij dat er gratis Dunlop boekskes zijn, zo blijf je toch nog van één en ander op de hoogte.

fenixracing
13-07-2009, 13:32
Kijk het is voor iedereen het zelfde in dsmec.
Je weet wat je krijgt (de banden bedoel ik) en als je niet tevreden bent ga je op een ander.
En waarom zou dunlop zo slecht zijn, denk je dat michelin geen banden in een magazijn heeft liggen.
Ik begrijp deze aanval niet op de dunlop band, slaat gewoon nergens op.
Heb je eindelijk iemand die investeer in de vlaamse autosport klagen we nog.
Als we zo door blijven doen ga niemand nog investeren.

ikke
13-07-2009, 18:18
Boenk der op..sommige zijn effectief bezig hun eigen vel te redden...
? Wat een rare vraag :) ik snap de point niet.

Wat iedereen vooral moet doen is zijn commentaar bewaren en wachten tot we met alles naar buiten komen. Jullie moeten zelf eens jullie eigen commentaren lezen, echt. De mensen achter de schermen weten heus wel met was ze bezig zijn hoor. Deze week tientallen telefoontjes na de persconferentie, het was alsof er iemand dood was. Geen DSMEC meer? Het zal MISSCHIEN niet meer zo heten, maar Dunlop Belgian GT of Dunlop Touring Car Series kan ook nog hé. Iedereen kletst maar wat uit zijnen nek en iedereen denkt alles te weten tot in de kleinste details. Den enen hoort daar iets, den anderen hoort daar iets, dit knopen ze in elkaar en dat sturen ze de wereld in.

Ik hoor en lees de wildste verhalen, knap allemaal dat dit kan zonder dat er hier iets voorbij komt. Er zijn zelfs journalisten die denken dat ze slimmer aan het worden zijn dan de paus en dat dan ook opelijk op het net gooien. Elk woord dat men vandaag kan opvangen is nieuws, of het nu gechecked is of niet, boenk op het internet.

Er zouden tientallen teams ontevreden zijn en niet willen rijden in 2010. Aha ... en met wat zijn ze dan niet tevreden? Hoe kun je nu ontevreden zijn als er nog niets is? ;) Ik denk dat sommige personen en journalisten nu vooral aan het vechten zijn voor hun plaatsje in 2010 en nu al de bui voelen hangen. Ik kon gelukkig van hieruit de persconferentie van vorige week live volgen (met dank een de journalist voor de live verbinding). Het was leuk om de vraagstelling van bepaalde te volgen. Op sommige momenten was het precies belangrijker op welke banden dat er ging gereden worden dan hoeveel wagens er aan de start gingen staan.

Seizoen 2009 is net over hafweg. Ik denk niet dat er ooit al zo vroeg gecommuniceerd geweest is over een een seizoen dat nog moet komen. En van 3 naar 2 kampioenschappen, is dat niet wat we allemaal riepen in koor?

Wel het is er! De 7 superweekends ook. 3 op Zolder, 3 op Franco + 1 buitenlandse. Iedereen tevreden toch. Alle type wagens kunnen rijden, niemand wordt uitgesloten, wat kan een mens nog meer verlangen.

Wou dit gewoon even kwijt.

Sir Kwietje
13-07-2009, 23:53
Het is slecht, het moet veranderen, en als het dan gaat verandere beginne ze al te sakkere voor er iets geweten is.
Go suck on your lolly...

Mark
17-07-2009, 21:15
Hallo

Sommige teams zijn niet gelukkig met Dunlop banden(minderwaardig aan Michelin) , vooral porsche rijders. Mogen vaststellen tijdens 500 KM in Zolder.
Terug vrijgeven van keuze bandenmerk , zou een mooie oplossing zijn.
De bedoeling van een merk banden leverancier was =
Altijd banden op stock (niet gelukt met Dunlop ,vb = saker)
Goedkoper leveren (prijzen zijn niet gezakt , een heel stuk duurder geworden)
Betere service (niet gelukt , voor banden monteren met men nu betalen ,vroeger gratis door onderlinge concurrentie)

Met Vlaamse groeten:fight:

Op De Paddock is er, mijn inziens, veel ruimte om je mening of standpunt te verkondigen. Dat kan een positief, realistisch of negatief standpunt punt. Geen enkel probleem, graag met een onderbouwing erbij en een naam onder het standpunt. Op die manier kun je wellicht iets bereiken of forceren.

Echter anoniem een bak kritiek spuien? Daar schieten wij, de lezers, De Paddock of wie dan ook niets mee op.

Als rasechte azijnpisser zal ik dan maar eens reageren op jou bericht. Zie graag je feedback :)

Betere service (niet gelukt , voor banden monteren met men nu betalen ,vroeger gratis door onderlinge concurrentie)


Betere service stat in jou beleving aan gratis! Heerlijk, alsof de goedkoopste oplossing altijd de beste is. In de meeste gevallen is dat waarschijnlijk de slechtste. Geen idee je wat je werkomgeving is maar ik heb nog enkele leuke voorbeelden voor in je petto (ergens aan de toog)

Gevonden in je profiel, deze niet werkende URL: http://www.yokohama-ms.be
Volgens mij de oorzaak waarom je op een dergelijke manier je antwoord hebt geschreven op dit forum.

Al met al, een laffe reactie. Graag zien we je weerwoord tegenmoet op dit forum. Wie A zegt, zegt ook B ;)

Mark
17-07-2009, 21:21
? Er zijn zelfs journalisten die denken dat ze slimmer aan het worden zijn dan de paus en dat dan ook opelijk op het net gooien. Elk woord dat men vandaag kan opvangen is nieuws, of het nu gechecked is of niet, boenk op het internet.


Kun je hiervoor een prijsvraag uitschrijven? Wedden dat ik alle prijzen ga winnen :D

Serieus, geef alle partijen de kans om hun "visie 2010 en verder" te ontwikkelen. Als liefhebber heb ik tenminste het gevoel dat er schot in de zaak zit om de Belgische autosport te redden en vanaf 2010 weer te bouwen aan een nieuwe toekomst. 2009 kunnen we afschrijven, gewoon uitzieken. Op naar 2010, op naar goede weekends waar je weer graag 2 dagen naar toe wil!

YMS
20-07-2009, 17:00
Antwoord Marc

Juiste website www.debcom.be/yokohama

Pas nu kunnen aanpassen , heel het weekend van do to za in Zolder, tent opzetten enz , aangezien DMSEC geen boxen kon gebruiken

En Marc ik stop mij niet weg , ben op circuit duidelijk herkenbaar met pet van advan (merknaam yokohama) en regenjas of hemd met Yokohama erop.(sommigen hierboven zien mij als een aasgier). En op mijn bestelwagen in koeien van letters DEBCOM.
Wie mij wil spreken , altijd welkom.

Groeten
JDB

BSOT
20-07-2009, 17:16
Antwoord Marc

Juiste website www.debcom.be/yokohama

Pas nu kunnen aanpassen , heel het weekend van do to za in Zolder, tent opzetten enz , aangezien DMSEC geen boxen kon gebruiken

En Marc ik stop mij niet weg , ben op circuit duidelijk herkenbaar met pet van advan (merknaam yokohama) en regenjas of hemd met Yokohama erop.(sommigen hierboven zien mij als een aasgier). En op mijn bestelwagen in koeien van letters DEBCOM.
Wie mij wil spreken , altijd welkom.

Groeten
JDB

Ik zie jou niet als een aasgier beste vriend, en ik wist perfect wie je was :)
Vind het juist laf en niet op zijn plaats dat je als concurrent iemands product afbreekt zonder dat je weet waarover je praat. Informeer je eerst, geef dan je commentaar, en in november steek je een beetje centen in een enveloppe en tender je mee voor de GT's en de Toerisme.

Zielig, eerst hier iemand gelijk maken met de grond en dan op Zolder gewoon handje wuiven als ben je de paus. Zulke manier van werken is meestal geen lang leven gegeven.

Is Debcom geen computerwinkel?

BSOT
20-07-2009, 17:18
En Marc ik stop mij niet weg , ben op circuit duidelijk herkenbaar met pet van advan (merknaam yokohama) en regenjas of hemd met Yokohama erop.(sommigen hierboven zien mij als een aasgier). En op mijn bestelwagen in koeien van letters DEBCOM.
Wie mij wil spreken , altijd welkom.

Zullen we dat in de toekomst misschien ook nog moeten verbieden ;) Werkt wel een beetje als een rode lap niet?

Drivejay
19-08-2009, 10:34
Is het eigenlijk al zeker dat er maar 1 kampioenschap gaat komen, en zoja, hoe zit het dan met wagens die dit jaar in de DSMEC toegelaten waren?
Gaan die dan automatisch in het nieuwe kampioenschap kunnen meedoen en het in dezelfde klassen moeten opnemen tegen de wagens die nu in de BGTC meerijden of worden alle reglementen volledig overhoop gegooid en komen er aparte klassen voor GT's die in de BGTC reden en GT's die in de DSMEC reden?

Thnx
J