PDA

View Full Version : GP F1 Monaco 2009


Jan
24-05-2009, 20:15
Net zoals bij ons was het ook in Monaco een schitterende zomerdag. De eerste 25% van de GP wist mij te boeien waarbij vooral Vettel, Massa en Rosberg het mooie weer maakten. De rest van de race was zo'n beetje business zoals we die in Monaco gewend zijn, inhalen is er niet echt bij tenzij er een voorligger zo vriendelijk is om het decor op te zoeken.
Brawn GP bevestigt nog maar eens, het sprookje blijft voorlopig duren. En ik vind het nog leuk ook, al begin ik me toch stilaan af te vragen hoe lang ik dat nog leuk zal vinden. We hebben dat al eens met ene Schumacher gehad in een niet zo ver verleden :rolleyes:
Opmerkelijk is ook de terugkeer van Ferrari in de voorste gelederen, terwijl BMW nog altijd niet het flesje toverdrank brouwsel anno 2009 heeft weten te vinden. En wat is er in godsnaam aan de hand met Toyota :confused:

Vermeldenswaard vind ik ook de 8ste stek van Bourdais, die kerel moet meestal onderdoen voor z'n teamgenoot en krijgt vaak bakken kritiek, maar vandaag wist hij toch maar 6 plaatsen naar voren te schuiven en hield hij op het einde mooi Fisichella achter zich. Hopelijk vind hij door deze prestatie z'n "draai" terug.

En op het einde bleek ook nog eens dat de GP van Monaco niet bepaald uitputtend was, Jenson Button liep in volledige uitrusting nog eens een flink stuk van de rechte lijn af tot bij prins Albert, neen, niet "zijn" prince Albert :+

Was ik de enige gek die met dit weer voor de buis hing?

Sennake
24-05-2009, 20:17
Was ik de enige gek die met dit weer voor de buis hing?

Dat wel ja, hoewel Guido en ik bij ons thuis zaten te kijken ben jij wel de enige gek die zat te kijken... :p

Guido
24-05-2009, 21:21
Dat wel ja, hoewel Guido en ik bij ons thuis zaten te kijken ben jij wel de enige gek die zat te kijken... :p

YES! Ik dacht het nooit meer zou gebeuren, maar bij deze ben IK officieel dus ontdaan van het label 'gek'. :D :D

Ik denk dat we Ferrari enkel maar deze koers vooraan gezien hebben. Monaco zowat het traagste circuit ter wereld, dus de aero telt er niet zo. Als ze in Turkije opnieuw voor het podium mee doen, mogen we zeggen dat ze de draad weer opgepakt hebben. Maar wat een afgang voor McLaren. Hamilton compleet onzichtbaar - draaide naar het eind toe wel goeie tijden - maar draaide zijn race al tijdens de qualifs vakkundig de nek om. Ging dan nog wat likken aan BMWs, beschadigde de neus en weg was enige hoop op wat dan ook. Zelfs Kovadinges, toch niet slecht geklasseerd op dat ogenblik, wist zijn race op een onbegrijpelijke manier in de vangrails te knallen - of zat daar één of andere meid...?

Massa continu op en zelfs wat over de limiet, terwijl Kimi derde werd maar leek totaal afwezig tijdens de ceremonie. En tja Toyota... zolang als ze niet eens gaan investeren in echt goeie piloten, zullen ze er wellicht nooit geraken. Glocki & Trull zijn over 1 ronde wellicht wel bloedsnel, maar missen toch de regelmaat om een race echt af te maken.

En zolang ze bij Renault en BMW niet van hun taartenschepneus af stappen, zullen we die niet echt vooraan gaan terugvinden. De Brawns zijn dan wel super goed, maar het is nu ook zo dat de anderen het hen niet echt moeilijk maken...

Dus, thumbs up voor Ross en co. Nu nog de bumper sticker en we zijn weer helemaal mee... :D :D

Guido
24-05-2009, 21:23
Dat wel ja, hoewel Guido en ik bij ons thuis zaten te kijken ben jij wel de enige gek die zat te kijken... :p


Eurhm, hij zat niet... hij hing... :D :+

smiley
24-05-2009, 21:26
Dat wel ja, hoewel Guido en ik bij ons thuis zaten te kijken ben jij wel de enige gek die zat te kijken... :pNeenee den deze heeft doe koers ook nog gezien.

Enkel het gevecht met de sukkelende Vettel was mooi om te zien, voor de rest een saaie grandprix. Wel spijtig dat hij het decor inging, dat heeft weer punten gekost in de gouden f1 :p

Ik denk dat het gewoon aan het circuit lag dat toyota niet mee kon, het is ook wel een heel apart circuit.
Ferrari was vorige race al in een goede vorm, nu ze ook nog de betrouwbaarheid hebben, kunnen ze nog beginnen te vechten met brawn en redbull, al is het kampioenchap wel zo goed als om zeep. Ook al zijn ferrari rijders terug vooraan te vinden , of gaan ze zelfs winnen, ook de brawns zullen vooraan mee blijven doen.

Sennake
24-05-2009, 21:51
Inderdaad: nu al kunnen we zeggen dat als Button voor de rest van het seizoen gewoon op safe voor een 2e of zelfs 3e plaats gaat, hij wereldkampioen gaat worden. Tenzij er ineens 1 rijder (en zijn wagen uiteraard) begint te schitteren dat het niet meer normaal is, zit Button vrij safe. En dat zit er niet echt aan te komen. Ferrari is wel op de goede weg, maar is nog lang niet toe aan "er met kop en nek bovenuit steken". En dat zal nodig zijn om nog wereldkampioen te worden, zeker als Button in de punten blijft finishen. En dat doet hij voorlopig perfect, want veel beter dan 5 op 6 is onmogelijk natuurlijk.

Guido
24-05-2009, 21:56
Inderdaad: nu al kunnen we zeggen dat als Button voor de rest van het seizoen gewoon op safe voor een 2e of zelfs 3e plaats gaat, hij wereldkampioen gaat worden. Tenzij er ineens 1 rijder (en zijn wagen uiteraard) begint te schitteren dat het niet meer normaal is, zit Button vrij safe. En dat zit er niet echt aan te komen. Ferrari is wel op de goede weg, maar is nog lang niet toe aan "er met kop en nek bovenuit steken". En dat zal nodig zijn om nog wereldkampioen te worden, zeker als Button in de punten blijft finishen. En dat doet hij voorlopig perfect, want veel beter dan 5 op 6 is onmogelijk natuurlijk.

Tja, ze zullen bij Ferrari wel moeten. Als ze willen dat hun dreigementen au serieux genomen gaan worden, kunnen ze maar beter vooraan mee doen en een bepalende factor zijn in het kampioenschap. Een team dat in de achterste gelederen meerijdt, heeft natuurlijk minder gewicht in de schaal te werpen. Als Force India zegt ermee te kappen, so what. Honda stapte eruit en niemand sprak over contractbreuk of wat dan ook...

Is het niet interessant op de baan, ernaast zoveel te meer. Zo lijkt het wel...

Jan
24-05-2009, 22:56
Eurhm, hij zat niet... hij hing... :D :+

As a matter of fact lag hij (ik dus) zelfs aan, zoals de Romeinen in de Asterix albums :eek:

Ferrari rules
25-05-2009, 13:17
Proficiat aan het Brawn team! (niet dat z mij hier nu gaan lezen , maar swat...) Button is op weg om voor het eerst wereldkampioen te worden.
Ik ben het wel niet eens met wat Guy zegt dat Button nu op save kan rijden. Ross heeft jenson vergeleken met ene michael en ik denk niet dat het in het bloed zit om voor de rest tevreden te zijn met wat punten. Een piloot wil grand-prix winnen en dat zal Jenson ook nog doen! Er bestaat ook nog iets van records en die zitten in iedere winnende piloot zijn hoofd! Voor de rest zie ik van geen enkel team een dreiging om Brawn te stoppen Dus het zou wel eens een saai seizoen kunnen worden en snel beslist zijn! Niet dat ik het Brawn niet toewens , maar heef mij maar een seizoen zoals vorig jaar. Beslissing in de laatse bocht van het seizoen!

gwyllion
25-05-2009, 15:18
Ik vraag mij trouwens af de persoon die bij Honda beslist heeft om uit F1 te stappen nog geen zelfmoord plannen heeft ;)

Sennake
25-05-2009, 17:06
Ik ben het wel niet eens met wat Guy zegt dat Button nu op save kan rijden.

Ik heb niet gezegd dat hij op safe moet rijden eh, en zeer zeker niet dat hij op safe gaat rijden, maar hij zou het kunnen; om maar te zeggen hoe groot het overwicht is van Brawn, enkele maanden na het oprichten van het team...

Sennake
25-05-2009, 17:06
Ik vraag mij trouwens af de persoon die bij Honda beslist heeft om uit F1 te stappen nog geen zelfmoord plannen heeft ;)

Bwa, ik denk niet dat het vervangen van de Honda motor door een Mercedes motor één van de alternatieve opties van Honda was hoor ;)

Dominique
25-05-2009, 18:21
YES! Ik dacht het nooit meer zou gebeuren, maar bij deze ben IK officieel dus ontdaan van het label 'gek'. :D :D

Don't push it ... :p
:saythat:

Guido
25-05-2009, 22:51
Er bestaat ook nog iets van records en die zitten in iedere winnende piloot zijn hoofd!

Awel, ik hoop van ganser harte dat er dit jaar al één van de Schumacher records sneuvelen: aantal gewonnen GPs tijdens 1 seizoen. Het zal wel niet, maar 'k zou het wel plezant vinden. Teveel records achter de naam van 1 man is immers niet zo plezant. ;)

Don't push it ... :p


Ela, ikke niet pushéren, ikke alleen maar lezen en interpretatie geven... :p