PDA

View Full Version : Total 24h van Spa 2009

Grig-O
28-05-2009, 21:22
Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in! ;)

Mark
28-05-2009, 23:19
Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.

Deze voorverkoop blijft niet beperkt tot ons land. Ook in Nederland, Duitsland en het Groothertogdom Luxemburg kan men tickets in voorverkoop kopen vanaf 15 juni in de Total tankstations.

Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten ;) )

GT2-R
28-05-2009, 23:40
Hehe, eindelijk heeft men het door bij Total.

Al met al ziet het er vriendelijk uit voor de betalende toeschouwers, nu nog hopen op een mooi veld van +40 wagens (mag best een berg GT3 tussen zitten ;) )

Ik hoop stiekem op de Audi-armada :drewl:.

Dries DS
29-05-2009, 04:16
Vandaag is er een perscommunique verspreid omtrent de 24h van Spa 2009.

Gelukkig knoopt men dit jaar opnieuw aan met de traditie: de start van de race zal gegeven worden aan de voet van de Raidillon, en niet voor de F1-stands, zoals dat vorig jaar het geval was. De teams zullen wel verspreid worden in zowel de endurance-pitlane als in de F1-pitlane.

Wat ook nieuw is dat we donderdagavond iets oplettender zullen moeten zijn tijdens de kwalificaties. Er is vanaf dit jaar immers geen kwalificatie meer op vrijdag, dit om de spanning op donderdag te vergroten.

Nu nog hopen op een sterk deelnemersveld, en ondanks de vele kwatongen op het internet heb ik er een goed oog in! ;)

Valt het jullie ook op dat er in die persbabbel nergens een woord gerept wordt over de parade, een evenement dat vorige jaren steevast een pak volk naar Spa lokte op woensdag? Ook op de timing is niets meer te bespeuren van die parade...

Thomaske
29-05-2009, 09:30
Goed gezien Dries.

Op de site van Spa zelf, heb ik ontdekt dat er tot de 21ste juli 'Les Francofolies de Spa' plaats vindt. Dus op dinsdagavond/nacht moet dat dan gedaan zijn en op woensdag moeten de wagens al in 't centrum staan?

Hmm.. lijkt me niet een makkelijke klus om alles zo snel op te ruimen. Dus, dit jaar geen parade?

marcel
29-05-2009, 12:01
over een testdag stond er ook niks in

JPMontoya
29-05-2009, 12:23
As you can see there will be no parade to the city centre this year and the drivers briefing will be held at the circuit.

More information will be sent soon.

In the meantime, should you have any queries, feel free to contact us.

Best regards,

Cyrille Taesch Wahlen

FIA GT Championship Manager

.....

A.J.
29-05-2009, 13:30
jammer, dat was één van de gezellige momenten van het weekend

Range Rover
29-05-2009, 17:03
over een testdag stond er ook niks in

Testdag is weggelaten wegens de huidige economische omstandigheden, om extra kosten te vermijden voor de teams.

Belle
29-05-2009, 21:30
Och, jammer dat er geen parade is! Dat was voor mij altijd de 'start' van de 24 uren en er hing altijd zo'n gezellig sfeertje in Spa. Vind ik toch wel een groot gemis...

En ook al geen testdag...damn...

Neo-242
30-05-2009, 00:22
Geen testdag? Nou dat is een serieuze afknapper!:mad:

Thinlane_T
09-06-2009, 21:38
Vorig jaar voor het eerst de parade mee kunnen maken, wat een geweldige ervaring was dat. Daarnaast mooi weer, gezellig sfeertje, GT wagens, wat wil je nog meer...

Ik mag hopen dat die ene keer niet de laatste keer is geweest.
Ik ben blij met dat de start/finish aan de endurance pitlane-kant plaatsvindt, ook al gaf vorig jaar La Source leuke actie in de eerste ronde.

Ik denk dat het gebruik van beide pitlanes indirect voor wat leuke situaties zal zorgen. De pitlane is dan immers erg lang wat een snelle pitstop voor banden tijdens twijfelachtige weercondities minder aantrekkelijk maakt.
De laatste uren van de race van vorig jaar was het continu banden wisselen. Hopelijk zie je dit jaar teams die langer op slicks of regenbanden blijven doorrijden.

Ik ben benieuwd wat komen gaat. Ik hoop dat met het wegnemen van de parade, de organisatie zo sociaal is om de presentatie van de wagens voor iedereen toegankelijk te maken.

Stiekem hoop ik toch nog op een parade...

TOM
13-06-2009, 07:44
Gevonden op autosport.be

Dit jaar zal de traditionele parade van de wagens van de Total 24 Hours niet georganiseerd worden.
« Omdat de Francofolies pas dinsdagavond eindigen, hebben de autoriteiten van Spa ons te kennen gegeven dat ze moeilijk de volgende dag de Parade kunnen ontvangen,» vertelt Olivier Devos, Manager bij RACE. «Toch zullen de liefhebbers de bolides en de piloten in een optimale context kunnen benaderen. Op woensdag 22 juli, van 15.00 uur tot 19.30 uur, krijgen ze gratis toegang tot de pits en kunnen ze de mecaniciens en piloten aan het werk zien bij het afstellen van hun wagens. Een signeersessie met de belangrijkste deelnemers zal in het hart van de paddock georganiseerd worden. Het publiek krijgt op de piste trouwens al een fameuze attractie te zien. Rond 17.30 uur zal het Saab Performance Team een eerste keer aantreden. Zij houden een laatste generale repetitie van hun show die ze zaterdag zullen uitvoeren. Een show die werkelijk adembenemend is.»

bill
14-06-2009, 19:17
Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?

bill
14-06-2009, 19:26
Ik had ergens gelezen dat het donderdag en vrijdag gratis inkom was.
Iemand misschien hier nog iets van gehoord?

De vraag mag weg,het staat bij op de poster.

Grig-O
15-06-2009, 11:35
Van de Poele ook dit jaar bij Maserati? Nee hoor!
"Les 24 Heures de Francorchamps, fin juillet, où il visera une sixième victoire. Et pas nécessairement avec Maserati... : "Je n'ai pas un bon feeling avec Michael Bartels cette année. C'est la dernière année des GT1, il songe à engager une troisième voiture. Ce n'est pas bon signe. Je suis actuellement en contact avec Wendlinger pour relever un autre chouette challenge et tenter d'imposer la Saleen K + K. Si Karl me dit vite O.K., je roulerai avec eux."

Die derde auto wordt dan waarschijnlijk een auto voor Vosse en Franchi...

Gèrre
15-06-2009, 15:09
Gaan we weer dezelfde toer op als Zolder vorig jaar waar hij ook 3 auto's aan de start liet komen... Ik vind het niet zo fair tov. andere teams die de middelen niet hebben om dit de doen, maar het mag dus klagen heeft geen zin.

GT2-R
15-06-2009, 16:32
Gaan we weer dezelfde toer op als Zolder vorig jaar waar hij ook 3 auto's aan de start liet komen... Ik vind het niet zo fair tov. andere teams die de middelen niet hebben om dit de doen, maar het mag dus klagen heeft geen zin.

Ze leverde vorig jaar hooguit extra data op voor Vitaphone. De extra wagen heeft in de race niet veel in de pap te brokken gehad...

Belle
15-06-2009, 16:37
Inderdaad, te weinig kilometers in de benen om vooraan te kunnen meestrijden.

Grig-O
15-06-2009, 18:26
Le Mans is afgelopen en nu dit: http://www.autosport.be/news/2009/06/15/MooiVolkInDe24UurVanSpa

Alleen nog Larbre en het feest is compleet...

Edit: er komt dit jaar blijkbaar ook een reuzerad in Spa... :gas: :p

GT2-R
15-06-2009, 20:08
Le Mans is afgelopen en nu dit: http://www.autosport.be/news/2009/06/15/MooiVolkInDe24UurVanSpa

Alleen nog Larbre en het feest is compleet...

Edit: er komt dit jaar blijkbaar ook een reuzerad in Spa... :gas: :p

Dat zou mooi zijn voor de nachtelijke fotookes :)!

Grig-O
18-06-2009, 13:47
De beide K+K Saleens rijden in Spa slechts met 3 piloten: Wendlinger-Sharp-VdPoele(?) op de ene auto, Lacko-Dominguez en waarschijnlijk een Brit op de tweede.

Endurance-info

Grig-O
19-06-2009, 22:53
James Watt Automotive zet in Spa z'n 997RSR (2008 update) in voor Paul Daniels en Oskar Slingerland. :)

Dailysportscar

Grig-O
20-06-2009, 23:42
Even een lijstje:

GT1
1. Maserati MC12: Bertolini-Bartels-Sarrazin-Negrao Vitaphone
2. Maserati MC12: Müller-Ramos-VdPoele-Lamy Vitaphone
3. Corvette C6.R: Longin-Ruffier-Soulet-... SRT
4. Corvette C6.R: Kumpen-Hezemans-Menten-Mollekens PK Racing
9. Corvette C6.R: Bernoldi-Streit-Bouvy-Franchi DKR
11. Saleen S7-R: Hines-Mowlem-Monfardini Full Speed Racing
14. Saleen S7-R: Wendlinger-Sharp-... K+K
17. Maserati MC12: Vosse-Rosenblad-Pierguidi-Lémeret Vitaphone
18. Saleen S7-R: Lacko-Dominguez-... K+K
19. Corvette C6-R: Maassen-Biagi-Beretta-... LAA
33. Aston Martin: ...-...-...-... JetAlliance
35. Nissan GT-R: Krumm-Turner-Davidson Nismo/Gigawave
40. Ford GT1: Leinders-Kuppens-De Doncker VDS Racing

GT2
50. Ferrari 430GT: Vilander-Bruni-...-... AFCorse
51. Ferrari 430GT: Barba-Cadei-Russo-... AFCorse
55. Ferrari 430GT: Mullen-Niarchos-...-... CRS Racing
56. Ferrari 430GT: Kirkaldy-Bell-...-... CRS Racing
59. Porsche 997RSR: Ashburn-Sugden-Ortelli-Bergmeister Trackspeed
60. Porsche 997RSR: Collard-Westbrook-Edwards-O'Young Prospeed
61. Porsche 997RSR: Van Splunteren-...-...-... Prospeed
76. Porsche 997RSR: Pilet-Long-Narac IMSA
77. Ferrari 430GT: Ruberti-Malucelli-Heyer-Romanini BMS Scuderia
80. Aston Martin V8: Makowiecki-Mücke-...-... Hexis Racing
97. Porsche 997RSR: Lucchini-Ragginger-Holzer-... Brixia Racing
°. Porsche 997RSR: Greensall-...-...-... Chad Racing
°. Porsche 997RSR: Daniels-Slingerland-... JWA

G2
°. Ginetta G50R: ...-...-...-... PMB Motorsport
°. Ginetta G50R: ...-...-...-... PMB Motorsport
117. Porsche 996GT2 Bi-Turbo: Kaufmann-Ulmann-Vannelet-... PMB Motorsport
°. Mosler MT900R: Kenis-De Keersmaecker-...-... G&A Racing
°. Ginetta G50R: ...-...-...-... KS Motorsport
°. Ginetta G50Z: Johnson-...-...-... Barwell Motorsport
°. Audi R8 LMS: Fässler-Moser-Margaritis-Hemroulle Phoenix
°. Aston Martin N24: ...-...-...-... Gentle Swiss Racing

GT3
°. Ford GT: Mutsch-Martin-Ickx-... Matech
°. Ford GT: ...-...-...-... Matech
°. Porsche 997 Cup S: De Lorenzi-Borghi-Naspetti-... GDL Racing
°. Porsche 997 Cup S: Häring-...-...-... Mühlner Motorsport
°. Porsche 997 Cup S: ...-...-...-... Mühlner Motorsport
°. Ferrari 430 GT3: ...-...-...-... G2 Racing
°. Lamborghini Gallardo: Leclerc-Tuchbant-...-... First Racing
°. Ascari KZ1-R: Jones-Jones-Jordan Preci-Spark
°. Corvette Z06: Lagniez-Alexander-...-... Red Racing
°. Porsche 997 Cup S: Lanik-...-...-... Prospeed Competition
°. BMW Alpina B6: ...-...-...-... Sport Garage
°. Ferrari 430 GT3: ...-...-...-... AS Events
°. Lamborghini Gallardo: ...-...-...-... Ruffier Racing
°. Porsche 997 Cup S: Greisch-Desbrueres-Kelders-Hélary First Motorsport

Rood: onzeker

'k Heb geprobeerd om m'n gezond verstand te volgen, maar als er iets niet klopt, zeg het dan maar ;)

Stranger
21-06-2009, 23:02
Phoenix Corvette zou een 100% no go zijn voor Spa.

Hexis Racing had volgens mij 6 races op de planning staan voor dit seizoen, waarvan Spa 24 er geen was.

Yves
22-06-2009, 00:26
Worden er eigenlijk nog dubbele punten vergeven? Ik meen ergens iets gelezen te hebben dat dat er voor dit jaar aan was, maar ik ben niet zeker.

Integra
22-06-2009, 08:33
Normaal gezien Edwards op de 60 ipv 61. :)

Thomaske
23-06-2009, 06:53
En Jos Menten op de PK Corvette!

Mvg

LamboFan
25-06-2009, 12:48
De lijst met potentiele deelnemers is mooi :), toch vind ik het jammer dat Matech niet met een GT1 Ford rijdt, maar met een GT3.

Er zal wel geen Lamborghini Murcielago aan de start komen (ik blijf duimen), jammer, IPB Spartak deed het vorig jaar goed, maar dat team is volgens mij failliet?

Zou mooi zijn als de rood geschreven in de lijst meedoen, dan hebben we een mooi veld :).

Thomaske
26-06-2009, 19:34
Het zou me verbazen dat De Keersmaecker bij G&A Racing zou rijden!

Mvg

Thomaske
26-06-2009, 19:34
PMB Motorsport zoekt nog twee piloten voor hun Ginetta.

Mvg

crosserke
26-06-2009, 19:41

Mvg

Ik vond het ook al raar dat De Keersmaecker niet op de bmw zat tijdens de laatste dsmec.Rijdt hij ook geen rallycross meer?Nu zie ik geregeld Kenis met de bmw rallycross rijden.

Grig-O
26-06-2009, 22:32

Mvg

Mij eerlijk gezegd ook, maar ik vond dit: http://www.jdkracing.be/Rallycross/Pers/Verslag2009.html

Geeft natuurlijk nog geen zekerheid, daarom zet ik hem maar in het rood...

Thomaske
27-06-2009, 22:14
De foto die je op de site ziet is van vorig seizoen.

De Keersmaecker en Kenis zijn uit elkaar gegaan als ik me niet vergis!

Mvg

Stranger
28-06-2009, 22:45
Ascari KZ1-R van de heren Jones, Jones en Jordan zal volgens informatie vanaf Spa dit weekend niet van de partij zijn in de 24U Spa.

Belle
30-06-2009, 23:56
Stéphane Ortelli zal ook aanwezig zijn tijdens de 24 uren van Spa:

J'ai une grande nouvelle à vous annoncer en exclusivité: je vais participer aux prochaines 24 Heures de Spa (25-26 juillet), l'une de mes courses préférées, dans une Porsche 997, en GT2.

Ce sera une Porsche de l'écurie anglaise TrackSpeed que je partagerai avec un Anglais, Tim Sugden et peut-être un pilote officiel Porsche, mais ce n'est pas encore sûr, alors chut ! Nous aurons aussi avec nous David Ashburn, le propriétaire du team, un gentleman driver qui voulait déjà me faire rouler à Oschersleben fin juin, mais ça n'avait pas pu se faire.

Meer hier te lezen:
http://www.stephaneortelli.net/

Grig-O
01-07-2009, 10:54
Vitaphone heeft z'n line-ups bekend gemaakt, VdPoele toch bij Vitaphone, Lémeret wss niet... (zie entry list op vorige pagina)

klopklop1
01-07-2009, 11:21
Stéphane Ortelli zal ook aanwezig zijn tijdens de 24 uren van Spa:

Meer hier te lezen:
http://www.stephaneortelli.net/

Ortelli zal op de Trackspeed porsche rijden samen met Tim Sugden en David Ashburn.

racing'72
01-07-2009, 13:56
Vitaphone heeft z'n line-ups bekend gemaakt, VdPoele toch bij Vitaphone, Lémeret wss niet... (zie entry list op vorige pagina)

Hoewel ik nooit een fan zal zijn van de MC-Hammers: snelle line-up voor de #1 en de #2:drewl:! Hopelijk niet te veel teamorders...

@Grig-O: je kan mss je "entry list" ook publiceren op E-Aforum, want je zal al gemerkt hebben dat onze zuiderburen ongeduldig worden door het uitblijven van de entry list op de officiële site;)

Grig-O
01-07-2009, 14:00
Hoewel ik nooit een fan zal zijn van de MC-Hammers: snelle line-up voor de #1 en de #2:drewl:! Hopelijk niet te veel teamorders...

@Grig-O: je kan mss je "entry list" ook publiceren op E-Aforum, want je zal al gemerkt hebben dat onze zuiderburen ongeduldig worden door het uitblijven van de entry list op de officiële site;)

Dat heb ik ook gedaan, hoor! ;) 'k Vind het wel raar dat iedereen dit jaar zeurt over het uitblijven van de entry list, die lijst wordt al jaren rond de 10de juli vrijgegeven... :)

RKG
01-07-2009, 17:25
is er eigenlijk nog een testdag, of is dat afgeschaft?

Grig-O
01-07-2009, 17:50
Nee, dit jaar niet omwille van de huidige economische crisis...

Brecht
01-07-2009, 18:18
Viel net in men mailbox:

Matech GT Racing Team will be participating at the 24 Hours of Spa with two Ford GT3 race cars this year – the team has announced it on Wednesday.

BRON: Matech Persbericht

Thomaske
02-07-2009, 21:49
Imsa Matmut met een Porsche 997 GT3 RSR voor Raymond Narac, Pat Long en Patrick Pilet.

Bron: autosport.be

Porsche zint op wraak!

Grig-O
02-07-2009, 23:02
Idd Thomas, met mss ook nog een Porsche voor Felbermayr... (autosport)
Weet je soms ook met hoeveel Porsches (GT2) Prospeed naar Spa komt?
Volgens Endurance-Info gaat Holzer naar Brixia en zet Porspeed naast de GT3 slechts één GT2 in...

GT2-R
03-07-2009, 00:27
Volgens Endurance-Info gaat Holzer naar Brixia en zet Porspeed naast de GT3 slechts één GT2 in...

Hopelijk zetten ze bij Prospeed terug zo'n briljante livery erop als vorig jaar! Het blijft trouwens stil in het Ferrari-kamp. Is al bekend wie er bij AF-Corse gaat bijkomen?

Bart.Vandecavey
03-07-2009, 09:55

Van Splunteren is bevestigd op een Porsche GT2 van Prospeed

Integra
03-07-2009, 10:11
Normaal gezien 2 Porsches voor Prospeed (?)

Collard - Westbrook - Edwards - (O' Young (?)) :60

61 : Van Splunteren (?) - ? - ?

Grig-O
03-07-2009, 10:16
Normaal gezien 2 Porsches voor Prospeed (?)

Collard - Westbrook - Edwards - (O' Young (?)) :60

61 : Van Splunteren (?) - ? - ?

Ok, dank je wel ;) Bij Ferrari is het inderdaad doodstil, het enige nieuws over Ferrari is dat Patrick Dempsey wss naar Spa komt, en ik vermoed dus in één van de Italiaanse bolides...

RKG
03-07-2009, 10:30
Ok, dank je wel ;) Bij Ferrari is het inderdaad doodstil, het enige nieuws over Ferrari is dat Patrick Dempsey wss naar Spa komt, en ik vermoed dus in één van de Italiaanse bolides...

Dus als iemand zijn vrouw/vriendin niet meer vindt, weet die aan welke box hij ze kan vinden ;)

Thinlane_T
03-07-2009, 15:51
Wellicht loop ik al wat vooruit, maar is er al wat nieuws gekomen vanuit het PK Racing kamp, wat zij gaan doen na Spa. Als ik me niet vergis is werd er aan het begin van het seizoen gemeld dat PK alleen budget had tot en met Spa.

Toch jammer dat vd Poele bij Maserati is gebleven. Ik had wel willen zien wat hij kan met de Saleen van K plus K. Ben overigens ook wel benieuwt wat het Brazilaanse team te bieden heeft.

Spa 24h wordt in iedergeval een weekendje met veel laag diep gebrul, gezien het aantal Saleens en Corvettes. Mjin glimlach wordt met de tijd groter...

Grig-O
03-07-2009, 18:24
PMB zou naar Spa komen met een Porsche Bi-Turbo en twee Ginetta's!
De rijders zal ik zo meteen in de entry list op pagina 2 zetten ;)

Fiagt.com

Grig-O
03-07-2009, 18:54
Nog meer (positief) nieuws; zie entry list... :gas:

Mark
04-07-2009, 15:47
Zojuist de livery gezien van de samba C6R van DKR in de Autosport, ziet er wel strak uit zeg.

Neo-242
04-07-2009, 15:53
Zojuist de livery gezien van de samba C6R van DKR in de Autosport, ziet er wel strak uit zeg.

Beelden?

Mark
04-07-2009, 16:16
Beelden?

Ff klooien in de tuin met een verrotte Blackberry ;)

http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14330&d=1246716937

Grig-O
04-07-2009, 17:07
Heb die afbeelding al ergens op het web zien staan, denk ik. Hopelijk komen er snel foto's van de Corvette, zal idd wel een pareltje worden. :)

Verder nog twee waarschijnlijke deelnemers: AS Events (Ferrari GT3) -net als vorig jaar- en Ruffier Racing met een Lambo Gallardo GT3. (Autosport.be)

Stranger
04-07-2009, 18:07
Dit is inderdaad de afbeelding die o.a. op fiagt.com, planetlemans.com en endurance-info.com stond.

Grig-O
04-07-2009, 19:19
'k Heb nog 2 vraagtekens staan ivm deze race: Christophe Bouchut en JMB Racing...

Neo-242
04-07-2009, 20:01
Inderdaad erg mooi in die Braziliaanse kleuren!:)

Grig-O
05-07-2009, 15:55
De beide K+K Saleens rijden in Spa slechts met 3 piloten: Wendlinger-Sharp-VdPoele(?) op de ene auto, Lacko-Dominguez en waarschijnlijk een Brit op de tweede.

Endurance-info

Even vergelijken:

-Nous devons trouver deux pilotes supplémentaires pour les 24 Heures de Spa et nous aimerions que l'un d'entre eux soit britannique (endurance-info)

-At the same time because of the length of the race we are preparing the completion of the both crews. We would welcome if one of the other pilots would be a Czech driver. (KplusKmotorsport.cz)

....Hopelijk snel nieuws over de Saleens, blijven toch potentiële winnaars (als alles heel blijft)..

Neo-242
09-07-2009, 10:13
Foto van de Braziliaanse 'Vette
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?size=11&key=8892&rnd=false

fiagt.com

Grig-O
09-07-2009, 20:07
First Motorsport (Porsche) en G&A (Mosler/BMW?) zijn zopas bevestigd via Autosport.be

Coach Ep
09-07-2009, 22:59
Volgens dailysportscar zet First Motorsport 2x een Porsche 997 GT3 Cup S in.

RKG
10-07-2009, 00:13
G&A was vandaag op Zolder aan het testen met de Mosler(De Keersmaecker en ik denk Smets), dus dat zou wel eens kunnen.

Grig-O
10-07-2009, 08:07
Een update van de lijst (Alles wat niet in het rood staat is min of meer officieel bevestigd, wat in het rood staat is onzeker of nog niet bevestigd. :) Zo krijg je volgens mij toch een duidelijker beeld):

GT1
1. Maserati MC12: Bertolini-Bartels-Sarrazin-Negrao Vitaphone
2. Maserati MC12: Müller-Ramos-VdPoele-Lamy Vitaphone
3. Corvette C6.R: Longin-Ruffier-Soulet-Gavin SRT
4. Corvette C6.R: Kumpen-Hezemans-Menten-Mollekens PK Racing
8. Corvette C6.R: Bernoldi-Streit-Bouvy-Maassen DKR
11. Saleen S7-R: Hines-VdZwaan-VdZwaan-Monfardini Full Speed Racing
14. Saleen S7-R: Wendlinger-Sharp-Lacko KplusK
33. Maserati MC12: Vosse-Rosenblad-Pierguidi-Lémeret Vitasystems
35. Nissan GT-R: Krumm-Turner-Davidson Nismo/Gigawave
40. Ford GT1: Leinders-Kuppens-De Doncker VDS Racing

GT2
50. Ferrari 430GT: Vilander-Bruni-Companq-Melo AFCorse
51. Ferrari 430GT: Barba-Cadei-Russo-Kaffer AFCorse
55. Ferrari 430GT: Mullen-Niarchos-Goodwin-Quaife CRS Racing
56. Ferrari 430GT: Kirkaldy-Bell-Kox-Garcia CRS Racing
59. Porsche 997RSR: Ashburn-Sugden-Ortelli-Bergmeister Trackspeed
60. Porsche 997RSR: Collard-Westbrook-Edwards-O'Young Prospeed
61. Porsche 997RSR: Van Splunteren-Machiels-Hommerson-Coronel Prospeed
76. Porsche 997RSR: Pilet-Long-Narac IMSA
77. Ferrari 430GT: Ruberti-Malucelli-Heyer-Romanini BMS Scuderia
78. Ferrari 430GT: ...-...-...-... BMS Scuderia
95. Ferrari 430GT: Case-Sbirrazuoli-Garofano Pecom Racing
97. Porsche 997RSR: Lucchini-Ragginger-Holzer Brixia Racing
99. Ferrari 430GT: Kutemann-Basso-Hartshorne JMB Racing

G2
110. Mosler MT900R: Kenis-De Keersmaecker-Smets-Schuybroek G&A Racing
111. Audi R8 LMS: Fässler-Moser-Margaritis-Basseng Phoenix
116. Porsche 997 Cup: Lichtner-Hoyer-Eckert-Rich-... JetAlliance Racing
117. Porsche 996GT2 Bi-Turbo: Kaufmann-Ulmann-Vannelet-... PMB Motorsport
118. Mosler MT900R: Villeneuve-Tung-Radermecker-De Sordi Gravity Racing
°. Ginetta G50R: Trembley-Nury-Lapierre-... PMB Motorsport

°. Porsche 997 Cup: ...-...-...-... Speedlover
°. Aston Martin N24: ...-...-...-... Gentle Swiss Racing

GT3
121. Ford GT: Mutsch-Martin-Hennerici-Wyss Matech
122. Ford GT: Negrao-Mattheis-Lunardi-Constantino Jr. Matech
123. Porsche 997 Cup S: ...-...-...-... Mühlner Motorsport
124. Porsche 997 Cup S: Häring-Konstantinou-Dürr-Bourdeaux Mühlner Motorsport
160. Porsche 997 Cup S: Brouard-Havette-Nozières-... Prospeed Competition
161. Porsche 997 Cup S: Lanik-Loix-...-... Prospeed Competition
145. Porsche 997 Cup S: Greisch-Desbrueres-Kelders-Hélary First Motorsport
174. BMW Alpina B6: Brandela-Lesoudier-Prignaud-Corbell Sport Garage
175. BMW Alpina B6: Hummel-Petit-...-... Sport Garage
°. Aston Martin DBRs9: Renard-Schroyen-Wauters-Van Hooydonck Barwell Motorsport
°. Ferrari 430 GT3: Cullen-Shovlin-Patterson-... Rosso Corsa

°. Ferrari 430 GT3: Barde-...-...-... AS Events
°. Lamborghini Gallardo: ...-...-...-... Ruffier Racing

Yves
10-07-2009, 10:46
Weet iemand zo of er op de campings bij Spa stroom aanwezig is?

guntha
10-07-2009, 11:50
Weet iemand zo of er op de campings bij Spa stroom aanwezig is?

natuurlijk, :D

Grig-O
10-07-2009, 12:06
Zitjes bij CRS zijn ingenomen, en hoe! :gas:

56: Kox/Garcia
55: Goodwin/Quaife

Stranger
10-07-2009, 22:14
Mühlner nu ook twee wagens bevestigd.

#123 - crew nog niet bekend
#124 - Jürgen Häring/Dimitrios Konstantinou/Achim Dürr/Rene Bourdeaux

http://www.planetlemans.com/2009/07/10/two-muhlner-porsche-to-start-the-spa-24-hours/

Coach Ep
10-07-2009, 23:53
Oliver Gavin completeert de bezetting van SRT!!:eek:
Tevens fabrieksondersteuning van Pratt & Miller voor de trouwe Corvette-klant Selleslagh wiens wagen verder nog wordt bestuurd door Longin, Ruffier (James) en Soulet.

bron: dailysportscar

Thomaske
11-07-2009, 11:31
Foutje

racing'72
11-07-2009, 12:35
Stond Vanina Ickx aanvankelijk niet bij de Ford GT van Matech?

Grig-O
11-07-2009, 12:46
Ja, die geruchten waren er inderdaad. Blijkbaar rijdt ze bij een ander team (of helemaal niet?)

Viper GTS-R***
11-07-2009, 19:27
Nu toch ook een opdoffer na al dat mooie nieuws:

Volgens autosport.be is de deelname van de Luc Alphand Corvette niet meer zeker aangezien het team nog steeds in financiële problemen zit...

Grig-O
12-07-2009, 00:18
Nu toch ook een opdoffer na al dat mooie nieuws:

Volgens autosport.be is de deelname van de Luc Alphand Corvette niet meer zeker aangezien het team nog steeds in financiële problemen zit...

En dan denk ik aan de uitspraak van Alex Agnew he... God is toch ne komiek? :(

Ma bon, 't is nog niet zeker, mss is het gewoon kwestie van Christophe Pillon op de wagen te zetten ofzo.. :rolleyes: Fingers crossed!

Grig-O
12-07-2009, 16:14
Speedlover komt met een Porsche 997 Cup, over de rijders is niets geweten, alleen dat het geen Belgen zullen zijn.

Fonne
12-07-2009, 23:26
Ortelli en Bergmeister versterken Trackspeed Porsche.
Bron:racexpress

Grig-O
13-07-2009, 20:51
ART Grand Prix zet in Spa 4x een F3 in voor Tambay, Bottas, Bianchi en Guttierez... Er zullen een 30-tal F3's rijden Spa, niet slecht toch? ;)

Ook kwam het nieuws dat AF Corse 1 (of 2?) Maserati GT4 laat rijden in Spa, voor Casè en Sbirrazuoli. Samen met de Dutch GT4 rijden er wss een kleine 40 auto's, ziet er ook goed uit vind ik. ;)

RKG
13-07-2009, 21:49
Aston Martin DBRS9 GT3(belgian GT exemplaar) voor Van Hooydonk, Koen Wauters, Renard en Schroyen.

www.autosport.be

Thinlane_T
14-07-2009, 10:29
Geweldig! Voor het eerst sinds 2006 weer een DBRS9 die mee rijdt in de 24 uren van Spa.

Weet toevallig iemand wanneer de deadline is voor aanmelding van de deelnemers bij de 24 uren? Aangezien er nog geen conceptuele of definitieve deelnemerslijst is gepubliceerd.

Bart.Vandecavey
14-07-2009, 12:28
Geweldig! Voor het eerst sinds 2006 weer een DBRS9 die mee rijdt in de 24 uren van Spa.

Ik vind dat niet echt een goede keuze van auto.

Stranger
14-07-2009, 19:16
Verklaar u nader ;-)

Coach Ep
14-07-2009, 23:24
Villeneuve joins Gravity Racing International at Spa

Martin Short this evening confirmed to dsc that none other than Jacques Villeneuve will make his debut in the Spa 24 Hours aboard a G3 class Gravity Racing International Mosler MT900R.

For the 24 Hours Villeneuve will be joined by Vincent Radermecker, GP2 and A1GP racer Ho-Pin Tung and Loris de Sordi.

Aldus dailysportscar.com

marcel
15-07-2009, 00:20
Verklaar u nader ;-)

DBRS9 = GT3 = gebouwd voor wedstrijdjes van 1 uur = niet geschikt voor een wedstrijd van 24u

Brecht
15-07-2009, 02:43
Gaat Exqi de 24 uren uitzenden? En waar kan ik live timing vinden voor de trainingen en de race?

Stranger
15-07-2009, 02:46
http://www.mstworld.com/msportrounds.aspx?year=2009&series=GT ?

Bart.Vandecavey
15-07-2009, 09:38
Aldus dailysportscar.com

Dit weekend liep er in Spa iemand rond met een vestje van Seat die verduiveld goed op Villeneuve leek. Klein manneke trouwens...

Grig-O
16-07-2009, 16:54
Volgens mij gaan we nog rare dingen zien, nu de GT3's met betere banden rijden dan de GT2's. De Audi komt meer dan wss in GT1(2010)-spec*., maar met dat beter rubber zouden ze wel eens sneller kunnen zijn dan verwacht... :champagne:

* Minder gewicht en meer vermogen dan op de Ring

AlainH
17-07-2009, 22:27
Volgens mij gaan we nog rare dingen zien, nu de GT3's met betere banden rijden dan de GT2's. De Audi komt meer dan wss in GT1(2010)-spec*., maar met dat beter rubber zouden ze wel eens sneller kunnen zijn dan verwacht... :champagne:

* Minder gewicht en meer vermogen dan op de Ring

De Audi rijdt in G2 en zal je niet mogen vergelijken met de Ford GT en de Nissan GT-R... Die 2 laatste zullen de enige wagens zijn in 2010-spec.

Grig-O
17-07-2009, 22:45
KplusK forfait... Hoera.. :(:frusty:

Stranger
17-07-2009, 23:43
Tja...

Maar de 2e PMB entry is inmiddels terug op de lijst, nu ook als Porsche 996 Bi-Turbo (GT2-R)

LamboFan
18-07-2009, 01:11

D'r blijft niet veel GT1 geweld over :(
Ik vind het van KplusK wel erg tegenvallen :mad: .........mja HUP Hezemans HUP :)

racing'72
18-07-2009, 09:46

Dit is volgens mij een gevolg van het nieuwe puntensysteem: er zijn geen punten meer te verdienen na 6 en 12 uur. En bij KplusK weten ze maar al te best dat de kans zeer klein is dat ze na 24 uur nog veel punten zullen scoren...

Stranger
18-07-2009, 09:59
En op wiens verzoek is die puntentelling aangepast?

Grig-O
18-07-2009, 13:13
Inderdaad. Om even Joost Custers te citeren (autosport.be): "Het team haalt drogredenen aan als de enkele punten en het feit dat er extra wagens in Spa in GT1 zouden starten. De teams hebben tijdens een rondvraag in Argentinië afgelopen jaar zelf op enkele punten aangestuurd en extra deelnemers zien we ieder jaar."

En dan nog dit: "Wendlinger reageerde op zijn eigen website overigens behoorlijk verbolgen."
Je zou voor minder. Ik kijk al uit naar volgend jaar.

S. Claeys
18-07-2009, 18:17
GT3

In the Porsche 911 GT3 Cup S with start number #161 we have Markus Palttala (Fin), Oskar Slingerland (NL), David Loix (Bel) and Niki Lanik (Aus)

Bron; Fanpagina Facebook Niki Lanik

Steve
21-07-2009, 20:39
Weet er iemand hoeveel het kost om enkel de vrijdag te gaan?

Belle
21-07-2009, 20:53
Donderdag en vrijdag is het gratis toegang, Steve.

Steve
21-07-2009, 21:07
Zeker? Zou mij verwonderen dat je de vrijdag gratis naar 4 of 5 races kan gaan kijken...?

Belle
21-07-2009, 21:12
Zeker? Zou mij verwonderen dat je de vrijdag gratis naar 4 of 5 races kan gaan kijken...?

Ik heb dit toch in meerdere persberichten gelezen. Deze komt uit ééntje van Eric Van de Poele (bron: autosport.be)

De toegang tot het circuit is bovendien ook donderdag en vrijdag volledig gratis. De kwalificaties voor de Total 24 Hours of Spa, zijn trouwens volledig gepland op donderdagavond.(meegedeeld)

Steve
21-07-2009, 21:14
Ik heb dit toch in meerdere persberichten gelezen. Deze komt uit ééntje van Eric Van de Poele (bron: autosport.be)

Ok, thanks!

Neo-242
21-07-2009, 22:09
Het staat zelfs op de officiële poster van de 24u:
http://www.total24hours.com/24h/images/poster.jpg

"Free Access Thursday & Friday"

Thinlane_T
22-07-2009, 00:21
Zijn er nog mensen die van de Club 24h mogelijkheid gebruik gaan maken?

racing'72
22-07-2009, 08:44
Leuk: de Corvettes staan in de "endurance" pitlane. Nu enkel hopen dat de terrassen erboven ook open zijn voor het normale publiek. Blijft mijn favoriete plek tijdens de nacht...

joost
22-07-2009, 09:22
alle gratis uitleg:

Total 24 Hours of Spa – 25-26 juli 2009
Drie dagen gratis naar het mooiste circuit ter wereld
Gedurende vijf dagen trekt de populairste Belgische uithoudingsrace duizenden toeschouwers. Van woensdag tot vrijdag kan het publiek gratis naar het circuit van Francorchamps, om er een steeds groeiend spektakel ter plaatse bij te wonen.
De editie 2009 van de Total 24 Hours of Spa 2009 begint officieel op 22 juli. Sinds het begin van de week zijn de bijna veertig ingeschreven teams al bezig met de opbouw van hun installaties, sommige daarvan zouden zelfs niet misstaan in een Formule 1-paddock.
Deze woensdag zullen de rijders, mecaniciens en teammanagers voor het grootste deel van de dag zoet zijn met de technische en administratieve controles. Een buitenkansje voor de fans van de wedstrijd, liefhebbers van GT-bolides en andere supporters, want het publiek kan gratis in de paddock. Tussen 16u30 en 19u30 kan het publiek zelfs de stands en de pitlane bezoeken. Tussen 16u30 en 17u30 delen de rijders, elk voor hun pitbox, ook handtekeningen uit. En op woensdagavond laten de rijders van het Saab Performance Team een eerste keer hun kunnen zien. Spektakel gegarandeerd!
Een gevulde donderdag
Op donderdag wordt het al vanaf de ochtendlijke uren helemaal ernst. Tussen 9u45 en 11u45 werken de deelnemers aan de Total 24 Hours of Spa 2009 de vrije trainingen af. In de namiddag wordt er tussen 14u35 en 16u05 een pre-kwalificatiesessie afgewerkt. Na dit anderhalf uur is men best helemaal klaar voor de eerste kwalificatiesessie, die geprogrammeerd staat tussen 19u30 en 20u30. Een uur lang spanning, waarin elke rijder het beste van zichzelf zal geven om te trachten zijn wagen een zo goed mogelijke startpositie te bezorgen.
Na een pauze van 45 minuten – kwestie van de afstellingen nog wat verder te verfijnen, de eerste problemen op te lossen of de sleepwagens de gelegenheid te geven de gestrande bolides terug naar de pitlane te brengen – is het tijd voor de eerste van twee avondlijke sessies.
Voor publiek op de tribunes valt het spektakel echter niet stil: het Saab Performance Team zal in de pauze een nieuwe demonstratie van hun kunnen geven.
Tussen 21u45 en 22u30 en tussen 22u45 en 23u30 kunnen de toeschouwers de magie van de nachtelijke kwalificaties op het mooiste circuit ter wereld beleven. Voor de teams die gedurende de eerste sessie pech hadden wordt het zaak om een scheve situatie recht te zetten en in het licht van schijnwerpers een degelijke chrono neer te zetten. Dit jaar is er geen kwalificatiesessie meer op vrijdag, alle inspanningen moeten dus op donderdag worden geleverd. Om maar te zeggen dat er heel wat te gebeuren staat!
Vrijdag: plaats voor de nevenwedstrijden
Op vrijdag krijgen de teams van de Total 24 Hours of Spa 2009 de gelegenheid om hun bolides te demonteren, controleren en verifiëren, met het zicht op de warm-up van zaterdagochtend.
De Ardense omloop wordt op vrijdag immers de hele dag gereserveerd voor de nevenwedstrijden. Cooper Tires F3 International Series, Formul’Academy Euro Series, GT4 European Cup/Dutch GT4 Championship en Lamborghini Blancpain Super Trofeo zullen tot 18 uur het spektakel verzorgen. Bij de eenzitters kunnen de sterren van morgen worden bewonderd, bij de GT-races zijn zoals steeds schitterende wagens te zien.
De dag wordt tussen 18u15 en 18u55 afgesloten door de RACB GT Parade, waarbij ettelijke straatversies van de Grand Tourisme-wagens over het amper afgekoelde asfalt van Francorchamps zullen scheuren.
Kortom, er zijn heel wat redenen om vanaf woensdag naar Francorchamps te trekken om gratis de eerste schermutselingen van de Total 24 Hours of Spa 2009 bij te wonen.

Steve
22-07-2009, 10:53
Nog èèn vraag, zullen de standjes in de paddock en er buiten er al staan op vrijdag?

guntha
22-07-2009, 10:59
Ik heb kaarten gekocht van 15€ ik vraag me nu infeite af weer ge niet en wel moogt komen daarbij. Er staat overall tribune gratis, dus dan zouden die inbegrepen zijn bij deze kaarten? Alleen de paddock waar de camions staan dan niet?

Speed997
22-07-2009, 18:03
Ik heb kaarten gekocht van 15€ ik vraag me nu infeite af weer ge niet en wel moogt komen daarbij. Er staat overall tribune gratis, dus dan zouden die inbegrepen zijn bij deze kaarten? Alleen de paddock waar de camions staan dan niet?

Tribunes zullen inderdaad gratis en bereikbaar zijn. De paddock waar de vrachtwagens staan en de pitboxen kan je met deze kaart niet van nabij bekijken.
Het circuit zelf kan je natuurlijk ook niet op :):):)

Speed997
22-07-2009, 18:10
Tribunes zullen inderdaad gratis en bereikbaar zijn. De paddock waar de vrachtwagens staan en de pitboxen kan je met deze kaart niet van nabij bekijken.
Het circuit zelf kan je natuurlijk ook niet op :):):)

en op de terrassen boven de pitboxen zal het ook niet lukken

Pegasus
22-07-2009, 19:57
Zijn er nog mensen die van de Club 24h mogelijkheid gebruik gaan maken?

Ik heb me daarvoor ingeschreven want heb een toegangskaart + paddock besteld bij ticketnet.

Mark
22-07-2009, 23:23
Zojuist besloten, we gaan morgen BBQ'en in Rivage! Wat kan het leven toch slecht zijn :)

Einde middag richting Spa en dan genieten van de laatste maal echte GT1's op Spa. Bring it on!

Integra
23-07-2009, 09:59
Einde middag richting Spa en dan genieten van de laatste maal echte GT1's op Spa. Bring it on!
Zonde van de macabere opkomst. :( Nu is het een Corvette-Maserati-trophy.

Anyhow, laten we er toch maar van genieten, want de next-gen GT1's zien er maar schraal uit.

Neo-242
23-07-2009, 11:13
Dan ben ik de enige die de nieuwe GT1's niet louter met slecht gevoel bekijkt? Van mij mag er wel een frisse wind waaien. Hoeveel jaren zien we nu al Maserati's, Corvette's, Astons & Saleens? Feit is dat er totaal geen nieuwe wagens bijkomen in het huidige GT1. Koenigsegg, Gumpert, enz... allemaal mooie vooruitzichten waar uiteindelijke niets concreets is van gekomen.

En dit noem ik nu niet meteen "schraal"
http://pix.crash.net/motorsport/360/AU484501.jpg

Jakke.be
23-07-2009, 14:12
Dan ben ik de enige die de nieuwe GT1's niet louter met slecht gevoel bekijkt? Van mij mag er wel een frisse wind waaien.

Nee hoor, we zijn met twee.
Die frisse wind waarvan je spreekt? Inderdaad, hoog tijd.
Niettegenstaande ik nog steeds kan genieten van de Astons en de Vettes...

HaCo
23-07-2009, 16:13
Ik kijk er ook naar uit!

HaCo
23-07-2009, 16:19
Hoe gaan de kwalificaties in zijn werk? GT3 / GT2 en GT1 gescheiden?

Pegasus
23-07-2009, 19:53
En dit noem ik nu niet meteen "schraal"
http://pix.crash.net/motorsport/360/AU484501.jpg

Ik heb hem nog niet zien rijden, maar die Ford GT ziet er echt schitterend uit! :drewl:

Het is best leuk dat er wat nieuwe merken komen opdraven. Na een tijd zal het niveau van de nieuwe GT1's ook wel stijgen.
Het zou trouwens tijd worden dat de Maserati MC12 verdwijnt (prototype after all...). De Aston Martin DBR9 zien we nog nauwelijks en de Saleen is ook niet meer van de jongste. De enige die ik echt zal missen is de Corvette C6R...

Dus kijk ik uit naar zaterdag om voor een laatste keer naar de P&M V8's te gaan luisteren :cool:

Mark
24-07-2009, 00:58
Hoe gaan de kwalificaties in zijn werk? GT3 / GT2 en GT1 gescheiden?

Alles door elkaar.

Echt genieten heb ik helaas niet kunnen doen van de GT1's. Er was een beetje regen op Spa :) Rijden was onmogelijk in Q1 na een paar minuten droog weer. In Q2 was de baan nog nat en waren er veel stints van 3 rondjes. Q3 zal wel niet druk zijn geweest. De Ford en Nissan waren in real life best te pruimen, eigenlijk niks mis mee.

Wat betreft de deelnemers? Voor aanvang 39 stuks, PMB heb ik niet voorbij zien komen.......het schijnt daar te rommelen maar dat mag geen verrassing zijn lijkt me zo ;)

Neo-242
24-07-2009, 11:27
Erg weinig deelnemers inderdaad, en een kwalificatie voor niets. Bij momenten stroomde het water door de pits & baan. De nieuwe GT1's Ford GT & Nissan vielen me erg mee. Geluid & looks te over. Hopelijk kunnen ze de 24uren vol maken.

MarcelT
24-07-2009, 13:16
Zo nat zijn m'n schoenen geloof ik al lang niet meer geweest. Wat een water! In sommige tunnels stond er ook een paar cm, dat hielp maar weinig.

PMB heb ik ook niet zien rijden inderdaad - maar wat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat toen ik om ca. 19.30 aankwam, ik ook een PMB Porsche op een trailer richting paddock zag gaan. Ook heb ik nog wat mensen met PMB-kleding gezien... Jammer, die 996 GT2 is altijd een van m'n favorieten geweest om te zien en horen.

racing'72
24-07-2009, 14:01
Weet er iemand iets meer over PMB? Zou wel erg zijn voor de piloten, en vooral voor JCPerrin die gisteren nog van Canada overvloog....

serge
24-07-2009, 18:02
Worden de 24h ergens uitgezonden?
Ik dacht mij te herinneren dat vorig jaar de 24h op Eurosport te zien waren.

Serge

HaCo
24-07-2009, 18:19
Zo nat zijn m'n schoenen geloof ik al lang niet meer geweest. Wat een water! In sommige tunnels stond er ook een paar cm, dat hielp maar weinig.

PMB heb ik ook niet zien rijden inderdaad - maar wat ik vreemd vind aan dit verhaal is dat toen ik om ca. 19.30 aankwam, ik ook een PMB Porsche op een trailer richting paddock zag gaan. Ook heb ik nog wat mensen met PMB-kleding gezien... Jammer, die 996 GT2 is altijd een van m'n favorieten geweest om te zien en horen.
Welk nummer heeft die Porsche? Ik reed gisteren naar de quals en was maar net op tijd daar, een 40-tal km voor het circuit zag ik een Porsche op een remorque ook richting circuit gaan. (kon natuurlijk niet volgen met mijne Ford :p )

MarcelT
24-07-2009, 22:24
Het nummer weet ik zo gauw even niet meer, maar het lijkt erop dat we 'm toch nog kunnen gaan zien in de race. Vandaag werd de auto door de paddock gesleept (naar keuring ofzo?), de tent en mensen van PMB waren er nog steeds, en ook volgens Dailysportscar zouden de problemen zijn opgelost.
Aangezien ze op dit punt nog steeds daar zijn, neem ik toch ook aan dat dat betekent dat ze nog zijn toegelaten tot de race?

Het blijft vreemd, maar ik vind het prima :)

Mark
24-07-2009, 23:01
Geen idee wat jullie van de site van de 24 uur vinden maar ik vind het een draak. De uitslagen zijn terug te vinden in onhandige pdf-documenten met teveel info.

Voor de mensen die gewoon een simpel lijstje willen zien: http://www.mstworld.com/msportevent.aspx?eventid=90024&circuitid=41&series=GT&venue=Belgium&circuit=Spa-Francorchamps

Neo-242
24-07-2009, 23:24
Ik vind die flash-animatie een draak. Wachten tot een paar mega-bytes binnen zijn vooraleer je kan navigeren in de site:fight:

Razornord
24-07-2009, 23:27
Op onderstaande site kunnen livebeelden bekeken worden en daar staat ook de link naar de mstworld-site.

http://www.gt1live.tv/

fordje
25-07-2009, 11:59
Worden de 24h ergens uitgezonden?
Ik dacht mij te herinneren dat vorig jaar de 24h op Eurosport te zien waren.

Serge

Kijk eens naar dit nieuwsbericht op Racingworld (http://www.racingworld.be/nieuws/6392/Exqi-Sport-brengt-24-uur-van-Spa-live-op-de-buis!.html). Goed nieuws dus voor digitale Telenet-kijkers.

Jakke.be
25-07-2009, 15:39
Kijk eens naar dit nieuwsbericht op Racingworld (http://www.racingworld.be/nieuws/6392/Exqi-Sport-brengt-24-uur-van-Spa-live-op-de-buis!.html). Goed nieuws dus voor digitale Telenet-kijkers.

Slecht nieuws dus voor niet-digitale kijkers...:frusty:
Maar de site gt1live.tv :worship: maakt dan weer veel goed hé !

Jakke.be
25-07-2009, 16:39
Tijdens het eerste half uur van de wedstrijd valt me op dat de kanshebbers voor de overwinning rijden alsof het een sprintkoers is!! Tis te hopen dat ze elkander er niet vroegtijdig uitrijden...
Spannend wedstrijdbegin alleszins! :champagne:
En ondertussen worden de paraplu's bovengehaald!

Neo-242
25-07-2009, 16:47
Sensatie in het eerste uur wedstrijd! Inderdaad gevecht alsof het sprintkoers is, maar dat is al heel wat jaren zo...

Gavin strekt zijn vleugels uit in onze Ardennen, indrukwekkend!!:applaus:

Luuk S
25-07-2009, 18:23
was efkes eten aan het maken, zie nu geel

watskeburt?

Mark
25-07-2009, 18:39
DKR Vette is een nu een pakketje schroot geworden.

HaCo
25-07-2009, 19:38
Ben pas van nu aan het volgen wegens andere verplichtingen, korte samenvatting? Waar kan je de stand overzichtelijk volgen?

HaCo
25-07-2009, 19:54
Jammer van de Ford GT van VDS Racing :(

De Audi R8 LMS gaat ook wel goed!

Neo-242
25-07-2009, 20:03
Villeneuve er ook weer af in de regen daarstraks en uit de race. Die man heeft sinds zijn F1-titel nooit nog wat indrukwekkends laten zien:cool:

HaCo
25-07-2009, 20:33
Toch sterk dat die slicks nu al zo goed functioneren...

HaCo
25-07-2009, 20:37
Jiha, beestig van Menten!!! (op slicks??)

HaCo
25-07-2009, 20:39
1.5u aan het zien en al 3 verschillende leiders... :D

Ze mogen de Nissan GT-R wat meer tonen!

Neo-242
25-07-2009, 20:45
Menten gaat inderdaad even te keer zeg, 2:30, nu ook een 2:30 voor Soulet in de andere Corvette. Zouden de Maserati's meer afgesteld staan voor regen?

HaCo
25-07-2009, 21:35
Nu kan je nergens meer volgen?

HaCo
26-07-2009, 08:38
't Is er nog steeds spannend. Opnieuw een nieuwe leider... :) gap is 21sec :D

senna's kingdom
26-07-2009, 08:45
ik krijg op gt1live niets te zien

HaCo
26-07-2009, 08:52
ik krijg op gt1live niets te zien

Ik denk dat ze binnen 10mins beginnen, hoop het alvast.

HaCo
26-07-2009, 08:58
Correctie, het zal nog een uur duren vrees ik: GMT time op dit ogenblik is bijna 7Hr00 en het begint terug van 8Hr00.

Integra
26-07-2009, 08:58
Ik denk dat ze binnen 10mins beginnen, hoop het alvast.
Nee, 8:00 GMT dus 10:00 voor ons.

Mark
26-07-2009, 10:52
Wel een strakke prestatie van Phoenix met de Audi, ze liggen nu P3 algemeen! Misschien wel niet zo positief voor de overige GT1/GT2 wagens/teams.

smiley
26-07-2009, 11:10
Wel een strakke prestatie van Phoenix met de Audi, ze liggen nu P3 algemeen!:worship: Gewoonweg een schitterende prestatie !
Te hopen kunnen ze het volhouden :gas:

HaCo
26-07-2009, 11:39
Ja, zeer knap. Vraag me af wat er met de Nissan GT-R gebeurde, want die reden de hele tijd dichtbij.

HaCo
26-07-2009, 12:27
#3 Corvette in trouble?

HaCo
26-07-2009, 13:08
Misschien niet lang, maar de Audi rijdt nu in 2e positie!!!

Pegasus
26-07-2009, 13:28
Misschien niet lang, maar de Audi rijdt nu in 2e positie!!!

Erg sterk inderdaad. De Maserati is er ondertussen voorbij en het ziet er voor het ogenblik niet naar uit dat de #3 Corvette er nog gaat in de buurt komen, dus een podium zit er in!

senna's kingdom
26-07-2009, 15:52
Ja, zeer knap. Vraag me af wat er met de Nissan GT-R gebeurde, want die reden de hele tijd dichtbij.

Misfires.
Wat met de Corvette 3?

Gèrre
26-07-2009, 16:14
PeKaracing heeft de 24u gewonnen, proficiat aan Kumpen, Hezemans, Menten en Mollekens !

oveRRide
26-07-2009, 16:25
Fantastische overwinning voor PK.

Dit jaar was de spannendste 24h in jaren ... ben benieuwd voor volgend jaar met de nieuwe formule.

Pegasus
26-07-2009, 16:28
Schitterende race, hopelijk volgend jaar meer van dat!

Een van de foto's van gisterenavond. Het blijft de moeite daar onderaand de Raidillon in het donker!

http://users.skynet.be/fox1/spa3.jpg

Meer op: http://npeeters.wordpress.com/

Neo-242
26-07-2009, 20:06
Jammer dat SRT niet heeft kunnen winnen. Gavin was zonder twijfel de man van deze editie. Prachtprestatie van de Audi R8!!:applaus:

Grig-O
26-07-2009, 22:35
2009 was een heroïsche editie, nooit gezien vind ik dit... :applaus:

Even de pluspunten:

- De schitterende strijd voor de overwinning; du jamais vu...
- De toch wel spannende races op zaterdag.
- De start aan de Endurance-pitlane.
- De pitwalk die volledig gratis was, tot driemaal toe.
- Naast het Frans en het Nederlands was nu ook het Engels te horen op het circuit, iets wat vele mensen (niet-Belgen) plezier zal hebben gedaan.
- Ik heb nog niemand horen klagen over een tekort aan ambiance, die was er dit jaar wel volgens mij.
- Het reuzenrad, het vuurwerk, de DJ's enz... Het is weliswaar de eerste keer dat ik er 's avonds bij was, maar iedereen was blijkbaar zeer gelukkig daar! :p
- De schitterende prestatie van de Audi (3 verschillende merken op het podium) en de Maserati's die op hun waarde geklopt werden... :eek:

De minpunten:
- De afwezigen, naar mijn gevoel de mindere teams, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.
- De schroothoop bij DKR, gelukkig is een Corvette iets sneller te herstellen dan een Saleen.

Uiteindelijk wil ik nog even de Porsches van PMB vermelden, die toch startten, zonder ook maar een meter training! :cool: Blijft toch wel een marginaal team... :worship:

Grig-O
26-07-2009, 22:49
EDIT:

Minpunt: de tranen bij SRT, had echt met ze te doen :( Die mannen leven echt voor de sport!

Raceboy
27-07-2009, 00:06
2
- Naast het Frans en het Nederlands was nu ook het Engels te horen op het circuit, iets wat vele mensen (niet-Belgen) plezier zal hebben gedaan.

Dat Engels is op Spa tijdens de weekends meer te horen hoor, veel meer dan Nederlands.

- Ik heb nog niemand horen klagen over een tekort aan ambiance, die was er dit jaar wel volgens mij.

Soms zelfs teveel door de hoeveelheden alcohol die somige denken te kunnen verzetten. Oh en als je volgend jaar de enige organisator van wedsrijden in België wrdt leer dan ten minste wat een ad fundum is.

Grig-O
27-07-2009, 00:23
Dat Engels is op Spa tijdens de weekends meer te horen hoor, veel meer dan Nederlands.

Uhum, vroeger werd er altijd geklaagd omdat er geen Engels was op Spa (tijdens de 24h alleszins), nu is dat er wel, dus ik zet dit in de verf. Want als het goed is mag het ook gezegd worden! ;)

Oh en als je volgend jaar de enige organisator van wedstrijden in België wordt leer dan ten minste wat een ad fundum is.

Ikke niet verstaan :confused: En ik bedoelde eigenlijk de ambiance op de baan. ;)

Jakke.be
27-07-2009, 09:57
:Offtopic:Minpunt? De provider Scarlet die er de GANSE zondag voor heeft gezorgd dat er geen internetverbinding was, dank u wel...:fight:

Heb alleen de beginfase kunnen volgen en het was best wel spannend. Bij momenten dacht ik dat ze elkander van de baan gingen rijden...
Proficiat aan PK Carsport. Ze hebben datgene gedaan waarvoor ze naar Spa waren gekomen (hoewel ik stiekem op SRT had gehoopt).

Neo-242
27-07-2009, 19:31
Ik heb de hele zondag ook mogen ondervinden dat men hier in België meer dan een etmaal nodig heeft om een Internet Service Provider terug online te krijgen. En de betalende klant is weer de klos waarschijnlijk. Ronduit schandalig dat dit nog kan in deze tijd! Stroompanne noemen ze dat. Zelfs de telefoonnummers van de service desks waren onbereikbaar door dat probleem:crazy:

Ik schrik er van als ik de driver management information bekijk in de MST results booklet: http://www.mstworld.com/Results/2009/90024fgt.pdf

Longin, Mollekens, Ruffier, Bartels & Ramos hebben erg weinig gereden. Gavin reed bijna 9 uren in de Corvette:eek:

Raceboy
27-07-2009, 19:37
http://www.youtube.com/watch?v=Lo3SKCVuEjM&feature=related
Bij prospeed hadden ze een probleempje tijdes een pitstop oefening :D