PDA

View Full Version : 6 uren van Leuven


volvop31
02-06-2009, 09:44
Wie heeft er zondag meegedaan en hoe vonden jullie de rit?

Guy
02-06-2009, 14:26
Ja, met de Daf 55 marathon zijn eerste echte rally terug gereden na twee jaar restaureren. Jammergenoeg slechts één klasse, de zwaarste natuurlijk....

Grote markt Leuven, unieke startplaats, mooi kader, maar vrij moeilijke rit met veel scherprijders (hun specialiteit naar het schijnt...) en ook weggestoken controleborden.

Was ook verwonderd over de vele slechte kasseiwegen op het parkoers. heb toch enkele auto's met schade gezien.

Weinig ruzie met de talrijke fietsers en wandelaars en veel mensen die met tafel en stoel voor hun huis zaten om van het spektakel te genieten.

Het eerste gedeelte wat foutjes gemaakt en zo midden in het pak aangekomen.

Maar...dan kwam dat tweede gedeelte en de beruchte pijlenrit. Ingewikkeld met veel kleine en slechte wegen en kwam daar dan nog een fout in het roadbook bij..... 27 strafminuten ! Bij de rit met blokkades toch nog wat goed gemaakt en lange tijd samen met Jan met de mazda rond gereden. in laatste val aan café getrapt, natuurlijk...

Derde gedeelte slechts één kontrole gemist. Uiteindelijk 41e algemeen en 24ste oldtimer.

Tevreden , maar vond bepaalde situaties iets te ver gezocht !
Volgende week: Molenclassic

14041

Jan
02-06-2009, 16:11
Bij de rit met blokkades toch nog wat goed gemaakt en lange tijd samen met Jan met de mazda rond gereden. in laatste val aan café getrapt, natuurlijk...



Beste Guy, dan ben je ook nog eens in onze val getrapt :rolleyes:, die we eigenlijk specifiek voor Boetzie hadden opgezet (maar 't blijft in de familie natuurlijk)
Je hebt namelijk niet lange tijd samen met Jan met de Mazda rondgereden, maar wel met Patrick met de Mazda :)

Ons verslag volgt spoedig, al wil ik wel reeds kwijt dat het een mooie maar vermoeiende wedstrijd was met hier en daar toch wat "ongerijmdheden" in het roadboek :confused:

En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. Da's een truukje waar we niet zo van houden, maar elke organisatie heeft er zich al aan bezondigd (Altena, OCMB, Titanic,.....). Heeft trouwens niets te maken met het juist afleggen van het parcours.

volvop31
03-06-2009, 17:18
Wij kunnen kort zijn: eerste deel hard moeten rijden om op tijd binnen te geraken (1 controle gemist). Tweede deel veel te moeilijk en zelfs gevaarlijk voor ons: opgegeven in de blokkaderit en te vermoeid om het derde deel aan te vatten.
Aangezien alle VAS-Classics-ritten slechts 1 roadbook hebben en geen onderscheid maken tussen recreatie, tour en sport zijt ge verplicht om eigenlijk sport te rijden en dan nog tegen een hoog (tot 36km/u) gemiddelde: dat is echt teveel gevraagd voor ons, dus spijtig maar we rijden geen VAS-Classics meer.

Fanza
03-06-2009, 21:49
En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. .....

Das zeker om te kijken of je nog helder genoeg zijt om terug verder te rijden :p

Jan
04-06-2009, 09:53
Aangezien alle VAS-Classics-ritten slechts 1 roadbook hebben en geen onderscheid maken tussen recreatie, tour en sport zijt ge verplicht om eigenlijk sport te rijden en dan nog tegen een hoog (tot 36km/u) gemiddelde: dat is echt teveel gevraagd voor ons, dus spijtig maar we rijden geen VAS-Classics meer.

Misschien toch even nuanceren. Je kan inderdaad een VAS-classic niet vergelijken met rittensport in de recreatieklasse. Anderszijds is de moeilijkheidsgraad evenmin die van de sportklasse maar eerder het niveau toerisme. Zelfs dat "hoge" gemiddelde van 36km/u was alleen van toepassing op de RT's, dus slechts een beperkte afstand binnen het geheel. Voor bolleke pijl was het 32 km/u en voor de kaartfragmenten 34 km/u. Dat zijn normale gemiddelden voor een classic en mits correct het parcours te volgen ook niks om nerveus over te worden. Anders ligt het natuurlijk wanneer je de boer opgaat en flink wat afstand moet goedmaken, in dat geval verhoogt uiteraard het tempo.

Als ik me niet vergis heb ik jullie al vaker in VAS-Classics weten aantreden en waren die niet makkelijker of trager dan deze 6 uren van Leuven.
Denk er dus nog eens over na vooraleer af te haken, volgende keer gaat het misschien weer vlotter.

Over het algemeen hebben alle DePaddock teams uitstekende tot gwoon bevredigende resultaten neergezet in deze wedstrijd :applaus:

2. Atenza
8. Bozo
10. 666
12. Kaze
21. Boetzie
24. Johan Claeys & Werner333
28. Jan & MMarc
36. Patrick & Rudi
41. Guy
75. VolvoP31

10 teams op 86, een mooi marktaandeel van DePaddock :champagne:

Boetzie
04-06-2009, 16:51
Ah Janneke...ge wou me in een val laten lopen....zalt onthouden...die discolampen worden van t weekend nog gemonteerd se! :-)

Groetjes

Q

volvop31
04-06-2009, 18:16
Misschien toch even nuanceren. Je kan inderdaad een VAS-classic niet vergelijken met rittensport in de recreatieklasse. Anderszijds is de moeilijkheidsgraad evenmin die van de sportklasse maar eerder het niveau toerisme. Zelfs dat "hoge" gemiddelde van 36km/u was alleen van toepassing op de RT's, dus slechts een beperkte afstand binnen het geheel. Voor bolleke pijl was het 32 km/u en voor de kaartfragmenten 34 km/u. Dat zijn normale gemiddelden voor een classic en mits correct het parcours te volgen ook niks om nerveus over te worden. Anders ligt het natuurlijk wanneer je de boer opgaat en flink wat afstand moet goedmaken, in dat geval verhoogt uiteraard het tempo.

Als ik me niet vergis heb ik jullie al vaker in VAS-Classics weten aantreden en waren die niet makkelijker of trager dan deze 6 uren van Leuven.
Denk er dus nog eens over na vooraleer af te haken, volgende keer gaat het misschien weer vlotter.

Over het algemeen hebben alle DePaddock teams uitstekende tot gwoon bevredigende resultaten neergezet in deze wedstrijd :applaus:

2. Atenza
8. Bozo
10. 666
12. Kaze
21. Boetzie
24. Johan Claeys & Werner333
28. Jan & MMarc
36. Patrick & Rudi
41. Guy
75. VolvoP31

10 teams op 86, een mooi marktaandeel van DePaddock :champagne:


Akkoord, de moeilijkheid lag misschien wel op toerisme-niveau. De snelheid lag maar(!) een 20% hoger dan normaal en als ge niet verkeerd rijdt (!)is dat geen probleem.
Inderdaad reden we ook reeds o.a. de Antwerp Classic en ook opgegeven..... De kritiek heb ik geuit op de VAS-Classic formule en niet specifiek op de 6 uren van Leuven.
Paddock-team: 7 toerisme en sport teams en 2 recreatie: dat zegt genoeg over hun uitslag.
We blijven bij ons besluit om niet meer deel te nemen aan de VAS-Classic-formule zolang er geen "normaal" roadbook is voor de recreatieklasse (dus waarschijnlijk nooit meer)

Atenza
05-06-2009, 22:51
Niet te vlug de moed laten zakken en je eigen wedstrijd rijden, dat is het enige wat je voor ogen moet hebben.

Zo verschrikkelijk was deze 6 uren van Leuven nu ook niet.

In deel 1: De bol-pijl + 1 kaartje met pijlenrit.
Deel 2: bol-pijl + 1 kaartje blokkaderit.
Deel 3: bol-pijl + 1 kaartje blinde lijn.

Het enige waar er problemen konden zijn was de blokkaderit, maar op een kaart kan je eigenlijk nooit verloren rijden. Voor de rest mag voor iemand die gewoon is in rekreatie te rijden, een bol-pijl toch geen groot probleem vormen.
Zelfs een gestyleerde bol-pijl ontbrak, alle kaarten waren op 1:25000,...

Ik zeg nu niet dat het gemakkelijk was, maar ze moeten ergens een moeilijkheidsgraad inbouwen om een schifting te maken.

btw: De enige letter die wij misten was die bij aankomst deel 2, aan dat cafe dus. Als nr.113 vertrekken en 2de eindigen,... wij waren content. :champagne:

volvop31
06-06-2009, 09:43
.


In deel 1: De bol-pijl + 1 kaartje met pijlenrit.
Deel 2: bol-pijl + 1 kaartje blokkaderit.
Deel 3: bol-pijl + 1 kaartje blinde lijn.

Het enige waar er problemen konden zijn was de blokkaderit, maar op een kaart kan je eigenlijk nooit verloren rijden. Voor de rest mag voor iemand die gewoon is in rekreatie te rijden, een bol-pijl toch geen groot probleem vormen.

Euh, de zware pijlenrit vergeten in deel 2???

Ik zeg nu niet dat het gemakkelijk was, maar ze moeten ergens een moeilijkheidsgraad inbouwen om een schifting te maken.

Akkoord, maar niet door beginners toerismeklasse te doen rijden...


volvop31

volvop31
06-06-2009, 09:47
@Atenza
Tja, nu zie ik juist dat ge met een moderne wagen rijdt en normaal in de sportklasse. Dat legt natuurlijk ook veel uit...

SVENSK TIGER
06-06-2009, 17:09
[QUOTE=
En inderdaad, "naar 't schijnt" stond er aan dat café een letter, die wij eveneens grandioos niet hebben zien staan. Da's een truukje waar we niet zo van houden, maar elke organisatie heeft er zich al aan bezondigd (Altena, OCMB, Titanic,.....). Heeft trouwens niets te maken met het juist afleggen van het parcours.[/QUOTE]

__________________________________________________ _______________

Met die letter aan dat cafe heb ik geen probleem mee. Ok wij zijn er ook in gelopen. Als je het roadbook bekijkt staat het cafe rechts en niet links zoals in werkelijkheid dus doorrijden en keren is de boodschap.

Voor de rest goede rit gehad. :champagne:

SVENSK TIGER
06-06-2009, 17:12
Nog dit voor volvop31 : niet opgeven !!

Atenza
07-06-2009, 08:39
@Atenza
Tja, nu zie ik juist dat ge met een moderne wagen rijdt en normaal in de sportklasse. Dat legt natuurlijk ook veel uit...

Of dat een moderne of oldtimer is dat doet er nu toch niet toe.

En natuurlijk, ik heb massa's ervaring. :rolleyes:

1 jaar toerisme en 2 wedstrijden sport-klasse achter de rug. Wow!!

Ik heb nooit rekreatie gereden, direct in toerisme. Je leert het meeste door de lat voor jezelf een beetje hoger te leggen. En ja, dit jaar ineens voor de sport-klasse gekozen. Ik was niet van plan om zoals velen jaren in dezelfde klasse te blijven rijden.

Je moet rijden met de instelling dat het vooral leuk moet blijven. Beter 2 minuten verliezen ipv een bord te missen. Val je dan in de prijzen, dan is dat nog leuker, maar niet het belangrijkste.