Log in

View Full Version : Eric van de Poele spreekt!

Mark
10-06-2009, 21:15
Wie heeft er gelijk in de autosport? Eigenlijk alleen de winnaars. In dit geval Eric van de Poele, de beste man heeft wel het e.e.a. gewonnen qua wedstrijden. Een aardige winnaar lijkt me zo. Echter de beste man wint sowieso, hij kan leven van de autosport!

Lees s.v.p dit interview van Tintin: http://www.autosport.be/news/2009/06/10/AutosportBeSprakMetEricVanDePoele

Keiharde uitspraken van Tintin, enkele korte quotes:

Men moet in België dringend terug een sprintkampioenschap – bijvoorbeeld met GT4 – in het leven roepen, zoals destijds de Procar, dat echt de rijderkwaliteiten onderstreept.”

Ook over de 24 Uur van Spa is van de Poele duidelijk. “Ze moeten de race terug aan het publiek geven! Alles is zo clean, zo VIP geworden.

Een kwalijke zaak voor de autosport is ook de FIA. Zij pakken zoveel geld op alles, de races, circuits, kleding, HANS en noem maar op, zodat alles veel te duur wordt, zonder dat er veel met het geld gebeurt.

Heerlijk, dit soort interviews. Dank aan autosport.be voor het publiceren hiervan.

camso belgium
11-06-2009, 17:18
Quote:Een kwalijke zaak voor de autosport is ook de FIA. Zij pakken zoveel geld op alles, de races, circuits, kleding, HANS en noem maar op, zodat alles veel te duur wordt, zonder dat er veel met het geld gebeurt.

De FIA lijkt mij één van de gezondste multinationals ter wereld; ze hebben geen concurrentie en bovendien hebben ze een CEO die het gratis en voor de eer doet.

TommySoprano
11-06-2009, 21:20
Dat van dat sprintkampioenschap denk ik ook al een paar jaar. Met alle respect voor de diverse Endurance kampioenschappen in dit land, maar ik denkt dat ze meer volk weggejaagd hebben dan aangetrokken. Zoiets als de Nederlandse GT4 da's tenminste terug spektakel, al prefereer ik zelf toerwagens.

Steve
11-06-2009, 23:06
Dat van dat sprintkampioenschap denk ik ook al een paar jaar. Met alle respect voor de diverse Endurance kampioenschappen in dit land, maar ik denkt dat ze meer volk weggejaagd hebben dan aangetrokken. Zoiets als de Nederlandse GT4 da's tenminste terug spektakel, al prefereer ik zelf toerwagens.

Dat zeg ik toch al jaaaaaaaaren.......

Kijk, het is vrij simpel, wat de mensen willen zien zijn sprintraces, genre Procar, Clio cup (lees merkencups), en als het even kan met wat ronkende namen als piloten zoals in de goeie ouwe tijd, Duez, Tassin, Radermecker, De Radiguez, Bachelart, enz...

Wie intresseert het in godsnaam nog, al die races van 2 uur en meer met al die verschillen in cc's die je vanop het circuit zelf toch niet kan volgen, na amper 2 ronden weet niemand nog wie aan de leiding rijdt.

Bewijs is ondertussen geleverd, Belcar...

In Engeland hebben ze het al jaren gesnopen, daar gaan ze zelfs van 2 sprintraces in de Btcc naar 3 per raceweekend.
En dan al die merkencups daartussen, succes verzekerd!

BSOT
12-06-2009, 01:30
In Engeland hebben ze het al jaren gesnopen, daar gaan ze zelfs van 2 sprintraces in de Btcc naar 3 per raceweekend.
En dan al die merkencups daartussen, succes verzekerd!

Wait and see! :)

yannick88
12-06-2009, 11:20

Bedoel je dat het terugkomt ?
Heeft het te maken met nakende overeenkomst ts ( VDV / Prc )

Gr

GT2-R
12-06-2009, 23:19
Bedoel je dat het terugkomt ?
Heeft het te maken met nakende overeenkomst ts ( VDV / Prc )

Gr

Ruik ik hier iets ivm een mogelijke deal met SRO? :confused:

BSOT
13-06-2009, 05:47
Wie spreekt hier over een deal? ;) Het thema ging over sprintraces :):)

GT2-R
13-06-2009, 13:45
Wie spreekt hier over een deal? ;) Het thema ging over sprintraces :):)

Hehe, was inderdaad geen slimme vraag van mij :).

Steve
13-06-2009, 14:25

Tell more... :-)