View Full Version : Ford Escort RS 1800 - Revell - 1/24
Men eerste bedoelde duo built. De MK2 vind ik 1 van de mooiere, niet grB, rallywagens. Ik ga een oudere en een nieuwere livery maken.
De eerste word de 1979 uitvoering waarmee Bjorn Waldegard in 1979 de Akropolis reed. Hij won deze rally en werd later op het jaar voor de eerste en de laatste keer in zijn carriere wereldkampioen.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14216&stc=1&d=1245776328
De decalsset is van Studio 27, ik heb deze van den JOKA waarvoor men grote dank uiteraard.:worship:
De nieuwere livery is deze van Gunther Mommens. De versie die ik ga bouwen is deze van de T.A.C. rally van dit jaar. Ik vind dit een mooie livery, Flame had deze op voorraad dus de keuze voor deze wagen was snel gemaakt.,
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14217&stc=1&d=1245776328
Foto is wel uit de SezoensRally, maar je snapt wel welke richting ik uitga.
Ik ga de wagens redelijk OOB bouwen. Het interieur krijgt wat extra detail, er word een klein beetje PE gebruikt maar daar gaat het bij blijven.
Binnenkort de eerste updates
Ik ga de wagens redelijk OOB bouwen. Het interieur krijgt wat extra detail, er word een klein beetje PE gebruikt maar daar gaat het bij blijven.
Dat is prima, maar weet wel dat het simpelweg bouwen van deze Revell kits op zich al voor de nodige ingrijpende schuur-en aanpassingswerken zorgt. Vraag maar aan Guido: die heeft hem gebouwd en erop gevloekt... ;)
Ik weet het, maar ik blijf hopen dat ik toevallig net die enkele goede kits heb:p
Ik weet het, maar ik blijf hopen dat ik toevallig net die enkele goede kits heb:p
Hoop doet leven, maar in dit geval vrees ik dat Guy gelijk heeft.
In ieder geval zijn het 2 mooie livery's dus; Good Luck my friend ;)
ik zou me in elk geval niet laten ontmoedigen om eraan te beginnen.
Let er wel op dat je de wielkappen niet te hard schuurt, anders ga je de hoeken rond leggen, wat niet de bedoeling is bij de kit.
Succes met deze kits.
Ik weet zeker dat je er een mooi resultaat van gaat maken.
Groetjes,
joka-1
Thanks mannen.
En toch nog even dit vermelden. In het weekend decals besteld bij Flame, zondagavond overschrijving gedaan en vandaag zaten ze al in de bus. Super service dacht ik zo.:worship::worship::worship:
En dit weekend deze 2 kits eens aandachtig bekeken. Ik weet niet wat ik het leukste vind aan deze kit. :applaus::applaus:
De manier waarop de onderdelen perfect passen
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14278&stc=1&d=1246377591
Of de gietnaden
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14279&stc=1&d=1246377591p://
Of de manier waarop de binnenzijde van de motorkap
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14280&stc=1&d=1246377591
Er langs de buitenkant ingestampt lijkt te zijn
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14281&stc=1&d=1246377591
Maar de winnaar is toch den deze : de skinmarks in de koffer.......................
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14282&stc=1&d=1246377814
.....................komen er aan de andere kant gewoon uit:eek::eek:
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14283&stc=1&d=1246377814
De oplettende lezer zal ondertussen al door hebben dat dit een langdurig project gaat worden. Hier word tussendoor, als ik zin heb om mezelf te martelen, aan gewerkt. MAAR......ze worden gebouwd!!!! en fatsoenlijk.:p
Ja Flipke, ge wist wat er je te wachten stond hé.:+
.........................
Hier word tussendoor, als ik zin heb om mezelf te martelen, aan gewerkt. .................................................. ....
Modelbouw is iets om je lekker te ontspannen na een dagje werken bij zéér warme temperaturen, gene SM zunne. :p
Als ik tijd vind, zal ik al mijn foto's van mijn Escort Wip eens terug opladen (is nog van voor de domein naam switch). Wellicht dat die je wat kan helpen in het omzeilen van de valkuilen.
Om je een idee te geven. Ik was aan deze kit begonnen tijdens een beursdeelname. Doos nog niet open gehad, en dacht dat ik de kas die namiddag wel opgeschuurd zou krijgen. Mooi niet! :D Ik weet nog dat ik die ganse namiddag alleen al zoet geweest ben met de kofferklep en dat die toen al redelijk was, maar nog niet naar mijn zin. De kofferklep is alleen goed te krijgen door te schuren, te schuren en nog eens te schuren. Putty gebruiken om te egaliseren hielp niet. Ook de C stijl heeft aandacht nodig en ondanks het feit dat de motorkap er belabberd uitziet, zal je wel zien dat die nog meevalt. Zeker in vergelijking met de achterkant. De beste optie, de gulden middeweg, is de motorkap gewoon toekleven. Immers, als je de motorkap wil openlaten, ben je nog verder van huis en moeten er nog meer aanpassingen gebeuren. De ruimte voor de koplampen, de aansluitingen van de kas met het chassis enz. enz. Die moeite heb ik mezelf toen bespaard, mede ook omdat het in mijn geval een klantemodel betrof.
Als je je tijd neemt en de moed kan opbrengen om vol te houden én niet té ver te willen gaan in je detaillering, dan kan je hier een pracht model uit bouwen. Modelbouw met de grote "M" heet dat dan.
Good luck matey!
Als ik tijd vind, zal ik al mijn foto's van mijn Escort Wip eens terug opladen (is nog van voor de domein naam switch). Wellicht dat die je wat kan helpen in het omzeilen van de valkuilen.
Om je een idee te geven. Ik was aan deze kit begonnen tijdens een beursdeelname. Doos nog niet open gehad, en dacht dat ik de kas die namiddag wel opgeschuurd zou krijgen. Mooi niet! :D Ik weet nog dat ik die ganse namiddag alleen al zoet geweest ben met de kofferklep en dat die toen al redelijk was, maar nog niet naar mijn zin. De kofferklep is alleen goed te krijgen door te schuren, te schuren en nog eens te schuren. Putty gebruiken om te egaliseren hielp niet. Ook de C stijl heeft aandacht nodig en ondanks het feit dat de motorkap er belabberd uitziet, zal je wel zien dat die nog meevalt. Zeker in vergelijking met de achterkant. De beste optie, de gulden middeweg, is de motorkap gewoon toekleven. Immers, als je de motorkap wil openlaten, ben je nog verder van huis en moeten er nog meer aanpassingen gebeuren. De ruimte voor de koplampen, de aansluitingen van de kas met het chassis enz. enz. Die moeite heb ik mezelf toen bespaard, mede ook omdat het in mijn geval een klantemodel betrof.
Als je je tijd neemt en de moed kan opbrengen om vol te houden én niet té ver te willen gaan in je detaillering, dan kan je hier een pracht model uit bouwen. Modelbouw met de grote "M" heet dat dan.
Good luck matey!
Volledig akkoord. Ik heb die ook gemaakt en had ook meteen prijs. Ik heb wel de motorkap open gelaten en een poging gedaan om veel extra in te bouwen. Zelf ben ik wel tevreden ook al is het geen topmodel geworden...
Referenties kun je trouwens op deze site vinden:
HIER (http://pic1.piczo.com/classicrallymodels/?g=16637408&cr=1)
Referenties kun je trouwens op deze site vinden:
HIER (http://pic1.piczo.com/classicrallymodels/?g=16637408&cr=1)
Thanks voor de link. Hier staan prachtige referentiefoto`s op.:worship:
Ondertussen is het alweer een maand geleden dat er gepost is in dit topic. IS er ondertussen iets gebeurt aan de wagens?
:)
Ja dus!!
Ik ben begonnen met het spuiten van de onderstellen. Ik heb hier iets aan geschuurd maar niet overdreven veel. Beide onderkanten zijn zwart gespoten.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14529&stc=1&d=1249495138
Daarna meteen de bovenkant gespoten, ik was toch bezig. Hier zie je het eerste verschil tussen de 2 versies. De moderne versie krijgt een wit interieur, de rothmans versie word zwart.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14530&stc=1&d=1249495138
Een voorzichtig begin gemaakt aan het onderstel maar als je de kwaliteit van de onderdelen bekijkt zal je zien dat in deze hele build veel schuurwerk gaat steken. Links het zuivere onderdeel, rechts zie je hoe revell het levert
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14531&stc=1&d=1249495138
En dan de bodys. Hoelang ik geschuurd, geputtyd en geschuurd heb heb ik niet bijgehouden maar de eerste week van men verlof was voorbij toen ik kon gaan spuiten. Onwille van het tekort aan TS-26 heb ik een andere manier van spuiten gevolgd en deze beviel me eigenlijk beter dan men huidige manier van spuiten
En dan de bodys. Hoelang ik geschuurd, geputtyd en geschuurd heb heb ik niet bijgehouden maar de eerste week van men verlof was voorbij toen ik kon gaan spuiten. Onwille van het tekort aan TS-26 heb ik een andere manier van spuiten gevolgd en deze beviel me eigenlijk beter dan men huidige manier van spuiten.
Ik heb, ooit eens, bij vergissing een busje TS 27 gekocht(mat wit). En daar noch Sturm, nog Domino nog wit op voorraad heeft heb ik een manier gezocht om dat busje mat wit op te werken. Ik heb na het primeren eerst 2 laagjes mat wit gespoten. Viel heel goed mee want mat dekt veel beter dan blinkend. Daarna 1 laag TS 26 erover en ik was zeer tevreden van het resultaat.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14532&stc=1&d=1249495689
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14533&stc=1&d=1249495689
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14534&stc=1&d=1249495689
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14535&stc=1&d=1249495689
Ik vond dit een gemakkelijke manier van werken en ga dus meer op deze manier spuiten.
En onder het mom van "waarom gemakkelijk als het ook moeilijk gaat" heb ik besloten van beide kits te bouwen met een open motorkap. Dit wil wel zeggen dat het nogal karige blok gedetailleerder gemaakt gaat moeten worden en dat er naderhand nog onderdelen in de motorruimte bijgescratchd gaan moeten worden. Om te beginnen een oliefilter. In mijn mish mash zakjes kwam ik devolgende onderdelen tegen
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14536&stc=1&d=1249495972
Deze kwamen kwa grootte in de buurt van een oliefilter dus boven het kopje eraf geveild
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14537&stc=1&d=1249495972
kloddertje rode verf erover
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14538&stc=1&d=1249495972
Een gaatje boren in het blok, en hoppla, een oliefilter
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14539&stc=1&d=1249495972
Omdat aan een motorblok de nodige kabeltjes horen te zitten maar even een verdeelkap gescratcht. Hiervoor kwam ik weer een leuk onderdeel tegen in de mish mash zakjes
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14540&stc=1&d=1249496279
Aan de bovenkant heb ik er een stukje afgehaald
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14541&stc=1&d=1249496279
Klein stukje PS buis in de juiste dikte erop gelijmd.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14542&stc=1&d=1249496462
Op de bovenkant een stukje plastic card, mooi afgerond en 4 gaatje erin geboord.
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14543&stc=1&d=1249496279
Likje verf en klaar is men verdeelkap
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14544&stc=1&d=1249496279
De motor is gespoten met aluminiumkleurtje en behandeld met smoke. Boven nog enkele gaatjes gehoord, verdeelkap geplaatst door een gaatje te boren in het blok. En enkele kabeltjes aangesloten. Dit geeft meteen een heel ander zicht.
De blokjes zien er nu als volgt uit :
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14545&stc=1&d=1249496645
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14546&stc=1&d=1249496645
http://www.forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=14547&stc=1&d=1249496645
Ik heb ondertussen enkele heel bruikbare foto`s van het motorcompartiment gevonden. De verdere detailering gebeurt als de blokjes gemonteerd zijn. Hu eerst de onderstellen.
Hey jong, geweldig bezig hier!
heel knappe duo built :drewl:
mss een klein opmerkingkje, wanneer je nog eens een verdeelkap scratch'd kan je mss een extra gat in het midden voorzien.
een verdeelkap heeft namelijk een aantal aansluitingen (= aan het aantal cilinders) die meestal in een ronde staan, met in het midden een extra aansluiting van de bobijn. m.a.w. de verdeelkap verdeeld de stroom van de bobijn aan de bougie's op't moment deze een vonkje moet geven.
Aha, toch nog ne update, en wat voor eentje. Ik dacht al, ze liggen toch nog niet in de vuilbak zekers.:p
heel knappe duo built :drewl:
mss een klein opmerkingkje, wanneer je nog eens een verdeelkap scratch'd kan je mss een extra gat in het midden voorzien.
een verdeelkap heeft namelijk een aantal aansluitingen (= aan het aantal cilinders) die meestal in een ronde staan, met in het midden een extra aansluiting van de bobijn. m.a.w. de verdeelkap verdeeld de stroom van de bobijn aan de bougie's op't moment deze een vonkje moet geven.
Dus dat wordt nog scratchen, 2x bobijn en 2x batterij, want van de bobijn gaan er ook 2 kabels naar de batterij. Ge weet wat doen tijdens uw laatste week verlof.;)
En hier zijn we nog eens met helaas niet zo`n leuk nieuws. Na het crashen van men laptop ben ik een heel deel foto`s van de bouw van deze wagens kwijtgeraakt. Jullie gaan dus een deel van de update missen. Een paar heb ik er nog teruggevonden op men fototoestel en morgen maak ik nog een deel foto`s van hoe de kits er momenteel bij staan.
@ Diccy en Nismo. Als de body op het onderstel staat ga ik in de motorruimte nog een aantal onderdelen scratchen. Dan word met jullie opmerking rekening gehouden.
Hoever zit ik nu. Wel, de Rothmans versie is volledig gedecald. Hier en daar is de body licht bijgewerkt maar in het algemeen was dit een zeer mooi passende decalset.
De Mommens versie daarintegen heeft me al menig kopzorgen bezorgt. Waarom, wel om de volgende reden.
Zoals je ziet bestaat de decal van studio 27 uit meerdere stukken zodat je de decal mooi in de naden van de nogal breed uitlopende wielkasten kan plaatsen.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14910&stc=1&d=1253385004
Bij de Mommens versie daarintegen bestaat de volledige zijkant + achterste wielkast uit 1 decal.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14911&stc=1&d=1253385004
Nu zijn er meerdere mogelijkheden maar natuurlijk is dan weer de vraag welke de beste is.
Mogelijkheid 1 is gewoon de decal in 1 keer proberen op de body te plaatsen maar ik vrees dat ik zelfs met de haardroger en veel sol geen bevredigend resultaat ga krijgen.
Mogelijkheid 2 is mallen gaan maken en de decal in stukken snijden. Maar dan loop ik de kans dat ik een foutje ga maken en de decalstukken niet perfect in de naden van de wielkasten ga krijgen.
Mogelijkheid 3 lijkt me de beste oplossing, nl gewoon het oranje proberen te spuiten.
Zoals jullie al horen heb ik jullie hulp nodig want de decalsset vinnik te mooi om te verneuken.
Dus laat maar horen mannen!!!!!
Dan de foto`s die ik nog had.
Hetgeen me meteen opviel was dat de motor geen ventilator had. Heel raar voor een kit die je open kan bouwen. Dus met PS in de weer gegaan en zelf beginnen scratchen
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14912&stc=1&d=1253385004
En daar dit een duo build is moesten er 2 gemaakt worden.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14913&stc=1&d=1253385004
Na het spuiten en het plaatsen op de motoren krijg je meteen een heel ander zicht.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14914&stc=1&d=1253385004
Dit is jammer genoeg alles wat ik nog van foto`s had. Beiden onderstellen Zijn ondertussen gespoten, de ophangingen voor staan eronder, velgen zijn gespoten ( een setje zilver en een setje goud) , en ik heb een begin gemaakt aan de remschijven.
Morgen zal ik nog wat foto`s posten van hoe ze er nu bijstaan en dan gaan we stilaan verder met deze build.
Loixrallyfan
20-09-2009, 11:34
Da zijn zeer moeilijke decals en gaat nooit goedkomen rond de wielkast, denk ik. Heb hier die van Debyser liggen uit de Condroz 2008 en bij die van mij is Conxion een aparte decal. Zo kan ik, denk ik alle lijnen mooi uitknippen en één voor één op z'n plaats zetten. Maar in u geval denk ik da spuiten de beste oplossing gaat zijn.
Da zijn zeer moeilijke decals en gaat nooit goedkomen rond de wielkast, denk ik. Heb hier die van Debyser liggen uit de Condroz 2008 en bij die van mij is Conxion een aparte decal. Zo kan ik, denk ik alle lijnen mooi uitknippen en één voor één op z'n plaats zetten. Maar in u geval denk ik da spuiten de beste oplossing gaat zijn.
Dat lijkt me idd ook de beste oplossing. Ik ben er op hoop van zege aan begonnen. Eerst alles afgeplakt en het oranje erop gespoten. En ik moet zeggen, het is nog redelijk gelukt ook nog. Het is voor mij de eerste keer dat ik een body in meer dan 1 kleur spuit
Het was redelijk wat afplakwerk
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14940&stc=1&d=1253645250
En het oranje erop.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14941&stc=1&d=1253645250
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14942&stc=1&d=1253645573
Er is op 2 plaatsen een heel klein beetje oranje doorgesijpeld. Ik ga dit zoveel mogelijk proberen te camoefleren met het zwart dat er nog op moet. Hetgeen dan nog zichtbaar is ga ik te lijf met finishing compound.
Maar eerst de lak nog enkele dagen laten uitharden.
Het enige waar ik een beetje schrik voor heb is het feit dat ik tamiya en motip lak samen aan het gebruiken ben. Ik had geen TS-12 meer in huis, wel nog een bus van motip. We shall see.
De rothmans versie staat ondertussen in een eerste laag blanke lak.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14943&stc=1&d=1253645250
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14944&stc=1&d=1253645250
De 2 velgensetjes zijn gespoten. Zilver en goud zijn hiervoor gebruikt. Een beetje smoke erop en klaar zijn kees.
Super realistisch van Revell waren de banden. Ik ben niet zeker maar ik dacht niet dat deze wagens ooit op goodyear slicks gestaan hebben. Ik heb dan maar de goodyear logo`s eraf geschuurd en grof schuurpapier gebruikt om het slick effect een beetje te verminderen.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14945&stc=1&d=1253645915
Van het bouwen van de onderstellen heb ik helaas geen foto`s meer maar zo zijn ze uiteindelijk geworden.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14946&stc=1&d=1253645915
En de blokjes, als de body`s gemonteerd zijn ga ik de motorruimte verder detailleren.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14947&stc=1&d=1253645915
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14948&stc=1&d=1253645915
Nu ga ik op men gemak aan het interieur van de wagens beginnen. De rothmans blijft redelijk standaard binnenin omdat het origineel ook redelijk standaard was, de Mommens versie ga ik proberen een BDA look te geven.
resultaat tot nu toe. De velgen staan nog niet heel vast. Omdat beide body`s net gespoten waren kon ik nog niet dryfitten.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=14949&stc=1&d=1253646120
word vervolgd.........
......................
Ik had geen TS-12 meer in huis, wel nog een bus van motip. We shall see.
.................................................. .
Had dat gezegd, ik heb nog TS-12 genoeg in stock.;)
In ieder geval ziet je spuitwerk er zéér geslaagd uit. Prachtige update. :applaus:
Wel 1 puntje van kritiek; De geel-blauwe striping schijnt door het startnummer. Hier was het misschien beter geweest om er eerst een witte decal met dezelfde afmeting onder te plakken.
Loixrallyfan
22-09-2009, 22:57
Toch knap gespoten.:applaus::applaus:
Om nu de groene decals hierover te plaatsen, ga je wel enkele onderliggende witte decals moeten plaatsen om geen doorschijn van het oranje te krijgen.
Had dat gezegd, ik heb nog TS-12 genoeg in stock.;)
In ieder geval ziet je spuitwerk er zéér geslaagd uit. Prachtige update. :applaus:
Wel 1 puntje van kritiek; De geel-blauwe striping schijnt door het startnummer. Hier was het misschien beter geweest om er eerst een witte decal met dezelfde afmeting onder te plakken.
Nu je het zegt, daar had ik eerlijk gezegd niet op gelet. Volgende keer beter opletten.
Toch knap gespoten.:applaus::applaus:
Om nu de groene decals hierover te plaatsen, ga je wel enkele onderliggende witte decals moeten plaatsen om geen doorschijn van het oranje te krijgen.
Dat gedacht had ik ook al, alleen gaan sommigen wel heel moeilijk worden.
Rallymen
23-09-2009, 07:10
Je kon ook de banden van de MK2 omdraaien, dan had je Dunlop slicks.
Ene kant is Goodyear voor de circuitversie en de andere kant is Dunlop voor de rallyversie.
Het enige waar ik een beetje schrik voor heb is het feit dat ik tamiya en motip lak samen aan het gebruiken ben
Dit probleem heb ik ook bij mijn 306 , Ik moet de decals spuiten en het juiste blauw is niet te vinden in het tamiya gamma. Ik heb nu op een proef auto eerst ts-26 en daaroven motip acryl gespoten en ik moet zeggen dat dat zonder problemen is gebeurd .Niks van oplossing of hechtingproblemen ( hopelijk blijft het zo). Nu zien hoe het gaat met de gunze erover.
Je kon ook de banden van de MK2 omdraaien, dan had je Dunlop slicks.
Ene kant is Goodyear voor de circuitversie en de andere kant is Dunlop voor de rallyversie.
Das raar dan. Ik heb nl aan beide kanten goodyear staan. Ach, maakt ook niet zoveel uit.
En ook aan deze heb ik een klein beetje gewerkt vandaag. Om te beginnen heb ik aan de BDA versie nog een stuke oranje bijgespoten. Nu sluit alles veel mooier aan. Foto volgt.
Dan ben ik de foto`s van een modernere BDA escort eens gaan bestuderen en er zitten toch wel redelijk wat verschillen tussen de oude en de nieuwe. Daarom ben ik toch maar aan het verbouwen geslaan. Om te beginnen de deurtpanelen.
Origineel zit de volledige bekleding er nog in dus voor de oudere versie zijn ze goed
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15054&stc=1&d=1254599018
De moderne versie heeft dit natuurlijk niet, zou te gemakkelijk zijn. Dus de zaag erin. Ik heb alles gelijk geschuurd en een blokje uit de zijkant gehaald. Hier komt naderhand de deurklink.
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15055&stc=1&d=1254599018
Het dashbord verschilt ook licht tussen de 2 versies dus ben ik de moderne versie beginnen te bewerken.
Het origineel
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15056&stc=1&d=1254599018
Effe schuren en zagen
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15057&stc=1&d=1254599018
En boren
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15058&stc=1&d=1254599018
In de gaatjes ga ik schakelaren monteren. Erachter ligt een wirwar van kabels. Dit effect ga ik enigsinds proberen na te bootsen Wat ik voor de schakelaars ga gebruiken moet ik morgen nog effe uitzoeken.
word vervolgd....
........................
In de gaatjes ga ik schakelaren monteren. Erachter ligt een wirwar van kabels. Dit effect ga ik enigsinds proberen na te bootsen Wat ik voor de schakelaars ga gebruiken moet ik morgen nog effe uitzoeken.
word vervolgd....
Allé, kieper uw mish-mash nog maar eens over tafel uit.;)
Allé, kieper uw mish-mash nog maar eens over tafel uit.;)
Ik loop te denken richting Checker-pins. Ga straks iets proberen.
mooi werk,maar denk dat de ventilator er toch niet op hoort,er werd op rs volgens mij een elektr ventilator voor de radiator gezet :)
mooi werk,maar denk dat de ventilator er toch niet op hoort,er werd op rs volgens mij een elektr ventilator voor de radiator gezet :)
Zou kunnen maatje. Ik ben uitgegaan van deze foto
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15072&stc=1&d=1254768898
Dit is de Vatanen versie van hetzelfde jaar.
En dan een korte update.
Ik ben vandaag begonnen met de kuipzetels. Ik dacht, effe de gordelgaten vrijmaken, effe schuren en effe spuiten. Alleen..............
..........dit is revell dus liep het schuren nogal uit. Maar uiteindelijk toch de stoeltjes kunnen spuiten.
Voor de Rothmans versie heb ik mat zwart gebruikt. In die hadden ze nl nog niet de high tech zetels die ze nu hebben
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15073&stc=1&d=1254769290
Van de BDA versie had ik gisteren de zijpanelen vlak geschuurd en ze meteen in de witte lak gezet.
Vandaag kon ik verder met het maken van de nieuwe zijpanelen door het op maat snijden van een stukje PS.
Deze panelen semi gloss zwart gespoten en vastgezet met klinknagels
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15074&stc=1&d=1254769133
http://www.depaddock.eu/forum/attachment.php?attachmentid=15075&stc=1&d=1254769133
Volgende stap is het maken van een systeem om de deur te openen.
gert mertens
08-10-2009, 20:44
Philip,
Checker- pins als schakelaar.....
Goe bezig !!! Alweer een toepassing
Grtz,
G
Omdat 2 revell`s me echt teveel is van het goede ga ik me eerst concentreren op de rothmans versie.
Het dashbord is afgewerkt. de zetels zijn gemonteerd en er is PE gebruikt om de gordels te maken
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15803&stc=1&d=1261332444
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15804&stc=1&d=1261332444
ook vond ik dat de velgen nogal ver naar binnen stonden. Dus heb ik de originele remschijven uitgeboord en er een stukje checker pin ingeplaatst die iets langer waren dan de originele uitstulpingen,
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15805&stc=1&d=1261332444
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15806&stc=1&d=1261332444
Door er de velgen nu op te plaatsen staan ze iets verder naar buiten en bekom ik een mooier resultaat.
De rolkooi staat er intussen ook op en de body is op het chassis geplaatst. Deze foto`s zijn echter verloren gegaan.
En zo staat hij er nu bij
Het motorcompartument staat er nog een beetje troosteloos bij maar die word nog verder gedetailleerd
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15807&stc=1&d=1261332956
Aan de voorkant staan de bumpers er op en ik ben aan de verlichting begonnen. De radiatorgrill word nog een beetje geweatherd, het wit achter de koplampen is craft bound die nog niet droog is
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15808&stc=1&d=1261332956
Aan de zijkant staat de eerste spiegel erop
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15809&stc=1&d=1261332956
En de achterbumper staat erop. Uitlaat moet nog geweatherd worden
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=15810&stc=1&d=1261332956
word vervolgd
En ondertussen heb ik men buik vol van deze escorts. Bij de rothmans versie wilde de panellines en de raamrubbers niet goed lukken en als kroon op het werk begint een decal al gewoon af te brokkelen alhoewel hij onder de vernis zit.
http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=16057&stc=1&d=1262206549
Men zin was toen op. Ik heb de motorkap vastgelijmd en de wagen afgewerkt zonder verdere detaillering van het blok. Eindfoto`s staan nu in de galerij. Het zal wel effe gaan duren nu eer men goesting terug is om me aan de andere te gaan ergeren.
Wat jammer toch van deze tegenslag. Neem je tijd maar voor die andere versie en dan komt die wel goed. Succes ermee!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.