View Full Version : Deelnemers Open 24 hours of Zolder
Klasse "all-comers"
Delahaye/Renault Megane Silhouette-Goossens/Kumpen/Sougnez/Soulet (1)
Bron:
1 = Persbabbel Team
Thomaske
06-07-2009, 19:46
Als ik me niet vergis komt KS Motorsport met beide BMW Silhouettes.
Thomaske
06-07-2009, 19:53
McDonalds Racing - Bouillon / Voets / TBA / TBA - Porsche 996
Bron: Fred Gronitz (teameigenaar)
fenixracing
07-07-2009, 09:23
We zullen moeten wachten tot na de 24h van franco.
Voor dat we echt kunnen weten wie er zich ingeschreven heeft.
vorig jaar was http://www.24u.be/2008/ ook pas aangepast na de 24h.
Uit pure verveling ook maar een lijstje gemaakt voor de komende 24h van Zolder. 'k Heb niet zoveel inside informatie hier, dus alle info is welkom! ;)
Divisie 1
2. Ferrari 430 GT3: Thiers-Thiers-Thiers-... Scuderia Monza
3. Ferrari 430 GT3: Bouvy-Coens-...-... Francorchamps Motors
4. Dodge Viper GT3: Wauters-Van Hooydonck-Wauters-Vanthoor KRK Racing
5. Lambo Gallardo GT3: Vollebergh-RvdZwaan-...-... JD Competition
10. Lambo Gallardo GT3: De Laet-AvdZwaan-...-... JD Competition
12. Ford GT: Kuismanen-Huisman-...-... Kuismanen Competition
16. Ford Mustang: VdStraeten-Lémeret-Martin-De Doncker VDS Racing
50. Porsche 997 Cup S: Longin-Verbist-...-... First Motorsport
72. Aston Martin DBRs9: Vosse-Renard-Mollekens-... Barwell Motorsport
°. Audi R8 LMS: ...-...-...-... Phoenix Racing
°. Ginetta G50Z: ...-...-...-... Barwell Motorsport
°. Porsche 997 Cup S: ...-...-...-... ------------
Divisie 2
117. Ford Mustang GT4: Deridder-...-...-... VDS Racing
°. Porsche GT4: ...-...-...-... First Motorsport
°. Aston Martin N24 ...-...-...-... ------------
Divisie 3
213. BMW Z3: Shelton-Keen-...-... Moore Racing
250. Porsche 997 Cup: Vanhanen-Nurminen-...-... Westend Racing
°. Porsche 996GT2 Bi-Turbo: Bouillon-Voets-...-... McDonalds Racing
°. Marcos Mantis: ...-...-...-... Moritz Racing
Divisie 4
°. Renault Mégane: Goossens-Kumpen-Sougnez-Soulet Delahaye Racing
°. BMW M3: ...-...-...-... KS Motorsport
°. BMW M3: ...-...-...-... KS Motorsport
°. Solution F: ...-...-...-... ------------
°. Solution F: ...-...-...-... ------------
°. Audi A4: De Crem-Schroyen-...-... Street Machine
°. Jaguar X-Type: ...-...-...-... MI
°. Chrysler Viper GTS-R: Lumbeeck-Marchal-...-... AD Sport
°. Porsche Bi-Turbo: Derdaele-Lagrange-...-... AD Sport
°. BMW M3 Gr.N: Belien-Cuyvers-...-... Belien Motorsport
°. Porsche 996 RSR: Penders-Lamot-...-... Prospeed Competition
"...": Onzeker
Er staan nog een paar auto's niet op, zoals enkele toerismeauto's (8), omdat die inschrijvingen te vaag zijn (nog geen team, model van de auto en nog geen piloten bekend gemaakt). Er worden ongeveer 40 auto's aan de start verwacht.
Viper GTS-R***
08-07-2009, 23:52
Grig-O, niet dat ik er iets persoonlijk op tegen heb dat je een eigen bedacht lijstje online zet. Maar echter is het zo in deze thread dat we wanneer er een artikel op internet verschijnt dat een deelname bevestigd voor de race hier kunnen posten en Mark zelf de lijst zal verder aanvullen met "reeds bevestigde" deelnames. Dit vanwege deze thread wat ordelijk te houden neem ik aan. Misschien best even kortsluiten met Mark wat hij er juist in ziet maar zo was het toch de vorige jaren...
Bekijk dit dan maar eens. :gas: http://www.dhnet.be/sports/moteurs/article/271799/un-plateau-de-40-autos.html
Als je denkt dat ik voor m'n plezier een zelfuitgevonden lijst online zet, dan ben je goed mis. Ik dacht niet dat ik hier zo'n reputatie had. :confused: ;)
EDIT: Waar is die lijst van Mark dan? 'k Zag nergens een lijst staan, dus 'k heb geen idee wat er fout aan is... :)
fenixracing
09-07-2009, 11:16
Ik was een beetje aan het snuffelen op verschillende websites.Tot ik op dsmec website zag dat ze nog piloot zoeken op een aston martin n24.
Dus die kan je ook toevoegen hoop ik.
Viper GTS-R***
09-07-2009, 12:13
Grig-O, eerst even meegeven dat ik niet het gedacht heb van je een duimzuiger te zijn wat betreft dat lijstje. Alles wat je hebt geschreven staat wel degelijk ergens op het net te lezen.
Over de onvindbare lijst :), dat is Mark's éérste post.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kon aangeven welke wagens er 'bevestigd' worden via zo'n bericht op bv. la dernier heure en die link post je dan even hier. Zo kan Mark zijn (nog magere lijst) aanvullen met de paddockers hun post's...
No big deal m.a.w. om verder over te discussieren.
Blijven posten dus moest je nog iets vinden op het net ;-)
Grig-O, eerst even meegeven dat ik niet het gedacht heb van je een duimzuiger te zijn wat betreft dat lijstje. Alles wat je hebt geschreven staat wel degelijk ergens op het net te lezen.
Over de onvindbare lijst :), dat is Mark's éérste post.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kon aangeven welke wagens er 'bevestigd' worden via zo'n bericht op bv. la dernier heure en die link post je dan even hier. Zo kan Mark zijn (nog magere lijst) aanvullen met de paddockers hun post's...
No big deal m.a.w. om verder over te discussieren.
Blijven posten dus moest je nog iets vinden op het net ;-)
Ok, Mark mag gerust mijn lijst gebruiken dan om de zijne aan te vullen. ;)
Ik was een beetje aan het snuffelen op verschillende websites.Tot ik op dsmec website zag dat ze nog piloot zoeken op een aston martin n24.
Dus die kan je ook toevoegen hoop ik.
Ben je zeker dat dat een N24 is? Kan die auto nergens vinden op een entry list van de DSMEC... Verder staat er ook dat Euroracing piloten zoekt op hun BMW T3.
Was er in het begin van het seizoen ook niet te lezen dat Jeuris voor de 24u met een porsche van first ging rijden?!
fenixracing
09-07-2009, 17:00
dit was de eerste post van hun.
24 H Zolder met Aston Martin - 28/03/2009
Nog 2 piloten gezocht voor de 24 uren van Zolder met een Aston Martin N24 Vontage. Betrouwbaar team en mooie voorwaarden.Ervaring gewenst.
Rigo Meys
info@rigomeys.be
Dit is hun tweede post.
24u Zolder - 15/06/2009
We zoeken nog 1 piloot voor Aston Martin. Mooie voorwaarden.
Rigo Meys
info@rigomeys.be
En in verband met de deelname aan de 24hr moeten zij geen dsmec rijden, omdat de wagen een gt4 is. Die worden zo toegelaten.
Thomaske
11-07-2009, 11:29
De Aston Martin van Vosse - Renard zal niet aan de start verschijnen. Renard is bezig met contacten bij twee verschillende teams.
Op de Mustang GT4 gaan we allemaal GDC piloten zien. Dus Bentchikou mag gewist worden.
Daar Mollekens weg valt op de Aston Martin DBRS9 zal hij hoogstwaarschijnlijk op de Porsche van First zitten.
fenixracing
11-07-2009, 15:01
We vergeten eentje die in het begin van het seizoen al bevestigd heeft dat die komt. moritz racing marcos
De persverantwoordelijke van Aston meldde in Spa dat de Aston wel start... :)
Thomaske
11-07-2009, 17:54
Foutje
Thomaske
11-07-2009, 17:55
Olivier Muytjens zou deelnemen met een Z3 BMW. De BMW Z3 van Moore Racing die we dit weekend in actie zagen?
Mvg
Thomaske
11-07-2009, 18:33
Jurgen Van Hover op een Porsche 997.
Bron: hijzelf
Mvg
Olivier Muytjens zou deelnemen met een Z3 BMW. De BMW Z3 van Moore Racing die we dit weekend in actie zagen?
Mvg
heb vernomen dat het op de bmw van willie moore zou zijn morgen weet ik daar meer over. ook dave cox zal er zijn met de ginetta wat gecrasht is tijdens de britcar als ze de wagen terug in orde krijgen natuurlijk met deze wagen zal hij rijden samen met zijn 2 zonen Michael en jason
fenixracing
12-07-2009, 16:53
Kuismannen wilt zijn ford gt thuis laten en zijn oude viper gts inzetten als hij de goed keuring krijgt van de promotors. Ik hoop van wel zou nog is mooi zijn de vipers in actie zien.
Speedlover zou ook graag een wagen inzetten heeft daar 2 porsches ter beschikking.
Ook gpr denkt mee te willen doen.
Bron: http://www.autosport.be/news/2009/07/12/GtKortnieuwsFiaGt3NaarZolder
Viper GTS-R***
12-07-2009, 17:11
Kuismanen je bent de man als je daarin slaagt :worship:
Kuismanen je bent de man als je daarin slaagt :worship:
Persoonlijk zie ik liever de Ford GT rijden... Er komt namelijk al een Viper aan de start, die van AD Sport...
Viper GTS-R***
12-07-2009, 18:43
Persoonlijk zie ik liever de Ford GT rijden... Er komt namelijk al een Viper aan de start, die van AD Sport...
Wel had ik de keus tussen 3 Ford GT's te zien of 1 echte Viper GTS-R dan ging ik voor het laatste maar is natuurlijk pure eigen keuze. Nu zo'n Ford GT is ook wel een pracht van een wagen maar als ik hem kan inwisselen met één der meest succesvolle GT1's in het jonge verleden :)
Echter stel ik de deelname toch wel erg in twijfel of ze mogelijk is?
Enigste mogelijk voor Pertti is dus met de wagen deelnemen aan de DMSEC race of is er nog een andere mogelijkheid, ik denk het niet?
De wagen heeft ooit Belcar gereden, dus die mag normaal in klasse 3 rijden denk ik.
fenixracing
12-07-2009, 19:35
Dat dacht ik ook, oude belcar wagens mogen toch zo meedoen?
Viper GTS-R***
12-07-2009, 19:45
Dat dacht ik ook, oude belcar wagens mogen toch zo meedoen?
Ik had verstaan, de ex-belcar wagen die mee hebben gedaan in een BGTC wedstrijd mogen meedoen. Dus wagens die nog meereden in 2007, 2008 of dit jaar 2009.
bv. in het geval van Kuismanen en zijn viper, deze heeft in geen van deze jaren gereden in BGTC. M.a.w. verkrijgt hij geen automatisch recht om mee te doen omdat hij 'vroeger' mee reed in de Belcar.
Maar een ex-belcar wagen mag in klasse 3 van de Belgian GT meerijden, en als de wedstrijd onder de vlag van Belgian GT rijdt, zou hij in principe wel mee mogen doen.
Bart.Vandecavey
15-07-2009, 16:17
Op de site van Pertti Kuismanen staat dat hij inderdaad met de Viper wil deelnemen.
Tiistaina saamme kuulla, voimmeko ajaa oman 24 tunnin kisamme Viperilla. Autopäätöksen ratkaisee sitten, miten Ford selviytyy tuosta Span rääkistään FIA:n kisassa.
KRK met 1 viper!
bron: het belang van Limburg
Maar een ex-belcar wagen mag in klasse 3 van de Belgian GT meerijden, en als de wedstrijd onder de vlag van Belgian GT rijdt, zou hij in principe wel mee mogen doen.
Neen want de cilinderinhoud is te groot voor Klasse 3 :)
De enige weg is dus de DSMEC van dit weekend maar dan pakken ze weer geen punten voor de drivers challenge in de BGTC.
Tot op heden nog geen Kuismanen dus ... maar, ik heb net vernomen dat alles onderweg is naar ergens om te rijden, vraag is natuurlijk naar waar! :)
Ik zou niet verbaasd zijn als ze daar vanavond of morgen staan om deel te nemen.
Bart.Vandecavey
16-07-2009, 12:02
Neen want de cilinderinhoud is te groot voor Klasse 3 :)
De enige weg is dus de DSMEC van dit weekend maar dan pakken ze weer geen punten voor de drivers challenge in de BGTC.
Tot op heden nog geen Kuismanen dus ... maar, ik heb net vernomen dat alles onderweg is naar ergens om te rijden, vraag is natuurlijk naar waar! :)
Ik zou niet verbaasd zijn als ze daar vanavond of morgen staan om deel te nemen.
Ik denk het ook want er staat niks anders op hun kalender en ze willen duidelijk deelnemen met hun Viperilla.
Viper GTS-R***
16-07-2009, 12:10
Willie Moore samen met Philippe Broodcooren, Michel De Coster en Olivier Muytjens in een BMW M3 GTR.
http://www.autosport.be/show.image?id=20274&size=3
bron: autosport.be
Is deze BMW evenwaardag aan het model van Düller?
Ik denk het ook want er staat niks anders op hun kalender en ze willen duidelijk deelnemen met hun Viperilla.
Mooi, misschien een strijd tussen de 2 vipers van weleer :)
Vandaag stond ook in hbvl dat Lagrange misschien zou meedoen met een Ferrari. Als dit zo is, wat zou er met de Biturbo gebeuren voor de 24u?!
Is deze BMW evenwaardag aan het model van Düller?
Het lijkt me dat Moore enkele trapjes onder de Duller en Scheid GTR's zit. Let wel, lijkt me......ik kan niet onder de kap kijken van die wagens ;) In het verleden waren de genoemde BMW's in gezamelijke wedstrijden sneller dan het exemplaar van Moore. Lag voor een gedeelte ook aan de bemanningen op de wagens, Duller/Scheid konden vaker beschikken over echte kleppers gezien hun achtergronden/budgetten.
Neemt niet weg, ik begin weer een gevoel te krijgen voor deze 24 uur van Zolder. Afgelopen 2 jaren waren schertsvertoningen en hebben veel schade veroorzaakt aan het imago van deze koers.
Gelegenheidsrijder Euser zette de Marcos op de 7de startplaats
http://www.autosport.be/news/2009/07/17/MarchalLumbeeckOpPoleInDsmecSuperprix
Good old hero Euser met een Marcos in de 24 uur?
Jammer genoeg niet de lm600 dan.
fenixracing
20-07-2009, 13:47
Waarschijnlijk geen barwell AM.Als ik het bericht op pitstop lees dan hebben ze voor de 24h van spa gekozen.
Eddy wou deelnemen aan de 24u van Zolder maar beseft dat zijn wagen meer tot zijn recht komt op het circuit van Francorchamps. Hij hakte de knoop door, koos voor Francorchamps en ging op zoek naar teamgenoten.
klopklop1
29-07-2009, 17:45
Voorlopige deelnemerslijst
Bepaalde Wagens zijn nog onder voorbehoud
GT3 :
2. Dodge Viper Comp.coupé: Thiers-Thiers-Thiers-Van Mol Scuderia Monza
3. Ferrari F 430 GT3: Bouvy-Coens-Kelders-Mollekens Francorchamps Motors by Delahaye
4. Dodge Viper Comp.coupé: Wauters-Wauters-Van Hooydonck-Vanthoor KRK Racing
5. Lamborghini Gallardo : De Laet-Vollebergh-V.d Zwaan-V.d Zwaan JD Competition by KS Motorsport
16. Ford Mustang FR500 GT3 : Lémeret-v.d Straeten-De Doncker-Martin VDS Racing Adventures
50. Porsche 997 GT3 Cup S : Longin-Verbist-Maes-Haane First Motorsport
69 Dodge Viper Comp.coupé : Cracco-Van Audenhove-Dujardin-Gonnissen Speedlover
Divison 2
150 Porsche 997 GT4 : Wouters-Beliën-Van Rompuy-Derdaele First Motorsport
117. Ford Mustang GT4 : Deridder-Heurckmans-Princen-Close VDS Racing Adventures
Divisie 4(BTCS)
6 Renault Mégane Silhouette : Kumpen-Goossens-Soulet-Sougnez Delahaye Racing
21 BMW M3 Silhouette : Vanbellingen-Vandermaesen-Schrauwen-Renard KS Motorsport
22 BMW M3 Silhouette : Moonens-Redant-Stoeltie-Gepts KS Motorsport
23 Opel Astra Silhouette : De Groof-Janssens-Richard-Nelissen-Grade MTE Racing
116 Seat Leon Cupra : De Lattre-Vannerom-Chaillet-Geoffroy Signa Motorsport
Divisie 4(DSMEC)
12 Dodge Viper GTS-R : Kuismanen-Huisman-Behrens-Hasenbichler Kuismanen Competition
14 Chrysler Viper GT1 : Marchal-Lumbeeck-Heyer-Kuus AD Sport
15 Porsche 996 Biturbo : Derdaele-Lagrange-Raes-Polderman AD Sport
20 Porsche 997 GT3 Cup : Van Hover-Hemroulle-Verbergt-RausSpeedlover
60 Porsche 996 GT3 RSR : Penders-Lamot-Loix-Machiels Prospeed Competition
° BMW 120D : Van Loo-De Vocht-Sluys-Heyman Recy Racing Team
217 Porsche 996 GT3 RS : Bouillon-Voets-Tavernier-Cox McDonald's Racing Team
Overige
7 BMW M3 GTR : Moore-Muytjens-Broodcooren-Decoster Moore International Motorsport
11 Renault Mégane Trophy : Becker-Vos-Kolen Equipe Verschuur
33 BMW M3 GT : Verpoort-Qvick-Philppaert-Van Asch Ostend Racing
44 Mosler MT 900 : Clucas-Smyth-Gormley-Beaumont Topcats Racing
77 Renault Clio : Grouwels-Grouwels-Frijns Rudolph Racing
88 Renault Clio : Vermeeren-Legrand-Voet-Vankelst Gabriël Racing
Die Porsche voor Verbergt en Jef Hemroulle wordt wss ingezet door Mühlner. ;) Verder kan je uit het persbericht dat vandaag werd verspreid een veertigtal mogelijke deelnemers afleiden, voorlopig ziet het er nog goed uit dus :).
Leuk bericht, het lijkt erop dat de dalende tendens, qua deelnemers, van de afgelopen jaren gestopt is en we wellicht een kleine groei mogen verwachten.
Wellicht een foutje in de persbabbel maar deze valt me op:
Uit het BTCS-kamp krijgen we sowieso twee van de topteams aan de start. Delahaye Racing kondigde aan dat het met de nieuwe Mégane Trophy naar Zolder afzakt. Om de handschoen tegen Ferrari, Porsche, Dodge, Aston Martin, Audi, Lamborghini en BMW op te nemen, doet Delahaye op een dreamteam beroep
Iets verder:
Verder in GT3 is er nog een project van Mülhner Motorsport, dat voor Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle (de leiders in het GT3-kampioenschap) mogelijk een oplossing biedt voor het ontbreken van de Audi R8 LMS.
Wel of geen Audi? Of heeft men het over de Audi van Tony Frans?
@Bart VDC,
In welke staat is de Dodge? Afgelopen weekend de beelden gezien van de crash bij SBS6. Dat was een beste klapper. Nog een (stout) vraagje: Hoeveel wagens zijn er in bezit van Russell? 2 x F430 GT3, Viper GT3 en Porsche 996 met 997 look?
Leuk bericht, het lijkt erop dat de dalende tendens, qua deelnemers, van de afgelopen jaren gestopt is en we wellicht een kleine groei mogen verwachten.
Als de deelnemersaantallen dalen, sta je altijd klaar met procenten, en nu het goed gaat, hoor ik je niet Mark... ;) 40 deelnemers dit jaar (slechts een voorspelling uiteraard) tegen 27 deelnemers vorig jaar. Als ik zonder abuisen heb gerekend, is dat een stijging van maarliefst 32.5%! Wellicht een kleine groei? ;)
Coach Ep
30-07-2009, 13:16
Als de deelnemersaantallen dalen, sta je altijd klaar met procenten, en nu het goed gaat, hoor ik je niet Mark... ;) 40 deelnemers dit jaar (slechts een voorspelling uiteraard) tegen 27 deelnemers vorig jaar. Als ik zonder abuisen heb gerekend, is dat een stijging van maarliefst 32.5%! Wellicht een kleine groei? ;)
Rekenfoutje, het verschil tussen de oude en de nieuwe waarde deelt men door de oude waarde en zo wordt de procentuele verandering gemeten.
Dus: 27 t.o.v. 40 = 13 verschil gedeeld door 27 = afgerond 48%!!! Dus (de helft) meer deelnemers dan vorig jaar! Althans, naar verwachting natuurlijk. Eerst maar eens afwachten hoeveel bolides er daadwerkelijk aan de start staan.. ;)
Bart.Vandecavey
30-07-2009, 14:07
wagens zijn er in bezit van Russell? 2 x F430 GT3, Viper GT3 en Porsche 996 GT3-RS met 997 look?
Klopt
Rekenfoutje, het verschil tussen de oude en de nieuwe waarde deelt men door de oude waarde en zo wordt de procentuele verandering gemeten.
Dus: 27 t.o.v. 40 = 13 verschil gedeeld door 27 = afgerond 48%!!! Dus (de helft) meer deelnemers dan vorig jaar! Althans, naar verwachting natuurlijk. Eerst maar eens afwachten hoeveel bolides er daadwerkelijk aan de start staan.. ;)
Godver, daarom zit ik dus in de Moderne Talen! :rolleyes: Hopelijk 40 auto's aan de start, dan is er tenminste geen leeg circuit op zondagmorgen...
klopklop1
30-07-2009, 16:42
Laten we hier op pagina 3 in ieder geval de deelnemerslijst up to date houden.
Laten we hier op pagina 3 in ieder geval de deelnemerslijst up to date houden.
Zou dat niet makkelijker zijn op de eerste pagina? Binnen enkele dagen weet ik niet meer dat dat op pagina 3 staat hoor. ;)
klopklop1
31-07-2009, 18:17
Zou dat niet makkelijker zijn op de eerste pagina? Binnen enkele dagen weet ik niet meer dat dat op pagina 3 staat hoor. ;)
Het is toch wel doenbaar om te onthouden dat het op pagina 3 staat
Op dit forum kan je je post slechts een aantal minuten na bevestiging wijzigen. Daarna niet meer. Lijstjes updaten in een bepaalde post zit er dus niet in hoor:rolleyes:
klopklop1
31-07-2009, 19:26
Op dit forum kan je je post slechts een aantal minuten na bevestiging wijzigen. Daarna niet meer. Lijstjes updaten in een bepaalde post zit er dus niet in hoor:rolleyes:
Ik heb et gisteren gepost en vandaag kan ik het nog steeds wijzigen dus als je
interesse hebt kun je er altijd op terecht.
Noteer alvast volgende maar uit betrouwbare bron:
BMW 120d - Van Loo / De Vocht / Sluys / Heyman
McLarenboy
31-07-2009, 22:03
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
? Toch niets speciaals aan.
Zodra er officiele inschrijvingslijsten zijn zullen we deze ook bekend maken via de 24u.be website. De lijsten worden in de aanloop naar de wedstrijd periodiek bijgewerkt om ze zo actueel mogelijk te houden.
Opgelet, de vermelde deelnemers zijn in functie van een bevestigde en betaalde inschrijving, dus niet louter op een mondelinge toezegging.
fenixracing
03-08-2009, 09:41
Ik had al gezien dat de site geupdate is.
Dus nog geen vaste inschrijvingen?
Bart.Vandecavey
03-08-2009, 11:47
Ik had al gezien dat de site geupdate is.
Dus nog geen vaste inschrijvingen?
Het is nogal wiedes dat er toen nog geen vaste inschrijvingen waren voor dit jaar...
De deelnemerslijst werd voor het laatst bijgewerkt op vrijdag 29 augustus 2008 om 13:35.
Het aantal inschrijvingen voor 2009 is 0 wagens
fenixracing
03-08-2009, 12:21
lol
Ik dacht al dat er iets niet klopte.Had de datum niet gezien.
Bart.Vandecavey
03-08-2009, 16:34
divisie 2 :
De Porsche 997 GT3 zal rijden in een GT4-configuratie waardoor deze zal ingedeeld worden in klasse 2 van het Belgian GT Championship. Tijdens de Limburgse etmaalrace zal de YOKOHAMA-piloot worden bijgestaan door Frank Beliën, Tom Van Rompay en Dylan Derdaele.
bron: persbericht
fenixracing
04-08-2009, 22:07
Misschien een vw beatle van AD sport.
Buiten de Viper en de biturbo heeft AD-Sport nog een VW Beatle raceklaar staan om met klein budget de 24u te rijden. 260pk, 2800 cc, airjacks, grote tank, Motec,... Heeft de Britcar 24u gewonnen in zijn klasse. Leuke, commercieel aantrekkelijke wagen voor uw sponsors.
divisie 2 :
De Porsche 997 GT3 zal rijden in een GT4-configuratie waardoor deze zal ingedeeld worden in klasse 2 van het Belgian GT Championship. Tijdens de Limburgse etmaalrace zal de YOKOHAMA-piloot worden bijgestaan door Frank Beliën, Tom Van Rompay en Dylan Derdaele.
bron: persbericht
En wie is de Yokohama piloot?
McLarenboy
05-08-2009, 15:17
gewoon een gok, Jan Wouters?
Was ook mijn eerste gedacht, maar het is toch al een hele tijd geleden dat we hem nog gezien hebben op circuit.
Inderdaad,staat ook in het persbericht.
Kuismanen staat met de Viper ingeschreven.
www.24u.be
First post...I looks like we (Topcats Racing) will be doing the Zolder 24h this year with our Mosler and hopfully one of our Marcos.
So come along and give us your support.
Gepost op ten-tenths door een lid van het team :).
Kuismanen staat met de Viper ingeschreven.
www.24u.be
Blijkbaar zou Keneth Heyer op de andere Viper rijden (AD Sport). Volgend jaar rijdt de Duitser GT1 en wss ook een programma in België :).
Viper GTS-R***
05-08-2009, 21:20
Blijkbaar zou Keneth Heyer op de andere Viper rijden (AD Sport). Volgend jaar rijdt de Duitser GT1 en wss ook een programma in België :).
Waar staat dit juist te lezen? Graag bronvermelding bij zo'n nieuws...
Eindelijk kijk ik weer eens uit naar de 24 uren! ;) Super dat Pertti zijn Viper inzet!
fenixracing
05-08-2009, 21:33
Topcats is dat een brits team?
hopelijk houden de organisatoren rekening mee dat er geen 24hr van silverstone is dit jaar. Er zullen wel een paar teams zijn die naar zolder willen afzakken.Ik hoop dat ze die dan toch toe laten, ook al hebben ze niet meegedaan in een belgische kampioenschap.
Viper GTS-R***
05-08-2009, 21:41
Eindelijk kijk ik weer eens uit naar de 24 uren! ;) Super dat Pertti zijn Viper inzet!
Ik zou al enkel en alleen voor de twee Viper's gaan kijken, neem aan dat dit echt wel eens één van de laatste keren zal zijn er zo'n twee op de grid te kunnen bewonderen...
Vraag me trouwens af of die Viper van Kuismanen in dezelfde configuratie zal rijden dan bv. in 2006. Met Duncan Huisman achter het stuur zou die echt wel onklopbaar moeten zijn op pure snelheid als je de andere wagens bekijkt die er tot op heden ingeschreven staan...
Sir Kwietje
05-08-2009, 21:50
Ik zou al enkel en alleen voor de twee Viper's gaan kijken, neem aan dat dit echt wel eens één van de laatste keren zal zijn er zo'n twee op de grid te kunnen bewonderen...
Vraag me trouwens af of die Viper van Kuismanen in dezelfde configuratie zal rijden dan bv. in 2006. Met Duncan Huisman achter het stuur zou die echt wel onklopbaar moeten zijn op pure snelheid als je de andere wagens bekijkt die er tot op heden ingeschreven staan...
Tenzij dat ze weer gaan smoren...
Tenzij dat ze weer gaan smoren...
Dacht er ook nog aan. :p Gelukkig voor hen moeten ze niet vooraan tanken!
Bart.Vandecavey
05-08-2009, 21:59
Er zijn volgens mij wel veel meer favorieten dan enkel Kuismanen...
Delahaye, KS, KRK,... Het is lang geleden dat we zo'n open 24 uur zullen krijgen...
En wie is de Yokohama piloot?
Jan wouters ( drift ook onder de yokohama vlag)
fenixracing
05-08-2009, 23:17
3Vipers gts-r al 2x ad sport ik hoop dat dit geen type fout is.
Was ook mijn eerste gedacht, maar het is toch al een hele tijd geleden dat we hem nog gezien hebben op circuit.
Te donderdag nog, en vorig jaar in spa met onze alfa.
3Vipers gts-r al 2x ad sport ik hoop dat dit geen type fout is.
Hoe kom je aan de 2 Vipers GTS-R voor AD? Ze hebben toch enkel de ex-GLPK?
Viper GTS-R***
05-08-2009, 23:44
Hoe kom je aan de 2 Vipers GTS-R voor AD? Ze hebben toch enkel de ex-GLPK?
Staat inderdaad op de lijst van 24u.be
Lijkt me wel straf hou ze daar ineens mee naar boven komen, misschien het ARC Bratislava exemplaar dat al een tijdje te koop stond?
Wilde gok moesten ze dan daadwerkelijk met een 2de GTS-R komen.
Ik dacht dat dat de Viper van Kuismanen niet toegelaten zou zijn als hij niet aan de laatste DSMEC zou deelnemen...?
fenixracing
06-08-2009, 00:46
De organisatie kan een speciale goedkeuring geven. Dacht ik ergens gelezen te hebben.
Staat inderdaad op de lijst van 24u.be
Lijkt me wel straf hou ze daar ineens mee naar boven komen, misschien het ARC Bratislava exemplaar dat al een tijdje te koop stond?
Wilde gok moesten ze dan daadwerkelijk met een 2de GTS-R komen.
2e viper van AD staat er niet meer bij ondertussen.
fenixracing
06-08-2009, 08:39
Wat mij opvalde was Mcdonalds racing met 996 gt2 r gaat deelnemen.
Is dit een samenwerking met pmb want die bezitten toch zulke porsches.
(als ze ondertussen niet inbeslag zijn genomen)
Wat mij opvalde was Mcdonalds racing met 996 gt2 r gaat deelnemen.
Is dit een samenwerking met pmb want die bezitten toch zulke porsches.
(als ze ondertussen niet inbeslag zijn genomen)
Ja, volgens mij is dat gewoon hetzelfde team, alleen sponsort McDonalds in Zolder. Die wagens waren inderdaad in beslag genomen wegens het niet betalen van de huur (aan PSI), maar dit probleem zou opgelost zijn aangezien de auto's gereden hebben in de 24h van Spa...
Even rechtzetten, Bouillon en Voets rijden niet met een 996 Biturbo van PMB, maar met een 996 RS van een ander team. Ook is er nooit een rechtsgang van PSI geweest in Spa (PSI bestaat niet meer), maar wel van de Franse eigenaar die de wagen verkocht heeft en zijn geld nog (deels) moet ontvangen. PMB rijdt vooralsnog niet in Zolder.
Joost
Geen Barwell Aston aan de start. :(
Autosport.be:
BRUSSEL. De Barwell Aston Martin DBRS9 van Eddy Renard en Vincent Vosse zal niet aan de start van de 31ste 24 Uur van Zolder verschijnen. “Dat klopt”, bevestigt Eddy Renard. “We hebben, in onderling overleg met de betrokken partijen, die moeilijke beslissing genomen. Het is geen makkelijke beslissing, maar ze is weloverwogen.”
http://www.autosport.be/news/2009/08/06/AstonVanVosseEnRenardNietIn24UurVanZolder
Even rechtzetten, Bouillon en Voets rijden niet met een 996 Biturbo van PMB, maar met een 996 RS van een ander team. Ook is er nooit een rechtsgang van PSI geweest in Spa (PSI bestaat niet meer), maar wel van de Franse eigenaar die de wagen verkocht heeft en zijn geld nog (deels) moet ontvangen. PMB rijdt vooralsnog niet in Zolder.
Joost
Dat bedoelde ik ongeveer, volgens mij is dat dan Christian Schumacher (-> EDIT: Philippe Tillie dus ;)), maar ik kan er ferm naast zitten. Zien we PMB dan nog terug op circuit?
Zien we PMB dan nog terug op circuit?
Welke naam van drie letters gaan we nu zien? JMT, PMB.........wellicht BKR? :D
Wat betreft de deelnemers, elke dag komen er deelnemers bij op 24u.be, volgens mij gaat het echt een leuke koers worden. Geen idee wat de plannen zijn voor 2010 door de nieuwe organisatie maar hopenlijk gaat de 24 uur het feestje worden van de nationale autosport.
Uit een heerlijk en hoopvol persbericht over de toekomst van CZ:
Realistische schattingen vertellen ons dat we een 35-tal wagens aan de start mogen verwachten, maar in de toekomst zal dat aantal enkel nog maar groeien. Tijd om vooruit te kijken nu."
http://www.24u.be/2009/nl/nieuwsberichten/1017/Peter-Hudders-(Circuit-Zolder):-24-Hours-of-Zolder-terug-op-haar-voetstuk-pl....html
Wat bedoelen ze met 'de toekomst'? Volgend jaar of volgende week? :confused: :)
In een ander nieuwsbericht vertelt Stéphane Lémeret dat de Mégane ongenaakbaar zal zijn tijdens de 24h, de Mustang gaat voor winst in D1...
Vandaag een mooie update op 24u.be, van 25 naar 31 stuks. Wat mogen we blij zijn met de huidige situatie.........anders hadden er krap 10 wagens op de grid gestaan.
klopklop1
12-08-2009, 20:29
BMW M3 GT4 van Beliën motorsprt dan toch niet aan de start
Thomaske
13-08-2009, 10:48
Vierde piloot bij First is gekend!
Mvg
Vierde piloot bij First is gekend!
Mvg
inderdaad, en het is nu een sterk viertal
En wie is dan die vierde bij First?
klopklop1
13-08-2009, 22:13
En wie is dan die vierde bij First?
Henk Haane, Staat toch te lezen op de site van VZW 24u;)
bemanning op de topcats mosler is ingevuld. 24u.be
Polderman gisteren getest met de 964 van AD Sport, 2e piloot na Vanierschot? racingworld.be
Doet G&A niet mee met de mosler of de bmw?
32 deelnemers, 12 divisies
Het wordt moeilijk om zonder beker naar huis te gaan :champagne:
32 deelnemers, 12 divisies
:eek: Serieus? :rolleyes:
En we zitten terug onder de 30, de 2 wagens van Cor Euser en de Porsche 964 van Vanierschot zijn van de lijst verdwenen.
Dries DS
17-08-2009, 13:30
En we zitten terug onder de 30, de 2 wagens van Cor Euser en de Porsche 964 van Vanierschot zijn van de lijst verdwenen.
En één van de komende uren / dagen waarschijnlijk ook nog een Clio minder...
Maar misschien komt er ook nog wat bij hé ;)
't Is te hopen, anders is er qua kwantiteit niet echt veel vooruitgang geboekt...
En één van de komende uren / dagen waarschijnlijk ook nog een Clio minder...
Er is ondertussen al een clio weg, en er staat er nog eentje zonder piloten.
Zonder DSMEC en BTCS was het nog veel minder geweest.
Dries DS
17-08-2009, 13:51
Er is ondertussen al een clio weg, en er staat er nog eentje zonder piloten.
Zonder DSMEC en BTCS was het nog veel minder geweest.
Snel geteld hé, 10 stuks zouden het geweest zijn :(
klopklop1
17-08-2009, 22:36
Plotse afslanking van 32 naar 28 wagens op 24u.be
Jups, was hier eerder al vermeld. ;)
28 deelnemers? Ja, dat valt tegen maar was een ander getal realistisch geweest? Achteraf gezien denk ik niet. Pas in een zeer laat stadium gaf SRO haar "failliet" toe en moesten de DSMEC en BTCS de meubelen redden. Als ik door een positieve bril bij opzet kan ik nog altijd zeggen: "Dat zijn er 18 meer als voorzien"
Ratel & Friends krijgen tijdens deze 24 uur een laatste ferme trap onder hun kloten en graag opgerot naar La Douce France. We zetten het ijkpunt op nul voor de nationale GT & Toerismesport in BE. Zaterdag 22-08 begint een nieuwe hoofdstuk, op naar de grids van weleer.
Wat betreft randverhalen en leuke weetjes: Zeer benieuwd naar de stickertjes op de KS BMW nr. 22 :)
klopklop1
18-08-2009, 11:53
Polderman dan toch op de Porsche Biturbo van AD Sport
En Vanierschot jammer genoeg niet aan de start...
crosserke
18-08-2009, 13:25
Iedereen die dacht dat er nu meer wagens aan de start gingen komen hadden het toch verkeerd voor.Al goed dat er nog enkele buitenlandse teams ingeschreven hebben.Positief is dat de toppers uit btcs en dsmec er zijn.
Of zijn er enkele teams op gratis reis in Oostenrijk,raar dat dit samenvalt met de 24h.
klopklop1
18-08-2009, 13:54
Ik denk dat ook bv. de clio's meer tegenstand hadden verwacht maar er zijn er alper 2 ingeschreven. Om maar een voorbeeld te geven.
Of zijn er enkele teams op gratis reis in Oostenrijk,raar dat dit samenvalt met de 24h.
LOL :)
Was dan ook al maanden gepland toen we nog niet wisten dat DSMEC ging kunnen deelnemen aan de 24H. Wees gerust, we vertrekken hier vanavond en zijn morgen allemaal om 10H op circuit. De andere meute vertrekt hier vrijdagavond.
LOL :)
.... Wees gerust, we vertrekken hier vanavond en zijn morgen allemaal om 10H op circuit. De andere meute vertrekt hier vrijdagavond.
Euh...en de verplichte nachttraining...?:confused:
welke wagen is nog weggevallen?!
Bart.Vandecavey
18-08-2009, 21:46
welke wagen is nog weggevallen?!
Pullinx
Pullinx
Dju, da's toch een kandidaat op het podium. Ben ondanks het lage aantal deelnemers wel eens benieuwd naar de kwalificaties morgen! :)
Dries DS
19-08-2009, 12:00
Euh...en de verplichte nachttraining...?:confused:
Nachtje rijden (dinsdag-woensdag), op tijd daar zijn voor alle administratieve formaliteiten, en dan eens goed gas geven :gas:. Voor een echte ´nachtuil´kan dat toch geen probleem zijn?
(Hij is trouwens ondertussen goed en wel aangekomen ;). Deze jongen blijft hier tussen de bergen en volgt alles van op afstand. Jammer genoeg, doch verplicht, na een ongeval en de daaraan gekoppelde gezondheidsproblemen. Was er graag bij geweest, maar ja...).
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.