PDA

View Full Version : Modelbouwmeeting - 17 juli 2009 - De Kluis, Bolderberg


Dominique
11-07-2009, 22:52
Vrijdag 17 juli is het weer zover: de volgende modelbouwmeeting. Tevens wordt met deze meeting ook het werkjaar afgesloten. In augustus gaan we er voor één maandje tussenuit, om in september weer fris en monter klaar te staan voor een nieuw modelbouwjaar.

Op de agenda voor deze keer:
- debriefing van de Brabantse modelbouwmeeting te Tienen,
- ik heb met mijnheer Jean-Paul Delsaux gesproken tijdens de voorbije editie van de Spa Summer Classics. Deze autosport-passionado heeft de eerste 3 delen van een zesdelige boekenreeks over de geschiedenis van de pre-F1 autosport klaar. Dat wil ik even toelichten, en later op het jaar hem eens uitnodigen op een meeting indien jullie geïnteresseerd zijn.
- status-update van de voorbereidingen voor Ried,
- demo: een afgeleide (of variant als je wil) van de demo over het maken van lensjes. Het heeft me aan het denken gezet, en je zou dat ook kunnen gebruiken om voor straatwagens mooie binnenverlichting te maken ...
- bespreking van meegebrachte modellen,
- pintje drinken om het jaar gezellig af te sluiten.

Tot vrijdag!

Guido
11-07-2009, 23:14
Vrijdag 17 juli is het weer zover: de volgende modelbouwmeeting. Tevens wordt met deze meeting ook het werkjaar afgesloten. In augustus gaan we er voor één maandje tussenuit, om in september weer fris en monter klaar te staan voor een nieuw modelbouwjaar.

Op de agenda voor deze keer:
- debriefing van de Brabantse modelbouwmeeting te Tienen,
- ik heb met mijnheer Jean-Paul Delsaux gesproken tijdens de voorbije editie van de Spa Summer Classics. Deze autosport-passionado heeft de eerste 3 delen van een zesdelige boekenreeks over de geschiedenis van de pre-F1 autosport klaar. Dat wil ik even toelichten, en later op het jaar hem eens uitnodigen op een meeting indien jullie geïnteresseerd zijn.
- status-update van de voorbereidingen voor Ried,
- demo: een afgeleide (of variant als je wil) van de demo over het maken van lensjes. Het heeft me aan het denken gezet, en je zou dat ook kunnen gebruiken om voor straatwagens mooie binnenverlichting te maken ...
- bespreking van meegebrachte modellen,
- pintje drinken om het jaar gezellig af te sluiten.

Tot vrijdag!

Da's een serieuze vernieuwing! Moet ik dan de tombola modellen meebrengen? Toch iets wat we bijna traditiegetrouw doen om het jaar af te sluiten?

In ieder geval, ik heb in de namiddag nog andere verplichtingen in De Kluis, dus ik blijf gewoon zitten en zal dus aanwezig zijn.

Tada.

TvD
11-07-2009, 23:33
in ieder geval, ik heb in de namiddag nog andere verplichtingen in de kluis, dus ik blijf gewoon zitten en zal dus aanwezig zijn.

+1 ;)

Doc
12-07-2009, 08:29
Voor mij word het extra leuk vrijdag. Dan begint namelijk men verlof.
Dus +1:bye:

Nismo
12-07-2009, 23:07
Als ik gevrijwaard blijf van één of ander mexicaans virus, zal ik er ook zijn, al was het maar om Dominique zijn modellen terug te geven.

Taxi !!! zo rond 19.30 zoals vanmiddag afgesproken. ;)

Tot vrijdag :bye:

Sennake
12-07-2009, 23:32
Ik zal er zijn vanaf een uur of 3...

Doc
13-07-2009, 18:10
Als ik gevrijwaard blijf van één of ander mexicaans virus, zal ik er ook zijn, al was het maar om Dominique zijn modellen terug te geven.

Taxi !!! zo rond 19.30 zoals vanmiddag afgesproken. ;)

Tot vrijdag :bye:


Busje komt rond half 8!!:p:p

Nismo
16-07-2009, 21:23
Allé, we zijn al met 6, we kunnen al kaarten.:p

Guido
16-07-2009, 21:45
Allé, we zijn al met 6, we kunnen al kaarten.:p

Iedereen met 5 kits naar huis!! :champagne:

:+

Gulfie
16-07-2009, 22:06
we zullen met 7 zijn ... minstens 7 (ik kom ook)

HHugo
16-07-2009, 22:11
Ik ben toevallig in de buurt morgen, dus ik zal er ook zijn...

Big attack
17-07-2009, 12:03
ik mag er ook weer bij zijn

Joka-1
17-07-2009, 12:26
ik kom ook

Dominique
18-07-2009, 15:21
Even een kort verslagje van hetgeen gisteren op de meeting werd besproken:
- voorafgaande de meeting werd door de bouwers die naar Ried vertrekken het programma voor de demo's vastgelegd, en verdeeld onder de deelnemers. Het ging erom demo's te kiezen die de verschillende domeinen die specifiek zijn voor de civiele modelbouw aan bod laten komen (spuitwerk, decalling, weathering and drybrushen van civiele modellen). Een meer gedetailleerd programma volgt hier later.
- Jean-Paul Delsaux zal worden uitgenodigd om zijn boekwerken rond de geschiedenis van de autosport in België en de wereld eens te komen voorstellen. Die man heeft na meer dan 20 jaar werk de eerste 3 delen van een zesdelige boekenreeks klaar. Hij heeft reeds verschillende boeken op zijn actief, kijk eens op zijn blogpagina: http://delsaux.centerblog.net/
Ik stel me in contact met hem om een datum te pinnen. We zouden de betalende leden van de Paddock kunnen uitnodigen op die presentatie.
- In de abdij van Stavelot is in augustus een auto happening, Rétro-Mobile genaamd. De ideale gelegenheid om te combineren met een bezoekje aan het museum van het Circuit Spa-Francorchamps. Allemaal daar naar toe!

http://forum.depaddock.net/attachment.php?attachmentid=14403&stc=1&d=1247923259