PDA

View Full Version : Clément Desalle rijdt AMA MX National in Washougal, WA!


TommySoprano
23-07-2009, 22:09
Clément Desalle goes USA!

Lucas Oil AMA Pro Motocross - Round 8

Lier- Een van de langverwachte afspraken op LS Motors Honda rijder Clément Desalles kalender dient zich eindelijk aan. Dit weekend rijdt de 20 jarige Belg immers de 8e ronde van de Lucas Oil AMA Pro Motocross Nationals. In de vroege uren van maandagochtend, nauwelijks enkele uren na zijn succes in de derde ronde van het BK Motorcross in Nismes verliet Desalle al België. Desalle maakt in Washougal, Washington zijn Amerikaans debuut. Ook in 2008 had de Waalse rijder Amerikaanse plannen maar die werden toen ter elfder ure afgeblazen.

Desalle, bijgenaamd ‘MX Panda’, maakte dit jaar naam in de GP’s met zijn snelheid, vastberadenheid en werklust. Waar de meeste andere Honda rijders een heel moeilijk seizoen kenden ging het voor Desalle steeds beter. Uiteindelijk resulteerde dat totnogtoe in vier GP –podiums, één pole position en één reekszege. Clément is momenteel vierde en beste Belg in het WK
MX1 en zodoende favoriet om binnenkort een allereerste selectie voor de Motorcross der Naties in de wacht te slepen. De Belgische selectieheer voor de MX der Naties, Joël Smets, was in 2001 trouwens de laatste Belgische rijder aan de start van een AMA National (Southwick).

Clément Desalle, LS Motors-Honda

“Toen we de kalender bekeken bleek dat Washougal de perfecte wedstrijd was om te rijden in Amerika. Ik kan echt niet vertellen hoe opgewonden ik ben. Dit is gewoon een jongensdroom die werkelijkheid wordt. Fantastisch om het op zo’n mooi circuit op te nemen tegen de Amerikaanse toppers. Als ik ook maar even kon heb ik dit jaar de AMA Nationals via Livestream gevolgd dit jaar. En het was echt interessant om volgen, zeker om iemand als Christophe Pourcel in het oog te houden. Per slot van rekening was hij één van mijn tegenstanders in de Franse jeugdrangen. Als jongere had ik altijd bewondering voor Chad Reeds stijl en vakmanschap, om dan samen met hem aan de start te staan wordt wel een speciaal moment.
In Washougal rijd ik op een standard Honda CRF450R waar dan wel een paar LS Motors spullen opgevezen worden: een WVS voorvork, Doma uitlaat en Renthal stuur. Ten opzichte van de fabrieksmotoren is dat niet supergesofisticeerd maar met een goedwerkende motor en de juiste afstelling kom je al een heel eind. Dat bewees ik de voorbije maanden in de GP’s. Wat
de resultaten in Washougal betreft, daar doe ik geen uitspraken over. Misschien klinkt dat een beetje mak, maar zo’n voorspelling is toch nietszeggend. Het komt er gewoon aan om iets op het circuit te laten zien. Ik ga gewoon mijn best doen en ervan genieten!”

HET CIRCUIT

Het Washougal MX Park in het zuidwesten van de staat Washington prijkt al 28 jaar als één van de afspraken op de kalender van de Lucas Oil AMA Pro Motocross series. Ralph en Carolyn Huffman, de eigenaars van het circuit speelden een grote rol in de ontwikkeling van het circuit tot één van de iconen van het Amerikaanse motorcross. Omgeven door schitterende
naaldbossen is het circuit niet alleen een droomlocatie voor wedstrijden maar ook voor video- en foto shoots. Vanwege een uitstekende visibiliteit, dramatische hoogteverschillen en een hoge gemiddelde snelheid is het circuit één van de favorieten van de Amerikaanse fans.

Bron: persbericht LS Motors Honda

TommySoprano
25-07-2009, 21:33
Je kan de MX class met Clément Desalle vanavond (25/7/2009) live zien vanaf 23u40 via deze link:

http://www.allisports.com/motocross-live-stream