PDA

View Full Version : Piquet zegt bye bye...


Finish
03-08-2009, 19:30
...nog voor Renault de kans kreeg om hem officieel een schop onder zijn kont te kunnen geven.

Als je de verklaring van Piquet op z'n website leest, is hij niet mals voor Flavio en Renault, en ondanks zijn naam, moet je hem wel nageven dat hij het zowiezo nooit makkelijk heeft gehad. Ronddraaien in een team dat maar rond één coureur draait, het is duidelijk iets waar enkele Brazilianen al mee hebben moeten leven. De nieuwe testlimieten van de FIA hebben hem ook geen deugd gedaan.

Aangaande Flavio, ik denk dat Kovalainen daar ook wel min of meer over kan meespreken na z'n F1-debuut in 2007.

Mark
03-08-2009, 19:46
...nog voor Renault de kans kreeg om hem officieel een schop onder zijn kont te kunnen geven.

Dat moet te herleiden aan zijn 50% Nederlandse bloed :D Is de kleine Piquet verloren voor de F1? Nee, zijn vader is reeds in gang geschoten:

Zijn vader, drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet sr, denkt erover om met renstal BMW-Sauber een doorstart te maken.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/4537315/__Renault_ontdoet_zich_van_Piquet__.html?p=4,1

smiley
03-08-2009, 20:48
Spijtig dat hij er niet meer bij is, maar van de andere kant maakt het niets uit.
Het draait daar toch alleen maar rond Alonso.
Ik zou Piquet wel eens willen zien in een wagen wat goed gaat, en een team waar hij zich goed in voelt.

Het zal nog eens een leuke bezigheid zijn om de stoelendans voor 2010 te volgen.

Mark
03-08-2009, 20:56
Het zal nog eens een leuke bezigheid zijn om de stoelendans voor 2010 te volgen.

Tijd voor een stoelendans 2010 topic ;)

Wat betreft Piquet Snr...............die zit eerste rangs bij BMW valt me nu in. Denk aan de wereldtitel met Brabham ergens in de vroege jaren tachtig. Zo gek is dat gerucht nog niet in de Telegraaf.

The Interceptor
04-08-2009, 23:44
Tijd voor een stoelendans 2010 topic ;)

Eigenlijk wel ja, er doen al zovele geruchten de ronde ... :)

Guido
05-08-2009, 00:01
Tijd voor een stoelendans 2010 topic ;)

Wat betreft Piquet Snr...............die zit eerste rangs bij BMW valt me nu in. Denk aan de wereldtitel met Brabham ergens in de vroege jaren tachtig. Zo gek is dat gerucht nog niet in de Telegraaf.

Zouden contacten meer dan 25 jaar ver dragen? Zou me verbazen. Het zal BMW wel vooral te doen zijn om wie brengt er het meeste geld mee en wie zorgt heeft de beste middenlange termijn garantie in zijn dossiertje staan. Niet?

gwyllion
25-08-2009, 11:13
Ik heb de race dit weekend niet gezien, maar op papier heeft Grosjean het niet slecht gedaan: 10de tijdens vrije training op zaterdag, 14de tijdens kwalificatie, 15de tijdens race. 9de snelste ronde tijdens de race, sneller dan Alonso!

Geen slecht debut vooral als je vergelijkt met Badoer.

smiley
25-08-2009, 11:22
Geen slecht debut vooral als je vergelijkt met Badoer.
Das nog het ergste, een debutant met een slechtere wagen doet het beter dan badoer.. :crazy:

bwa ik zou nu niet te rap de prestaties van Grosjan en Piquet vergelijken, ik denk dat piquet heel wat meer kan, maar hij het niet kon laten zien bij renault.

marcel
25-08-2009, 12:17
het verschil is dat Grosjean en Alguersuari dit jaar al competitief hebben gereden, Badoer heeft zelfs nauwelijks getest

Avalon
25-08-2009, 18:47
Zouden contacten meer dan 25 jaar ver dragen? Zou me verbazen. Het zal BMW wel vooral te doen zijn om wie brengt er het meeste geld mee en wie zorgt heeft de beste middenlange termijn garantie in zijn dossiertje staan. Niet?

Piquet heeft toch nog tot minstens laat de jaren '90 goede contacten met BMW blijven houden. Zie de deelnames in de 24 Uren van Le Mans en Francorchamps met de fabriekswagen...

Mark
30-08-2009, 23:42
Opvallend: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78195

The FIA is to launch an investigation into the events at last year's Singapore Grand Prix, where Renault's Fernando Alonso claimed victory on the back of a crash by his team-mate Nelson Piquet.

gwyllion
31-08-2009, 12:03
Na McLaren staat Renault blijkbaar op de shit lijst van FIA.

Finish
10-09-2009, 22:45
okay, hier is iets vies aan de gang; het officiele statement van Nelson Piquet Jr. waarin hij bevestigt dat Renault hem vroeg te crashen in Singapore:

http://www.f1sa.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17075&Itemid=219

Tijd voor een nieuw schandaal.

Sennake
10-09-2009, 23:03
Ik herinner mij dat er destijds wel gezegd werd "wat een geluk voor Alonso dat Piquet net dan crashte, maar zoiets kan je echt niet op voorhand plannen"...

Wèl dus. Aiaiai, als dat kan en gebeurt, durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken dat dit een taktiek is die misschien nog wel gebruikt geweest is... Wat een circus zeg!

Sennake
10-09-2009, 23:09
Zo klonken we destijds:

Is f1 dan toch gefixt?

"Alonso bestelde als het ware een safety car. Hij ging als enigste in de 12de ronde pitten, en amper 2 ronden later kwakte zijn ploegmaat Piquet tegen de muur. Daardoor ging iedereen de pits binnen en maakte Alonso wel erg dankbaar gebruik van de 'ongelukkige' situatie van zijn stalgenoot", stelt Ferrari-teamchef Stefano Domenicali cru. "We moeten dit tot op het bot uitspitten."

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/438770/2008/10/03/Alonso-bestelde-crash-ploegmaat-Piquet.dhtml

Domenicali ziet gewoon spoken. hij kan gewoon niet verkroppen dat zijn team een paar keer ernstig geblunderd heeft.

Een echte klucht is het...

Ik zie het al voor me dat Piquet braafjes met z'n hoofd 'ja' schudt wanneer ie de opdracht krijgt om z'n bolide in de muur te rijden. :rolleyes:

Goed bezig bij Ferrari... Nu voelen ze zich machteloos omdat de FIA hen hierbij niet kan helpen, zeker? :crazy:

om eerlijk te zijn dacht ik al van bij het moment dat piquet de muur inknalde nadat alonso had gepit het zelfde als domenicali, dit is gelijkaardig aan wat schumi in onaco deed, was het nu een fout, of toch kwaad opzet...

Dat als fan voor je tv of op dit forum denken is één ding (het zou me eerlijk gezegd ook niet echt verbazen moest het waar zijn), dat als Ferrari-topman in de pers gaan rondvertellen is nog wat anders.

Finish
10-09-2009, 23:25
Het kan ook een ongezonde manier van natrappen zijn van Nelsinho, maar dan lijkt het me eerder toch een maffia-praktijk. Ik vermoed dat dit verhaal dus echt nog wel klopt. Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn. De FIA heeft weliswaar nu twee opties:
1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden)
2/ oftewel de boel in de doofpot stoppen en het klasseren als 'wraakneming van een misnoegde ex F1 coureur'.

Het lijkt wel als kiezen tussen de cholera en de pest. Een soort gokchinees schandaal in de F1. En die opgeplofte ballonnekesbuik van een Briatore ziet er op z'n minst gezegd buiten een flamboyante playboy (Klum en Campbell ???) ook een doorgewinterde gangster uit.

Sennake
11-09-2009, 07:40
Na aandachtige lezing van Piquet's verhaal kom ik tot het besef dat het idee om een ongeval te veroorzaken geen ingeving was die tijdens de race opgekomen is, maar wel degelijk iets wat vooraf gepland werd, tot zelfs de exacte plaats waar hij moest crashen toe, want daar stond geen kraan en dus was een SC zo goed als zeker!!!

marcel
11-09-2009, 13:14
Renault start een gerechtelijke procedure tegen Jr én Sr:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78478

Marc
11-09-2009, 16:49
Ik hoop wel dat Piquet weet dat ook hij gestraft zal worden als dit alles blijkt waar te zijn.

Piquet is beloofd dat hij persoonlijk niet gestraft zal worden in ruil voor 'de waarheid'.


1/ oftewel de zaak uitspitten en de sport op deze manier nog meer in diskrediet brengen (+ bedenk de gevolgen: sancties tegen Renault, Renault stapt uit de F1...dat kan de FIA best wel missen in deze crisistijden)

Wie brengt de sport in diskrediet: iemand die sjoemelt, of degene die het gesjoemel bestraft?

gwyllion
16-09-2009, 13:45
Briatore en Symonds stappen op bij Renault. Ze geven dus impliciet toe dat Piquet met opzet gecrasht heeft.

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF16092009_027

Neo-242
16-09-2009, 15:49
Na Ron Dennis een tweede tegenstander van Max Mosley die uit de weg geruimd is. Nu Di Montezemelo nog en dan is zijn wraak zoet, maar dat is een zwaarder kluif denk ik...:eek:

Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur.

Jan
16-09-2009, 17:28
Heb Briatore altijd een kwal gevonden, maar het was wel een kleurrijke figuur.

United Colours of Benetton :rolleyes:

The Interceptor
16-09-2009, 19:40
Nu nog de vraag waar Ecclestone paar weken geleden al mee afkwam, wordt dit niet de druppel die Renault uit de F1 doet stappen ...

McLarenboy
16-09-2009, 19:45
euhm, das écht geen verlies! - dat een ander team maar snel in de plaats komt...

smiley
16-09-2009, 20:08
Al van meteen na de race had ik het gevoel dat er opzet i het spel was, maar heb er verder nooit meer over nagedacht.

Wel goed dat de waarheid nu toch aan het licht komt, een schandaal meer of minder maakt in deze periode van de f1 toch niet meer echt uit.

Hmm het is echter wel redelijk stil rond dit verhaal. Na het Barrichello - Schumacher verhaal werd Ferrari beschuldigd als manipulators van de sport.
Wat zijn ze bij renault dan wel niet :crazy:

Ottooke
16-09-2009, 22:26
Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.

Het aftreden van Briatore en Symonds, samen met de verklaring van Renault dat ze de uitspraak niet gaan aanvechten, is voor mij een volledige schuldbekentenis.
Briatore zal geen gemis zijn in de F1. Symonds kan gemist worden door Renault. Met hem vertrekt een pak ervaring uit het team.

Finish
17-09-2009, 12:25
3 vragen gelden nu:
1/ Was Renault idd schuldig, want het is nog nergens formeel bevestigd, maar beide ontslagen gebeuren niet wanneer ze rotsvast overtuigd zijn van hun onschuld.
2/ Blijft Renault in de F1 ? Imago wordt zwaar beschadigd, F1 is zowiezo al verlieslatend voor de grote autoconstructeurs en de gloriedagen zijn nu onderwijl wel min of meer voorbij (2005 - 2006 en terug bergaf)
3/ En tenslotte voor mij de belangrijkste vraag: Wist Alonso van dit alles ? Indien ja; hypocriet om beide handjes in de lucht te steken op het podium en te genieten van een onverdiende zege. Merk ook op dat Alonso van Stepney-gate op de hoogte was, dus het lijkt me straf dat hij, mede dankzij de vreemde gekozen strategie tijdens de race, hier niks vanaf wist.

Wat een vuile bedriegerij allemaal. In de nieuwe eeuw lijdt elke belangrijke sporttak onder gokschandalen, doping, gesjoemel en corruptie. Enkel zware straffen kan dit oplossen. FIA: trap Renault zélf uit de F1 voor een jaartje. Jammer voor het al dan niet eerlijke personeel, maar laat dit optekenen als precedent indien dergelijke taferelen zich ooit nog eens zouden voordoen.

Finish
17-09-2009, 13:50
extra geintje bij dit alles:
Massa lag aan de leiding toen Piquet crashte.
Had Ferrari de zege geboekt, had het nooit gekomen tot het 1 punt-verschil in Brazilië en hadden we in 2008 een Braziliaanse WK gehad.

tot hier een korte belachelijke zijnota !

gwyllion
17-09-2009, 16:40
Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.

Dimi
17-09-2009, 17:37
Tsja, maar als je Alonso schrapt uit de uitslag van die race was dan had Hamilton 2 punten extra gescoord t.o.v. Massa.

Ja maar heel de race is "vervalst" he. De race zou helemaal anders verlopen zijn zonder die crash.

Avalon
17-09-2009, 20:50
Ja maar heel de race is "vervalst" he. De race zou helemaal anders verlopen zijn zonder die crash.

Misschien moeten ze dan maar de hele race null-and-void verklaren. Dan wordt Massa toch nog kampioen '08 met vijf punten op Hamilton ;)

smiley
18-09-2009, 00:29
Barrichello - Schumacher speelde zich af tijdens de titelstrijd. Renault speelt dit jaar niet mee in de titelstrijd.

En omdat ze niet in de titelstrijd zaten is het geen vervalsing van de sport.
Iets als dit is gewoon dubel zo erg ! :crazy:

Sennake
18-09-2009, 09:03
Misschien moeten ze dan maar de hele race null-and-void verklaren. Dan wordt Massa toch nog kampioen '08 met vijf punten op Hamilton ;)

Ha ja, en als ze dan toch bezig zijn: Schumacher diskwalificeren voor zijn accident met Hill in '94. Dan wordt Hill nog eens wereldkampioen... :crazy::crazy:

Ottooke
18-09-2009, 10:13
En omdat ze niet in de titelstrijd zaten is het geen vervalsing van de sport.
Iets als dit is gewoon dubel zo erg ! :crazy:

Het is evenzeer fout en brengt alweer schade toe aan de sport.
Wat mij betreft mag Renault op non-actief gezet worden. Dit zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat de betrokkenen (Briatore, Symonds en Piquet Jr.) opgestapt zijn. Een enorme geldboete (zoals die voor McLaren) zou misschien wel mogelijk zijn.

Waar ik vooral op probeerde te wijzen ivm die titelstrijd is het feit dat dit incident door een team is veroorzaakt dat in het huidige kampioenschap niet meestrijdt voor de titel. Ook Alonso, die hier voordeel uit haalde, speelt niet mee om de wereldtitel te behalen.

gwyllion
21-09-2009, 14:22
Vers van de pers. Alle schuld komt bij Briatore en Symonds terecht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/78770

Ottooke
21-09-2009, 14:50
Kort samengevat:
Voorwaardelijke straf voor Renault F1 van 2 jaar.
Permanente straf voor Briatore: hij mag geen teams leiden, geen manager van piloten zijn, strikt genomen mag hij zelfs niet meer op een circuit komen.
Straf voor Symonds: idem zoals die van Briatore, maar beperkt tot 5 jaar.

Briatore mag gaan rentenieren. Hiermee verdwijnt een flamboyant persoon uit de F1. Vroeger vond ik hem wel grappig, de laatste jaren vond ik hem vooral arrogant. Ik zal hem dus niet gaan missen.

gwyllion
21-09-2009, 16:41
Ik vind dat Renault er gemakkelijk vanaf komt. McLaren moest voor wat spionagewerk (wat zeer frequent voorkomt in F1) een monsterboete van 100 miljoen dollar betalen. Alonso zal in de geschiedenisboeken blijven staan als winnaar van de race.

The Interceptor
21-09-2009, 22:06
Ik vind dat Renault er gemakkelijk vanaf komt. McLaren moest voor wat spionagewerk (wat zeer frequent voorkomt in F1) een monsterboete van 100 miljoen dollar betalen. Alonso zal in de geschiedenisboeken blijven staan als winnaar van de race.

Ik denk dat de FIA vooral wil dat Renault in de F1 blijft, daarmee deze voorwaardelijke straf...

fenixracing
21-09-2009, 22:21
Is al de 2x dat renault zo er mee weg komt.

Mark
24-09-2009, 00:04
Mocht ik in een volgend leven terugkeren op deze aarde, dan wil ik graag Flavio zijn:

Lees: http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/2009/09/22/flavio-briatore/formel-1-manager-und-die-frauen.html en de andere links op deze pagina :) Hoe heerlijk fout kan een mens zijn.

Wat betreft de straf, uiteraard te licht voor Renault maar anders waren die onbetrouwbare fransozen ermee gekapt. En Flavio, die gaat nog wel wat vuurwerk veroorzaken ;) Levenslang een ban als teammanager? akkoord! Een ban als manager van coureurs? Lijkt me een moeilijke zaak voor de FIA. Simpele oplossing? Flavio verkoopt zijn "aandeel" aan een nieuwe Ltd. .............en Flavio blijft op de achtergrond actief.

Zelfs de fans van de football club van Flavio komen in opstand tegen deze straf! Zij vrezen voor hun club als Flavio zijn inkomsten opdrogen vanuit de F1. Het was de afgelopen dagen een terugkerend item op Sky News. Soms komt de weerstand (of steun in dit geval) uit onverwachte hoek ;)

FIRE
24-09-2009, 21:19
Hoofdsponsor ING en de Spaanse verzekeringsmaatschappij Mutua Madrilena hebben per direct hun sponsorcontract met Renault beeindigd.

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39089

Mark
24-09-2009, 21:26
Hoofdsponsor ING

Ach, die zoeken gewoon een mogelijkheid om zo snel mogelijk van dit contract af te komen. Dit geval speelt hun aardig in de kaart. Wouter Bos gaat tevreden slapen ;)

Benieuwd naar het kleurenschema van de Renaults.

Bron is vrij duidelijk: http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=412817_NL

The Interceptor
24-09-2009, 21:44
Rijden de Renaults dan zelfs al dit weekend zonder die sponsors?
En daar gaan ze dan het kleurenschema nog niet voor wijzigen denk ik? Of gaan ze ineens ook maagdelijk wit rondrijden.
Dacht dat er ooit een regel is gemaakt, dat een wagen het hele jaar door met eenzelfde kleurenschema moet rijden, er mogen natuurlijk wel eens andere sponsors opkleven.
Zo reed BAR (in 2005?) de Chinese GP met 555 als sponsor ipv Lucky Strike, maar ze moesten wel in hun wit-zwarte auto's blijven rijden, dus enkel het logo mocht wijzigen.

Mark
24-09-2009, 22:26
Rijden de Renaults dan zelfs al dit weekend zonder die sponsors?

De logo's van ING staan er i.i.g. niet meer op:

Tegenover de website van het Britse weekblad "Autosport" verklaarde een zegsman van ING dat de beide Renaults dit weekeinde zonder ING-logo's zullen racen.

http://www.autosport.nl/news/18997/formule_1_ing_stopt_per_direct_renault-sponsoring.html



Het kleurenschema? Ook zonder ING logo herken je de ING kleuren in het schema. Zeer benieuwd hoe ze dan de volgende GP uitzien. Wat betreft de kleding? Hebben ze bij Renault voldoende zwarte tape bij zich om alles af te dekken?

gwyllion
25-09-2009, 10:44
ING is vervangen door RENAULT.
http://images.gpupdate.net/large/138028.jpg

Als je goed kijkt, zie je het logo van ING door de extra witte sticker door :p
http://images.gpupdate.net/large/138025.jpg

A.J.
25-09-2009, 11:39
dit lijkt zowat op de tijd toen sigaretten reclame verboden werd.

Eigenlijk moet reclame voor banken ook verboden worden, of minstens onder deze reclame de waarschuwing : "brengt de economie zware schade toe" :D

Dries DS
25-09-2009, 15:21
Renault heeft trouwens een abonnement op crashes in Turn 17 op het circuit van Singapore: Romain Grosjean kwakte vandaag tijdens de eerste vrije oefensessie voor de GP van Singapore in de muur op dezelfde plaats als Piquet Jr. vorig jaar...

smiley
25-09-2009, 21:11
Renault heeft trouwens een abonnement op crashes in Turn 17 op het circuit van Singapore: Romain Grosjean kwakte vandaag tijdens de eerste vrije oefensessie voor de GP van Singapore in de muur op dezelfde plaats als Piquet Jr. vorig jaar...
Kwestie van toch al wat te oefenen voor de race hé.

The Interceptor
25-09-2009, 22:11
De teamleden van Renault lopen anders nog vrolijk met "ING" groot op hun kleding.
Bij de raceoveral (toch die van Grosjean), is ING verwijderd van de voorkant, maar op de mouwen zie ik wel nog kleine ING logo's ...

FIRE
05-10-2009, 18:59
Nelson Piquet Jr., who became the source of a recent scandal known as ‘crash-gate’, will be testing in the NASCAR Camping World Truck Series with an eye towards a future in NASCAR’s Sprint Cup Series with in two years.

Piquet Jr., will get behind the wheel of a Toyota Tundra for Red Horse Racing on October 12th. He is expected in the team’s Mooresville North Carolina shop Monday for a seat fitting.
...
http://nascar.speedtv.com/article/f1-piquet-looks-to-revive-career-in-nascar/

Hij vraagt autosportasiel aan in Amerika ;)

Ottooke
06-10-2009, 15:05
De Truck Series is een ideale leerschool om zijn glij-in-de-muur-rijkunst te perfectioneren :)

FIRE
12-01-2010, 17:33
Nelsinho Piquet has revealed he will be racing in NASCAR this year after giving up on landing a Formula 1 drive.

The Brazilian, who has been involved in the 'crashgate' affair after leaving the Renault F1 team during the 2009 season, did not confirm in which series he will race this year, but made it clear it will be in NASCAR, meaning it will be either the Truck, the Nationwide or the Sprint Cup series.
...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80819


Als hij verstandig is gaat hij een jaar Truck of eventueel Nationwide doen. Direct naar Cup is zelfmoord.

Mark
12-01-2010, 21:25
Direct naar Cup is zelfmoord.

Worden daar uberhaupt oval-rookies toegelaten?

camso belgium
12-01-2010, 21:33
Interessante achtergrond informatie betreffende de Piquet-case in Sport Auto (Frans maandblad).
Vrij vertaald.
De verhouding tussen Piquet Sr en Jr is wat koel geworden. Een persoon dicht bij de familie Piquet vertelt: "Flavio wilde Piquet niet buitengooien, maar Carlos Gosh wilde hem weg om Grosjean - Fransman - in de plaats te hebben. Flavio heeft daarop naar een plaats voor Piquet gezocht. Hij heeft geprobeerd bij Torro Rosso (Bourdais lag buiten) en bij Ferrari (na het ongeval van Massa); Briatore wilde aldus tonen aan Piquet dat hij alles deed wat mogelijk was, maar dat hij moest buigen voor Ghosn. Probleem is dat vader woest geworden is omdat men het waagde zijn zoon buiten te gooien en heeft alles publiek gemaakt. Zoontje had nog gehoopt er tussenuit te komen, maar de hoogmoed van zijn vader heeft hem definitief uit de F1 gebracht"

In een ander artikel in hetzelfde blad staat dat Piquet
Senior zich totaal onbehoorlijk gedragen heeft in de pits in Interlagos door het vingertje te wijzen naar de Renault mensen; wat verder vallen Bernie en Piquet Sr elkaar in de armen en wanneer Bernie ziet dat fotografen in de buurt staan, gaat bij hem ook het midden vingertje omhoog.

Als Jr ooit wat zal willen presteren in Nascar, dan zal Sr wel wat meer nederigheid moeten tonen; anders zullen de Old Boys Junior wel eens tonen waar de muur is. In Nascar moeten ze niet zo de opgeblazen kikkers.

FIRE
12-01-2010, 22:25
Worden daar uberhaupt oval-rookies toegelaten?
Volgens is daar het antwoord op: ja, behalve op de Superspeedways Daytona en Talladega. Om daar te mogen racen in Cup moet je voldoende ervaring hebben. Of je voldoende ervaring hebt beslist NASCAR, maar in de praktijk zal dit betekenen dat je geraced moet hebben op lager niveau (Nationwide, Trucks, ARCA).

FIRE
12-01-2010, 22:26
Interessante achtergrond informatie betreffende de Piquet-case in Sport Auto (Frans maandblad).
Vrij vertaald.
De verhouding tussen Piquet Sr en Jr is wat koel geworden. Een persoon dicht bij de familie Piquet vertelt: "Flavio wilde Piquet niet buitengooien, maar Carlos Gosh wilde hem weg om Grosjean - Fransman - in de plaats te hebben. Flavio heeft daarop naar een plaats voor Piquet gezocht. Hij heeft geprobeerd bij Torro Rosso (Bourdais lag buiten) en bij Ferrari (na het ongeval van Massa); Briatore wilde aldus tonen aan Piquet dat hij alles deed wat mogelijk was, maar dat hij moest buigen voor Ghosn. Probleem is dat vader woest geworden is omdat men het waagde zijn zoon buiten te gooien en heeft alles publiek gemaakt. Zoontje had nog gehoopt er tussenuit te komen, maar de hoogmoed van zijn vader heeft hem definitief uit de F1 gebracht"

In een ander artikel in hetzelfde blad staat dat Piquet
Senior zich totaal onbehoorlijk gedragen heeft in de pits in Interlagos door het vingertje te wijzen naar de Renault mensen; wat verder vallen Bernie en Piquet Sr elkaar in de armen en wanneer Bernie ziet dat fotografen in de buurt staan, gaat bij hem ook het midden vingertje omhoog.

Interessant verhaal

marcel
13-01-2010, 03:00
Volgens is daar het antwoord op: ja, behalve op de Superspeedways Daytona en Talladega. Om daar te mogen racen in Cup moet je voldoende ervaring hebben. Of je voldoende ervaring hebt beslist NASCAR, maar in de praktijk zal dit betekenen dat je geraced moet hebben op lager niveau (Nationwide, Trucks, ARCA).

Zelfs Montoya heeft enkele ARCA wedstrijden moeten rijden, en die had oval-ervaring uit zijn CART-periode

FIRE
13-01-2010, 12:24
Lijkt me dat hij voor Red Horse Racing gaat rijden in Trucks:
Nelson Piquet Jr could make his NASCAR racing debut in a month's time at Daytona, when the Truck Series kicks off.

On Monday, Piquet Jr announced on his website that he was turning his back on Formula 1 to start a career in NASCAR.

Although he did not reveal exactly what his plans were, the Brazilian plans to compete in the Truck Series season-opener, according to sources consulted by AUTOSPORT.

Piquet is scheduled to test for Red Horse Racing for a second time today and Thursday at New Smyrna Speedway in Florida, south of Daytona.

The three-car Truck squad has already signed two of its drivers for this season but has yet to announce who will pilot its #1 Toyota Tundra - and Piquet is believed to be the leading candidate for the seat.
...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80824

Belle
07-12-2010, 22:07
De Piquets krijgen hun gelijk in de zaak 'Crashgate':

The Renault F1 team has agreed to pay substantial damages and court costs to former driver Nelson Piquet and his father for libellous comments relating to the race fix scandal that surrounded the 2008 Singapore Grand Prix.

Volledig artikel op autosport.com:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88614

Niels
20-12-2010, 19:27
En de Piquets blijven in het nieuws:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=29485