PDA

View Full Version : Come back Schumi 'reloaded' - complot theorie??


Mark
11-08-2009, 10:00
Lees: http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/2009/08/11/michael-schumi-schumacher/sagt-formel-1-comeback-ab.html

Iedereen kan weer terug in de motteballen en verder gaan met zijn zomerslaap.

Rein
11-08-2009, 10:04
Er zullen er nu een hele hoop vloeken die speciaal voor hem een ticket hadden gekocht voor Francorchamps :eek:

Gèrre
11-08-2009, 10:29
Ja, valt wel tegen :( 70 laps in een F1 na een paar jaar afwezigheid kan niet goed zijn voor de nek :)

Guido
11-08-2009, 11:43
Lees: http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/2009/08/11/michael-schumi-schumacher/sagt-formel-1-comeback-ab.html

Iedereen kan weer terug in de motteballen en verder gaan met zijn zomerslaap.

:)

Was die "lost in translation" toch nog niet zo verloren. Soms kan ook ik wel eens tussen de regeltjes lezen. ;)

smiley
11-08-2009, 12:05
:frusty:Spijtig, ik had hem graag nog aan het werk gezien in Spa...

Neo-242
11-08-2009, 20:22
Dit is echt lachen! Een maat van me zei het nog toen de Schumacher-comeback bekend gemaakt werd: dat is om de aandacht van het vertrek van BMW af te leiden én om de kaartverkoop te stimuleren. Uiteindelijk zal het wel niet doorgaan en met een sisser aflopen. Hij heeft nog gelijk ook!:)

Volstrekt onbegrijpelijk dat een team als Ferrari en een man als Schumacher een rentree met zoveel media-belangstelling aankondigt om dan pas achteraf tot de conclusie te komen dat het niet meer gaat qua fysiek. Klinkt enorm amateuristisch. Wij passeren toch ook eerst de bedrijfsarts vóór we een job krijgen?:crazy: Schumacher is niet alleman natuurlijk, maar het gaat hier toch om een veeleisende sport.

Enfin, Luca Badoer dus. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik kan me niet teveel herinneren van hem. Ik begrijp nog altijd niet waarom Ferrari geen jong scherp talent in de auto zet. Ik vraag me af wat Enzo Ferrari van deze vertoning zou gevonden hebben.:)

Al die Duitsers die een ticketje Spa gekocht hebben, je zou er bijna medelijden mee krijgen:eek:

Astra-fan
11-08-2009, 20:35
Volgens mij heeft men van in het begin gezegd dat het zal afhangen van zijn nek of hij al dan niet zal starten.

Als het echt te doen was om de kaartverkoop te stimuleren hadden ze nog wel een week gewacht met de bekendmaking. Badoer kan men 's morgens bellen om 's middags te rijden dus ze hadden nog tijd genoeg.

Mark
11-08-2009, 20:47
En jawel, Ferrari gaat weer vrienden maken:

A push by Ferrari to allow teams to run three cars in Formula 1 next year could yet allow Michael Schumacher to return to the sport.

That was the firm hint dropped by Ferrari president Luca di Montezemolo on Tuesday night, just hours after Schumacher's F1 comeback was called off for now because of a neck injury.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77626

Raceboy
11-08-2009, 22:05
3 wagens voor 13 teams: 39 wagens maar er mogen er volgens het concorde agreement maar 26 starten; probleempje?

marcel
12-08-2009, 00:09
Enfin, Luca Badoer dus. Ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik kan me niet teveel herinneren van hem. Ik begrijp nog altijd niet waarom Ferrari geen jong scherp talent in de auto zet. Ik vraag me af wat Enzo Ferrari van deze vertoning zou gevonden hebben.:)


ik herinner mij een fantastische GP van Europa (toen nog op de nurburgring) '98, in de regen, waar hij voor de punten mee reed in een minardi. tot hij technische problemen kreeg en moest opgeven

Guido
12-08-2009, 11:55
Volgens mij heeft men van in het begin gezegd dat het zal afhangen van zijn nek of hij al dan niet zal starten.

Als het echt te doen was om de kaartverkoop te stimuleren hadden ze nog wel een week gewacht met de bekendmaking. Badoer kan men 's morgens bellen om 's middags te rijden dus ze hadden nog tijd genoeg.

:agree:

camso belgium
12-08-2009, 20:59
Ja, valt wel tegen :( 70 laps in een F1 na een paar jaar afwezigheid kan niet goed zijn voor de nek :)

Zou het kunnen zijn omdat die nek veel te dik is? G force, you know

Baron
15-08-2009, 11:17
Ik hou hier toch een wrang gevoel aan over.
Dit is toch wel de autosport-klucht van het jaar.
Ik ben nooit een Schumacher-fan geweest. Ik heb nooit een hoge pet opgehad van de kerel, noch als piloot, noch als mens. Mijn achting voor hem is nu nog verder gedaald. :mad:

Al die Duitsers die nu met een ticket voor Francorchamps zitten, omdat ze dachten dat Schumacher daar ging rijden; moeten zich toch wel serieus bedrogen voelen. Goed bezig, Schumi! :applaus::o

marcel
15-08-2009, 11:53
Schumi kan er zelf toch ook niks aan doen dat de pers graag overdrijft. de meeste media hadden het meteen over een 100% zekere comeback, maar als men verder keek dan de neus lang was, kon je geweten hebben dat er nog medische testen etc moesten gebeuren.

dat bijna niemand dat tegenwoordig doet, kan je Schumacher moeilijk gaan verwijten

Ottooke
15-08-2009, 13:30
Er zijn toch al heel wat kaarten te koop op de Duitse eBay. Jammer voor die mensen die al een ticket hadden gekocht, maar Schumacher heeft van in het begin gezegd dat hij niet zou rijden als zijn nek het niet aankon.

Mark
17-08-2009, 18:54
Ferrari fans zullen mij wel dood wensen maar gezien hun laatste truukje met Badoer doen ze er werkelijk alles aan om afgezeikt te worden door de rest van de autosportfans. Heb toch eens ballen aan je lijf en ga gewoon open en eerlijk de strijd aan. Heel toevallig dat er een paar dagen voor een GP een promotiefilmpje gemaakt moet worden.

Komend weekend vervangt Luca Badoer de geblesseerde Felipe Massa in de Formule 1. Maar wat doe je als coureur als je voorafgaand aan je Ferrari-racedebuut niet mag testen met de F60? Dan verzin je gewoon een truc om stiekem toch wat te kunnen rijden.

http://www.autosport.nl/news/18711/formule_1_luca_badoer_kan_met_truc_toch_even_in_fe rrari_f60_testen.html

Guido
17-08-2009, 21:52
Ferrari fans zullen mij wel dood wensen maar gezien hun laatste truukje met Badoer doen ze er werkelijk alles aan om afgezeikt te worden door de rest van de autosportfans. Heb toch eens ballen aan je lijf en ga gewoon open en eerlijk de strijd aan. Heel toevallig dat er een paar dagen voor een GP een promotiefilmpje gemaakt moet worden.

Volgens mij is dat precies wat Badoer op de foto controleert en afgaande op zijn "duimpje omhoog", lijkt er van die kant uit, niets mis te zijn... :D :+

----------

Eurhm, tenzij ik iets gemist heb, maar als Badoer testpiloot is, zou die toch al vlotjes wat kilometers in de wielen moeten hebben, niet? Kerel heeft gewoon schrik als je het mij vraagt. Gaat er niets van bakken zondag.

Baron
17-08-2009, 23:56
Kerel heeft gewoon schrik als je het mij vraagt. Gaat er niets van bakken zondag.

Dat weet ik zo nog niet. Badoer is helemaal geen slechte piloot hoor! De man heeft echter, zoals zoveel talenten, nooit echt de kans gehad om zijn kunnen te tonen. Het bekende verhaal, ...geen sponsors, geen grote budgetten achter de hand. Badoer heeft jaren geleden eieren voor zijn geld gekozen en zich tevreden gesteld met de job van vaste Ferrari-testpiloot. Ik verwacht niet dat hij zondag voor de overwinning gaat meestrijden; maar anderzijds zou hij toch wel eens voor een aangename verrassing kunnen zorgen.

Guido
18-08-2009, 00:31
Dat weet ik zo nog niet. Badoer is helemaal geen slechte piloot hoor! De man heeft echter, zoals zoveel talenten, nooit echt de kans gehad om zijn kunnen te tonen. Het bekende verhaal, ...geen sponsors, geen grote budgetten achter de hand. Badoer heeft jaren geleden eieren voor zijn geld gekozen en zich tevreden gesteld met de job van vaste Ferrari-testpiloot. Ik verwacht niet dat hij zondag voor de overwinning gaat meestrijden; maar anderzijds zou hij toch wel eens voor een aangename verrassing kunnen zorgen.

We zullen zien op zondag, maar rondjes draaien, technische data analyseren en feedback geven tot ge er scheel bij ziet, is toch nog wat anders dan strijden voor posities. Lijkt mij.

Baron
18-08-2009, 01:24
We zullen zien op zondag, maar rondjes draaien, technische data analyseren en feedback geven tot ge er scheel bij ziet, is toch nog wat anders dan strijden voor posities. Lijkt mij.


Idd. Het gebrek aan competitieritme is zijn grootste handicap. Maar voor de rest zie ik weinig minpunten. Ik ga dit weekend zeker voor hem duimen.

Marc
18-08-2009, 11:36
Eurhm, tenzij ik iets gemist heb, maar als Badoer testpiloot is, zou die toch al vlotjes wat kilometers in de wielen moeten hebben, niet?

Je hebt idd een en ander gemist. Badoer heeft zo goed als niet gereden met de F60.

Luuk S
20-08-2009, 11:29
We zullen zien op zondag, maar rondjes draaien, technische data analyseren en feedback geven tot ge er scheel bij ziet, is toch nog wat anders dan strijden voor posities. Lijkt mij.

Daarbij, strijden voor posities?
Een goede kwalificatie rijden moet een testpiloot volgens mij wel kunnen. Daarna is het een kwestie van niemand voorbij laten en het is in de sakosj :)

Baron
23-08-2009, 20:58
De criticasters hadden dus gelijk; Badoer heeft er niets van gebakken. Voor mij de ontgoocheling van het weekend. Ik moet mijn mening herzien. :o Dat je de meest ervaren testpiloot uit de F1-geschiedenis, wil nog niet zeggen dat je het mooie weer kan maken in een GP.

Hoogstwaarschijnlijk exit Badoer in de tweede Ferrari. Dan krijgt in Francorchamps misschien een jong talent een kans.

Neo-242
23-08-2009, 22:00
Hij zal nog wel rijden in Spa: http://www.autosport.com/news/report.php/id/77948

Guido
23-08-2009, 22:11
Je hebt idd een en ander gemist. Badoer heeft zo goed als niet gereden met de F60.

:o was in de veronderstelling dat er nog wat getest mocht worden, maar had ondertussen al begrepen dat dit niet zo was.

De criticasters hadden dus gelijk; Badoer heeft er niets van gebakken. Voor mij de ontgoocheling van het weekend. Ik moet mijn mening herzien. :o Dat je de meest ervaren testpiloot uit de F1-geschiedenis, wil nog niet zeggen dat je het mooie weer kan maken in een GP.

Hoogstwaarschijnlijk exit Badoer in de tweede Ferrari. Dan krijgt in Francorchamps misschien een jong talent een kans.

Niet dat ik mezelf als "criticaster" zie, maar Badoer heeft de statistieken wel tegen zich natuurlijk. F1-rijder met het meeste zonder 1 punt te halen. OK, bij Minardi en andere teams achteraan op de grid kan je zeggen, maar als ie echt zo goed was, was hij daar natuurlijk niet gebleven.

Ferrari ondertussen Badoer bevestigd voor Spa:
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090823195335.shtml

Baron
23-08-2009, 22:58
maar Badoer heeft de statistieken wel tegen zich natuurlijk. F1-rijder met het meeste zonder 1 punt te halen.

Dat record heeft hij tenminste toch scherper gesteld ! :champagne::applaus:

smiley
24-08-2009, 21:00
Uiterst saaie race, het enige mooie was om te zien hoe Barrichello weer een typische ross brawn zege pakt, langer als de rest buiten blijven, en daar het verschil maken.
Voor de rest dus een uiters saaie race met een beschamens optreden van Badoer, Gene zou het stukken beter hebben gedaan (denk ik)

The Interceptor
25-08-2009, 20:39
Ik begrijp echt niet waarom ze Gene niet hebben laten rijden, die man heeft tenminste nog race-ervaring, dan wel geen sprintrace, maar toch he.

En nu gaan er al geruchten dat ze vanaf Monza misschien wel Bruno Senna willen laten rijden. Laat dat ook maar uit...
En een Fisichella en Davidson die via de pers soliciteren voor het 2e Ferrari stoeltje ...

smiley
25-08-2009, 21:15
Ik begrijp echt niet waarom ze Gene niet hebben laten rijden, die man heeft tenminste nog race-ervaring, dan wel geen sprintrace, maar toch he.En het was ook nog eens in spanje te doen, zijn land...
Ik ben eens benieuwd wat het nog gaat geven voor de volgende races, ferrari mag niet teveel spelen als ze hun 3de plaats willen behouden.

gwyllion
28-08-2009, 17:14
Tijdens de 2de vrije training in Spa is Badoer meer dan 1 sec trager dan de rest en 2 sec trager dan zijn teamgenoot Räikkönen :rolleyes: Een schril contrast met Grosjean en Alguersuari die maar 1 en 3 tiende op Hamilton moeten toegeven :cool: Afvoeren zou ik zeggen :bye:

Mark
06-12-2009, 22:45
Was er wellicht een andere reden dat Schumi niet van start is gegaan met de F60? Nico Hulkenberg licht een tipje van de sluier op, lees: http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_news_item.php?fes_art_id=39644

Hulkenerg wilde niet met een F60 zijn debuut maken? Schumacher wilde zijn reputatie niet schaden? Gezien hun gezamelijke manager Willi Weber klinkt het aannemelijk.

Mark
11-12-2009, 23:36
Schumi voor 1 jaartje terug in de F1? Het begint nu wel heel spannend te worden:

http://www.bbc.co.uk/blogs/andrewbenson/2009/12/schumacher_returning_looking_i.html

Geen harde bewijzen of feiten maar wel een erg logisch verhaal.

Sennake
15-12-2009, 08:37
Schumi voor 1 jaartje terug in de F1? Het begint nu wel heel spannend te worden:

http://www.bbc.co.uk/blogs/andrewbenson/2009/12/schumacher_returning_looking_i.html

Geen harde bewijzen of feiten maar wel een erg logisch verhaal.

Wat er van waar is weet ik niet, maar op de site van Het Laatste Nieuws (http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1041617/2009/12/14/Rentree-Michael-Schumacher-in-F1-nakend.dhtml) staat sinds vanmorgen iets dergelijks te lezen:

Volgens Bild Zeitung, doorgaans goed ingelicht als het om nieuws over Michael Schumacher gaat, is de rentree van de zevenvoudige wereldkampioen in de Formule 1 een kwestie van tijd. Hij lijkt klaar voor een comeback in 2010, deze keer bij Mercedes, zo schrijft het AD.

Alle obstakels zijn volgens de Duitse boulevardkrant van de baan. Ferrari zou het contract met Schumi (hij is er een vorstelijk betaalde adviseur) dat nog drie jaar loopt, wel willen stopzetten. Mercedes heeft naar verluidt een jaarsalaris van zeven miljoen euro veil voor de veteraan, die in januari 41 wordt.

Volgens Britse media onderhandelt Schumacher rechtstreeks met huisvriend Ross Brawn, het Britse meesterbrein dat hem bij alle zeven wereldtitels terzijde stond en in 2010 teambaas is van Mercedes GP. Schumachers woordvoerster en hijzelf onthielden zich van commentaar. (dea)

Het moge duidelijk zijn dat ikzelf niet zo erg hoop dat dit bewaarheid wordt, maar waar rook is...

Raceboy
15-12-2009, 21:54
Kan Mercedes voor de tweede keer Heidfeld in de kou laten staan.

Ferrari rules
16-12-2009, 10:10
Heidfeld? wie is dat?!? lol
Ik denk dat ik 1 van de weinige paddockers ben die hoopt op een échte comeback van Schumi! Alleen jammer dat het niet bij Ferrari is....
Nu zal ik nog met 2 petjes aan mogen gaan kijken ook ! Enfin, ik denk als Mercedes Gp moet kiezen tussen Heidfeld en Schumacher dan is de keuze snel gemaakt toch?

RKG
16-12-2009, 11:58
Comeback van Schumacher zou goed zijn voor de publiciteit van de F1.

smiley
16-12-2009, 16:31
Ik denk dat ik 1 van de weinige paddockers ben die hoopt op een échte comeback van Schumi! Alleen jammer dat het niet bij Ferrari is....

Je bent niet alleen :p Ik zou Schumi ook heel graag terug zien, voor mij maakt het niet zoveel uit of dat nu met een feraari is of niet.

Ik denk trouwens dat de Mercedes Gp een van de te kloppen wagens gaat zijn in 2010, aangezien ze met de nieuwe regels een van de snelste chassis in huis hadden bij brawn. En ze bovendien ook al even bezig zijn aan de wagen voor 2010.

Ik denk dat hij bij een comeback niet zal afgaan, in tegendeel zels, ik zou hem samen met brawn nog zelfs races zien winnen.

The Interceptor
18-12-2009, 23:26
Nu toch wel grappige nieuwsberichten.
Luca Di Montezemolo zou een bericht op de Ferrari site hebben staan, waarin hij zegt dat "de echte Schumacher" altijd bij Ferrari zal blijven.
Maar dat zijn "tweelingsbroer" zou héél waarschijnlijk bij Mercedes gaan rijden.

't Grappige is alleen dat Het Nieuwsblad nu denkt dat Ralf Schumacher bij Mercedes gaat rijden!
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/Article/Detail.aspx?articleID=DMF18122009_058

Brecht
19-12-2009, 01:37
Nu toch wel grappige nieuwsberichten.
Luca Di Montezemolo zou een bericht op de Ferrari site hebben staan, waarin hij zegt dat "de echte Schumacher" altijd bij Ferrari zal blijven.
Maar dat zijn "tweelingsbroer" zou héél waarschijnlijk bij Mercedes gaan rijden.

't Grappige is alleen dat Het Nieuwsblad nu denkt dat Ralf Schumacher bij Mercedes gaat rijden!
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/Article/Detail.aspx?articleID=DMF18122009_058

Dat denken ze niet, je moet het artikel eens goed lezen :)

Guido
23-12-2009, 13:04
Schumacher getekend voor 1 jaar bij Mercedes! Net op de radio (JoeFM).

Waarom stoort dit mij nu niet zo erg als toen hij bij Ferrari reed...? Deze keer kijk ik er precies wel naar uit. Brawn/Schumacher: opnieuw goed voor een titel?

gwyllion
23-12-2009, 14:47
Volgens http://www.autosport.com/news/report.php/id/80653 heeft hij een 3 jarige contract getekend! Geen idee of dat wil zeggen of hij effectief 3 jaar zal racen...

Jan
23-12-2009, 15:42
Op z'n persoonlijke website doet hij uit de doeken hoe hij tot de beslissing gekomen is om weer gemotiveerd achter het stuur van een F1 bolide te kruipen.
Inderdaad staat er nergens dat hij 3 jaar effektief zal racen. Wellicht zal het van de resultaten afhangen of hij 3 jaar in de cockpit zal plaatsnemen, dan wel of hij vanaf jaar twee een adviseursrol zal uitoefenen.
Wat ik er zelf van vind? Enerzijds ben ik benieuwd of hij na enkele jaren uit het circus te zijn verdwenen, opnieuw voor het podium zal kunnen meestrijden, en deze keer niet in een Ferrari.
Anderszijds vind ik dat hij zijn tijd wel gehad heeft en hoop ik dat zijn komst bij Mercedes GP niet voor gevolg zal hebben dat Rosberg een eeuwige belofte blijft. Maar heel veel kan het me eigenlijk niet schelen ;)
2010 wordt normaal gezien toch een seizoen waarin alles van de afgelopen 35 jaar overhoop gegooid wordt. Al heeft het wel een sterk seventies geurtje met die overvloed aan teams en nieuwe piloten.

Coach Ep
23-12-2009, 17:26
Schumacher in de rol van Lauda (vs. Prost) en Prost (vs. Senna en, later, Hill) als veteraanteamgenoot/mentor van het aanstormende talent Rosberg jr. Opnieuw een meester/leerling scenario dus. En om het nog mooier te maken zijn er maar liefst 3 (!) andere teams die zich - naar het zich laat aanzien - serieus gaan bemoeien met de strijd om de titels: Ferrari, McLaren en Red Bull. En hoeveel kandidaten voor de rijderstitel wel niet? Toch tenminste 6 (op papier): Alonso + Massa, Hamilton + Button, Vettel en Schumacher. Of misschien wel 8 als Webber en Rosberg kunnen aanhaken!

Lang geleden (als we het ooit hebben gehad) dat een kampioenschap zo veelbelovend was als komend seizoen! Bernie wrijft zich ongetwijfeld in zijn handen...

:applaus:

Ottooke
23-12-2009, 18:19
Als ze nu ook nog betaalbare ticketprijzen hanteren voor hun GP's kan de grote massa kennis maken met de "nieuwe" F1. Misschien wordt F1 (en als gevolg autosport in het algemeen) weer populairder.
Ik ben heel benieuwd of Schumacher nog mee gaat kunnen strijden. De nieuwe teams verwacht ik achteraan het veld, met onderlinge duels.

Mark
23-12-2009, 19:25
Mijn Duitse collega's riepen vandaag in koor dat ze weer gingen kijken naar de F1! Bernie wrijft al in zijn handen om de TV-rechten weer duurder te verkopen ;)

RKG
23-12-2009, 19:32
En de organisatoren van de Belgische GP zullen ook naar de nieuwe Duitse invasie uitkijken!

FIRE
23-12-2009, 21:34
Mijn Duitse collega's riepen vandaag in koor dat ze weer gingen kijken naar de F1! Bernie wrijft al in zijn handen om de TV-rechten weer duurder te verkopen ;)
En lagere toegangsprijzen zoals Ottooke hoopt verwacht ik ook niet. De Duitsers en andere Schumacher fans komen toch wel. ;)

smiley
24-12-2009, 00:26
Echt schitterend nieuws, ik ben helemaal in de wolken !
Nu is 2010 toch wel echt het meest belovende seizoen sinds lange tijd, al zal het natuurlijk wel af van de verhoudingen van de wagens in 2010.
Het zou mooi zijn als zowel ferrari, redbull, mercedes en mclaren aan elkaar gewaagd zijn, maar of het realistisch is...

Ik ben vooral blij om terug een gemotiveerde en hongerige Schumacher te zien, en persoonlijk denk ik dat leeftijd hier niet toe doet.

Op naar 2010 :champagne:

Raceboy
28-12-2009, 21:24
Meneer is zelfs bij zijn werkgever niet overal even populair:

Even among those representing Mercedes-Benz, Michael Schumacher's return to Formula One is not universally popular.

Uwe Werner, a member of parent company Daimler's supervisory board, said the decision to pay the seven time world champion 7 million euros a year is "hard to justify".

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=354159&FS=F1

marcel
29-12-2009, 15:09
maar een F1 team volledig zelf bekostigen is dat wel?

Guido
30-12-2009, 02:30
maar een F1 team volledig zelf bekostigen is dat wel?

Ach weet ge, toen Mika de wereldtitels op een rijtje zetten bij McLaren Mercedes heette het dat ze Schumi niet wilden. Immers, als Schumi zou winnen zou het omwille van Schumi zijn en niet omwille van de Mercedes motor heette het toen. Nu zijn ze dat blijkbaar vergeten en kan het wel... Tijden veranderen zeker?

smiley
31-12-2009, 14:58
Er zijn blijkbaar meerdere hoge pieten van mercedes en daimler niet opgezet met het salaris van Schumacher. (waarschijnlijk omdat ze jaloers zijn :+)

Met 7mil. € valt het salaris van schumacher nog goed mee als je het vergelijkt met dat van andere f1 namen.

en het is niet dat ze geen waar voor hun geld krijgen. Iemand wat 7 wereldtitels heeft behaald, iemand wat meer dan 10 jaar voor de titel heeft meegedaan en waarschijnlijk de media magneet van 2010.

Ze mogen blij zijn dat ze Schumacher hebben kunnen binnenhalen.

Mark
03-01-2010, 01:28
Kerst, Oud & Nieuw, te veel tijd om na te denken en dat rolt er deze “complottheorie” uit de hand:

Schumacher neemt in 2006 afscheid van de Formule l en in die drie jaar is er niet één rijder geweest, die dit niveau kon halen. Alonso niet, Hamilton niet, en Button al helemaal niet. Button is een wereldkampioen in de categorie eendagsvlieg, er waren meer coureurs in staat geweest om met Brawn '09 wereldkampioen te worden. Juiste stoeltje in het juiste jaar. Persoonlijk sla ik Alonso hoger aan. Hamilton maakt onder druk teveel fouten. Maar van al die mannetjes kwam er niemand op gelijk tred met Schumacher qua kwaliteit en uitstraling naar de pers. Zelfs een zwarte Hamilton kan niet op tegen de legende Schumacher.

Dan breekt de crisis uit en Honda, BMW, Toyota blazen massaal de aftocht, Renault zoekt een uitweg. Wat blijft is een bijeengeraapt zooitje van nieuw samengestelde teams waarin ik weinig vertrouwen heb. Ik vraag mij af wat Manor in F1 te zoeken heeft als ze in de F3 niet bepaald meer het niveau van ART GP hebben. Die zijn er wel rijp voor maar doen het niet. Campos maakt al een doorstart voordat het seizoen van start gaat als je de laatste berichten moet geloven. In USF1 zie ik op lange termijn weing hoop. Na het Champcar-drama en de Indycar problemen rondom Tony George leeft de eenzitterracerij totaal niet meer in de VS. Degenen die geld hebben gaan liever naar NASCAR en mijn inziens niet meer dan logisch.

Zonder uitstraling van teams en wat racende pubers hebben Ecclestone en Haug zich wel gerealiseerd dat ze een megaprobleem hadden. Hoe krijgen we de F1 weer in de gezonde spotlight met de kijkcijfers die de €'s voor de TV-rechten en marketingbudgetten weer rechtvaardigen? Voor Haug was het makkelijk om Schumacher binnen te halen, want die moest ooit met Mercedes WK worden gezien zijn juniortraject. Het gebeurde niet vanwege diverse redenen. Schumacher moest zowat verplicht stoppen omdat Kimi in aantocht was bij Ferrari. Voor hem unfinished business, Schumacher is een van de zeer weinige F1-coureurs die na hun loopbaan actief bleven in de F1. Waarom? Bernie en Haug beklonken waarschijnlijk dit duistere plannetje om in crisistijd het gezicht van de F1 te redden. Wees eerlijk, welk aanzien heeft de F1 na de talrijke schandalen en 34 spy- en crashgates nog?

Als Mercedes met Schumacher races wint is er geen vuiltje aan de lucht, maar bij Daimler rammelt de 7 miljoen deal met Schumacher van alle kanten. De ondernemingsraad van het concern is het totaal niet met de politiek van Haug eens en heeft al flink uitgehaald naar Norbert H. en consorten. Haug is even vergeten dat de comeback van Nigel Mansell bij McLaren Mercedes met de nodige tamtam werd aangekondigd. Mansell bakte er niets meer van. De gloriedagen waren voorbij. Indien dit bij Schumacher gebeurt, dan kan Haug zijn biezen pakken en moeten we maar afwachten wat er voor de rest met het sportprogramma van het concern met de Ster gebeurt. Een directiewisseling of verandering kan qua markt, aandelenkoers of sentiment kan zware consequenties hebben en dat gebeurt nog al eens in de automobielindustrie. Zie het abrupte stoppen van Honda en Toyota en de creatieve u-bocht constructie van Renault.

Naar mijn smaak zitten Bernie en Norbert H. op een vulkaan die de Pinatubo of Krakau doet verbleken. Als Schumacher niet scoort zal hun F1 feestje nog meer gezichtsverlies, centjes en kijkcijfers lijden.

Ecclstone zit in het complot om zijn imperium te redden voor de tarieven die hij telt voor de circuits en de TV-rechten.
Haug staat met zijn rug tegen de muur, MB is de enige overgebleven fabrikant. Die moet wel mee om zijn “sport-afdeling” te redden.
Schumacher, die wil nog eenmaal zijn gelijk halen, uiteraard voorzien van een leuke fooi en een laatste boost voor zijn merchandise.

Als de terugkeer van Schumacher een succes is zal niemand dit verhaal geloven en weten we nooit de echte waarheid, mislukt de terugkeer dan klopt hij wel weer en komt misschien ooit de waarheid boven tafel.

Formule 1 staat in 2010 op een breekpunt. Op weg naar glorie als A-sport bij een succes van Schumacher of een kwijnend bestaan als sport en speeltje voor de rijken als Schumacher faalt. De rest van de autosport wacht in spanning af, komt de F1 terug op haar oude pers- en pr-nivo?

Op naar 2010, Schumacher die (wellicht creatief geholpen) weer suces heeft, de autosport zal er wel bij varen.................

Guido
03-01-2010, 11:32
Alles over Schumi's terugkeer in 1 thread ondergebracht. ;)

smiley
03-01-2010, 23:19
Op naar 2010, Schumacher die (wellicht creatief geholpen) weer suces heeft, de autosport zal er wel bij varen.................
Als je met zo een instelling gaat kijken naar het 2010 seizoen, kijk dan liever niet. :rolleyes:

camso belgium
05-01-2010, 23:01
"COMPLETTHEORIE" een gedurfde stelling van Mark, maar in de F1 is alles mogelijk.
Nu dat Flavio de eerste ronde gewonnen heeft tegen zijn levenslange ban, kan men zich de vraag stellen wie de winnaar is in dit ganse gedoe?? Flavio voorlopig in ere hersteld en zal vermoedelijk tijdens de eerste race terug in de paddock fier als een pauw rondlopen (zoals Ron Dennis minder opvallend gedaan heeft in Abu Dhabi). Renault heeft een mooie constructie gevonden om op zijn sokjes binnen enkele jaren het terrein te verlaten. Zou Mosley dan de verliezer zijn? Ik acht Todt, alhoewel ook niet onbesproken, in staat om zich onafhankelijk van Mosley op te stellen en de boel, achtergelaten door deze laatste, op te kuisen. Wie lang genoeg leeft zal het zien.