PDA

View Full Version : drivers line up 2010


smiley
01-09-2009, 16:35
brawn gp
Er is nog niets bevestigd over 2010, maar het zou mij verbazen moesten ze Button of Barrichello vervangen.

Redbull
Vettel en Webber zullen ook in 2010 met een redbull rijden.
(redbull zou wel interesse hebben in een mercedes motor)

ferrari
Zowel Massa als raikkonen heeben een contract voor 2010.
maar er is natuurlijk nog het verhaal Alonso.

mclaren
Hamilton heeft een contract.
Kovalainen niet...

Over de overige teams heb ik nog niet veel gelezen, enkel dat er een hele hoop rijders (vooral rijders zonder zitje di jaar) wel interesse hadden in de nieuwe teams..

nog een belangerijk punt is natuurlijk het wegvallen van bmw, er komen dus nog 2 rijders zonder zitje voor 2010 bij op de lijst

Ik ben eens benieuwd wat de komende weken/maanden bekend gemaakt zal worden.
Het belooft in ieder geval een betere stoelendans te worden dan die van vorige winter.

The Interceptor
01-09-2009, 19:54
En van Toyota en Renault is het ook nog lang niet zeker dat ze volgend jaar nog op de grid staan ...

En ik lees net dat Repsol genoemd wordt als nieuwe hoofdsponsor van Toro Rosso, en zo zou het ineens vrij zeker zijn dat Alguersuari een volledig jaar bij Toro Rosso kan rijden ... voor zover de geruchten waar zijn natuurlijk.

En zien we Bruno Senna volgend jaar in de F1? Ik zit er niet meteen op te wachten, maar zelf beweert hij toch met 4 teams in gesprek te zijn. Ben benieuwd.

En waarom zouden we volgend jaar Vitaly Petrov niet in de F1 zien? Geen supertalent, maar toch al bewezen dat hij best aan een stuur kan draaien. En als hij de stap naar F1 kan maken, weet ik zeker dat er wat Russische bedrijven geld in willen pompen. En een zekere Bernie zal hier ook best tevreden mee zijn lijkt me.

marcel
01-09-2009, 23:38
hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

smiley
04-09-2009, 12:24
het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

Raceboy
04-09-2009, 13:24
het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Belle
04-09-2009, 13:34
dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.

Grig-O
04-09-2009, 19:59
Dit is wat de pers schrijft...

Ferrari: Raikkonen - Massa (Alonso als Raikkonen stopt of Massa niet klaar geraakt, anders hebben ze een probleem, verder is er ook nog het verhaal Schumacher natuurlijk...)

Mercedes: Hamilton - Rosberg/Kubica/Kovalainen/Sutil(?) (Rosberg heeft ook contact met Brawn, Kubica zal wss bij Renault rijden.)

Renault: Alonso/Kubica/Grosjean (Het is wachten wat Alonso doet - niets nieuws...)

Toyota: Glock - Nakajima/Kubica (wss geen Trulli meer.)

Brawn: Button - Barrichello (Al wordt er ook gesproken over Rosberg, Heidfeld en Senna...)

Red Bull: Vettel - Webber

Torro Rosso: Buemi - Alguersuari/Heidfeld

Williams: Kubica/Hülkenberg/Heidfeld/Kovalainen

Force India: Liuzzi - Sutil/Karthikeyan

Campos: de la Rosa - Petrov

Manor: ??? Villeneuve/Carroll/di Resta/di Grassi

US F1: Summerton/Rossi/Wurz/Klien/Villeneuve/Loeb...

bron: formule1.nl

smiley
04-09-2009, 20:37
Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.
Inderdaad, er zouden gewoon een bepaald aantal testdagen doorheen het seizoen moeten zijn..
zo kunnen teams hun update's testen, en kunnen ook de testrijders/reserve rijders/jonge tallenten/... nog wat f1 ervaring opdoen.

Mark
09-09-2009, 22:05
Een voorbode dat Alonso in aantocht is bij Ferrari:


Ferrari will announce its sponsorship deal with Spanish banking giants Santander at Monza on Thursday, confirming a deal that was first revealed by AUTOSPORT in July last year.

Ferrari is to hold a press conference ahead of the Italian Grand Prix with Ferrari president Luca di Montezemolo and the president of the Bank of Santander, Emilio Botin.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78430

Finish
10-09-2009, 23:39
Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...

Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

marcel
11-09-2009, 01:06
Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...


maar voor Nakajima is volgend jaar waarschijnlijk geen plaats bij Williams, die voor volgend jaar onder hun motoren-contract met Toyota uit willen, en met Mercedes of Renault willen verder gaan (afhankelijk van welke Red Bull kiest). en aangezien Nakajima daar zowat door Toyota geplaatst werd, moeten die er wel iets mee doen.

en een paycut voor Trulli kan misschien nog altijd duurder uit komen dan het loon dat Nakajima waard is.

smiley
11-09-2009, 09:21
Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

Het is wel een deal van 5 jaar, dus is het even goed mogelijk dat ze in 2010 de rijders hun contract laten afmaken, en dan in 2011 over schakelen naar alonso ipv raikkonen..

Ik vraag me wel af hoe het zal gaan werken tussen Massa en Alonso, een herhaling van het Hamilton-Alonso verhaal lijkt me zeker niet uitgesloten !
Misschien kunnen ze, in het geval dat Alonso voor ferrari rijdt, Fissichella als 2de rijder inzetten. Die heeft al ervaring om 2de viool te spelen voor Alonso :p


ps : msschien is 4 ferrari's nog niet zo een slechte optie

Ferrari-president Luca di Montezemolo maakt zich geen zorgen over de rijdersbezetting van het Italiaanse team in 2010. Felipe Massa en Kimi Raikkonen hebben contracten, terwijl ook Fernando Alonso aan het team wordt gelinkt en het team naar eigen zeggen een derde auto voor oud-coureur Michael Schumacher wil inzetten.
f1.gpupdate.net

The Interceptor
21-09-2009, 22:38
En nu gaan er geruchten dat Raikkonen al voorcontract heeft getekend bij McLaren!

The Interceptor
22-09-2009, 21:48
hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

Zet hem maar bij op het lijstje van Manor Grand Prix ;)
Althans als we Het Nieuwsblad van vandaag mogen geloven.
Hij zou een concrete aanbieding van Manor op zak hebben, alleen moet hij er heel wat centen voor meenemen. Hoeveel is niet bekend, er zijn er die 15 miljoen euro denken, ook die "slechts" over 5 à 6 miljoen spreken.

Laten we hopen he, dat we nog eens een Belg in de F1 hebben!

Pascal
22-09-2009, 23:21
Hij zegt zelf in HBVL dat het gaat over 10 miljoen €. Hij spreekt zich daar wel niet uit over welk team het gaat.

Vader zou een groot deel in het zakje doen en de rest zou moeten komen van privé-investeerders...

C U

Raceboy
23-09-2009, 01:04
In de Morgen gaat het dan weer over 5 tot 10 miljoen.

marcel
30-09-2009, 12:42
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79043

volgens dit rijden Barrichello en Hulkenberg volgend jaar bij Williams. Rosberg zou dan bij BrawnGP gaan rijden.

smiley
30-09-2009, 20:37
We weten ondertussen al 1 team line up zeker.

Ferrari
Massa en Alonso

Ik vind het wel jammer dat Raikkonen weg gaat.
en wel eens benieuwd of het niet gaat botsen tussen de 2, maar dat zien we dan wel.

Marc
02-10-2009, 11:56
We weten ondertussen al 1 team line up zeker.
En Vettel-Webber bij Red Bull.

smiley
02-10-2009, 15:47
En Vettel-Webber bij Red Bull.
O ja, ik waas ze al vergeten :)

gwyllion
07-10-2009, 14:59
Renault heeft vandaag Kubica bevestigd.

The Interceptor
08-10-2009, 22:28
Net in een artikeltje op F1racing.net gelezen:
Manor ontwerpt zijn wagen volledig op de computer! Ze doen helemaal geen windtunneltesten!
Dat is uiteraard een stuk goedkoper, maar of ze zo ook de gewenste resultaten halen is natuurlijk de grote vraag.

gwyllion
08-10-2009, 23:40
Wirth heeft dat ook met de Acura ARX-02 gedaan. Die is aerodynamisch dik in orde; het probleem zijn echter de brede banden vooraan en de zwakke motor.

The Interceptor
12-10-2009, 19:50
Barrichello zou voor 2 jaar tegekend hebben bij Williams, die blijft nog doorgaan tot hem helemaal kaal is :)

En bij Renault zouden ze al niet meer tevreden zijn over Grosjean. Geruchten gaan dat ze in Brazilië Di Grassi laten rijden.
Voor volgend jaar dan? Een return van Kovalainen is zeker niet uitgesloten ...

The Interceptor
15-10-2009, 20:44
Bij Lotus F1 maken ze volgende maand de rijders bekend, grootste kanshebber naar het schijnt: Trulli en Fauzy.

En zien we Klein terug F1 racen volgend jaar? Hij onderhandeld in alle geval met 3 teams, waaronder Qadbak.

En wat met Bruno Senna, hij is er van overtuigd dat hij F1 races rijdt volgend jaar, ik ben benieuwd! Veel kans bij een van de nieuwe teams lijkt me dan, en met een dikke sponsor in zijn achterzak...

En wie rijdt er met welke motoren volgend jaar. Nu lees ik net op f1-live.com dat Mercedes zijn veto heeft gebruikt, en Red Bull géén Mercedes motoren zal krijgen volgend jaar.
En ze gaan mischien wel rijden met Cosworth dan, net als Williams (ook nog niet zeker). 't Is natuurlijk wel moeilijk inschatten hoe sterk de Cosworth motor zal zijn.

fenixracing
16-10-2009, 07:53
Die veto hebben ze gebruikt bij brawn. Zodat mercedes zich niet kan inkopen.

smiley
02-11-2009, 16:41
Tot nu toe bevestigd.

Red Bull Racing
Mark Webber
Sebastian Vettel

Vodafone McLaren Mercedes
Lewis Hamilton

Scuderia Ferrari
Fernando Alonso
Felipe Massa

AT&T Williams F1 Team
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault F1
Robert Kubica

Campos
Bruno Senna

Alonso zou trouwens pas in februari voor het eerst met de farrari rijden
Fernando Alonso zal in februari pas voor het eerst met de nieuwe Ferrari gaan testen. Zo heeft de tweevoudig wereldkampioen laten weten. De Spanjaard zal dus weinig betrokken zijn bij de ontwikkeling van de opvolger van de F60.

Ik vraag me af welke piloten ze dan gaan inzetten voor ontwikkelingen..
Alle ze hebben natuurlijk rijders genoeg,, maar uiteindelijk is Alonso de man die er races mee moet rijden, dus zou het maar vreemd zijn om een wagen e bouwen naar de voorkeur van andere rijders..

FIRE
02-11-2009, 17:10
Alonso zou trouwens pas in februari voor het eerst met de farrari rijden


Ik vraag me af welke piloten ze dan gaan inzetten voor ontwikkelingen..
Alle ze hebben natuurlijk rijders genoeg,, maar uiteindelijk is Alonso de man die er races mee moet rijden, dus zou het maar vreemd zijn om een wagen e bouwen naar de voorkeur van andere rijders..

In welke periode mag men uberhaupt testen?

Fonne
02-11-2009, 21:18
In welke periode mag men uberhaupt testen?In Februari zijn er testdagen voor zien voor de ontwikeling van de wagens.

The Interceptor
03-11-2009, 23:17
Toyota zou op 8 november de F1 plannen voor volgend jaar bekend maken. Sneller dan verwacht. Blijven ze in de F1? Dat wordt de grote vraag.

Kobayashi zal vooral spannend afwachten. Moesten ze doorgaan lijkt hij wel zeker van een zitje.
Ik las nog op f1-live.com dat hij ook geen budget heeft om nog een jaar in de GP2 te rijden. Wordt het geen F1, dan gaat hij terug in het sushi restaurant van zijn vader werken ...
Laten we maar hopen dat Toyota nog in de F1 blijft, en we Kobayashi volgend jaar net zo strijdlustig zien rijden als in de voorbije 2 races.

En zowel f1-racing.net als f1-live.com hebben een overzichtje van de zekerheden en geruchten over de rijdersmarkt gemaakt.
En geen van beide noemt Baguette als serieuze kandidaat voor een zitje ...

Weet er trouwens iemand wanneer de beloofde Renault F1 test voor hem doorgaat?

1 t.e.m. 4 december zijn er in alle geval F1 testen in Jerez.

Jan
04-11-2009, 09:55
Toyota zou op 8 november de F1 plannen voor volgend jaar bekend maken. Sneller dan verwacht. Blijven ze in de F1? Dat wordt de grote vraag.



Volgens The Financial Times zou Toyota baas Akio Toyoda vandaag reeds het vertrek uit de F1 aankondigen. Dat is natuurlijk jammer, maar ergens hoop ik dat ze nu de focus gaan richten op Le Mans.

marcel
04-11-2009, 11:32
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003
't is officieel, Toyota stopt.

smiley
04-11-2009, 16:07
Spijtig om weer een groot team te zien vertrekken. Maar van de andere kant heeft toyota in al die jaren nooit echt iets weten te presteren, dus hun exit is wel te begrijpen.

gwyllion
04-11-2009, 17:36
Dit betekent dus dat de opvolger van BMW Sauber (Qadbak Investments) op de grid zal staan in 2010.

Ik hoop ook dat Toyota nu terug keert naar Le Mans. Bv. volgend jaar als motorleverancier voor Dome en vanaf 2011 met eigen wagen.

Benieuwd wat Renault gaat doen. Volgen zij het voorbeeld van Honda, BMW en Toyota of blijven ze in F1?

Superdiesel
04-11-2009, 19:28
Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.

Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend.....

Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,

De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........

Belle
04-11-2009, 19:33
Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,

Gingen zij vandaag ook niet een persbericht de wereld insturen daaromtrent?

EDIT: Lees net dit op Formule1 fb-pagina:

Formula 1 Renault have called for an emergency board meeting to decide the future of their F1 team. This could well be the end of Renault in F1. The meeting is scheduled for next Wednesday.

FIRE
04-11-2009, 20:34
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?

Mark
04-11-2009, 22:31
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?

Dan zie ik Suzuka nog verdwijnen van de kalender in de komende jaren. Met dit tempo gaat het rap, van hero to zero op 12 maanden tijd. We kunnen nog blij zijn dat er wat nieuwe teams in aantocht zijn.

Dat de fabrikanten niet voor eeuwig aanwezig zouden zijn in de F1 was te verwachten maar dat het zo snel gaat? Het lijkt wel domino day. Met het vertrek van BMW, Honda en Toyota is de uitdaging van Renault ook weg.

Welke gevolgen gaat dit hebben voor de junior single seater klassen? Ook al die opleidings programma's van de fabrikanten zien het einde naderen.

Sennake
04-11-2009, 22:37
De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........

Lotus is niet echt nieuw met wereldtitels behaald in 1963, 1965, 1968, 1970, 1972 en 1978, maar ik begrijp wel wat je bedoelt ;)

Neo-242
04-11-2009, 23:29
Buiten de naam Lotus is er inderdaad niets overgebleven.
Die blaaskaak van een Gascoigne komt nog niet aan de enkels van de engineers van het vroegere Lotus:)

Mark
04-11-2009, 23:51
Het vertrek van Toyota uit de Formule l heeft er toe geleid dat er hedenavond een crisismeeting bij Renault in Parijs heeft plaatsgevonden.

Renault Crisismeeting in Parijs
Enkele uren geleden heeft er bij Renault in Parijs een crisismeeting plaatsgevonden. Bij deze meeting waren Bob Bell en Jean Francois Chaubet van Renault aanwezig. Bij Renault zouden er drie opties bestaan.

http://www.autosport.nl/news/19323/formule_1_renault_crisismeeting_in_parijs.html


Jawel, het gaat vrolijk door.

camso belgium
04-11-2009, 23:59
Bridgestone stopt ermee.
Tja, nog een van de gevolgen van het optreden van Mosley; Om Michelin te straffen (zie Indianapolis) van hun majesteitsschennis, werd beslist om nog 1 leverancier toe te laten.
En nu??? Ik heb nog een 120 tal banden liggen; is wel niet de juiste maat, maar kom, nu de opgeblazen ballon aan het leeglopen is zijn alle reddingsmiddelen welkom.

Is dit circuit ook door Tilke uitgetekend geweest??? Indien wel, dan heeft hij zich overtroffen. Ik vond het indrukwekkend. Maar toch nog altijd enkele trappen lager dan Francorchamps.

Alleen de wedstrijd zelf was opnieuw om te huilen; De laatste 4 na EEN RONDE reeds op 5 seconden!!!!! En het verschil bleef constant, want na 5 ronden op ongeveer 30 seconden. En ik vrees dat het er volgend jaar niet beter op gaat worden met enkele nieuwe teams en verschillende nobele onbekenden erbij. Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???
Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).

The Interceptor
05-11-2009, 10:17
Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???

Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).

Grosjean in 2007 F3 Euroseries kampioen, in 2008 GP2 Asia Series kampioen, dus die kon zo zijn superlicentie al bekomen. En als ik me niet vergis, heeft hij ook wel de nodige F1 testkilometers kunnen maken.
Alguersuari 2008 Brits F3 kampioen, en dus recht op superlicentie.

Grosjean hoeft voor mij zeker geen F1 meer te rijden, tenzij hij toch het 2e Renault zitje kan behouden, zie ik hem ook geen F1 meer rijden. Hij heeft een redelijk mooi palmares bijeen gereden voor de F1, maar toch heeft hij me lang niet kunnen overtuigen dit jaar. En sinds hij in Spa Button van de baan reed, moet ik er niks meer van hebben :)
Alguersuari heeft het toch redelijk gedaan in de F1 races dit jaar vind ik. Hij zal volgend jaar nog wel (dankzij Repsol) bij Torro Rosso rijden.
De meest indrukwekkende debutant was zeker Kobayashi. Verbazend genoeg weinig laten zien in de voorbije 2 jaar GP2, ondanks dat hij GP2 Asia kampioen was de voorbije winter. Maar met het vertrek van Toyota, ziet het er heel somber uit voor Kamui.

gwyllion
06-11-2009, 10:02
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.

Bron: Renault delays decision on F1 future (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80031)

gwyllion
06-11-2009, 10:06
Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.

Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend.....Ik heb de indruk dat het F1 team van Toyota niet te koop is. Toyota wil de fabriek in Keulen zelf houden, maar wel aanzienlijk afbouwen.

smiley
06-11-2009, 12:00
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.

Bron: Renault delays decision on F1 future (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80031)
Das ook fijn voor Kubica :rolleyes:

Raceboy
06-11-2009, 13:39
Ik heb de indruk dat het F1 team van Toyota niet te koop is. Toyota wil de fabriek in Keulen zelf houden, maar wel aanzienlijk afbouwen.

Voor een Le Mans programma heb je zoveel volk niet nodig he ;)

Guido
06-11-2009, 14:35
Bridgestone stopt ermee.
Tja, nog een van de gevolgen van het optreden van Mosley; Om Michelin te straffen (zie Indianapolis) van hun majesteitsschennis, werd beslist om nog 1 leverancier toe te laten.
En nu??? Ik heb nog een 120 tal banden liggen; is wel niet de juiste maat, maar kom, nu de opgeblazen ballon aan het leeglopen is zijn alle reddingsmiddelen welkom.

Is dit circuit ook door Tilke uitgetekend geweest??? Indien wel, dan heeft hij zich overtroffen. Ik vond het indrukwekkend. Maar toch nog altijd enkele trappen lager dan Francorchamps.

Alleen de wedstrijd zelf was opnieuw om te huilen; De laatste 4 na EEN RONDE reeds op 5 seconden!!!!! En het verschil bleef constant, want na 5 ronden op ongeveer 30 seconden. En ik vrees dat het er volgend jaar niet beter op gaat worden met enkele nieuwe teams en verschillende nobele onbekenden erbij. Trouwens hoe zijn Algue....etc en Grosjean aan hun superlicentie gekomen???
Of ze gaan regelmatig wat EPO in de benzine moeten doen zoals bij India Force in Francorchamps (of was het al de anderen een paar honderd rpm afpakken? In elk geval toch wel zeer vreemd. Was Flavio eigenlijk dan nog niet in de ban van FIA geslagen?? Misschien kan hij hierover nog een boekje open doen).

Wat ik altijd zo plezant vind... wanneer de geruchtenmolen hier gevolgd en van de nodige commentaren voorzien wordt, zit er toch altijd wel eentje tussen die de F1 niet kan uitstaan en dan 1 zinnetje eruit ligt om even lekker off-topic te gaan om van de gelegenheid nog maar eens gebruik te maken om zijn diepgeworteld misprijzen over de F1 te uiten...

smiley
06-11-2009, 15:22
Nu dat toyota is weggevallen, lijkt het wel dat mclaren nog het enige mogelijke team is voor Raikkonen.
Bij brawn willen ze waarschijnlijk niet zoveel geld op tafel leggen, en met het laten gaan van barrichello lijkt het ook dat ze meer geintreseerd zijn in een rijder met (een goede) toekomst ipv een rijder met een goed verleden.

ik vermoed dat het Button en Rosberg voor Brawn worden, en Hamilton en Raikkonen voor mclaren.

Als raikkonen naar mclaren zou terug keren ben ik wel eens benieuwd hoe dat zal verlopen met Hamilton. Zullen we dan terug een Raikkonen zien wat zich wilt bewijzen.. ??

Achja we zullen wel zien wat het in 2010 geeft.

valie
06-11-2009, 16:45
Het wordt voor Raikkonen voordeliger om volgend jaar thuis the blijven. Ferrari betaalt hem $17 miljoen als hij geen gepaste werk vinden, maar slechts $10 miljoen als hij bij een andere team aan de slag gaan.

Hij heeft wel een bod van Mclaren op zak van $5 miljoen en tel de $10 miljoen erbij dan zit hij gaauw op $15 miljoen ipv van de $17 miljoen om thuis te blijven.

marcel
06-11-2009, 19:59
Nu dat toyota is weggevallen, lijkt het wel dat mclaren nog het enige mogelijke team is voor Raikkonen.
Bij brawn willen ze waarschijnlijk niet zoveel geld op tafel leggen, en met het laten gaan van barrichello lijkt het ook dat ze meer geintreseerd zijn in een rijder met (een goede) toekomst ipv een rijder met een goed verleden.


Raikkonen heeft ze nog beiden. die is er nog maar 30, dat zou zowat het hoogtepunt moeten zijn voor een F1-piloot
ik denk trouwens dat het bij Brawn eerder een kwestie is van kunnen, niet van willen. ze hebben nu wel beide titels binnen gehaald, maar dat is wel met een wagen ontwikkeld met het gigantische Honda-budget. je kon dit seizoen al zien dat het feitelijke budgettaire vermogen van het team daar een stuk onder ligt

smiley
06-11-2009, 20:59
Raikkonen heeft ze nog beiden. die is er nog maar 30, dat zou zowat het hoogtepunt moeten zijn voor een F1-piloot
ik denk trouwens dat het bij Brawn eerder een kwestie is van kunnen, niet van willen. ze hebben nu wel beide titels binnen gehaald, maar dat is wel met een wagen ontwikkeld met het gigantische Honda-budget. je kon dit seizoen al zien dat het feitelijke budgettaire vermogen van het team daar een stuk onder ligt

Inderdaad, nu vraag ik me wel af of al het werk van honda ook nog effect gaat hebben in 2010, Ze weten nu hoe een kampioens auto geboud moet morden.

Over Raikkonen, ik denk dat je als rijder beter af bent met die 15 miljoen en een potentieel winnend team, dan 2 miljoen meer, en het op de tv volgen.
Als je een jaar out bent geweest is nooit goed.

The Interceptor
06-11-2009, 23:57
Wat Kimi betreft, die moet zeker kiezen voor McLaren als hem kan, zelfs al verdient hem 2 miljoen meer zonder te rijden, dat is toch ook niet wat een hongerige piloot wil. Met McLaren zou hij voor de titel moeten kunnen strijden, na eerst af te rekenen met Hamilton natuurlijk.

En op f1-live lees ik nu net dat het eigenlijk al veel te lang stil is rond USF1. Er is nu bekend geraakt dat ze er zelfs nog niet van een onderdeel een crashtest gedaan hebben. Het lijkt er sterk op dat ze de Bahrein maar moeilijk kunnen halen ...
Hadden ze daar ook (lang geleden) niet gezegd dat ze in november/december dit jaar met de auto wouden rijden?

Ik ben toch wel echt benieuwd hoeveel teams er daadwerkelijk gaan rijden in Bahrein.
Toyota valt weg, maar kan/mag iemand de plaats innemen?
Geraakt USF1 op tijd klaar? En wat met de andere nieuwe teams: Campos, Manor en Lotus? En trekken ze bij Renault alsnog de stekker uit hun F1 project?
De volgende weken/maanden zullen we wel meer te weten komen zeker.

gwyllion
09-11-2009, 15:44
En op f1-live lees ik nu net dat het eigenlijk al veel te lang stil is rond USF1. Er is nu bekend geraakt dat ze er zelfs nog niet van een onderdeel een crashtest gedaan hebben. Het lijkt er sterk op dat ze de Bahrein maar moeilijk kunnen halen ...
Hadden ze daar ook (lang geleden) niet gezegd dat ze in november/december dit jaar met de auto wouden rijden?Dit wordt allemaal ontkend door het team: http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091109132443.shtml
Ik ben toch wel echt benieuwd hoeveel teams er daadwerkelijk gaan rijden in Bahrein.
Toyota valt weg, maar kan/mag iemand de plaats innemen?
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.

Raceboy
09-11-2009, 20:19
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.


Eerst zien er zit daar namelijk een nogal louche figuur uit de Engelse voetbalwereld bij

The Interceptor
13-11-2009, 00:46
Toyota gaat dan zijn team niet verkopen, maar ze zouden wel hun 'design' voor 2010 willen verkopen.
't Lijkt me toch ook een laat moment om daar nog iets mee te zijn.
Alle teams die volgend jaar zullen rijden moeten toch al vergevorderd zijn met hun eigen designs. Het kopen om er mss iets uit te leren, of word het eerder tijd daaraan spenderen, die ze gewoon beter aan hun eigen design geven ...
Kvind het toch maar een beetje een raar gegeven, vooral te laat gewoon.

smiley
13-11-2009, 12:44
Toyota gaat dan zijn team niet verkopen, maar ze zouden wel hun 'design' voor 2010 willen verkopen.
't Lijkt me toch ook een laat moment om daar nog iets mee te zijn.
Alle teams die volgend jaar zullen rijden moeten toch al vergevorderd zijn met hun eigen designs. Het kopen om er mss iets uit te leren, of word het eerder tijd daaraan spenderen, die ze gewoon beter aan hun eigen design geven ...
Kvind het toch maar een beetje een raar gegeven, vooral te laat gewoon.
Voor een nieuw team kan dit toch interesant zijn, ik las eerder al dat er teams waren wat hun wagen gewoon op papier zouden designen. Dan lijkt me een design van een team wat er veel werk in heeft gestoken toch beter.

Of als er een team is wat niet goed op schema is voor 2010...

gwyllion
13-11-2009, 16:58
De vraag is natuurlijk ook hoe eenvoudig het is om in het Toyota design een andere motor te hangen. Bij Brawn is dat goed gelukt, maar dit is toch niet ideaal.

marcel
16-11-2009, 14:26
volgend jaar geen Brawn GP op de grid, maar Mercedes GP.

smiley
16-11-2009, 15:02
volgend jaar geen Brawn GP op de grid, maar Mercedes GP.
Waarschijnlijk is dat dan ook de reden waarom Button nog steeds geen contract had bij Brawn. En ik vraag me af welke wending onze stoelendans nu gaat nemen. Zullen we het britse duo Hamilton-Button zien bij mclaren, en dan een duits duo voor mercedes Rosberg-Heidfield of Sutil ?
Moest het zijn dat Button daadwerkelijk naar mclaren zou gaan (omdat ze hem niet kunnen betalen), zou dit ook ineens betekenen dat we zo goed als zeker geen Raikkonen zien in 2010.
Ook jammer is dat we nu waarschijnlijk de mooie livery van brawn gp vaarwel zullen moeten zeggen.. ik ben eens benieuwd met wat voor livery ze in 2010 gaan afkomen, 4 zilverpijlen is iets te veel naar mijn goesting :p

marcel
16-11-2009, 15:41
ik denk niet dat Mclaren volgend jaar nog in het zilver gaat rondrijden. Force India rijdt toch ook niet in die kleur?
ik hoop persoonlijk op het Mclaren-oranje, maar evengoed wordt het Vodafone-fluo-rood

The Interceptor
16-11-2009, 17:03
ik denk niet dat Mclaren volgend jaar nog in het zilver gaat rondrijden. Force India rijdt toch ook niet in die kleur?
ik hoop persoonlijk op het Mclaren-oranje, maar evengoed wordt het Vodafone-fluo-rood

Mercedes blijft in 2010 en 2011 nog wel altijd aandeelhouder en 'partner' bij McLaren natuurlijk.
Maar Mercedes was geen sponsor bij Force India, dus waarom zouden ze in het zilver rijden.

En Vodafone, hoelang blijven die nog hoofdsponsor bij McLaren? Ze gaan ook al naar Ferrari vanaf 2010.

En wat met de rijdersmarkt ja, dat wordt nu de grootste vraag.
Maar een volledig Duits team: Mercedes - Rosberg - Heidfeld, én dan ook nog eens een volledig Brits team: McLaren - Hamilton - Button. Dat zie ik toch zo nog niet gebeuren eigenlijk.

Moest ik Raikkonen zijn, ik tekende bij McLaren. Die 2 miljoen die hij minder verdient door wel te rijden, daar zou hij als hongerige racer niet naar mogen kijken, maarja is hij nog hongerig genoeg in de F1.
Moest ik Button zijn, ik bleef bij Brawn, ofja Mercedes. Nu met de overname door Mercedes, ziet het er voor de langere termijn toch rooskleuriger uit. Alleen zal Mercedes niet zo happig zijn om een Brit een langdurig contract te geven. Volgens mij dromen die er al van om Vettel bij Red Bull weg te halen, en zo met een Duitser de titel te winnen ...
In Rosberg zie ik zeker een heel goede piloot, races kan die jongen zeker winnen, maar een toekomstig wereldkampioen heb ik er nog niet in gezien. In Heidfeld al helemaal niet.

Maar de volgende weken zal wel meer duidelijkheid brengen zeker.

fenixracing
16-11-2009, 17:26
Vodafone naar ferrari bron?
is vodafone niet van ferrari naar mclaren gegaan.

The Interceptor
16-11-2009, 17:45
Vodafone naar ferrari bron?
is vodafone niet van ferrari naar mclaren gegaan.

Whoops, nu verwar ik Vodafone met Santander geloof ik :o

Volgens F1-live.com staan de McLarens nog jaren in hun huidige kleurschema: "However Mercedes will continue supplying engines to McLaren until 2015 and the cars will retain their silver and red livery until then".

Raceboy
16-11-2009, 20:09
Volgens F1-live.com staan de McLarens nog jaren in hun huidige kleurschema: "However Mercedes will continue supplying engines to McLaren until 2015 and the cars will retain their silver and red livery until then".

de officiele persrelease zegt could be supplied, niet will be supllied ;)

fenixracing
16-11-2009, 20:42
En zelfs santander is niet weg bij mclaren. Ze sponsoren mclaren via hun engelseafdeling.

Raceboy
16-11-2009, 23:47
Renault beslist voor het einde van dit jaar over de deelname aan F1.

Bron: Renault delays decision on F1 future (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80031)


Renault kan niet stoppen. Eén van de voorwaarden voor de lichte straf na Spygate was een long term commitment.

marcel
17-11-2009, 02:45
Als Renault F1 ophoudt te bestaan, kunnen ze Renault F1 moeilijk straffen he.

Jakke.be
17-11-2009, 10:43
Volgens Mercedes: 'our new Silver Arrow Formula 1 team' . En dan gaat het over het nieuwe Mercedes Grand Prix - team...

Raceboy
17-11-2009, 13:22
Als Renault F1 ophoudt te bestaan, kunnen ze Renault F1 moeilijk straffen he.

FIA is niet alleen F1 he

Bart.Vandecavey
17-11-2009, 13:32
Ze kunnen het ook rebadgen als Nissan F1 en zich lowprofile houden.

smiley
17-11-2009, 13:37
Volgens Mercedes: 'our new Silver Arrow Formula 1 team' . En dan gaat het over het nieuwe Mercedes Grand Prix - team...

Misschien silver rood voor mclaren en zilver geel voor mercedes (om toch nog een beetje de brawn gp in gedachten te houden)


Glock is intussen bevestigd bij manor

Raceboy
17-11-2009, 21:08
Glock naar Manor. Dat ziet er niet goed uit bij Renault dan

marcel
18-11-2009, 02:10
en Raikkonen gaat een sabbat-jaar doen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80187

TvD
18-11-2009, 14:55
Volgens de BBC en Autosport.com zal Mclaren later vandaag bekendmaken dat Button voor 3 jaar bij hun getekend heeft (zie hier (http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/8363892.stm) en hier (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80195)).

TvD
18-11-2009, 14:57
Volgens de BBC en Autosport.com zal Mclaren later vandaag bekendmaken dat Button voor 3 jaar bij hun getekend heeft (zie hier (http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/formula_one/8363892.stm) en hier (http://www.autosport.com/news/report.php/id/80195)).

Nieuws gaat snel, en is inmiddels al bevestigd door Mclaren (zie hier (ttp://www.autosport.com/news/report.php/id/80197)).

fenixracing
18-11-2009, 14:59
het is bekendgemaakt ondertussen.
Dus mclaren Lewis en button
nu nog wachten op driverline up van mercedes

Jan
18-11-2009, 22:59
Paradoxaal genoeg ziet Brawn GP, een team dat nochtans net z'n eerste (en gezien de overname meteen ook laatste) wereldtitel behaalde bij de constructeurs, zijn beide rijders andere oorden opzoeken. Ik vraag me af of zoiets al eens eerder is gebeurd. Bovendien wijst niets erop dat er stevige ruzie in het huishouden was.
Een beetje bizar toch :confused:

Bart.Vandecavey
18-11-2009, 23:58
Paradoxaal genoeg ziet Brawn GP, een team dat nochtans net z'n eerste (en gezien de overname meteen ook laatste) wereldtitel behaalde bij de constructeurs, zijn beide rijders andere oorden opzoeken. Ik vraag me af of zoiets al eens eerder is gebeurd. Bovendien wijst niets erop dat er stevige ruzie in het huishouden was.
Een beetje bizar toch :confused:

Bij Williams-Renault zijn er toch ook een paar rare wendingen geweest: Prost, Mansell, Hill

Sennake
19-11-2009, 00:05
Paradoxaal genoeg ziet Brawn GP, een team dat nochtans net z'n eerste (en gezien de overname meteen ook laatste) wereldtitel behaalde bij de constructeurs, zijn beide rijders andere oorden opzoeken. Ik vraag me af of zoiets al eens eerder is gebeurd.

Alleszins gebeurde dit ook in 1956: Mercedes werd in 1955 wereldkampioen met Fangio maar stopte ermee vanwege het tragische ongeval in Le Mans. Dat betekende dat zelfs 4 piloten nieuwe oorden moesten opzoeken, komende van het team dat wereldkampioen was: Fangio, Moss, Kling en Taruffi...

Maar dat is ook weer een "speciaal geval" natuurlijk...

Jan
19-11-2009, 11:20
Alleszins gebeurde dit ook in 1956: Mercedes werd in 1955 wereldkampioen met Fangio maar stopte ermee vanwege het tragische ongeval in Le Mans. Dat betekende dat zelfs 4 piloten nieuwe oorden moesten opzoeken, komende van het team dat wereldkampioen was: Fangio, Moss, Kling en Taruffi...

Maar dat is ook weer een "speciaal geval" natuurlijk...

Dat is dan ook een fundamenteel verschil. Brawn GP gaat nog wel door, zij het dan onder de naam Mercedes Grand Prix, en de rijders werden niet echt gedwongen om te vertrekken.

The Interceptor
19-11-2009, 22:03
Welwel, Jenson naar McLaren, wie had dat ooit gedacht.
Ik blijf erbij dat hij meer toekomst had bij Mercedes, tot ze daar een snelle duitser (lees: Vettel) vastkrijgen.
Maar Jenson had blijkbaar nood aan een nieuwe uitdaging. Hij kiest dan wel meteen de grootste uitdaging in de F1: teamgenoot worden van Hamilton.
Ik ben in alle geval wel benieuwd.

En zou Barrichello nu geen spijt hebben van zijn handtekening onder een Williams contract?

Fonne
20-11-2009, 21:11
Welwel, Jenson naar McLaren, wie had dat ooit gedacht.
Ik blijf erbij dat hij meer toekomst had bij Mercedes, tot ze daar een snelle duitser (lees: Vettel) vastkrijgen.
Maar Jenson had blijkbaar nood aan een nieuwe uitdaging. Hij kiest dan wel meteen de grootste uitdaging in de F1: teamgenoot worden van Hamilton.
Ik ben in alle geval wel benieuwd.

En zou Barrichello nu geen spijt hebben van zijn handtekening onder een Williams contract?De hoofdsponsor zal weer tevreden zijn.

The Interceptor
20-11-2009, 23:57
En nu lijkt Pedro de la Rosa de meest gegadigde piloot te zijn.
Bij Campos staat hij niet meer bovenaan het lijstje aangezien Spaanse sponsors niet meewerken.
Maar US F1 is openlijk geinteresseerd in zijn ervaring.
En ook bij Force India is hij weer in beeld, maar dat hebben we nog al meegemaakt.
Ik hoop dat deze teams ook weten dat Pedro voor de seizoensopener nog 39 kaarsjes uitblaast.

Brecht
21-11-2009, 00:27
En nu lijkt Pedro de la Rosa de meest gegadigde piloot te zijn.
Bij Campos staat hij niet meer bovenaan het lijstje aangezien Spaanse sponsors niet meewerken.
Maar US F1 is openlijk geinteresseerd in zijn ervaring.
En ook bij Force India is hij weer in beeld, maar dat hebben we nog al meegemaakt.
Ik hoop dat deze teams ook weten dat Pedro voor de seizoensopener nog 39 kaarsjes uitblaast.

Pas op, als we Eddie Jordan moeten geloven hebben we volgend seizoen een 41 jarige Duitser aan het stuur van 1 van de Mercedes GP wagens ;)

marcel
21-11-2009, 19:23
USF1 heeft zijn eerste piloot aangeduid: Jose Maria Lopez.
nu nog een 2de. en een wagen.

smiley
21-11-2009, 21:12
Jawatte, het is precies of we de zwakke "stoelendans" van vorig seizoen moet goed gemaakt worden dit jaar :eek:

Toch wel al enkele verassingen gezien, vooral dan dat Button (net als barrichello) weg gaat bij brawn :confused:
Nu lees ik ook nog dat button minder zou verdienen dan bij brawn, en hij het puur voor de uitdaging doet. Zo hebben we enkele jaren geleden nog iemand gezien.. (alleen werd hij wel goed betaald)
Ik ben wel eens benieuwd hoe dat gaat verlopen volgend jaar..

We krijgen in ieder geval al leuek interne dueletjes
ferrari = Massa vs Alonso
mclaren = Button vs Hamilton

En dan is er nog het schumacher-mercedes verhaal.
Als hij terug zou komen hoor je mij niet klagen :) allleen zou het wat raar zijn.. Schumacher in een mercedes, dat klinkt toch niet echt..

Coach Ep
21-11-2009, 22:16
.. Schumacher in een mercedes, dat klinkt toch niet echt..

Net zo raar als Frentzen, Wendlinger en Kreuzpointer zeker? :o

Voor meer info en achtergronden (met name ook over de wagens) werpt u eens hier (http://speedhunters.com/archive/2009/10/13/retrospective-gt-gt-schumacher-and-mercedes.aspx) een blik.

Guido
22-11-2009, 02:41
Net zo raar als Frentzen, Wendlinger en Kreuzpointer zeker? :o

Voor meer info en achtergronden (met name ook over de wagens) werpt u eens hier (http://speedhunters.com/archive/2009/10/13/retrospective-gt-gt-schumacher-and-mercedes.aspx) een blik.

Interessant om het nog eens opnieuw te lezen. Naast enkele typos, sprong voor mij deze passages wel in het oog:

For 1991, Bernie Eccelstone and Max Mosley had taken control of the World Sports Car Championship and ushered in a new set of technical regulations which essentially transformed Group C into closed-wheel Formula 1 racing. The lightweight (750kg), high tech and high expense cars ran the same 3.5L engines as F1 cars and now raced in a sprint format.

This new direction led to the demise of the World Sports Car championship, but this is a subject for another time. What was cool about this new set of regs was that some pretty wild race cars were built; machines which were every bit as fast as that era's Formula 1 cars.

The class of the field at the beginning of the season was the Ross Brawn designed Jaguar XJR-14. It was unashamedly a two seater F1 car in concept, with a bubble top design that moved the concept of Sports Car forward by several years. It used a radical double rear wing -- something which the competition had failed to think of. Powered by a Cosworth Ford HB F1 engine, the car was some 4 seconds a lap faster than its rivals at the season's opening Suzuka round!


Hij heeft deze truc dit jaar met de BrawnGP wagen gewoon opnieuw gedaan met de diffuser... Geniale kerel die Ross Brawn.

Guido
23-11-2009, 14:25
Via Facebook: http://www.facebook.com/#/pages/Brackley-United-Kingdom/Brawn-GP-Formula-One-Team-Official-Page/79511407410?ref=nf

Rosberg volgend jaar bij Mercedes GP. Da's er eentje om van dichtbij te volgen.

smiley
23-11-2009, 20:23
Via Facebook: http://www.facebook.com/#/pages/Brackley-United-Kingdom/Brawn-GP-Formula-One-Team-Official-Page/79511407410?ref=nf

Rosberg volgend jaar bij Mercedes GP. Da's er eentje om van dichtbij te volgen.

Nu ben ik eens benieuwd wat we van hem te zien krijgen. Ik verwacht er eerlijk gezegd wel redelijk wat van. In de williams maakte hij toch altijd een goede indruk.

tot nu toe hebben we dus
McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg

Red Bull Racing
Mark Webber
Sebastian Vettel

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi

Campos Meta 1
Bruno Senna

Manor Grand Prix
Timo Glock

Als we nu nog enkele teams vooraan krijgen wat gelijkwaardig zijn, kunnen we volgend jaar nog wel eens een zeer mooi seizoen krijgen.

Guido
23-11-2009, 21:36
Heb ik het goed door te stellen dat enkel RBR zijn 2009 rijders behoudt? 't is hier al eerder gezegd, wat een stoelendans.

Mark
23-11-2009, 22:37
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.

Eerst zien er zit daar namelijk een nogal louche figuur uit de Engelse voetbalwereld bij

Bingo, we hebben weer een schandaal te pakken!
http://www.sonntagszeitung.ch/suche/artikel-detailseite/?newsid=108179

Wat een blamage voor BMW, hebben die uberhaupt wel gecheckt met wie ze zaken deden?

The Interceptor
23-11-2009, 23:05
Heb ik het goed door te stellen dat enkel RBR zijn 2009 rijders behoudt? 't is hier al eerder gezegd, wat een stoelendans.

Voorlopig in alle ge val wel ja.
Maar bij Toro Rosso verwacht ik toch ook wel dat ze met dezelfde piloten rijden, als waarmee ze de laatste races van 2009 reden.
En bij Force India zit dat er ook nog altijd in.
Maar voor de rest een heel grote stoelendans dit jaar ja, dat maakt het naar volgend jaar toe alleen maar interessanter lijkt me.

smiley
24-11-2009, 14:29
En bij Force India zit dat er ook nog altijd in.

De naam Di Resta lijkt daar nu op te duiken, hij zal in ieder geval al eens gaan testen met de force india.

The Interceptor
25-11-2009, 21:02
Kobayashi is nu in beeld bij Renault.
Zijn prestaties van de 2 races die hij dit seizoen reed hebben uiteraard geholpen.
Maar veel belangrijker. Panasonic en KDDI lijken Kobayashi te willen sponsoren ...

smiley
27-11-2009, 14:54
BMW zou terug verkocht zijn aan Sauber.(indien het een tartbewijs krijgt voor 2010)

En Force india zou voor 2010 Liuzzi en Sutil behouden als rijders voor 2010.

marcel
03-12-2009, 21:00
Sauber heeft het 13de plaatsje gekregen op de grid.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80429

Mark
16-12-2009, 22:38
Het Sauber F1 Team zal komend jaar met twee aanstormende talenten aan de start verschijnen. De Finse krant Turun Sanomat meldt dat het Zwitserse team reeds Kamui Kobayashi en Bertrand Baguette heeft vastgelegd. De talentvolle Japanner zal in actie komen als racecoureur, terwijl de snelle Belg testrijder gaat worden.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=20141


.....

Raceboy
17-12-2009, 03:11
ZOu het echt waar zijn Peter Sauber kennende wil hij wel eens inzetten op jong talent

gwyllion
17-12-2009, 15:13
Heidfeld is naar het schijnt in de running voor het 2de racezitje bij Sauber.

marcel
17-12-2009, 22:43
testrijder :(
wat stelt dat nog voor als je niet mag testen?

Belle
17-12-2009, 22:58
testrijder :(
wat stelt dat nog voor als je niet mag testen?

Het zet enkel de deur op een kiertje vrees ik. We zullen voorlopig nog mogen blijven dromen over een Belg op de F1-startgrid...

buchinski
17-12-2009, 23:43
testrijder :(
wat stelt dat nog voor als je niet mag testen?

Er bestaat de mogelijkheid dat de teams zullen mogen testen op de maandag na elke race... Bovendien bevorderden verleden seizoen toch wel een groot aantal testrijders naar een titularispositie : Liuzzi, Grosjean, Kobayashi...zelfs Badoer!

Bart.Vandecavey
18-12-2009, 10:05
Ik vind die Kobayashi wel een veel beter keuze dan Baguette. Hij heeft op die testdag toch niet kunnen overtuigen.

buchinski
18-12-2009, 14:57
Ik vind die Kobayashi wel een veel beter keuze dan Baguette. Hij heeft op die testdag toch niet kunnen overtuigen.

Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Bart.Vandecavey
18-12-2009, 16:48
Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

The Interceptor
18-12-2009, 17:31
Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Kvind het als teams niet zo'n slimme test om 2 rijders zonder F1 ervaring te laten rijden (op die 2 races van Kobayashi na dan).
Maar als Belg hoop ik uiteraard dat we eindelijk nog eens een Belg in de F1 krijgen!

Belle
18-12-2009, 17:45
In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Dat klinkt voor mij precies een tikkeltje te optimistisch maar ik hoop echt dat ik ongelijk zal krijgen!

buchinski
19-12-2009, 13:27
Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen. Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

Ik denk dat "het management" het deze keer wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben! Bovendien stond Baguette in geen positie om zijn eisen te gaan opleggen aan Renault. Het enige wat hij kon doen was zo goed mogelijk de hem toevertrouwde taak afwerken, en dat heeft hij gedaan.

Met de Renault was hij sneller dan chou-chou Di Grassi (hun reserverijder, die trouwens al in Aragon deze test al mocht voorbereiden door de Renault installation laps te doen voor de demo daar) en sneller dan Ho-Pin-Tung.

Met de BMW tijd was hij sneller dan medetesters Rossi (nochtans zeer indrukwekkend) en Guttierez. Dat zijn de enige vergelijkingen die je enigszins kan maken.

Gaan vergelijkingen trekken met de Mercedes teams (promostunt voor Di Resta, beetje reclame voor de Mercedes waarvan ze hopen dat Mr Schumacher die straks wel zou willen!!), of enkele teams op sponsorjacht of op zoek naar een plaatsje in de kijker, dat slaat nergens op.

Maar goed, ik kan wel begrijpen dat bepaalde sponsors/managers/teams het bij de eenvoudige logica 'snelle tijd = snelle piloot = mogelijk contract' houden. Aan die mensen misschien eens even seinen dat Soucek, Ricciardo, Hartley en Bianchi allemaal eens zijn teruggekomen op de plateauwagen tijdens die eerste trainingsdag van Baguette. In een raceweekend is dat dus "game over"

smiley
24-12-2009, 00:42
Toch al wat namen extra op onze lijst.

McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg
Michael Schumacher

Red Bull Racing
Sebastian Vettel
Mark Webber

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Force India
Adrian Sutil
Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi

Lotus F1 team
Jarno Trulli
Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
Bruno Senna

Virgin racing
Timo Glock
Lucas Di Grassi




Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

smiley
28-12-2009, 13:56
Ralf Schumacher zou benaderd zijn door een van de nieuwe teams, maar is niet op het bod ingegaan. Het was namelijk niet de uitdaging die hij zocht.

Volgens mij dient hij toch nog eerst een andere uitdaging fatsoenlijk af te ronden alvorens hij zo een uitspraken kan doen. :rolleyes:

RKG
28-12-2009, 15:25
Toch al wat namen extra op onze lijst.



Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

In het blog van Peter Windsor van 22/12 staat te lezen dat ze binnenkort hun line-up bekend maken!

http://www.usgpe.com/blog.html

Neo-242
28-12-2009, 17:57
Sauber ontbreekt in dat lijstje

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

smiley
28-12-2009, 20:13
Sauber ontbreekt in dat lijstje

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

Raceboy
28-12-2009, 21:22
Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80608

Raceboy
28-12-2009, 21:27
D' ambrosio toch naar Renault?

Jerome d'Ambrosio has emerged as a possible candidate to be Robert Kubica's teammate at Renault in 2010.

The 24-year-old Belgian has been a GP2 driver in the last two years, and in the wake of the Genii buyout, he is being linked with the Enstone based team by sections of the French press.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=354153&FS=F1

smiley
28-12-2009, 23:21
Daar heb ik dan over gekeken, excuses.

Het zou mooi zijn om terug eenbelg in de f1 te hebben.
Baguette leek laatst nog zeer zeker van zijn zitje in de f1 voor 2010, en nu wordt ook nog d'Ambrosio met de f1 gelinkt :eek:

Te hopen staat er volgend jaar minstens 1 van de 2 aan de start.

valie
19-01-2010, 13:32
Sauber ontbreekt in dat lijstje

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Tweede stoeltje naar Pedro de la Rosa.

The Interceptor
23-01-2010, 12:29
Jammer, zo zullen we toch geen Belg in de F1 krijgen volgend jaar.
Baguette dan normaal wel reserverijder bij Sauber, maar behalve contacten binnen de F1, hebt ge daar ook niet zoveel aan. Gewoon hopen dat hem eens mag invallen, of dat De La Rosa toch heel zijn racesnelheid al verloren is.

Ondertussen eindelijk bevestigd: Alguersuari bij Toro Rosso; en ook Lopez zou getekend hebben bij US F1, oa gesponsord door de Argentijnse overheid.
Zoiets zie ik in België niet snel gebeuren.

Dus blijven er nog 3 zitjes over: Renault, Campos, US F1.
Ben benieuwd of Petrov nog binnengeraakt bij Renault of Campos.
En wat met Villeneuve, nog altijd kanshebber bij Renault en/of US F1?

Edit: en Heidfeld wordt reserverijder bij Mercedes, dus het 2e Renaultzitje lijkt dan ook verdeeld te zijn, aan wie is nu nog de vraag ...

Raceboy
23-01-2010, 14:30
Eigenlijk alleen nog een zitje bij renault. OF campos en USF1 de grid halen is twijfelachtig.

Fonne
23-01-2010, 22:56
Ik heb Baguette vanmiddag op het autosalon even kuneen spreken over de F1 testen van komende maand. Maar hij wist nog niets dat hij daar eventueel zou aan deelnemen.

Ottooke
24-01-2010, 01:26
We zullen het lijstje nog eens updaten:

McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg
Michael Schumacher

Red Bull Racing
Sebastian Vettel
Mark Webber

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Force India
Adrian Sutil
Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi
Jaime Alguersuari

Lotus F1 team
Jarno Trulli
Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
Bruno Senna

Virgin racing
Timo Glock
Lucas Di Grassi

Sauber-Ferrari
Kamui Kobayashi
Pedro de la Rosa

Team US F1
José María López

Raceboy
26-01-2010, 21:52
D' ambrosio en Tung samen reserverijder bij Renault.

Renault has reportedly signed Jerome d'Ambrosio and Ho-Pin Tung as joint reserve drivers for the 2010 season.

Both d'Ambrosio, a 24-year-old Belgian, and the Dutch born Chinese Tung, who is 27, are contracted to the Genii Capital-linked Gravity Sport management company, headed by new Renault team principal Eric Boullier.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=355693&FS=F1

The Interceptor
26-01-2010, 22:43
Schumacher heeft blijkbaar zijn zin gekregen en rijdt met nr 3 dit seizoen, die nummer staat toch op zijn petje bij de presentatie.

Donderdag de nieuwe Ferrari, vrijdag de nieuwe McLaren, ik ben benieuwd!

marcel
27-01-2010, 02:19
D' ambrosio en Tung samen reserverijder bij Renault.

2 mensen voor een job die niets voorstelt. slechte zaak

Raceboy
27-01-2010, 12:00
Er zijn een aantal teams die op vrijdag hun testrijders zouden laten rijden. Bij force india is het zelfs al zo goed als zeker dat paul di resta altijd op vrijdag gaat rijden.

smiley
28-01-2010, 10:21
Schumacher heeft blijkbaar zijn zin gekregen en rijdt met nr 3 dit seizoen, die nummer staat toch op zijn petje bij de presentatie.
Sommige mensen hechten veel belang aan bijgeloof, zo wilt Schumi altijd met oneven nummers rijden.
Rosberg had er zelfs nog niet eens zoveel moeite mee, zijn reactie was "Als ik in Bahrein win, spreekt niemand nog van mijn nummer op de wagen"

Ik denk dat Rosberg wel het talent, en de ervaring heeft om het schumacher moeilijk te maken. Al hoop ik natuurlijk op een demonstratie van mijn Schumi :p

marcel
31-01-2010, 18:12
Renault heeft Petrov bevestigt tijdens de lancering van hun nieuwe wagen

camso belgium
02-02-2010, 22:48
Ik heb mij altijd de vraag gesteld wat een man van bijna veertig, welke alles gewonnen heeft in de F1 - ja, Schumi dus - motiveert om terug te keren.
Het zwarte gat? Het gebrek om in het middelpunt van de wereldbelangstelling te staan?
In de "STERN" van begin januari staat een bevreemdend artikel; is hierin een link te zoeken naar zijn terugkeer???
De tekst is als volgt samengevat.
Schumi verleent zijn naam en faam aan een mega investering in Dubai ter waarde van 200 miljoen Euro. Een 27 etages hoge luxueuse gebouw. Hij krijgt verschillende miljoenen Euro voor zijn medewerking.
Door de crisis of is het gesjoemel (?) blijft het gebouw halverwege steken.
Verschillende grote Duitse investeerders overwegen nu om Schumacher aan te klagen en grote schadevergoeding te eisen. Hun motivering: zonder de faam en de naam van Schumi hadden we nooit geïnvesteerd.
Nu zou men direct denken: pech gehad, maar de commentator van Stern vermeld erbij: vroeger zijn reeds verschillende vedetten in dergelijke situaties veroordeeld geworden.

En nu een persoonlijke bedenking bij deze terugkeer: ik vraag me af of Bernie niet dik in zijn portefeuille gegrepen heeft om Mercedes bij te staan bij Schumi's terugkeer.
Mijn indruk zal Schumi het alleen gedaan hebben indien het sop ruimschoots de kool waard was - ik spreek mij niet uit of hij het nog kan of niet; dat zien we wel.
En indien Bernie enkele tientallen miljoenen zou bijgelegd hebben, dan vind ik dat een clevere investering, want hij gaat het dubbel en dik terugverdienen. Eén, misschien zelfs twee jaar veel poeha rond Schumi. Kassa, kassa. En indien het Schumi dan toch maar niet zo lukt, dan even terug de nekpijnen erbij betrekken.

The Interceptor
02-02-2010, 23:14
Wat gaat Baguette dit jaar aanvangen? Enige tijd geleden leek hij zo goed als zeker van een (test)zitje bij Sauber, maar daar is nog altijd niets over bekend.

Met d'Ambrosio hebben we wel al een Belg op de reservebank zitten. Maar hij moet dit jaar echt races gaan winnen in de GP2. Ik wens hem in alle geval veel succes toe!

Mark
03-02-2010, 00:41
En nu een persoonlijke bedenking bij deze terugkeer: ik vraag me af of Bernie niet dik in zijn portefeuille gegrepen heeft om Mercedes bij te staan bij Schumi's terugkeer.
Mijn indruk zal Schumi het alleen gedaan hebben indien het sop ruimschoots de kool waard was - ik spreek mij niet uit of hij het nog kan of niet; dat zien we wel.
En indien Bernie enkele tientallen miljoenen zou bijgelegd hebben, dan vind ik dat een clevere investering, want hij gaat het dubbel en dik terugverdienen. Eén, misschien zelfs twee jaar veel poeha rond Schumi. Kassa, kassa. En indien het Schumi dan toch maar niet zo lukt, dan even terug de nekpijnen erbij betrekken.

Aangezien Bernie the master of puppets zou het me niks verbazen als ie een dikke vinger heeft in deze deal. TV-ratings dalen al jaren, dus ook zijn waarde. Die investering gaat Bernie in ieder geval dubbel en dik terugverdienen.

Waarom Schumi zich dan laat lenen voor dit spelletje? Het verhaaltje uit Dubai zou kunnen maar zou de man van 1 miljard zich laten vangen voor een mislukt projectje in Dubai? Lijkt me stug, schat hem toch iets hoger in dan destijds Johan Cruijff met zijn varkensfokkerij in Spanje ;)

Of zou Schumi toch nog 1 keer iets willen laten zien tegen al die youngsters? Ik gok op het laatste.

camso belgium
03-02-2010, 09:33
.
QUOTE:
Waarom Schumi zich dan laat lenen voor dit spelletje? Het verhaaltje uit Dubai zou kunnen maar zou de man van 1 miljard zich laten vangen voor een mislukt projectje in Dubai? Lijkt me stug, schat hem toch iets hoger in dan destijds Johan Cruijff met zijn varkensfokkerij in Spanje ;)


Blijkbaar kon hij het niet weten en was er niets aan de hand wanneer voor de bouw van het project, geld gezocht werd. De problemen zouden later gekomen te zijn. Het blijft een vreemd verhaal.

Als hij zich kan tevreden stellen met een meeloperplaats in regionale motowedstrijden, dan denk ik niet dat zijn ambitie nog zo brandend is, om de jeugd te tonen hoe het moet. Alhoewel. Als ik het niveau zie van verschillende nieuwkomers, dit jaar, dan denk ik dat hij zelfs binnen tien jaar nog sneller zal zijn als enkelen onder hen.
Wat ook de reden van zijn terugkeer moge zijn, het is het beste wat de F1 kan overkomen om de tanende interesse van de laatste jaren terug op te krikken.
]

camso belgium
03-02-2010, 16:40
Volgens Auto Hebdo is zijn salaris van 7 miljoen Euro/jaar als consultant bij Ferrari gestegen naar 22 miljoen €/jaar als piloot bij Mercedes.
Tja, begrijpelijk dat hij toehapt.

ICEMAN
04-02-2010, 02:50
Ik hoorde net op Eurosport 2 dat Ralf Schumacher in gesprek zou zijn met Stefan GP. Schumacher JR zou eind februari gaan testen met de S-01 met het oog op een eventuele deelname aan het seizoen 2010 indien 1 van de nieuwe teams zou afvallen.

camso belgium
04-02-2010, 13:01
Ook gezien op de Duitse TV dat Ralf dicht bij een terugkeer staat in de F1.
Nu wordt dat ganse gedoe wel heel belachelijk. Sommige testpiloten waarvan geen mens ter wereld ooit gehoord heeft. Teams die er waarschijnlijk toch niet zullen bij zijn. Bandenleverancier?? Is hierover reeds iets bekend?
Het professionele, waarin de F1 wereld zich zo graag wentelt, neigt langzaam naar puur amateurisme, uitgezonderd de poenpakkerij, want dat blijft top of the bill; alhoewel de totale massa, waaruit kan geschept worden, ondertussen veel kleiner geworden is.

En toch wil ik jullie een SCOOP niet onthouden.
Volgens betrouwbare bron wordt in Sindelfingen een Silberpfeile uit de jaren 50 vanonder het stof gehaald. Michelin is voor dit model bezig met een extra zachte gom, maat 195 x 75 x 13 en vanuit Engeland loopt het bericht binnen op de telex dat Stirling Moss iedere dag in de fitness te zien is en dat moeder de vrouw zijn race overall opnieuw gewassen heeft en de lederen zijkanten van zijn helm opnieuw met ledervet ingesmeerd heeft.
Na de terugkeer van Schumi 1 toch opnieuw een geniale zet van Mercedes, welke in een persbericht poneert dat Stirling Moss niet zal rijden voor een plaats op het podium, maar zal proberen de laatste plaats te vermijden. In dit deelnemersveld is deze kans niet denkbeeldig.

Pascal
04-02-2010, 19:14
Ik hoorde net op Eurosport 2 dat Ralf Schumacher in gesprek zou zijn met Stefan GP. Schumacher JR zou eind februari gaan testen met de S-01 met het oog op een eventuele deelname aan het seizoen 2010 indien 1 van de nieuwe teams zou afvallen.

Stond ook in HBVL. En ja, ook hier zou er steun zijn van Uncle Bernie... Hij zou met zijn $$$$ in Stefan GP zitten en zou Schumacher Junior aanbevelen. Hij zou Stefan GP ook het advies hebben gegeven om af te reizen naar de eerste GP's ondanks het feit dat ze (nog) geen startrecht hebben. Ze zouden alsnog kunnen deelnemen indien andere (lees enkele van de nieuwe) teams niet klaar zijn met één of zelfs twee van hun auto's...

C U

The Interceptor
04-02-2010, 22:58
Waarom zou Bernie geld investeren in Stefan GP, een team dat al paar keer geen startbewijs kreeg. En dan nog Ralf Schumacher aanprijzen, ok veel ervaring, maar toch.

En vooral waarom investeerd Bernie dan geen geld in US F1, hij wil de F1 toch globaler maken ...

Ik kan het in alle geval niet meer volgen...

En we krijgen blijkbaar wel heel verschillende wagens wat de lengte ervan betreft.
't Zijn maar gegevens van Het Nieuwsblad, maar de Virgin zou 5,5m lang zijn, terwijl de Mercedes 'maar' 4,8m lang is.

fenixracing
05-02-2010, 10:11
ja maar mercedes heeft nog veel werk voor de boeg zo zou de uitlaat telkens scheuren tussen de 150 en 200km, en zou de de balans niet goed zijn.

Pascal
05-02-2010, 18:29
Waarom zou Bernie geld investeren in Stefan GP,

Tja, Bernie en zijn geld... Wie zal het ooit begrijpen ????

C U

marcel
05-02-2010, 18:37
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81306

geen probleem betekent meestal wel probleem in F1-taal

The Interceptor
08-02-2010, 22:01
Petrov zijn racestoeltje zou 15 miljoen euro kosten!
En in Rusland lijkt niemand bereid om de eerste Rus in de F1 te sponsoren, dat terwijl ze toch al jaren roepen dat ze een GP in Moskou willen organiseren ...

't Zou in alle geval kunnen dat Petrov toch niet rijdt, hun lening is nog altijd niet bevestigd ...

info: gpupdate.net

Ik zou het toch jammer vinden. Ben zeer benieuwd wat Petrov met een F1 wagen kan.

gwyllion
04-03-2010, 15:04
Chandhok wordt bevestigd als 2e piloot bij Hispania. De grid is nu compleet.

Jakke.be
12-03-2010, 17:23
En toch wil ik jullie een SCOOP niet onthouden.
Volgens betrouwbare bron wordt in Sindelfingen een Silberpfeile uit de jaren 50 vanonder het stof gehaald. Michelin is voor dit model bezig met een extra zachte gom, maat 195 x 75 x 13 en vanuit Engeland loopt het bericht binnen op de telex dat Stirling Moss iedere dag in de fitness te zien is en dat moeder de vrouw zijn race overall opnieuw gewassen heeft en de lederen zijkanten van zijn helm opnieuw met ledervet ingesmeerd heeft.
Na de terugkeer van Schumi 1 toch opnieuw een geniale zet van Mercedes, welke in een persbericht poneert dat Stirling Moss niet zal rijden voor een plaats op het podium, maar zal proberen de laatste plaats te vermijden. In dit deelnemersveld is deze kans niet denkbeeldig.

Nu dat de beste man in zijn liftkoker is gevallen, zal het nog wel ff duren voor hij achter het stuur kan kruipen...